Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Solvane

Jeg kjenner igjen det med selvopptatthet, Roskva, og tror det er en av grunnene til at jeg ikke orker å være i slankemodus hele tida. Jeg klarer ikke å tenke på annet enn kalorier og centimeter og om jeg snart kommer inn i det eller det plagget. Den første gangen jeg slanket meg, fortalte jeg om det til alle - det var et stort prosjekt som ble kunngjort vidt og bredt. I denne siste runden har jeg funnet én venninne som jeg diskuterer det med, og ellers har jeg fått utløp for tanker rundt vekt og sånn her i dette forumet. Jeg veier meg mens barna ser på, men da gjør vi det til en lek, hvor de også veier seg, og vi sier "å, som du har vokst!" når de har gått opp i vekt (de er jo aktive og slanke barn, så jeg har ingen bekymringer for vekta deres) Når jeg veier maten min, gjør jeg det så diskret som mulig, og jeg tror ikke jeg har nevnt slanking så de har hørt det. Min egen mor drev stadig og slanket seg, selv når hun ikke hadde noen grunn til det, og jeg synes ikke ungene skal utsettes for det. Men skjønner at det er vanskelig når det er alt man tenker på i en periode. Kanskje trenger du ikke å gå mer ned i vekt nå, Roskva? Hvis du er fornøyd nå, og kroppen er såpass lett at du kan gå turer og trene uten å føle at du kommer til å dø etterpå? Men jeg synes ikke du skal gå opp i vekt igjen - uten at jeg har sett deg verken som tykk eller tynn. Vet ikke hvordan du skal klare å ikke være selvopptatt, men kanskje det hjelper å tenke at du skal være sunn for helsas skyld, og ikke nødvendigvis for utseendet. Det er jo bra for helsa å ikke være altfor tung, og det er bra for utholdenheten i hverdagen; til å kunne leke med ungene og klare seg gjennom jobb og familieliv uten å bli helt utslitt av det.

 

Selv merker jeg konsekvensene av mye mat og lite trening de siste ukene, men det ordner seg.

 

Nyt helga som snart står for døra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen det du skriver om å bli veldig selvsentrert og behovet for å snakke om slanking hele tiden Roskva. Jeg var også sånn før. Nå har jeg heldigvis forumet her inne og får delt alle mine tanker omkring slanking med personer i samme situasjon. Så behovet blir godt dekket her inne, og de rundt meg slipper å høre om det. ;) Selvfølgelig er det mange som kommenterer at jeg har godt ned i vekt, det vises jo veldig godt på meg nå. Men da svarer jeg på det de spør om, og ferdig med det.

 

Tror det er veldig individuelt hva hver enkelt ønsker å veie. Selv føler jeg meg veldig komfortabel og flott på 68 kg. Så målet mitt er å ligge der. Har jo egentlig ligget der en stund nå før en kraftig utskeielse i starten av uka (over 2 dager) førte meg opp på over 70 kg. Her føler jeg meg slett ikke vel. Så da er det bare å hive seg rundt og komme seg tilbake på 68. Kanskje jeg burde kommet meg litt lenger ned, slik at det skal litt mer til enn en utskeielse før vekta er ute av komfort sonen.... Vil jo kunne ta meg en fest, kose meg i høytider og ferier og skeie ut en gang i blant uten å føle meg feit av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Veiedag, og vekta viste 70,7 :angry: Det vil si opp 1,2 kg fra forrige uke. Visste jo at jeg har vært sløv de siste ukene, men det er ikke noe gøy likevel. Når jeg ligger ned mot 68 kg, er jeg ganske fornøyd, men målet er fortsatt 65 kg. Det kan jeg se langt etter foreløpig, altså. Nå er det snart påske også, med alt det fører med seg av kos og godteri. Får bare tenke at noen fridager er en ypperlig anledning til å skaffe seg litt ekstra trim. Skal i hvert fall ikke la det skure og gå. Så da er målet for uka som kommer: Ikke mer opp. Så får jeg ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

70,5 kg denne uka, så jeg har i hvert fall nådd målet om ikke mer opp. Syklet til og fra jobb fire ganger i forrige uke, så jeg fikk en del trim, men jeg gikk bare én gang og trente på SATS. Har ingen planer om noe strengt regime i påska, men håper å holde meg litt i skinnet, og håper jeg får meg et par joggeturer også.

 

Ha en fin påske alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Stempler inn etter påske og gjør meg mentalt forberedt til et nytt kurs. Har gått jevnt på kurs lenge, men har egentlig kun oppnådd å holde vekten og ikke gått så mye ned.

Ser mange av dere er aktive og flinke, og svært nære målene - godt jobba! :)

Skal forsøke å legge inn et nytt gir på dette kurset, har behov for å komme tilbake til resultatet for et par somre siden, da var jeg veldig godt fornøyd og 5-6 kg lettere enn jeg er nå. Vil etablere en tråd for å øke egen fokus, så får vi se om det hjelper.

 

Vel overstått påske allesammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er inne og napper litt i tråden siden den ramlet ut av førstesiden ;)

 

Jeg føler at det går bra med meg for tiden, er veldig fokusert og får heldigvis resultater av det. Neste uke kommer en liten utfordring med et sosialt treff med jobben som inkluderer både mat og vin. Det blir om å gjøre å rekke å trimme litt først, velge litt nøkternt i matfatet (både type og mengde) og drikke 2x så mye vann som vin.

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann,

Er det noen igjen her inne? Ser ut til at du er topp motivert, lenapena - det er bra. Selv er jeg litt frustrert. La på meg ca 2 kg tidligere i vinter - i en periode hvor jeg var mye forkjølt og ikke fikk trent. Tenkte at de kiloene skulle av igjen, men den gang ei. Så nå ligger jeg fast på 70-tallet. Snikveide meg på fredag, og da var vekta 70,0 så jeg tenkte at jeg skulle få se 60-tallet igjen i dag, men neida. 70,7 viste vekta i morrest. Altfor mye lørdagskos i helga, altså. Men nå er veiene her bare og fine, og jeg har begynt å sykle til jobb og ta lengre joggeturer igjen. Så er optimistisk for de neste ukene, altså :)

 

Håper det går bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, her var det stille!

 

Nå har litj-kveita blitt et halvt år, og mora har lagt på seg et par kilo etter avsluttet graviditet. Nå er jeg jammen bare et kilo unna tidligere maksvekt (ser bort fra under graviditeten, da) og magen er i tillegg myyye slappere, så nå må jeg gjøre noe. Det har vært utrolig mye tull og tøys under permisjonen, så det er ikke noe mysterium at jeg har lagt på meg. Egentlig er det et under at jeg ikke har lagt på meg mer, når jeg tenker meg om... Men nå skal jeg ta tak! Jeg skal ikke bryte nye vektbarriærer oppover denne gang. Så jeg tror jammen at jeg skal begynne på kurs! Det passer selvfølgelig maks dårlig siden jeg skal til syden i to uker nå, men det er jo ingen grunn til å utsette av den grunn. Hoho, så deilig å føle seg motivert!!

 

Sniker nok innom tråden din, lenapena. Og håper det står bra til med Solvane og Roskva (jeg blir imponert og inspirert av dere to!). Og fruen, selvfølgelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kveita, så koselig å høre fra deg. Kanskje vi kan få til mer liv i tråden fremover nå som flere har startet på igjen?

Fin tid fremover nå for mange trilleturer med litj-kveita, og det hjalp iallefall på vekten min når jeg var i samme situasjon. ;)

 

Er (eller var?) litt i samme bås som deg Solvane, vekta lå limt fast på over 70 kg i flere uker og jeg greide ikke å ta skikkelig tak. Men forrige uke løsna det og vekta gjorde et hopp i riktig retning ved veiing denne uka. Så nå satser jeg på at jeg endelig har kommet i gang med finpussen før sommern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke helt den farten i tråden som jeg hadde håpa på, håper det kommer seg etterhvert.

Var innom den gamle tråden vår og leste og holdt på å le meg ihjel. Så mange morsomme diskusjoner vi hadde. :) Og som jeg savner frøken frue og hennes herlige, usjenerte innlegg. Håper hun snart kommer innom oss igjen og beriker oss med sin utmerkede skriverkunst. :)

 

Endelig er det helg igjen og jammen skal det bli godt. Er sliten etter ei lang uke, så nå slapper jeg av i sofaen med bena høyt og Pepsi max i glasset (for det har jeg fortjent). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, hyggelig å se at vi er mange som nå er i "det bevisste hjørnet" :)

 

Jeg må tilstå at jeg er mentalt på vidvanke akkurat nå. Trøtt og sliten etter all reising, konsentrasjon, jobbmessig "big- og smalltalk", wining&dining. Sitter på nok en flyplass og har to dager / to poster igjen på programmet før jeg er hjemme i det lune hi...

Utskeielsene startet fredag ettermiddag og nå er det søndagettermiddag. Selv om jeg ikke er hjemme og får "restartet" motivasjonen der, så må jeg ta tak i situasjonen nå!

 

Hvem kan hjelpe meg med jobben? Ingen, jeg må ta tak selv!!!

Hvor lenge skal jeg lage unnskyldning for meg selv? Ikke lenger enn hit!!!

 

Så det så :)

 

Nå er det forøvrig 3. gang jeg skriver dette innlegget på et ustabilt flyplassnett... grrrr - passer dårlig med blodsukkertemperamentet mitt

:blink:

 

Solvane, lykke til med den siste kneika, du får nok belønningen snart :)

Kveita, lykke til på kurs! Jeg støtter deg i å melde deg på kurs selv om du skal på ferie, det hjelper i allefall meg med litt ekstra motivasjon :)

Snupsipups, bra at du trekker litt i oss og i tråden!! Jeg savner også gullkornene til Frua, kanskje hun stikker innom en snartur snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, tilbake på 60-tallet igjen :D/> Fra 70,7 i forrige uke til 69,5 i dag. Har spist normalt, men trent mye mer enn jeg har gjort i det siste. I går kveld slo det meg at det snart er 22. juni (når jeg skal løpe løp) så jeg la ut med sommerjoggeskoene på ( B)/> ) i det nydelige vårværet vi har nå. Hadde bestemt meg for å løpe ei mil, men etter 6 km sa beina stopp. Men jeg hadde ikke akkurat noe valg - jeg var 4 km hjemmefra og måtte fullføre. Hadde heldigvis med meg musikk som kunne sette rytmen, så jeg krekte meg gjennom de siste kilometrene også. Var i alle fall veldig godt å ha løpt en tur, og neste gang går det sikkert bedre :)/>

 

På torsdag drar vi på en ukes sydentur, så det spørs hvordan det går med vekta da. Gleder meg uansett til å slappe av i varmere omgivelser, og så får jeg heller ta tak igjen når vi kommer hjem igjen.

 

Hyggelig å høre fra dere alle sammen - håper det går bra i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Beklager at jeg falt fullstendig ut her - jeg mista alt av motivasjon! Slapp og trøtt, lei av å ha syke unger og hangle meg gjennom dagene selv.

 

Men nå smelter snøen, og det er vår i lufta (og bilen er på verksted, så jeg tvinges utog gå og ta bussen), og da går aktivitetsnivået opp automatisk! Verandaen er nesten snøfri, og vi tilbringer mye mer av dagene utendørs, spesielt i helgene. Og med varmere vær, frister det også med lettere mat. Mindre saus og mer grønnsaker! Mer frukt til dessert og snop. Kjenner jeg gleder meg veldig til de ferske gulrøttene kommer i butikken.

 

I dag skal jeg jobbe seint, vi har et offentlig arrangement utover kvelden. Det innebærer dessverre felles pizza-spising først, men det får stå sin prøve. Det hjelper på time-kontoen min i alle fall. Og med alle fridagene fremover, tror jeg kanskje jeg klarer å hanke inn noen flere ekstratimer her og der. Planen er å være ajour med arbeidstimer innen 15. mai, slik at jeg kanskje får opparbeidet meg en del plusstimer i løpet av sommeren :) Med den arbeidsmengden jeg har på skrivebordet akkurat nå, tror jeg at jeg kan få god bruk for de timene også - ser ut som om hele Tromsøs befolkning skal bygge på huset i år!

 

Til min store glede har jeg fått mange positive tilbakemeldinger på jobb i det siste - det ser ut som om jeg har blitt ganske flink i løpet av det året jeg har jobbet i kommunen! Nå får vi bare håpe at det resulterer i at jeg sikrer meg fast stilling i løpet av året!

 

Kjære Kveita: Så godt å høre at litj-kveita vokser og trives! Jeg kjenner meg igjen i at det ikke er så lett å holde fokus på mat og trim når man er hjemme i permisjon. Min opplevelse har allikevel vært at når permisjonstida går mot slutten, får jeg et voldsomt behov for egentid! Å slippe å ha en unge limt fast til kroppen i et par timer. Og da funket trening og GR-kurs som en flott måte å holde fokus på "MEG"! Jeg håper du finner en måte å finne tilbake til deg selv på etter hvert - la oss høre hvordan det går med deg!

