Gå til innhold
Gjest kråka

Noen som slår følge på veien ned 15 kg ?

Anbefalte innlegg

Gjest Lexie_82

Hei,

Jeg teller ikke kcal, jeg styrer det ut fra metthetsfølelsen! Min pt er ikke så opptatt sv å telle, han er mer opptatt av hva jeg fyller måltidene mine med, at det er sunt og de dagene jeg trener hjelper meg å yte bra! Kunne jo for morroskyld telt en dag og sett:)

Hei.

Ser at det er en fornuftig måte å gjøre det på. Målet mitt må derfor være å komme meg dit, at jeg klarer meg uten å telle. Akkurat nå er jeg avhengig av tellingen.

Det blir jo uansett vanskelig i ferier osv, så jeg må lære meg å klare meg uten dagboken på sikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin20

Hadde en meget dårlig dag på spisefronten! Hadde riktignok spisedag, men det ble vel mer fråtsing etter kl 19... Frem til da gikk det veldig bra, fulgte dietten, men så smalt det med taco, sjokolademouse og sikkert150 g smågodt:( tror dettevil påvirke vekta på torsdag:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lexie_82

Hadde en meget dårlig dag på spisefronten! Hadde riktignok spisedag, men det ble vel mer fråtsing etter kl 19... Frem til da gikk det veldig bra, fulgte dietten, men så smalt det med taco, sjokolademouse og sikkert150 g smågodt:( tror dettevil påvirke vekta på torsdag:/

Husk at i dag er en ny kurs dag (Jeg velger å kalle det kurs og ikke kur, føles mer overkommelig da) Det er aldri forsent å stoppe en "knekk".

Det viktige etter en frotsing er å fortsette der man slapp. Du må ikke tenke at alt er tapt selv om du sprekker en dag. (det gjør vi alle)

Om du fortsetter med mat/diett planen og holder trenings øktene dine, så skal du ikke se bort i fra at du har gått ned allikevel når torsdagen kommer.

1 dag og 1 sprekk utgjør ikke den helt store forskjellen når du ser på alle forandringen du har gjort og gjør hver dag.

Jeg heier på deg, ha en super helg videre :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest lenemoren

Ønsker dere en flott helg!!!

Og det er det som er så greit med Grete Roede opplegget, her kan man ha en sprekk uten at det ødelegger hele vektnedgangen for en periode. Har skjønt at med lavkarbo så er det litt verre hvis man sprekker og går ut av denne ketosen.

Ser at jeg sliter litt med å holde meg lavt nok på kalorier for tiden... Ligger en 100-200 kcal over, så spent å se på neste veiing.

Prøver for harde livet å holde meg sukkerfri for tiden, men det er ikke lett altså :huh: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin20

Jeg gir ikke opp, det kommer noen dårlige dager det må jeg regne med:)

Spiste ikke kaker i bursdagen( kun litt kakedeig)! Avsluttet med 9 km løpetur;) herlig... I morgen er det styrke med min pt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest lenemoren

Ser at helgen er en liten utfordring!!!!

Dette er andre helg med greteroede for min del og opplever at man lett detter ut av de rutinene man har laget seg i hverdagen.

Men kryss i taket likevel :D

For jeg har klart å holde meg unna sukker og godis.

Mitt dilemma er faktisk at jeg tar greens og udos choice olje hver dag og dette utgjør 200 kcal :huh:

Men føler at dette er såpass viktig for helsen ellers at jeg ikke vil gi slipp på disse.

Må kanskje avfinne meg med at vektnedgangen vil ta litt lengre tid enn det jeg hadde håpet på.

Klarer jo ikke å la være å veie meg sånn innimellom og nå hadde det ikke gått ned, heller opp 200 gr :(

Men jeg føler at jeg er på vei til å klare å bli sukkerfri og det er også et viktig mål for meg....

Ønsker dere en god uke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest snarttobarnsmor

Innveiing idag på 86.3, har i helga registrert absolutt alt og ser at det er helga som er synderen, laaaangt over anbefalt, så her må noen grep gjøres ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest labbis

Hei.

Jeg datt ut en stund - gikk på en skikkelig smell. Klarte meg bra første uka, og gikk ned over 1 kg. Etter det var jeg så fornøyd og hadde så troa på at "dette skulle jeg nok klare" at jeg bare sprakk helt på bursdagsfeiringer forrige helg. Og moroa har i grunnen vart en hel uke. Og i helgen hadde vi besøk. Ikke nok med at jeg lagde brownies; besøket hadde også med seg masse muffins som de insisterte på å sette igjen. Ikke bra.

Har allerede spist en liten flik brownies etter frokost. Uff, demotiverende altså.

Det er jo veiedag i dag, og jeg er vel omtrent på startvekt igjen, og skulle etter planen være 1,5 kg lettere neste mandag. Full skjerpings altså!

Jeg sliter med å begrense meg i festlig lag. Flere som har det sånn? Føler liksom at jeg MÅ spise litt av alt det usunne. Både fordi jeg føler det er uhøflig å "være fornuftig" når de andre er her(særlig fordi vi har venner som har en tendens til å ta med hjemmebakst), og fordi jeg har lyst på så klart.

Ikke klarer jeg å få trent heller, fryktelig vanskelig med krevende aktiv ettåring og full jobb.

Æsj.

Noen som har opplevd smell noen gang? Finnes det håp...? :-)

Jeg prøver å henge med her en uke til før jeg gir opp, hehe. Kanskje jeg skal prøve å rapportere inn hver dag, for å legge litt press på meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest lenemoren

Jeg er vel såpass ny i gamet at jeg klarer fremdeles å holde meg i skinnet og har heller ikke blitt utsatt for de store fristelsene...

Men da jeg holdt på helt på egenhånd med å prøve å gå ned i vekt så gikk det helt over styr ofte. Så det er jo derfor jeg har meldt meg på kurs og er aktiv her inne..

Tenker at det kan være lurt å alltid spise godt før man går i besøk slik at blodsukkeret iallefall er i lodd og å være åpen om at man prøver å gå ned i vekt til venner og familie slik at man unngår nettopp slike ting som at noen dukker opp på døren med en haug med muffins..

Jeg kan ikke ha noe som helst som minner om godis i huset for da er fokuset mitt på det hele tiden. Har ikke vanlig sukker engang, så jeg kan ikke gå i gang med å bake meg noe godt...

Så stå på videre labbis :) Det er bare å brette opp ermene og starte på an igjen!! Heier på deg :)

Har nå hatt veiing og er nå på 80,6 kg, men har jo vært så "dum" at jeg har veiet meg litt underveis slik at jeg bare har gått ned 100 gr siden jeg snek meg på vekten på fredag.....

Men er jo kjempefornøyd med å ha gått ned 3,1 kg totalt på 2 uker :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lexie_82

Ser ut til at de fleste har hatt en god uke mht nedgang. Måtte det bare fortsette. :)

Nå kommer det konfirmasjon, 17 mai og pinsehelg på rekke og rad, så jeg må jobbe hardt for å holde fokuset i mai mnd.

Merker at det nå nærmer seg "uken" og da blir jeg alltid så fysen på alt mulig rart, og vekten pleier å stoppe opp litt. Noen som har noen gode råd for å komme seg i gjennom uten å sprekke?

Føler jeg er mer sulten i denne perioden og enn ellers i mnd... Huff, hva vi kvinner har å stri med ;)

Snik veiingen min har jeg klart å få en slutt på, mannen min gjemmer rett og slett baderoms vekta og setter den frem hver søndag. Barnslig... i know... men det funker :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin20

Ser ut til at de fleste har hatt en god uke mht nedgang. Måtte det bare fortsette. :)

Nå kommer det konfirmasjon, 17 mai og pinsehelg på rekke og rad, så jeg må jobbe hardt for å holde fokuset i mai mnd.

Merker at det nå nærmer seg "uken" og da blir jeg alltid så fysen på alt mulig rart, og vekten pleier å stoppe opp litt. Noen som har noen gode råd for å komme seg i gjennom uten å sprekke?

Føler jeg er mer sulten i denne perioden og enn ellers i mnd... Huff, hva vi kvinner har å stri med ;)

Snik veiingen min har jeg klart å få en slutt på, mannen min gjemmer rett og slett baderoms vekta og setter den frem hver søndag. Barnslig... i know... men det funker :D

Gratulerer med flott nedgang til alle. Vi er skikkelig flinke:)

Håper alle har hatt en fin helg og kost seg litt, men ikke altfor mye:)

Hadde time med min pt i dag, han lo godt når jeg fortalte at jeg ikke hadde spist kake i selskap på søndag, men i steden spist bolledeig og 2 ts Melis... Ikke helt bra, men det kunne vært store mengder :) spiste bare bittelitt:)

Treningen i dag gikk veldig bra, ny rekord i

Markløft, hele 55 kg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest lenemoren

Fysen rundt mens ja.... Hmmm, har ikke kommet dit enda og har heller ikke gjort meg noen tanker om hvordan jeg eventuelt kan takle det...

Bruke litt frimerker kanskje?? Og rett og slett unne seg litt av det man blir fysen på??

Selv om jeg holder meg unna godis så spiser jeg litt mørk sjokolade pga helsegevinsten, nå er det jo ikke akkurat mørk sjokolade som jeg forbinder med godis for jeg synes ærlig talt ikke at det er så veldig godt. Men tror likevel at det er med på å holde søtsuget/sjokosuget litt i sjakk..

Har funnet en som ikke er så verst som er med havsalt og pekannøtter, men det er jo mye kalorier i den mørke sjokoladen også men føler at det er bedre å spise den fordi den faktisk er sunn og så klarer man ikke å stappe innpå 100 gr mørk sjokolade i en fei ;) Det er nok med litt...

Flotte resultater denne uken :) Så stå på!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med på veien ned 15kg :)

Har tidligere vært med på Grete Roede kurs, men de kiloene som forsvant da har kommet tilbake for lenge siden. Denne gangen prøver jeg å gå ned i vekt på egen hånd, men skal følge meny 1.

