Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Dagens vekt viser 0,7 kg ned fra forrige uke, og det kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd med. I dag har jeg også endelig fått fingeren ut og meldt meg på hold vekten kurs som begynner neste uke, så får jeg heller ta de siste 1,3 kiloene der. :)

 

Takk, Maijka og Turjente - kjekt når folk synes jeg er flink og det er enda kjekkere å kunne være til inspirasjon. Vet hvor viktig litt inspirasjon utenfra kan være, selv fant jeg masse inspirasjon her inne hos en dame som kalte seg FruFleksnes som ikke har vært her på kjempelenge - hun gikk ned hele 80 kg ved hjelp av kostholdsendring og litt trening! Fantastisk dame som var utrolig flink til å dele og gi av selv selv til inspirasjon for oss andre.

 

StinePetrine - det er rart med de der tankene. En ting er å tenke dem, en annen ting er å si det høyt! Da blir gjerne ting enda mer virkelig... Jeg kan ikke huske hva det var, men husker jeg hadde gått rundt og tenkt noe (negativt) om meg selv kjempelenge. Plutselig en dag var det en som var kjempeærlig og sa det til meg, riktignok på en pen måte. Men husker at da ble det så reelt at da jeg kom hjem satt jeg meg faktisk ned og gråt. Irriterende at jeg ikke husker hva det var, men det er vel egentlig et godt tegn at jeg har glemt det og tydelig lagt det bak meg. :) Men jeg forstår ihvertfall veldig godt hva du mener.

Når det gjelder spiseforstyrrelser så har jeg jo hatt det på mange måter jeg også da forholdet mitt til mat har vært særdeles usunt. Overspising har jeg vel vært borti, men det største problemet er vel jevnt over høyt inntak av kalorier over lang periode. Hadde jeg bare "hatt evnen" til å kaste opp ved behov hadde jeg nok vært bulimiker for mange, mange år siden, men det klarer jeg heldigvis ikke! *ler* Aldri så gale osv... PTen min er også veldig opptatt av dette med et sunt forhold til mat og evnen til å kose seg innimellom - enten det er i form av god mat, god drikke eller hva det måtte være. At det er forskjell på hverdag og fest. Og det er egentlig litt deilig, husker en kursleder jeg hadde en gang som gav meg et sånt skuffet, oppgitt blikk hvis jeg fortalte at jeg hadde vært på festligheter og det hadde blitt for mye av et eller annet, og det selv om jeg gjerne hadde gått ned på tross av dette. Jeg er vel kommet der at jeg vil heller ha noen kilo for mye (da mener jeg noen - som i å heller bli værende der jeg er nå) og kunne kose meg litt innimellom istedenfor å måtte leve magert resten av livet hvis du skjønner. Samtidig er det ørfine forskjeller på hva det er greit å veie og når jeg må gjøre noe med det. Må rett og slett sette meg et konkret mål der kjenner jeg - typen bikker jeg over X antall kilo er det rett tilbake på kurs eller noe tilsvarende.

 

Får vel sette i gang arbeidet, har en travel mandag foran meg før jeg kan stikke avgårde på trening. God uke til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har akkurat hatt utbrudd til en venninne... Hun går på paleo-diett og har ved flere anledninger både under denne og tidligere lavkarbodietter snakket som om at hennes måte er den beste og den eneste som virker. Da vi pratet om hva vi skal ha til lunsj i dag fortalte hun at en kollega hadde med mat fra sitt opprinnelsesland, og som kontrast fortalte jeg at jeg skulle ha grovbrød med brunost - mer heilnorsk kan det jo knapt bli, og det var det som var poenget mitt. Og hennes umiddelbare reaksjon var "sukkerbombe!" og diverse andre greier. Så sa jeg at på min diett er det lov med litt brunost og sånt av og til og ihvertfall så lenge man velger de magrere variantene, hvorpå jeg fikk dritt om lettprodukter... Jeg mener - hun sier at jeg er til inspirasjon for henne med den gode nedgangen min og også treningen min, og samtidig kommer hun med sånne kommentarer? Hvor er logikken der? Hun har gått opp og ned og opp igjen på diverse lavkarbo og paleo-dietter, og når hun er i diettmodus er selv den minste tur ut for å spise et problem. Selv pleier jeg å takke ja uansett hvor man skal, og heller velge det jeg tror har minst kalorier og eventuelt la litt mat ligge igjen på tallerkenen. Jeg har tross alt gått ned nesten 45 kg på GR-opplegget, og vel har det tatt lang tid, men det har jo med manglende motivasjon innimellom. Men jeg tror jeg har holdt ut så lenge nettopp fordi jeg spiser vanlig mat men i mindre mengder og følgelig kan unne meg litt brunost når det passer meg! Og jeg er jo et levende bevis på at GR faktisk funker...

