Gjest ent Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 For min del klarer jeg å la være når jeg er motivert, men når jeg ikke er så motivert da skal jeg helst ikke ha noe fristende innen rekkevidde. Koselig at det kommer flere 50 åringer til. Nå har jeg akkurat stekt opp 20 pk med kjøttdeig til karbonader, 10 løk, eggerøre og 5liter vaffelrøre. Det er sikkert derfor jeg føler meg så utrolig mett fordi jeg har stått lenge i matos. Til middag idag hadde jeg svineknoke kokt sammen med mye grønnsaker. Lurer på om jeg har spist for mye idag for jeg føler meg så oppblåst. Får prøve å tenke tilbake på det jeg har spist. Joda - det går greit å ha noe i hus - sånn stort sett da!! Det er jo sånn det er - vi omgir oss jo med mye forskjellig som frister på mange steder -så jeg prøver å klare å stå imot - og gjøre det faktisk i stor grad Men noen ganger går det skeis!! I dag har det gått fint med maten. Middagen var steikt torsk med både kokte og rå gulrøtter, tomat og agurk og litt lettrømme. I kveld har jeg spist deilig fruktsalat med litt vaniljekesam. Det er utrolig godt når jeg drysser litt kanel oppå salaten!! Jeg synes også det er hyggelig at flere kommer inn hit - det er hyggelig å ha mange å lufte tanker med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hei og god morgen Nå sitter jeg og koser meg med frokosten, hjembakt brød m/leverpostei og makrell i tomat og en yoghurt. Dette er den kosligste tiden på dagen synes jeg. Dessverre er jeg en av de som er veeeldig opptatt av vekta. Jeg veier meg hver dag og så hender det slik som i dag at jeg hadde gått opp fra igår enda jeg har vært flink med maten og ligger der jeg skal ligge i forhold til kcal. Noen andre som har opplevd det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest prillarodden Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hei og god morgen Nå sitter jeg og koser meg med frokosten, hjembakt brød m/leverpostei og makrell i tomat og en yoghurt. Dette er den kosligste tiden på dagen synes jeg. Dessverre er jeg en av de som er veeeldig opptatt av vekta. Jeg veier meg hver dag og så hender det slik som i dag at jeg hadde gått opp fra igår enda jeg har vært flink med maten og ligger der jeg skal ligge i forhold til kcal. Noen andre som har opplevd det? Jeg kan svinge 0,5 kg opp / ned fra en dag til en annen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest prillarodden Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Der kom "sprekken". Fant litt smuldrepai deg som lå innerst i kjøleskapet. At mel, sukker og smør kan smake så godt Ikke mye jeg spiste, men det er jo full av kalorier. Vel spist er spist. I dag er en ny dag. Mannen og jeg gikk tur rundt Sognsvann i mørket i går med hodelykter Utrolig koselig å gå i mørket og 6 kuldegrader. Kaldt i Oslo i dag. Var - 9,4 i dag tidlig. Helgen er her og med de utfordringer som følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ent Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hei Jeg har nettopp kommet inn etter en uteøkt med barnebarnet. Fikk uventet overnattingsbesøk av den skjønne toåringen i går Hun sovna som en stein klokka sju - og sov hele natta. Men klokka kvart over sju i dag tidlig var det plutselig morgen igjen - opp og hopp Etter frokost og lekeøkt inne har vi vært ute og utforsket omgivelsene - kjempekoselig. Nå er hun hentet hjem igjen og dagen ble plutselig stille igjen. Men jeg føler jeg har fått en feiende og flott frisk start på dagen Er klar for hyttehelg i ettermiddag. Men det er jeg som skal handle til helga - så jeg bestemmer hva som blir med av mat!