Gå til innhold

biggest looser - den lange nedturen....


Gjest mette77
 Share

Anbefalte innlegg

Da var legebesøket unnagjort....masse dumme streptokokker i halsen.... :angry:arg ...det positive med at det var streptokokker og ikke virus er at jeg kunne få penicillin for det :) Så da ble det time for minstesnuppa også, for å se om det er det samme hun har...uansett får vi proppe henne med paracet i morgen og sette oss på toget til Oslo, for til Oslo skal vi! Ungene fikk Oslo-tur med "Disney on ice" til jul og gleder seg veldig, så det skal veldig mye til før vi avlyser...

 

Jeg tror jeg satser på ny med skrittene til uka, tar selvfølgelig med skrittelleren til Oslo, men det blir de skritta det blir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var vi tilbake fra Oslo, en syk unge og en som storkoste seg....så nå blir det ny tur til legen med minstesnuppa i dag...hun har spist ca 2 kjeks siden fredag....men har heldigvis drukket endel...

 

Skrittelleren glemte jeg hjemme i dag også, har ikke helt kommet inn i å huske skrittelleren enda.

 

Vekta viste ned 200 gram siste uka, noe som jeg vel må være godt fornøyd med siden jeg gikk ned 3 kg sist uke...jeg er fortsatt litt i stuss på veiedag, men jeg heller mer og mer mot fredag, så spørs om jeg ikke bytter til fredag.

 

Denne uka gjelder det først å fremst å få alle friske, jeg er ikke 100% enda, men det kommer seg veldig. Går alt etter planen blir det en gåtur på mølla i kveld, noen løping blir det ikke enda. Det er ikke kroppen helt klar til tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Jeg er meget fornøyd med ukens prestasjoner :rolleyes: Gått ned 1,1 kg. Har satt meg et mål som skal holde hardt, men funnet ut at jeg kan klare det visst jeg setter alle kluter til.4 kurskvelder igjen, og målet er 8 kg til sammen ved kursets slutt.

 

 

Skal vi prøve å huske skritt teller i morgen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Er vannvittig godt fornøyd med første uka...minus 3 - tre - kilo. Jeg trengte virkelig en god start, og ligger nå 5 uker foran skjema...hehe...har satser på 0,5 kilo i uka. Ikke det at jeg tror det fortsetter med tre kilo, vet at det sikkert er mye vann.

 

Jeg har ikke fått trimmet det jeg har ønsket i uka som var, har vært skikkelig forkjøla og tett, og blitt anpusten av å gå opp trappa til loftet...i går var jeg på mølla for førsta gang den uka for en kjapp gåtur, gikk greit, men kjente at kroppen ikke hang helt med, og i natt våknet jeg med skikkelig sår hals, og den var definitivt ikke blitt bedre i dag tidlig :( Så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe uka an, hadde planer om treninger i dag og onsdag, før vi reiser til Oslo på torsdag og blir til søndag. Jeg som skulle ha mange skritt i dag :angry: Men skrittelleren er på plass i lomma, så det får bli det det blir...

 

Josefine: Det er to lenker som kan kopieres, og du må kopiere den øverste

 

Et lite spørsmål til angående diet ticker. Ser at din viser din nåværende vekt og vektnedgang. Den godtar også kommatall, det gjør ikke min??? Noe jeg har oversett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke de er begge to! Skritteller! Det skulle eg og funne fram! Er jo skikkelig motivasjon då, dersom ein berre er flinke å bruke det! Gjeld å huske det!

 

Er passe nøgd med veka, nedgang på 0,5 kg. Kunne jo godt vert meir, men det går no rette veien i all fall. Har endelig komt godt i gang med treninga, er så deilig. No gjeld det berre å halde alle friske, så eg klare å halde på det!

 

Lykke til begge to, de er kjempeflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

All vektnedgang er verd å sette tommelen i været for :rolleyes: Sleng deg på, og finn frem skritt teller du også :) Skritt hittil i dag er 4935, men det er jo litt igjen av dagen ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til angående diet ticker. Ser at din viser din nåværende vekt og vektnedgang. Den godtar også kommatall, det gjør ikke min??? Noe jeg har oversett??

 

 

Du logger inn på tickeren din, så legger du målvekta i feltet for target weight, og startvekta under startingweigt. Rett over disse feltene har jeg valgt Weight under track. Den godtar ikke komma, men den godtar punktum istedenfor.

 

Ble kanskje litt uoversiktlig, men du får prøve, spør igjen viss du ikke får det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang både til deg Josefine og til KrReDa :)

Har fortsatt ikke tenkt mat eller trim i det hele tatt...sliter litt med å komme igang igjen siden jeg fortsatt mangler litt overskudd, i tillegg er det en kamp for å få i minstesnuppa mat i det hele tatt, må mye overtalelse til. Hun er så sta at det er helt forferdelig......

Dessuten vil hun ikke legge seg på kvelden, slik at når hun endelig sovner, er klokka så mye at det ikke blir noe trim på meg...kanskje i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Du logger inn på tickeren din, så legger du målvekta i feltet for target weight, og startvekta under startingweigt. Rett over disse feltene har jeg valgt Weight under track. Den godtar ikke komma, men den godtar punktum istedenfor.

