Gå til innhold

biggest looser - den lange nedturen....


Gjest mette77

Anbefalte innlegg

I helga har jeg har null motivasjon...den forsvinner så snart kalenderen viser helg....i tillegg var det morsdag i går, men besøk hos svigers og mamma, og begge steder ble det servert kake og vafler...og jeg spiste... :angry: jeg ville ikke gå på vekta i dag tidlig av frykt for nedtur, og har bestemt meg for å ha veiedag på fredager framover...

Så nå blir det en uke full av motivasjon og fokus. Ingen utskeielser og masse trim!

 

Vurderer også om jeg skal prøve å kutte litt mer ned på karbohydratene, men vet ikke helt hva det blir til enda...får lese litt på nett og se om motivasjonen er på plass til det.

 

I dag blir det ikea-tur, pluss diverse andre butikker vi skal innom, uten barn vel å merke :)

 

Sist jeg var inne å slanket meg her, så endre jeg også veiedag til fredager. Rett og slett for at nedgang på vekta skulle holde meg motivert når helga kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med fin nedgang Josefine!!!Håper basseluskene har forsvunnet!

 

Ja Tibia, det er det jeg håper at veiedag på fredagen vil gjøre!

Denne uka har startet ok, gårsdagen var bra. Spiste fornuftig og hadde ei intervalløkt på tredemølla :) Håper å få til ei ny økt i kveld!

 

Ellers er vel "problemet" mitt at jeg hele tiden glemmer å notere i dagboka underveis i dagen, så når kvelden kommer og jeg skal "rekonstruere" hva jeg har spist blir det til at jeg glemmer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk også bra. Selv om jeg fortsatt ikke skrev i dagboka...

Eneste utskeielser var ei lita kjeks.

 

I dag skal jeg trimme igjen, føler jeg har kommet bra igang med treningen nå. Tredemølla var et godt kjøp for min del. Utrolig mye enklere å gå ned i kjelleren enn ut av døra når det regner, snør og er dårlig føre ute. Dessuten har mannen min lovet å mobbe meg dersom jeg ikke bruker den!!!

Så trimmen nå blir stort sett enten mølla eller en tur i svømmehallen. Når våren kommer blir det også noen gå/joggeturer ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også veldig lyst på tredemølle. Da jeg (for noen år tilbake) var medlem på frishuset, så var det stortsett tredemølla jeg brukte. God trim!!

 

Håper på nedgang hos deg i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 500 gram siden forrige mandag :)

Byttet veiedag, så derfor litt lenge siden "offisiell" veiedag.

 

Nå gjelder det bareå holde fokus gjennom helga! Her må det virkelig skjerpings til! 7 måneder til ferie, 7 måneder til ferie, 7 måneder til ferie....repeter, repeter, repeter...da skal jeg nemlig være stolt over megselv i bikini. Ikke det at jeg nødvendigvis må ha kommet helt i mål, men jeg skal være på veldig god vei nedover...i mål skal jeg være til jul, den skal nemlig også tilbringes i varmen :)

 

Ser ut som det blir hytta på oss i helga, og da har jeg en tendens til å snoke i skuffene, lage noe godt med ungene, lage god kveldsmat osv...men i tillegg blir det lite stillesitting, vi holder alltid på med ting og tang når vi er på hytta, blir ikke så mye sofasitting i løpet av dagen. Målet for helga tror jeg skal være og rydde "bestastua", den har fungert som lager siden vi overtok for snart to år siden, så nå er det på tide å få ryddet der også.

 

Ble 20 minutter på mølla på meg i går, ikke så mye, men mye mer enn ingenting ;)

I går jogget jeg 10 minutter i strekk uten gåpause, og det er bra til å være meg. Jeg har aldri likt å jogge, og hatet jogging selv når jeg hadde kjempekondis på videregående. Så nå er målet mitt i første omgang å jogge sammenhengende i 30 minutter. Når jeg klarer det er jo selvfølgelig avhengig av hvor mye jeg trener, men innen sommeren skal jeg vertfall klare det.