 

Solvane, Snupsipups og lenapena: dere er til inspirasjon for meg!! Dere gir dere ikke, og deler opp- og nedturer med oss andre. Jeg setter stor pris på det!!

 

Jeg håper det går bra med dere, alle flotte damer!

Jeg savner også Frøken frue, og hennes utmerkede penn! Men jeg håper (og velger å tro) at hennes fravær her inne betyr at hun klarer å la være å ha så mye fokus på vekt, og heller fokuserer på sin flotte familie og sin egen mentale helse!

 

Hvis du er her inne og sniker av og til, Frøken Frue, så skal du vite at vi heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perioder helt uten motivasjon har vi vel vært igjennom alle sammen. Man vil egentlig se bedre ut, men har absolutt ikke krefter til å gjøre noe med det. Men plutselig en dag dukker den opp, og da er det bare å klore seg fast i den og tviholde på den lengst mulig. ;)

 

Har vel egentlig ikke lagt ned den helt store innsatsen fra jul og frem til nylig jeg heller. Har trent bra, men maten har ikke vært optimal. Litt for mye kos rett og slett, så 3 kg snek seg på.

Men nå er det snart sommer og bikinisesongen nærmer seg. Og hvem vil ikke se litt bedre ut i bikini? Så da er det på tide å øke innsatsen litt igjen. Heldigvis er det mye triveligere å bevege seg ute nå når snøen er borte og det er varmere i lufta. :)

 

Lykke til med opparbeidelse av pluss timer også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest kveita

Hei jenter! *vinke*

 

Jeg gikk på en smell på ferie, for vi hadde ikke internett likevel!? Men kursinstruktøren var grei nok til å utsette kursstart to uker, så NÅ er jeg i gang.

 

Solvane - gratulerer med 60-tallet! Juhu!! Og jeg er kjempeimponert over løpinga di, altså! Du er jo i kjempeform. :)

 

Roskva - godt å se deg igjen, og velkommen ut av vinterdvalen! ;) Så hyggelig med gode tilbakemeldinger på jobb, det betyr mye i hverdagen. Jeg tror deg på at "hele Tromsø" skal bygge ut, for det er de jammen gode på her oppe. Karnapper, terrasser og utspring i alle himmelretninger, hoho!!

 

snupsipups og lenapena - Dere er flinke, altså! Jeg blir så inspirert av dere, hurra!

 

 

Litj-kveita er småsyk for tiden, så vi har hatt innedag i dag. Jeg er såååå rastløs! Så når gubben kommer hjem er det ut på trening for meg. Gleder meg faktisk!! Så får vi håpe tulla er klar for en laang trilletur i morgen.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Hei igjen!

En uke under sydens sol gjorde utslag på vekta. To varme måltider om dagen, og nesten ingen trim - og vips var jeg tilbake på 70-tallet igjen. 17. mai-helga hjalp ikke på heller, men jeg kom meg heldigvis gjennom uten å gå mer opp. Nå har vi et fantastisk vær, og det er lett å motivere seg til løping og sykling. Var ganske stolt i går - jeg var alene med ungene og vurderte å kjøre på biltur, men i stedet puttet jeg dem i sykkelvogna og syklet av gårde. Fikk presset meg litt da.

 

Lykke til med kurset, Kveita! Det er jo utrolig deilig å gå ned litt når sommeren nærmer seg, og som sagt ganske lett å komme seg ut på tur når været er sånn som nå.

 

Roskva - håper du er ajour med timene nå. Det er så deilig med sommertid, så blir hverdagsstresset litt mindre. Håper du kommer deg ut på en og annen fjelltur etter hvert også.

 

Har vært litt fraværende her inne, og kan ikke love at jeg blir voldsomt aktiv framover heller, men jeg kikker da innom av og til. Håper det går bra med alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei hei, alle sammen :)

 

Kalenderen sier 1. august, jeg har vært tilbake i jobb ihalvannen uke, minstemann er tilbake i barnehagen og storjenta mi har begynt på SFO - snart skolejente! Bare gubben har ferie i to uker til (lærere altså, heldiggriser ;) ) Alle solemerker peker mot at høsten begynner nå, og vi kan alle begynne på ny frisk.

 

Ungene fant frem badevekta i går, og ville veie seg. Minstemann veier 14,6kg. Storjenta veier 19,2 kg. Nabojenta veier 26,5 kg. Og Mammaen?? 89 kg!! Kiloene krøp på igjen, og nå er jeg redd for å få de vektrelaterte helseproblemene mine tilbake. Så nå strammer jeg inn igjen! Helt sant!

