Gå til innhold

Vi som er i vår andre ungdom og i 50 årene


Gjest prillarodden
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest prillarodden

Hei alle sammen

Langhelg på hytta ble til en liten uke. Gubbelille fikk aledning til noen ekstra fridager. Deilig med 5 dager i fjellheimen.

Det som ikke er så deilig er det har der spiste og drakk. Flere kvelder med god rødvin og mat. Spiste godteri flere dager :( Denne dama har dårlig karakter :huh:

Venter med veiing til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest prillarodden

Hei alle sammen

Langhelg på hytta ble til en liten uke. Gubbelille fikk aledning til noen ekstra fridager. Deilig med 5 dager i fjellheimen.

Det som ikke er så deilig er det har der spiste og drakk. Flere kvelder med god rødvin og mat. Spiste godteri flere dager :( Denne dama har dårlig karakter :huh:

Venter med veiing til mandag.

Mange skrivefeil ser jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just himkommen etter en god trimtur ;)

 

Ellers har alt funka til nå denne uka - jeg spiser og trimmer etter "boka". Må bare bekjenne nogen kakestykker i går. Var og feiret 40-årsdagen til min datter. Så der gikk jeg over dagens tildelte kalorier. Men så hadde jeg en god trimtur tidligere på dagen som oppveide for litt av syndene iallefall :P

 

Lett å unne seg noe ekstra på hyttetur pillarodden. Men klarer vi å hanke oss inn igjen etterat vi er kommet hjem - ja da er vi kommet langt i "omleggingen". Høres deilig ut med hyttetur forresten. Vi skal opp på fjellet i begynnelsen av mars - gleder meg til det :)

 

Jeg har også innsett nødvendigheten av å ha Grete i ryggen kikk. Håper selvfølgelig at hun blir overflødig en dag - men enn så lenge trenger jeg det presset det er å vite at jeg skal på vekta. Sånn er det bare ;)

 

Nå venter en varm dusj - og så kveldskos med te og knekkebrød :D

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er tilbake etter en uplanlagt plutselig sydentur. Det var deilig med et avbrekk - men jeg regner med at jeg er ute av styring hva mat og drikke angår. Skal komme meg inn i folden igjen og satser på å veie meg på mandag selv om jeg nok har lagt på meg alt sammen igjen - og kanskje litt til???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er tilbake etter en uplanlagt plutselig sydentur. Det var deilig med et avbrekk - men jeg regner med at jeg er ute av styring hva mat og drikke angår. Skal komme meg inn i folden igjen og satser på å veie meg på mandag selv om jeg nok har lagt på meg alt sammen igjen - og kanskje litt til???

 

velkommen tilbake da. så moro med en tur som var lite planlagt. Selv skal jeg en tur i juli og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare dette. jeg vet jo hvordan jeg er i ferier. Slik som det er nå eller slik som jeg tenker nå kommer det til å gå dårlig. Håper dere skjønner hva jeg mener. Jeg forstår at jeg må jobbe med det mentale, men jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal gjøre det. Er det noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Hm - er i tenkeboksen.

Synes ikke nett kurs holder for meg.

Har sklidd ut på både mat og drikke.

Vurderer å starte på "vanlig" kurs når neste kurs starter i mitt nærmiljø i starten av mars.

Tror (vet) jeg klarer å holde på motivasjonen om jeg må veie meg foran en kursleder.

Hvordan er det med dere ? Klarer dere å være like "flink" på nettkurs som et vanlig GR kurs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - er i tenkeboksen.

Synes ikke nett kurs holder for meg.

Har sklidd ut på både mat og drikke.

Vurderer å starte på "vanlig" kurs når neste kurs starter i mitt nærmiljø i starten av mars.

Tror (vet) jeg klarer å holde på motivasjonen om jeg må veie meg foran en kursleder.

Hvordan er det med dere ? Klarer dere å være like "flink" på nettkurs som et vanlig GR kurs ?

Det er synd å høre, at du føler det slik. Men hvis du blir mer motivert av et kurs du må møte opp på, er det kanskje best å gjøre det. Jeg har ikke gått på GR-kurs før. Tar nettkurs nå, startet i slutten av november og har gått ned 7,5 kilo. Trodde det skulle gå fortere, men jeg står på! Så for meg funker nettkurset.

Håper du klarer å motivere deg videre, stå på og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - er i tenkeboksen.

Synes ikke nett kurs holder for meg.

Har sklidd ut på både mat og drikke.

Vurderer å starte på "vanlig" kurs når neste kurs starter i mitt nærmiljø i starten av mars.

Tror (vet) jeg klarer å holde på motivasjonen om jeg må veie meg foran en kursleder.

Hvordan er det med dere ? Klarer dere å være like "flink" på nettkurs som et vanlig GR kurs ?

 

 

Jeg har gått et nettkurs for noen år siden. Det funket ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Mandag er veiedag og 200 gr ned.

Trodde ærlig talt jeg hadde gått opp og ble positivt overrasket :rolleyes:

Er fremdeles i tenkeboksen om å melde meg på "vanlig" kurs for å se om jeg får bedre motivasjon av det.

Det starter opp kurs første uke i mars i nærmiljøet, kun 10 min å gå. Dette er et standard kurs og jeg passer inn i maxikurs. Tenker litt på at på et standard kurs vil jeg desidert være den tyngst og håper jeg ikke blir altfor flau av det.

Tenke - tenke videre ;)

Håper jeg klarer å være motivert denne uken.

Skulle gjerne klart 2 kg til 24.2., da skal gubbelille og jeg på hotell weekend tur til Rørosmartnan. Første ¨gang vi er på martnan og Røros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag er veiedag og 200 gr ned.

Trodde ærlig talt jeg hadde gått opp og ble positivt overrasket :rolleyes:

Er fremdeles i tenkeboksen om å melde meg på "vanlig" kurs for å se om jeg får bedre motivasjon av det.

Det starter opp kurs første uke i mars i nærmiljøet, kun 10 min å gå. Dette er et standard kurs og jeg passer inn i maxikurs. Tenker litt på at på et standard kurs vil jeg desidert være den tyngst og håper jeg ikke blir altfor flau av det.

Tenke - tenke videre ;)

Håper jeg klarer å være motivert denne uken.

Skulle gjerne klart 2 kg til 24.2., da skal gubbelille og jeg på hotell weekend tur til Rørosmartnan. Første ¨gang vi er på martnan og Røros.

 

200 gram er da vel greit. Det viktigste er jo at vekta rikker seg. Start på vanlig kurs ikke nettkurs. Det øker motivasjone å komme sammen med andre. Det er bare det som funker for meg ihvertfall. Om du er tyngst på kurs gjør ingenting. Noen må jo være det og. Jeg er tyngst der jeg går men jeg tror ingen tenker på det. Ihvertfall gjør ikke jeg det. Rørosmartn kunne jeg tenkt meg og. Det er så fint der og jeg vet at det blir moro der.

Kom igjen nå og meld deg på et kurs selv om det er vanlig. da kan du jo også gå til kurset og det blir ekstra trim. Lykke til med valg. Jeg heier på deg uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag er også min veiedag og jeg hadde gått ned 600 gram denne uka. Fornøyd med det men jeg hadde håpet på 1 kg, men hva skal jeg vel forvente etter 2 flasker vin lørdag. Jeg var på langsykling i 90 min. søndag for å rette opp litt. Jeg er igang med en ny uke. Håper jeg får til slik trening jeg hadde forrige uke. Da var jeg på treningssenteret 4 dager og det er vel ikke verst. Ønsker alle en flott slankeuke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Tenker litt på at på et standard kurs vil jeg desidert være den tyngst og håper jeg ikke blir altfor flau av det....

Ikke vær flau P! Tenk heller på hvor flink og tøff du er som gjør noe med din situasjon.

 

Samme her K; vin forstyrrer hele opplegget. :wacko:

Blir max halvkiloen på meg også de ukene. (dvs hvis jeg forts er flink med maten da....)

Men vi kan jo ikke leve helt asketisk hver eneste helg heller!

 

Go girls! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ja, det er ikke enkelt dette her - det ser jeg jo at flere synes.Jeg veide meg ikke på mandag - turde ikke. Har veid meg i dag og vekta viste 102,9. Da har jeg snart "tatt igjen" det jeg hadde gått opp i forige runde. Jeg sier meg fornøyd og prøver igjen. Klart at sydenturen med vin go god mat gjorde sitt til å bremse - for ikke å si styre i feil retning!

Jeg går på nettkurs - denne gangen funker det ikke for meg. Jeg har tatt nettkurs før og hadde egentlig god erfaring med det - men denne gangen skar det seg fra starten med at kurset ikke startet den dagen jeg hadde blitt forespeilet - det går fra onsdag til onsdag - mens jeg var innstilt på mandag - mandag. Det gjør at jeg ikke føler jeg kan følge "heke uker" - det blir så haltende på en måte. Dessuten får jeg ikke aktivert kursbrevene til rett tid. Da synker motivasjonen for meg - jeg orker ikke følge opp med å purre og ordne opp i ting som jeg mener burde legges tilrette når jeg har betalt for det...

Jeg har vel kommet til at det hele er opp til meg. Med eller uten kurs. Og jeg tviler på om jeg vil bruke mer penger på kurs som jeg ikke blir fornøyd med.

Jeg er enig i at kurs med personlig oppmøte er mer motiverende,- men her jeg bor er det ofte lang kjøring for å komme på kurs og ikke alle kursledere er like erfarne og dyktige. Jeg tenker litt på om jeg i neste omgang skal sette av penger lik kursavgiften og når jeg har nådd målet om vektnedgang for en kursperiode så kan jeg bruke de pengene til en belønning for meg selv..?..

Vi får se. Enda er det noen uker igjen av nettkurset og det er jo det som gjelder nå.

Status er 1,1kg totalt ned siden start 9. januar. Det er ikke noe jeg er fornøyd med, men det er bedre enn om jeg ikke hadde hatt fokus på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil hos meg - det må bli et kurs med personlig oppmøte. Er ikke strukturert nok til å klare meg på egen hånd. Prøvde medlemskap i VG's vektklubb - resultat iallefall ikke ned :P

 

De pengene var bortkastet kan man si - og GR-kurs koster jo så pass mye at her vil jeg ha valuta for pengene :P

 

Men for noen funker det jo kjempebra. Så her gjelder det å kjenne seg selv :)

 

Veiedag i går - ned 0,7 kg og er riktig så fornøyd.

Vekt nå er 84,9 kg - og klarer jeg 3,4 kg til er jeg i BMI kategori overvekt ;)

Midjemålet er også på retur - under 90 cm i går - det går riktig veg ja :D

 

Er strålende fornøyd med mitt aktive spinningkurs. Har meldt meg på neste kurs - og det blir et aktivt kurs det også :)

Er desidert eldst på laget der - de andre kunne vært min barnebarn nesten. Men jammen tar de meg med på laget - føler meg ikke utenfor i det hele tatt. Merker jo aldersforskjellen bevares - men vi er i samme båt på en måte. Trivelige jenter iallefall ;)

Så jeg tror ikke vi skal være så redde for å skille oss ut hverken på den ene eller den andre måten. Alle har faktisk nok med sitt :)

 

Så damer - da er det bare å brette opp armene. Det er vi selv som må gjøre jobben - så JUST DO IT!!

 

Store og oppmuntrende klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært ute og gått tur i en og en halv time!! I raskt og fint tempo og med nydelig fullmåne på stjernehimmelen :) Kom hjem og kokte torsk med gulrøtter og eggesmør. Namnam ;) Ikke så verst på en tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Denne uken gikk det bra, ned 1 kilo! Er førnøyd med det, spesielt siden jeg er så dærlig til å trene.

Stå på alle sammen og ha en fin uke. :)

 

Gratulerer! Så bra at du har klart en hel kilo!!!! Kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Gratulerer til dere alle med flott vekttap :P

Flinke damer :D

Tar avgjørelsen om nettkurs / ordinært kurs i løpet av et par uker.

Uansett VIL jeg gå kurs.

Vi har bestilt 2 uker Kreta tur i begynnelsena av juni og vil så gjerne ta av 7-8 kg før den tid.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei håper jeg kan få slenge meg med i denne tråden :)

Jeg har ca 30 kg som skal vekk og er 50 så da passer jeg vel inn. Går ikke på kurs men har gått mange så nå prøver jeg meg på egen hånd :) Har meldt meg på treningsenter og har som mål å trene 2 ganger i uka en tredje gang er bonus. Gleder meg til å følge denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle med flott vekttap :P

Flinke damer :D

Tar avgjørelsen om nettkurs / ordinært kurs i løpet av et par uker.

Uansett VIL jeg gå kurs.

Vi har bestilt 2 uker Kreta tur i begynnelsena av juni og vil så gjerne ta av 7-8 kg før den tid.'

 

Blir spennende å høre hvilken avgjørelse du har tatt. Ære vre de som klarer nettkurs. Jeg føler jeg må ha fysisk oppmøte så den gangen jeg tok nettkurs gikk det ikke særlig bra, men det er jo mange som klarer det.

Så deilig med ferie i Juni. Jeg har aldri vært på Kreta. Har lyst en gang. 7-8 kg innen den tid skulle være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei håper jeg kan få slenge meg med i denne tråden :)

Jeg har ca 30 kg som skal vekk og er 50 så da passer jeg vel inn. Går ikke på kurs men har gått mange så nå prøver jeg meg på egen hånd :) Har meldt meg på treningsenter og har som mål å trene 2 ganger i uka en tredje gang er bonus. Gleder meg til å følge denne tråden!

 

Hei og velkommen til oss ungdommene

Vi har omtrent samme utgangspunkt. Jeg har 2,2mer og ta av. Å melde seg på treningssenter er lurt. Jeg er glad jeg er på det. Målet mitt der er 3 ganger i uka, men 2 er også bra ihvertfall til å starte med. Kansje du får lyst 3 ganger når du har holdt på en stund. Jeg har hørt at trenigsgleden ikke kommer før det har gått minst 4 mnd. Det gleder jeg meg til å se. Nå har jeg gått dit jevnlig siden januar. Jeg tror at visst man hopper over en uke så er det veldig lett å finne unnskylniger for å ikke gå. Denne gangen skal jeg klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

 

I dag er det torsdag. Det er en deilig dag synes jeg, for da har jeg fri. Jeg må betale vikaren min lønn, men det får så være. i går var jeg nok ikke så flink som jeg burde være selv om jeg var litt flink.

Jeg småspiste litt for mye på jobben igår. Skulle lage kyllinggryte til mamma. Vi skulle på bursdagsfeiring til henne senere på dagen så det gikk noen skjeer i munnen. I tilegg spiste jeg nok et par små brødskiver for mye. Hadde jeg vært smart hadde jeg skrevet opp hver gang jeg puttet noe i munnen.

I den gryta var det en del fløte, men jeg laget min egen kyllingrett uten fløte og hadde med meg. Jeg spiste nok litt for mye frukt også. Vanskelig å holde seg til 3 frukt om dagen synes jeg.

Det var iskake til dessert og den er vanvittig god, men den rørte jeg ikke. Ikke de andre kakene heller og jeg drakk bare vann. ;)

I dag har jeg treningsfri. Tar en tur etter jobben i morgen, hvis jeg ikke skal melde meg på fitwalk hvis det er noe ledig igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen damer ;)

 

Vi er flinke synes jeg :)

Utrolig bra å holde seg borte fra kaker og andre syndige fristelser kikk. Og det er tross alt bedre å "synde" med frukt - det er iallefall en sunn synd :D

 

Kreta er verdens beste øy pillarodden. Kommer til å savne den i år. Men til sommeren tar vi med oss stort og smått - 10 stykker totalt -og drar til Spania i 14 dager. Vi har leid et stort hus der med basseng og greier ;) Fra mitt ståsted i verden er det mye lettere å komme seg til Spania enn Kreta - derfor det valget.

Men kanskje vi kan lure oss til en ørliten tur tidlig høst :P

 

Jeg var på bytur med barnebarn på 15 i går. Hun har bursdag i disse dager - og da står en handledag med mormor på programmet. Koser meg like mye som jenta jeg da. Eneste er at hennes valg av "foringsplass" ikke sammenfaller med min. Men på bursdagsturen er det helt opp til bursdagsbarnet - så da ble det McDonalds. Jeg spiste salat med kylling - ikke noe særlig å skryte av. Men det var iallefall magert :P Unte meg en latte etterpå da - og den var goe...

 

Jeg har fridag på onsdagen jeg kikk. Synes det er utrolig bra å ha fri en kvardag - nyter det. Og så blir uka delt i to liksom :)

 

Nyt dagen - ta sunn valg :)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå ja; jeg simpelten elsker Kreta!

Så mye forskjellig å gjøre der og noe for enhver smak.

Her er det jo bare kaldt og snø.

Ikke noe å trakte etter spør dere meg.

Jeg vil ha VÅR!!! :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er denne dagen over og jeg har tenkt å legge meg. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal være så trett hele tiden. Tar jo vitaminer. Kansje jeg legger meg for tidlig hver kveld eller?

Har ikke gjort mye fornuftig i dag. Deilig med en daffedag.

I morgen må det bli annerledes. Har en kort dag på jobb. Halv fem har jeg tenkt å møte opp på fitwalk selv om det er fult. Er jeg heldig får jeg bli med hvis ikke får jeg finne på noe annet.

Har fått laget karbonader i dag da og vaffelrøre til jobben.

Da ønsker jeg alle en god kveld/natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...