Startet først i går så jeg er ny i gamet, men jeg kjenne motivasjonen er på topp denne gangen. Gikk på vekta i dag og veide hele 92 kg, selv ved å fordele det på 175cm blir det alt for mye. Håper på selvdisiplin nok til å se 75kg tallet etterhvert.

Problemet mitt er at jeg er alt for glad i sjokolade og cola, så det er det første jeg prøver å kutte ut i ukedagene. Har planer om å ha det som en liten gulerot til lørdagskveldene, for jeg vet at jeg ikke klarer totalforbud.

Ny vekt legges inn hver mandag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest lenemoren

Ja, heng deg med stråle og lykke til :) .

Er sjokoholiker selv men har nå klart meg helt uten lys sjokolade av alle slag i 2 uker.

Spiser litt mørk sjokolade pga helsegevinsten, men synes jo ikke det er særlig godt...

Men som jeg skrev før så er det jo absolutt mulig at den mørke sjokoladen holder suget litt i sjakk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin20

Velkommen med i gjengen stråle:) blir spennende å følge deg:) er som deg skikkelig glad i sjokolade, og kan heller ikke ha forbud:)

Etter helgens lille utskeielse tok jeg en ekstra løpetur i dag på 5 km, og i morra er det intervaller:) så håper på 500 g nedgang eller mer på torsdag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest lenemoren

Yuhu :D

Var på kurs i går og hadde gått ned ytterligere 1,7 kg siden forrige kursmåling!!!

Så har nå gått ned 3,7 kg på 2 uker!!!!!

Og det uten trening, det har blitt noen turer vel og merke..

Så er veldig fornøyd altså!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest snarttobarnsmor

Wow for en nedgang på dere da!! Flinke dere er, her går grammene tregt nedover ja, men håper på mye nedgang på cm istedet :) etter langsykkeltur i morgen og joggerunden min lørdag så har jeg 20 trimpoeng denne uken :D Ha en fin onsdag da dere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lexie_82

Huff, i går landet jeg på hele 1888 kcal. Ikke at det var de helt store utskeielsene, det var kun ett par ekstra brødskiver med pålegg til kvelds, men allikevel 500 kcal for mye :(

Har vært på dobbeltime nå i kveld for å gjøre opp for mine synder, først 45 min styrke med stang så 50 min corebar, så er rimelig kjørt nå.

Kvelds i dag ble Wasa crisp & cereals med gresskarkjerner. Har dere prøvd disse barene? Kommer i 3 smaker (så vidt jeg vet) de smaker super godt og metter bra, inneholder ca 150 kcal per bar. Anbefaler virkelig disse som ett mellom måltid :)

Ha en super helg folkens :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin20

Har i dag hatt en utrolig fin dag! Hadde ikke allverdens av resultater på velta i dag,300 g ned( noe jeg må regne med når kosedag blir fråtsedag)! Men jeg har hatt en knalløkt med min pt, han pusher meg, roser meg og pusher meg enda litt til! Slår nye rekorder hver uke, og dette gjør meg så glad og lykkelig! Har vært i så godt humør etter trening i dag!

God natt venner, besøk av venninne i Namsos i motta, utfordringer mhp spisingen står for tur!

God helg snupper:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest snarttobarnsmor

Kommer med vekt nå, skal bort på ferie uka her, dårlig resultat da jeg er opp på start igjen :( Men, for se på det som en utfordring å være flink på tur :) Snakkes da damer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lexie_82

Hei.

+ 1,4 på meg i dag :(

Jeg forventet en oppgang men ikke såååå mye. Håper jeg kan skylde litt av det på mensen og.

Dette blir en lang uke kjenner jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ned 0.8kg denne uka :-) veldig fornøyd med det.

Har ikke fått trent noe da jeg for tiden sliter med skuldre og nakke som igjen gir hodepine utover dagen, men behandling er startet så jeg håper på en forandring her også.

Har gått veldig greit med å ikke spise godteri, men det ble nok litt for mye på lørdag.

Går på ny uke med fortsatt topp motivasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest labbis

Hei!

Jeg henger visst med fremdeles...har prøvd å skjerpe meg litt, så nå er jeg kommet ned til 0,6 under startvekt igjen. SLiter fortsatt veldig med at jeg spiser altfor mye godteri og is. Må slutte å kjøpe sånt altså!

Men - denne uka har jeg i hvertfall kommet i gang med trening. Har jogget tre ganger, og det føles bra! Har også prøvd å få gått litt turer. 7,5 trimpoeng er bra til meg å være! Jippi!

Men jeg merker at jeg sliter med selvbildet for tiden. Eller kanskje vi skal si speilbildet...synes virkelig at jeg ser feit ut, og føler at folk rundt meg titter på magen og lurer på om jeg er gravid igjen allerede. Det er nemlig rundt magen det er verst...Skulle nesten ønske at det var litt jevnere fordelt.

Men mitt speilbilde er selvfølgelig fort glemt når jeg ser en sjokolade...rart det der..

Ha en fin uke! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider