Gå til innhold
Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

"40 og fantastisk flott" til sommeren!

Anbefalte innlegg

Gjest Mittår!

Gratulerer, 40_og_fantastisk_til_sommeren! Så flink du har vært! På dette viset klarer du målet ditt! :)

Lykke til med uken som ligger foran!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for at dere er innom og kikker! Inspirerer! :)

I morra skal jeg dra på jobb i treningsklærne, er lærer og skal være masse ute lell ;), og så skal jeg gå hjem. Det tar ca 45 min, med rask gange.

Så skal jeg også se om jeg ikke får utnytta tida minstemann er på treninga og. ;) Jogge litt igjen kanskje ;)??

Har planer om wok med kylling i morra.

Litt greit å planlegge litt dagen før, slik at en har litt oversikten.

Håper på nok ei bra uke, denne uka uten halsvondt.

Ei riktig flott og sprek uke folkens!! Ei uke nærmere neste delmål!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lille1970

Hei igjen,

Veiing nr 2 i dag og vekten viste minus 1,2 kg. Etter forrige veiing så var jeg skeptisk(gikk bare ned 0,3 kg første uken) var jeg både skuffet og litt skeptisk. Nå er jeg bare glad:-) Så da ligger jeg på snitt med 0,7 kg i uken og da er jeg i rute med å nå mitt første delmål:-)

Nå er det ut av go'stolen etter middag og trimme til butikken for innkjøp til helgen. Jeg går ned i butikken, mannen kommer å henter varene og jeg går hjem igjen. Da har jeg et mål for turen og det syntes jeg er veldig kjekt:-)

Ha en fin torsdagkveld!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Veiing nr 2 i dag og vekten viste minus 1,2 kg. Etter forrige veiing så var jeg skeptisk(gikk bare ned 0,3 kg første uken) var jeg både skuffet og litt skeptisk. Nå er jeg bare glad:-) Så da ligger jeg på snitt med 0,7 kg i uken og da er jeg i rute med å nå mitt første delmål:-)

Nå er det ut av go'stolen etter middag og trimme til butikken for innkjøp til helgen. Jeg går ned i butikken, mannen kommer å henter varene og jeg går hjem igjen. Da har jeg et mål for turen og det syntes jeg er veldig kjekt:-)

Ha en fin torsdagkveld!

Da er vi i rute da, med -0,7 i uka !! Flinke vi er ;)

Her blåser det opp mot storm, og har gjort det i 2 dager. Det er kaldt i tillegg, så jeg har ikke vært ute på noe trim i går og i dag. Har fått blærekatarr pga av kulda på de to turene jeg hadde mandag og tirsdag. Skal liksom ikke vare ei heil uke.......

Men jeg teller og veier, og holder meg til menyen. Men kjenner jeg blir frustrert når trimmen skal bli ødelagt av slikt som blærekatarr.....

Ønsker deg ei riktig god og sprek helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lille1970

Ja, vi er kjempeflinke. Disse resultatene kommer ikke av seg selv:-)

Her har det vært møtedager både tirsdag og onsdag, men var flink i helgen og det betalte seg:-)Til helgen blir det barnebursdag og fullt kjør med baking av kaker i alle varianter, med dertil selskap. Så det er bare å stålsette seg:-)

Ha en super helg du også:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest rosastrompe

Har lest gjennom tråden din, og du har jo vært kjempeflink til nå! (det har dere alle her inne!) Kjempebra å ikke satse på å gå ned alt fort og gæli med en gang. Jeg har selv gått ned litt og litt de siste årene. 10 kg i 2010 og 12 kg i 2011, Har fortsatt en del igjen, som dere ser av tickeren min, men målet er å kanskje klare det i år. Jo mindre jeg blir, jo lettere blir det år trene, jo fortere går det :)

Selv er jeg 35, og jeg er også lærer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag tidlig ble det en snikveiing på tur inn i dusjen. *rødme* Har jo ikke veiing før på søndag, men der var jammen meg ennå 0,7kg borte! HURRA!!

Egentlig så har jeg bestemt meg for å holde meg til bare veiiedagene, for jeg har en tendens til å bli så "fornøyd" at jeg koster på meg små og store utskeielser, og så går det "rakt åt he.....". Men dette ble en kjempeinspirasjon i møte med helga. Særlig etter ei dårlig trimuke. Bare 3-4 trimpoeng så langt. Vi har hatt slik en hard vind her, og kombinert med kalde temperaturer, har det vært direkte ufyselig.

Inspirasjonen var heldigvis fortsatt på plass, når jeg kom hjem og guttaboys i heimen hadde kokkelert fram hamburgere og chips *dån*. Var så sulten at jeg kunne ha spist en dagsrasjon på "null komma svisj". Men jeg orka ikek en gang å regne på kaloriene, så jeg lagde meg heller en omelett til middag.

Håper vinden løyer så jeg kommer meg ut på trimtur i morgen. Og at jeg fortsatt ser nedgang på veiiedagen. ;)

Ønsker alle ei fantastisk flott helg!! B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En flott start på dagen! -0,7 kg ned denne uka og. :rolleyes:

Veide jo det på fredagesmorgenen, og jeg har vært livredd for at jeg hadde klart å ødelegge dette da jeg var ute å spiste middag med datra mi på lørdag, go jeg har brukt helga på å lagre vann til mensen.....

Så jeg er fortsatt i rute :) :) :)

Vi har flott vær i dag, noe kaldere, men det blåser ikke slik som det har gjort til gangs denne uka. Så i dag blir det å komme seg ut. Må bare få gjort unna litt husarbeid som jeg har utsatt hele helga <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lille1970

Så bra:-)

Helgen her har bare blitt tull med mat. Ikke det at det har sklidd ut på totalsummen av kalorier, men spist for sjeldent og litt feil. Bursdagselskap til yngstemann på 6 år gikk bra, hadde skåret opp masse frukt og koste meg med det mens gjestene spiste kakene jeg hadde bakt. Da var jeg fornøyd. I dag har det vært lang biltur og dårlig planlegging av niste, så måtte ty til ferdig salat og en baguett. Hater når jeg mister kontrollen på mengde og kalorier, men har prøvd etter beste evne å føre det opp.

I morgen skal jeg kjøpe nye joggesko og opp på tredemølla på treningstudio. Målet er å jogge mer enn jeg går i løpet av de 45 minuttene jeg er på. Klarte det nesten i går:-) Men må ha bedre sko, så da blir det innkjøp i morgen.

Dagen i dag begynte forresten veldig bra, 2 timer ut på tur med ei venninne. Ikke voldsom tempo, men pulsklokka viste at jeg hadde forbrukt 684 kalorier.

Jeg får sette strek over helgens dårlige rutiner og starte med frisk mot i morgen. SKAL ned 0.7 kg denne uken for å være i rute. Og til helgen er det hotell fra fredag til lørdag med jobb, så det er bare å henge i stroppen.

Ønsker dere en fin tirsdag:-)

En flott start på dagen! -0,7 kg ned denne uka og. :rolleyes:

Veide jo det på fredagesmorgenen, og jeg har vært livredd for at jeg hadde klart å ødelegge dette da jeg var ute å spiste middag med datra mi på lørdag, go jeg har brukt helga på å lagre vann til mensen.....

Så jeg er fortsatt i rute :) :) :)

Vi har flott vær i dag, noe kaldere, men det blåser ikke slik som det har gjort til gangs denne uka. Så i dag blir det å komme seg ut. Må bare få gjort unna litt husarbeid som jeg har utsatt hele helga <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra:-)

Helgen her har bare blitt tull med mat. Ikke det at det har sklidd ut på totalsummen av kalorier, men spist for sjeldent og litt feil. Bursdagselskap til yngstemann på 6 år gikk bra, hadde skåret opp masse frukt og koste meg med det mens gjestene spiste kakene jeg hadde bakt. Da var jeg fornøyd. I dag har det vært lang biltur og dårlig planlegging av niste, så måtte ty til ferdig salat og en baguett. Hater når jeg mister kontrollen på mengde og kalorier, men har prøvd etter beste evne å føre det opp.

I morgen skal jeg kjøpe nye joggesko og opp på tredemølla på treningstudio. Målet er å jogge mer enn jeg går i løpet av de 45 minuttene jeg er på. Klarte det nesten i går:-) Men må ha bedre sko, så da blir det innkjøp i morgen.

Dagen i dag begynte forresten veldig bra, 2 timer ut på tur med ei venninne. Ikke voldsom tempo, men pulsklokka viste at jeg hadde forbrukt 684 kalorier.

Jeg får sette strek over helgens dårlige rutiner og starte med frisk mot i morgen. SKAL ned 0.7 kg denne uken for å være i rute. Og til helgen er det hotell fra fredag til lørdag med jobb, så det er bare å henge i stroppen.

Ønsker dere en fin tirsdag:-)

Så flink du er da!! Flott at du har funnet din "bortgjemte" jogger!!! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med i en tråd, hvor vi for litt over 3 uker siden satte oss som mål å gå ned 3 kg til 1.feb.

Med min oppstart noen dager før så satte jeg meg som mål å gå ned fra 88,3kg til 85,0kg = 3,3 kg!!

Jeg har gått ned 0,7 kg hver av disse tre ukene, 2,1 kg til sammen, og med veiing på søndager, så er nok de resterende 1,2kg i meste laget å forvente til onsdagen etter. Særlig når jeg finn mensen også på søndag......

Jeg er spent på hvor nærme jeg kommer i morra, og om jeg klarer å komme meg ned til 85,0 på søndagen når jeg har veiinga.

Kroppen er som en ballong av vann, så forhåpningene er ikke store.

Kryss fingrene da damer!! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lille1970

Ja, jeg så den tråden med ned 3 kg innen 1.februar, men så at det ble for knapp til for meg. Denne gangen skal jeg fokusere på å gå ned litt etter litt for dermed å holde vekten når målet på 70 kg er nådd til sommeren.

Jeg syntes -0,7 kg per uke er kjempebra! Og er sikker på at du er fantastisk flott til sommeren. Når man er motivert så klarer man det aller meste.

Jeg er spent på hvordan veiingen din går i dag, jeg har min dag i morgen.

Kursdag og vektens klare tale. Jeg måler meg hver onsdag og det er nettopp gjennomført - 5,5 cm siden forrige uke og det er totalt 17 cm mindre av meg siden jeg begynte i midten av januar:-)

Og på toppen av det hele så er nå midjemålet mindre enn hoftemålet - alle mine kilo ligger rundt magen! Så jeg ble veldig fornøyd. Gått ned litt her og der andre steder også, såklart, men å få vekk magen er jo målet!

Lykke til i dag:-) Tjohoi!!!

Jeg er med i en tråd, hvor vi for litt over 3 uker siden satte oss som mål å gå ned 3 kg til 1.feb.

Med min oppstart noen dager før så satte jeg meg som mål å gå ned fra 88,3kg til 85,0kg = 3,3 kg!!

Jeg har gått ned 0,7 kg hver av disse tre ukene, 2,1 kg til sammen, og med veiing på søndager, så er nok de resterende 1,2kg i meste laget å forvente til onsdagen etter. Særlig når jeg finn mensen også på søndag......

Jeg er spent på hvor nærme jeg kommer i morra, og om jeg klarer å komme meg ned til 85,0 på søndagen når jeg har veiinga.

Kroppen er som en ballong av vann, så forhåpningene er ikke store.

Kryss fingrene da damer!! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg så den tråden med ned 3 kg innen 1.februar, men så at det ble for knapp til for meg. Denne gangen skal jeg fokusere på å gå ned litt etter litt for dermed å holde vekten når målet på 70 kg er nådd til sommeren.

Jeg syntes -0,7 kg per uke er kjempebra! Og er sikker på at du er fantastisk flott til sommeren. Når man er motivert så klarer man det aller meste.

Jeg er spent på hvordan veiingen din går i dag, jeg har min dag i morgen.

Kursdag og vektens klare tale. Jeg måler meg hver onsdag og det er nettopp gjennomført - 5,5 cm siden forrige uke og det er totalt 17 cm mindre av meg siden jeg begynte i midten av januar:-)

Og på toppen av det hele så er nå midjemålet mindre enn hoftemålet - alle mine kilo ligger rundt magen! Så jeg ble veldig fornøyd. Gått ned litt her og der andre steder også, såklart, men å få vekk magen er jo målet!

Lykke til i dag:-) Tjohoi!!!

Mangla 400 g på å klare de 3 kiloene, og endte på 85,7kg. 0,5 ned siden søndag. :)

Så da kan jeg kanskje klare 0,7 denne uka ogs?? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lille1970

Jeg gikk ned 0,4 denne uken og det er - 1,9 siden 12. januar. Nå viser vekta 87,1 og første delmål er ned på 85 kg innen 26 februar for det er bursdagen min. Det bør gå veldig bra.

Nå står jeg på farten til hotelltur med møter og kurs i en forening jeg er med i - så utfordringene står i kø med både mat og alkohol. Men motivasjonen er på topp så er veldig innstilt på at det skal gå bra.

Akkurat kommet fra trening, og på 45 minutter i dag så løp jeg 27 minutter:-) Da er jeg på rett vei. Målet er å løpe alle 45 minuttene innen påske:-) Må ta det gradvis for ikke å belaste en kropp som har sittet lenge stille:-)

God helg alle sammen! Håper dere får til gode matvaner i helgen og masse aktivitet!

Mangla 400 g på å klare de 3 kiloene, og endte på 85,7kg. 0,5 ned siden søndag. :)

Så da kan jeg kanskje klare 0,7 denne uka ogs?? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk ned 0,4 denne uken og det er - 1,9 siden 12. januar. Nå viser vekta 87,1 og første delmål er ned på 85 kg innen 26 februar for det er bursdagen min. Det bør gå veldig bra.

Nå står jeg på farten til hotelltur med møter og kurs i en forening jeg er med i - så utfordringene står i kø med både mat og alkohol. Men motivasjonen er på topp så er veldig innstilt på at det skal gå bra.

Akkurat kommet fra trening, og på 45 minutter i dag så løp jeg 27 minutter:-) Da er jeg på rett vei. Målet er å løpe alle 45 minuttene innen påske:-) Må ta det gradvis for ikke å belaste en kropp som har sittet lenge stille:-)

God helg alle sammen! Håper dere får til gode matvaner i helgen og masse aktivitet!

Så sprek du er da!!! Flott å sette seg mål på treningsfronten og. Lykke til med hotellivet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige helg og de første dagene var super denen uka, med masse god trim og fortsatt ful kontroll på matinntaket. Men så hangler kroppen igjen. Fryser, småsår i halsen og trøtt som en dupp. SÅ var jeg til legen på onsdag, men skal inn igjen neste fredag for å ta masse blodprøver for å sjekke hva dette kan være. Har hangla slik siden lenge før jul, on/off...

I dag har jeg "spart litt" på kaloriene, da plana er å lage hjemmelaga pizza i kveld. Da er det vanskelig å telle kalorier synest jeg (eller "gidder ikke" lage regnestykke på det, heter det vel )

Blir ikke trimtur i dag heller kjenner jeg, da kroppen er på minus når det gjelder energi og futt.

Jaja, det var vel igrunnen nok syting og dårlige unnskyldnigner. :mellow:

Har meldt meg på en tråd hvor målet er å klare 3 kilo til veiedagen i uke 9. Startvekta blir nå i uke 5.

Fire uker = 3kilo = 0,75kg pr uke

Håper jeg klarer det ;)

Ha ei god helg!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-0,6 kg ned. Sakte men sikkert går det nedover, og selv om jeg er ei utålmodig sjel, så er jeg fornøyd ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avslutta dagen med en tur i svømmehallen.

40-45 min med brystsvømming. Klarte 1000meter. :rolleyes:

Nå har vinden slått til skikkelig igjen her!! Og kombinert med kulde er det ufyselig..... Døstokkmila blir så innmari lang.

Har så lyst til å komme under 85kg neste veiing, så noe må jeg finne på i uværet. Får håpe det stilner av.

Lykke til i uka som kommer!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lille1970

Ååååhh... det går så tungt om dagen. Ned 0,7 kg på de 2 siste ukene er bare halvparten av hva som er målet.

Mange sosiale hendelser og masse møter gjør at hverken trim eller mat går slik som jeg vil i hodet mitt.

Nå står nok en helg for tur og denne gangen er det hyttetur med barn og gode venner. Får prøve å være aktiv å ikke falle i de største kalorifellene.

God helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lille1970; så lenge det går nedover så får vi være fornøyde ;)

Jeg har hatt ei dårlig uke. Feber i 2-3 dager, og ikke iform....

Ingen trening denne uka, maten har jeg hatt lite energi til å både planlegge og registrere. Mange dager med for lite inntak, og noen dager fyllt opp "kvota" med drittmat pga dårlig matlyst.....

I natt fikk mannen min spysjuka, så vi andre holder pusten og håper på å slippe unna.

I morra skal jeg på avgangsrevyen til datra, og ut å spise middag for å feire ei venninne som fyller 40. Jeg skal kjøre bil så jeg skal iallefall holde meg til maten, ikke no alkohol.. ;)

Lørdag er vi invitert til naboene, nok en bursdag. Der får vi servert mat og det legges opp til festiligheter..... Huff!!

Sliter med forferdelig treg mage gjør jeg og.... Stinn som ei tønne!! Lurer på å få i meg litt "fart-i-saken"-mat i helga. Kan nesten ikke gjøre det midt i uka, når en er på jobb. Vet jo ikke når det løsner liksom..... :S

Drittuke! Har ikke turt å snikveie meg engang ............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg kommet i gang med en "hestekur" med antibiotika. Vet ikke hva det vil gjøre med kroppen slik vektmessig, men det viktigeste er å komme meg i form igjen, så jeg kan sette igang med treninga igjen.

Jeg har funnet ut at jeg skal bytte veiedag til fredag. Da helga er så urytmisk både i når jeg står opp og hvor mange måltider jeg rekker.

Kanskje noen vil si jeg "jukser", men jeg gjør ikke dette for å unngå helga liksom, det er mere å få ett mere realistisk resultat av jobben jeg gjør på hverdagene med mat og trening.

Resultatet denne uka va bare 0,3kg ned, men 3 kilo tilsammen siden start!! ;)

Delmålet mitt i signaturen er fortsatt innen rekkeveidde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går litt trått med meg nå........

Ikke det at jeg har tatt store jafs på kiloene på disse ukene jeg har holdt på heller (3kg siden 8.jan)

Har vært småsjuk og ikke kommet meg på teening på ei uke.

Ser det er flere som er kommet litt dit i prosjektet, at det går seint, stopper opp eller rett og slett går opp.

Vi er kanskje kommet der flere av oss, og jeg vet at det er ikke uvanlig.

Gikk på kurs en gang, og kursleder sa at det var nesten som om kroppen måtte stoppe opp og kjenne litt på forandringene. Hun sa da, uten at hun ville si det som en sannhet, at mange hadde hatt gode resultater ved å ta en skikkelig utskeielse for å "booste" forbrenninga igang igjen. Slik at kroppen roer seg med at "det var ikke hungersnød, jeg kjører igang forbrenninga igjen!"

Har lest om dette andre plasser også, og snakket med flere som sverger til dette. Kjører stram linje hele uke, en dag/kveld i uka hvor de spiser det de vil og så mye de vil, og så rett over på disiplinerte dager igjen. De jeg har snakka med mener de klarte å holde forbrenninga oppe på dette viset, og at dette var de livsstilsendringene de egentlig også strebet mot etter slankeprosjektet. For vi kan jo ikke være på slanking hele livet, men heller ikke slippe løs alt, og ende opp der vi var......

Viktig å skille mellom hverdag og helg. Og helga behøver ikke vare i 3 dager ;)

Noen av dere som har lest, hørt eller testet ut dette??

Kjenner bare at det butter litt, og kanskje det hadde vært ei gulrot å "kjørt på i 6 dager i uka" om en vet at "fredagen er min kosedag"?? Jeg har fortsatt 15 kilo å ta av, og det kommer jo til å ta tid. Så om en belager seg på at det kan ta litt lengre tid, men at en klarer å fullføre med litt "gulerot" i uka, så er det kanskje verdt det???

Hva tror dere?? Kanskje er det feberen som prøver å overtale meg på å spretter potetgullposen i skapet? :rolleyes:

Kryper under pleddet igjen jeg, og venter på å få servert wok...... Potetgullet får bare ligge. (Det er jo en seier at jeg ikke har spist potetgull og godterier på 5 uker, og bare 5 glass brus tilsammen !!)

LEGGER UT DENNE I FLERE TRÅDER, I HÅP OM Å FÅ ERFARINGER FRA DERE ANDRE ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er antibiotika kuren "from hell" er avslutta.

Har aldri vært så sjuk av medisin, som skal gjøre meg friskere. Feber siden fredag, men det var visstnok vanlige bivirkninger.

Har nok kverka basseluskene i urinveiene, men halsen er faktisk vondere..... Minstemann er hjemme på 3.dagen, så spørs om ikke han har smitta meg med no virus.

Har vært flink til å drikke masse vann under kuren, så jeg ikke skal samle vann pga medisiner iallefall.... Men 2 uker helt uten trening , hjelper uansett ikke. :(

Fordelen med å være "ugh" er at det er ikke noe mat som frister, og da har jeg kanskje berga på det;) Spent på veiinga på fredag.

Jeg vil bli frisk nå!!! Vil gjerne få gjort dette skikkelig, med trening og matinntak, uten forstyrrelser av dårlig form.

Hm, dette vart dagens oppgulp..... :unsure:(beklager)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ned -0,4 kg, og jeg er under 85kg, som var mitt delmål! HURRA!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å trene litt igjen etter 2 uker i go'stolen. Forkjølelsen sitter i brystet og pusten kjenner jeg, men det ble 50 minutters gåtur i middels fart. Avsluttet med 15 minutter med kettlebells. Overrasket hvor mange øvelser og repetisjoner en rekker på 15 min!! Passer på å ta øvelsene i en slik rekkefølge at ikke samme muskler blir brukt etter hverandre. Anbefales!! Virkelig ei god kondisølkt i tillegg. ;)

Håper kroppen tålte vinterlufta(snøvær) og at jeg kan komem meg ut en tur igjen i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider