Gå til innhold

Trenger noe bindende for å holde fokus

Anbefalte innlegg

Supert med en sånn oversikt, Mallen! Kjekt at vi har blitt en god gjeng nå.

Angående veiedag spiller det ingen rolle for meg. Denne uken veide jeg meg på mandag, men jeg kan gjerne veie meg på onsdag neste uke. Er det noen som går på kurs og som har fast veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tussi123

Kjempefint med oversikten, bra jobba:) jeg begynte jo på mandag, men kan godt ha veiedag på onsdager ( da blir det jo noen ekstra dager til med slanking før første veiing på meg:))

Så langt har ting faktisk gått ganske fint, har holdt meg til middagsoppskriftene til grete roede. Er forøvrig middagene som er min største utfordring, klarer ikke å begrense meg, og spiser altfor ofte til jeg blir stappmett:/ ellers har jeg kommet igang med treningen, har som mål i første omgang 2 ganger i uken sånn at jeg er sikker på at jeg ikke setter meg mål jeg ikke klarer, og derfor bare får dårlig samvittighet. Høres forøvrig ut som dere her inne er kjempeflinke med treningen, veldig imponert over dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Så gøy at flere velger å slenge seg på :) det motiverer!

Veldig fint med veieoversikt Mallen, da blir det enda mer binende når man vet at det ikke bare skal rapporteres, det skal også skrives opp på en liste. Bra initiativ!

Jeg kan bytte veiedag til onsdager, ikke noe problem. Og gøy med midjemål på oversikten også!!

Håper alle møter helgen med godt mot. Jeg skal ut med en venninne og ta et par glass vin i morgen, på lørdag skal jeg på jobbfest der alt av mat og drikke er inkludert, i tillegg er menyen forhåndsbestemt, alle får den samme forretten, hovedretten og desserten, kjenner det kan bli en utfordring!!! hjelp! Utrolig kjedelig om man drikker og spiser så mye at de andre dagene der man har vært flink bare blir bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

Hei :)

Koselig å bli ønsket velkommen :)

Jeg blir gjerne med på veiedag på onsdager (har også dette på kurs).

Å sette målinger offentlig i rommet er en kjempegod ide, gir litt positivt press. Når det kommer til midjemål, så må jeg helt ærlig innrømme at jeg har stramma målebåndet hardere og hardere for å motivere meg selv i litt dårlige tider. Hehe, snakk om å prøve å lure seg selv. Så nå må jeg rette opp målene mine for å se riktige resultater ;) Man gjør mye rart for å "imponere" seg selv.

Det har vært lite trening denne uken, men føler meg lettere og lettere i kroppen. Det er virkelig sant at trening gir overskudd og glede i hverdagen, og ikke minst merlyst til å trene. Kostholdet begynner jeg også å bli fornøyd med, og godis har jeg skjeldnere og skjeldnere lyst på, eller så oppstår det som regel som forbigående sug. Men det store isberget...vinglasset, dette er en kjempeutfordring for meg. Det er ikke hver dag, men tre til fire dager i uka tar jeg nok et glass vin. Jeg utfordrer herved meg selv til å nyte vin maks to dager i uka.

Takk for inntreden i gruppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

Hei jenter :)

God søndag, nydelig vær.

Må ærlig innrømme at i går lagde vi oss en fantastisk påskemiddag....lam...med nydelig saus... ble kanskje litt vel stor porsjon + dessert. Skeia ut litt i overkant ja :)

Så i dag har jeg vært på sykkeltur med ungene, for å prøve å jevne ut resultatet :)

Det er mye ekstra arbeid for de ekstra kaloriene jeg puttet i meg, men turen var herlig, og med to unger i vogn bak, var det tungt også :)

Ønsker dere en ny flott uke, med friskt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg har veldig lyst å bli med jeg og:) jeg går på kurs og onsdag er min 3 veiing på 2 kurset.

forrige gang veide jeg 68,6 så det kan være startvekta mi, jeg er bare så redd jeg ikke skal klare 0,6 til onsdag for har så lyst å klare det for da har jeg gått ned 30 kg siden 2008, gått litt tregt med 30 kg men har hatt mye vann i kroppen som har sittet i lenge.

var på trening torsdag, og gikk tur onsdag med venninna mi, gikk også en tur torsdag og fredag, trente styrke og en slags dansetime torsdag, i dag har jeg og vært ute og gått+ trente styrke, i morgen er det spinning:)

dere er så flinke alle sammen:) heier på dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har jeg hatt et voldsomt kalorioverskudd både fredag og lørdag. Her har det gått i pizza fra Dolly Dimples, øl, kaker, godter og en kjempemiddag. Men, i dag har jeg vært veldig flink :) Jeg og samboeren gikk en 4 timers lang fjelltur, og jeg har også holdt meg langt innenfor kalorigrensen min på 1600 kcal.

Veiing på onsdager høres bra ut! Etter denne helgen er det neppe noe nedgang i morgen uansett...

I morgen er jeg klar for joggetur!

Håper dere har hatt en god helg:)

Pillarguri: Jeg tror du kan klikke på en av tickerne, da kommer du direkte til en side der du kan lage din egen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å bli med jeg og:) jeg går på kurs og onsdag er min 3 veiing på 2 kurset.

forrige gang veide jeg 68,6 så det kan være startvekta mi, jeg er bare så redd jeg ikke skal klare 0,6 til onsdag for har så lyst å klare det for da har jeg gått ned 30 kg siden 2008, gått litt tregt med 30 kg men har hatt mye vann i kroppen som har sittet i lenge.

var på trening torsdag, og gikk tur onsdag med venninna mi, gikk også en tur torsdag og fredag, trente styrke og en slags dansetime torsdag, i dag har jeg og vært ute og gått+ trente styrke, i morgen er det spinning:)

dere er så flinke alle sammen:) heier på dere

KLart du skal få være med;) Jeg fører deg inn i oversikten etter onsdag!

Ellers har jeg hatt en midt på treet helg i forhold til hva jeg har spist ol.. Men var på tidenes hardeste spinningøkt på lørdag hvor jeg nesten kollapset etterpå, haha. Måtte også lure litt på vekta i dag bare for å se at det ikke var gått helt skeis, å d har det ikke;) Håper jeg kan komme med gode nyheter på Onsdag!

For da fastsetter jeg onsdag som veiedag siden de fleste virker positive til dette. Om det er noen som synes onsdag er helt feil så gjør det jo ikke noe om en eller to har veiedag en annen dag heller! :)

Sa jeg at jeg hadde tatt førbilder av meg selv?? uff.. God motivasjon det der altså! hehe.

Vell det var i grunnen det jeg hadde å komme med for nå.. må virkelig komme meg tilbake til skolearbeidet.. hehe. (Er veldig mye flinkere til å skrive på forum en på bacheloren min.. Men noe må man vell kunne få lov å unne seg??)

Ha en flott mandag så blir det spennende å se på onsdag hvordan det har gått med alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

Jeg synes det er godt å høre at det er flere som bommer litt på inntak av og til, og ikke bare meg. Da kan jeg holde håpet oppe.

Jeg skal på lang skitur i morra, og har en viss forhåpning at det vil hjelpe de ekstra kaloriene jeg inntok i helga.

Syns vi er flinke alle sammen, det krever viljestyrke å være flink med kosthold til alle døgnets tider, samt å stå over alle fristelsene som vi har rett foran nesa vår hver gang vi går i butikken.

Heier på oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Nå har jeg ikke skrevet her inne på lenge!

Helgen gikk ganske så dårlig. Ble glad da jeg leste at vi skulle bytte veiedag til onsdager, så har jeg hvertfall hatt to dager å komme meg på. Helgen bestod av altfor mye alkohol, og kosen som følger med både mens man drikker og dagen(e) derpå.. Uff. Nå blir det mange hvite helger fremover, det gjør ting MYE enklere.

Er spent på vekta i morgen, har ikke altfor store forventninger, men håper på nedgang og ikke oppgang hvertfall.

Vi skrives i morgen alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Da har jeg vært på vekten, ga ikke meg selv stående applaus akkurat, men ble hvertfall nedgang: -0,4. Så vekten viste 61,5 altså.. Hadde gått ned 1 cm rundt midjen til 71,5 cm. Satser på at det blir mer nedgang neste onsdag, fokus denne uken blir hvertfall masse trening og null alkohol!!

Håper det har gått bra med dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig nedgang på meg også! I morges viste vekten 65, 1 kg, og midjemålet har minket fra 79 cm til 77 cm.

Gratulerer med gode resultater, Pillarguri og solsol123!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Da har også jeg vært på vekten. Det gikk nå sånn passe.. har gått ned til 81.0. Midjen var på 78.6. Dvs at jeg har gått ned 0.4kg siden sist uke. Så nå har jeg hentet inn Kristiansand turen igjen.. Ang midjemålet mitt så har jeg ikke målt det på en stund, men den som vektklubben har brukt som startmål er den jeg hadde i julen som var ca 10cm mer en nå.. Jeg vet ikke om det stemmer, for jeg har målt feil et par ganger, men om den gjør det så HIPP HURRA for minus 10 cm!! :D

Ser ut som det er den store 400grams uken for oss alle! hehe.

Grattis til alle som har klart en uke til med nedgang! Viktig å huske på at all nedgang er bedre en det motsatte! Det går mot den riktige veien!! :D Jeg vet med meg selv at jeg har raskt for å miste fokus og motivasjon som jo er grunnen til denne tråden, og må jo bare få takke dere alle for at dere er her med meg å hjelper meg å holde fokus på plass! hadde nok fort glemt meg ut vist det ikke var for dette her! Takk dere B)

kan jo kanskje også tilføye at i går tøyset jeg litt igjen. Jeg stod endelig på en eksamen som jeg måtte ta opp igjen, derfor måtte jeg jo feire litt.. Det gjorde jeg med pølser i brød! det ble totalt 5 pølser fordelt utover noen timer.. Hehe. uff. og i dag vil jeg ha sjokolade.. <_< hjelpes.

Oppdatert status på oss alle kommer nok i morgen eller dagen etter! :) Ha en flott ny uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Da har også jeg vært på vekten. Det gikk nå sånn passe.. har gått ned til 81.0. Midjen var på 78.6. Dvs at jeg har gått ned 0.4kg siden sist uke. Så nå har jeg hentet inn Kristiansand turen igjen.. Ang midjemålet mitt så har jeg ikke målt det på en stund, men den som vektklubben har brukt som startmål er den jeg hadde i julen som var ca 10cm mer en nå.. Jeg vet ikke om det stemmer, for jeg har målt feil et par ganger, men om den gjør det så HIPP HURRA for minus 10 cm!! :D

Ser ut som det er den store 400grams uken for oss alle! hehe.

Grattis til alle som har klart en uke til med nedgang! Viktig å huske på at all nedgang er bedre en det motsatte! Det går mot den riktige veien!! :D Jeg vet med meg selv at jeg har raskt for å miste fokus og motivasjon som jo er grunnen til denne tråden, og må jo bare få takke dere alle for at dere er her med meg å hjelper meg å holde fokus på plass! hadde nok fort glemt meg ut vist det ikke var for dette her! Takk dere B)

kan jo kanskje også tilføye at i går tøyset jeg litt igjen. Jeg stod endelig på en eksamen som jeg måtte ta opp igjen, derfor måtte jeg jo feire litt.. Det gjorde jeg med pølser i brød! det ble totalt 5 pølser fordelt utover noen timer.. Hehe. uff. og i dag vil jeg ha sjokolade.. <_< hjelpes.

Oppdatert status på oss alle kommer nok i morgen eller dagen etter! :) Ha en flott ny uke jenter!

10 cm smalere om midjen er jo masse! Gratulerer! Ikke bare kiloene som teller. Gratulerer også med bestått eksamen. Da er det lov å feire. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Da har jeg også vært på vekta for første gang siden jeg startet. Jeg har dog hatt 1 1/2 uke på meg da, men jeg veier nå 76,8kg. Dvs -3kg=) Er veldig veldig fornøyd, men er litt redd for at det kun en fordi det er den første uken og at kroppen reagerer på at jeg har gått fra å spise endel færre kalorier og vært i mer aktivitet sammenliknet med tidligere, og at den kanskje går på sparebluss ift forbrenning neste uke. Men jeg får prøve å være flink til å trene, så får vi se hva som skjer. Veldig fin start ift videre motivasjon hvertfall:)

Det vanskeligste forrige uke var faktisk fredag. Å gå i butikken og handle til helgen var helt grusomt! Også var jeg alene, ingen som kunne tvinge meg til å gå rett forbi alle fristelsene. Men jeg klarte det, og merket at jeg var skikkelig stolt da jeg kom hjem, haha! Hva spiser dere forresten som "sunn" snacks til helgen?

Gratulerer til alle med både vektnedgang og livvidde-nedgang! Er veldig glad for dette forumet, dere hjelper meg til å holde meg i selen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

Hei igjen :)

Syens det høres ut som alle har hatt en bra uke jeg, og er enig i at så lenge vekta går rett vei, så skal vi være førnøyd med 400 g også, det er jo tross alt nesten en halv kilo.. :)

Har selv vært på to lange skiturer ifjellet, og følte at jeg forbrukte så mye, at jeg tillot meg å spise skikkelig...(riktig mat, men MYE). Vel, det hjelper ikke på vektnedgangen, men føler at på sikt gir det meg jo økt forbrenning...hmmm :)

Snacks i helgene :

Jeg bruker mye grønnsaker med dip (lagd av kesam og dipmix f.eks).

Spesielt gulrot, stangselleri og blomkål synes jeg er godt å dippe.

Nå for tiden spiser jeg mye jordbær og andre bær. Endel ferskvarer koster en del penger, men jeg veier det opp mot sjokoladen, brusen osv jeg ellers ville brukt det på, og plutselig er ikke prisen så verst.

Nøtter og rosiner bruker jeg også, men obs obs....nøtter er meget kalori rike, bare at de har riktig fett.

Sjokoladen styrer jeg aller helst unna, selv når jeg har frimerker å bruke, dette fordi jeg reagerer av å spise sjokolade, med å få hunger på mer.

Hadde jo vært kjempefint om flere ville fortelle litt om sine snacks vaner i helgene, det er jo kjempefint å få sunn snacks inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt:

Mallen startvekt: 82,2

1 veiing: 81.0 (-1.2kg)

2 veiing: 81.4 (+o.4kg)

3 veiing: 81.0 (-0,4 kg)

Totalt: -1.2 kg

Midje start: 78.6cm

Mazda startvekt: 66.8

1 veiing: 67,7 (+0.9kg)

2 veiing: 65,1 (-2.6kg)

Totalt: -1.7kg

Midje Start: 79 cm

1 måling: 77 cm (-2 cm)

totalt: -2 cm

Solsol123 startvekt: 62.4 kg

1 veiing: 61.9 (-0.5kg)

2 veiing: 61.5 (-0.4kg)

Totalt: -0.9kg

Midje start: 71.5cm

1 måling: 70.5 (-1cm)

Totalt: -1cm

Tussi123 startvekt: 79kg

1 veiing: 76.8 (-2.2 kg)

Totalt: -2.2 kg

Pillarguri startvekt: 87.8kg

1 veiing: 87.4 (-0.4kg)

totalt: -0.4

Englejenta28 startvekt: 68.6kg

Olivias startvekt: 78kg

Håper jeg fikk med alle og alt nå.. Kan kjappt fikse det vist ikke;)

Dette ser jo veldig bra ut da jenter! :D GO BIKINIBABES! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melle89

Hei dere! Jeg har aldri vært med i et forum, men har veldig lyst til å prøve meg her? Er det plass til en til?

Jeg er 22 år, 167 cm høy og veier 68,8. Jeg vil ned til 62. Jeg er ganske aktiv og trener 5-6 ganger i uken, men jeg sliter litt med helgene. Kanskje dere kan holde meg i skinnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Oversikt:

Så flink du er som har full oversikt :) Min midjestart var forresten 75 cm, så gikk jeg ned til 72,5 cm første uken, og til 71,5 cm denne uken, hehe..

Bra at så mange har gått ned!! Vi må bare fortsette å holde motivasjonen oppe hvis vi skal nå målet om å bli bikinibabes, og det SKAL vi selvfølgelig få til alle sammen!!!

Angående kveldssnacks så er jeg veldig glad oppskåret frukt med vaniljekesam over!! Eller så spiser jeg gjerne en mango, elsker mango!

Velkommen Melle89 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

Oversikt:

det er helt knall at du legger ut en slik oversikt :)

Midjemålet mitt var 82 cm, og er nå 80 cm, men regner med at dette endrer seg snart :) legger meg i selen og jobber for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Uff, uff, uff...dette har ikke vært noen bra helg for min del:( For mye middag på lørdag, spiste så jeg ble stappmett, og det er jo akkurat det jeg ikke skal gjøre. Spiste også en halv bolle, og idag var jeg på middag hos foreldrene mine og spiste altfor mye is til dessert! Baaahh! Fryktelig dårlig samvittighet nå, og føler meg helt møkkete inni. Eneste positive denne helgen er at jeg har trent både idag og igår... Hvordan har det gått med dere?? Huff, sliter så når jeg er sammen med andre som kan spise det de vil!

Tusen takk for mange gode tips ift kvelds/helgesnacks=) Jeg bruker også mye frukt med 0.0% vaniljeyoghurt, nam!

Håper dere har hatt en god og solfylt helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...