Gå til innhold

Noen som slår følge på veien ned 15 kg ?


Gjest kråka
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hihi, jeg har også snikveid i dag, ned 600 g her.

 

Men siden jeg ammer, så bør jeg ikke gå altfor raskt ned, så er i grunnen veldig fornøyd. Første delmålet mitt er 75 innen 30.4, og i dag var jeg 75,9, så det bør være innen rekkevidde. Delmålene har jeg satt opp med tankte på ca 0,5 kg ned pr uke. Men kanskje kan jeg gå litt mer intensivt til verks når jeg slutter å amme.

 

Men de frimerkene altså. Anbefalt 14 pr uke står det. Foreløpig har jeg 21, og i dag har jeg vaffeldate med en venninne,,,(ja, veldig dumt, men det er en tradisjon...så får kutte ned på andre ting i dag..)

Foreløpig blir det litt sånn at jeg tillater meg litt usunn snacks på kvelden bår jeg ser at jeg ere ganske langt under anbefalt kaloriinntak. Skikkelig teit, men det er jo bare første uka mi, satser på å bli flinkeree etter hvert. For meg funker det ikke å kutte alt nemlig, så jeg tar det litt gradvis. Vi har ofte venner på besøk, så det står stadig framme ting. Men jeg har virkelig sagt nei mye mer enn før nå i det minste.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen! då va eg komt meg heim etter ei veka på ferie. vekta viser idag at eg har gått opp 5HG på denne veka!!:((((( no er det SKJERPINGS! Nazi tilstander faktisk!:)startvekta mi idag er 74.8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne være med hvis jeg får lov.

 

Litt fakta:

Kvinne

26 år

Har alt kvittet meg med 12 kg

Startvekt 4. april 12: 84(veier meg torsdag kveld hver uke).

167 cm høy

Mål 15 kg

 

Etter å ha brukt 3 år på å gå ned til 79 kg høsten 2011( veide 94 kg ved oppstart), for deretter å legge på meg igjen 5 kg over jul bestemte jeg meg i i slutten av mars for å bytte treningssenter, få ny inspirasjon og motivasjon og få meg Personlig trener.

Jeg hadde første veiedag på torsdag som viste 1,3 kg nedgang(i påsken). Jeg er superhappy og veldig fornøyd med valget mitt av pt(som forøvrig er spesialist på vektnedgang).

 

Han har satt opp ett eget opplegg med 5 intensive treningsøkter i uka, hvorav 3 av de er egne økter:

Mandag: PT time vekter fullkropp

Tirsdag: Langkjøring løpeøkt, 7 km ++

Onsdag:

Torsdag:PT time, fullkropp

fredag: 4x4 intervall

Lørdag:

Søndag:4x4 intervall

 

Jeg har en spisedag pr uke, da bytter jeg ut en middag med noe jeg har veldig lyst på + litt smågodt etterpå, ellers er det en ganske strickt diettplan.

 

Ser frem til neste veiedag på torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Veiedag----> 86.5, ned en halvkg, litt skuffet kjenner jeg, men ned er ned, og jeg innser at forbrenningen min er sykt dårlig, 1300-1600 kalorier og rundt 15 trimpoeng er ikke nok.. Går derfor ned til 1200/1300 kalorier en stund ;)

 

Føler jeg har hatt en bra uke, spist sunt og fått igang magen noenlunde :) Hvordan går det med dere andre? Venter spent på update idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Wiii :D

 

Jeg er superfornøyd!!! Ned 1,2 kg så dette var litt pangstart for meg.

 

Jeg skal egentlig følge meny 1 med 1300 kcal for dagen, det har jeg ikke klart, har lagt på rundt 1500 kcal for dagen.

 

Jeg får ikke samlet så mye trimpoeng pga at jeg har ME, trodde også at forbrenningen min var skikkelig på bærtur pga av den.

Men tydeligvis ikke.... Men nå er det jo bare første uke for meg.

 

Har også klart å holde meg vekke fra sjokolade og godis, men det ble noen grove vaffelplater med syltetøy og geitost på her i helgen. Da søtsuget var rimelig intenst.

 

Stod også å spiste sjokade med skje rett fra boksen mens jeg laget middag på lørdag :blink: *flau* det liker jeg egentlig ikke en gang..(får skylde på lavt blodsukker :( )

 

Så min utfordring er fremdeles det forb... sukkeret :angry:

 

Så målet denne uken får være å minske sukkerinntaket ytterligere og å holde meg på mellom 1300-1500 kcal.

 

Av "trim" så har jeg gått en rask tur på 30 min og en rask tur på 1 time. Hvis jeg ikke får nedtur formmessig av den turen på 1 time som jeg gikk i går, så er målet å gå mer tur denne uken og kanskje prøve meg på elipsemaskinen....

 

Ser at togtickeren min ikke viser desimaler, bare hele kg. Det var litt dumt for her teller jo hvert gram ;)

 

Hi-hi ,fikk tickeren til å vise desimaler likevel :D

 

Heia oss!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Og så til dere som har økt treningsmengden en del, husk at man faktisk kan gå opp i vekt av trening fordi muskler veier mer enn fett. Så da kan det være lurt å finne frem målebånd i stedet, iallefall for en periode.

 

Har jobbet som aerobic-, spinning- og pilatesinstruktør i mitt friske liv + at jeg har 10 vekttall idrett fra lærerutdannelsen min, så trening kan jeg litt om.

Men får dessverre ikke gjort så mye av det selv for tiden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Ny mandag, ny uke og nye muligheter :)

 

Minus 1 kilo denne uken, det er jeg fornøyd med.

Nå er baderoms vekten plassert på vaskerommet og skal ikke frem før neste mandag! (jeg skal i alle fall forsøke...)

 

Jeg nevnte tidligere at jeg måler cm hver 4 uke, den siste mnd har jeg mistet hele 21,5 cm. Fikk meg en god og positiv start på dagen.

Kjenner jeg er super motivert til å fortsette nå. Ligger på meny 1, 1300 kcal, men er noen dager oppe i 1400 kcal + trener 4-5 dager i uken.

Anbefaler virkelig å måle cm i tilegg til vekt. Vekten kan ofte stoppe opp litt og da er det godt å se at kroppen allikevel er i forandring.

 

Lykke til videre og ha en fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camomille

Hei, jeg vil gjerne være med på ned 15 kilo - veier i dag 80,7 kg, og målet er 65-68 kilo. Er 168 høy. Har gått på kurs før men prøver denne gangen å klare det på egen hånd. Har gått opp 20 kilo på ett år (!) pga. at jeg går på noen medisiner som medfører vektøkning, men tror det skal være mulig å gå ned en del av dem igjen, selv om jeg nok aldri mer kommer til å bli sylslank. Medisinene gjør det også litt vanskelig å være i fysisk aktivitet, så på meg blir det mest gåturer. Mitt første delmål er 75 kilo, har satt det opp som mål om 5-6 uker, men det får ta den tiden det tar... Jeg er egentlig en ganske utålmodig person, og kan fort miste inspirasjonen hvis det går for sakte... Så jeg må prøve å smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Ja, heng deg på camomille :)

 

Det skal jo tikke inn resultater i løpet av dagen, siden denne gjengen har veiedag i dag.

 

Blir spennende å følge med!!!!

 

Og Enna, det er vel ingen aldersgrense ;)

 

Jeg fyller 39 til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Er det noen av dere som trener Corebar?

Jeg går 2 ganger i uken men er litt usikker på hva jeg skal registrere det som... har til nå ført det som hard aerobic... men det er en god del styrke i denne timen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har de fleste her veiedag på mandager? Noen som kjører torsdag?

Jeg hadde min første hele time med personlig trener i går, det var helt vanvittig bra! Jeg har aldri turt å prøve så mye i markløft, men med pt tok jeg 50 kg:) fornøyd med det:)

 

Hva er corebar? Er det noe nytt som er i vinden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei,

Har de fleste her veiedag på mandager? Noen som kjører torsdag?

Jeg hadde min første hele time med personlig trener i går, det var helt vanvittig bra! Jeg har aldri turt å prøve så mye i markløft, men med pt tok jeg 50 kg:) fornøyd med det:)

 

Hva er corebar? Er det noe nytt som er i vinden?

 

Corebar en en relativt ny trenings type i form av gruppe timer. Norsk oppfinnelse :)

Tror man kan kjøpe DVD og trene hjemme, men jeg liker meg på trenings studio

Mage musklene/kjernemuskulaturen får virkelig kjørt seg. Det er kondisjon og styrke i en og samme økt. Veldig gøy. Se bla. www.corebar.no for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I dag er det veiedag - og det klarte jeg å glemme! Er bortreist noen dager fra i dag, så får ikke veid meg på min vekt. Heldigvis snikveide jeg i går, og da hadde jeg gått ned 1,2 kg siden sist uke. Mye mer enn planlagt, men pga bursdagsstim i familien nå i helgen og starten av uka regner jeg med at det jevner seg ut...hehe. Tør ikke registrere matinntaket (Kakeinntaket...) for i dag og i går i hvertfall!!

 

Som nevnt tidligere så ammer jeg fremdeles, så jeg har planlagt en temmelig treig nedgang - i kalenderen min skrev jeg inn delmål, første delmål er 75 kg den 30.4. (startvekt forrige uke var 76,5, så jeg har beregnet ca 0,5 kg pr uke)Har tro på at 75 innen to uker skal gå.

 

Jeg har nettopp vært ut og jogget for første gang på 1,5 år. Hehe, litt av et syn. Jeg måtte gå hver gang jeg møtte noen, for jeg ble så flau av å jogge. herlighet altså, skjerpings.

 

Usj, litt dumt jeg hadde gått ned så mye på snikveiing, for jeg merker at jeg blir sløv i forhold til hva jeg spiser. Håper det går over når denne "festperioden" er over.

 

Corebar høres bra ut! Jeg tror jeg vil prøve det lokale treningsstudioet her jeg bor etter hvert, skal sjekke om de har det. (Det KAN jo hende de har fått med seg det nye hippe her ute i provinsene også... ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Da er det kurs for meg i kveld, spent på å se om utslaget på den vekten stemmer overens med det jeg har fått hjemme.....

 

Blir litt skuffet hvis det ikke stemmer altså :huh:

 

Og så har jeg oppdaget registreringen på nett!!!!!

Det er jo bare sååå greit, men utrolig dumt at man ikke har tilgang på det når man ikke går på kurs for det er et utrolig godt hjelpemiddel.

 

En venninne av meg påstår at hun kommer inn på slik registrering hvis hun går via vektklubben sin hjemmeside??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Da er det kurs for meg i kveld, spent på å se om utslaget på den vekten stemmer overens med det jeg har fått hjemme.....

 

Blir litt skuffet hvis det ikke stemmer altså :huh:

 

Og så har jeg oppdaget registreringen på nett!!!!!

Det er jo bare sååå greit, men utrolig dumt at man ikke har tilgang på det når man ikke går på kurs for det er et utrolig godt hjelpemiddel.

 

En venninne av meg påstår at hun kommer inn på slik registrering hvis hun går via vektklubben sin hjemmeside??

 

Hei Lenemoren.

Tenker du på registrering av mat og trening? Det er i så fall åpent for alle.

Men registrering av alle mål, bortsett fra midje er låst. Også tror jeg du som kurs deltaker får mer info om "verdien" av kostholdet ditt og hvor langt du har igjen videre til målet.

Uten mat dagboken hadde jeg aldri klart å holde meg så godt innenfor som jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Wiiii :D

 

Hadde gått ned 2 kg!!!!! Hurra meg rundt :D

 

Det var godt å vite at jeg kan bruke matregistreringen også etter at jeg har gått på kurs, for det er jo den som er nyttig.

 

Jeg får ikke de der målegreiene til å virke uansett....

 

Skal forresten ta målene mine i morgen, har manglet målebånd men har nå fått skaffet meg så nå skal jeg telle cm også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiii :D

 

Hadde gått ned 2 kg!!!!! Hurra meg rundt :D

 

Det var godt å vite at jeg kan bruke matregistreringen også etter at jeg har gått på kurs, for det er jo den som er nyttig.

 

Jeg får ikke de der målegreiene til å virke uansett....

