Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Movistar

har litt pause i dag. Er sliten etter i går. Er fornøyd med kvelden i fht drikke og mat, men det ble sent så jeg er ganske utslitt.

 

Passer mengdene, i dag tas alt på øyemål. Orker ikke telle og registrere.

 

Er tilbake i morgen, men popper nok innom i løpet av kvelden også.

 

Ha en fin lørdag vimseberta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her ble det sen frokost i dag, med alt for mye kalorier.

Tenkte å hoppe over lunsjen, men bakte hveteboller, og spiste en. Den utgjorde nesten 300 kalorier! :o Hadde jeg registrert den på forskudd, hadde den nok ikke blitt spist! Hadde heller tatt noen knekkebrød... Spist er spist, er det ikke det det heter?

 

Etterpå skal jeg i bursdag til svigers. Blir koldtbord og kaker. Satser på at koldtbordet inneholder noe jeg kan spise med god samvittighet, ellers får jeg passe på å fylle opp med mye salat :) . Kakene etterpå får jeg bare smake på, synes det er uhøffelig å styre helt unna også. Og vil ikke lage noe nummer av at jeg skal ned noen kilo. Bursdag er det heldigvis ikke hver dag, selv om det er ganske mange av dem for min del nå i første kvartal... Hvordan er det med dere, sier dere nei takk til kaker når dere er invitert bort? Jeg synes det er vanskelig, og sparer heller inn resten av dagen.

 

Skal se om jeg rekker litt trening før jeg skal bort etterpå, så kan jeg i hvertfall trøste meg med at noen av kaloriene er brent bort!

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Glemte helt at vi har ipad, så jeg har fått registrert og alt. 7 trimpoeng i dag på 3 timers alpint, strålende fornøyd, ikke minst med at jeg så smått begynner å få kontroll over skiene. Kanskje det faktisk er mulig å lære dette i voksen alder?

 

Ligger nå rett ut på sofaen. Gemalen ligger og puster tungt med hodet på låra mine... Enten så puster'n VELDIG tungt, eller så sikler'n :D Får se hvor lenge jeg holder ut, han har jo vært tålmodig med meg i dag, så...

 

Her blir det lekker mat akkompagnert av Faustino 1 i kveld. Ikke bare har vi fortjent det, jeg har også rikelig plass til det på kcal-budsjettet mitt. Dropper dessert, men når jeg kan se frem til 40 gr mørk sjokolade, så går det helt fint.

 

Imorgen blir det mest sannsynlig langrenn. Fortsatt god helg fra

Mimi i winter-wonder-land :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Mimi, 7 trimpoeng er imponerende. 1,2 har jeg dratt i land i dag på roing, og er egentlig godt fornøyd med det :).

Bursdagslaget gikk helt greit, og jeg har faktisk klart å holde meg innenfor dagsbudsjettet på kalorier, selv med litt kake til kaffen. Glad i ettertid at det ikke ble totalsprekk, som det jo lett kan bli i sånne selskaper. Kjenner jeg er litt småsulten nå, men tror jeg tømmer i meg litt vann og spiser en gulrot, så holder det vel til jeg skal legge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink jeg, Vimseberta! Jeg er ikke så god å hanke inn trimpoeng hjemme, men heroppe blir det litt spesielt... Både lettere og mer fristende. Sola skinner og det ser ut som et postkort fra vinduet. Burde nesten lagt inn bilde.

 

Du da, Movistar (jeg synger fortsatt "moviestar... " Din skyld ;) ), hvordan går det? Du virket litt sliten i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Dere er så flinke med all treningen! Jeg fikk kanskje 0,5 poeng i går :lol: måtte gå for å hente bilen før jeg kom meg på butikken.

 

Ja, hm, i går var ikke den beste dagen i januar. Trengte en pause og det gjorde godt. I dag er det tilbake til gode vaner. Måtte bare spise 3 biter krokanrull før lørdagen ga slipp i hodet mitt.

 

Vekten i dag tilsier at jeg bare går ned 100 gram denne uken. Er jo ikke annet å forvente etter:

 

1 glass vin på torsdag

3 glass vin på fredag, 2 never chips og ett stk eventyrsjokolade (24 gram)

3 slice grandiosa til middag i går, vann ble i stor grad erstattet med (sukkerfri) brus i løpet av dagen, en liten skål is til dessert og så mye frukt jeg hadde lyst på. (Etegilde!)

 

Men nå er det oppladning til neste uke. Hadde fri fra kaloriregistrering i går. Mest fordi jeg ikke orket å veie ting, men også fordi hodet mitt trengte litt fri.

 

I dag har jeg planer om å få gjort både litt lesing og en god batch med husarbeid. Syns jeg rydder hele tiden, men likevel ser det like jævlig ut her! Jaja. Jeg har et stykke igjen før jeg er skikkelig husmor :P innbiller meg at "husmor-genet" i meg våkner når vi flytter i et hus som er vårt i stedet for å bo i en leilighet som er hans. Jeg hater nesten alt som er av møbler, innredning og løsninger her vi bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lønner seg å dra på fjellet: 6,8 trimpoeng for 2,5 timer med langrenn, og da har jeg valgt "tregeste sort" på gr-kalkulatoren. Helt sprøtt hvor mye man forbrenner på sånt, men jammen er jeg sliten også. Ligger langflat på sofaen.

 

Høres ut til at du er "back on track", Movistar. Heia heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

I morgen har jeg tenkt å ha en liten styrkeøkt! Har planlagt å legge opp til en 30 min økt! Har en morter som er blytung som sikkert funker godt til det formålet. Jeg har jo null styrke, så det kan bli spennende.

 

Har planlagt dagen i morgen med alle måltider og trening. Den ser fin ut matmessig. Er klar for mer nedgang fra nå av =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! Hvis du trenger tips til styrketrening, så anbefaler jeg Yngvar Andersen fra NRK: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7426599 Der kommer morteren din helt sikkert til sin rett ;)

 

Vi er vel hjemme etter en aldeles nydelig helg, men nå ligger jeg også som slakt på sofaen. Tvilende til at jeg orker å gå på jobb i morgen, men vi får se... (altså jeg skal på jobb, men det er mulig jeg kjører :rolleyes: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha planene i orden, Moviestar. Da gå ting så mye lettere. Høres ut som en strålende helg Mimi. Er lov å slappe av litt på sofaen da! Her har det ikke blitt noe trening i dag. Har vært alene med ungene i dag, og den yngste er småsyk. Har fått gjort unna litt skolearbeid i hvertfall!

Matmessig har det vært veldig bra. Spiste svinefilet og ovnsbakte grønnsaker til middag. Veldig godt. Har igjen endel kalorier på budsjettet i dag, men vet ikke om jeg bare skal la det være, siden jeg ikke har trent i dag. Hva pleier dere å gjøre? Et trimpoeng teller jo 200 kcal.

 

I morgen er det veing, det blir spennende. Litt sånn skrekkblandet fryd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Flinka! Hvis du trenger tips til styrketrening, så anbefaler jeg Yngvar Andersen fra NRK: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7426599 Der kommer morteren din helt sikkert til sin rett ;)

 

Vi er vel hjemme etter en aldeles nydelig helg, men nå ligger jeg også som slakt på sofaen. Tvilende til at jeg orker å gå på jobb i morgen, men vi får se... (altså jeg skal på jobb, men det er mulig jeg kjører :rolleyes: ).

 

ja det var Yngvar sin økt jeg hadde i tankene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen endel kalorier på budsjettet i dag, men vet ikke om jeg bare skal la det være, siden jeg ikke har trent i dag. Hva pleier dere å gjøre? Et trimpoeng teller jo 200 kcal.

 

Jeg vet ikke helt... Jeg er vanligvis av den oppfatning at det er viktig å spise nok, så kroppen ikke går på sparebluss. Jeg har også spist altfor lite i dag, enda jeg har fått i meg både saft og sjokolade. Vi planla litt dårlig. Hadde med oss matpaskke, men spiste lite fordi det var kaldt, og da orket vi ikke stoppe opp. Og da vi kom tilbake drakk vi kaffe for å få varmen, og så gikk tida og dermed ble lunsjen til middag.

 

Pga alle trimpoengene har jeg oppjustert meg til 1600 kcal, ikke desto mindre har jeg nettopp spist et par tomater med olivenolje og drukket et glass melk for å i hvert all passere 1300 kcal. Jeg synes heller ikke jeg kan stappe i meg mer mat så sent, bare for å gjøre det...

 

Hmm... Ikke noe godt svar, men jeg skjønner i alle fall problemet ditt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yihaaa... 1,6 kg i minus denne uka! Det er nesten for godt til å være sant. 3,4 kg på 3 uker, det er godt foran skjema.

 

Skal se om jeg rekker å finne frem målebåndet også.

 

Ønsker dere en på alle måter flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mimi - strålende resultat!

Her står vekta stille :unsure: . Jeg som synes jeg har vært så flink! Må nok finne frem målebåndet her også, så ikke motivasjonen forsvinner på veien. Så mange dager har jeg jo ikke holdt på, men noen hundre gram nedgang hadde jeg nok forventet. Ja, ja. Kan jo ikke gi meg her, så jeg får satse på bedre resultat neste uke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det, og trøsteklem til deg Vimseberta :) Jeg synes du skal ta en tur på vekta i morgen også, og se om det kanskje er mer resultat å hente da.

 

Ang. målebånd, så fikk jeg tatt mål etter den første uka, så jeg har noe å gå etter. Jeg har hatt en tendens til å komme på det med målebånd litt for sent, og så går man jo glipp av de første motiverende centimeterne.

 

Masse lykke til - selvfølgelig skal du ikke gi deg. Vi får dra hverandre i riktig retning her. Heia heia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brukt målebåndet i dagtidlig også, og har gått ned 3 cm i livet og også noe (husker ikke nøyaktig) rundt hofter og bak. Det er vel og bra, men etter å ha lest litt om midje-hofte-ratio, så er jo virkelig tallene begredelige totalt sett.

 

Alt over 0,8 er ikke bra. Jeg ligger på 0,87 og har bukfedme og økt helserisiko :angry: Stusselige greier. Litt urettferdig at min fettfordelig (epleform, hvis noen skulle være i tvil)er så mye usunnere enn de som har fettet sittene på rompa og låra. Sånn er det altså bare. Men er du pæreformet, så pris deg lykkelig!

 

Leste også at kvinner generelt ikke bør ha et midjemål på over 88 cm og jeg har en lang vei dit... Med mindre jeg måler litt høyere opp, og de skal man neppe. Hmf!

 

NOEN TIMER SENERE:

Nå har jeg faktisk også lest at kvinner strengt tatt ikke bør ha over 80 cm i livvidde. Usikker på om jeg noen gang kan komme dit.

Usikker på om jeg noen gang har vært der! I dette årtusen i alle fall... Sukk :(

 

Videre stod det også at det kan være vanskelig å måle hofte-midje-ratio, nettopp fordi det er vanskelig å vite nøyaktig hvor man skal ha målebåndet. Istedet kan man dele midjemålet på høyden i cm, og da skal tallet være under 0,5. Der ender jeg på på 0,55. Jeg har med andre ord nok å ta tak i!

 

Jeg får prøve å se det positive i dette: Jeg er HER og jeg er IGANG med å gjøre noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg i dag, Movistar? Håper vekta var snill med deg :) Og ble det no' styrketrening på deg? Hvis ikke, så er det ikke for sent ennå.

 

Jeg vet jeg burde glede meg over stor nedgang (eg. litt for mye til å være hel reell tror jeg), men istedet har jeg begynt å bruke energi på deprimerende midjemål. Puh... :(

 

Jeg får ta meg sammen og lage middag istedet for å syte her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Advarsel, langt innlegg!

 

Som annonsert i går: 100 gram opp på vekten og det regner jeg egentlig som stillstand. Ikke noe å hoppe i taket over. Men jeg ble ganske mye mer demotivert av dette enn hva jeg trodde.

 

Men så kom jeg på bedre tanker. NRK er virkelig en hjelp i disse tunge tider! Først uten grenser i går og PULS i dag. Hurra!

 

Har planer om å gjennomføre MmmmYngvar sitt treningsprogram i februar. Målet er 4 uker og da skal buksen min i str. 30 (stretchjeans) passe. Knappen går i grunnen fint igjen, men får en sånn stygg magevalk. Viste bilde av magevalgen til jentene på skolen i forrige uke. Gjorde det på en måte slik at de ikke visste hva de skulle se bilde av. De skvatt litt først - trodde det var tatt bak fra, ala "si hallo til rørleggeren, unger!"

 

Så som planlagt har jeg i dag gjennomført 30 min og er herved ferdig med:

 

Planken

Sideløft av steintung morter

Svømmetak

 

for denne uken, og er godt i gang med armhevinger (gjennomført 2x12) og knebøy&utfall (gjennomført 1x12)

 

I morgen er det middag hos en venninne. Skal gjennomføre ENTEN langkjøring (60 min ellipse for min del, orker ikke ut i kulden og mørket) eller resten av styrkeøkten etter dette.

 

Onsdag skal jeg opp til mamma, der blir jeg til fredag (men skal jo på skolen torsdag og fredag), og fredag reiser vi på hytten der det er planlagt at jeg skal lage ostekake i anledning "svigermors" bursdag på lørdag. Så lørdag må jeg i hvertfall ut en liten tur. Er bare å pakke regnjakke og allværsbukse!

 

Så det er en kinkig uke å planlegge en slik treningsstart - men klarer jeg det DENNE uken så skal det gå fint de neste 3 ukene også.

 

Syns det er litt artig å ha et mål for februar slik jeg hadde et mål for januar. Januar var jo egentlig en suksess. Syns ikke at helgen har ødelagt mye når jeg totalt har gått ned nesten 4 kg. Jeg er jo ikke STORE jenten lengre - selv om hodet mitt syns det. Skal selvsagt holde på de gode vanene som januar gav meg, men lørdagskosen er herved gjenninnført i form av 24 g eventyrsjokolade og 1-2 glass rødvin. Det blir vel litt ostekake på lørdag, men da Må jeg ta en ekstra treningsøkt.

 

Har dere noen mål for februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har trent! Det er ikke mange innleggene siden du sa at du ikke kunne prioritere å trene styrke før til sommeren. Yngve har nok rett, hva enten vi vil innrømme det eller ikke: "Berre gjer det" ... :)

 

Det er alltid litt demotiverende når vekta ikke går rett vei, men jeg tror du har rett i at det er viktig å se på helheten. Og januar har jo vært en suksess for deg! *klapp på skulderen* :D

 

Jeg er også fornøyd med januar, dvs jeg startet jo ikke før i uke 2, men nesten 3,5 kg på tre uker er mer enn jeg kan forvente.

 

Jeg var forresten på vekta i dag også, og veide 0,5 kg mer enn i går. Det er nok mer reelt, 1,6 kg er litt for godt til å være sant. Men forrige uke var det omvendt, da veide jeg betraktelig mindre på tirsdag, så jeg får bare forholde meg til mandager.

 

Mål for februar, sier du. Tja... Hovedmålet mitt er å gå ned 0,5 kg i uka frem til 17. mai. Jeg ligger foran skjema, men tror ikke det er mulig å holde samme tempo hele tiden, så her gjelder det å ha realistiske ambisjoner.

 

Here it goes,hovedmål: stabilisere meg på en BMI under 25 (= veie under 75 kg), for øvrig ønsker jeg å gå ned minst 2 kg, jeg skal gå til jobben minst 2 dager i uka i snitt, og i tillegg skal jeg trene kondisjon hver helg.

 

Nå kommer jeg på en hel haug med andre ting jeg burde gjøre også, men jeg tror vi stopper der, så jeg ikke tar munnen for full.

 

Du da, Vimseberta, er du i siget?

 

Ha en fortsatt fin kveld, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

etter å ha spist en bedre middag hos en venninne i dag har jeg magesjau. Håper det gir seg. Skal prøve meg på ellipsemaskinen, men det blir vel ikke de planlagte 60 min i kveld. Er helt kokko i magen. Den syter og syger og romler og styrer på. Glad jeg er alene hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Så flink du er som har trent! Det er ikke mange innleggene siden du sa at du ikke kunne prioritere å trene styrke før til sommeren. Yngve har nok rett, hva enten vi vil innrømme det eller ikke: "Berre gjer det" ... :)

 

Nei men det er ikke MYE det er snakk om her 3x12 repetisjoner av noen usle øvelser. Jeg tenkte mer på trening på senter med apparater og vekter. Da går det jo mye tid med til alt rundt treningen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det er ikke MYE det er snakk om her 3x12 repetisjoner av noen usle øvelser. Jeg tenkte mer på trening på senter med apparater og vekter. Da går det jo mye tid med til alt rundt treningen også.

 

Jada, jeg skjønte det - det var utelukkende ment som skryt :) Jeg kommer for øvrig heller ikke til å melde meg inn i noe senter med det første. Brukte Elixia før, og mannen gjør det fortsatt (disiplinert som få! Irriterende flink nesten), men jeg gikk lei og jeg har fortsatt ikke motivasjonen til å dra dit. Det har nok også sammenheng med at vi har flyttet, men som sagt: gemalen drar fortsatt to ganger i uka, minst. Dyrt er det også. Så her satser jeg også på Yngve. Ikke helt i system ennå, men det kommer!

 

Jeg har igjen spist litt lite. Jeg tror jeg ubevisst sparer tidligere på dagen fordi jeg er SÅ livredd for å bli sulten på kvelden og ikke ha noen kcal til overs. Tror jeg må planlegge litt bedre her.

 

Uff, magasjau er ikke noe særlig :mellow: . Håper det blir kortvarig. Riktig god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

60 min - 600 kcal (kjempeinnsats på slutten!)

 

Men jeg er helt skjelven i kroppen. Eller i armene først og fremst. Det begynner å gi seg nå, men jeg har aldri følt noe sånt før. Og jeg har virkelig trent godt og hardt før også :blink:

 

Snart i dusjen nå.

 

Huuff... altfor sen trening. Kommer vel ikke til å få sove nå :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 min - 600 kcal (kjempeinnsats på slutten!)

 

....

 

Huuff... altfor sen trening. Kommer vel ikke til å få sove nå :angry:

 

You go girl. Bra jobbet! :)

Satser på at du var så utmattet at du sovnet lett som bare det.

 

Jeg har vært opp siden 04.15 for å rette ferdig en bunke <_< Ikke helt ferdig ennå, men det nærmer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Rakk ikke innom her i går, dagen gikk altfor fort (dvs. ble alt for full av gjøremål...)

 

Har gått på vekta hver morgen her etter nedturen på mandag. I dag var vekta 1,2 kg ned i forhold til mandagen. Lurer på om stillstanden på mandagen har sammenheng med at jeg fikk mensen. Har dere lagt merke til det, at vekta går litt opp rett før?

 

Uansett, jeg har fortsatt å holde planen. Gikk lang tur på mandagskvelden, og er flink med maten.

 

Har ikke kommet i gang med styrketrening. Vet jo at det er kjempelurt, det er jo i hovedsak i musklene forbrenningen foregår. Dvs. jo mere muskler dess høyere forbrenning :)

 

Mål for februar ja, det må bli 2 kilo ned, og mosjon mer i system :) Samboeren skal ut å reise 2 av ukene, og da vet jeg av erfaring at det pleier å bli så som så med trening, men jeg skal prøve og holde meg selv i nakken her. Jeg holder tross alt på med dette her for min egen del!

 

Flott innsats på ellipsemaskinen Moviestar, til tross for kranglete mage.

 

Viktig å få i seg nok mat Mimi! Vanligvis har jeg ikke pleid å spise kveldsmat, men med fornuftig kosthold hele dagen er det igjen nok kalorier til et par brødskiver på kvelden også:) Men jeg skjønner jo at dagen blir fryktelig lang da, når du skal opp sååå tidlig for å rette prøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...