Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg ferdig med "mellomuka" mellom to kurs. Har vært på julebord og en konferansereise gjennom jobben, mao mye mat og lite trim.

Resultater er en kilo opp, men er vel innenfor det som kan forventes. :mellow:

Fordelen med denne lille pausen er at jeg er klar for nytt kurs - for første gang skal jeg kurse meg også gjennom jule- og nyttårshelga. I følge min optimistiske kalkulasjon blir det 6 kursuker og 2 juleferieuker. Burde kunne gå ned en kilo eller to, men bare det å ikke gå opp ville være storartet :)

 

I mellomtiden blir det baking av peppernøtter og prøvesmaking av julesylta. Ha en fortsatt fin førjulstid! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite lyspunkt var det jo å gå på vekta i morgest - ned 300 gram fra forrige uke, så da er jeg lettere enn jeg var på denne tida i fjor. Er ellers veldig sliten for tida. Prøver å ikke stresse med juleforberedelsene, og det er jo mest kos, men jeg blir litt stressa likevel. Plusser man på med mørketid, blir det altfor sene kvelder, søvnløse timer i senga og trøtt som en dupp når morgenen kommer.

 

Og midt oppi alt skal man prøve å få tid til å trene. Jeg mener Snupsipups har helt rett - trening gir overskudd! Så det er høyt prioritert. Men i kveld vurderer jeg å melde meg av timen jeg har meldt meg på. Har så mye papirarbeid jeg aldri får gjort ferdig, og dessuten har jeg lyst til å pakke inn julegaver og skrive julekort. Ikke lett å velge... Får se hva jeg har mest lyst til når det nærmer seg. Synes jo det er fantastisk å trene, og det aller beste er å kjenne at jeg blir sterkere. På lørdag klarte jeg 8 push ups på strake ben - det har jeg aldri greid før i mitt liv :D På en av treningstimene jeg var, innledet instruktøren med "Velkommen til 55 minutter egentid!" og det er jo sant. Tenker på trening som en gave, ikke som en plikt, og da blir det straks lettere å motivere seg til å gå :)

 

Ønsker alle en fin uke med mye kos og aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som jeg skulle sagt det selv Solvane. :) Trening er egentid og en flott gave til deg selv :) Jeg er nok litt merkelig, men jeg tenker på trening som avkobling også. Man får tankene bort fra en stresset og travel hverdag og får brukt kroppen på en slik måte at man blir sliten på en god måte. Mer avslappet liksom. Ikke sånn som etter jobb når man er sliten i hodet og har skuldrene oppi taket. Dessuten er det en flott investering i egen helse og fremtid. ;) En instruktør hos meg sa at den viktigste juleforberedelsen du gjør i år er å trene, og jo mer travelt du har det - jo viktigere er treningen. Vet hun har rett ;)

 

Gratulerer med vektnedgangen også, og kjempe bra med 8 strake push ups! Jeg har aldri egentlig prøvd å løfte opp knærne når jeg holder på. Men nå fikk jeg egentlig lyst til å prøve ;)

 

Lykke til med kurs i jula Lenapena. Du er tøff. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det å høste energi av treningen vår jeg først kommer meg i gang. Men, det er mange ganger i løpet av høsten at jeg må ta et skikkelig oppgjør med meg selv for å komme meg ut døra, enten det er på treningssenteret eller bare å gå en tur. Det er alltid værre i mørketida!

I år har jeg vært flinkere til å utnytte dagslyset på formiddagen i helgene, og det synes jeg har hjulpet :) Føler meg ikke så trøtt og utslitt som i fjor, selv om det har vært minst like travelt på jobb denne høsten som i fjor.

 

Vi skal forøvrig reise bort i jula, så er vel litt heldig i forhold til at jeg ikke trenger å gjøre mer enn det jeg selv har lyst til når det gjelder juleforberedelser.

 

Lykke til med trening og egentid damer, men husk - det er lov å ta et hvileskjær også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oæææææh - sukkerstopp!! Sukkerstopp!!!!

 

Ok, det er nå en etablert sannhet: for mye sukker over en viss tid gir seg utslag i elveblest hos meg!!! Jeg HATER elveblest!!!! Panikk!!!

 

Jeg har en elendig historie med å plages med elveblest, men vekttapet de siste årene har gjort at det har blitt helt borte. men så tok det av på goderifronten i helga - og i går kveld kjente jeg plutselig at jeg fikk sånne varme, hovne, kløende flekker på hendene. Og psykosomatisk kjente jeg øyeblikkelig at hele fjeset hovnet opp og begynte å klø (det gjorde ikke det på ordentlig, da - men det er det jeg er så redd for...)

 

Så - antihistaminer og sukkerstopp frem til lørdag!

 

Jeg må bare klare å HUSKE at jeg ikke tåler det, når småkakene og julegodteriet roper navnet mitt... Damene på jobb har til og med begynt å ha småkaker med på jobb, og de kakeboksene står like bak ryggen min og hvisker "Roooosssskvaaaa. Rooooosssskvaaaa. Bare en liiiiiiten biiit..."

 

Argh!

Jeg får finne frem Spotify og spille julemusikk så det overdøver kakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhuhuhuuuuuuu :(

 

Hvorfor skal jeg ha en stressende dag på jobb, med vanskelige tiltakshavere - akkurat den dagen jeg har sukkerstoppets første dag?

Stress gjør sukkersuget enda verre... Events conspire against me!

 

Jada, jeg vet - i-landsproblemer!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Roskva. Håper det går bra! Har aldri hatt sånne reaksjoner på sukker selv, men merker at jeg blir mer opplagt når jeg begrenser sukkerinntaket. Men å ta med småkaker på jobb, det synes jeg er unødvendig. Du får bevæpne deg med frukt og nøtter, så har du noe godt og sunt innen rekkevidde.

 

Det ble egentid i går kveld :) Jogget til og fra trening, og var blid og fornøyd da jeg kom hjem. Og jammen hadde gubben vasket kjøkkengulvet mens jeg var på trening, så det ble en riktig fin kveld :)

 

Snupsipups - jeg har alltid vært en pingle på push ups. Klarte ikke en eneste en da jeg gikk på videregående (jeg var ikke særlig glad i gym). Men instruktørene maser jo stadig om at man skal ta minst én på strake bein, så i vår begynte jeg med det. Nå har jeg jo hatt pause fra styrketrening i hele sommer, men da jeg begynte på igjen nå i høst, fortsatte jeg å prøve én. Og så en til. Og plutselig klarte jeg mange :D Man kommer jo ingen vei uten å presse seg litt.

 

I dag har jeg hatt en feriedag for å kjøpe julegaver og kose meg helt alene, og det har jeg klart. Er helt gåen i beina nå. Ble en liten utskeielse på kafé, men får ta det rolig med kaloriene resten av dagen.

 

Håper det går bra med alle i denne tida full av fristelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å begrense søtsug kan det hjelpe å spise sunn mat ofte. En frukt, wasa sandwhich, skyr, vaniljekesam, gulrøtter, en kopp suppe, proteinbar osv.... Alt dette kan også spises "i farta" på travle dager og gir ikke så veldig mange kalorier. Jeg tillater meg ofte å spise mer mat (sunn mat) på sånne søtsug dager for å unngå det søte. Og da bruker søtsuget ofte å gå over etter noen få dager.

Jeg har heller aldri reagert med elveblest på sukker, men merker at jeg ikke tåler det noe særlig fordi det gjør meg så vanvittig trøtt og kraftløs. Så ingen tvil om at det ikke er bra for kroppen. Bare synd at det er så godt.....

 

Skal på trening snart jeg også Solvane, så kanskje det blir strake push ups i dag (iallefall noen få, håper på mer enn en).

Jeg har også hatt fri i dag, men benyttet sjansen til å få vaska kjøkkenet. Så nå er det rent å fint til jul. :) Siste rest av julegaver på utsettes til etter i morgen for da blir det lønn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra - jeg klarte meg uten sukker i går, og sukkersuget har lettet litt i dag :)

 

Det står fortsatt kaker og sjokolade bak meg, men de roper ikke like høyt. Jeg tror ikke det er vanlig å få elveblest av mye sukker - men jeg har en lang sykdomshistorie bak meg, med elveblest og medisiner knyttet til overvekt. Nå som jeg er mindre tjukk, plages jeg nesten aldri med elveblest mer. Men mye sukker trigger det, tydeligvis - så det får være et ekstra incentiv til å passe på hva jeg spiser! Jeg har også fjernet galleblæren, og blir fort dårlig av å spise meg stappmett på feit julemat.

 

Så mine helsemessige begrensninger burde jo gi et utmerket utgangspunkt for å spise sunt og fornuftig - det er bare å klare å huske det, når snopet frister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Så koselig å se alle igjen. Fy som tiden flyr?! Nå har det gått hele åtte uker siden fødselen, tenk det. Litj-kveita vokser og har det bra, og jeg likeså. ;) De første ukene gikk jeg ikke opp i vekt, men de to-tre siste har jeg merket at det har kommet et kilo eller to sigende på. Ikke så rart, heller, for jeg smalt på et skikkelig sukkerkick nå siste tiden. Det ble så ille at jeg heldigvis våknet opp og skjønte at sjokolade og andre søtsaker, til dels i store mengder, det funker ikke hver eneste dag! Så nå er jeg på sukkeravvenning. Det går halvveis bra, men suget er der fremdeles. Inderlig. Må klare holde meg noen lunde i sjakk i jula, i alle fall. Så skal jeg tilbake på trening på nyåret. Spent på å se ny-senteret, Roskva og Solvane!

 

Nå kjører jeg "heller spise for mye grovt brød med pålegg og sunn middag enn snop". Og det hjelper. Mer fra meg senere, litt-kveita kaller!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kveita - så hyggelig å se deg her inne igjen! Godt å høre at dere har det bra, du og litj-kveita!

 

Det kan være vanskelig å finne tid til å sitte på nettforum og sløve når man har liten baby. Når ungen sover skal man jo bare kose litt til, og så må man på do, og så skal man bare rydde litt, og kanskje ta en dusj.... Nei, der var det tid for pupp igjen :)

Jeg opplevde at jeg hadde langt bedre tid da jeg gikk hjemme med andremann - da ble jeg ikke sittende og kose med sovende baby i samme grad - han fikk ligge alene i vugga litt mer enn eldstejenta.

 

Denne helga skal jeg jobbe inn noen timer, så jeg ikke har like mye minus å skjemmes over. Jeg vil jo gjerne ta fri på fredag i romjula, så vi får bedre tid til å reise sørover til Lofoten for nyttårshelga. Håper bare været holder seg til da - det er så typisk at det blåser opp til fokk og rokk når vi skal kjøre langt...

 

Det er egentlig ganske hyggelig å sitte alene på jobb - høre på musikk, og ikke bli forstyrret av telefoner og skravlete kolleger. Ikke for dét - jeg liker mine skravlete kolleger, men det kan bli litt mye i blant. I morgen skal jeg ut med mine kolleger og se Vett og Uvett på Kulturhuset - jeg gleder meg masse!

 

Det hjalp på å få den elveblest-skrekken i kroppen igjen. jeg er mye flinkere å holde meg unna sukker enn jeg var forrige helg. Det kan bli nyttig når vi nå skal feire jul :) Men jeg har kjøpt marsipan og nougat - og skal lage konfekt sammen med ungene i kveld, har jeg tenkt :) det er så stas å lage julekos sammen - da får det bare være at det meste av pynten går rett i barnemagene. Dessuten er det jo lørdag...

 

God helg til dere alle sammen - bruk den til å ta et ekstra kvarter for dere selv, og bare kos dere litt ekstra :) (Jeg tok mine 15 minutter ekstra i dusjen i formiddag ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var temmelig fornøyd med min siste "offisielle" veiedag før jul i går. Ned 300 gram fra forrige uke, så da går det riktig vei. Men det aller beste var midjemålet som nå er på 88 cm. Har jo lest at det helst skal være 80 hos damer, men at opp til 88 er nesten akseptabelt. Det har i hvert fall vært oppe i 95 tidligere i høst, og det betyr jo at noe skjer med kroppen min fordi om ikke vekta raser nedover. Regner med at det er treninga som setter sine spor :)

 

Er nok travelt nå ja, Kveita. Husker da jeg fikk min første - det var stas, men jeg ble ganske frustrert over at jeg ikke fikk noe tid til meg selv. Med andremann gikk det bedre, og da rakk jeg å være mer sosial også. Gikk på babytreff, men da ble det jo kakefest hver eneste uke. Ikke bra for vekta! Men det høres jo ut som om du har en viss kontroll.

 

Jeg har også for mange minustimer, Roskva, men rekker ikke å jobbe dem inn. Blir nok lønnstrekk i januar på meg, men det får heller være. Har vært superstresset og sovet dårlig de siste ukene, men nå går det bedre. Prøver å roe ned sånn at det blir kos med juleforberedelsene, og ikke bare stress. Fordelen med å ha det så travelt, er at det ikke blir tid til overdådig kosemat på kveldstid. Dessuten er jo været så strålende at jeg får syklet hver dag. Tviler på at jeg går ned noen ting i jula, men jeg planlegger å ta med joggeskoene, så jeg håper jeg skal få rørt meg litt innimellom all kosen. Vi drar til Finnmark, så det er vel fare for at det blir litt for kaldt å jogge, men jeg håper det beste. Har noen vage planer om å løpe mila i Mørketidsløpet 5. januar, men skal se an været litegrann.

 

Ønsker alle ei fin og stressfri førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang Solvane. :) Bra jobbet nå i førjulstiden med mange fristelser over alt. :) Høres spennende ut med det mørketidsløpet, håper været holder :) På meg har det bare blitt innetrening i det siste, selv om jeg lengter etter joggeturer ute. Dessverre har jeg ikke utstyr til å jogge ute nå, og ikke økonomi til å handle inn med det første heller. Så da blir det nok innetrening frem til våren :/

 

Vekta mi viste 68,1 kg på mandag og jeg hadde gått ned 600g på 1,5 uke ca. Tenker jeg skal veie meg på mandag også selv om det er julaften. Har bare 100g igjen til mål, og det hadde vært så gøy å klare det på selveste julaften. Så derfor må jeg bare prøve å holde meg på matta denne uka også. Kjenner det ikke er lett for tiden nei....

Midjemålet mitt ligger konstant på 72 cm. Har ikke rikket seg i det hele tatt de siste kiloene, håper det betyr at det forsvinner fra lårene isteden, for de er mine største problem områder. ;)

 

Fint å høre at alt går bra med deg og litj-kveita Kveita. :) Og så bra at du har bestemt deg for å begynne med sunnere vaner. Du får holde oss litt oppdatert på hvordan det går innimellom når du får litt ledig tid :)

 

Ellers ønsker jeg alle en flott førjulstid, håper alle er i rute til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei alle kjekke damer, Godt Nytt År!!

 

Sitter på en flyplass på vei hjem og nyter den siste fridagen før hverdagen klemmer til igjen. Det skal bli godt å komme i ordnede former og jeg er topp motivert formsunnere valg :-)

 

Vekta har gått litt opp, med ikke så mye. Kjenner allikevel at magen svulmer over buksekanten... Januar - her kommer jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og godt nytt år til alle!

 

Fikk endelig veid meg igjen i går, etter å ha vært borte fra vekta hele jula. Fryktet det verste etter to ukers julemat, multekrem og marsipan, men så hadde jeg bare gått opp 200 gram :D Sier meg godt fornøyd med det. Har ikke tenkt spesielt mye på hva jeg spiste, men har passet på å komme meg ut på spaserturer og joggetur. Hadde ei mye bedre jul i år enn i fjor - følte meg våken og opplagt og glad, og det tror jeg er fordi jeg er i såpass god fysisk form som jeg er. Pådro meg en forkjølelse som fortsatt sitter i, så det har ikke vært mye aktivitet den siste uka, men nå er jeg på bedringens vei og klar for trening igjen :) Får bare håpe det er plass på treningssenteret når det nå fylles opp av folk med gode forsetter ;)

 

Lykke til i det nye året alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år damer :)

 

200g var jo rett og slett imponerende Solvane. :) Ble 2 kg opp på meg. Her har kontrollen tatt seg en skikkelig juleferie og frotsingen har fått fritt spillerom. Har virkelig fått kjenne på kroppen hva dårlige matvaner gjør med energininået; det har ligget så og si på null.

 

Men nå ligger et nytt år foran oss, med nye muligheter. Men rent bortsett fra at julen ble fiasko sånn matmessig, tror jeg at jeg vil gjøre det meste likt som i fjor (både på treningsfronten og matfronten). Fra 2/1- 12 til 2/1-13 gikk jeg nemlig ned 17 kg. Hipp hurra :) Har ikke tenkt å gå ned 17 kg til da, greier meg med de 2 kiloene jeg gikk opp i jula ;) Så får vi se om jeg tørr å ta sjansen på å flytte inn på hold vekten. Synes det høres litt skummelt ut nemlig, for det har jeg aldri greid før..... mye lettere å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 17 kg på et år er utrolig imponerende, Snupsipups! Regner med at de to "julekiloene" er relativt lett å bli kvitt nå når hverdagen er tilbake. Håper du klarer å holde vekten også, for det er jo så mye mer behagelig å være på trivselsvekten sin. Blir gjerne med deg inn på "hold vekten", for det er vel det jeg holder på med, selv om håpet/målet er å gå ned 4-5 kg til. Ser ikke ut til at jeg klarer det med det første, så kanskje skal jeg slå meg til ro med det jeg veier. Det jeg tenker mest på er at jeg skal løpe mila i juni, og helst fortere enn i fjor, og da tror jeg det vil gjøre stor forskjell å veie noen kilo mindre.

 

I morgen var planen egentlig å løpe mila i Mørketidsløpet, men jeg er fortsatt forkjølt, og de jeg skulle løpe sammen med, trakk seg, så da blir det ikke noe av. Jogget til jobb i dag, og det var veldig tungt, men er glad jeg får litt mosjon før helga setter inn. I morgen skal vi ut og spise sushi, og det er jo magert og fint. Må bare passe på at det ikke blir altfor mange glass vin til.

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært koselig med selskap på "hold vekten" Solvane. Hvis alt går som planlagt flytter jeg inn i løpet av januar. Har tjuvstarta litt der inne i går, for jeg fant en fin nyoppstarta tråd som jeg kjente meg godt igjen i. Men når jeg er helt i mål starter jeg min egen trå også.

 

Så kjedelig at de andre trakk seg fra løpet og at du ble forkjølet da Solvane. Men satser på at alt går supert i juni da. ;)

Hva slags utstyr bruker du når du løper ute nå om vintern? Kjenner jeg har så lyst til å jogge ute igjen, så nå har jeg bestilt meg trailsko og løpebrodder. Har du ellers noen tips om passe utstyr til vinterjogging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i byen da starten for Mørketidsløpet skulle gå i går. Kjente at det kriblet litt i beina, men det ble altså ikke noe av denne gangen. Nå sitter jeg med løpetightsen på og forbereder meg mentalt på å bevege meg ut i det mørke, våte været. Har ikke hatt noe spesielt utstyr egentlig, bortsett fra brodder (helt nødvendig i denne hålkebyen). Har brukt ull-stillongs under en vid, elastisk bukse, langermet superundertøy og en tynn fleecegenser eller ullgenser under joggejakka. Og en tynn ull-lue på de kaldeste dagene. Det er selvfølgelig tyngre å jogge i, men det er bare å forsone seg med at det ikke går like fort som på sommerføre. Men nå til jul fikk jeg en litt tjukkere løpetights i gave. Brukte den i jula, men da var det 12 minusgrader, så da hadde jeg superundertøy under, og det gikk helt greit. Nå er det varmegrader ute, så jeg skal teste den uten noe under. Tror det skal gå bra. Hva er trailsko, Snupsipups? Mannen min foreslo at jeg skulle kjøpe meg piggsko, og det er kanskje en idé, for broddene går stadig i stykker, eller jeg har forlagt dem på et lurt sted så jeg ikke finner dem når jeg skal ut.

 

Er litt uopplagt og sliten, men tanken på dusj og badstu når jeg kommer inn hjelper på motivasjonen. Dessuten pizza foran tvn sammen med min kjære, og da må det forbrennes noen kalorier først.

 

Ha det fint i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailsko er løpesko som er egnet for terrengløping og for vinterføre. Mange av dem har goretex og en såle med bedre grep. På holke må en nok bruke brodder uansett dersom man ikke har piggsko.

 

Skal se om jeg kommer meg ut på løpetur i løpet av uka. Kjenner jeg virkelig savner løpinga nå, og at det kribler i kroppen. Håper skoene kommer snart og at størrelsen passer. Takk for tips om påkledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha trengt goretex-sko i går, ja, på det slapseføret som var. Det plaskregnet og blåste, så jeg var våt som en druknet katt da jeg kom inn etter joggeturen. Men for en god følelse det er etterpå :D

 

I dag var det veiedag - opp 300 gram fra forrige uke. Er ikke så overrasket, etter en helg med masse vin og pizza. Dessuten sliter vi fortsatt med kaker og julesnop som ikke er spist opp enda. Men nå har forkjølelsen sluppet taket, og det blir mer trening, så da regner jeg med at det kommer i gjenge igjen. Og jeg er fortsatt på 68-tallet :) Og midjemålet er fortsatt 88, det samme som før jul :D

 

God og aktiv uke ønskes alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69,2 kg på meg og ned 1 kg siden forrige uke. Og 1,2 kg til målstreken. Håper på å passere i løpet av januar. Egentlig en litt merkelig følelse å være så nær allerede i januar, har jo stort sett hatt ganske mange kilo for mye ved hvert nytt år. Men så har jeg aldri vært så flink til å jobbe bra over lang tid før heller da. Satser på at det er fordi jeg endelig har lært, og at jeg nå kan ta med meg kunnskapen på hold vekten og virkelig holde vekta nede.....

