Gå til innhold

Ny start


Anbefalte innlegg

Herlig! :) Ser ut som du har fått en super kick-start!

Jepp og det kjennes bra :) Men må passe meg merker jeg, de første par ukene skled det litt ut og da var det kjapt opp igjen til like under 90 men klarte å holde meg under og det er jo det som har vært min vektterskel så uendelig lenge. Må bare droppe brødblingsene for en stund for da sklir det ut kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett over ukens innsats og det ligger i snitt på matinntak 1300kcal, nokså jevn egentlig. Og en styrketime pluss litt rusling men det er veldig varmt nå (deilig :) ) På vei til jobb i morges - 22grader, skyfri himmel og blikkstille hav - kl.8.30 om morgenen i mai! Fantastisk!

Aner ikke hva forbruket mitt er nå som jeg er på 87tallet for lenken med kaloriforbruk forsvant vel ved omleggingen av nettsiden. Men det var 2041 for 91kg og antar at den er ca.2000 nå, muligens like under. Uansett er det likevel et godt underskudd på ca.700kcal hver dag og det må før eller siden gi resultater. Har regnet meg fram til ca.500g fett og i tillegg følger det med litt vann på det fettet så mellom 500g og en kilo er realistisk. Men kroppen tviholder gjerne på vannet så blir ikke overrasket om det ikke blir ned, det kommer plutselig og da kan det til gjengjeld bli ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! Hvis du sliter med mye vann i kroppen, så kan vanndrivende te hjelpe godt på. Mange opplever også at kroppen slipper tak på vannet om man begynner å drikke mer vann fordi kroppen da "skjønner" at det er nok vann å få så den ikke trenger å tviholde på det.

 

Når det gjelder kaloriforbruk så går det ned med ca 15 kcal for hver kilo du går ned, så det er nok riktig at du ligger rett i underkant av 2000 kcal nå :)

700 er et meget godt kcalunderskudd, og burde gi et fettap på 0,7 kg pr uke. (i teorien) Som regel forbrenner man jo mer eller mindre enn det man har regnet ut, og det er også vanskelig å registrere 100% nøyaktig. Synes det høres veldig realistisk ut å forvente omkring 0,5 kg i vekttap.

 

Ønsker deg en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin info, da ligger jeg altså på 1981kcal i døgnet nå. Og vann ja, har spist like lite som vanlig nå i helga men det vistes ikke og følte meg veldig oppblåst og "blubbete" rundt magen men så har det jo vært veeeldig varmt og selv om en drikker masse så hjelper det liksom ikke. Kanskje et utslag i at jeg har spist brød i helgen, var alene med ungene og mått spise litt normalt. Så foreløpig er det stand by siden forrige uke men jeg vet jeg har ren samvittighet så det kommer når det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er bomstopp her tross iherdig innsats... Er vel "straffen" for å gå raskt ned i starten, kroppen tviholder på det som er igjen så jeg når ikke delmålet om 86 tallet innen 1.juni. Men jeg gir ikke opp! Må bare fortsette på samme kurs så kommer det til slutt, ligger på 12-1400 kcal om dagen og ikke snop/sukker. Det blir et glass vin en sjelden gang. Fordeler kaloriene utover fra frokost, lunsj mellommåltid, middag og kvelds med hovedvekt på lunsj og middag. Ofte salat med kjøtt/fisk/reker til lunsj og masse grønnsaker til middag men sjelden frukt. I dag var det 88,1kg og mandag var det 88,4 mens tirsdag var det 87,9 og slik hopper jeg opp og ned på samme sted. Men det går i alle fall ikke videre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er bomstopp her tross iherdig innsats... Er vel "straffen" for å gå raskt ned i starten, kroppen tviholder på det som er igjen så jeg når ikke delmålet om 86 tallet innen 1.juni. Men jeg gir ikke opp! Må bare fortsette på samme kurs så kommer det til slutt, ligger på 12-1400 kcal om dagen og ikke snop/sukker. Det blir et glass vin en sjelden gang. Fordeler kaloriene utover fra frokost, lunsj mellommåltid, middag og kvelds med hovedvekt på lunsj og middag. Ofte salat med kjøtt/fisk/reker til lunsj og masse grønnsaker til middag men sjelden frukt. I dag var det 88,1kg og mandag var det 88,4 mens tirsdag var det 87,9 og slik hopper jeg opp og ned på samme sted. Men det går i alle fall ikke videre opp!

 

Og i dag var det 87,7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87,1 kilo på tirsdag! Har vært på kurs hele uken så lite aktivitet her. Men skikkelig nedur å gå på bikinishopping, følte meg sååå fin og slank og så ser jeg i prøverommet at det nok er langt igjen til målet.... Må jo fokusere på hva som er oppnådd men samtidig være realistisk på at jeg har en vei å gå. Målet nå er å opprettholde nedgangen til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra nedgang!

 

Det er rett å fokusere på hva du har oppnådd. Og ikke minst se frem til hvor bra det kommer til å bli :)

 

Jeg har et par mnd igjen til jeg skal shoppe bikini. Men jeg rekker nok ikke få noen lekker hot bikini kropp til da. Jeg er uansett veldig glad jeg slipper å reise til syden med den kroppen jeg hadde i fjor sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra nedgang!

 

Det er rett å fokusere på hva du har oppnådd. Og ikke minst se frem til hvor bra det kommer til å bli :)

 

Jeg har et par mnd igjen til jeg skal shoppe bikini. Men jeg rekker nok ikke få noen lekker hot bikini kropp til da. Jeg er uansett veldig glad jeg slipper å reise til syden med den kroppen jeg hadde i fjor sommer :D

 

 

Hehe jeg måtte! Den gamle falt omtrent fra hverandre på sydenturen i vinter, litt morken i elastikke kan du si... Og den flotte badedrakten min som omtrent ikke ser slitt ut oppdaget jeg plutselig i speilen er gjennomsiktig akkurat langs rumpesprekken, stilig! Så må nok ha meg ny badedrakt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp, da har jeg att igang en ny runde med pulver. Kjennes litt som nederlag at jeg ikke klarte å fortsette nedover på egenhånd men jeg var i det minste stabil og dette vet jeg funker. De anbefaler å ha 2mnd mellom hver kick-start som er på 2 uker. Sist gikk jeg ned 4kg på de to ukene og da med enkelte dager med mat pga konfirmasjoner osv. Så har jeg ligget å vippet på 87-88 et eller annet de neste 6 ukene med minimum på 87,1kg. I morges veide jeg 87,7 og igår var det 88,8 så er nok mest vann i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal ta det som et nederlag! Du gjør det jo på egen hånd selv om det er med pulverkur! Ingen andre som gjør jobben for deg! Det er dessuten kjempebra at du har klart å holde såpass stabil vekt etter kuren. Og hvis du kan greie å gå ned i vekt ved å bruke pulverkurer i ny og ne, så er jo det suverent! Ikke noe er bedre enn at du finner en metode som fungerer for deg :)Du har virkelig kjempet og slitt så lenge, så hvorfor skulle du ikke ta i bruk den metoden som gir deg resultater? Synes du har tatt en helt riktig beslutning!

 

Det å gå på en pulverkur er jo ikke akkurat noen lettvindt løsning. Slett ikke alle som greier det, så jeg er kjempeimponert over at du har gjennomført det så bra og at du slenger deg på en ny runde igjen. Synes du skal være stolt av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal ta det som et nederlag! Du gjør det jo på egen hånd selv om det er med pulverkur! Ingen andre som gjør jobben for deg! Det er dessuten kjempebra at du har klart å holde såpass stabil vekt etter kuren. Og hvis du kan greie å gå ned i vekt ved å bruke pulverkurer i ny og ne, så er jo det suverent! Ikke noe er bedre enn at du finner en metode som fungerer for deg :)Du har virkelig kjempet og slitt så lenge, så hvorfor skulle du ikke ta i bruk den metoden som gir deg resultater? Synes du har tatt en helt riktig beslutning!

 

Det å gå på en pulverkur er jo ikke akkurat noen lettvindt løsning. Slett ikke alle som greier det, så jeg er kjempeimponert over at du har gjennomført det så bra og at du slenger deg på en ny runde igjen. Synes du skal være stolt av deg selv!

 

Takk!!! Vel har nå ikke vært helt på bare pulver for det orket jeg ikke denne gang, spiste middag med ungene, en lunsj på jobb og en frokost i helgen så kommer liksom ikke i ketose (som virkelig får fettforbrenningen til å fyre opp) men det funker likevel. Men jeg merker også svingningene i vann i kroppen, spesielt når jeg har spist brød f.eks eller noe salt som reker. Det går rette veien selv om det er to skritt frem og et tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringene! Ser på statistikkene mine at jeg ligger nokså jevnt på 87+ nå med en liten dipp opp på 88 en sjelden gang og det er bra men jeg jobber jo for å komme meg videre nedover så litt frustrerende å ligge på ny vektterskel. Men kroppen min tviholder på vekta, kjent fenomen her inne vil jeg tro :) Ser vel at skal jeg hoppe videre et hakk ned MÅ jeg være knallhard og bare ta shaker en tid men det er faktisk ganske vanskelig. Det verste er de 3-4 første dagene, kommer jeg meg gjennom det så går det av seg selv egentlig og da kjenner jeg at jeg er varm og opplagt, forbrenningen suser avgårde, er en deilig følelse egentlig. Men som sagt vanskelig å komme seg dit og bittelitt karbohydrat/mat kan ødelegge alt så er det påan igjen pånytt.