 

Skal forresten ta målene mine i morgen, har manglet målebånd men har nå fått skaffet meg så nå skal jeg telle cm også :)

 

Gratulerer med flott nedgang Lenemor. 2 kg på ei uke? hvordan er det mulig? flink er du hvertfall. Ser at vi ligger nogenlunde likt mhp vekt nå og det vi ønsker å gå ned:)

 

Har veiedag i morra, håper på et bra tall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Ja, det lurer jeg også på Elin :)

 

Det var visst ganske vanlig å få en slik pangstart fordi det ofte var mye vann som forsvant i starten, så tror nok ikke jeg klarer å gjenta den suksessen der ;)

Håper å få til 1 kg i uken men spent på om jeg klarer det siden det blir dårlig med trening....

 

Vi får se.

 

Er det mange som har ramlet av lasset her eller?? Synes vi er endt opp som ganske få i denne tråden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg også på Elin :)

 

Det var visst ganske vanlig å få en slik pangstart fordi det ofte var mye vann som forsvant i starten, så tror nok ikke jeg klarer å gjenta den suksessen der ;)

Håper å få til 1 kg i uken men spent på om jeg klarer det siden det blir dårlig med trening....

 

Vi får se.

 

Er det mange som har ramlet av lasset her eller?? Synes vi er endt opp som ganske få i denne tråden??

 

Jeg har ikke ramlet av, jeg har nettopp ramlet inn på tråden:)

Og det bli veldig spennende å følge utviklingen fremover.

Har hatt en superhektisk dag i dag,så derfor litt sen logging. Avsluttet med en litt tårevåt Titanic på kino med ei venninne.

 

Har vært hos min PT i dag og veid meg og gjennomført ei styrkeøkt:) Vekta viste 1,1 kg ned, så nå veier jeg 81,6(kveldsvekt).

 

Veldig fornøyd med 2,4 kg på 2 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Ja, det er jo kjempebra Elin :) :Og hvis du har økt treningsmengden din endel også så er det et veldig fint resultat!!!!

 

Jeg måtte bare snike meg på vekten i dag ;) og hadde faktisk gått ned 1 kg til, så jeg har nå gått ned 3 kg på en og en halv uke!!!!

 

Men jeg vet at det er mye vann + at jeg trener ikke noe og får dermed ikke balansen med oppstramming og mer muskler som jo veier mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Elin20:

 

Hvilken meny følger du? Jeg tror vi trener omtrent like mye (ca 4-5 ganger i uken)og jeg følger meny 1, 1300 kcal.

Lurer på om du har snakket med PT`en din om hvor mange kcal man bør ligge på?

I begynnelsen hadde jeg trøbbel med så lite, men nå etter 6 uker så virker det som kroppen har blitt vant til det og jeg er sjelden sulten.

Må uansett øke etterhvert som jeg når målet, men det er så lenge til at jeg ikke har begynt å planlegge det enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Her går det tregt nedover syns jeg, dårlig med trening denne uka, blir bare 8 trimpoeng ser jeg.. Men i neste uke blir det bedre :)Snikveiing idag viste 86.3 idag, håper på det eller mindre om mandagen ;) Ha en fin og sunn helg da dere!! Her blir det en barnebursdag i morgen, men skal holde meg i skinnet.. Jeg syns det er vanskelig å srebe etter 1200 kalorier pr dag så her blir det rundt 1300/1400, vanskelig i helgene ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin20:

 

Hvilken meny følger du? Jeg tror vi trener omtrent like mye (ca 4-5 ganger i uken)og jeg følger meny 1, 1300 kcal.

Lurer på om du har snakket med PT`en din om hvor mange kcal man bør ligge på?

I begynnelsen hadde jeg trøbbel med så lite, men nå etter 6 uker så virker det som kroppen har blitt vant til det og jeg er sjelden sulten.

Må uansett øke etterhvert som jeg når målet, men det er så lenge til at jeg ikke har begynt å planlegge det enda :D

Hei,

Jeg teller ikke kcal, jeg styrer det ut fra metthetsfølelsen! Min pt er ikke så opptatt sv å telle, han er mer opptatt av hva jeg fyller måltidene mine med, at det er sunt og de dagene jeg trener hjelper meg å yte bra! Kunne jo for morroskyld telt en dag og sett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...