 

Ble kanskje litt uoversiktlig, men du får prøve, spør igjen viss du ikke får det til

 

Takk og takk :)

Forsøker å være flink å registrere denne uka. Da blir man jammen bevisst. Anntall skritt blir det så som så med, men er flink å trene. Litt tiltak i starten, men så kommer det seg.

 

Stå på mette, dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Så flinke de er begge to! Skritteller! Det skulle eg og funne fram! Er jo skikkelig motivasjon då, dersom ein berre er flinke å bruke det! Gjeld å huske det!

 

Er passe nøgd med veka, nedgang på 0,5 kg. Kunne jo godt vert meir, men det går no rette veien i all fall. Har endelig komt godt i gang med treninga, er så deilig. No gjeld det berre å halde alle friske, så eg klare å halde på det!

 

Lykke til begge to, de er kjempeflinke!

 

Ikke no lett å huske å ta med seg skritt teller nei he he, Men hovedsaken er at man trener og beveger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt om dagen, skyldes vel mest søvnmangel og at minstesnuppa hoster og harker x antall ganger hver natt, og i natt kom i tillegg elstemann inn og klagde over vondt i øra...

 

Ungene var ikke i seng før seint i går, så ble ingen trening på meg da heller. Nytt forsøk i dag, denne uka får bli som den blir, på mandag er det full fokus igjen!!!!!! Men det betyr ikke at alt blir sluppet fritt denne uka, skal prøve å være flink, men får ta det som det kommer....uansett skal alt noteres fra mandag av, ingenting skal komme inn i min munn før det er noter i dagboka...

 

 

Gleder meg til alle er friske og raske igjen :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Sliter litt om dagen, skyldes vel mest søvnmangel og at minstesnuppa hoster og harker x antall ganger hver natt, og i natt kom i tillegg elstemann inn og klagde over vondt i øra...

 

Ungene var ikke i seng før seint i går, så ble ingen trening på meg da heller. Nytt forsøk i dag, denne uka får bli som den blir, på mandag er det full fokus igjen!!!!!! Men det betyr ikke at alt blir sluppet fritt denne uka, skal prøve å være flink, men får ta det som det kommer....uansett skal alt noteres fra mandag av, ingenting skal komme inn i min munn før det er noter i dagboka...

 

 

Gleder meg til alle er friske og raske igjen :unsure:

 

God bedring, og lykke til i neste uke :)

Notering motiverer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det bare vas...får ikke gjort noe fornuftig føler jeg...sitter på jobb, men følger ikke med.

Strevde i 30 minutter med å gi medisin til gojenta i dag tidlig....kunne blitt så sint...til slutt gav jeg opp og gikk på jobb, så håper jeg farmor har mer hell enn jeg hadde. Når skjønner de at det er til deres eget beste mon tro...å at det går an å være så sta...eller sta er vel bare forbokstaven...arg.arg.arg :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Ja, ja.......Hadde som mål denne uka å skrive hver dag. Har klart å skrive alle dager uten 2. Ble litt vanskelig når det nærmet seg helg :P Men jeg skjønner ikke skåret på denne guiden :blink: En dag som jeg klarte å få opp anntall kalorier riktig og skår, men da spiste jeg en veldig usunn og kraftig middag og en kraftig og til dels usunn kveldsmat i mine øyne. Alikevell lå jeg innenfor de verdier jeg skulle i følge skår??? Ellers i uka har jeg forsøkt å tenke sunt, men da kommer jeg ikke opp i riktig kalorimengde til tross for at jeg spiser godt i mine øyne...............Frusterenede. Ende mer frusterende er at vekten står stille grrrrrr...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta denne uka var opp 400 gram...noe som egentlig var veldig forventet, det jeg er mest fornøyd med er at jeg fortsatt er på 94-tallet, at jeg ikke tipper over 95 igjen....

 

Men nå håper jeg vi er tilbake til normalen.

Minstejenta er frisk og tilbake i barnehagen. Endelig, etter nesten 2 uker hjemme. Jeg er ferdig med min pencillin-kur, så nå håper jeg bare den tok knekken på basseluskene...fra og med i dag er det full fokus igjen.

 

Jeg skal trimme og notere alt jeg spiser i dagboka her inne!

I tillegg skal jeg spise sunt, fornuftig og drikke masse vann. Og ingen brus. Det har blitt altfor mye brus de siste par ukene. Så denne uka blir det kun vann.

 

Håper alle får en fin uke :)

 

Jeg har heller ikke skjønt noe av skåren her inne. Så jeg har ikke brydd meg så veldig om den, men har sett at den variere veldig. Men den forsvinner vel hos meg nå denne uka siden jeg ikke går på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Har faktisk gått litt ned i følge morgenvekta. Men er jo vekta på kurset i kveld jeg noterer, så jeg for forholde meg til den.

 

Har ikke drikki brus på ei uke nå. Kryss i taket for meg. Skal bli litt flinkere å drikke vann, og fortsetter å notere. Treninga har jeg kommet godt i gang med, så den går nesten av seg selv nå.