Men disse sjokolade-barene er fine å skeie ut med i helgene for de som ikke er på ketose. Smaker godt, dekker sjokolade/søtsuget og man blir mett om man drikker nok vann. Mine favoritter er Atkins Brownie og atkins nut&caramel (snickers), fin lørdagskos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess!!!!!!!!! Første gang på 86-tallet :) på veeeeldig lenge (3år?) Gårsdagen var ren shake/bar med unntak av fiskepinner/grønnsaker til middag, men det er jo proteiner så nå kjenner jeg at ketosen er i gang. I går kveld var jeg varm og litt hyper liksom, ryddet fram ny størrelse barnetøy til minsten hele kvelden. Vekta var forresten 86,6kg og ned 800g fra igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!

 

I morgen og søndag er det shaker og barer som gjelder for meg. Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Men jeg har ikke tenkt til å spise bare 800-1000 kcal. Tenker jeg legger meg på 1300-1400. Får se an aktivitetsnivået litt. Poenget er i alle fall at jeg ikke skal sabotere meg selv, og det er jeg jo veldig flink til i helgene. Er nok lettere å avstå fra alt og gå på streng diett enn å forsøke å begrense meg på vanlig mat. Det får heller bli når jeg skal stabilisere. For det ser ut til at jeg har høvelig dreisen på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!

 

I morgen og søndag er det shaker og barer som gjelder for meg. Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Men jeg har ikke tenkt til å spise bare 800-1000 kcal. Tenker jeg legger meg på 1300-1400. Får se an aktivitetsnivået litt. Poenget er i alle fall at jeg ikke skal sabotere meg selv, og det er jeg jo veldig flink til i helgene. Er nok lettere å avstå fra alt og gå på streng diett enn å forsøke å begrense meg på vanlig mat. Det får heller bli når jeg skal stabilisere. For det ser ut til at jeg har høvelig dreisen på det :D

 

 

Ja jeg synes det, deilig å slippe å tenke noen dager. Tvi tvi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen gjennomført med barer og shaker. Gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Jeg spiste nok mer enn man burde på en sånn diett, men effekten var meget god likevel.

 

Det var utrolig deilig å være trygg på at det ikke gikk over styr. Og veldig greit å forholde seg til at jeg ikke kunne spise noe annet! Dette er nok løsningen for meg for å unngå å sabotere meg selv i helgene. Og det er nok takket være deg at jeg hev meg utpå dette her. Hadde ikke du delt dine erfaringen, tror jeg nok jeg hadde vært mer skeptisk. Så tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ferie kostholdsplan:

 

JA TAKK:

Rødvin/hvitvin.... B)

Krabber, reker og blåskjell, litt loff og majones er ok

masse fersk fisk (ferierer i hytte ved sjøen på Sørlandet)

Sjokolade-barer som "kaffemat"

Sukkerfritt godteri

Jordbær, melon, nektarin +++

 

Nei Takk:

Sjokolade og godterier med sukker

"kaffemat" (kaker og kjeks)

ostepop

iskrem, har lov til 1 kuleis i beger i løpet av ferien når behovet er størst...

saft og brus med sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo egentlig skeptisk selv... men det funker jo! Og i et knipetak tror jeg ikke det er så ille. Men vi skal passe oss for å bli "evig" pulverdamer for det tror jeg ikke er sunt :)

 

Helt enig! Et sunt variert kosthold er jo det beste så klart!

 

Bra kostholdsplan for ferien. Fint balansert mellom kos og fornuft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ja er jo egentlig skeptisk selv... men det funker jo! Og i et knipetak tror jeg ikke det er så ille. Men vi skal passe oss for å bli "evig" pulverdamer for det tror jeg ikke er sunt :)

Enig med deg - men du verden for en pangstart på å fjerne det verste "kvapset"... Jeg har jo ikke veid meg etter at jeg parkerte vekta fordi jeg følte meg voldsomt hengt opp i det tallet som fremkom der, men jeg kjenner det veldig godt på kroppen etter noen dager med pulver / shaker og litt vanlig mat.

 

Jeg føler meg nok fristet til å ta en uke eller to i samme stil når ferien er over, for raskest mulig å komme tilbake til utgangspunktet. De siste kiloene skal jeg nok ta på GR-vis, men med Nickii sin erfaring fra helgen som var, så frister det å følge hennes plan om "helgeshakes". Jeg lar helgene ødelegge for målgangen, det er helt sikkert, men mulig dette er løsningen..... ;)

 

Det betyr jo aldeles ikke at vi har blitt "pulverdamer"! Om vi bruker litt shakes til hjelp for å komme helt i mål på vekta, så har allikevel GR-metoden og en sunnere livsstil vært hovedmetoden, hovedmålet og hovedlærdommen! :) *sa hun som for å overbevise seg selv...*

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...