Gå til innhold

Vi som er i vår andre ungdom og i 50 årene


Gjest prillarodden
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må bare konstatere at følelsen jeg hadde i går stemte: jeg har gått opp fra 102,8 til 103,5 sist uke. Det er 0,7kg opp :( Ikke kjekt og ingenting å være stolt av!! Vet ikke hva jeg gjør galt. Kanskje jeg drikker for mye vin i helgen eller kanskje jeg spiser for mye fruktsalat? Ikke vet jeg - noe er det i alle fall. Men det er kun EN ting å gjøre og det er å fortsette!!! Håper på bedre resultat neste gang!!

Resultater:

09.01.2012 104,5kg

16.02.2012 102,8kg :)

23.01.2012 103,5kg :(

Det er en forferdelig nedtur - been there, done that ( som de sier :D ). Aldeles ikke oppløftende å ta av samme hekto gang på gang. Men nedturer vil kommer - og vi må lære oss å leve med dem. Det er også et av mine satsningsmål - og klarer jeg å takle dem er jeg kommet langt.

 

Bruker du dagboka? Kanskje det kan være en ide å notere samvittighetsfult ei uke iallefall. Det er noen fallgruber der ute - og noen aha-opplevelser som jeg har fått. Men man må være dønn ærlig med seg selv :) Og du - ingen andre trenger å se :D

 

Lykke til denne uka - den blir bedre!!

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lykke til med veiing idag. Fint at du har funnet noe som du liker. Kansje jeg også skal prøve aktiv kurs neste gang.

Takk skal du ha :)

 

Det er faktisk gøy. Og så får vi trimpoeng i tillegg :D

Jeg var forferdelig skeptisk - liker egentlig ikke å trene i flokk. Og har nok en aversjon mot treningssentre. Men dette var en positiv opplevelse enda jeg er desidert eldst. De fleste medtrimmere kunne vært mine døtre :lol:

 

Går jeg flere kurs blir de aktive :)

 

Lykke til til deg også fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er middagen fortært. Selvfisket sei - rein filet steikt i 1 ss olje og en deilig salat til :) Einig med deg, Mia - nedturer skal vi takle. Jeg gjør jo det, men de pleier ikke komme sånn med en gang, nesten.. Men jeg er glad :) på alle dere andres vegne som har minket !! Flinke er dere!!!

Og jeg er sikker på at du Pilarodden får uttelling så det monner neste uke - stå på du!! :)

Min utfordring ( blandt flere) denne uken er at det er arrangementer hver eneste kveld. OG de innebærer mat...2 klubber, et kommitemøte og en bursdag...I tillegg skal vi på langweekend til helga...Men faktisk føler jeg akkurat nå at jeg ser litt fram til alle utfordringene. Jeg har lyst til å takle dette!! ;)

Etter lang tids sykemelding skal jeg endelig få begynen å jobbe litt igjen mor slutten av uka. Ikke så mye men litt. Jeg gleder meg til det! Det er kjedelig å være uten arbeidskolleger så lenge!!

Så med andre ord: her er det bare å brette opp og møte det som kommer både på ene og andre måten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare konstatere at følelsen jeg hadde i går stemte: jeg har gått opp fra 102,8 til 103,5 sist uke. Det er 0,7kg opp :( Ikke kjekt og ingenting å være stolt av!! Vet ikke hva jeg gjør galt. Kanskje jeg drikker for mye vin i helgen eller kanskje jeg spiser for mye fruktsalat? Ikke vet jeg - noe er det i alle fall. Men det er kun EN ting å gjøre og det er å fortsette!!! Håper på bedre resultat neste gang!!

Resultater:

09.01.2012 104,5kg

16.02.2012 102,8kg :)

23.01.2012 103,5kg :(

 

Det er aldri lett å vite hva man skal gjøre eller hva som skyldes hva. Det som har funket for meg og som jeg har forandret på. Det er at jeg drikker vin kun en gang i uka samme hvor kjedelig fredagskvelden er. Jeg har min kosedag på lørdag. Fælt å si det men jeg drikker mye vin. På søndag spiser jeg kun salat og noe frukt og yoghurt. Ikke noe form for middag. Jeg drikker heller ikke lettbrus i det hele tatt. Det er fælt at jeg skal kjede meg fordi jeg ikke kan drikke vin. Håper at den tanken forsvinner.

For min del må jeg bare innse at jeg kan ikke leve slik jeg gjord før med vin mere enn en gang pr uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viste vekta nedgang igjen etterå ha stått stille forrige uke, -1.6 :)

 

Så synd ent, at du gikk litt opp, men stå på videre!Tipper det går bedre neste gang.

 

Har kuttet ut vin siden jeg begynte på GR. Har ikke sjekket ut hvor mange kalorier det er...

Er det så ille som det høres ut kikk? Syhns du er flink da som har kutet ut en del av det.

 

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne vinen da ja :)

Koser meg med vin fredag jeg - da har vi vår "kosedag". Men det blir ofte et glass og to på på lørdagen også ;)

Klarer som oftest å passe det inn i dagsbehovet - derfor blir nok dårlig med frukt den dagen. Men vin er jo druer da :D

 

Ellers gikk veiing og spinning strålende.

Gikk ned 0,9 kg - og veier nå 85,3. Så nå er det bare 3,8 ned til BMI overvekt :P

 

Litt problem med et kne - så derfor våget jeg ikke ha full belastning på spinning. Men det er iallefall ikke blitt verre i dag - heldigvis :)

 

Blå himmel - man iskald vind her i dag. Bedt ut på middag - litt skummelt når jeg ikke helt vet hva som venter.

Ellers alt vel denne 24. dagen i 2012

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viste vekta nedgang igjen etterå ha stått stille forrige uke, -1.6 :)

 

Så synd ent, at du gikk litt opp, men stå på videre!Tipper det går bedre neste gang.

 

Har kuttet ut vin siden jeg begynte på GR. Har ikke sjekket ut hvor mange kalorier det er...

Er det så ille som det høres ut kikk? Syhns du er flink da som har kutet ut en del av det.

 

Ha en fin uke alle sammen :)

 

Gratulerer med flott vekttap!! Det er jo supert!! ...og takk for trøsten ;) jeg gir meg ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne vinen da ja :)

Koser meg med vin fredag jeg - da har vi vår "kosedag". Men det blir ofte et glass og to på på lørdagen også ;)

Klarer som oftest å passe det inn i dagsbehovet - derfor blir nok dårlig med frukt den dagen. Men vin er jo druer da :D

 

Ellers gikk veiing og spinning strålende.

Gikk ned 0,9 kg - og veier nå 85,3. Så nå er det bare 3,8 ned til BMI overvekt :P

 

Litt problem med et kne - så derfor våget jeg ikke ha full belastning på spinning. Men det er iallefall ikke blitt verre i dag - heldigvis :)

 

Blå himmel - man iskald vind her i dag. Bedt ut på middag - litt skummelt når jeg ikke helt vet hva som venter.

Ellers alt vel denne 24. dagen i 2012

 

mia

Heisann - her går det unna :) gratulerer med flott vekttap og fin vekt. 85,3kg høres veldig bra ut :D

Vin er druer ja,- men det er alkoholen i seg selv som gir utslaget - i tillegg til restsukkeret i vinen. Restsukkeret er avhengig av druetypen og når druene er høstet og igjen hvor mye av sukkeret som er omdannet til alkohol. Derfor vil en tørr vin som har lite restsukker være mindre "farlig" enn en søtere vin som har mye restsukker. Alkoholen binder vann i kroppen og det er ikke uvanlig å få hevelse i beina dagen etter at en har drukket alkohol ( skoene blir trangere) - og med opbinding av vann stiger jo vekta...

Jeg er veldig glad i vin men begrenser meg veldig når jeg slanker meg. Dvs. at jeg ikke drikker vin annet enn i helgen - enten fredag eller lørdag.

Nei det er nok ikke vinen som stopper meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig dag her. Jeg har vært ute og fotografert de nydelige fjellene rundt meg - med fjorden i forgrunnen og fjellene bak er det fantastisk - sola skinner på snøen og glitrer i sjøen :) Vi er heldige som bor i dette flotte landet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne vinen da ja :)

Koser meg med vin fredag jeg - da har vi vår "kosedag". Men det blir ofte et glass og to på på lørdagen også ;)

Klarer som oftest å passe det inn i dagsbehovet - derfor blir nok dårlig med frukt den dagen. Men vin er jo druer da :D

 

Ellers gikk veiing og spinning strålende.

Gikk ned 0,9 kg - og veier nå 85,3. Så nå er det bare 3,8 ned til BMI overvekt :P

 

Litt problem med et kne - så derfor våget jeg ikke ha full belastning på spinning. Men det er iallefall ikke blitt verre i dag - heldigvis :)

 

Blå himmel - man iskald vind her i dag. Bedt ut på middag - litt skummelt når jeg ikke helt vet hva som venter.

Ellers alt vel denne 24. dagen i 2012

 

mia

 

Så bra. Heldige deg som er nesten på 85kg. Det er mitt mål innen utgangen av året. Håper du får servert noe i dag som du vet er trygt.

Stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viste vekta nedgang igjen etterå ha stått stille forrige uke, -1.6 :)

 

Så synd ent, at du gikk litt opp, men stå på videre!Tipper det går bedre neste gang.

 

Har kuttet ut vin siden jeg begynte på GR. Har ikke sjekket ut hvor mange kalorier det er...

Er det så ille som det høres ut kikk? Syhns du er flink da som har kutet ut en del av det.

 

Ha en fin uke alle sammen :)

 

Takk, jeg synes det selv og, men vil jeg ned å få en bedre helse er det ingen vei tilbake. Kan ikke akkurat si at å veie over 100 kg er bra helsemessig.

Gratulerer til deg også med flott resultat.Dette blir bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Gratulerer til dere alle med flott vekt nedgang.

Her har jeg gått på en skikkelig smell i 2 dager med mye usunt. Synes veldig synd på meg selv som gikk ned så lite til tross for å ha vært superflink og økende smerter som kommer av økt aktivitet.

Men jeg er tilbake på rett spor igjen.

Må ta meg selv i nakken. Gubbelille og jeg har tanker om å reise til syden på forsommeren og jeg har ikke lyst til å veie så mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle med flott vekt nedgang.

Her har jeg gått på en skikkelig smell i 2 dager med mye usunt. Synes veldig synd på meg selv som gikk ned så lite til tross for å ha vært superflink og økende smerter som kommer av økt aktivitet.

Men jeg er tilbake på rett spor igjen.

Må ta meg selv i nakken. Gubbelille og jeg har tanker om å reise til syden på forsommeren og jeg har ikke lyst til å veie så mye da.

 

Det går nok bra skal du se, bare motivasjonen er der. Deilig med en sydentur. Jeg skal 6 juli til Tenerife

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Har gått en times rusletur og er fornøyd med det.

Nå er det planlegging av meny til langhelg på hytta <_<

Ikke lett det der med hytteturer, men jeg skal forsøke så godt jeg kan å holde meg innenfor det lovlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en times rusletur og er fornøyd med det.

Nå er det planlegging av meny til langhelg på hytta <_<

Ikke lett det der med hytteturer, men jeg skal forsøke så godt jeg kan å holde meg innenfor det lovlige.

 

så koselig med hyttetur. Du finner sikkert på noe lurt i fohold til mat.

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossen går det med dokke damer?

 

Forrige uke var ei uke som jeg ikke er noe stolt av sånn slankemessig. Og det resulterte i en oppgang på 0,3 kg. Kan ikke holde på sånn om en vil nå normalvekt - så derfor har jeg tatt meg selv i nakken og halt meg opp igjen etter håret. Nå gjelder det å holde fokus :P

 

Veiing og spinning i går - og som sagt opp 300 gram. Med fult fokus og god egeninnsats satser jeg på at både de og litt til er borte ved neste veiing.

 

Så mandagens resultat ble som følger:

Inntak kalorier: 1231 - litt for lavt. Skal øke litt i dag!

Trimpoeng: 30 minutter spinning ga 1,5

Antall skritt: 4449 - kvardagsskritt som jeg kaller dem.Ingen trimtur.

 

Vi satser knallhardt damer :)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Denne tråden ser ut til å passe meg.Koselig å kunne dele erfaringer med andre.Sliter med vekten

men prøver å få den "forbarka"nåla nedover å nå ser det ut som om jeg har kommet i siget.

Startet på kurs 16januar å det har gått bra hittil.

Er lykkelig førstegangs farmor blitt så kose meg med lille pia.Å til sommeren håper jeg å kunne kose meg i varmere med litt mindre vekt enn pr i dag,men ikke så lett å gå ned når man har pasert 50år.men gir jo ikke opp da :D har gått tur i dag etter jobb på litt over en time.Kaldt men flott vær ute med måneskinn og stjerneklart.Toppers!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da Molla med bestemorrollen. Jeg har foreløbig ingen barnebarn, men det hadde vært stas ja.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til vekta. Jeg går på kurs og der hadde jeg gått opp 0,200 g, men da jeg veide meg hjemme den morgenen hadde jeg gått ned 0,800 g og det er den vekta jeg forholder meg til. Den jeg veier meg på om morgenen.

Jeg har tenkt og tenkt på hva det skyldes. Jeg hadde en utskeielse lørdag, men jeg tror ikke det skyldes det for det har jeg hatt andre uker også kansje enda mindre enn lørdag. Men det kan være stress fordi jeg stressa skikkelig på veiedagen og da føler jeg at noe binder seg i kroppen. Hadde også en skikkelig stressdag igår.

Nå er jeg heldigvis ferdig med stress for denne uka, så da får jeg vel svar på mandag hvordan det ligger an. Må spørre kursholder om dette.

Skal på trim i dag. Jeg kaller det nazitimen for det er skikkelig slitsomt. Etter den time skal jeg ha veiledningstimer på apparater. jeg hater kondisjonstimer, men er mere glad i styrketrening men jeg vet jo at jeg må ha kondisjonstrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som er like fornøyde etter siste veiing ser jeg - men vi gir jernet denne uka dere :P

Hadde jo en oppgang jeg - så 100 gram ned er bra da asesha :) Så vi står på videre - og lønn for strevet kommer garantert.

 

Ikke alltid disse vektene er like samkjørte nei - har også erfart det. Og jeg sier som deg kikke - det er jo vår egen vekt vi skal forholde oss til framover også. Tror det vil jevne seg ut utover jeg. Og stress påvirker vekta den.

Vi får trimme og stå på. Selv liker jeg bedre kondisjonstrening enn styrke. Så da blir det mest av det siste da ;)

 

Velkommen i bestemorsklubben Molla. Dreven i faget jeg - eldste barnebarn er 19 og yngste 12 :D

 

Tirsdagens resultater:

 

1557 kcal inntatt - inklusiv -"klubbkveldmat".

 

Trimtur på 1,5 time - 3,7 trimpoeng

 

Antall skritt var 16539

 

Stå på jenter

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som er like fornøyde etter siste veiing ser jeg - men vi gir jernet denne uka dere :P

Hadde jo en oppgang jeg - så 100 gram ned er bra da asesha :) Så vi står på videre - og lønn for strevet kommer garantert.

 

Ikke alltid disse vektene er like samkjørte nei - har også erfart det. Og jeg sier som deg kikke - det er jo vår egen vekt vi skal forholde oss til framover også. Tror det vil jevne seg ut utover jeg. Og stress påvirker vekta den.

Vi får trimme og stå på. Selv liker jeg bedre kondisjonstrening enn styrke. Så da blir det mest av det siste da ;)

 

Velkommen i bestemorsklubben Molla. Dreven i faget jeg - eldste barnebarn er 19 og yngste 12 :D

 

Tirsdagens resultater:

 

1557 kcal inntatt - inklusiv -"klubbkveldmat".

 

Trimtur på 1,5 time - 3,7 trimpoeng

 

Antall skritt var 16539

 

Stå på jenter

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen.

Har vært på en times tur i kveld igjen.Bli nok det som passe meg best.

har også pleiet litt farmor rollen.Helt skjønt.Nyte det.

Mandag var min veiedag,og da viste vekten 0.8ned så det er jeg fornøyd med.

har egentlig gjort det helt store dette året.'

Byttet jobb,gått fra det private marked og over i det kommunale.Toppers syns jeg selv,sluttet å røyke,blitt farmor og nå er det full fokus på slanking.

Jula feiret jeg på gran canaria og det er ønsket for 2012 også.

Det var toppers.

så da er det ved godt mot jeg ser frem til å få dissa kiloene av.jeg tenker smørpakker.5kg=10smørpakker og så videre.Litt gøy må man ha i denne stria,ikke sant.Å så må man ikke glemme å kose seg.Jeg tar gjerne litt cognac til helgen.Må jo unne seg litt,ikke sant.

Så eer det bare å stå på,snart helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som er like fornøyde etter siste veiing ser jeg - men vi gir jernet denne uka dere :P

Hadde jo en oppgang jeg - så 100 gram ned er bra da asesha :) Så vi står på videre - og lønn for strevet kommer garantert.

 

Ikke alltid disse vektene er like samkjørte nei - har også erfart det. Og jeg sier som deg kikke - det er jo vår egen vekt vi skal forholde oss til framover også. Tror det vil jevne seg ut utover jeg. Og stress påvirker vekta den.

Vi får trimme og stå på. Selv liker jeg bedre kondisjonstrening enn styrke. Så da blir det mest av det siste da ;)

 

Velkommen i bestemorsklubben Molla. Dreven i faget jeg - eldste barnebarn er 19 og yngst

 

Tirsdagens resultater:

 

1557 kcal inntatt - inklusiv -"klubbkveldmat".

 

Trimtur på 1,5 time - 3,7 trimpoeng

 

Antall skritt var 16539

 

Stå på jenter

 

mia

 

Ja mia, vi skal stå på og heie hverandre framover! Så bra trimtur du hadde tirsdag :) Sliter med å få nok trimpoeng jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig bra jenter. Alle virker fokuserte og det er bra. Jaaaaaaaaaaaa det er viktig å kose seg en gang i uka. Det er ihvertfall det jeg lengter etter når søndagen kommer.

Jeg synes dagene går greit. Holder meg for det meste til maten jeg kan ha. Når jeg sier for det meste var det det at tirsdag var jeg hos en venninne og hjalp til med minnestund. Da spiste jeg 5 snitter (skippet middag) og jeg tok en liten bit av en waleskringle. Den så altså så god ut og jeg klarte ikke å la være å smake.

Jeg ser nå at jeg er nødt til å ha grete Roede kurs i ryggen for jeg klarer ikke alene. Hadde ikke jeg gått kurs hadde det vel blitt både ett og to kakestykker. Jeg håper at jeg kommer dit en gang at jeg klarer å stå imot av egen vilje, men jeg er ikke inærheten av å være der ennå.

Fortsatt fin uke til dere alle der ute. Sammen skal vi greie dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...