Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Vel hjemme fra langhelg i hovedstaden, og må innrømme at jeg er en smule sliten. Det har vært en begivenhetsrik helg med en del alkohol, mye utespising og ikke nødvendigvis det sunneste for å si det sånn, for lite søvn og i det hele tatt. Det var julebord fredag som var kjempegøy, treff med venninne med masse vandring, middag og litt mer alkohol lørdag, sosialisering med min søster og en venninne av henne søndag med konsert på kvelden og uten alkohol for min del, og hjem i går ettermiddag og rett på kino og middag med to venninner. Var så trøtt i går at jeg ikke fikk sove, og er rimelig sliten i dag også men har likevel karret meg avgårde på trening i dag og tok hele økten jeg skulle. Så det er jeg fornøyd med.

 

Fikk forresten aldri gangsperr etter beinøkten forrige uke. Meldte fra til PT, og fikk i respons at nå skal vi begynne å trene virkelig hardt… Jeg må jo innrømme at jeg synes jeg har trent hardt hele tiden, men nå skal det visst tas til nye høyder. Og er følgelig en smule spent på torsdagens time….

 

Har ikke sjekket vekten etter at jeg kom hjem, det tar jeg i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest StinePetrine

En sosial helg er helt klart ikke å forakte! Det høres ut som du har fått gjort mye hyggelig =) Og det å komme seg på trening i dag og gjennomført hele økten, det står det respekt av! Og nå har du tydeligvis noe å glede deg til med PT'en og, hihi ;)

 

Vekten får du kikke på i morgen, krysser fingrene for deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da er jeg veid igjen, og er 1,1 kg unna målet. Ser at jeg har ikke registrert vekten på en stund, antagelig i frustrasjon over dårlige tall... Selv om registreringen viser opp 0,3 er altså resultatet bedre enn som så siden jeg gikk opp maaaasse tilsynelatende uten grunn her for et par uker siden. Var vel litt over kiloet mer enn jeg var i dag, så alt i alt er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dagens vekt viste -0,2. Alle små skritt osv... :) Målte også midjen for første gang på lenge, og den er nå på 79 som er ned 2 cm siden sist jeg målte. Det kan man jo også like! Alt i alt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herlighet så nærme du er nå, Krusmynte! Kanskje du er i mål til jul? Det blir jo tidenes julegave, i så fall :D Jeg heier på deg helt til mål, om det blir nå i desember eller på nyåret! Tvi-tvi, flinka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ganske travelt om dagene med besøk av to store og tre små fra det store utland. Grunnet kresne barn blir det så som så med kostholdet, jeg prøver heller å ta det rolig på mengdene og så får det heller gå som det går. Blir jo mye mer vandring enn vanlig oppi det hele, så jeg får bare krysse fingrene for at det ikke blir altfor ille når jeg med tid og stunder får gravd frem vekten min igjen. Når de reiser blir det uansett hardkjør frem mot julen, og har ikke tenkt å ligge på latsiden da heller! Matmessig har jeg bare hatt jul fra middag julaften og ut 1. juledag de siste årene, og det har egentlig vært veldig deilig. Nå som jeg begynner å få gode vaner kjenner jeg at selv om det er godt med litt junk innimellom er det jo nesten som å råtne fra innsiden.... *ler* Merkelige greier. Akkja.

Kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hyggelig at du stikker innom Krusmynte, til tross for det som høres ut som en hektisk hverdag nå!

 

Junkmat i vår ganske så magre og sunne kosthold er helt klart ett sjokk for kroppen vår. Da jeg hadde min godterikveld forrige lørdag følte jeg meg helt forferdelig. Jeg ble kvalm, uggen og følte meg uvel. Julematen gruer jeg meg til, det er heldigvis ikke favorittmaten min, men jeg kjenner at jeg føler meg stinn og full i magen bare ved tanken på å skulle spise det, hehe. Kanskje en grei tanke å ha i hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk fra det store utland i en uke har bydd på mange utfordringer matmessig. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg har jeg på en måte følt at jeg har råtnet litt fra innsiden grunnet uvant mat. Litt junk ala McDonalds, mac'n'cheese, pølser - den type ting. Barnevennlig mat egentlig. Eller kresne barn som ikke får mat de er vant til mat. Kall det hva dere vil. :) I tillegg har det blitt litt baking av både pepperkaker og cupcakes med alt det innebærer. Så ja - det har vært en allerledes uke. Utskeielser den siste tiden har jo gjerne bare vært ett måltid eller en bursdag e.l. Men jeg har prøvd å holde mengdene nede og fylle på med litt ekstra grønnsaker og frukt når det har vært mulig.

Så åpenbaring nr. 1 var at jeg har kjent på at kroppen omtrentlig råtnet fra innsiden av det som jeg oppfatter som et ganske usunt kosthold. Tenk at jeg har behandlet kroppen min sånn så lenge!!! Og det gir åpenbaring nr. 2 - at jeg faktisk har gledet meg til å komme tilbake til gode vaner. Jeg ønsker nemlig ikke å leve på den måten! Det er ikke noe kjekt å føle det sånn, samt ha mage i ulage omtrentlig hele tiden grunnet kostholdet. Jeg vil ha grovbrød og grønnsaker! *ler* Og åpenbaring nr. 3 er at jeg har savnet treningen. Timeplanen har ikke gitt tid til trening, og jeg har valgt å prioritere å være med venner som tross alt kom helt fra Singapore for å tilbringe tid med meg. Så det var godt med PT-time etter at jeg hadde sluppet dem av på flyplassen i formiddag. Så alt i alt en fin uke, men godt å være tilbake i tralten. I morgen er det jobbedag igjen, håper at det ikke ligger altfor mye etter en uke fri så jeg kan avspasere på mandag og ta fri resten av året. Men det får vi ta som det kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

Julen er offisielt over, og jeg er tilbake på jobb og i gamle rutiner. Det har vært en utfordrende periode på mange måter - først med besøk fra utlandet og de matmessige utfordringene det førte med seg, og deretter julen og enda flere matmessige utfordringer. Jeg har hatt en uoffisiell veiing i dag, og den viste at jeg veier 1,4 kg mer enn jeg gjorde ved forrige offisielle veiing som var 9. desember - altså omtrentlig 3,5 uke siden. Og vet dere hva? Jeg er egentlig fornøyd med det. Spesielt de siste par dagene har kostholdet vært rimelig dårlig og jeg kjenner meg råtten på innsiden, og jeg vet at en del av vekten har kommet nå. At vektøkningen generelt i julen ikke har vært høyere skal vi nok takke treningen for - jeg har nemlig tviholdt på rutinene og har hatt meg noen gode formiddagsøkter med få folk på senteret og alle valgmuligheter hva apparater angår. Så jeg har hatt gode kardioøkter på mellom 30 og 45 minutter, og gode styrkeøkter på 45 minutter til en time. Mye store muskelgrupper i form av bein - markløft, knebøy o.l. Samt at jeg har begynt med bl.a. chins og dips. Og i den forbindelse har jeg satt meg som mål at jeg skal klare å ta dips med egen kroppsvekt i løpet av året! Foreløpig tar jeg det på en sånn maskin hvor man kan ha vekt på for å gjøre det lettere, og har masse vekter på. Men - da tar jeg jo 12 repetisjoner og 3 sett - har ikke helt det som mål ved egen kroppsvekt - blir superglad første gangen jeg klarer 2-3 stk, og så får vi heller øke derfra. :)

Bortsett fra det er det ingen nyttårsforsetter her i gården. Mens 2013 var året jeg lærte å sette pris på å trene og begynte å komme i form, skal 2014 bli året jeg kom i virkelig god form, kvittet meg med de siste kiloene og stabiliserte meg. Men det er jo ikke noe nyttårsforsett, for dette har jeg jo holdt på med lenge uten at det har vært nyttår involvert ved oppstarten av noe av det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var årets første offisielle veiing overstått, og resultatet er 1,1 kg opp siden forrige registrerte veiing som var 9. desember. Det betyr altså at jeg har gått ned 300 gram siden jeg tok en uoffisiell veiing forrige torsdag, så da har jeg mao klart å hente meg inn igjen og det er jeg fornøyd med. Nå blir det en uke med full fokus på både kosthold og trening, så tar vi det videre derfra.

 

Jeg må si at jeg gruer meg til trening i dag. Fredag var treningen blytung, hadde ikke litt lyst til å dra en gang men fant ut at litt er bedre enn ingenting. Det ble 20 minutter på tredemøllen etterfulgt av ca. 40 minutter styrke. Det ble mest overkropp, begge knebøystativene var opptatt og det var egentlig greit for jeg kjente at energien var ikke helt der. I dag gruer jeg meg egentlig mest til trening fordi det er mandag, folk er tilbake fra ferie og alle nyttårsforsettene kommer nok til å begynne i dag. Mandag er generelt en travlere dag enn mot slutten av uken, det var også derfor jeg flyttet PT-timene mine til torsdag ettermiddag. Faktisk har jeg vurdert å komme meg på trening på morgenkvisten et par ganger nå i januar - hvis jeg bare pakker alt klart kvelden før tror jeg det skal gå greit. Har fleksitid, så om jeg drar på jobb etter trening eller drar før og sitter litt lengre på jobb så går jo egentlig det for det samme. Vi får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det går helt klart rette veien med deg, så deilig å se at vekten sniker seg nedover!

 

I dag har det vært fullt på Spenst hos meg, typisk første mandag etter nyttår, mange som vil finne "bikiniformen". Men som du sier, har du fleksitid kan du jo legge inn treningsøkten før jobb dersom du ønsker det. Selv trener jeg bedre på ettermiddagen og kvelden, men dersom du er heldig og fungerer like godt hele døgnet kan det jo være veldig gunstig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Om trening funker på morgenen gjenstår å se - hittil er vel kl. 9 det tidligste jeg har trent, og det gikk veldig greit. Men kl. 7 er en helt annen sak - da er jeg antagelig ikke helt våken enda. Men det viktigste er at jeg spiser først, prøvde en gang å trene på morgenkvisten uten å spise først og da svimlet det fullstendig!

Kjedelig når det er fullt, ja. Det gikk forbausende bra for min del i går, jeg fikk meg et knebøystativ og fikk gjort diverse øvelser der, så det var greit. Var bare et apparat jeg hadde tenkt å bruke som det plutselig stod fire mann i kø på, så da gikk jeg elegant videre. Og jeg klarte å trene på meg gangsperr. Igjen! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Årets første PT-time finner sted i ettermiddag. Er ikke særlig bekymret siden jeg har trent bra og hatt gangsperr gjennom hele julen. :) Det som bekymrer meg mer er prisøkningen - de har satt opp prisen ganske heftig, og det gir heller ikke særlig mye rabatt dersom du bestiller flere timer. Jeg mener - før var det vel rundt 6200 for 12 timer og 8200 for 18 timer, nå er det 7250 for 10 timer! Og bestiller du det dobbelte får du bare 150 kroner i rabatt, altså 15 kroner timen... Jeg har lyst til å fortsette en stund til, føler meg ikke helt klar til å trene på egenhånd - må først lære litt mer om sammensetting av programmer, hvordan det er best å trene og sånt. Har ikke spurt så mye om det, for jeg har liksom bare gjort som jeg har fått beskjed om fordi jeg skal jo fortsette. Får se hva slags tilbud PTen kan gi meg som trofast kunde - det er jo heldigvis ikke hans skyld at sjefene setter opp prisen. De har jo nå tre forskjellige prisnivåer, men det fremkommer jo ingen steder hvem som hører til under hvilket nivå så jeg må jo bare gå ut fra at min hører til den høyeste. Hadde han hørt til nivå 1 eller 2 hadde ikke prisene vært allverdens annerledes. Akkja.

 

Ellers er jeg litt lei av å sove dårlig, våkner våt av svette om nettene. Har ikke kunnet ha vinduet åpent grunnet heftig vind og vibrerende persienner, så jeg lurer på om jeg må ta frem igjen sommerdynen. Eller krysse fingrene for at det blir mindre vind med det meldte væromslaget. Er også fortsatt ikke helt god i magen, vet ikke om jeg lengre kan skylde på julens utskeielser. Men - har snikveid, og vekten i dag er 1 kg mindre enn på samme tid forrige uke, så julens bonusvekt er ihvertfall på vei bort igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Trente overkropp med PT i går. Han stod og holdt meg på ryggen da jeg gjorde den ene øvelsen, som gav kommentaren "Oi, du begynner virkelig å få bra med muskler i ryggen!!" Han hørtes nesten overrasket ut, selv ble jeg veldig fornøyd og gliste litt ekstra stort. :) Da jeg etter å ha tatt masse overkroppsøvelser skulle gjøre chins gikk ikke det så bra for jeg var allerede ganske sliten i muskulaturen. Men jeg tok ihvertfall i, for jaggu santen ble jeg ikke litt kvalm mens jeg holdt på. Og det sa jeg jo til PT: "Oi, jeg tok visst litt hardt i, for nå ble jeg jammen santen litt kvalm". Det ble sagt med et smil og optimisme i stemmen som førte til at PT omtrentlig knakk sammen av latter. Ikke for at jeg var kvalm, men grunnet måten jeg sa det på og at vi akkurat hadde stått og pratet om hvor pessimistisk jeg var. *ler* Jaja - det er godt jeg kan underholde ham, det sies jo at en god latter forlenger livet så da fikk han seg noen ekstra timer... ;) Så kom hans neste kunde gående mens jeg holdt på med en øvelse, ble stående og se på en stund og så hørte jeg henne si til ham at hun var imponert. Og det er jammen santen kjekt! Jeg er jo veldig imponert over henne og enkelte av øvelsene hun gjør, og det har jeg sagt til henne.

Han var for øvrig imponert over at jeg ikke gikk opp mer enn 1,4 kg i perioden 9. desember til 1. januar, som han sa er det nok av dem som gjerne går opp både 3, 4 og 5 kg. Vi var enig om at det nok har en sammenheng mellom trening, samt at selv om måltidene gjerne har vært større så har det vært færre av dem fordi jeg har sovet lengre og sånt. Alt i alt fornøyd med gårsdagens trening! Var sånn god-sliten da jeg kom hjem. :)

 

Og nå sitter jeg her med gangsperren som såvidt har begynt å gjøre seg gjeldende og håper at jeg kan ta tidlig helg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg ligger og lunker rett over målet mitt som er 85 kg. Det nærmeste jeg har vært er vel rundt 700 gram fra tror jeg, har ligget på 86-87 kg leeeenge nå egentlig. Jeg SKAL se 84,9 på et eller annet tidspunkt, men stresser ikke med det. Ihht BMI burde jeg gått ned mer, men har bra muskelmasse og har valgt å ignorere hva BMI'en sier og heller gå etter kroppsmålingen. Den første jeg var på sa idealvekt 84,9, den andre rundt 79 men det var fordi jeg hadde gått ned i muskelmasse. Og den jobber jeg hardt for å få opp igjen. Så jeg nærmer meg med stormskritt! :)

Når jeg når 85 kg har jeg gått ned 45 fra maksvekten min og rundt 32 fra jeg begynte på kurs igjen i mars 2012 etter en liten pause hvor jeg gikk 6-7 kg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er så utrolig spennende å lese om prosessen din Krusmynte. Du er i mål hvert øyeblikk. Det jeg misunner deg med er at det virker som om du har et sunnere forhold til mat enn det jeg har. Jeg har som nevnt tidligere slitt med perioder med overspising de siste månedene, det er noe skikkelig herk. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg har inntrykk av at dine kaloriutskeielser er mer kontrollerte enn mine, jeg kan gå til kjøleskapet og spise osteskiver, mens jeg står og tenker at dette er pokkern meg så dumt, men jeg kan fortsette. Fillern for noe dritt. En stund siden nå, men frykten ligger der hele tiden. Har du noen tips for dette? Eller vært borti lignende? Innimellom tenker jeg at det kun er meg i hele verden som ikke klarer å slutte å spise på denne måten, og jeg er redd for et massivt tilbakefall etter de siste månedenes episoder, til tross for at den siste uken har vært fin, og at motivasjonen er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bolledama - jeg har ikke gått på hold vekten før, men skal melde meg på kurs som starter 20. januar med min tidligere kursleder. Har ikke gått på kurs siden mars eller noe sånt, fant ut at jeg måtte klare meg litt på egenhånd av økonomiske årsaker. Men jeg MÅ gå på hold vekten for da MÅ jeg holde meg i skinnet og følge opp. :)

 

StinePetrine - jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg har masse utskeielser stadig vekk, og det er nok årsaken til at jeg ikke har klart å ta knekken på de siste kiloene for lenge siden. Litt det du har vært inne på med å sabotere seg selv. Nå er jeg snart ferdig, hva skal jeg da ta meg til og ikke minst fokusere på? Blir litt sånne tanker som svirrer rundt. Men jeg tenker ofte på mat, på hva jeg har lyst på, alt jeg skal spise når jeg tar meg "fri" fra slanking osv. Men når det kommer til stykket så er det veldig ofte ikke godt. Det første stykket med kake er godt, men nr 2 og 3 smaker på langt nær så godt og så blir jeg irritert på meg selv for at jeg i det hele tatt tok dem. Men hvis jeg tar bare ett stykke blir jeg gjerne gående og tenke på hvor godt det var og har lyst på kake i lange tider etterpå. Har jo også de siste gangene jeg har dritt i alt som heter kosthold oppdaget hvor lite kroppen setter pris på det. Dårlig i magen, mye luft, oppblås, diare, dårlig hud osv… Har aldri relatert sånt til mat før! Og det har virkelig vært en aha-opplevelse. I tillegg merker jeg at mens jeg ikke ble kvalm før etter mange kakestykker før så blir jeg mye fortere kvalm nå. Bruker kakestykker som illustrasjon, det kan like gjerne være at jeg blir mett av vanlig mat. Det virker som om magevolumet har gått ned, og jeg har blitt flinkere til å drikke vann som også hjelper på metthetsfølelsen. Så overspisinge gjør jeg av og til fortsatt, men mindre mengder enn før. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener.

 

Det man heller ikke må glemme er at jeg har jo gjort dette før. Har gått ned mye før og, både på Libra først og deretter GR. Første gangen jeg gikk på det levde jeg på mellom 800 og 1100 kalorier om dagen og raste ned i vekt - hadde ikke funket LITT nå en gang! Men opplegget er veldig endret siden den gang - da var det ikke menyer og sånt som nå. Har gått flere runder og gitt opp fordi vekten ikke har villet forbi platåer - 110 kg har jeg stoppet ved flere ganger - men da jeg gav meg i 2011 etter å ha gitt opp der igjen og merket at vekten begynte å øke på igjen begynte jeg på kurs igjen i mars 2012 og har holdt på siden. Så som du skjønner har dette vært en særdeles lang prosess, har gått på ekstremt mange smeller (er jo langtfra alt man forteller om her inne…) og har hatt mange tøffe tak. Møtte veggen for noen år siden og gikk lenge til psykolog, og selv om vi ikke pratet så mye om mat og vekt og sånt føler jeg at det hjalp meg til mange andre ting. Ting falt litt mer på plass, og jeg fikk mot til å bytte jobb som inspirerte meg til å selge leiligheten min og kjøpe ny, og jeg fant samtidig ut at jeg var drittlei av å gå rundt og føle meg uvel i min egen kropp. Og ikke minst uvel AV min egen kropp. Jeg har etter mange år innsett at trøstespising ikke hjelper for da får jeg bare dårlig samvittighet, synes enda mer synd på meg selv og trøstespiser enda mer. Men når ting går meg imot er fortsatt trøstespising det som står i hodet på meg. Jeg har hatt mange runder i butikken der jeg har gått og lagt ting i handlevognen, tatt det ut igjen, lagt noe annet i handlevognen, tatt det ut igjen osv. Hadde noen fulgt meg på hva jeg holdt på med hadde de sikkert trodd jeg var gal! *ler* Men det var jeg jo på en måte og… :)

Treningen har også hjulpet meg. Jeg merker at jeg er mer motivert for å ikke "ødelegge" for treningen som gjør at jeg har lyst til å spise sunnere enn jeg har gjort før. I tillegg er jeg ganske ensom. Misforstå meg rett - jeg har gode venner, men vennekretsen er ikke kjempestor og de fleste er gift og med unger slik at det er litt begrenset hvor mye mulighet de har til å farte rundt. Men treningen får meg ut av huset så jeg ser andre folk selv om jeg ikke nødvendigvis prater særlig med dem. Bare det å komme seg ut hjelper. Mestringsfølelsen jeg har begynt å oppleve har også vært veldig nyttig for meg, spesielt i forhold til å fortsette treningen og vedlikeholde det jeg har oppnådd så langt. PTen har spilt en stor rolle i det, hadde jeg ikke hatt en såpass god kjemi som jeg føler at jeg har med ham hadde jeg sikkert ikke holdt ut der. Faktisk tror jeg nok at akkurat treningen har hjulpet mer enn jeg egentlig innser selv….

 

Poenget mitt er vel egentlig at jeg har brukt fryktelig lang tid på å komme dit jeg er i dag. Mange dager har jeg bare kommet meg igjennom grunnet ren trass. Viljestyrken har blitt testet mang en gang, og jeg har vel endelig innsett at jeg faktisk HAR litt viljestyrke. Men det har tatt lang tid å innse. Så gi deg selv tid. Snubler du på veien, så ta deg selv i nakkeskinnet og kom deg på beina igjen. Ja, det lager noen humper, men det er ingen evig oppoverbakke hvis ikke du lar det bli det selv. Og selv etter all denne tiden og all jobbingen er jeg fortsatt usikker på om jeg kommer til å klare det. Men det er ingen hvisomattedersom - denne gangen MÅ jeg klare det! For jeg har det absolutt mye bedre nå enn jeg hadde det før… Dette ble langt og rotete, men håper det står noe vetugt innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takk for et ærlig, grundig og flott innlegg Krusmynte. Det er så godt å få høre om andres tanker/følelser rundt denne prosessen. Mye varierer fra person til person, men mye er også felles. Å høre om andres vei hjelper meg til å se nye sider ved mine egne handlinger og tanker, det setter det hele i perspektiv på en ny måte. Samtidig tror jeg det er veldig sunt for oss som har gått ned/skal såpass mye ned i vekt å sette ord på tankene våre. Jeg merker det selv, en ting er å tenke det for meg selv, en annen ting er å dele det med andre. Jeg må være helt ærlig med meg selv for at dette skal fungere, men jeg må også være ærlig og åpen med de rundt meg, slik at de vet hva jeg går igjennom, og slik at de lettere kan forstå meg. Jeg har først nå vært åpen med de rundt meg om mine "tidligere" spiseforstyrrelser. Bruker hermetegn her fordi de er ikke fordi, de ligger rett i toppen hele tiden. Har jeg spist for mye usunt, ja, da vurderer jeg å kaste det opp. Jeg har som nevnt tidligere vært gjennom hele spekteret av spiseforstyrrelser, anorexia, bulemi og overspising. Dette preger meg helt klart den dag i dag. Jeg må jobbe og kjempe mot dette i perioder. Som regel går det fint, men jeg har slitt i julen. Så da må jeg fokusere og tenke på hva som er sunt og godt for kroppen og helsen min. Det er sunt å spise fornuftige måltider, med godt med fiber, vitaminer og gode næringsstoffer, det er ikke sunt å kjøpe julemarsipan, bakverk og sjokolade. Kroppen min har godt av å trene, akkurat nå er ikke manglende treningslyst noe problem for meg, heldigvis. Uten treningslysten hadde jeg nok hatt problemer med å holde meg til planen min. Jeg ønsker å se sunn og sterk ut, men jeg har også perioder der jeg vil fråtse i nei-mat, samtidig som jeg vet at en sunn kropp går ikke overens med den måten å spise på. Det er noen veldig motsigende tanker som svirrer oppi toppen her noen ganger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...