Usj, jeg blir så irritert! Måtte bare få ut litt frustrasjon til noen som forstår hva jeg snakker om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk, Bolledama!

 

Hadde en positiv opplevelse på trening i går. Traff en av PT'en min sine andre kunder som ofte har hatt timen etter meg. Hun kom bort og sa at hun er kjempeimponert over resultatene mine! Kjekt når man får sånne tilbakemeldinger fra totalt ukjente mennesker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Leste akkurat i avisen om kritikken av H&Ms såkalte plus-size modeller som bruker str 42-44, noe som egentlig ikke er noe stort når man er 1.88 høy - da er man jo langt over gjennomsnittet høy! Jeg er egentlig ikke så opptatt av størrelser, for de varierer jo så veldig fra butikk til butikk og modell til modell. Men av og til leser man ting som får en til å reagere. I artikkelen stod det nemlig at norsk gjennomsnittstørrelse var str 40-42. Og siden de siste buksene jeg kjøpte er str 42 slo det meg plutselig - jeg er norsk gjennomsnittstørrelse! Riktignok er jeg nok nærmere 44 enn 40 når jeg vipper mellom størrelser, men likevel. JEG ER NORSK GJENNOMSNITTSTØRRELSE! Og faktisk har jeg gått ned 10-12 størrelser i bukser siden jeg var på mitt største - den største buksen jeg fant i skapet da jeg begynte å rydde var str 54. Dumt at jeg ikke tok vare på den til skrekk og advarsel….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, men sier det igjen.. Du er til stor inspirasjon for meg og mange andre, jeg er super imponert over det du har klart å få til :-)

Og det er jo bra å starte det nye året med å vite at du er norsk gjennomsnittstørrelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Når PT ikke rekker frem til timen må det kreative løsninger til. Resultatet i går ble PT-time via SMS! *ler* Vi hadde misforstått hverandre litt slik at han var blitt dobbeltbooket. Han skulle prøve å nå frem i tide, og jeg fikk instrukser om at når jeg var ferdig oppvarmet måtte jeg prøve å få meg et knebøystativ med stang. Det fikk jeg, PT manglet fortsatt så jeg sendte melding og spurte hva jeg skulle gjøre, og fikk ikke bare noen øvelser men også instrukser om hvor mye vekt jeg skulle ha på. Det gjorde at jeg endte opp med bare overkropp i går, hadde jeg trent på egenhånd UTEN hans instrukser hadde det nok blitt mest bein - det er liksom det jeg er flinkest til å trene på egenhånd. Jeg satte ny pers på military press med 1,25 kg vekt på hver side, så aldri så gale at det ikke er godt for noe!

 

Hold vekten boken er nå ankommet, og sammen med den en gratis kokebok. Det kan man jo like? Har ikke sett så veldig i noen av dem - jeg åpnet kokeboken såvidt og fant en oppskrift på noe med fiskeboller og noe lime og greier som så veldig godt ut på bildet. Siden jeg har en lime liggende tror jeg at den må prøves en dag. Blir spennende å se hvordan det skal være å holde vekten, dvs jeg vil jo fortsatt ned de siste 1,3 kiloene eller hvor mye det var. Første rapport skal inn på mandag.

 

Helgen står for døren, og i kveld skal jeg på lønningspils med gamle kolleger. Dvs jeg liker jo ikke øl, men skal ha meg et glass vin eller to - lenge siden sist. Skal bare hjem og sove litt først, har akkurat kommet fra behandling hos naprapat grunnet nakke som var i ferd med å låse seg, og nå er jeg helt susete i hodet...

 

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg har glitret med mitt fravær her inne denne uken, men er nå tilbake igjen =) Spennende å lese innleggene dine Krusmynte, tenk deg dette med buksestørrelsene, det er ganske sprøtt! Hvilken gjennomgang kroppen din har gått gjennom er ganske imponerende!

 

Hold Vekten-boken ja, hvilken bragd det må være å ha kommet dit der den er i hus. Vet du har litt igjen før du er ved målet ditt, men nå er altså boken i hus. Gratulerer så mye, jeg er stolt på dine vegne!

 

Håper vinen smakte i går, god helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandag, veiedag og jeg har 0,6 kg igjen til målet.... :) Det betyr at jeg gikk ned 0,7 kg denne uken, og det er jeg superfornøyd med! Hvert gram teller når man nærmer seg såpass. Og veiingen var selvsagt unnagjort FØR jeg gikk gørrtidlig på trening i dag! Det virket som en veldig god ide da jeg booket meg inn hos PTen med time kl. 7 en mandag morgen, ikke så veldig god ide da klokken ringte gresselig tidlig i morges. Men det gikk da bra og jeg er nå på plass på jobb om enn litt senere enn vanlig. Men om jeg kommer sent på jobb og jobber litt senere enn vanlig eller om jeg drar rett fra jobb på trening spiller jo mindre rolle - kommer sent hjem uansett. En grei start på uken med en skikkelig beinøkt.

Resten av uken får vi se hvordan går - skal på seminar med jobben og alt det medfører (les: hotell og hotellmat!). Men de har et fint trimrom der, og treningstøy skal pakkes med så jeg kan få benyttet det denne gangen som sist. Dessertbordet på det hotellet har jeg vært borti noen ganger nå og det er ikke allverdens å rope hurra for, så jeg satser friskt på å holde meg unna kaker o.l. og heller gå for fruktbuffeten.

Når jobbforpliktelsene er over for uken drar jeg videre til venner på samme kant av landet som jeg blir hos til søndag kveld, og det blir kjempekoselig - gleder meg veldig til det siden det er så sjeldent vi sees. De har også fokus på kosthold, så akkurat der tror jeg ikke det kommer til å bli store problemer med å holde seg. :)

 

Og i tilfelle noen skulle lure - vinen på fredag smakte aldeles fortreffelig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nja, det kan hende jeg starter meg en tråd under "hold vekten", for strengt tatt hører jeg vel ikke inn akkurat her lengre. Har sett at andre har byttet forum etterhvert som de har gått fra å skulle ned over 40 til 30-40 osv, men det gidder ikke jeg. Dessuten er det mye kjekkere å kunne følge tråden fra start til slutt! :) Men dere blir nok ikke kvitt meg uansett hvor jeg har tråd - heiagjeng kan jeg jo fortsatt være, for det er jo dere her inne jeg "kjenner" best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tirsdag og dagen jeg som tidligere nevnt vender nesen østover på jobbtur med hotellmat i 3 dager. Skrekkblandet fryd, maten der er knallgod og det er jo skummelt!:) Men - det største problemet er at mellom lunsj (12-13) og middag (20) er det kun servering av wienerbrød og frukt fra fruktbuffeten som står fremme hele dagen. Det er litt lite for denne damen, så det blir innkjøpt av Wasa Sandwich på vei til flyplassen senere tenker jeg. Både treningstøy og strikketøy er pakket til turen, jeg satser på at jeg får bruk for begge deler! :)

Mao kommer jeg ikke til å være allverdens tilstede på forumet resten av denne uken. Det betyr ikke at dere er glemt, bare at jeg ikke har tid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Man skal ikke lyge er det vel noen som sier. Så herved innrømmer jeg at jeg har gått opp hele 1,4 kg den siste uken.... *rødme* Det er nok et resultat av ikke bare hotellopphold og hotellmat, men ekstremt inaktivitet i tillegg! Dvs jeg trente jo både mandag morgen og onsdag morgen (vel 1 time onsdag), men etter det har jeg jo knapt vært utenfor en dør. Møtevirksomhet fra morgen til kveld, og deretter har jeg besvimt og ikke våknet før vekkerklokken har dratt meg ut av komaen....

 

Oppi det hele føler jeg egentlig ikke at jeg taklet det matmessige dårlig. Jeg forsynte meg en gang av buffeten med ting som ikke er allverdens usunne med unntak av ost og kjeks. Jeg var også borti dessertbuffeten, men det ble få, små striper av ting jeg ville smake på og det var det. Men når frokosten blir for stor, lunsjen blir for stor samt med litt dessert og middagen er 3-retters er det lett for. Imidlertid er jeg ikke allverdens bekymret, jeg føler meg veldig oppblåst og tror noe av det kan være vann, og jeg tror uansett ikke dette er noe som kommer til å bli sittende lenge på kroppen i og med at jeg allerede er tilbake i hverdagen. Litt variasjon i vekten må man vel regne med, selv om dette var litt i overkant. Faktisk omtentlig like mye som i julen! Og det sliter jeg litt med å forstå, menmen.

