Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har også tenkt litt omkring det du nevner med kaloritelling resten av livet, Solvane. Men jeg tror vi etterhvert lærer oss til hvor mange kalorier det er i forskjellig mat, slik at etter en periode er dette innøvd og man vet sånn ca hva man kan spise. Og når vi er i mål kan vi jo spise ca 500 kcal mer om dagen for å holde vekta stabil, så da har vi jo litt mer å gå på også. Merker en at det sklir ut en periode og vekta går opp er det sikkert lurt med en "telle periode" igjen for å komme inn i rett rytme igjen. Det må jo bare ga an å få det til på den måten, tviler på at alle slanke mennesker teller kalorier hver dag....

 

Gratulerer med ny fin vekt Roskva :) Og så kjekt å gå ned i vekt når man har vært i bryllup da :)

 

Jeg har akkurat kommet inn fra løpetur. Sur vind og sidelengs regn. Ja nå er det bare å innse at høsten er her for fult, sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål er å komme inn i en livsstil og en rytme hvor jeg kan holde trivselsvekta uten å måtte telle kalorier og tenke alt for mye resten av livet...

 

Men jeg innser at jeg resten av livet må veie meg minst en gang i måneden, og holde øye med vekta - og korrigere den hvis kosthold/aktivitetsbalansen blir feil. Jeg har anlegg for å legge på meg (viser det seg ;) ), og det må jeg bare forholde meg til. Men jeg håper at livsstilsendrngen skal bli så omfattende at jeg skal slippe å konsentrere meg like mye bestandig.

 

Sånn som i bryllupet i helga - da spiste jeg ikke bare litt kake fordi jeg skulle holde vekta, men fordi jeg visste at jeg ville bli dårlig av for mye. Og jeg begrenset vindrikkingen for å være i form dagen etterpå. Jeg spiste og drakk det jeg ville, jeg hadde ikke lyst på mer - det kostet for mye.

 

Sånn vil jeg at det skal være, resten av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, ikke så lett å holde kaloriinntaket nede. I går måtte jeg sykle meg en ekstra tur for å ha "råd" til å spise kveldsmat. Målet mitt er å ligge på 1600-1700 kcal. pr dag, men det kan jeg bare glemme sånn som jeg holder på nå. Har sett at noen trekker fra de kaloriene de bruker på trening, og i så fall ligger jeg bedre an, men vet ikke om det fungerer sånn. Uansett - tror ikke det er dette som gjør at jeg føler meg nedtrykt og lei. Er virkelig utrolig misfornøyd med livet mitt akkurat nå, og det er kanskje derfor jeg spiser så mye også. Jeg som alltid har tenkt at jeg har drømmejobben, har virkelig ikke lyst til å gå på jobb, og tenker på om det finnes noen andre jobber jeg kan søke på - om det er noe annet i denne verden jeg er kvalifisert til å gjøre. Føler meg unyttig og lite kreativ. Menmen. Jeg kan sitte og deppe over det, eller jeg kan prøve å gjøre noen grep så jeg blir mer fornøyd. Begynner med å gå på fest i kveld, selv om det velter kalori-regnskapet mitt. Skal ta meg en liten joggetur først, så går det vel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du ikke trives på jobben om dagen solvane. Er det forandringer som gjør at du ikke trives lenger, eller har du bare gått lei? Håper det er noe du kan få ordnet opp i, eller at du finner deg en annen og mer spennende jobb :) Vet veldig godt at det er lett å trøstespise når man har det tøft, har vært der mange ganger selv. Så skjønner godt at det er vanskelig å holde seg til 1600-1700 kcal.

 

Tror nok ikke det er rett å trekke ifra kaloriene man har brukt på trening. Vi har jo allerede tatt med trimpoengene når vi regnet ut hvilken meny vi skulle benytte, så da blir det feil å trekke ifra de samme kaloriene enda en gang. Men dersom man trener mer enn normalt kan det vel kanskje gjøres sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer,

 

Nå er det lenge siden jeg har vært innom og gitt lyd fra meg. Men jeg lever fortsatt! Og jeg er fortsatt gravid. :) 34 uker nå, så nå begynner det å nærme seg fødsel! Gleder meg veldig.

 

Formen er fremdeles fantastisk god. Jeg har vært utrolig heldig! Jeg har akkurat hatt to uker ferie, og da har vi styra på hjemme og rydda, flytta rundt på ting, pussa opp og malt og greier. Nå skal jeg jobbe i tre uker, og så er det jammen tid for permisjon! Skal forsøke å gå til og fra jobb disse tre ukene, hvis bekkenet holder. Får kjenne litt på det, men jeg har trua på at det skal gå greit.

 

Jeg har spist det jeg vil, og mere til, men vekta har gått lite opp likevel. Nå veier jeg to kilo mer enn da jeg ble gravid, evt. fem kilo mer enn jeg var på det letteste to-tre måneder ut i graviditeten. Og jeg har på ingen måte slanket meg, altså!! Det er bare forbrenningen som tydeligvis har økt noe voldsomt. Kroppen har vel skjønt at den hadde nok å ta av i utgangspunktet. Regner dog med at det kommer noen kilo nå på slutten. Skal bli spennende å se hvor jeg ender. ...om jeg bikker den litt magiske 100-kilosgrensen. Jeg tror jo det, men hvem vet. De siste ukene har det blitt mye snop og kaker, så der skal jeg forsøke å stramme inn litt. For mye sukker er ikke bra uansett! Ellers er det god og sunn mat som gjelder, og mye av den. :)

 

Stor klem til alle dere aktive damer. Fint å se at så mange har funnet igjen gnisten etter en litt mer dempet sommerperiode. Håper Solvane også finner tilbake til drømmejobben, at den har vært der hele tiden likevel. :)

 

Hilsen Kveita og litj-kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad, Kveita :) Alltid hyggelig med gravide damer som har det bra (selv om jeg er litt misunnelig som sagt ;) ) Blir spennende med et nytt, lite menneske.

 

I går var jeg totalt ustabil, og begynte å gråte for den minste ting. Var også gretten fordi resten av familien ville holde seg i hagen i stedet for å gå på blåbærtur. Til slutt dro jeg på blåbærtur alene, men ble sittende og strigråte i blåbærlyngen mens jeg håpte at de som gikk forbi ikke la merke til det. Kvelden ble avsluttet med hvitvin i badekaret sammen med min kjære. Fikk pratet masse sammen, så det var vel verdt kaloriene.

 

Vet ikke om det er en aldri så liten 40-årskrise jeg er gjennom. Føler meg sliten hele tida (kanskje fordi jeg er småbarnsmor) i tillegg til at jeg har på følelsen at dører lukker seg bak meg. Da jeg var 20, lå alle muligheter åpne foran meg. Det gjør de ikke lenger. Jeg har tatt en del valg som det er vanskelig å gjøre om igjen. I natt drømte jeg at jeg var med på en teateroppsetning, og jeg strålte på scenen, og kanskje er det noe sånt jeg burde gjøre. Ikke akkurat teater da, men å gjøre noe alvorlig ut av drømmene mine. Ta flere sjanser. Jeg er glad i jobben min, men den er veldig forutsigbar og til tider kjedelig. Føler meg dessuten ganske unyttig og verdiløs av og til (ikke noe godt utgangspunkt nå rett før lokale lønnsforhandlinger, for jeg synes jeg får for lite lønn, men innimellom tenker jeg at jeg kanskje ikke fortjener mer heller) Men jeg vet at jeg er en morsom og kreativ person, bare jeg er i et riktig miljø.

 

Uansett - det ble 600 g. ned den siste uka, så helt forferdelig har det jo ikke gått. Tenkte i går at det kanskje var dumt å prøve å gå ned i vekt når jeg er så nedfor ellers, men det blir jo på ingen måte bedre av at jeg legger på meg et kg i uka, så jeg holder meg til planen.

 

Og jeg pleier ikke å trekke fra trimpoengene, altså ;) Bare at på fredag sluttet jeg å registrere kcal da jeg var kommet til 2600, og jeg vet ikke hva det endte på til slutt. Da måtte jeg trekke fra trimpoengene, så jeg skulle få sove på kvelden. Temmelig ergerlig på meg selv den dagen, ja.

 

Men nå er det ny uke og nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er deilig å ha pause fra slanking og konsentrasjon hver gang jeg (ikke) putter noe i munnen :) Men noe blir det jo allikevel...

 

Jeg så et dansk TV-program om fedmeepidemien i går - det var veldg spennende å se alle teoriene on HVORFOR vi som befolkning bare blir tykkere og tykkere. Forskning på temaet er viktig, for å forebygge fedme i befolkningen som helhet.

 

Dessverre er det allikevel slik at når man først har blitt overvektig, er det bare én ting som hjelper på det personlige plan: Mindre mat, mer trening! Og det krever en voldsom bevissthet rundt kostholdet, og en fantastisk konsentrasjon for å oppnå varig vekttap! Det er voldsomt mange kulturelle og biologiske prosesser som motarbeider oss!

 

Så, vi er kjempeflinke som klarer det!! Bare så dere vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner deg å ha en pause, Roskva. Deilig å ikke ha full konsentrasjon på kaloriinntaket hele tida. Håper du klarer å holde vekta :)

 

Jeg har vært forkjølt og sjaber i en uke nå, så det har blitt mye kakao og lite jogging, men jeg føler at jeg har litt kontroll. Gikk ned 100 gram sist uke, ikke noe å rope hurra for, men jeg gikk i hvert fall ikke opp. Det er utrolig vanskelig å motivere seg nå, kjenner jeg. Og det å føre opp alt jeg spiser, ser jo nesten ut til å ha hatt motsatt effekt. Vet ikke hva jeg skal tro om dette, men hvis formen er bra i kveld, blir det en joggetur etter at ungene er i seng. Selv om politiet i Tromsø advarer damer mot å gå ute etter mørkets frambrudd nå.

 

Håper alle er i form, og at det går rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen joggetur i går kveld, men jeg kom meg ut nå i morgest. Fortsatt litt slapp og gruggen i halsen, og det er over en uke siden jeg jogget sist, så det var 3 slitsomme kilometer. Men jeg er i alle fall i gang igjen, det er det viktigste. Kan ikke gå og vente på at jeg skal bli 100% frisk igjen før jeg starter opp - da kommer jeg aldri i gang.

 

Og nå er det snart helg og kos :D Ønsker alle ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg Solvane :) Håper formen snart er tilbake der den skal være. Fikk dratt med meg en motvillig kropp ut på joggetur i dag jeg også, og er veldig fornøyd nå som det er over. Var tungt i starten, men gikk bedre etterhvert.

 

Lykke til med de siste ukene av svangerskapet Kveita. :) Så heldig du er som er i så god form og ikke har gått opp noe særlig. :) Jeg la på meg mye i alle svangerskap, og siste rest av de kiloene sliter jeg fortsatt med, over 4 år etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende fornøyd i dag. Ned 1 kg siden forrige mandag, og 2 cm i midjemål. Har jo mangla motivasjon, men dette er motiverende nok :) Regner ikke med at det skal gå like bra i uka som kommer, for vi får masse besøk og skal ha stor fest på lørdag. Men det er jo bare en midlertidig hindring på veien mot målet. Fire kg til så skal jeg erklære meg ferdigslanket og bare jobbe med å ikke gå opp. Og plutselig så det helt overkommelig ut også :D

 

Ha ei fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat Solvane. Bra innsats :)

Vi har omtrent like langt igjen til mål vi to da. Mangler 4,5 kg jeg. Jeg håper på å bli ferdig til jul, eller helst til julebordet i begynnelsen av desember. ;)

Så da er det vel bare å jobbe på. :)

 

Lenge siden vi har hørt fra frøken frue nå, savner hennes livlige, godt skrevne innlegg :) Håper alt står bra til og at hun stikker innom oss snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat, Solvane :)

 

Jeg har litt mer å jobbe med enn dere - jeg har 7kg igjen til målet. Men jeg har jo pause nå... Har gått en måned uten å telle kalorier nå. Jeg har ikke gått opp noe, vekta står stille :) Men jeg mistenker at det bare er midlertidig - for jeg kjenner sukkeravhengigheten har festet grepet igjen.

 

Jeg vil nesten tro jeg kommer til å slåss med den avhengigheten resten av mitt liv! Spesielt ettersom jeg ikke akter å gjøre som alkoholikere eller røykere som vil komme seg ut av avhengigheten, og kutte helt...

 

Vel, sånn er det - enten må jeg kutte helt, eller så må jeg leve med å slåss mot avhengigheten og søtsuget. Jeg får stramme inn igjen, fra og med NÅ! (Sier jeg, som nettopp satte til livs en kanelbolle...)

 

Ellers behandler livet meg ganske pent for tiden - jobb og familie i en salig blanding, lite egentid. Men om halvannen uke kommer mine foreldre oppover for å være barnevakt mens min kjære og jeg drar på en etterlengtet kosetur til Oslo! Fint hotell, god mat, to lange netter og morgener... Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med litt aktivitet her inne :) Har lurt på om jeg måtte starte min egen tråd, siden denne ikke er "min" og det ellers ikke er så mange som skriver, men jeg trives her, så jeg fortsetter nå å skrive i vei.

 

Sukkersuget må vi nok slite med, ja, men det er heldigvis mulig å spise litt. Særlig nå som vi har blitt så flinke til å være i fysisk aktivitet :) Trikset er å skjerpe seg i tide hvis vi merker at vekta beveger seg oppover.

 

Jeg vil også gjerne komme i mål før jul. Føler meg allerede så flott og tynn, og 4 kg til vil være fantastisk.

 

Nå føler jeg meg glad og full av energi. Sitter på jobb og går gjennom gamle saker som jeg skulle ha gjort for lenge siden. Er overgitt over alt jeg har oversett i en periode. Hadde en sånn nede-periode i januar også, og det er ikke før i etterkant at jeg ser hvor langt nede jeg har vært. Når jeg ikke klarer å åpne e-poster og lese dem, da fungerer jeg jo ikke. Men nå går det bra. Har funnet et lite prosjekt som er bare mitt som jeg skal gjennoføre uten å ha dårlig samvittighet for de hjemme. Mannen min kan jo reise av gårde i en uke i strekk uten å komme med masse unnskyldninger, så da må vel jeg kunne overlate ungene til han en stund også. Men nå ser jeg lys i enden av tunnellen - ettersom det blir lettere jo større ungene blir. Har det fantastisk fint hjemme for tida, og koser meg med å kunne ha diskusjoner med eldstejenta, og kunne lese bøker for lillemann og snakke om det vi ser på bildene :)

 

God tur til Oslo, Roskva. Det høres helt fantastisk ut!

 

Lykke til videre til oss alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt som deg Roskva, at søtsuget er noe jeg aldri blir kvitt men som jeg må leve med for alltid. Men nå er jeg ikke så sikker lenger. Søtsuget mitt har nemlig så og si forsvunnet de siste månedene... Før kunne jeg ikke ta en bit sjokolade uten at søtsuget ble vekt til live og jeg måtte ha sukker hver dag, mye sukker. Etter lang tid på "kjøret" måtte jeg nærmest ta en avrusning der jeg holdt meg helt unna sukker minst ei uke, og først da begynte det å gi seg litt.

Nå kan jeg godt kose meg med smågodt en lørdagskveld uten at det får følger. Dagen etter er tanken på sukker borte. Vet ikke helt sikkert hva som er nøkkelen, men jeg tror det er at jeg spiser sunn mat (som holder blodsukkeret stabilt) til regelmessige tider (aldri mer enn 4 timer mellom måltidene), og trening.

Håper du får en super tur til Oslo med kjæresten :)

 

Bra det går bedre Solvane, og lykke til med prosjektet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen over - med syke unger og familiemeiddag på søndag. Vi endte opp med å strekke helgen litt, så jeg og ungene holdt oss hjemme for bli kvitt siste rest av feber og "røykhoste" før arbeids-/barnehageuka startet.

 

Denne helga gjorde vi noen nye grep - størstejenta øsnket seg is og kokosboller til lørdagsgodt, så da spiste vi dét sammen, hele familien. Lørdagsgodt blir ofte en sånn egen greie for ungene, men jeg tror vi skal prøve å gjøre det til felles kos i større grad enn før. Jeg tror det vil føre til at vi (jeg) spiser mindre godteri etter at ungene er i seng, og det vil påvirke HVILKET godteri ungene spiser. Mindre tilsetningsstoffer og kjemisk fremstilte smaksstoffer kan jo bare være en god ting...

 

I går, da jeg og ungene var hjemme og hadde "kosedag", holdt jeg på å ramle i godterifella igjen. Vi må jo "kose oss" ekstra når vi er hjemme sånn. Vi endte med å lage grove rømmevafler til lunsj, og trille tur på butikken sammen. Der fikk ungene hver sin bok, og "Sprett" juicepakke. Mye kos, ikke godteri!

 

Følte meg som en vellykket mor, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos er bra, Roskva :) Og det virker som om ungene er mer fornøyd med at vi gir dem tid enn at de får en haug med godteri som de må sitte og spise alene. Jeg gleder meg veldig til å være hjemme med dem på fredag (planleggingsdag i barnehagen). Da skal vi finne på noe fint sammen, tenker jeg. Storesøster har foreslått sykkeltur, og det er jo ikke noe dårlig forslag.

 

Nå er den store bursdagsfeiringa overstått - jeg og mannen min slo sammen 40-årsdagene våre og lagde fest nå i helga. Mye familie på besøk, huset fullt fra fredag til søndag, og fri flyt av vin, tapas, kaker og kos. Jeg gikk opp 400 gram denne uka, og det er jeg strålende fornøyd med, forholdene tatt i betraktning. Passet på å være flink tidligere i uka, og så blir det jo en del løping når man arrangerer fest. Jeg fikk også lillesøsteren min på besøk, og vi tok oss en joggetur fredag morgen. Jeg peste i vei, mens hun spratt av gårde og knapt var sliten da vi var ferdige. Følte meg ikke i spesielt god form da, men i går kveld tok jeg meg en joggetur på egen hånd og løp i mitt eget tempo. Fikk løpt en mil, og det var jeg superfornøyd med.

 

Nå er ikke motivasjonen helt på topp, men det hadde vært så fint å bli ferdig med de siste fem kiloene en gang for alle. Får bare stå på, selv om jeg har spist både vafler og sjokolade i dag.

 

Ha ei fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd akkurat nå. Gikk som sagt opp litegrann den uka vi hadde stor bursdagsfeiring, men nå sist uke ble det ned 500 g. igjen. Det betyr at jeg er nede på den vekta jeg hadde da jeg var på det letteste før jul i fjor :D :D Og det enda vi har hatt restemat og restekaker og ny fest med masse vin. Men på den festen ble det mye dansing, og det hjelper jo på. Har dessuten klart å presse meg ut på joggetur, selv de kveldene sofaen roper, og jeg bare har hatt lyst til å krølle meg sammen med en god bok. Når jeg først kommer meg ut, er det jo deilig, og enda deiligere når jeg kan komme inn til varm dusj og badstue :)

 

Denne uka er det travelt, så det er mulig det ikke blir så mye trening, men jeg skal gjøre mitt beste.

 

Har slengt meg med på tråden "Motivasjonstråd for oktober". Tenkte jeg kanskje skulle være mer aktiv der og mindre her, siden det ikke er mye aktivitet her for tida. Men hører gjerne fra dere andre - noen ord om hvordan det går hadde vært hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Her er det fremdeles aktivitet, så flott! Dere er altså så flinke, jeg er helt imponert. Jogging og greier... Solvane - så godt å høre at du er tilbake i godt gjenge med jobben. Det er tungt når det smeller på den måten.

 

Jeg er fremdeles stor og rund, men nå er det jammen bare to uker igjen til termin. Tiden har virkelig flydd! Formen er fremdeles flott, og jeg var til og med på trening i dag. Jeg overrasker både meg selv og andre. :) Vekta har naturlig nok økt i det siste, men det har jammen størrelsen på magen også. Nå har jeg akkurat bikka 100 kilo. Det er et skummelt tall, men gitt situasjonen synes jeg det bare er moro. Vet jo at mye forsvinner av seg selv når bare Vesla kommer ut. :)

 

Stor klem til dere alle herlige damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hyggelig med litt aktivitet her inne :) Har lurt på om jeg måtte starte min egen tråd, siden denne ikke er "min" og det ellers ikke er så mange som skriver, men jeg trives her, så jeg fortsetter nå å skrive i vei.

 

Sukkersuget må vi nok slite med, ja, men det er heldigvis mulig å spise litt. Særlig nå som vi har blitt så flinke til å være i fysisk aktivitet :) Trikset er å skjerpe seg i tide hvis vi merker at vekta beveger seg oppover.

 

Jeg vil også gjerne komme i mål før jul. Føler meg allerede så flott og tynn, og 4 kg til vil være fantastisk.

 

Nå føler jeg meg glad og full av energi. Sitter på jobb og går gjennom gamle saker som jeg skulle ha gjort for lenge siden. Er overgitt over alt jeg har oversett i en periode. Hadde en sånn nede-periode i januar også, og det er ikke før i etterkant at jeg ser hvor langt nede jeg har vært. Når jeg ikke klarer å åpne e-poster og lese dem, da fungerer jeg jo ikke. Men nå går det bra. Har funnet et lite prosjekt som er bare mitt som jeg skal gjennoføre uten å ha dårlig samvittighet for de hjemme. Mannen min kan jo reise av gårde i en uke i strekk uten å komme med masse unnskyldninger, så da må vel jeg kunne overlate ungene til han en stund også. Men nå ser jeg lys i enden av tunnellen - ettersom det blir lettere jo større ungene blir. Har det fantastisk fint hjemme for tida, og koser meg med å kunne ha diskusjoner med eldstejenta, og kunne lese bøker for lillemann og snakke om det vi ser på bildene :)

 

God tur til Oslo, Roskva. Det høres helt fantastisk ut!

 

Lykke til videre til oss alle sammen :D

 

Ikke slutt å skriv SOlvane! Jeg blir så glad når jeg ser hvor fint det går med deg (etter at jeg har vært vekke leeeenge")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei flotte jenter!

 

Har bare rukket å skumme gjennom de siste innleggene. Skjønner at det er ensomt her inne til tider Solvane. Hjelper det om jeg kommer tilbake, eller har du rukket å flytte? :)JEg må lese litt mer, men forstår det sånn at du har hatt det litt tøft, men er på bedringens veg?

 

Jeg har virkelig vært pressa i det siste. Jeg kutta ut GRete Roedekurs fordi jeg ikke rakk meg avgårde. Har begynt på jobb igjen, 80%, og det tilsvarer over 100 i mitt yrke. Det er fantastisk å være tilbake, jeg kjenner jeg begynner å bli meg selv igjen etter et år jeg håper jeg slipper en repetisjon på. Jeg sitter igjen og er takknemlig for erfaringen, men får vondt i magen av å tenke på hvordan det ville være å bli deprimert igjen. Så det tenker ejg ikke på.

