Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Siden frøknen skal til London i palmehelgen på litt shopping fant hun ut at det var på sin plass å rydde i klesskapet. Masse greier er fjernet - noe fint, noe stygt, noe for stort, noe som rett og slett bare aldri brukes osv - og har sendt melding til en venninne som holder på å gå ned i vekt om hun vil ta en titt og se om det er noe hun kan/vil bruke i sin overgangsperiode. Men en ting har jeg funnet ut mens jeg har stått der og kledd av og på meg foran speilet og prøvd ting. Nemlig at de siste kiloene jeg har kvittet meg med har antagelig forsvunnet kun fra ett sted - puppene! Kjøpte to BHer på salg tidlig i januar - begge med litt pushup - og spesielt den ene består nå mer av hulrom enn noe annet… Og store pupper har jeg aldri hatt, så dette er jo rett og slett helt tragisk! *ler* Tror jeg må shoppe etter Wonderbra i London, altså. Trusesamlingen må absolutt fornyes også.

Noe av vekten har forsvunnet fra et annet sted og, dog kanskje ikke i like stor grad. ;) Jeg ble nemlig sittende og se på ID-kortet mitt fra jobben her om dagen. Det var knipset i mars 2012, altså rett før jeg begynte på kurs igjen og over 30 kg siden. Da gikk det plutselig opp for meg hvorfor enkelte går forbi meg på gaten…. Vel har jeg fått både lengre og lysere hår, men ansiktet er også ganske forandret. Viste det til to kolleger og hun ene så på bildet, meg, bildet og meg igjen før hun sa "har du tatt sånn øyelokkoperasjon?" *ler* Neida - har bare slanket meg litt var selvsagt min respons. :) Litt morsomt med sånne kommentarer.

 

Og ellers Bolledama så har jeg bare sagt A fordi jeg ikke vet om det er noe mer å fortelle om. Men hvis det blir det skal dere nok få høre det…. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Vekten klokket inn på 84,3 kg i dag, og det er 400 gram ned fra sist som jeg er veldig fornøyd med. Det betyr at jeg klarer greit å holde meg under de magiske 85 foreløpig, og det er det viktigste. Har ikke store ambisjoner om å gå særlig mer ned, og nå som påsken står for døren med Londontur og utespising og sånt på programmet er jeg forberedt på at det kan komme litt påslag som jeg skal jobbe godt for å bli kvitt når jeg kommer hjem igjen. Greit å mentalt forberede det litt på sånne utfordringer synes jeg. Mye gåing blir det uansett, så det blir å tenke litt inntak/uttak underveis. Åh, så jeg gleder meg!

 

Ellers er det vel intet nytt siden sist. Synes det er veldig stille her inne om dagene, men det er vel kanskje årstiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmm..... Returen til gamle tankemønstre er ekstremt kort, ja! Føler meg ikke helt på topp rent mentalt sett (som i at jeg føler meg litt nedfor), og da kommer lysten til å trøstespise igjen, gitt! Neida, jeg har ikke gjort det og har ingen planer om å gjøre det heller, men det at det er første tanken som kommer inn i knolten med et smell er ikke gode greier. Har isteden tenkt meg en tur på treningssenteret i dag og forbrenne litt ekstra kalorier i forkant av påskeferien - heller forbrenne enda litt mer enn å trøstespise! Er enda mer motivert til å spise sunt hvis jeg trener også, så det må jo bli vinn-vinn tenker jeg. Akk - de er ikke alltid enkle å ha med å gjøre disse tankene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... Returen til gamle tankemønstre er ekstremt kort, ja! Føler meg ikke helt på topp rent mentalt sett (som i at jeg føler meg litt nedfor), og da kommer lysten til å trøstespise igjen, gitt! Neida, jeg har ikke gjort det og har ingen planer om å gjøre det heller, men det at det er første tanken som kommer inn i knolten med et smell er ikke gode greier. Har isteden tenkt meg en tur på treningssenteret i dag og forbrenne litt ekstra kalorier i forkant av påskeferien - heller forbrenne enda litt mer enn å trøstespise! Er enda mer motivert til å spise sunt hvis jeg trener også, så det må jo bli vinn-vinn tenker jeg. Akk - de er ikke alltid enkle å ha med å gjøre disse tankene våre!