Jeg varierer litt med hvordan jeg trener på mølla. Må ikke bli for ensformig. Jeg har en økt som den i går, hvor jeg har rolig jogg så lenge jeg orker, en liten gåpause og så rolig jogg igjen. Ellers har jeg prøvd meg på litt intervalltrening, gjør utrolig godt etterpå, men ikke underveis...det ligger også inne et fatburn-program på mølla som jeg tenker å bruke en gang i uka. Så viss jeg klarer disse tre øktene i løpet av en uke er jeg godt fornøyd! Målet med tredemølla er to økter i løpet av ukedagene og en økt i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om korleis det går med dykk alle! HEr er det opp og ned med motivasjon... er jo heilt normalt! Denne veka har eg vert veldig motivert, og trimma ein god del, så vert spanande med veiing i måro kveld. Vert mest trim i helga for min del, kveldene etter jobb og legging vert liksom litt korte.. men med ergometersykkel forann tv, vert det litt der og.

 

Er så kjekt å følge med på dykk andre, kjenner meg så igjen i både opp og nedturer. Har til no gått ned 3,1 kg, og er spent på status i morgon kveld. God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Ellers er vel "problemet" mitt at jeg hele tiden glemmer å notere i dagboka underveis i dagen, så når kvelden kommer og jeg skal "rekonstruere" hva jeg har spist blir det til at jeg glemmer det...

 

Hørtes kjent ut det der ja :) Har strevd litt med motivasjonen denne uka, men har holdt meg på matta. DET GÅR SÅÅÅ TREGT NÅ!!. Men man skal jo være fornøyd når man går ned sier man :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vært helt ok, bra vil være en overdrivelse, men jeg tror ikke jeg er typen som klarer og kutte ut alt av godsaker, til det er jeg for glad i søtt. Jeg har innsett at jeg heller må bruke litt lenger tid, at jeg heller må ha litt mindre nedgang hver uke, men at jeg kan leve med opplegget over lengre tid.

Jeg har spist mitt snop i helga, drukket eg glass vin eller to, og angrer ikke, har kost meg :) Gikk på vekta i dag for å se, og den viste opp 100 gram siden fredag, noe jeg er superfornøyd med :) Kanskje rart å være fornøyd med oppgang, men helgene er min store utfordring...

Så gjelder det bare å holde fokus gjennom uka som kommer, begynner i dag med en 3-retters middag, muligens 2-retters, kan jo håpe...hehe...så fortsettelsen av uka kan jo bare bli bedre...

Skal ha minimum to økter på mølla denne uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var gårsdagens middag fortært...ble servert en to-retters, indrefilet med fløtegratinerte poteter og stekte grønnsaker, og sitronmousse til dessert, spiste litt for mye fløtepoteter, men desserten syntes jeg ikke var god, så den spiste jeg ikke opp...tar med de plussene jeg kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ei uke som ikke har blitt helt som planlagt....2 av 4 i huset er syke...Jeg og minstejenta er friske...enn så lenge...håper virkelig vi slipper unna...

 

Har blitt lite trim denne uka, men heller ingen store utskeielser i maten, så håper vekta er snill med meg i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var på min side i dag, minus 600 gram :)

Trenger noen oppturer for å holde motivasjonen gjennom helga :D

Hvorfor i alle dager skal helgene være så utrolig vanskelige??? Viss vi kun hadde hatt hverdager hadde alt vært så mye enklere...men vil jo ikke det heller da.

Denne helga har vi ingen planer, de to som er syke må bli friske, og vi to som ikke er syke må holde oss friske, så håper vi at vi er tilbake i normalen neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen...og alle er friske og raske :)

Så dette håper og tror jeg blir ei fin uke, det er vinterferie, men junior skal på SFO hele uka, og vi skal jobbe...

Nå har jeg bestemt meg, jeg skal sette inn et ekstra gir i treningen. Denne uka SKAL jeg trene 4 ganger, mandag, tirsdag, torsdag og søndag.

Onsdag er jeg opptatt, og til helga tar vi turen på hytta. Da får det bli fysisk aktivitet der istedenfor!

 

Det er 31 uker til høstferien og sydentur, dvs bikinien skal fram og jeg skal være stolt av kroppen min....dvs jeg begynner å få hastverk...irriterer meg mer og mer over at GR-kursene her kun er på en dag, og den dagen passer ikke for meg...og nettkurs frister ikke så veldig egentlig....jeg kunne tenkt meg et aktiv-kurs, men det fins ikke her i det hele tatt....så jeg begynner faktisk vurdere nettkurs...noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

Holdt nesten på å glemme å oppdatere i dag :)

Var en fryd å gå på vekta i dag. Vektnåla hadde satt seg fast sist uke. Motivasjonen er derfor på topp nå når velfortjente 1,4 ned viste seg siden sist veiing. Nå er det bare å stå på den siste uka før neste kurs. Mulig målet for dette kurset er litt vel høyt, men jeg skal prøve (1,4 til så er jeg der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Josefine...du har vært utrolig flink :) Bøyer meg i støvet for deg :)

3 dager til veiing for min del...gjelder være flink nå :)

 

I går ble det joggetur på mølla på meg, treningsgiret er satt inn ;)

Hadde ei rolig økt i går, hvor jeg jogget sakte men "lenge" dvs jeg jogger aldri lenge, men har som sagt tidligere et mål om å jogge 30 minutter uten pause. I går ble det 12 minutter, 2 minutter bedre enn sist. Neste gang er målet 15 minutter, da er jeg halvveis :) Totalt ble det 25 minutters jogging i går.

Skal ha ei ny økt i dag, da blir det enten intervall på mølla eller så prøver jeg meg på en runde ute, er 12 grader her nå, så det frister å prøve seg på asfalten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

...

 

Her har det også gått litt så som så, men å være på null er slett ikke en dårlig start for turen videre nedover. Lykke til på turen til en lettere tilverelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mette77

Vekta sniker seg nedover, føler jeg har vært godt i gang sist uka, men så gikk jeg på en smell på lørdag med sjokolade...men men...godt var det

 

Fokus for tiden er trening, uka som gikk hadde jeg to gode økter, og denne uka er målet 4 treningsøkter. Nøkkelen til nedgang ligger nok her for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine67

I dag fikk jeg meg en positiv overraskelse :o 1,7 kg ned siden sist. Men så gikk jeg jo opp 200gr sist. Men nå er motivasjonen på topp. Nå gleder jeg meg sykt til å se 89,9. Den dagen skal feires :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har lest noen av de innleggene du har skrevet, og jeg synes du har vært flink.

 

Jeg selv har et barn og gikk opp over 20 kilo gjennom graviditeten. Dagen før jeg fødte veide jeg 92 kg eller no, og en uke etter fødselen viste vekta 86 kg. Nå er sønnen min 8 mnd og vekta viste 90 på mandag hos Grete Roede. Det var et utrolig sjokk for meg, og motivasjon til å gjøre noe med det.

Jeg vil absolutt ikke være så stor. Søndag,mandag og tirsdag gikk jeg langtur på 1t og 40 min. Onsdag ble det kun en 30 min gåtur, torsdag 50 min gåtur + 15 min jogging på tredemølle.

 

Det jeg vil frem til er at det hjelper skikkelig å gå turer! Da mener jeg litt lange turer. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle klare 15 min uavbrutt på tredemølla i 8 km/t. Ble overrasket over hvor fort kondisjonen min har økt bare på noen dager. Og det er bare på grunn av de turene jeg har gått ute.

 

Det gjelder å være motivert og ikke skeie ut. På GR kurs kan man spise ca 350 kcal godteri i uka. En kvikklunsj er for eksempel 251 kcal, så det er ca det du kan skeie ut i løpet av en uke.

 

Veier du maten din? Hvor mange gram av kjøtt/fisk og ris/pasta/potet spiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg glemte å skrive. Hvert gram man går ned er en seier. Så dersom det tar lang tid, så er det mer langvarig. Men det må være en varig kostholds endring, ikke en kur. Til slutt vil jeg si LYKKE TIL og jeg kommer til å følge deg videre. Håper du klarer å nå målet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...