 

Det som ikke er fullt så positivt er at jeg har gjort et eller annet med venstre skulder. Den er kjempevond, holder meg våken om natten og bare det å løfte armen er vondt. Å gå likeså. Om det er en muskel eller en sene som har fått seg en smell vet jeg ikke, men når man jamrer av å kle på seg jakken er det definitivt noe gale. Merkelignok går det greit nå når jeg sitter og skriver og armen hviler på pulten, men når jeg skal gjøre noe med den er det verre. Har Brexidol liggende fra en tidligere runde med senebetennelse, så jeg har begynt på dette i dag og håper at det blir bedre. Men i og med at det verker også når jeg går betyr dette at jeg står over trening i dag. I morgen kan jeg ikke, så vi får se om jeg prøver meg litt onsdag eller venter til PT-time torsdag. Armen var helt fin under trening onsdag morgen, men jeg kjente at det satt i gang da jeg lå litt på sengen på ettermiddagen og tok meg noen minutters strekk før middagen. Under middagen var det så vondt at det strålte ned i lillefingertuppen. Irriterende! Jeg overlever nok dette og, men hvis det ikke blir bedre med Brexidol i løpet av de nærmeste dagene blir det en tur til legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jaaaada. Da har frøknen vært hos legen og fått diagnostisert akutt senebetennelse i venstre skulder. Er utstyrt med betennelsesdempende og skal til fysio allerede torsdag morgen. Har måttet avlyse torsdagens PT-time, for nå gjør alt vondt - bare det å gå er en aldri så liten lidelse innimellom. Håper pillene hjelper styggfort, for dette er overhodet ikke bra…. Synes veldig synd på meg selv akkurat nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ikke den beste uken må jeg innrømme. Denne senebetennelsen har vært mer smertefull enn noe jeg har hatt tidligere - en konstant og ganske sterk murring kombinert med akutte stikkende smerter med medfølgende kvalme. Visste ikke at senebetennelse kunne være så vondt... Kvalmen har heldigvis vært raskt forbigående, men det er jo noe veldig feil når du sitter hele kvelden og gruer deg til å legge deg både fordi da må du kle av deg og fordi smertene ble intensivert når jeg la meg ned.... Men - det har vært gradvis bedring i det jeg har kunnet sove liggende for første gang på en uke nå i natt! Resten av uken har jeg halvveis sittet med armen på en pute og greier, og enda har det vært vondt. Slitsomt. Nå klarer jeg å løfte armen så jeg kan vaske håret og ansiktet med to hender osv, og de voldsomme stikksmertene er helt borte. Den konstante verkingen også, men kjenner litt murring innimellom.

 

Alt dette har ført til at det har vært ingen trening. Litt grunnet treningsforbud, litt grunnet at når man har så konstant vondt hele tiden så er ikke trening det som står øverst på prioriteringslisten. Men i dag har jeg tenkt meg på trening igjen. Ikke for å trene styrke, bare for å gå og se litt hva armen tåler i forhold til den naturlige bevegelsen gåing gir. Kommer til å starte rolig og så ta det derfra. Tenker at det er bedre med en rolig litt lang økt enn å måtte gi seg pga. smerter igjen. Onsdag har jeg ny fysio-time, og torsdag har jeg PT-time. Han er informert om tingenes tilstand, og skal legge opp et program hvor skulderen ikke er i bruk. Tenker det blir mye beinapparater fremover. Så får jeg bare ta det rolig og prøve meg frem, men noe må jeg trene for jeg vil ikke bli gående i 6 uker uten å gjøre noe og miste alt jeg har jobbet så hardt for det siste året!

 

Vekten har det ikke gått allverdens bra med den siste uken. Dvs den har stått i ro, men ettersom at planen jo var å kvitte seg med det jeg la på meg da jeg hadde hotelluke er det litt surt at jeg ikke har klart det siden jeg var så nærme målet før jeg dro. Men det er viktig å ikke la det knekke meg og stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superimponert over ståpåviljen din!!! jeg har klokketro på at du kommer til å komme i mål. Kjipt at du har så vondt, men utrolig flott at du da klarer å fokusere på annen type trening! Bøyer meg i støvet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...