Å, som jeg kjenner meg igjen i det...jeg er usikker på om det noen gang slipper taket helt hos meg. Utfordringen er kanskje å ha gode strategier for å bryte de dårlige spiralene, og trening er jo ingen dum ide. Nå forsøker jeg å bryte min dårlige spiral med mer trening, ytre motivasjon for meg selv og marginalt mer av den sunne maten...

God påske og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... Returen til gamle tankemønstre er ekstremt kort, ja! Føler meg ikke helt på topp rent mentalt sett (som i at jeg føler meg litt nedfor), og da kommer lysten til å trøstespise igjen, gitt! Neida, jeg har ikke gjort det og har ingen planer om å gjøre det heller, men det at det er første tanken som kommer inn i knolten med et smell er ikke gode greier. Har isteden tenkt meg en tur på treningssenteret i dag og forbrenne litt ekstra kalorier i forkant av påskeferien - heller forbrenne enda litt mer enn å trøstespise! Er enda mer motivert til å spise sunt hvis jeg trener også, så det må jo bli vinn-vinn tenker jeg. Akk - de er ikke alltid enkle å ha med å gjøre disse tankene våre!

 

Håper du føler deg bedre nå?

Kjenner jo igjen alle tankene dine, men vet du er så standhaftig så du kommer til å klare og holde fokus denne gangen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

Da er jeg tilbake etter en litt ekstra lang påskeferie. Den startet allerede fredag før palmehelgen med at jeg dro til London hvor jeg var til tirsdag kveld. Brukte masse tid i butikker og brukte totalt en hel formue på klær - bl.a. 3 bukser, 7 topper var det vel, diverse t-skjorter, to jakker (type dressjakker) masse undertøy og en bikini. I tillegg kjøpte jeg to par "vanlige" sko og ett par joggesko, samt en løpejakke. Så nå burde jeg være klar for våren og sommeren! Fikk meg en fin lørdags formiddag i Camden med lunsj fra markedet der (nam!!), ruslet tur i Hyde Park med innlagt pause i en flukstol i parken, vandret rundt bl.a. på Trafalgar Square, Piccadilly, Covent Garden osv, spiste god mat og nøt livet. Så det var ikke bare shopping, selv om det var et av turens hovedformål. :) Matmessig gikk det greit. Eller vektmessig får jeg vel heller si. Gikk opp 200 gram eller noe mens jeg var borte, så forbruket og inntaket har gått omtrentlig hånd i hånd. For det var myyyyye gåing! I etterkant, derimot.... Var ute på byen onsdag med både alkohol og middag, rolig dag torsdag, ut igjen fredag med middag og litt mindre alkohol, utelunsj lørdag, kakebesøk i anledning bursdagen på søndag (altså, besøket var søndag, bursdagen var tirsdag) osv. Som har resultert i en litt for høy vektoppgang, men det er greit. Det er tirsdag, ferien er over og jeg er tilbake i god, gammel tralt og klar for å kvitte meg med det som har kommet på og komme tilbake til "riktig" side av 85 kg. Altså under. :)

 

Ellers er det ikke de helt store nyhetene å komme med herfra. Jeg nyter å ha et valg når jeg skal kle på meg om morgenen, og at valgene ikke lengre er så preget av t-skjorter og collegejakker lengre. I tillegg er det fargerikt, og det er jo aldri feil? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Sukkermonsteret er våknet! Grenseløst irriterende, og det førte til at jeg snublet i påskeegget mitt i går. Det ble tømt, bokstavelig talt. Det var ikke allverdens mye, men jeg skulle jo ikke hatt noe av det og hadde tenkt å kose meg med det på lørdag. Dengang ei... Men aldri så gale at det ikke er godt for noe, nå er nemlig heimen tom for all godis, følgelig blir det heldigvis vanskelig å snuble igjen! :)

Ser at det har vært veldig stille her i løpet av påsken - forståelig nok. Har jo ikke vært her selv heller. :) Men håper det snart blir litt mer aktivitet igjen. Skjønner ikke hva jeg klager etter, burde jo egentlig flyttet til hold vekten-forumet, men trives jo egentlig veldig godt her inne. Akkja - skal ikke være lett.

Håper alle har hatt en super påske! Bare sånn siden jeg ikke sa det i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen! :D

Ja, du hører til hold-vekten nå, men du må ikke forlate oss her inne!!

