Gå til innhold

Trenger noe bindende for å holde fokus

Anbefalte innlegg

Uff, uff, uff...dette har ikke vært noen bra helg for min del:( For mye middag på lørdag, spiste så jeg ble stappmett, og det er jo akkurat det jeg ikke skal gjøre. Spiste også en halv bolle, og idag var jeg på middag hos foreldrene mine og spiste altfor mye is til dessert! Baaahh! Fryktelig dårlig samvittighet nå, og føler meg helt møkkete inni. Eneste positive denne helgen er at jeg har trent både idag og igår... Hvordan har det gått med dere?? Huff, sliter så når jeg er sammen med andre som kan spise det de vil!

Tusen takk for mange gode tips ift kvelds/helgesnacks=) Jeg bruker også mye frukt med 0.0% vaniljeyoghurt, nam!

Håper dere har hatt en god og solfylt helg!

Hei sveis!

Min helg har heller ikke vært den beste i historien.. har jobbet, og på søndag klarte jeg ikke motstå sjokoladen som lå på bordet til oss alle.. Tok vist litt hardt i.. haha. fredag hadde jeg og en vienninde Taco-gilde, det gikk jammen unna da også.. jaja. får krysse fingrene og håpe på at jeg har gjort noe riktig likevell. Syklet til stallen (litt mer enn 5km hver vei) på lørdag da i det minste, så d var jo en bra ting;)

Foresten så orker jeg ikke fikse på oversikten før til onsdag, det var jo helst bare småjusteringer. De får komme med denne uken;) (registrerer dem som forrige uke altså).

Ha en fortsatt fin uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Gjest pillarguri

har hatt en meget kaloririk helg.... med påfølgende skuffelse. Her har det gått i hvitvin, altfor mye elggryte ( med fløte...) og sjokolaaade. Det verste er vel hvor nedbrutt man blir i etterkant, av å ha skeia såpass ut. Men i dag er en ny dag, og i dag har jeg vært flink :)Og må jo legge til at jeg både har gått, sykla og ridd i helgen, og i forrige uke fikk jeg rekordhøye trimpoeng. 23 :)

Men vekta....nei...den får vente til onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her ser det ut til at vi alle har gått på en smell denne helgen... Vi hadde middagsbesøk på lørdag med flere retter og masse vin, så der gikk jeg voldsomt i pluss på kaloriene. Heldigvis ble det fjelltur på søndag, så da fikk jeg både trent kondis og muskler.

Helgen ble forresten innledet med jogging etter jobb:) Har målt joggerunden min og funnet ut at den er 1,9 km. Det vil altså si at jeg jogget 3,8 km uten stopp på fredag. Kjenner jeg er virkelig stolt over mine joggeegenskaper!

I dag blir det enten jogging eller styrketrening. Ser nå at mørket sniker seg på, så kanskje det er greit å holde seg innendørs og ta en styrkeøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen...

I dag har jeg liiiite lyst til å skrive her.. :/ som forventet så var ikke vekten på min side i dag.. +0,5.. Så som belønning for det skal jeg holde meg hjemme i helgen og ikke gå på byen.. (Det er viktig å ikke gjøre det negativt! hahaha)

Ellers var midjemål -0.3, så da kan man vell egentli si at det stod stillt.. Vil ikke si at 3mm er så mye å skryte av, men jeg har vertfall ikke eset ut! :)

Håper dere har greid dere, selv om det ser ut som at flere av oss har tøyset litt den sise uken.. ;P

Jeg kommer jo da ikke til å nå delmålet mitt som er 78 nå på torsdag.. så det var da som pokker.. Men men, så lenge jeg har gått ned igjen til uka så skal jeg være glad og fornøyd!

lager oversikt igjen i morgen, også med forrige ukes justeringer;)

Ha det fint så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Jeg hadde en hvit helg i helgen, med trening både fredag og søndag. Det viste å lønne seg, for vekten min viste 60,8 kg i dag. Ned 0,7 kg :) veldig fornøyd. Midjemålet har gått ned til 71 cm, så bare 0,5 cm ned. Men "alle monner drar".

Håper det har gått bra med dere andre også!

Hvordan er innstillingen deres til påsken? Er målet å holde vekten eller gå ned i vekt i påskeuken også? Jeg har ikke bestemt meg helt.. Skal på fjellet med en hel gjeng, så det blir vanskelig å ha full oversikt over kaloriinntaket. Hmm.. Hva er deres strategier? Trenger ideer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melle89

Jeg har ikke vært flink denne helgen og det ble ganske lite trening forrige uke. Fikk bare til 2 økter, men var ganske aktiv. Denne uka er jeg heldigvis godt i gang igjen! :)

Vekta har gått litt ned, fra 68,8 til 68,6.. Jeg er fornøyd med det med tanke på helgen og forrige uke! Jeg har så lyst til å komme under 68 før neste onsdag.. Kanskje det kan gå? Ser jo at dere andre har klart det på en uke :)

Det blir spennende å se hva dere andre har fått til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Var helt utrolig lettet da jeg gikk på vekten idag, den viste nemlig 75,3. Dvs -1,5=) Forstår det egentlig ikke for jeg skeiet jo så innmari ut i helgen. Lurer på hvordan det ville sett ut hvis jeg ikke hadde gjort det..

Gru-gleder meg til påsken, men tror målet mitt skal være at jeg ikke går opp igjen. Har hatt noen uker nå hvor jeg har fått til regelmessig og relativt hard trening. Der jeg skal være i påsken blir det vanskelig meg trening som jeg er vant til, da må jeg tenke veldig alternativt. Jeg skal også avgårde med en stor gjeng, og derfor er det ikke jeg som lager maten hver dag. Men av den maten som blir servert skal jeg virkelig prøve å være bevisst ift hva jeg velger å legge på asjetten. Hvertfall halve asjetten med grønnsaker og null saus!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke tid til veiing for meg i morges, så jeg må ta det i morgen. Kjenner at det skal bli godt med påskeferie nå, denne uken har det vært et herk å stå opp om morgenen.

Jeg reiser på hytten med familien deler av påsken, så jeg tror nok jeg må sette som mål å holde vekten. Det blir mye god mat og drikke, og da er det er litt kjipt å sitte med gulrøtter og vann hele tiden. Får heller gå lange skiturer hver dag, er jo god trening i dét heldigvis :)

Planen om halve tallerkenen med grønnsaker høres jo ganske bra ut da, Tussi123. Får prøve det samme jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

blir et veldig kort skriv i dag. Har ikke så veldig lyst å skrive. Vekta viser 88,2... altså opp 800 g... midjemålet står stille. Skeia hardt ut i helga, så jeg visste halveis at dette ikke ville se bra ut. Nå må motivasjonen heises to hakk opp, slik at dette ikke fortsetter å gå feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

blir et veldig kort skriv i dag. Har ikke så veldig lyst å skrive. Vekta viser 88,2... altså opp 800 g... midjemålet står stille. Skeia hardt ut i helga, så jeg visste halveis at dette ikke ville se bra ut. Nå må motivasjonen heises to hakk opp, slik at dette ikke fortsetter å gå feil vei.

Måtte ta en ekstra veiing på morran i dag....gudsjelov...87,2.... Har begynt å veie maten igjen, slik at jeg igjen får lite pekepinn hvor mye jeg bør spise, og ser jo at porsjonene lenge nå har vært større enn jeg skulle ha, selv om jeg trodde jeg spiste riktig mengde. Problemet med at jeg veier nå, er at jeg føler meg så sulten. Om dette er vanen eller at jeg faktisk bør ha litt mer vet jeg ikke. Er på trtedje dag med røykeslutt, rimelig rastløs, derfor har jeg også lyst å putte noe i munnen hele tiden, men dette har jo faktisk gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste vekten 65,2 kg på meg i morges, så 100 g opp. Har ikke hatt tid til å trene siden tur på søndag, og med utskeiingen i helgen var det vel ikke så mye annet å forvente.