 

Midjemålet fikk jeg ikke målt, for målbåndet var søkk borte. Men tror jeg skal vente med å ta alle målene til jeg er helt ferdig. Men sist jeg målte var det på 72 cm. (Vekta er mest fordelt på lårene til meg.....)

 

Skal komme meg på joggetur denne uka jeg også ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen!!

 

Så flinke dere er som løper og løper - jeg kommer aldri til å hive meg på den jogge-trenden! Jeg liker rett og slett ikke å løpe! Jeg kan til nød GÅ - ganske langt om så skal være, men foretrekker styrketrening i sal! Ute er det hålke og snø og slaps og kald vind! Isj!

 

Så var det på'an igjen. Jeg har hatt ganske frislipp i jula, og det vistes på vekta da jeg veide meg onsdag 2.1. - 81,6kg viste vekta da.

 

Jeg har liksom gjort opp status i løpet av høsten og jula. Jeg ser at jeg definitivt har lettest for å motivere meg for vektnedgang mellom nyttår og sommerferien. Resten av året er det lettere å holde fokus på å holde vekten. Så jeg klarer ikke å "stå løpet ut" og slanke meg alt jeg skal i én smell. Men jeg er heller ingen jojo-slanker, for jeg går ikke opp alt sammen igjen. Kanskje det er slik JEG fungerer, jeg når målet sakte, men sikkert - og lar kroppen venne seg til endringene etter hvert.

 

Så, nå er det på'an igjen, og jeg er mer motivert enn på lenge :D/>

Som sagt veide jeg meg onsdag 2.1. og var ganske motivert for å skrive ned alt og holde stålkontroll hele uka!

Men så, på torsdag ettermiddag fikk jeg omgangssyke. Og ei sjaber helg med litt omgangssyke på meg, og febersyke unger, er tydeligvis en god kickstart på årets slankeprosjekt. I morrest viste nemlig vekta 80,8 - 800g ned på fem dager! (Og jeg HAR spist i helga, så det er ikke bare fordi kroppen er tom og nedkjørt).

 

Så, strålende start på årets slankeprosjekt! :)/>

 

 

Ellers har jeg bursdag i dag!! Hurra for meg!! Har tatt med kake på jobb, der er det heldigvis mange som vil hjelpe meg å spise den opp. I kveld skal jeg feire med å dra på strikkekveld med venninnene mine, jeg skal ta med litt muffins dit også - tenkte jentungen skulle få hjelpe meg å pynte så vi kan spise noen til kaffen og ta resten med til "damene" - tenker det blir mye rosa glasur og glitter! Jeg har bursdag bare i dag, så det synes jeg at jeg (og familie og venner) skal unne oss!

 

(I morgen, eller en annen dag, skal jeg skrive en hel kronikk her inne om "vår indre monolog", og hvilke begreper vi bruker om mat og trening. For eksempel hvordan jeg først sa at de kakene "ikke gir meg dårlig samvittighet", endret det til "har jeg fortjent", men endte opp med at "det skal vi unne oss"...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiheihei!

 

Nå holdt tråden vår på å ramle ned på side 2 - DÉT kan vi ikke ha noe av ;)

 

Jeg er stuptrøtt og snopesyk i dag - vi får se om jeg klarer å holde fokus hele degen :) Jeg prøver, i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til alle!

 

og hurra for deg og dagen som var, Roskva! Her deltok jeg i årets mørketidsløp bare som heiagjeng, hehe... Jula satte sine spor. Det ble tre kilo opp, tror jeg, men det var til pass åt meg. Jeg har jo mytt godt av en forbrenning som har vært fullstendig på høygir mens jeg var gravid. Så deilig bare kunne spise det man hadde lyst på! Nå er den tilbake på normalen igjen, og det merkes. Ergo legger jeg på meg når jeg fortsetter som før. Og det kan vi ikke ha noe av. Svigerinna mi ble tilfeldigvis utfordret av mora si på å ha et gottefritt år, og den heiv jeg meg med på. Så nå er det bare kake som er tillatt. Merkelig nok så føles det helt greit. Det er deilig å ha bestemt det, liksom. Så slipper jeg å ta kampen hver gang en fristelse dukker opp. :) så langt går det i alle fall helt greit!

 

Har Solvane og snupsipups forsvunnet helt over på hold vekta? Ble så stille her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...