Gå til innhold

På'an igjen!


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Prosjekt "kvitte seg med bonuskilo og rapportere her ofte" fortsetter!

 

I går var jeg på trening igjen. Fant ut at jeg skulle ta den beinøkten jeg ikke fikk tatt på søndag grunnet disse landslagspillerne. Vel - å trene bein dagen etter en fjelltur er ikke alltid det lureste. Snakk om å være stiv som en stokk! Hele baksiden fra og med rumpen og ned var kjempestiv. Merket det ikke før jeg begynte å trene og måtte flire litt for meg selv der jeg stod. Men jeg gjennomførte på et vis - tok masse knebøy samt markløft og beinpress, og så tok jeg skulderøvelsene mine før jeg dro hjem igjen. Hadde også en halvtimes gange på tredemøllen. Var ikke i noe joggehumør så valgte gange med litt bakkemotstand. Så det var dag nr. 3 på rad med trening!

Kostholdet har gått greit disse to dagene siden siste veiing, rent bortsett fra den isen jeg fikk plassert i hendene på jobben i går. Den gikk ned uten problemer, men spiste en mager middag så jeg tror ikke det ble så allverdens ille sånn alt i alt. Veide meg i morges og veide vel 400 gram mindre enn på mandag. Snikveiing kalles vel det. :) Fy meg! Men gjorde det nå likevel. Og så fikk jeg mensen i går kveld, så jeg er forberedt på at vekten kan gå litt oppover igjen siden det pleier føre til en del vann i kroppen. Så får vi se hvordan det går, vet ikke om noen utfordringer de kommende dagene så da er det jo "bare" å holde den sunne linjen....

 

I dag blir det ingen trening har jeg bestemt. Har vært på et eller annet hver dag i snart to uker nå, så i ettermiddag har jeg tenkt å lage meg en skikkelig wok med masser av grønnsaker til middag, og så skal jeg kose meg med beina på bordet og strikketøyet i fanget og se på de to siste episodene av The Following. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 878
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Det ble hjemmekveld på sofaen på onsdag, ja, og det var utrolig deilig... Men i går var det på'an igjen med PT-time. Han liker godt å plage meg, og i går var intet unntak. Og så ler han så godt når jeg begynner å offe og oie over hvor tungt ting er og sånn. Akkja, man har det ikke gøyere enn man lager det selv!

I dag er det fredag og jeg har hodepine. Det var jo liten vits i å våkne kl. 05 i morges og knapt få sove igjen før klokken ringte. Klønete! Tror jeg ikke fikk sove igjen fordi jeg var kjempesulten, og så begynte tankene å vandre og da var det rett og slett gjort. Menmen - snart er det sommeravslutningslunsj her på jobben. Dvs lunsj og lunsj - det begynner 13.30 så jeg satser på at det blir middagen min! Vi får pai med salat og brød, ikke det verste man kan få mao. Hyggelig er det også.

 

God helg til alle, se ikke bort fra at jeg stikker innom også i helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Stakk visst ikke innom i helgen, jeg. Fikk det plutselig så travelt. Hva med? Tja... Alt og ingenting? Endte opp med å gå rundt hele byen på lørdag på kjolejakt til en middag jeg skal på i august. Fant ut at nå er det salg så da kunne jeg jo faktisk få meg et kupp. Og det gjorde jeg - den var nedsatt 30% men så fikk jeg den nedsatt med enda 10% da jeg fortalte hva jeg skulle og hvorfor... Dere får vite det her inne etterhvert. :) Uansett - kjolen er knallfin med hvit bunnfarge og masse store blomster i diverse farger. Sitter som et skudd. Eller som et pølseskinn om dere vil, for den er virkelig tettsittende. Vet ikke om dere har sett disse "bandasjekjolene" som kjendisene av og til går med på den røde løperen? Vel, det er ihvertfall den stilen. Ikke noe behov for hold-in der for kjolen gjør det for deg! :) Må ha en jakke til eller noe, vurderer dongeri så blir det litt mindre pyntet. Uansett, er superhappy med valget! Og gleder meg veldig til å gå med den.