 

Gleder meg til jeg kan se 89.9 på morgenvekta. 4,5 kg til, så er jeg der.

 

Skritt telleren glemmer jeg stadig vekk, men men..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :rolleyes:B)

 

Nedgang???

Hvor mye? Husker ikke hvas om sto på tickeren din før?

 

Jeg kom meg i svømmehallen i går, men ble bare 750 meter, vannet var kaldt og det var vannvittig med folk, så måtte svømme sikksakk, da fikk jeg ikke opp farta nok, og ble ikke varm nok, slik at jeg begynte å småfryse. Og siden jeg akkurat har vært syk, så fant jeg ut at det ikke var så lurt....så da ble det en stund i badstue istedenfor de siste lengdene...dessuten gikk jeg på en smell når jeg kom hjem...i kjøleskapet vel å merke.... :angry: ..... :angry: ... :angry: ....at det skal være så vanskelig...

 

I dag har jeg forresten fått med meg skrittelleren :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble bra!

Frokost, lunsj og middag akkurat som planlagt. Skulle hatt kvelds også, men ble opptatt med andre ting...

 

Fikk med 30 minutter på tredemølla også! Var ei god økt for min del. Skal bruke den som en slags test tenkte jeg. Gikk 5 minutt til oppvarming, jogget 6 min, 1 min gange, 6 min jogg, 1 min gange, 6 min jogg og 5 minutt gange til slutt. Så om et par-tre uker skal jeg ta samme igjen og se om formen har kommet seg.

 

Nå blir det å holde fokus framover også, så skal dette gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Nedgang???

Hvor mye? Husker ikke hvas om sto på tickeren din før?

 

Jeg kom meg i svømmehallen i går, men ble bare 750 meter, vannet var kaldt og det var vannvittig med folk, så måtte svømme sikksakk, da fikk jeg ikke opp farta nok, og ble ikke varm nok, slik at jeg begynte å småfryse. Og siden jeg akkurat har vært syk, så fant jeg ut at det ikke var så lurt....så da ble det en stund i badstue istedenfor de siste lengdene...dessuten gikk jeg på en smell når jeg kom hjem...i kjøleskapet vel å merke.... :angry: ..... :angry: ... :angry: ....at det skal være så vanskelig...

 

I dag har jeg forresten fått med meg skrittelleren :unsure:

 

Har gått ned 0.7 denne uka. 1,1 kg hver uke siden jeg begynte på grete roede. Er godt fornøyd med det :)

 

Nå er det min tur til å være syk. Har nesten ikke stemme, hoster hele natta, så er litt slapp. Men forhåpentligvis kommer jeg meg snart på bena igjen :unsure:

 

Så bra at du er igang igjen :D Tommelen opp for deg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg sulten hele dagen...straffen for at jeg kun kom opp i 1100 kalorier dagen før???

Endte opp på 1868 kalorier. Litt høyt, men helt greit. Satser på at jeg ikke konstant har lyst på noe i dag.

 

I kveld skal jeg til ei venninne, der får vi nok servert både det god mat, og dessert i en eller annen form. Må inngå en avtale med meg selv tror jeg....det er lov å spise alt, men bare forsyne seg en gang, og av desserten, også der forsyne seg en gang, men med litt mindre enn jeg vanligvis ville gjort...så gjenstår det å se om viljen er med på dette... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra i går, så jeg er godt fornøyd med meg selv. Sto tre skåler på bordet hele kvelden, en med seigt kliss, en med sjokolade og en med druer, så der hadde jeg kanskje 10 druer. Maten forsynte jeg meg kun en gang av, og det samme med desserten. :)

 

Nå er jeg klar for helg! Bare 7,5 time på jobb først :(

 

Målet for helga er "kun lørdagsgodt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har jeg har null motivasjon...den forsvinner så snart kalenderen viser helg....i tillegg var det morsdag i går, men besøk hos svigers og mamma, og begge steder ble det servert kake og vafler...og jeg spiste... :angry: jeg ville ikke gå på vekta i dag tidlig av frykt for nedtur, og har bestemt meg for å ha veiedag på fredager framover...

Så nå blir det en uke full av motivasjon og fokus. Ingen utskeielser og masse trim!

 

Vurderer også om jeg skal prøve å kutte litt mer ned på karbohydratene, men vet ikke helt hva det blir til enda...får lese litt på nett og se om motivasjonen er på plass til det.

 

I dag blir det ikea-tur, pluss diverse andre butikker vi skal innom, uten barn vel å merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Motivasjonen min var også på nullpunktet i helgen. For det første hadde jeg ikke sovet noe særlig på flere netter p.g.a hosting og atter hosting. Holdt på å bli sprø. Så hadde jeg seff jobbehelg, og når søndagen og morsdagen kom med kaker og det som hører med koste jeg meg mer enn jeg hadde lov til.

 

Har kurs og veiedag på mandag, så det kunne umulig gå bra...... Men ble positivt overrasket, 0,9 ned på en uke. Så nå er motivasjonen på topp igjen. Håper hosten snart gir seg så jeg kan komme ordentlig i gang med trening igjen. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...