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Jeg var og besøkte venninna mi på jobben isted og da røyk jeg på ei wienerpølse gitt. Nå må jeg passe meg resten av dagen, har ikke så mange kcal å gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest prillarodden Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Jeg var og besøkte venninna mi på jobben isted og da røyk jeg på ei wienerpølse gitt. Nå må jeg passe meg resten av dagen, har ikke så mange kcal å gå på. Det som har fungert på meg før om jeg kom opp i uplanlagte situasjoner, var alltid å ha i veska en frukt, gulrot, de ferdig påsmurte Wasa knekkebrødene e.l. som jeg kunne spise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asesha Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Jeg prøvde Pølsegryta til G:R. Fikk helt dilla! Det var så godt, hadde ikke spist pølse på over en måned. Spiste den uten ris så da gjorde det ikke så mye at jeg spiste mye (tror jeg da) Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest prillarodden Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Jeg prøvde Pølsegryta til G:R. Fikk helt dilla! Det var så godt, hadde ikke spist pølse på over en måned. Spiste den uten ris så da gjorde det ikke så mye at jeg spiste mye (tror jeg da) Ha en fin helg Den oppskriften skal jeg prøve. Godt med suppe om vinteren synes jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 ja den suppa er veldig god. Jeg hadde naturris til, noe jeg ikke er så glad i. Men jeg skal lære meg å like det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest prillarodden Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Snødd mye i hovedstaden i dag og vind. Men som det sies : det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Gubbelille og jeg gikk en times tur i snøfokk og -7 gr. Så kafebesøk der gubbelille spiste eplekake med krem. Og jeg - ja jeg tok en kopp kaffe Men veldig fornøyd etterpå fordi jeg klarte å stå imot Da vi var ferdig med kafebesøket var det steget til + 1 gr. Menyen her i kveld blir kyllingsalat. Ønsker dere alle en fortreffelig lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asesha Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Så flink du var som bare tok kaffe på den turen prillarodden:) Har blitt to korte turer på meg idag, det var tungt nok det når det ikke var måkt. Her blir det Risotto med fisk ig reker, GR-oppskrift. Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ent Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 I dag har jeg gått en times tur i det fine vinterværet Fikk rikelig anledning til snømåking denne helga - jammen godt vi ikke har så mye snø her hjemme! Er hjemme igjen etter hyttehelg. Selv om jeg har styrt måltidene har jeg en følelse av å være tyngre i dag enn på lenge. Og jeg som ikke har spist middag enda!! Håper jeg tar feil. Men det er rart med det - det blir jo litt kos og litt rødvin og sånn når vi er på hytta... men jeg har absålutt holdt meg unna snacks - laget fruktsalat med vaniljekesam på som ekstra kveldsgodt i går. Skal veie meg i morgen...så får vi se, da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 I dag har jeg gått en times tur i det fine vinterværet Fikk rikelig anledning til snømåking denne helga - jammen godt vi ikke har så mye snø her hjemme! Er hjemme igjen etter hyttehelg. Selv om jeg har styrt måltidene har jeg en følelse av å være tyngre i dag enn på lenge. Og jeg som ikke har spist middag enda!! Håper jeg tar feil. Men det er rart med det - det blir jo litt kos og litt rødvin og sånn når vi er på hytta... men jeg har absålutt holdt meg unna snacks - laget fruktsalat med vaniljekesam på som ekstra kveldsgodt i går. Skal veie meg i morgen...så får vi se, da Jeg skal også veie meg i morgen. Tok en del rødvin lørdag, men jeg håper ikke det har ødelagt så altfor mye. Nå skal jeg legge meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 En ny uke står foran oss nå og jeg begynte denne bra syntes jeg selv. Vekta viste 1,2 kg ned. Jeg er veldig fornøyd med det. Koste meg skikkelig lørdag. Hvis det er slik det skal fortsette med at jeg kan kose meg den ene dage og alikevel gå ned litt så kansje det ikke blir så vanskelig. Jeg spiser veldig enkelt på søndager da, og det hjelper ihertfall for min del ser det ut som. Jeg har bl.a. salat til middag. Da ønsker jeg meg selv og andre nok en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mia52 Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Jaha - da var vi kommet til uke 4 allerede Ble i ovekant hektisk sist uke gitt - men klarte å komme helskinnet gjennom laaangt kurs på torsdag og ei hektisk helg. Etter en riktig frisk trimtur i går formiddag - besøk hos min søte mamma med innlagt kaffe og kaker der jeg inntok et ørlite stykke (vel kanskje ikke så forferdelig ørlite da ) stykke sjokoladekake - ble det middag på en indisk restaurant. Første gang vi besøkte den - og det blir ikke den siste Spiste tandori-mix og litt for mye nan-brød - ganske mye for mye egentlig ( for å være ærlig!) Men ellers har helga forløpt rimelig bra matmessig. Hadde litt vin både fredag og lørdag - men lå ikke så mye over kalorimessig. Så nå er jeg spent på veiing i dag. Rapport følger. Kursdag i dag da - med veiing og spinning. Er utrolig glad jeg meldte meg på aktiv kurs. Vi har det så trivelig sammen der vi spinner så svetten hagler. Gleder meg faktisk - og bare det er utrolig Må det bli en fortreffelig dag - der alle valg er sunne og gjennomtenkte mia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mia52 Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 En ny uke står foran oss nå og jeg begynte denne bra syntes jeg selv. Vekta viste 1,2 kg ned. Jeg er veldig fornøyd med det. Koste meg skikkelig lørdag. Hvis det er slik det skal fortsette med at jeg kan kose meg den ene dage og alikevel gå ned litt så kansje det ikke blir så vanskelig. Jeg spiser veldig enkelt på søndager da, og det hjelper ihertfall for min del ser det ut som. Jeg har bl.a. salat til middag. Da ønsker jeg meg selv og andre nok en fin uke. Gratulera med kjemepflott nedgang - 1,2 kg da gitt - det er bra det og grunn til å gi seg selv en solid klapp på skuldra Stor tro på at dette skal gå stødig nedover - lykke til med ny uke. mia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest prillarodden Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 En ny uke står foran oss nå og jeg begynte denne bra syntes jeg selv. Vekta viste 1,2 kg ned. Jeg er veldig fornøyd med det. Koste meg skikkelig lørdag. Hvis det er slik det skal fortsette med at jeg kan kose meg den ene dage og alikevel gå ned litt så kansje det ikke blir så vanskelig. Jeg spiser veldig enkelt på søndager da, og det hjelper ihertfall for min del ser det ut som. Jeg har bl.a. salat til middag. Da ønsker jeg meg selv og andre nok en fin uke. Flott !!!!! GARATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest prillarodden Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Mandag og veiedag . Kun ned - 0,3 kg denne i uken. Og da er vi tilbake dit det alltid har vært, ned 3-400 gr i uken Ingen godteri, kaker, potetgull e l, ikke vin . Kjenner jeg blir lei denne uken når jeg har lagt så mye i dette og fikk lite tilbake. Tanken om å gi opp kommer snikende og at jeg like godt kan dytte i meg det jeg har lyst på. Men denne gangen tenker jeg anderledes. Jeg skal IKKE gi opp . Kanskje får jeg bedre uttelling neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Mandag og veiedag . Kun ned - 0,3 kg denne i uken. Og da er vi tilbake dit det alltid har vært, ned 3-400 gr i uken Ingen godteri, kaker, potetgull e l, ikke vin . Kjenner jeg blir lei denne uken når jeg har lagt så mye i dette og fikk lite tilbake. Tanken om å gi opp kommer snikende og at jeg like godt kan dytte i meg det jeg har lyst på. Men denne gangen tenker jeg anderledes. Jeg skal IKKE gi opp . Kanskje får jeg bedre uttelling neste uke. Sånn ¨får du ikke lov å tenke. Ned er ned uansett hvor lite det er. Hvis du har fulgt opplegget slik det skal gjøres, kan det være andre ting som er