Forrige uke sluttet jeg å veie maten min siden jeg trodde jeg hadde sånn ca kontroll over hvor mye jeg må få i meg. Ser ut til at jeg må på'an igjen med veiing av mat, sånn at jeg kan holde styr på hva jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell, babes! Da var det tid for en ukesoversikt igjen! (de som ikke har rapportert får komme med neste uke da heller)

Oversikt:

Mallen startvekt: 82,2

1 veiing: 81.0 (-1.2kg)

2 veiing: 81.4 (+o.4kg)

3 veiing: 81.0 (-0,4 kg)

4 veiing: 81.5 (+0.5kg)

Totalt: -0.7 kg

Midje start: 78.6cm

1 måling: 78.3cm (-0.3cm)

Totalt: -0.3cm

Mazda startvekt: 66.8

1 veiing: 67,7 (+0.9kg)

2 veiing: 65,1 (-2.6kg)

3 veiing: 65,2 (+0.1kg)

Totalt: -1.6kg

Midje Start: 79 cm

1 måling: 77 cm (-2 cm)

2 måling: -

totalt: -2 cm

Solsol123 startvekt: 62.4 kg

1 veiing: 61.9 (-0.5kg)

2 veiing: 61.5 (-0.4kg)

3 veiing: 60.8 (-0.7kg)

Totalt: -1.6kg

Midje start: 75cm

1 måling: 72.5 (-2.5cm)

2 måling: 71.5 (-1cm)

3 måling: 71 (-0.5cm)

Totalt: -4cm

Tussi123 startvekt: 79kg

1 veiing: 76.8 (-2.2 kg)

2 veiing: 75.3 (-1.5kg)

Totalt: -3.7 kg

Pillarguri startvekt: 87.8kg

1 veiing: 87.4 (-0.4kg)

2 veiing: 87.2 (-0.2kg)

totalt: -0.4kg

Midje start: 82cm

1 måling: 80 cm (-2cm)

Totalt: -2cm

Englejenta28 startvekt: 68.6kg

1 veiing: -

Olivias startvekt: 78kg

1 veiing: -

Melle89 startvekt: 68.8kg

1 veiing: 68.6 (-0.2kg)

Totalt: -0.2

Fytti.. Jeg ligger jo bare å tøyser på 81.. Veide meg igjen i dag da, å det var mye bedre igjen.. Men det får heller bli gledelig neste onsdag! For i helgen skal jeg vertfall ikke ut på noe tøys..

Gratulerer til Tussi123!! Du "leder" med hele 3.7 kg!! :D Skulle ønske jeg var deg.. hehe. Men så lenge det sakte men sikkert går den rette veien så skal jeg være fornøyd altså! om så er at jeg blir bikinibabe til høsten.. B) blir den hotteste på stranden da i alle fall! haha.

Ha en fortsatt fin uke jenter! Gi meg tilbakemelding om det er noen som har noen innvendinger på det som er blitt registrert, så skal jeg fikse det ved neste oppdatering! :)

tjena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så skal jeg foresten NED i påsken! Som studenten jeg er så har jeg i grunnen ikke noe særlig påskeferie med Bacheloren hengenes over meg.. Derfor så skal jeg holde meg i skinnet og få strålende (håper jeg) resultater til uken etter påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg antar at hele gjengen har tatt ferie og at vi alle i grunnen er litt treige på grunn av det..

Kan likevell melde om at til onsdag så hadde jeg gått ned 0.5kg. Er litt redd for resten av påsken, da det har blitt litt tulling de siste dagene.. Håper det går bra med dere i påsken!

Vi snakkes nok etterhvert! ;)

Glad påsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

hei hei :)

Legger inn et kort innlegg midt i påsken. Her har jeg skeiet bra ut, men med to dager farhang, har dette kanskje jevnet seg ut... hehe...neida..ønsketenkiung...hardt var det ivertfall. Jeg må innrømme at i mitt stille sinn var målet i påsken å holde vekten, men er stygt redd for at utskeielsene har gått litt lenger enn dette. Men den gamøle "det er jo påske, jeg fortjener å kose meg" sitter hardt i...

Fortsatt god påsk folkens, håper det har gått greit med dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Hei bikinibabes!

Jeg har virkelig skeiet ut i påsken:/ Målet var jo å holde vekten, men det er jeg ganske sikker på at jeg ikke har klart. Akkurat måltidsinntak ift til mengde osv tror jeg jeg har klart greit, men det har blitt rødvin og noe snop nesten hver dag.Tror jeg har vært i en "påskeboble" hvor jeg har falt tilbake på gamle tanker og livsstil. Idag er jeg hjemme igjen, så nå er det skjerpings! Har dog blitt syk og går på antibiotika, så er litt redd for hvor mye trening jeg får til utover uka.

Håper dere har hatt en fin påske, og holdt dere i skinnet mye bedre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg har da altså ikke klart å gå ned eller holde vekten i påsken.. selv om veiedag er i morgen så rapporterer jeg nå, fordi jeg har virkelig ikke lyst..

Den første delen av påsken gikk veldig fint, men så ble det plutselig litt mer festligheter en hva jeg hadde planlagt så jikk alt vest.

jeg skal ærlig innrømme at jeg nå er i drittdårlig humør, og at jeg har innsett at dersom jeg skal komme meg noen vei så må jeg virkelig ta tak i meg selv å holde meg MYE hardere i nakken.

den eneste gode nyheten jeg har å komme meg er at selv om kiloene har gått opp litt for mye så har ikke målene gått opp alt for ille.. men nå får det være nok tøys, jeg vet jo at jeg har det i meg.. Nå skal jeg virkelig gjøre mitt beste for å finne det i meg å komme meg nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være noen trøst, har jeg også skeiet virkelig ut i påsken. Har vært på hytten med familien, og har rett og slett droppet alle tanker om slanking. Rødvin og snop hver dag, i tillegg til denne appetitten fjelluften fører med seg. Må ærlig innrømme at jeg gruer meg til veiing i morgen :(

Men, det er faktisk opp til meg! Jeg må slutte å være så slapp, begynne å trene mer, og å veie maten igjen. Jogging minst to ganger i uken er noe jeg rett og slett bare MÅ få til.

Hvordan har det gått med dere som har trent til 30 days shred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Da viste vekten 76,3kg idag. Som fryktet..opp 1kg:( Dritt, dritt, dritt. Jeg også føler meg skikkelig deppet etter kjempesprekken i påsken. Bah!

Men, men, det er bare å stå på og fortsette å være konsekvent i matveien, og holde meg unna alt snopet! I hverdagene synes jeg det går ganske greit, men det er helger og ferier jeg skeier så innmari ut..

Også denne treningen da..merker at jeg sliter litt med treningsmotivasjonen, da jeg datt ut av det i påsken er det fryktelig tungt å begynne igjen. Men det er jo bare resultatene mine det går utover:/

Uff beklager at dette ble en klagete og negativ post, håper dere får en litt mer positiv veiing enn meg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser at det er flere enn meg som har sprukket i påska. MEN, da er det bare å stå på ekstra nå :) Jeg jobber lange vakter om dagen og sliter veldig med å få i meg nok kalorier... I går fikk jeg bare 950 ca. Heldigvis er jeg ferdig med det i morgen, så da kan jeg komme tilbake til de gode vanene med trening og nok kalorier.

Jeg er egentlig ikke så misfornøyd med veiingen. Er veldig skuffet over at jeg ikke klarte meg bedre i påsken derimot. Jeg har verken gått opp eller ned, og ligger fortsatt på 68,6.. Søren, jeg som ville ned på 67,9.

Men men, vi får bare stå på mot neste veiing :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tro det!!

Jeg orket nesten ikke gå på vekten i dag fordi jeg ble så deppa i går, men likevel drog jeg meg oppå og.... JEG HAR STÅTT STILLT! Jeg fatter ingenting! målene mine var generelt greie også, midjemålet og armmålet var de eneste som hadde gått opp. 1cm rundt midjen dvs at jeg nå ligger på 76 om jeg ikke husker feil.

Så med det kan jeg på et eller annet vis si meg fornøyd med påsken, selv om jeg fortsatt ikke fatter hva som har skjedd.. Vel, ingenting er bedre!

Men nå jenter skal vi hente oss inn uansett! påsken er over og sommeren nermer seg.. nå er det bare til å henge i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Hei jenter

Håper alle har hatt en fin påske. Min påske gikk også med til en god del utskeielser i form av godteri, kaker og en stooor porsjon fløtegratinerte poteter. Jeg har heldigvis hatt en aktiv påske, med både turer på ski og til treningsstudioet.

Jeg var også redd for å gå på vekta i dag tidlig, men det hadde jeg ingen grunn til!! Den viste 59,7 kg, dvs 1,1 kg ned. Jeg aner ikke hva som har skjedd!!! Men er selvfølgelig overlykkelig over å ha nådd mitt første delmål: 59,9 kg. Rundt midjen er jeg nå 70 cm, dvs 1 cm ned.

Tenkte å begynne på 30 days shred idag samtidig som jeg SKAL rocke i 30 min minst 5 ganger i uken. Rockingen gir mye mer resultater enn forventet, gøy!

Ellers er det bare å holde motivasjonen oppe, 7 uker og 2 dager til første sommerdag (1. juni), og frem mot den datoen skal samtlige her jobbe mot bikinikroppen!!! Ikke lov å gi opp nå!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

vekten viser 89 kg i dag..... det er 1,8 kg opp det....og det er bare en jeg har å takke for det.... nissen som sitter oppe i hodet mitt og forteller meg at påsken varer jo bare noen dager, det er jo lov å unne seg...

MEN...gjort er gjort, og nå får jeg jobbe for ferien jeg tillot meg. Jeg innbiller meg at i og med at jeg hadde innarbeida vanene så bra før påske, er ikke veien lang tilbake dit. Jeg tror det er verre når de ekstra kiloene får lov å sette seg, det er jo derfor det er mer arbeid å jobbe av kiloer som har vært der lenge.

Skjønner at de aller fleste har hatt en fin påske...og som meg....etter den søte kløe...den sure svie... Det er vi ferdig med nå, opp med haka, nytt friskt mot... ingen flere høytider før bikinisesongen, så det er lettere å holde fokus. Lange lyse kvelder, og god temperatur innbyr til aktivitet utendørs. Vi har årstiden med oss nå jenter, dette klarer vi :)

I kveld går jeg i gang med styrkeøkta igjen, ingen grunn til å vente til i morra, her er det bare å hoppe i det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere er ved godt mot til tross for stillestående/økende vekt. Jeg har gått opp til 65,4 kg, altså opp 300 g. Trodde jeg skulle gå opp mer, så dette var jo en "hyggelig" overraskelse. I kveld blir det styrketrening på meg også. Satser på å få begynt på 30 days shred neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillarguri

Så fint at dere er ved godt mot til tross for stillestående/økende vekt. Jeg har gått opp til 65,4 kg, altså opp 300 g. Trodde jeg skulle gå opp mer, så dette var jo en "hyggelig" overraskelse. I kveld blir det styrketrening på meg også. Satser på å få begynt på 30 days shred neste uke.

Hva er 30 days shred ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...