Gå til innhold

Ny start


Anbefalte innlegg

Igår hadde jeg gått ned 800g på et døgn, spiste litt woket grønnsaksblanding med svinestrimler til middag og et glass skummetmelk til frokost sammen med 5 Allevo produkter og endte opp på snaut 800kcal. Var skrekkelig svimmel og ukonsentrert på dagtid på jobb. Syklet en rolig tur på kvelden, ca 30min.

 

Idag har jeg gått opp 400g... Jadajada, vet jeg ikke skal veie hver dag men litt interessant også da for en periode. I dag får jeg se om jeg klarer å holde meg til bare flytende Allevo slik som en egentlig skal i kick-start og heller supplere med flere poser om jeg blir like svimete som igår. Er ikke sulten egentlig mer svimmel. Forresten så spiste jeg en pakke sukkerfri salt dent igår også, mye salt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei koala! Forstår veldig godt at du vil prøve noe nytt for å rykke litt i systemet! For en såpass kort periode du planlegger, må det da være greit å prøve :) Jeg har aldri prøvd en ekstremkur i mitt liv, så det skal bli spennende å se hvordan det går med deg, både den neste uken og etter at du trapper opp til vanlig mat igjen. Lykke til - og håper det går seg til med svimmelheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det faktisk bedre, er på 5.dagen og har gått ned 1,5kg iløpet av 4 dager :) samt krympet 3,5cm. Jeg har jo lagt på litt ekstra midt på dagen av sunne ting så jeg ender opp på litt mer enn 550kcal som er anbefalt kvinner (650 for menn og hvis du er veldig sulten) og ligger på ca.750-850 kcal om dagen men det har altså effekt. Er spent på veien videre. Lørdag er det konfirmasjon og da må jeg jo spise vanlig mat men fortsetter neste uke på samme vis. Er anbefalt to uker med dette regimet og så gradvis trappe opp maten. Det som er deilig å vite er at jeg vil jo uansett spise mindre til måltidene etterpå fordi magevolumet har krympet samtidig som jeg er blitt litt vant til å ikke være overmett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått kjemperesultater! Nesten så jeg fikk lyst å prøve dette jeg også.

 

Men jeg er jo ganske aktiv med trening, og det er vel ingen gunstig kombinasjon med en sånn kur, kanskje... Måtte nok i så fall ha lagt meg på et høyere kcal nivå.

 

Hvordan føler du deg i form? Merker du noe forskjell på energien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått kjemperesultater! Nesten så jeg fikk lyst å prøve dette jeg også.

 

Men jeg er jo ganske aktiv med trening, og det er vel ingen gunstig kombinasjon med en sånn kur, kanskje... Måtte nok i så fall ha lagt meg på et høyere kcal nivå.

 

Hvordan føler du deg i form? Merker du noe forskjell på energien?

 

Nei sålenge du går nedover jevnt og trutt synes jeg ikke heller det. Jeg har jo vært stand-by så lenge at jeg måtte røskes litt opp med roten følte jeg. Har vært tøft, men mye enklere når det er "bestemt" hva en skal spise. Er først i går jeg har holdt meg til kun pulver og i dag da og merker at energien er tilbake så nå har jeg nok gått over i ketose-fasen som gir et kick men egentlig bare er et tegn på at all kroppens glykogen er forbrent og den går løs på fettet. Men det går ikke å trene under dette regimet, bare lette spaserturer o.l.

 

Har bestemt meg for å spise pulver når jeg kan på turen til konfirmasjonen og vanlig mat under selskapet. Det blir nok uansett ikke like mye mat og jeg skal velge proteinrikt kjøtt/fisk og grønnsaker. Vet ikke hva vi får men håper på buffet for da er det lettere å velge.

 

Søndag er det tilbake til kick-start og siste ukes innspurt før neste konfirmasjon. Etter det blir det GR kosthold igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp en halvkilo etter å ha spist mat og det var nok bare vann for det var proteinrik og mager mat jeg spiste men idag var det borte pluss litt til :) Nå er vekta 88,4Kg og ned 2,5kg på 8 dager!

 

 

Og der var jeg nede på 87,9, har ikke sett 87 tallet på 3 år! Juhuuuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste et måltid igår,2 kalkunpølser og pinnebrød, for det sosiale når man er på tur er det vanskeligste... Ikke så greit å holde seg til flytende når alle koser seg med mat, men det er jo meningen å koble inn mat etterhvert så det er greit. Og dermed var vekten opp 300g fra igår så det er små marginer med pulverkur.

 

Ikveld må jeg i en jobbmiddag og første tanken når det var planlagt :"hjelp nå MÅ jeg jo spise..." Men gjør som igår, tenker at dette er et måltid istedetfor pulver og velger sunn mager mat og masse grønnsaker. Er forsiktig med karbohydrater.

 

Merker forresten lite til PMS denne måneden og uken før mensen pleier jeg jo alltid gå opp litt mens denne gangen har det bare gått nedover (fikk mensen i forgårs) Humøret derimot har vært eksplosivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men spent på langtidseffekten :)

 

Igår var jeg på middag med jobben/kunder og kunne ikke velge mat, treretters gourmedmat mat tilpasset vinmeny til... Mmmmm, smakte fantastisk! Men jeg som ikke har drukket på en måned og spist lite var forsiktig med alkoholen :) kunne jo ikke risikere å bli full liksom. Men heldigvis er ikke slike gourmet porsjoner så store så ble ikke sprekkmett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å se langtidseffekten. Hva er planen videre når du er ferdig med denne kick-kuren?

 

Merker du forskjell på cm?

 

 

Ja! Har krympet alle steder, til sammen ca16cm og merker på den trangeste buksen at den er "levelig" :)

Litt usikker på veien videre for Allevo-nettsiden anbefaler meg å ligge på 2000kcal og det er for mye, er jo det jeg forbrenner uten å gå ned i vekt. Samtidig vil jeg ikke ligge for lavt for å unngå å gå i sparemodus, er jo derfor Kick-start er begrenset til 14dager og maks hver andre måned. Tror jeg kommer til å holde på shakes til frokost, kvelds og kveldsmat og spise vanlig middag med familien og lunsj i kantina som før. Da ender jeg på 1200-1600kcal om dagen og ser om det er greit. Hvis ikke får jeg øke litt, evt. minke litt. Tror uansett jeg går opp 1-2kg bare på å spise protein og karbohydrat igjen. Men de sjokolade-barene er skikkelig gode, kommer til å holde på dem som sjokolade istedetfor vanlig for der er ikke sukker men smaker som søtt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Har krympet alle steder, til sammen ca16cm og merker på den trangeste buksen at den er "levelig" :)

Litt usikker på veien videre for Allevo-nettsiden anbefaler meg å ligge på 2000kcal og det er for mye, er jo det jeg forbrenner uten å gå ned i vekt. Samtidig vil jeg ikke ligge for lavt for å unngå å gå i sparemodus, er jo derfor Kick-start er begrenset til 14dager og maks hver andre måned. Tror jeg kommer til å holde på shakes til frokost, kvelds og kveldsmat og spise vanlig middag med familien og lunsj i kantina som før. Da ender jeg på 1200-1600kcal om dagen og ser om det er greit. Hvis ikke får jeg øke litt, evt. minke litt. Tror uansett jeg går opp 1-2kg bare på å spise protein og karbohydrat igjen. Men de sjokolade-barene er skikkelig gode, kommer til å holde på dem som sjokolade istedetfor vanlig for der er ikke sukker men smaker som søtt og godt.

 

Her ser du utviklingen (okei så var det "bare" 12,5cm :) ):

 

 

11.04.12 90,6kg +900g

Midje:75,5 Lår:63,5 Rumpe:110,5 Bryst:84,5 Hals:31,5 Hofte:97,5 Legg:38,5 Kne:43,5 0cm

18.04.12 90,9kg +300g

25.04.12 89,6kg -1,3kg! Allevo kick-start kur i 2-3dager

Midje:74 Lår:64 Rumpe:108 Bryst:83 Hals:32 Hofte:97 Legg:38,5 Kne:45 -3,5cm

02.05.12 87,9kg -1,7kg

Midje:72,5 Lår:62 Rumpe:105,5 Bryst:82 Hals:31,5 Hofte:98 Legg:38,5 Kne:42,5 -9cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine resultater det der ja :)

 

Hvordan går det nå? Er du fortsatt på pulver? Er du lei eller synes du det går greit?

 

Det gikk veldig greit etter de første 3-4 dagene men merket at det sosiale var verst og noen situasjoner forventes det at man spiser (kundemiddag f.eks) så best å velge et par uker som er lite sosiale :) Hadde 3-4 dager jeg måtte blande inn mat i tillegg til pulver men passet på å ikke få for mye karbohydrater (droppet poteter og brød) så jeg hadde ikke to fulle uker med kick-start men gikk jo likevel ned 3kg på 10dager og nå etter to uker har jeg faktisk gått ned ca.4kg tiltross for at jeg nå spiser et par måltider mat. I morges veide jeg 87,9kg og igår var det 88,2 så jeg er veldig fornøyd.