De har du lovet. Hihi... :P

 

Herlig å høre om Londonturen din! Mange flotte opplevelser og SHOPPING!!

Sikker på at du blir snerten med nye tilskudd til garderoben! ;)

Selv har jeg maaange plagg som roper på meg fra klesskapet. Må bare kvitte meg med endel kilo først...

 

Jeg prøver overdøve sukker- og saltsuget med sterk kaffe og myye vann!

Håper jeg snart er tilbake der hvor jeg slapp før påsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dæven døtte så sliten…. En hel time med knebøy i forskjellige varianter tar jaggu på kroppen. Skulle tro det var i beina jeg kjente det, men neida - i skuldrene! Dvs det kommer nok i beina etterhvert også - er ikke særlig bekymret for akkurat det. :)

 

Sliter litt med formen om dagene. Er dautrøtt, slapp i kroppen osv. Sliter med tette bihuler og sår hals som kommer og går. Full av slim og gørr, dog uten at jeg må snyte meg hele tiden. Faktisk kjennes selve nesen veldig tørr, mens bihulene er tett. Forstå det den som vil. Siden jeg har gått sånn i 5 ukers tid har jeg endelig bestilt meg time hos legen kommende mandag. Siden det har holdt på så lenge mistenker jeg at det kanskje har med pollen å gjøre, men har aldri reagert på det før, så… Vi får se hva hun sier. Får vel beskjed om at det går over etterhvert. Skal uansett be om noen blodprøver - kanskje jeg mangler noe jern eller noe sånt? Uansett - det er slitsomt å ha det sånn. Men - denne uken er kort jobbeuke, neste uke likeså spesielt siden jeg nok kommer til å avspasere fredagen. Og uken etter er det kort kontoruke siden jeg skal på seminar mandag og tirsdag. Det føles helt greit akkurat nå kjenner jeg.

 

Sengen roper. Jeg hører det nok. Jeg kommer!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink til å trene! Imponert! :P

Selv er jeg veldig fornøyd de dagene jeg får meg en gåtur.

 

Kjedelig å hangle...Håper legen kan finne ut og hjelpe deg. Jeg har kraftig bjørkepollenallergi, og symptomene mine er som influsensa i tillegg til at det klør i hals og nese og at alt renner. Men holder det heldigvis i sjakk med div. medikamenter, så er ikke plaget om dagen. :) Kan være at du mangler noe også. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Veiedag igjen, og det er med glede jeg kan meddele at påskens bonusvekt er borteborte og at jeg i dag klokket inn på 84,3 kg. Er superfornøyd med det, hadde vel egentlig ikke trodd at det skulle gå så fort og gæli, men det gjorde det altså. Nesten så man tenker at dersom man ikke lar kiloene få tid til å "sette seg fast" så forsvinner de også fort. :) Godt å bli kvitt dem er det uansett.

 

På dagens program står jobb (hvor jeg er nå), tur til legen om ikke så lenge for å forhåpentligvis finne ut av hva det er som foregår i halsen og bihulene om dagene og deretter trening i ettermiddag. Jeg priser meg selv lykkelig for at det ikke ble busstreik, for da ville jeg nok satt ny personlig rekord i gåing på en dag med å gå til og fra jobb (ganske langt, aner ikke hvor mange km) samt gåing til og fra legen som er sikkert nærmere 3,5 km hver vei. Hadde ikke trengt mye tredemølle da, nei! *ler* Men heldigvis slapp jeg det. For all del, hadde vært et fint ledd i treningen, men.... Neitakk. ;)

 

Uken ellers blir heldigvis kort jobbmessig, da jeg har bestemt meg for å avspasere den inneklemte fredagen. Fredag ettermiddag reiser jeg østover for å besøke venninne i Drammen, og søndag kveld drar jeg avgårde på hotell for å være på seminar mandag og tirsdag. Mao litt utfordringer neste uke, men det gikk greit sist og da skal det gjøre det denne gangen også.

 

Ønsker alle en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Legen, ja. Det er jo en historie for seg. Fikk antibiotika for bihuleproblemer. Istedenfor å ta knekken på dem tok de så til de grader knekken på magen min! Fikk intense magekramper og måtte få noen til å hente meg og kjøre meg hjem hvor jeg ble liggende i fosterstilling og tømte meg for det meste.... Ble heldigvis bedre etter noen 4-5 timer, men det var jaggu ikke noe gøy mens det pågikk. Tror ikke det blir spist mer av de tablettene, nei! Ble også tatt blodprøver med tanke på mulig allergi samt sånne generelle ting siden de først skulle stikke meg - jern, vitaminer, stoffskifte osv osv. Alt det har vært normalt før og ser ikke for meg at det skal være noe annerledes nå egentlig. Så rent bortsett fra den noe ulekre reaksjonen på antibiotika så gikk det jo greit selv om jeg egentlig ble verre heller enn bedre.... *ler* "Hæ? Ble du dårlig av de? De tåler jo til og med jeg!!!" - sitat pappa som reagerer på omtrent alt av antibiotika da jeg fortalte om reaksjonen. :)

 

Grunnet dårlig mage gikk gårsdagens trening ut med høye kneløft så den tas igjen i dag i steden satser jeg på. Kan jo ikke la litt tette bihuler stoppe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Formen er bedre, heldigvis. Om det er den ene antibiotikatabletten som har gjort susen - for tro for all del ikke at jeg fortsatte med dem etter å ha blitt så dårlig (fikk meg forresten en god latter da jeg satt og leste pakningsvedlegget og det stod så mye der om behandling av klamydia og gonorre…. Måtte på nett for å finne ut at det faktisk brukes mot ting som bihule- eller ørebetennelse også! Fnis!). Isteden gikk jeg over på noen andre tabletter som ikke er antibiotika, men som minsker produksjonen av gørr. Men - blir også kjempetørst av dem og tørr på lepper etc. Det verste er imidlertid at spiser jeg dem for lenge blir jeg veldig urolig i kroppen, sover dårlig og har mye mareritt. Mareritt, magekramper, pest kolera… Valgte kolera siden man tross alt kan bli frisk av det. ;) Uansett er bihulene bedre, halsen likeså, og den generelle allmenntilstanden rent bortsett fra at magen fortsatt gir litt beskjed innimellom, men det kan jo være tilfeldig.

 

Da er det offisielt fredag selv om det i mitt hode ikke er det før jeg har sovet litt… :) Men uansett - datomessig er det i dag jeg reiser østover - først til en venninne og deretter på seminar. På hotell. Med fantastisk god buffet. Mao skumle saker, men det har gått fint før så da skal det det denne gangen også. Maten er ofte veldig lik hver gang, spesielt min store svakhet dessertbordet, og erfaringen tilsier at kakene ser mye bedre ut enn de smaker. Ergo burde det ikke være noe problem å holde seg unna, men så ser det jo så godt ut… *ler* Har bestemt meg for bare et veldig liten klatt med dessert til lunsj om noen, og heller spise alle tre rettene til middagen. Og selvsagt holde meg til frukt fremfor alle søtsakene som settes frem i pausene. Har med strikketøy også, viktig å holde fingrene opptatt. :) Det er Mariusjakke til meg selv som skal på pinnene, må begynne nå hvis jeg skal være sikker på å få den ferdig til jeg skal til Svalbard i august! Akkja.

 

Uansett så blir jeg vekke noen dager, men kommer plutselig tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er bedre. Det kommer sikkert til å gå bra med maten mens du er borte. Litt for mye godt på en buffet men egentlig ganske mye sundt som kan spises. Unn deg bitte litt deret eller kake hvis du har lyst. en liten skje skader ikke men det gjør en hel haug. :rolleyes: Ellers så går det jo an å velge noe sundt. Det finnes jo ofte hermetisk frukt el. lign. og det smaker jo godt. Lykke til. Og så må du huske at det er det daglige kostholdet som teller. Ikke det du får servert på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Lenge siden jeg har vært innom egen tråd tydeligvis..... :)

 

Helgen i Drammen gikk finfint, litt for mye kos men sånn blir det av og til. Seminar med jobben gikk også greit, litt for mye kos der og men fikk også inn en grei treningsøkt på trimrommet. Kom hjem igjen tirsdag kveld og har kommet godt inn i tralten igjen, vekten som jeg gikk opp er allerede på god vei ned igjen (mye vann?) og det er deilig å se.

Rent bortsett fra det er det vel egentlig ikke allverdens mye å fortelle tror jeg. Er straks på vei til byen for pils (dvs jeg liker jo ikke pils, men noe vått blir det - enten brus eller vin, har ikke bestemt meg enda) med tidligere kolleger fra min gamle arbeidsplass. Noen av de har ikke sett meg på over 20 kg, så det kan jo bli interessant. Traff en annen tidligere kollega tilfeldigvis i byen i går, og hun kjente meg knapt igjen....

 

god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

85,9 ble dagens vektresultat. Og det er greit tatt i betraktning at jeg var over 87 på onsdag... Det jeg IKKE er så fornøyd med er at jeg klarte å gå opp så mye (fra 84,3) fra veiing mandag til veiing onsdag uken etter - altså en drøy uke. Vel koste jeg meg, men synes ikke at jeg koste meg SÅ mye. Faktisk koste jeg meg myyyye mer i påsken, og da gikk jeg opp mye mindre. Men det kan selvsagt være tilfeldigheter som gjør det. Jeg er uansett klar for en ny uke og for å fortsette å jobbe med det som kom på. Det gikk heldigvis greit å komme seg tilbake i gammel tralt da jeg kom hjem. Det er tross alt det viktigste... :)

 

Ellers har helgen vært bra. Endte opp med en totimers tur på ett av byens fjell lørdags kveld. Hadde sittet i ro hele dagen og sovet masse fordi jeg rett og slett var dautrøtt. Begynte etterhvert å føle at jeg var i ferd med å råtne, og endte opp på tur. Den varte i nesten to timer, brukte faktisk lengre tid ned enn jeg gjorde opp pga. at jeg måtte jo se på utsikten og knipse noen bilder og sånt. To timer totalt, og godt over 900 kalorier forbrent. Hadde verdens beste samvittighet da jeg sank ned i sofaen og så på DVD resten av kvelden. Før jeg sovnet fra poenggivingen i Grand Prix.... *ler*

 

For øvrig kan det ikke omtales som annet enn lykke å oppdage at man har en deodorant liggende i kontorskuffen omtrent samtidig som man husker at man har glemt å ta deg på seg i dag... ;)

 

God uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så er det vel opphoping av litt veske i kroppen men det kan jo være litt etterdønninger etter påskeutskeielsene. Det skjedde meg, gikk opp litt etter påske, men denne uka var det 400gr. ned. Så det går jo den riktige veien med oss. Men la oss ikke hvile på våre laurbær, men komme raskest mulig tilbake i normalt gjenge igjen. Det er tross alt hverdagene som er viktigst, så får vi håpe på at vektnåla peker den riktige veien igjen. Det vil si nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg glemte jo helt å fortelle hva som skjedde på fredag! Var ute på lønningspils med gamle kolleger, noen av dem har jeg ikke sett på de litt over to årene siden jeg sluttet i min forrige jobb. Ihvertfall så sa noen av jentene at jeg så bra ut og alt det der, men de beste kommentarene kommer jo ofte fra gutta. Hvis de i tillegg har et par pils innabords er jo rett og slett kommentarene priceless! :)

Det begynte med Kristian som ikke er den som prater mest egentlig. Satt og pludret litt med ham, men først senere etter et par øl varmet han skikkelig opp og sa at han synes jeg så veldig bra ut, hva jeg hadde gjort for å oppnå dette osv. Så måtte han snakke trening selvsagt - hva jeg trente, hvor ofte, hvor mye etc. Og det var veldig hyggelig.

Så var det Are. Han har jeg vel ikke sett på mer enn to år, for han skiftet jobb før meg. Ihvertfall så satt han hele kvelden og så litt forbi meg på en måte, og jeg skjønte jo at han ikke kjente meg igjen. Så gikk det plutselig opp for ham hvem som satt der, og da så han på meg opp og ned et par ganger, måpte og pekte før gliset kom og han mer eller mindre ropte "HEL****!!!!!!". Etterfulgt av hvor fantastisk jeg så ut og spørsmål om hva jeg hadde gjort. :) Kan jo ikke annet enn å le av reaksjonene, for jeg synes faktisk sånne ting er ganske morsomme! Og det er jo en boost for selvtilliten også, da.

 

Ellers er det vel intet nytt siden i går. Sitter og funderer på å bestille meg tur østover til pinsen i juni, men flybillettene er dyyyyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...