 

Har jeg blitt en jojo-slanker? Jeg slapp taket alt for mye, og ble tjukk igjen. Jeg tenkte, da jeg avsluttet slankeprosjektet for denne gang, at jeg skulle følge med vekta og stramme inn hvis jeg gikk opp mer enn fire-fem kilo. Tanken var at hvis jeg gjorde det ofte nok, så ville livsttilsendringen "sitte" til slutt, og hjernen og kroppen min ha lært en ny måte å spise på.

 

jeg har tydeligvis ikke lært ennå! Og forsettet om å stramme inn kostholdet ved 4-5kg + sprakk det også. Men det nytter jo ikke å gi opp, hverken helsa eller vekta blir bedre av det.

 

Så jeg prøver igjen. Gullmedlemskap er kjøpt inn, mobil-app er lastet ned, trimavtaler med kollegaer er inngått. På'an igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvæfjordkake på jobb??? Det er ufint!!

 

Jeg holdt meg til ett lite stykke - og det var innmari godt!!

 

men det må jeg sannelig øve meg på - å bare ta ETT lite stykke kake når det serveres på jobb. Det er en treningssak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig å se deg igjen, Roskva :) Selv om foranledningen ikke er fullt så hyggelig, selvfølgelig. Men jeg heier på deg! Kanskje ser vi noe til de andre også, nå som høsten snart kommer?

 

Har også ei storjente som har begynt på SFO, og en lillebror som har begynt på storavdeling i barnehagen. Føles rart at de blir så store, men det er deilig også.

 

Jeg har vært flink i sommer. Hadde med meg joggesko på ferie, og brukte dem til og med :) Likevel snek det seg på en ekstra kilo i løpet av ferien. Det var i tillegg til den som kom tidligere i vår, da vi hadde en uke i Tyrkia. Så i stedet for 67 (helst 65!) kg, er jeg nå på over 71. Sukk. Men jeg er - sakte men sikkert - på vei ned igjen. 22. juni løp jeg mila i Midnight Sun Marathon. Det gikk bra, men jeg tenker på at det kunne ha gått enda bedre hvis jeg hadde vært fem kg. lettere. Får satse på at jeg klarer det til neste år.

 

Selv når jeg ikke slanker meg, veier jeg meg hver uke. Jeg har et slingringsmonn på ca 2 kg - da er det skjerpings! Tror 4-5 kg hadde blitt for mye for meg - jeg synes hver kg ned er skikkelig hard jobbing. Når slingringsmonnet er mindre, er det ikke så mye som skal til for å gå ned igjen heller. Litt ekstra trim, noen is mindre i uka, og litt mindre kveldskos, så går det bra. Så det er det beste tipset jeg kan gi deg til senere, Roskva. Det er slitsomt å alltid ha fokus på vekta, men når du har nådd trivselsvekta di, er det ikke så mye som skal til for å holde det i sjakk. Ønsker deg uansett lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det der evige fokuset på vekt som gjør meg så sliten av og til. Jeg tror jeg må finne en bedre måte å tillate meg selv noen sprekk på, slik at det funker som en pustepause, men at resultatet ikke blir så katastrofalt.

 

Sukkeravhegighet er noe dritt, altså!! Jeg sitter her på jobb, god og mett etter havregrøt og te til lunsj, jeg har tykt hvitt belegg på tunga og er oppblåst i magen etter å ha spist for mye sukker i det siste. Men klarer hjernen å ta inn denne begredelige informasjonen? NEI! Den plager meg med å fantasere om sjokolade- og nougat sommerfugler fra Helmersens Delikatesser!! Mmmmm, sjokolade! Impulsen er nesten for sterk til å motstå!!! Det rykker i armer og ben for å styre meg ut døra og i retning sjokolade. Hodet finner på stadige argumenter for at det ikke er så farlig. Bare én!

 

 

Ååååå, jeg blir gal! I går holdt jeg ut helt til gubben satte frem et norgesglass (!) med Cadburys Mini Eggs på kjøkkenbenken. Så mye sjokolade at det ikke vises om man tar én eller ti. Jeg spiste sikkert mellom 10 og 15 egg! Jeg som skulle spise yoghurt til kvelds, og kun det!

