Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Jeg teller faktisk ikke kalorier om dagene... Men da jeg kontrolltalte her i forrige uke ble det ca. 1600. Veier imidlertid fortsatt maten. Spiser stort sett samme brødet og skjærer det opp i butikk, men når jeg kjøper en annen type veier jeg det. Pålegg veier jeg, middag likeså. Så jeg holder kontrollen på den måten mer enn å telle kaloriene. Og det har heldigvis funket finfint hittil. Må jo øke litt på etterhvert når målet er nådd, og da blir det nok registrering av alt igjen for å beholde kontrollen og komme inn i de nye rutinene i forhold til hva, hvor mye osv. Skummelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Aaaaau, kroppen min! Hadde PT-time av en annen verden i går - det var virkelig tunge saker av typen "i dag skal kundene mine virkelig plages". Da jeg knapt klarte å gå etterpå traff jeg hans neste kunde som så på gangen min, lo og sa at "jeg tror ikke jeg har lyst til å overta ham i dag"! *ler* Menmen - man vil jo ha både valuta for pengene og resultater! Har jo litt litt på.... skal ikke kalle det latsiden, for jeg har jo trent. Men det har jo blitt litt amputert så lenge skulderen har måttet være passiv. Men nå er den virkelig i sving igjen.

 

Jakten på de siste hundre grammene fortsetter. Siden jeg skal ut på reise mandag til onsdag blir det både veiing og trening søndag. Tror jeg må finne frem målebåndet igjen etterhvert også for å se om det skjer noe der.

 

Ønsker dere alle en trivelig dag og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaau, kroppen min! Hadde PT-time av en annen verden i går - det var virkelig tunge saker av typen "i dag skal kundene mine virkelig plages". Da jeg knapt klarte å gå etterpå traff jeg hans neste kunde som så på gangen min, lo og sa at "jeg tror ikke jeg har lyst til å overta ham i dag"! *ler* Menmen - man vil jo ha både valuta for pengene og resultater! Har jo litt litt på.... skal ikke kalle det latsiden, for jeg har jo trent. Men det har jo blitt litt amputert så lenge skulderen har måttet være passiv. Men nå er den virkelig i sving igjen.

 

Jakten på de siste hundre grammene fortsetter. Siden jeg skal ut på reise mandag til onsdag blir det både veiing og trening søndag. Tror jeg må finne frem målebåndet igjen etterhvert også for å se om det skjer noe der.

 

Ønsker dere alle en trivelig dag og helg!

 

Så flink du er! :)

Merker du at vekten går litt opp dagen etter trening?

 

Jeg er så klønete at jeg veier hver dag. Og nå har jeg litt noia for nå har det gått opp litt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker! De siste gangene har vekten gått opp litt etter trening, ja, men tidligere har gjerne det stikk motsatte skjedd. Og det er jo egentlig ganske naturlig, for jeg lurer meg på om ikke slitne muskler og gangsperr gjør at man holder litt mer på vannet og sånt.

Når det gjelder veiing er det ikke lurt å veie seg hver dag, for det kan gjøre en litt stresset som du jo innrømmer selv. Prøv å kutte ned! Og hvis du ikke klarer det, ta ut batteriet etter hver faste veiing og enten be noen gjemme det eller legg det på et sted som gjør det veldig upraktisk å rote det frem for å sette det i slik at det ikke blir gjort så ofte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

Dagens veiing var ikke noe gøy i det hele tatt. Jeg hadde gått opp noen gram forrige uke (som jeg glemte å registrere) og denne uken også. Det er flere årsaker - jeg har bodd på hotell med hotellfrokost, kantinelunsjer og utespising i 3 dager, jeg har akkurat fått mensen og jeg har vært syk i helgen og har i tillegg da hatt det vanskelig matmessig. Men - det er ingen grunn til å dvele med driten, jeg har funnet frem igjen papir og blyant for registrering av mat og denne uken og er fit for fight mot de siste grammene (som nå har blitt 1,6 kg - ugh!). Noe vil forhåpentligvis slippe greit grunnet mensen som alltid fører med seg litt ekstra vekt, men pokker heller - det var nedtur å veie seg til tross for at jeg inderlig godt vet årsakene til hvorfor det har blitt som det har blitt og forsåvidt også var forberedt på driten. Men - ny uke, nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk, Bolledama! Kjekt med noen som heier. :)

Joda, ny uke, nye muligheter, blanke ark og alt det der. Har feiret den nye uken med å skrive ned alt av mat og har endt på en kostholdsscore på 8,6 - det ble ikke 10 fordi jeg manglet et hjertevalg. Dvs hvis jeg deler det ene hjertevalget i to får jeg plutselig to i steden, men det er vel juks. Eller? Jaja, jeg har nå trent også. Fant ut at det verste som kan skje er at den hanglingen fra helgen bryter ut i en skikkelig forkjølelse og det er jo bedre og bli syk og ferdig enn å hangle… Treningen ble nå gjennomført, litt jogging (orket ikke mer enn 10 min i dag) etterfulgt av 30 min gange i motbakke på møllen og tilslutt rundt 50 minutter med overkroppstrening. Ble litt over 800 kalorier forbrent i følge pulsklokken min, og det kan man jo like?

Sitter nå her nydusjet og god og mett etter fiskegrateng til middag, nå er det beina på bordet og frem med strikketøyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mens jeg ikke fikk full kostholdsscore i går, så er den på topp i dag. Lå litt under kalorimessig samt at jeg hadde litt lite fett, så til kvelds har jeg smelt til med en hel boks tunfisk på skivene, med litt majones på den ene. King Oscar har kommet med noen tunfiskbokser smaksatt med diverse, en på jobben har sagt gode ting om dem og de så ganske gode ut så jeg tenkte why not. Jeg valgte en med thai chili, og chili it was! Dæven, det var spicy saker. Type leppepomade-spicy! Faktisk såpass at på skive nr. 2 slang jeg på litt majones uten at jeg tror det hjalp nevneverdig. For å si det sånn - jeg var jaggu glad for at jeg hadde melkerasjon igjen så jeg kunne nøytralisere litt! *ler* Akkja, skal ikke være lett å prøve nye ting. Fordelen med at det var så spicy var at jeg ikke kjente smaken av tunfisk så godt, for det liker jeg jo egentlig ikke… ;)

 

En av de kommende dagene skal jeg prøve flere nye ting - røkt torsk! Husker jeg spiste det hos noen venner en gang da jeg var ganske liten, og synes det var supergodt. Med hvit saus, poteter og masse grønnsaker. Eller grønnsakstuing - vi får se. Så det står på middagsplanen min en av dagene. :) Er ikke altfor ille kalorimessig, 100 kcal per 100 gram, og litt over 300 gram i pakken så da har jeg til to middager eventuelt. Så watch this space! Halvsyk hilsen fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dag 3 med registrering og 8,6 i kostholdsscore - igjen fordi jeg bare har ett hjertevalg. Men - i dag har jeg spist fisk til middag og det i seg selv er jo et lite kryss i taket! Det ble røkt torsk med hvit saus, poteter og masse grønnsaker og det smakte helt OK. Har nok fisk til en middag til, vet ikke helt om jeg skal spise det på samme måten eller lage det litt annerledes - vi får se. Kan nok finne på å kjøpe det igjen, men tror ikke det er noe jeg kommer til å ha veldig ofte. Men veldig greit å ha prøvd!

 

Ellers er halsen litt bedre i dag, følte meg ganske dårlig da jeg våknet i morges men ble litt bedre da jeg kom meg opp og i gang. Å sjekke skatten hjalp veldig også - tydelig var litt gode nyheter alt som skulle til! ;) Vi får satse på at det er stigende formkurve herfra og inn.

 

I morgen er det igjen time med min Personlige Torturist (eller PT. Tidligere omtalt som mr. SRS. *fnis*). Er spent på hva han har planlagt for meg da, har erfart at av og til er det like greit å leve i uvitenhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har akkurat kommet hjem fra trening. Etter timen stod jeg og pratet med PT, og bort kommer en liten (dvs en del lavere enn mine 1.80) muskelbunt av en fyr som jeg har sett der lenge og som trener mye for å prate litt med PT. Så er de ferdig og han er i ferd med å gå, men så ser han på meg litt opp og ned og så sier han "jeg har sett deg her en stund nå, og du har kommet utrolig langt - bra jobbet". Jeg klarte å smile og si tusen takk, men ble jo kjempepaff! Men det var utvilsomt dagens selvtillitsboost…..

 

Får vel lage meg litt middag, på menyen i dag står omelett med bl.a. skinke, mais og paprika, samt litt tomat og agurk ved siden av. Kanskje litt ost på og, må se hvor langt jeg har kommet i kaloriene i dag - satser jo friskt på høyest mulig kostholdsscore også i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Får vel begynne med en tilståelse... Forrige uke registrerte jeg mindre enn det vekten egentlig sa. Fikk granatsjokk da jeg så tallet, men trakk fra litt i visshet om at jeg nettopp hadde fått mensen og at deler av vekten nok ville slippe grunnet mye vann. Så i stedenfor å registrere over 87 kg la jeg inn 86,7. Så i følge dagens vekt, som også var den samme både fredag, lørdag og søndag, har jeg i følge forrige ukes registrerte vekt gått ned 2,2 kg. Som betyr at jeg nå veier 84,5. Som igjen betyr at jeg endelig har nådd målet mitt!!! Glede meg veldig til å se 84,9, isteden har det altså blitt 84,5... Var superglad på fredag da jeg så det, men trodde det ikke helt og derfor har jeg veid meg hver morgen siden. Var også superglad da jeg så tallet lyse mot meg på vekten i morges, men så kom det. Vakumet. Tomheten. For nå er det store hovedmålet nådd. Og hva nå, liksom? Jobben er jo langtfra ferdig - faktisk er det jo nå den virkelige jobben starter, og det er vel kanskje det som skremmer meg litt. Det å skulle vedlikeholde, øke litt på inntaket, være sånn resten av livet... Det er så skummelt at det har tatt litt fra meg gleden ved å ha gått så mye ned i vekt. Var jo ikke sånn jeg hadde tenkt det skulle bli! Det kommer helt sikkert til å gå over, men akkurat nå har jeg faktisk mest lyst til å gråte en skvett. Når jeg har gjort det tror jeg faktisk at jeg må sette meg ned og lage noen nye mål. Noen som kan fornyes etterhvert og ikke er fullt så hårete som målet jeg satte meg for 3 år siden om å gå ned hele 45 kg. Det trenger ikke nødvendigvis være vektrelatert heller, kanskje jeg heller skal sette meg treningsrelaterte mål. Uten at jeg vet hva det skal være heller.

 

Huff, det er ikke meningen å klage altså. Jeg har jo endelig nådd målet mitt som jo er fantastisk, og jeg vet at mange her inne jobber hardt for å nå sine mål og da får jeg litt dårlig samvittighet for at jeg syter. Gleden kommer nok, jeg må bare la det synke inn litt, så kommer det nok. Og jeg skylder mange av dere en veldig stor takk for å ha støttet meg gjennom både oppturer og nedturer. Men dere blir ikke kvitt meg enda... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte, jeg må få gratulere deg! Jeg har aldri skrevet på tråden din, men jeg har lest, og du er til stor inspirasjon! I høst, da jeg ble kjent med GR og denne siden, leste jeg bl a hele tråden din. Det var som å lese en liten bok, du skriver så godt!

 

Så fint og å lese det du skriver idag. Så ærlig om følelsen av å komme i mål, og det er ikke nødvendigvis bare en stor lykke, det er tomhet og. Det skulle jo vært fyrverkeri og stor fest for deg idag, da ville kanskje festfølelsen kommet!

 

Ønsker deg lykke til videre, du har vist for deg selv - og veldig mange andre, at det er mulig å få dette til. Takk :)

 

Sola skinner for deg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen, tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Liaa! Det betyr enormt mye. Og så er jeg superimponert over at du faktisk har tatt deg tid til å lese hele tråden min!!!! Det er jo ikke rent lite som er skrevet her inne etterhvert, kanskje jeg rett og slett skal lese den fra begynnelsen og minne meg selv på hvordan ting har vært i hele denne prosessen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! For en bragd :) Jeg bøyer meg i hatten ;)

Mange mennesker er avhengige av livsnødvendige medisiner hele livet. Jeg tenker at for noen av oss her inne - så er det kanskje nødvendig å ha et regulert forhold til mat hele livet. Lykke til med nye mål!!!

(og sånn rent egoistisk sett håper jeg vi "ser deg her inne en gang i blant.. kommentarene dine er gode å ha for mange av oss :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bragd!! For en innsats!!

Jeg er stum av beundring, Krusmynte! :D :D :D

Gratulerer så mye!!

Selv om jeg aldri har vært særlig nær målet mitt vektmessig, så kan jeg på en måte forstå tomrommet du beskriver. Det er litt av en milepel å nå.

Vil tro du trenger tid til å la det synke inn, og venne deg til at du har nådd ditt store mål og at du nå er normalvektig.

 

Ta den tid du trenger, Krusmynte!