Og siden det ikke er før august har jeg noe som holder meg litt i ørene frem mot den tiden både i forhold til kosthold og trening. Allerede før dette ble et aktuelt tema fikk jeg det for meg at jeg måtte trene litt mer fremover - det er vel kanskje den kommende bikinisesongen som har fått meg til å tenke det. Så i går var jeg på trening (tiiidlig! Var der kl. 9! Jeg var nå våken likevel....) og hadde en ganske intens økt på nesten to timer med ny pers på intervalløping etterfulgt av en heftig runde med beintrening. Har ikke gjort allverdens med det den siste måneden, så det var på høy tid. Og nå begynner gangsperren å komme, men fordelen med det er at da kjenner man ihvertfall at man lever! ;) Og jeg sov SINNSYKT godt i natt..... Senere var jeg ute og spiste tyrkisk grillmatbuffet sammen med en venninne og familien hennes, det fikk meg til å glede meg enda mer til ferien! Reiser til Alanya i juli og blir der i 2 uker. Tyrkisk mat er fantastisk god, og jeg vil tro at den generelt er relativt sunn ihvertfall når man holder seg til alle typene grillmat de har. Kjøttet er jo så mørt og fint at det er en fryd selv for meg...

 

Men over til poenget - dagens vekt klokket inn på 86,4. Det er litt mer enn jeg hadde håpet og bare 300 gram ned fra forrige uke, men det er ihvertfall riktig retning. Og jeg har sett vekten helt oppe i 86,9 i løpet av uken, så... Sånn sett er jeg vel fornøyd. Jeg vet hvor problemet er - jeg kjeder meg litt på jobb om dagene og da får jeg en enorm sultfølelse. Så lusker jeg i skapene når jeg går og fyller vannflaksen/tekoppen, og der er det jo både Pepitakjeks, noen havregreier med sjokolade, tørket frukt etc. Og i veldig mange tilfeller klarer jeg ikke lukke skapdørene igjen og late som jeg ikke har sett det.... :( Jeg burde jo ikke åpne dem i det hele tatt, men det er jaggu vanskelig det og! Men nå er det ingen skapåpning fremover! Jeg har med to skrelte gulrøtter i vesken som skal få holde meg gående frem mot lunsj når sulten gnager på det verste, og that is it. Ingen kjeks eller andre ulumskheter skal i denne kroppen denne uken - sånn er det med den saken! Watch this space for rapporter om hvordan akkurat det går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dagens tilståelse - jeg åpnet skapet da jeg var på kjøkkenet! Men så lukket jeg det igjen UTEN å ta noe og er veldig stolt av det. Og som ikke det var nok så takket jeg pent nei til is i lunsjen i dag, noe jeg også er veldig stolt av. Så nå kan jeg spise mellommåltidsbananen min med ekstra god samvittighet! Og så må jeg gå og fylle vannflasken, for nå kjenner jeg at det er noen timer siden lunsj... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ingen skapdører åpnet i dag! Eller jo, men for å finne tallerken og ikke for å småspise så da er det greit. :) Tror nok de gulrøttene jeg har med gjør susen, det er lenge fra frokost til lunsj og tydelig behov for noe der om dagene. En helt OK treningsøkt har jeg også hatt - bakkeintervaller fulgt av styrke for overkropp. Måtte den så langt gode uken fortsette like bra! Bare fire uker til jeg skal sprade i bikini.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ingen skapsniking i dag! Gulrøttene ble fortært en gang mellom 10 og 10.30 og hjalp godt på den verste sulten. I dag blir en rolig dag, håper på å komme hjem til fikset altan så jeg kan ta ut altanmøblene samt blomster igjen etterfulgt av å sitte der ute. Ting har tatt lengre tid enn opprinnelig angitt av borettslaget, og da har det blitt unntakstilstand lengre enn planlagt også. Akkja - det blir nok fint når alt er malt og oljet og i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Akk. Endelig fredag får man vel si... Hadde PT-time i går og det gikk greit - det ble trent både bein og overkropp. Dro til byen på kvelden siden det var nattåpent og trasket rundt og så etter dongerijakke. Uten hell. Så hvis noen vet om noen steder hvor de har fine dingerijakker som ikke er kjempekort (ca. ned til bukselinningen) tas tips imot med stor takk!

Uansett så gikk jeg tydeligvis med helt feile sko, for plutselig fikk jeg så vondt i føttene, hoftene og korsryggen at det ble ganske slitsomt. Var vel rett og slett sliten i kroppen kombinert med litt vonde sko. Ble bare mer og mer muggen både pga. det og det at jeg ikke fant jakke, så var rimelig glad da jeg endelig kom meg hjem og i seng. Sovnet relativt kjapt, men våknet kl. halv fem og har ikke sovet siden... Måtte tisse, hadde vondt i føttene som jeg ble liggende å kjenne på, så gikk jeg over til å kjenne på at jeg var kjempesulten, så begynte tankene å fare rundt og da var det egentlig gjort. Grenseløst irriterende! Men i dag er det fredag, og jeg har gode intensjoner om å avspasere litt. Håper stillaset er fjernet når jeg kommer hjem i dag, i går hadde de vasket og skrapt maling samt hengt opp maskeringstape til det videre arbeidet. Så nå blir det fint der ute. Litt olje på gulvet og noen nye blomster for å erstatte de som har dødd mens de har stått inne så tenker jeg vi har det. :)

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandag. Ny uke og nye muligheter er det vel noen som sier. Selv kjenner jeg bare på hvor SINNSYKT lenge det er til ferien.... Dvs om 2 uker på denne tiden ligger jeg hjemme og purker og sover, men akkurat nå kjennes det ut som om det er en hel mannsalder å vente... *sukk*

 

Men - den forrige nye uken har jeg visst benyttet til det fulle. Om det er de ekstra treningsøktene jeg la inn de to foregående ukene som gjorde susen eller om det kan ha vært gulrøttene i steden for skapsnikingen skal forbli usagt, ihvertfall har jeg gått ned hele 1,4 kg og stoppet i morges på 85 blank. :) Kan vel ikke annet enn å si meg veldig fornøyd med det, ja!

 

Ellers? Tja... Nevnte jeg at jeg synes det er fryktelig lenge til ferien? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Endelig fredag! Dagene har gått supertregt men jobbeuken har likevel gått relativt fort - forstå det den som kan. Har fått inn mine 2 treninger denne uken, en gang mandag og igjen med PT i går. Neste torsdag er siste PT-time før ferien, han har truet med å kjøre meg rimelig hardt da. Målet var visst at jeg skal slite med å komme meg ut av sengen, så får vi se hva han klarer å pønske ut for meg... :)

Men før den tid er det HELG! I kveld skal jeg i bursdag til familie og der blir det vel diverse søtsaker jeg skal gjøre mitt beste for å holde meg unna. Vaflene er ikke noe problem, men det pleier bli servert djevelsk gode vannbakkels... De består jo mest av luft, så skal unne meg en. Så får vi se hva annet de byr på. Utover det har jeg ingen utfordringer i helgen, tenkte å få gjort litt husarbeid siden det er så sinnsykt lenge siden sist. Sa det samme forrige helg, da fikk jeg vasket opp og vasket litt på badet men så ble det oljing av altan i steden. Må jo gjøres det og. Og så når neste uke kommer så er det siste arbeidsuke før ferien. Yay! Har en følelse av at de dagene kommer til å gå enda senere enn de denne uken....

 

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Forresten har uke 2 uten lusking i skapene på jobb gått veldig bra. Jeg gnafser gulrøtter som et mellommåltid (bare 2 stk. De er jo supergode nå disse buntgulrøttene!) og overlever greit på det frem til lunsj selv om noen dager fortsatt kjennes rimelig ille ut. Dvs jeg har åpnet skapdørene men fått dårlig samvittighet og lukket dem igjen før jeg har gått løs på innholdet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag surmuler jeg. Virkelig. Jeg mener - det er greit at jeg var i bursdag på fredag. Og det er greit at jeg spiste to stykker sjokoladekake og 3 vannbakkels - henholdsvis en og to for mye av hver. Jada, det burde jeg ikke gjort, blablabla. Men tatt i betraktning hvor flink jeg har vært ellers så synes jeg absolutt IKKE at jeg fortjener å gå opp et helt kilo! Hundre gram, ja. Tohundre, ja. Kanskje så mye som femhundre kunne jeg levd med selv om jeg nok ville synes at det var litt urettferdig og. Men et helt KILO????

Jeg kjenner det er litt fristende å kjøpe seg ny vekt, altså. Har nevnt før at når den vipper så vipper den ikke mellom f.eks. ,3 og ,4, men gjerne mellom ,3 og ,9. Jeg prøver oftest å veie meg minst to ganger, tre hvis den viser to forskjellige tall de to gangene så jeg kan la den som viser to ganger være den jeg registrerer, men det gjorde jeg ikke forrige uke. Jeg mistenker derfor at vekten kanskje var litt i overkant snill mot meg forrige uke, at egentlig gikk jeg ikke ned 1,4 kg men heller kanskje halvparten eller noe og at økningen i dag dermed ikke er allverdens stor. Unnskyldninger sier dere? Vel, kanskje det, men jeg har virkelig vært flink denne uken. Ikke noe småspising av noe som helst slag, sunn mat... Vel har jeg ikke talt kalorier. Kanskje jeg bør gjøre det denne og neste uke bare for å kontrollere meg selv.

 

Akk - det var dagens hjertesukk herfra. Det positive får være at om en uke på denne tiden ligger jeg i sengen og nyter det faktum at ferien er i gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Torsdag og en jobbedag igjen før ferien. Har jeg telt kalorier? Nei. Men jeg har hatt to knakende gode treningsøkter. Først en overkroppstrening på mandag, deretter PT time i dag. Og så i dag, på årets hittil nest varmeste dag. Og med sommerens hittil tyngste program…. Allerede etter de to første øvelsene var lårmusklene mine effektivt omgjort til gele, og da gjorde vi like godt to beinøvelser til! Kjære vene - regner med det blir heftig med gangsperr på denne frøknen i morgen. Det var en siste PT-timen før ferien, han har fri neste uke og deretter drar jeg på ferie slik at neste uke må jeg klare meg alene. Men det skal nok gå helt fint regner jeg med. :) Nevnte jeg at jeg svettet i dag? Jeg mener - svette gjør jeg alltid, men det dryppet bokstavelig talt av håret mitt og jeg kunne se svetten piple ut av huden på armene. Ganske fascinerende, faktisk! Noen klager over at det er for varmt ute, jeg kaller det akklimatisering til syden! Nå var jo treningen inne, men varmt ute er lik varmt inne, så…. :)

 

Ellers skal det bli utrolig godt med ferie - gleder meg veldig bare til å ha fri og ikke trenge å stå opp før jeg har lyst og alt det der. Blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Første offisielle feriedag har blitt benyttet til å trene litt intervaller og overkropp, og deretter har jeg gjort absolutt ingen ting.. Hvis det fortsetter på denne måten tror jeg at jeg kommer til å begynne å kjede meg ganske så snart. Menmen, det tar seg vel opp…

 

Har veid meg i dag - vekten fyker opp og ned om dagene. Kanskje det er varmen? I dag veide jeg inn på 85, 1 kg ned fra forrige uke. Happy med det, selvsagt, er jo ikke å stikke under en stol at jeg synes hverdagene er enklest og er spent på hvordan det vil gå med vekten nå i sommer. Må prøve å tenke fornuftig og kjenne etter på hva som er reell sult og hva som er "lyst på". Og spise nok, ikke minst…

 

Ellers intet nytt her fra vestlandet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag er en sånn lyst på-dag…. Slitsomt! Det er that time of the month som nok kan være en forklaring. Men likevel. Alle dagens måltider er fortært og er faktisk litt usikker på om jeg er sulten eller bare fysen, for det er mest mat jeg har lyst på og ikke så mye godis. Hadde meg en relativt grei beinøkt på trening i dag, kan hende det er en sammenheng der.

 

Har fortsatt en rolig ferie. Dvs var og trente mandag og i dag, og har tenkt meg en tur fredag også hvis ikke det dukker opp noen revolusjonerende tilbud om lunsj i Paris eller noe sånt. ;) Mandag var det intervaller og overkropp, i dag var det bare litt oppvarming i form av jogging på tredemøllen og deretter som nevnt beinøkt med både knebøy, utfall, markløft og diverse. Det hele avsluttet med skulderøvelsene jeg har fått av kiropraktor samt litt tøying. Stakk hodet innom Cubus og kjøpte meg en jakke på tilbud som jeg prøvde i går, og gikk forbi en kafe hvor jeg tilfeldigvis traff på en kollega som også er på ferie og satte meg ned og pludret litt til bussen gikk. Det er utrolig deilig å ha friheten til å gjøre sånne ting uten å måtte se på klokken og sånt! At jeg så ut som et takras og ikke akkurat duftet av roser får så være - sånn er det å komme rett fra trening. :)

Ellers blir det mye TV og strikking om dagene, har masse greier tatt opp på kabelboksen som jeg ser meg igjennom. Ganske greit egentlig. På strikkepinnene har jeg Marius-jakke til meg selv, føler presset på å strikke den ferdig før jeg drar til syden neste uke. Hvorfor? Fordi jeg skal ha den med til Svalbard i august, og det skal både syes, klippes, monteres og lages knappestolper etter at selve strikkingen er ferdig. MÅ jo ikke bli ferdig til jeg skal til Svalbard, men sa til kollega at jeg hadde begynt med tanke på det og hun ble inspirert og gjorde det samme. Bare at hun er ferdig alt… Og da jeg sa at jeg nok ikke kom til å bli ferdig fikk jeg litt "kjeft" av henne, så da var det bare å kaste seg over det igjen! :) Og nå går det fortere og fortere føler jeg, har kommet godt igang med erme nr. 2 og bolen er nesten ferdig. Må bare få tak i oppskrift så jeg vet hvordan jeg skal felle i halsen og sånt og det får jeg i morgen når jeg skal treffe en venninne. Har jobbet ut fra genseroppskriften, så…