 

Jeg vet at sukkersuget gir seg litt etter tre dager med "cold turkey". Jeg må bare holde ut de dagene!! Hold ut! Hold ut! Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Er nok her inne fortsatt jeg også ja, sukk. Kostholdet har blitt gradvis dårligere i løpet av våren og i sommeren, så også her har det sneket seg på noen ekstra kilo. Vekta viste 71,4 kg på mandag og jeg føler meg slett ikke vel. Jeg også ønsker meg ned til 65 kg sånn som deg Solvane.

 

Og søtsuget, ja det lever i beste velgående. Kjenner meg godt igjen i det du skriver ja, Roskva. Her er det også søtsuget som regjerer og jeg greier ikke å komme meg igjennom de tunge dagene som skal til for å bli kvitt det helt. Men 3 dager hørtes da lite ut, tror jeg trenger minst 14 dager før jeg kan si jeg er kvitt det jeg. Og 14 dager uten sukker det er det en evighet siden jeg har vært. Men skal greie det før eller siden, får bare ta den tiden jeg trenger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager er nok til at det verste gir seg - jeg merker allerede i dag at det er lettere enn i går. Kan bli vanskalig i morgen, da - lørdag! Tror jeg skal unne meg litt lørdagsgodt, men ikke så mye.

 

I dag morrest viste vekta 87,6kg. Ned 1,4kg på ei uke! Litt klær, en del vann og så videre - men likevel! Det er bra!!

 

På mandag begynner en av kollegaene mine på jobb igjen etter ferien, og vi har avtalt å begynne å gå turer sammen minst en gang i uka. Så nå er det slutt på slaraffenlivet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen, da...

 

Helga gikk uten de store kalorikatastrofene ;) På lørdag skulle storjenta mi lage middag og dessert til hoss, helt selv. Hun er bare 5,5 år, og det var første forsøk - så da ble det pølse med lompe til middag, og muffins til dessert :) Jeg fikk restene av muffinsen til minstemann etter at han hadde slikket av pynten og spist toppen. Så tilsammen fikk jeg vel i meg omtrent en muffins, uten pynt ;)

 

Ellers ble det to kanelboller (bestevnninna mi hadde bakt), en marengssmåkake (vi fikk overraskende formiddagsbesøk) og en liten toblerone (til kaffen) i løpet av helga.

 

Som dere ser er det sukkeret som er hovedtrusselen mot vekta og helsa mi. Jeg spiser passelige porsjoner av sunn mat til alle måltider, og det burde holde. Men det er alt det andre jeg spiser MELLOM måltidene som er problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke så veldig bra her, selv om jeg ikke vil kalle det katastrofe heller. Har følt med nedtrykt den siste uka, og trøstespist deretter. Kanelbolle/brioche er min store svakhet, i tillegg til taco/pizza/hamburger til kvelds. Så i går følte jeg meg altfor tjukk, og syntes magen velter utover, og da blir jeg enda mer nedtrykt, selv om nedtryktheten min i utgangspunktet ikke har noe med vekta å gjøre. Burde jo føle meg fin, for jeg trener mye, og har en mann som elsker kroppen min. Men sånn er det i perioder, og jeg hadde gått opp 200 gram den siste uka, så det er ikke bare innbilning.

 

Har ingen planer om å kutte ut sukker helt. Vanligvis er jeg veldig flink til å kose meg med én liten sjokoladebit og la det bli med det. Men hvis vi har det jeg kaller "klisjgodter" i huset(gelégodteri, lakris, seigmenn etc) så klarer jeg ikke å holde meg unna det. Da kan jeg spise til jeg blir kvalm. Så jeg prøver å ikke kjøpe det inn i utgangspunktet. Heldigvis er ikke mannen spesielt glad i det heller, så det blir stort sett bare det vi kjøper inn til ungene. Synes du har vært særdeles moderat med sukkertinntaket, Roskva. Hadde jeg holdt meg sånn i skinnet, hadde det gått veldig bra. Men nå står to bursdagsfeiringer for tur denne uka, så det blir vel så som så.

 

Meldte meg ut av SATS i vår, siden jeg vet at jeg ikke trener der på sommerstid. Jeg har vært flink til å jogge i sommer. Da vi kom fra ferie, ble det ca annenhver dag, og lange turer også. Men nå kjenner jeg at kroppen og beina er slitne, så jeg må ta det litt mer med ro. Trente styrketrening i går for å få litt variasjon, men kunne tenke meg noen saltimer på SATS igjen, så jeg må vel melde meg inn snart.

 

Bra vektnedgang i hvert fall, Roskva. Håper det fortsetter sånn!

 

Ønsker oss ei god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...