 

Starter dagen med en shake på 100-110kcal, til lunsj blir det salat med protein (kylling, egg,ost, fisk el.l.), litt nøtter og dressing men ikke brød og evt. suppe hvis de har det i kantinen samt et galss skummet melk. Tipper det ligger på 2-300kcal. Så er det evt. et mellommåltid (shake eller bar) på 100-200 kcal og vanlig middag på ca.400kcal, kveldsmat (shake el.bar) på 100-200kcal og kanskje en frukt hvis det frister. Da ender jeg på ca.1300 kcal uten problem og så lenge det virker er det greit.

 

Så at hvis jeg manipulerte data litt på Allevo sin side slik at jeg fikk BMI under 30 så kom anbefalt kaloriinntak opp i 1600 mens med BMI like over 30 så var det 2000. Tror nok jeg holder meg et sted mellom 1200 og 1600kcal framover. Hvis jeg stopper opp over tid eller vil gjøre et nytt hopp kan jeg det om 2 måneder, er anbefalt å ta maks 14 dager kick-start og ikke oftere enn annehver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo kjempebra ut. Du har fått gode resultater av den kuren, du er kommet deg godt i gang og veien videre er planlagt, så jeg tror dette kommer til å bli virkelig bra :)

 

Synes også 2000 kcal høres mye ut for å gå ned i vekt. Synes det høres mer fornuftig som du sier å ligge mellom 1200-1600. Da får du helt sikkert gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo kjempebra ut. Du har fått gode resultater av den kuren, du er kommet deg godt i gang og veien videre er planlagt, så jeg tror dette kommer til å bli virkelig bra :)

 

Synes også 2000 kcal høres mye ut for å gå ned i vekt. Synes det høres mer fornuftig som du sier å ligge mellom 1200-1600. Da får du helt sikkert gode resultater!

 

Må bare passe på å ikke ligge for lavt for lenge, for da settes jo forbrenningen ned... Er nok derfor det ikke er anbefalt å ligge på kick.start i mer enn to uker. Men kjenner at jeg gjerne skulle holdt på lengre nå for det var veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det deilig! Er jo aldri sulten! En shake holder fint til lunsj, salat med nøtter, kylling/fisk og litt dressing gjør meg stappmett og ikke alltid jeg orker/rekker mellommåltidet, likevel går det greit med en liten middagsporsjon. Til kvelds blir det gjerne en sjokoladebar som smaker som sjokolade men samtidig metter og er sunn, fantastisk :) Har gått ned 100g denne uken (først bittelitt opp og så ned igjen) og det er bra synes jeg siden jeg spiser igjen og dette binder mer vann i kroppen. Føler meg mer opplagt også og mindre påvirket av stress på jobben. Uff dette ble nesten for mye av det gode, kvalmende faktisk. Men det er helt sant :) :) :) Måtte det bare vare!

 

Nå er jeg faktisk nede på BMI 30 også, så ved neste vektnedgang er jeg "bare" overvektig og ikke fedme lenger, det er noe å ta med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra koala! Du er flink!

 

Veldig gøy å nå nye BMI-terskler! Hadde helt glemt det jeg, så når jeg så etter nå er jeg veldig nærme å havne under 27 som betyr "lett overvekt"... Og om ca 5 kg er jeg på normal bmi...

 

Men jeg tror nok at selv med en normal bmi vil jeg se ganske lubben ut, så jeg må nok et stykke til nedover før jeg finner trivselsvekta mi. Sannsynligvis et sted mellom 50 og 55 kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent meg oppblåst og uggen hele helgen, tror det er fordi jeg har spist frokost meg skiver. Har ikke gått over grensen kalorimessig men likevel stått stille/bittelitt opp. Merker også at jeg nok drikker mindre vann i helgen og det merkes godt. Satser på at det løsner litt til veiing onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Nede på 87-tallet igjen :) 87,9kg i morges og er ikke sulten. Droppet brød og andre karbs, spiser Allevo shakefrokost, salatlunsj, middagskjøtt/fisk og grønnsaker og fiberknekkebrød med pålegg eller Allevobar/shake til kvelds. Tar en frukt innimellom hvis jeg får lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...