 

Jeg har lagt på meg igjen og er blitt god og rund, men i dag har vi kommet til et veiskille mannen min og jeg. HAn har lovet meg å følge Roedemetoden frem til jul, noe som vil gjøre det mye lettere for meg å klare det. JEg skal ikke gå kurs, jeg jobber med Livsstilsprogrammet nå, og har valgt Roedeoppleggets meny 2 som kostplan. Det funker godt, det vet jeg jo, men jeg har drevet med overspising, trøstespising, redusering av stress-spising og you name it. Alle de gamle uvanene har kommet tilbake, sammen med flesteparten av kiloene. Men jeg gir ikke opp :) Måtte ta en pause fra all slanking her i sommer. Det ble bare for mye, i tillegg til at jeg gikk med konstant dårlig samvittighet overfor barna fordi jeg spiste usunt, og utsatte kroppen min for alle stoffene den trenger for å pådra seg livsstilssykdommer. JEg har gått rundt med frykt og skam og det har vært tungt. Er ute av det nå og jobber med kognitiv terapi (i bokform) for å finne gode strategier når sug etter mat og lyst på mat melder seg. Har blitt litt bedre kjent med meg selv kan du si ;)

 

Hvordan går det med alle dere skjønne damene da? Snuppelure? Roskva? KVeita (juhuuuu to uker igjen!!! herremin det er lenge siden jeg har vært her inne!!!)

 

Gleder meg til å lese meg opp og til å komme i gang med skrivingen igjen. Det hjelper :D

 

Klem fra frøken feitere enn på lenge frue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Frue, hurra :) :) :) Så koselig at du er tilbake :)

Med meg har det egentlig gått helt supert de siste månedene. Har kommet meg ned til 71-72 kg nå, og begynner å nærme meg mål. Egentlig skremmer det meg litt, for hver gang jeg nærmer meg kommer bremsene på og jeg begynner å slappe av mer og mer. Til slutt glemmer jeg at jeg fortsatt ikke er i mål og så kommer vekta på igjen. Er så redd for at det samme skal skje nå, derfor prøver jeg å innbille meg selv at det er laaaangt igjen, så jeg må bare fortsette å jobbe.

Den siste 1,5 uken har forresten alt gått litt feil og det har blitt alt for mye usunt, så nå jobber jeg med å få hodet på rett plass igjen. Vet det skal gå ;)

 

Håper du lykkes med den gyldne middelvei frøken frue, og at vi får se mye til deg fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du er tilbake, frøken frue :) Jeg har ikke akkurat flyttet over til en annen tråd, men er inne og lukter på "Hold vekten"-forumet. Er jo der jeg helst vil være. Men foreløpig ligger jeg jo og vipper opp og ned på samme vekt som tidligere, så jeg har en liten jobb å gjøre før jeg er i mål.

 

Å si at jeg har hatt det tøft, er kanskje å ta litt hardt i. Men det er perioder hvor ting føles tyngre enn ellers, ja (og da tenker jeg ikke på vekta ;)) Særlig etter at vi fikk barn, har jeg følt meg bundet og ute av stand til å gjøre mine ting. Var ganske aktiv i kulturlivet her i byen før, men det har ligget helt på is i over fem år nå. Jeg skrev jo at jeg hadde funnet et lite prosjekt for meg selv - det bestod i å melde meg som frivillig til årets litteraturfestival her i byen. Så i hele forrige uke dro jeg rett fra jobb for å selge billetter, telle antall fremmøtte og snakke med kjentfolk. Det var så gøy :D Og det gjør ingen ting at jeg har vært borte noen år - jeg kjenner fortsatt masse folk. Ulempen med å gå ut fem kvelder i løpet av en uke, var at det ble både ett og to glass vin mer enn budsjettert. Så denne uka ble det slett ingen nedgang, nei, men 500 gram opp på vekta. Men hva er 500 gram når jeg er så glad og fornøyd som jeg er nå? Har fått ny energi, truffet gamle venner og gjort avtaler for neste år.