 

Sånn, det var dagens munndiare - vi bergensere er jo kjent for det. Håper og regler med at alle har en fin sommer siden det er særdeles stille her om dagene… :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ukens veiing er gjennomført i morges, og den viste akkurat det samme som sist. Og det er jeg veldig fornøyd med. :) Har også fått inn en siste trening før ferien i dag, det ble en lang og tung en og jeg kjenner at det er helt greit at treningstøyet får ligge hjemme mens jeg drar avgårde. Kroppen kjennes ganske sliten, så da blir det godt med litt treningsfri. Hadde det i fjor sommer også, da kom jeg tilbake sterkere og med bedre teknikk enn før ferien, så aldri så gale osv.

 

Ønsker alle en fortsatt finfin sommer, nå blir det stille herfra en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

Da er jeg hjemme etter to uker i Tyrkia. Det har vært en blandet opplevelse egentlig, har vært mye syk der nede denne gangen - først den sedvanlige forkjølelsen med feber som heldigvis ikke varte allverdens lenge. Deretter spiste jeg noe et eller annet som magen min ikke har vært helt enig i, så jeg ble relativt dårlig med feber, magekramper og litt løping på do. Heldigvis ikke noe oppkast… Har ikke fått veid meg siden jeg kom hjem nå i kveld, men det er vel uansett like greit å vente siden jeg ikke har spist allverdens de siste dagene grunnet mageproblemene - tror systemet er relativt tomt… Er heldigvis bedre nå, og reiser videre til Oslo i morgen for diverse arrangementer, skal fortelle mer om det senere… ;)

Ser det har ikke vært allverdens mye aktivitet her inne mens jeg var borte, håper det tar seg opp nå når folk etterhvert blir ferdig med ferie og kveldene blir mørkere og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindiken

Da er jeg hjemme etter to uker i Tyrkia. Det har vært en blandet opplevelse egentlig, har vært mye syk der nede denne gangen - først den sedvanlige forkjølelsen med feber som heldigvis ikke varte allverdens lenge. Deretter spiste jeg noe et eller annet som magen min ikke har vært helt enig i, så jeg ble relativt dårlig med feber, magekramper og litt løping på do. Heldigvis ikke noe oppkast… Har ikke fått veid meg siden jeg kom hjem nå i kveld, men det er vel uansett like greit å vente siden jeg ikke har spist allverdens de siste dagene grunnet mageproblemene - tror systemet er relativt tomt… Er heldigvis bedre nå, og reiser videre til Oslo i morgen for diverse arrangementer, skal fortelle mer om det senere… ;)/>

Ser det har ikke vært allverdens mye aktivitet her inne mens jeg var borte, håper det tar seg opp nå når folk etterhvert blir ferdig med ferie og kveldene blir mørkere og sånt. :)/>

 

Ikke noe kjekt å være syk i syden ! Håper du ellers hadde en fin ferie. Nå er jeg spent på å høre hvordan du har hatt det i Oslo :)

Vi får ta et møte om ikke så lenge slik at jeg kan få referat. Du er blitt så flott at jeg er sikker på at du overskygger alle andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var første veiing etter ferien gjennomført, og jeg har stått i ro. Er superhappy med det, jeg har jo tross alt hatt 2 uker i syden etterfulgt av Oslotur med hotellfrokoster og utespising.

Samtidig som det er greit å komme tilbake til rutinene i hverdagen var det ganske traumatisk å skulle på jobb i dag. Ferien ble litt hektisk på slutten med hjemkomst tirsdag kveld og avreise onsdag morgen - faktisk begynte jeg nesten å grine da vekkerklokken ringte onsdag... *ler* Kom hjem fredag kveld, men føler at den helgen liksom ikke var nok før jobben begynte igjen i dag, men det går vel på et vis. Får heller bare vandre rundt som en zombie som man gjerne gjør de første dagene etter ferien.

 

Håper dere andre også har hatt en finfin sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...