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk folkens! Jeg har kommet over "tomrommet" nå, men har ikke laget noen nye mål enda. Hvis noen har noen gode ideer tar jeg imot dem med veldig stor takk! Og da snakker vi ikke om av typen vedlikeholde vekten, trenger noe mer konkret…

 

Og frykt ikke - jeg har ikke tenkt å forsvinne helt med en gang! Og dessuten er det jo dere her inne jeg "kjenner"… :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Krusmynte! Jeg har fulgt deg her inne virkelig lenge, siden fru Fleksnes dager :)/> For meg er du den største helten. Jeg vet at det ikke har gått på skinner hele tiden, det har gått sakte, men du har holdt ut. Den utholdenheten din er beundringsverdig! Og hele tiden har du motivert mange, mange mennesker her inne. Det er ingen jeg unner å nå målet sitt mer enn deg! Tusen imaginære roser fra meg til deg, denne vakre vårkvelden i Bergen :D/>

 

Treningsmål? Å kunne trekke seg selv opp etter armene? Det er mitt mål langt, langt framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk, Fluffy! Fru Fleksnes, ja. Begynner å bli en stund siden det. Har tenkt på henne mange ganger og lurt på hvordan det går med henne. Jeg håper hun har klart å holde seg nede. Jeg mener - tenk å slanke seg 80 kg. ÅTTI! Og det helt på egenhånd. Sinnsykt!!!!

 

Ja, pullups eller chins eller hva det heter har jeg også tenkt på. Selv om skulderen min nå funker fint til daglig bruk kjenner jeg den godt på trening, så kan dessverre ikke begynne med sånt før den er frisk igjen. Tok noen dips sist jeg trente overkropp, og det var ikke allverdens for skulderen. Det gikk greit når jeg holdt på og fikk gangsperr i begge skuldre, men den venstre varte den nesten en uke. Så det skal vi være forsiktig med en stund til. Men det er også et mål - å klare og gjøre dips uten hjelpemidler! :)

 

Ellers sa PT til meg i går da jeg fortalte om vakumet mandag at "jeg tror ikke du egentlig helt skjønner hva du har gjort". Og det har han nok jammen santen rett i. Tror jeg må innom Rema en dag og telle smørpakker... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandagens veiing er overstått, og jeg har gått opp 200 gram siden forrige mandag men er fortsatt på "riktig" side av 85 - nemlig 84,7. Ettersom at det er målet mitt fremover å være under 85 er jeg veldig happy med det. :) Falt litt av registreringen mot midten/slutten av forrige uke, men er igang igjen i dag. Tror rett og slett jeg må bruke enda litt mer tid på å bevisstgjøre meg selv igjen i forhold til maten jeg putter i meg slik at jeg kan begynne å øke litt gradvis etterhvert og se hvilke utslag det gir.

 

Ellers er jeg svintrøtt i dag. La meg rundt 23.30 og var ganske trøtt og sovnet greit, men våknet med et brak kl. 1 og slet veldig med å sovne igjen. Da jeg i tillegg våknet en halvtime før klokken ringte i morges må det bare innrømmes at nå er jeg dausliten. Er også sliten av å gå og hangle - har følelsen av vond hals uten at den er verken rød eller hoven, og er også veldig slimete i svelget uten å være tett verken i nese eller bihuler. Merkelige greier. Klarte likevel å jogge meg en tur i går, farten var pittelitt høyere enn sist med ca. 8,5 km/t om enn på en annen sløyfe. Jogget vel omtrentlig 4,25 km på en halvtime, og måtte ta litt korte gåpauser innimellom når pusten ikke klarte helt å henge med. Er veldig annerledes å jogge ute enn på en tredemølle altså. Men tror jeg har noen mentale sperrer i forhold til både distanse og fart når det gjelder jogging, så... Kanskje jeg bør sette meg noen mål i forhold til det etterhvert. Men først har jeg lyst til å bli helt frisk igjen! For dette er jaggu slitsomt.

 

Ønsker alle en strålende uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Traff på PTen min i går og ble stående og prate litt og fortalte om mine mentale joggesperrer. Fikk beskjed om at neste gang skulle jeg legge fra meg alt av klokker, telefoner o.l. hjemme og kun løpe på puls som skal ligge mellom 150 og 170. Jeg er jo veldig opphengt i hvor langt og hvor lenge og alt det der, og når jeg har holdt på en halvtime skal jeg liksom være sliten hvis dere skjønner. Så det kan jo bli interessant for da har jeg jo ikke litt kontroll lengre på hvor lenge jeg holder på... Akkja.

Ellers er det vel intet nytt egentlig. Eller jo, men det holder jeg for meg selv litt til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...