årsaken. Har du spist noe med søtningsstoffer? Det har jeg hørt kan bremse nedgangen. Du må ihvertfall ikke gi deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Gratulera med kjemepflott nedgang - 1,2 kg da gitt - det er bra det og grunn til å gi seg selv en solid klapp på skuldra Stor tro på at dette skal gå stødig nedover - lykke til med ny uke. mia Takk skal du ha. Jeg håper også den nedoverbakken er skikkelig bratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Jaha - da var vi kommet til uke 4 allerede Ble i ovekant hektisk sist uke gitt - men klarte å komme helskinnet gjennom laaangt kurs på torsdag og ei hektisk helg. Etter en riktig frisk trimtur i går formiddag - besøk hos min søte mamma med innlagt kaffe og kaker der jeg inntok et ørlite stykke (vel kanskje ikke så forferdelig ørlite da ) stykke sjokoladekake - ble det middag på en indisk restaurant. Første gang vi besøkte den - og det blir ikke den siste Spiste tandori-mix og litt for mye nan-brød - ganske mye for mye egentlig ( for å være ærlig!) Men ellers har helga forløpt rimelig bra matmessig. Hadde litt vin både fredag og lørdag - men lå ikke så mye over kalorimessig. Så nå er jeg spent på veiing i dag. Rapport følger. Kursdag i dag da - med veiing og spinning. Er utrolig glad jeg meldte meg på aktiv kurs. Vi har det så trivelig sammen der vi spinner så svetten hagler. Gleder meg faktisk - og bare det er utrolig Må det bli en fortreffelig dag - der alle valg er sunne og gjennomtenkte mia Lykke til med veiing idag. Fint at du har funnet noe som du liker. Kansje jeg også skal prøve aktiv kurs neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ent Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 En ny uke står foran oss nå og jeg begynte denne bra syntes jeg selv. Vekta viste 1,2 kg ned. Jeg er veldig fornøyd med det. Koste meg skikkelig lørdag. Hvis det er slik det skal fortsette med at jeg kan kose meg den ene dage og alikevel gå ned litt så kansje det ikke blir så vanskelig. Jeg spiser veldig enkelt på søndager da, og det hjelper ihertfall for min del ser det ut som. Jeg har bl.a. salat til middag. Da ønsker jeg meg selv og andre nok en fin uke. Gratulerer Kikk!!! Kjempeflott resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ent Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Jeg må bare konstatere at følelsen jeg hadde i går stemte: jeg har gått opp fra 102,8 til 103,5 sist uke. Det er 0,7kg opp Ikke kjekt og ingenting å være stolt av!! Vet ikke hva jeg gjør galt. Kanskje jeg drikker for mye vin i helgen eller kanskje jeg spiser for mye fruktsalat? Ikke vet jeg - noe er det i alle fall. Men det er kun EN ting å gjøre og det er å fortsette!!! Håper på bedre resultat neste gang!! Resultater: 09.01.2012 104,5kg 16.02.2012 102,8kg 23.01.2012 103,5kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mia52 Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Mandag og veiedag . Kun ned - 0,3 kg denne i uken. Og da er vi tilbake dit det alltid har vært, ned 3-400 gr i uken Ingen godteri, kaker, potetgull e l, ikke vin . Kjenner jeg blir lei denne uken når jeg har lagt så mye i dette og fikk lite tilbake. Tanken om å gi opp kommer snikende og at jeg like godt kan dytte i meg det jeg har lyst på. Men denne gangen tenker jeg anderledes. Jeg skal IKKE gi opp . Kanskje får jeg bedre uttelling neste uke. Du - den der ekle tanken kjenner jeg så altfor godt. Men nå er vi på lag vet du - og her får ingen lov å gi opp Det er sånne tanker vi må lære oss å endre om vi skal klare dette. Og det er det som er så vanskelig Men nå henter vi fram resurser vi ikke helt vist at vi hadde - klorer oss fast - for du har jo gått ned jente - og så sakte, sakte vil vi endre tankemønster. Det er iallefall det jeg sikter på. Vi står på - denne uka skal bli den beste ever Lykketilklem fra mia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar