Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe... Jeg pleier ikke å stå så tidlig opp altså. Men kveldsmat blir det uansett "aldri" for vi spiser sjelden middag før tidligst kl 20. Men omvendt sett betyr det jo at jeg gjerne spiser et eller annet på ettermiddagen en gang. Men ja, jeg skal være flink og spise nok :rolleyes:

 

Så fint at vekta ikke stod så stille som fryktet :) Det er nok ikke uvanlig at hormoner og syklus spiller litt inn.

 

Etter 18 trimpoeng forrige uke har jeg ikke rørt på meg ennå denne uka. Tror jeg må skjerpe meg og på jobb imorgen, kaldt eller ei. Jeg har da varme klær #ta seg sammen#.

 

Sulten nå, så da får jeg gå og spise litt. Mulig jeg trenger en powernap også. Kjenner at jeg stod litt vel tidlig opp.

 

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bare å konstatere at det har blitt lite trening denne uka, men jeg SKAL legge inn minst en styrkeøkt i helgen. LOVER. Og så skal jeg gå til jobb i morgen igjen.

 

I morgen kveld er vi invitert på middag og moro hos noen venner. Vi velger å kjøre, for da kan jeg være sjåfør og da står jeg i alle fall over alkohol-kaloriene. Til gjengjeld aner jeg ikke hva de har tenkt å servere, og ikke har jeg tenkt å forhøre meg heller. Jeg får bare sørge for å ikke være dausulten, og håpe på at det er noe sundt imellom. Alternativt får jeg bare nyte det... og være ekstra sunn resten av helgen.

 

Drømmer om å se 75-tallet i en eller annen form på mandag *krysse fingrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig med trening på meg denne uken også, Mimi. Går og henter ungene på skolen hver dag, så det gir et halvt trimpoeng, men det monner ikke akkurat! Ellers har det vært følging til og fra trening med ungene og en tur med mannen. I dag har jeg tenkt å få til en ro-økt...føles liksom mer som trening, selv om man forrenner når man går også...

 

Her er det -19 i dag. Var glad det ikke var jeg som skulle ut når jeg sendte ungene av gårde til skolen. Flink er du, Mimi, som går til jobb, enda det er så kaldt! Men det er jo egentlig deilig å gå, bare man har nok klær på seg :)

 

Nå er det helg, og jeg tenkte jeg skulle få unna helgevasken mens ungene er på skolen. Er helt håpløst dårlig til å gjøre sånne ting når resten av familien er hjemme. Gutta i familien skal på SnowShow med tv2 sporten i kveld, så vi jentene får være hjemme og finne på noe annet hyggelig:)

 

I helgen skjer det ikke noe spesielt, så det bør gå greit å holde seg på matta når det gjelder matinntak.

 

God helg til dere begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det monner kanskje ikke, men du tar i alle fall den hverdagstrimmen som byr seg, og det er viktig! :) Og hvis du får rodd litt i tillegg så er det bra. Du får ta deg en skikkelig svingom med langkosten i dag da vettu! Jeg har ikke treningsapparater hjemme, så enten må jeg ut og trene kondisjon eller satse på styrke inne.

 

Ja, takk for skryt *neie* - jeg gikk i dag også. Og her var det også nærmere 20 kalde, men jeg har en skikkelig god jakke og kler meg godt, så da er det faktisk bare deilig. Til gjengjeld grøsser jeg når jeg møter folk i på sykkel i full fart. DET må være kaldt. Brrr....

 

Mye handler om å finne gode vaner, og jeg synes jeg begynner å finne rytmen. Mht mat går det meste på skinner. Bare vi har grønnsaker nok i hus, så går resten av seg selv. Trening derimot kan jeg godt sette mer i system.

 

God helg til dere også. Vi tastes.

Tvi-tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige ukes enorme (for meg å være, vel og merke!) trimpoengsanking, så det heller begredelig ut denne uka. Prøvde å bøte litt på det med å gå til og fra jobb torsdag og fredag, men så kom lørdagen som en lang, koselig innedag med diverse gjøremål, men uten det gran av fysisk aktivitet. Det tyngste jeg gjorde var å bære dyner og puter :rolleyes:

 

Aiai, jeg fryktet at jeg måtte inn å bekjenne mine synder og erkjenne at det ble null trim denne helgen, men så - EUREKA - kom søndagen. Og jammen våknet jeg ikke ganske tidlig og kunne innta byens treningsstripe som førstemann. Det var -10, men jeg var godt kledd og fikk gjort unna en liten time med joggesko på beina.

 

Vel hjemme ventet gemalen med deilig frokost og deretter fant jeg frem NRK-Magnes "berre gjer det-styrkeprogram". Så alt i alt kan jeg notere 7,1 trimpoeng denne uka. Det er godkjent.

 

Har ikke store forhåpninger til vekta i morgen, siden jeg gikk ned så mye forrige uka, men jeg drømmer om usle 2-300 gram, så jeg får se 75-tallet. Og ellers setter jeg min lit til målebåndet.

 

Håper dere har hatt en fin helg og holdt varmen hvor dere enn befinner dere :)

 

Lykke til på vekta i morgen - måtte den være snill med oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS Jeg skal ikke bare skryte. Må også erkjenne at styrken min er til å grine over: Jeg klarer faktisk ikke 3x12 armhevinger (på knær, ikke med strak kropp en gang!). Jeg hakke sjans i havet. Det MÅ jo være et mål for meg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Stikker innom for å si hei =) Har vært borte fra internett siden onsdag. Har ikke hatt noen bra uke, bl.a. pga magen. Tror nok jeg dropper veiingen i morgen. Ikke noe artig med forstoppelse :blink:

 

Tror jeg sier vi snakkes i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-100 gram i dag :rolleyes: . Ikke akkurat noe å heise flagget for, men dog i riktig retning. Full skjerping denne uken, forrige uke ble det altfor slapt både når det gjelder mat og trening.

 

Tror jeg skal begynne å planlegge middag på ukesbasis. Det gjorde jeg når jeg gikk på GR kurs for noen år siden og det fungerte veldig bra. Da handlet jeg inn, slik at jeg hadde det jeg trengte for hele uken, og raske impulsmiddager er lettere å unngå...

 

Her snør og føyker det i dag, og lysten til å gå ut er ikke akkurat overveldende :D Tror likevel jeg skal kle på meg å gå en tur før ungene hentes på skolen i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<_< Hei og god morgen - og uff og arg og grrrr..... :angry:

 

Jeg skjønner ingenting. Faktisk så lite at jeg nekter å føre opp dagens tall noen steder før jeg har kontrollert med vekta i morgen.

 

Jeg var fullt klar over at det ikke kom til å bli noen stor nedgang, både grunnet mindre aktivitet og sist ukes store jaft. Jeg hadde taklet både stillstand og liten oppgang, men dette går jeg ikke med på. Hmf!

 

Jeg har veid meg et par ganger i løpet av uka og torsdag, tror jeg det var, var jeg nede på 75-tallet. Men dagens tall var helt hinsides. Tror det var noe sånt som pluss 0,6 eller 0,8.

 

Og jeg skjønner det ikke. Jeg var riktig nok på cafe i hele går ettermiddag, etter trening vel og merke, men jeg drakk 4 kopper te (uten sukker med litt melk) og spise en kyllingsalat + 4 stk oliven og 20 gram brød. Faktisk så lite at da jeg kom hjem og skrev opp var jeg litt i underskudd, så jeg spiste en appelsin.

 

På toppen av det hele er jeg så støl som jeg ikke kan huske jeg har vært. Fy søren. Jeg tror faktisk ikke det er joggeturen, men derimot styrketreningen til godeste Berre-gjer-det-Yngvar ;) Da har det kanskje noe for seg, da! Jeg er helt radbrukket, hehe... men det tar jeg med et smil altså. Jeg kan ikke være sur og gretten for alt :)

 

Det er nesten så jeg lurer på om stølhet akkumulerer vann i kroppen. Da hadde jeg i alle fall hatt en god forklaring.

 

Rakk ikke hele runden med målebådet i dag tidlig, så det får jeg ta senere i dag.

 

Håper magen din er bedre, Movistar. Lykke til med innkjøp og matplanlegging, Vimseberta. Er enig, jeg synes det er altavgjørende at jeg har kjøleskapet fullt av de rette tinga.

 

Beklager sure oppstøt. Jeg kommer sterkere tilbake!

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Kjedelig med oppgang på vekten når du har vært flink Mimi - men jeg tror det er noe i det du sier. Jeg føler alltid at jeg går litt opp når jeg er støl, men 800 gram er jo vel mye da.. Ta en kontrollveiing i morgen, du - men syns ikke at du skal la være å føre dagens vekt. Nedgangen din totalt blir verken mer eller mindre reell av den grunn.

 

Selv sto jeg en stund og vinglet før jeg tråkket på vekten i dag. Føler meg oppblåst i magen og dvask i kroppen, og helgen har ikke akkurat vært en god GR-helg med bursdag tre dager på rad. Var jo forsiktig med mengdene, men har nok lagt på 2000 kcal både fredag, lørdag og søndag. Ble ganske fornøyd med å se 400 gram ned siden sist mandag og nytt tall på vekten.

 

Hva er leksen?

 

Hadde jeg ikke ført den fæle oppgangen min sist mandag, ville jeg muligens ikke satt så stor pris på nedgangen min til i dag - selv om den er minimal i et to-ukers-perspektiv.

 

Så fikk jeg litt drivkraft - jeg vil nå februarmålet mitt om BMI under 25 til neste mandag. Det er ytterligere 400 gram og det bør jo kunne gå greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt uvirkelig støl. Det er nesten så det stikker i skuldrene når jeg puster godt inn. Jeg gikk til jobben i dag tidlig, satser på at det gjør underverker å få rørt litt på skrotten.

 

Jeg er fullt klar over at det ikke betyr noen verdens ting for min reelle nedgang på sikt, men i går betydde det mye psykisk å ikke notere ned tallet. Barnslig kanskje, men det for så være ;)

 

Jeg husker ikke en gang det nøyaktige tallet fra i går (så arg var jeg :D ) men etter å ha veid meg i dag, konkluderer jeg med at vekta viste +0,6 i går. I dag viste den i alle fall +0,5. Det er jeg jo heller ikke begeistret for, men jeg har for lengst rystet av meg skuffelsen og akseptert det. Og så er jeg desto mer fornøyd med at jeg har tatt med meg tid til å bruke målebånd. På en måned har jeg gått ned over 20 cm totalt, og siden forrige uke bare har jeg gått ned 3 cm i midjen. *klapp på skulderen*

 

Hva oppgangen skyldes, om det er stølhet eller treg mage (ja, det slo meg plutselig det også) er for så vidt ett fett. Faktum er at jeg per nå har kvittet meg med de "enkleste kiloene" og at kroppen min ganske sikkert begynner å venne seg til at den får mindre mat, og erfaringsmessig så gir den ikke så fort etter for vekttap, men "holder på det den kan"... Den kampen må jeg bare ta, og jeg har tenkt å vinne den også :)

 

Ellers drømmer jeg, som deg, om å nå BMI-målet mitt så fort så mulig. Det skjer når jeg kan notere 75,6 kg, og dit er det per i dag ganske nøyaktig en kilo.

 

Lykke til med en sunn uke til dere begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelpost

 

Men jeg kan jo legge til at jeg i går trente med rockering hjemme i stua - og nå er jeg jevnt blå hele veien rundt midjen :lol:

 

Det er bra jeg ikke trener noe "offentlig" sted, for hadde de sett meg i dusjen, så tror jeg mannen min hadde blitt mistenkt for både det ene og det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og berette at vekta er tilbake på forrige ukes tall. Så får vi se om den går noe ytterligere ned til mandag. *krysse finger* Uten at jeg har belegg for det, så tror jeg 'full mage' og støle muskler får ta skylda. Ække så nøye heller, men kjedelig var det jo.

 

For øvrig slår jeg et slag for alpint som trening. Vi stakk en tur i bakken i går kveld, og selv om vi nok var borte mye lenger, så notere jeg det som en times effektiv trening - og vips hadde jeg 2,3 trimpoeng. Anbefales for dem som har muligheten!

 

Ha en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Bare innom for å si hei, har egentlig ikke noe nytt å melde :rolleyes:

Dagene går greit. Ingen store utskeielser. Dårlig med trening utover at jeg går hver dag. Får si meg fornøyd med det foreløpig, har ikke den store motivasjonen til å ta tak i det akkurat nå, så får heller prøve å være superflink med det jeg putter i meg :)

 

Flott at vekta beveger seg riktig vei igjen, Mimi. Ikke alltid så lett å forklare variasjoner fra uke til uke, men det er jo nedgang på sikt vi er ute etter, ikke sant?

Alpint er sikkert flott trening, men jeg har ikke hatt slalåmski på beina på 25 år, så jeg kvier meg litt. Egentlig synd, for vi har flott anlegg i nærheten. Sønnen i huset har begynt med snowboard i vinter, men det er det mannen som som får følge opp ;)

 

Er litt småfysen kjenner jeg. Tror det blir avokado med reker til kveldmat i dag...

 

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpint er sikkert flott trening, men jeg har ikke hatt slalåmski på beina på 25 år, så jeg kvier meg litt. Egentlig synd, for vi har flott anlegg i nærheten. Sønnen i huset har begynt med snowboard i vinter, men det er det mannen som som får følge opp ;)

 

Ja, jeg kjenner meg igjen. Jeg har brukt mange år på å kvie meg ;) Jeg er vokst opp utenfor Norges grenser, og fikk mine første alpinski nå i vinter - og jeg har passert 30 for lengst. Ikke desto mindre storkoser jeg meg!

 

Men ja, det var en bøyg!

 

Flott at du har kontroll på maten. Nyt avokadoen, høres deilig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten for tida!

 

Jeg håper det er et tegn på at kroppen forbrenner og tar av egne reserver. Please!

 

Kollegaene mine lo av meg da jeg, i en som samme setning, klaget høylytt over at jeg både var sulten, at jeg hadde mye og gjøre OG at jeg måtte gå hjem fra jobb :huh: . Lo litt selv også da, men jeg var oppriktig sulten - og selvmedlidende! :)

 

Jaja, det er mange som har det verre. Håper dere har det bedre og er gode og mette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld,

Er innom fra hytta for å registrere, og vil samtidig ønske dere en flott helg.

 

Håper dere er fornøyde med uka. Jeg burde fått til litt mer trim, men nå har vi tatt oss en spontan tur til fjells, og da vet jeg at jeg får 'tatt igjen' en del trimpoeng. Det passer bra, ikke minst fordi vi er invitert på tre-retters gourmetmiddag på søndag. Da kan jeg forhåpentlig dra dit med litt bedre samvittighet.

 

Ønsker dere fint vær, glade omgivelser og smale midjer :-)

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer!

 

Håper helgen har vært tilfredsstillende på alle måter.

 

Vi avrundet søndagen med en fantastisk middag hos gode venner. Ikke bare var det tipptopp smaksmessig, men jeg tror faktisk det var relativt magert og sunt også, sånn rent bortsett fra desserten som var crème brulee av den beste, feteste og søteste typen :P

 

Jeg håper likevel det skal gå bra. Lørdag ble det 10 trimpoeng på alpinski og i dag 4 trimpoeng på langrenn, så jeg har i alle fall fått mosjon. Er støl i lår, rompe og legger etter alpinkjøringen.Virkelig støl :blink: Ække helt vant med så mange timer på alpinski ennå. Men jeg jobber med saken ;)

 

Vi tastes i morgen, måtte vekta være snill med oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sannhetens øyeblikk kommet igjen! Etter en uke med flere bursdager (og mengder med fete og søte kaker) og morsdag, null trim og i det hele tatt en slapp innstilling, vurderte jeg å stå over veiingen i dag. Men jeg gikk på vekta likevel, mest for å få oversikt over skadene ;)

 

Men hva fikk jeg se? Jo 200 gram NED!! siden forrige uke. Ikke skjønner jeg hvordan det er mulig, men jeg tror kanskje jeg ubevisst sparer inn resten av dagen, når utskeielsenen står i kø...

 

Etter å ha sluppet med skrekken denne uken skal jeg nå prøve å ta meg sammen. Innser jo at jeg ikke kommer i bikiniform på denne måten :rolleyes:

 

Mimi: Etter imponerende 14 trimpoeng i helgen synes jeg godt du kan unne deg gourmet-middag med dessert!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Vimseberta,

 

Det blir kanskje feil å si "så flink du har vært" :) , men omvendt sett så må jeg jo presisere at du har skikkelig potesial for å gå ned hvis du er skjerpet hele uka. Du beveger deg i alle fall riktig vei tross utskeielser. Og du ER flink som klarer å kompensere og ta deg inn igjen de dagene det ikke er bursdager og diverse fristelser.

 

For øvrig skal du ha skryt for å stå på vekta og rapportere uansett, det er ikke alle som klarer det!

 

Vi var sent hjemme i går, og jeg satt med forberedelser altfor sent og måtte stå tidlig opp og finpusse også. Så veiingen gikk i glemmeboka, eller dvs jeg kom på det etter dusjing og frokost, men da var det ikke no' vits.

 

Jeg lover å komme innom å rapportere i morgen. Må huske å finne frem målebåndet også. Jeg var på vekta en gang i slutten av forrige uke, torsdag eller fredag, og da var jeg nede på 75,4. Det ville i så fall gjøre at jeg når første delmål.

 

Jeg har imidlertid ikke SÅ høye forventninger, men jeg forventer faktisk å ha gått ned nærmere en kilo. At jeg blir kvitt den halvkiloen jeg ikk opp i forrige uke pluss at jeg går ned en halvkilo til, det hadde da ikke vært for mye å forlange! Men vi får nå se... Det er ikke alltid det går som jeg vil :huh:

 

Du da, Movistar, er du frisk igjen og i rute?

 

For øvrig må jeg bare bare legge til at jeg er så støl i leggene som jeg aldri har vært i hele mitt liv. Jeg ser ut som 'jeg-vet-ikke-hva' når jeg går i trapper, alt imens jeg uffer og akker meg :D Jaja, det går jo over igjen...

 

Ønsker dere en finfin uke :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,

Dette gikk over all forventning : -1,3 kg siden forrige uke :)

 

Så nå har jeg faktisk nådd første delmål og BMI'n min tilsier ikke lenger at jeg er overvektig. Hipp hipp!

 

For ikke lenge siden fortalte jeg at da jeg hang herinne for noen år tilbake, var jeg i en tråd sammen med ei som stort sett gikk ned i rykk annhver uke, istedet for å gå ned jevt og trutt hver uke. I etterkant har jeg blitt litt i tvil om det egentlig var meg selv som var sånn. Jeg husker oppriktig ikke :huh: , men utfra vektkurven min nå, så kan det se ut som om at det egentlig er meg selv jeg husker ;)

 

Ha en fortsatt fin uke!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo supert Mimi! Gratulerer med flott vektnedgang!!!

 

Takk, selv om BMI ikke er alt, så er dette faktisk et viktig steg rent mentalt! :)

 

Målebåndet rakk jeg ikke, men så har jeg også mistet tilgangen til å kunne legge inn diverse mål, og ikke får jeg poengsum for mat lenger heller. Det siste gjør for så vidt ingenting, men det er litt rart at det har blitt borte.

 

Jeg lurer på om jeg egentlig (ved en feil?) har hatt tilgang til verktøy som er forbeholdt dem som går på kurs. Har dere tilgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...