 

Høres veldig lurt ut å få med mannen på kostholdsendring, frøken frue. Veldig demotiverende hvis gubben saboterer hele opplegget. Da jeg gikk på GR-kurs for noen år siden, gikk mannen min ned fem kg samtidig, uten å gjøre noe spesielt, så han var strålende fornøyd. Han spiste det jeg spiste, og vi sluttet å kose oss med is og kaker til enhver tid. Nå er han med og lager salat til lunsjen hver dag, så da er det mye lettere å få det gjort.

 

Ønsker alle ei flott uke, og håper jeg får se mye mer til dere framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love å være mer aktiv her inne fremover. :) Jeg er her inne i forumet stort sett hver dag egentlig, men jeg har vel ikke vært så flink til å legge igjen noen ord i denne tråden.

 

Så fint å høre at du har fått holdt på med noe som du virkelig liker Solvane, livet får mer menig da. Blir vel ofte sånn at vi setter våre egne interesser på is når barna kommer. Og 500 g opp er egentlig ikke mye. Det greier du fint å kvitte deg med igjen. ;)

 

Mannen min har forresten kommet på at han skal gjøre noe med sin overvekt han også. Så nå har det vært mye mindre usunne saker her i huset de siste månedene også. Sikkert en av årsakene til at det har gått så bra med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, dette ble en hyggelig start på dagen: Så godt å høre at du er så mye bedre, Frøken Frue!!

 

Depresjon er ganske altoppslukende (jeg snakker av begrenset erfaring), og det fullstendig meningsløst å legge stein til byrden med å planlegge store (slanke)prosjekter man ikke har sjans til å gjennomføre mens man er i sitt private mørke. Jeg synes du har gjort kloke valg. Du er en fantastisk kvinne! Selv på nett klarer du å oppmuntre oss andre, og gjøre i hvertfall MIN dag bedre - og jeg kjenner deg ikke en gang!

 

Den skryten gjelder forresten dere alle sammen, som er innom her nå og da. Tenk at dere klarer å gjøre dagen min lysere, uten at jeg kjenner dere en gang! Hurra for dere!!

 

Jeg har fremdeles slankepause, jeg - i en uke til. Vekta er noenlunde stabil, jeg veier fremdeles 79 komma noe. Og det er jeg strålende fornøyd med, spesielt ettersom sukkeravhengigheten min har slått tilbake i vrede. Aiaiai, jeg sliter med å holde meg unna snopet, og gir etter litt eller mye hver eneste dag.

 

Men jeg tenker at kanskje disse to månedene, med vanlig matinntak og stabil vekt, har vent kroppen min til sin nye vekt. Kanskje det dermed blir litt lettere å fortsette veien mot målet når jeg strammer inn igjen om en ukes tid? Jeg håper det!

 

Ellers har familien det bra - samboeren min og jeg reiste til Oslo på kjærestetur forrige helg, mens foreldrene mine passet ungene. Det var utrolig deilig, og vi hadde virkelig godt av det. Det er synd man ikke kan "sove seg opp", og posjonere ut følelsen av uthvilthet de dagene man er ekstra sliten og verden går på tverke. Jentungen har begynt på ridekurs på mandagene, og det innebærer en del trim for mammaen også, som må springe ved siden av en travende hest, og holde ungen fast samtidig ;)

 

Jeg håper å høre mer fra dere når jeg snart er tilbake fra slankepausen min!

 

Kanskje spesielt fra Kveita - vi vil veldig gjerne ha en superrask oppdatering når lillemor har kommet ut av magen!! Og så regner vi med at du kommer til å være altfor opptatt med babyen til å vise nesa di her inne på noen måneder ;) Lykke til, kjære deg!!

 

Stor klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...