Gå til innhold

Noen som slår følge på veien ned 15 kg ?


Gjest kråka
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lenemoren

Grrrr altså :angry:

 

Da var det visst slutt på de gøye, motiverende resultatene....

 

Har gått opp 0,8 kg, plopp på.....

 

Sitter egentlig igjen som et lite spørsmålstegn... Greit nok at jeg ikke har vært super flink den siste uken og at jeg har lagt gj.snittlig 200 kcal over det jeg burde ligge på for å gå ned 1 kg i uken men har likevel ligget under dagsbehovet av kcal, trodde jeg......

 

Så i mitt hode så burde det jo gått nedover om men ikke i det tempoet som har vært de to siste ukene..

 

Så her er det tydelig at man må holde fokus heeele tiden og mørk sjokolade og rødvin er IKKE lov på nåværende tidspunkt...

 

Satser på at det er litt hormonelt i dette også for mensen er like rundt hjørnet.

 

Men tok frem målebåndet i håp om å se litt resultater der, men der hadde det ikke vært mye bevegelse på 14 dager gitt....

 

Har nå skikkelig ramlet ned fra min høye hest og innser at dette nok ikke blir like lett som det virket som de første ukene :(

 

Sikkert like greit å bli litt virkelighetsorientert her på et tidlig stadie ;)

 

Har nå kommet meg inn igjen på mine 1400 kcal i dag og skal gjøre mitt beste for å holde meg der fremover.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Elin20

1 kg ned denne uka:) 3,7 kg totalt:) er så fornøyd:) til uka skal jeg ha en bonus-time, skal endelig komme meg på gruppetime:) har i snitt ligget på 6 økter i uka i det siste ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madamene

Hei hei, er det muligheter for en til å henge seg på eller? Jeg er 29 år og skal ned iallefall 15 kg, er godt i gang med de 2 første men trenger støtte underveis :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Hei Madamene!

 

Velkommen til oss :-)

 

Det er bare å slenge seg på, og rapportere etter hvert som du har veiedager. Selv har jeg veiedag mandag, og håper på gode resultater nå denne mandagen, føler uka har gått mye bedre enn før både med tanke på spising og trening. Jeg hadde nesten ikke trent på halvannet år etter svangerskap og barseltid, men nå de to siste ukene har jeg fått til å jogge tre ganger pr uke. Jogger bare 30 minutter foreløpig, men hadde bestemt meg for å starte litt pent. Tror kanskje jeg er klar for å utvide runden min nå neste uke.

 

Men jeg blir imponert av noen av dere andre...hvordan får dere til seks økter pr uke og sånt? Trenger tips og inspirasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Trenger hjelp til å holde litt fokus her :( Her går det helt feile veien....

Har så ulvehunger om kveldene og er helt tilbake på mitt sukkerjunkiestadie.

 

Har drukket 1/2 l brus i dag i ren desperasjon og jeg liker ikke spesielt godt brus engang....

 

Hva gjør dere når dere er kjempesulten og fysen og dagskaloriene er brukt opp??

 

Akkurat nå er jeg bare skikkelig irritert fordi jeg må være på diett...

 

Hadde jeg kunnet gått ut og løpt nå så hadde jeg løpt til jeg stupte!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Velkommen med i gruppa Madamene, flink du er som alt har tatt to kg:) når har du veiedag? jeg veier meg torsdager. Blir spennende å følge deg:)

 

Labbis: å trene 6 ganger i uka er ikke noe problem, alle øktene er seff ikke like lange. Det er en vanesak, selv begynte jeg rolig med 3, og trappet opp etterhvert. Har to intervalløkter i uka på bare 35 min:)hvor ofte trener du selv?

 

Hei Madamene!

 

Velkommen til oss :-)

 

Det er bare å slenge seg på, og rapportere etter hvert som du har veiedager. Selv har jeg veiedag mandag, og håper på gode resultater nå denne mandagen, føler uka har gått mye bedre enn før både med tanke på spising og trening. Jeg hadde nesten ikke trent på halvannet år etter svangerskap og barseltid, men nå de to siste ukene har jeg fått til å jogge tre ganger pr uke. Jogger bare 30 minutter foreløpig, men hadde bestemt meg for å starte litt pent. Tror kanskje jeg er klar for å utvide runden min nå neste uke.

 

Men jeg blir imponert av noen av dere andre...hvordan får dere til seks økter pr uke og sånt? Trenger tips og inspirasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Trenger hjelp til å holde litt fokus her :( Her går det helt feile veien....

Har så ulvehunger om kveldene og er helt tilbake på mitt sukkerjunkiestadie.

 

Har drukket 1/2 l brus i dag i ren desperasjon og jeg liker ikke spesielt godt brus engang....

 

Hva gjør dere når dere er kjempesulten og fysen og dagskaloriene er brukt opp??

 

Akkurat nå er jeg bare skikkelig irritert fordi jeg må være på diett...

 

Hadde jeg kunnet gått ut og løpt nå så hadde jeg løpt til jeg stupte!!!!

 

Nå følger ikke jeg samme diett som deg, og teller ikke kcal. Men hvis jeg er fysen på kvelden spiser jeg en halv boks mager kesam blandet med funlight eller ett knekkebrød med ost skinke, tomat og avokado. ¨å gå eller løpe seg en tur kan også fjerne fysen.

 

elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Heh, Elin...de tre øktene som jeg er så stolt av å ha fått til, er nok det eneste jeg trener foreløpig. Hehe. Men prøver å gå endel utenom og.

 

Sliter rett og slett med å få tid til mer, det er jo liksom bare på kvelden når knøtt er i seng at det er aktuelt å trene, og jeg jobber ofte 2-3 kvelder i uka. MEn jeg tenker at det kanskje kan bli litt enklere etter barnehagestart til høsten, da kan jeg jo disponere formiddagen som jeg vil de dagene jeg jobber sent.

 

Jeg deiver fortsatt og snikveier stadig vekk, og i dag tidlig stod det 75,0 på vekta...jippi!! Første delmål :-) håper den viser det samme i morgen på den "ordentlige" veiedagen.

Jeg har vært nazi i det siste, og planlagt på forhånd sånn ca hva jeg skal spise i løpet av dagen, og det hjelper meg til å unngå å stappe i meg ting på kvelden. Vi får se hvor lenge jeg skal registrere mat, det har i hvertfall gitt meg endel aha-opplevelser. (visste ikke st det var sååå mye kalorier i tacolefse...og sååå lite i tomat :rolleyes: )

 

Lenemoren: liker du te? Jeg synes ofte en kopp god te er godt når jeg får lyst på noe. Gjerne en frukt-te da, blir jo nestennsom godteri:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Og tre økter pluss gåturer i tillegg er veldig bra:) hvis du ikke har lang vei til barnehagen, kan du gå/ jogge med vogna hver dag til barnehagen:)

Jeg har riktig nok fulltidsjobb, men ingen barn, så jeg er litt friere sånn og kan lure inn ei økt hver dag.... Synes 3 økter er bra!! :)

Heh, Elin...de tre øktene som jeg er så stolt av å ha fått til, er nok det eneste jeg trener foreløpig. Hehe. Men prøver å gå endel utenom og.

 

Sliter rett og slett med å få tid til mer, det er jo liksom bare på kvelden når knøtt er i seng at det er aktuelt å trene, og jeg jobber ofte 2-3 kvelder i uka. MEn jeg tenker at det kanskje kan bli litt enklere etter barnehagestart til høsten, da kan jeg jo disponere formiddagen som jeg vil de dagene jeg jobber sent.

 

Jeg deiver fortsatt og snikveier stadig vekk, og i dag tidlig stod det 75,0 på vekta...jippi!! Første delmål :-) håper den viser det samme i morgen på den "ordentlige" veiedagen.

Jeg har vært nazi i det siste, og planlagt på forhånd sånn ca hva jeg skal spise i løpet av dagen, og det hjelper meg til å unngå å stappe i meg ting på kvelden. Vi får se hvor lenge jeg skal registrere mat, det har i hvertfall gitt meg endel aha-opplevelser. (visste ikke st det var sååå mye kalorier i tacolefse...og sååå lite i tomat :rolleyes: )

 

Lenemoren: liker du te? Jeg synes ofte en kopp god te er godt når jeg får lyst på noe. Gjerne en frukt-te da, blir jo nestennsom godteri:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Hihi, takk Elin

Ja, mine 3 økter er langt bedre enn noen gang egentlig, og det er nok et realistisk antall for meg.

 

Men nå var det veiedag igjen for meg og for endel andre her....veldig fornøyd her, ned 1,1 siden forrige mandag. Nå føler jeg virkelig at jeg er i gang, god følelse.

 

Kjenner meg godt igjen i fysenhet og frustrasjon, lenemoren...jeg var jo nær ved å gi opp for noen uker siden, men klamret meg fast i tråden her...og fokuset snek seg tilbake. :)

Regner nesten med at jeg og må være forberedt på flere smeller. Kanskje litt dårlig holdning, men nå har jeg i hvertfall lært at det å gå på en smell ikke betyr at jeg må gi opp.

 

Noen tips til belønning til seg selv når man når delmål? Enn så lenge blir jeg fortsatt frustrert av å handle klær, så må bli noe annet enn det. Og kake er jo uaktuelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Jeg sliter veldig med motivasjonene jeg også lenemoren, er fortsatt på start idag også, håper å få tilbake motivasjonen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Hva ned å belønne deg selv med fitbehandling, et smykke, spabehandling eller teater? Jeg har funnet ut at jeg skal gi meg belønninger i form av opplevelser, ikke noe spiselig! Når jeg nå går under 80 kg, skal jeg stelle bena(det er tross alt de som må gjøre all jobben)

 

Noen andre som har andre tips?

Hihi, takk Elin

Ja, mine 3 økter er langt bedre enn noen gang egentlig, og det er nok et realistisk antall for meg.

 

Men nå var det veiedag igjen for meg og for endel andre her....veldig fornøyd her, ned 1,1 siden forrige mandag. Nå føler jeg virkelig at jeg er i gang, god følelse.

 

Kjenner meg godt igjen i fysenhet og frustrasjon, lenemoren...jeg var jo nær ved å gi opp for noen uker siden, men klamret meg fast i tråden her...og fokuset snek seg tilbake. :)

Regner nesten med at jeg og må være forberedt på flere smeller. Kanskje litt dårlig holdning, men nå har jeg i hvertfall lært at det å gå på en smell ikke betyr at jeg må gi opp.

 

Noen tips til belønning til seg selv når man når delmål? Enn så lenge blir jeg fortsatt frustrert av å handle klær, så må bli noe annet enn det. Og kake er jo uaktuelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madamene

Velkommen med i gruppa Madamene, flink du er som alt har tatt to kg:) når har du veiedag? jeg veier meg torsdager. Blir spennende å følge deg:)

 

Labbis: å trene 6 ganger i uka er ikke noe problem, alle øktene er seff ikke like lange. Det er en vanesak, selv begynte jeg rolig med 3, og trappet opp etterhvert. Har to intervalløkter i uka på bare 35 min:)hvor ofte trener du selv?

 

Jeg har veiedag på mandag. Så i dag er dagen, men akkurat i dag føler jeg med helt spreng. Har vært feiring på høyt plan i hele dag, fikk heldigvis til noen minutter med trening på jobb i dag, og får vel ta et realt tak i morgen. Blir spennende å se fremover, håper at jeg kan gå høsten lettere i møte =) Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei damer.

 

Jeg har lagt rett ut med influensa de siste dagene, og har ikke vært på vekta denne mandagen.

Sist uke gikk det fullstendig galt med overspising HVER dag og toppet det hele med konfirmasjon på søndag.

Men i dag er jeg tilbake på tellingen og skal holde 1300 kcal. Gleder meg til å komme igang med trening igjen og. Skal først prøve meg på jobb i morgen så starter jeg med trening i helgen, må bli helt frisk først.

 

Det er utrolig godt å ha alle dere i denne tråden, jeg hadde fullstendig mistet motivasjonen og da er det godt å vite at man ikke er alene. Masse gode råd og tips har dyttet meg tilbake og nå er jeg klar for å fortsette kampen mot kiloene. Venter med å veie meg til veiedag på mandag. Hadde gått opp sist uke så jeg håper jeg nå er på vei ned igjen.

 

Ha en fin og sunn uke alle sammen. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Synes det er bra gjort av deg å innrømme at det har gått litt galt, ikke henge deg opp i det og starte med ny frisk. det er ikke alltid så lett, man føler seg mislykket og deppa. Men det er det ingen grun til, du bryter et dårlig mønster, tråkker litt feil innimellom, men finner hele tiden veien tilbake.

Bra jobba:)

 

Håper du blir fort frisk igjen:)

 

Hei damer.

 

Jeg har lagt rett ut med influensa de siste dagene, og har ikke vært på vekta denne mandagen.

Sist uke gikk det fullstendig galt med overspising HVER dag og toppet det hele med konfirmasjon på søndag.

Men i dag er jeg tilbake på tellingen og skal holde 1300 kcal. Gleder meg til å komme igang med trening igjen og. Skal først prøve meg på jobb i morgen så starter jeg med trening i helgen, må bli helt frisk først.

 

Det er utrolig godt å ha alle dere i denne tråden, jeg hadde fullstendig mistet motivasjonen og da er det godt å vite at man ikke er alene. Masse gode råd og tips har dyttet meg tilbake og nå er jeg klar for å fortsette kampen mot kiloene. Venter med å veie meg til veiedag på mandag. Hadde gått opp sist uke så jeg håper jeg nå er på vei ned igjen.

 

Ha en fin og sunn uke alle sammen. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

I kveld har jeg spist endel pizza...det var ikke planlagt, men jeg "hadde plass" til det innen mine 1600 kcal. hadde sikkert vært bedre å bare ta et eple. Men ikke like gøy da ;)

 

Det frimerkegreiene har jeg gitt helt opp- forrige uke fikk jeg vel over 50, og da tror jeg ikke engang alt ble registrert som frimerker...det kom nok en og annen is under "middag"... :rolleyes:

Men jeg tenker foreløpig at så lenge jeg holder meg til kcal-grensa mi, og i tillegg oppfyller frukt og grønt-kvota, så er det greit med disse utskeielsene. Går vel lettere etter hvert kanskje, når jeg kommer litt inn i ting.

 

Hva tror dere? Er det "ok" så lenge det ikke går over kalorigrensa?

Jeg vet som sagt at jeg får nok fiber, frukt og grønt.

 

God bedring til deg, Lexie...Ja, klamre deg fast, dette kommer til å gå veien igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det å føre opp det jeg spiser og telle kalorier får meg til å tenke i litt andre baner når det gjelder hva jeg putter i munnen, men er det også viktig hvordan man fordeler kaloriene i løpet av en dag? (200 til frokost....?).

For å overleve en uke uten sjokolade og cola har jeg ikke satt de store begrensningene med godteriinntak på lørdager :-( bruker nok både 50 og 60 frimerker, men jeg må ha noe å se fram til.

 

Er dessverre ikke like flink til å trimme som så mange av dere. Håper det blir bedre når min mann kommer hjem fra jobbtur og jeg ikke behøver å ha ansvar for barna alene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Takk for positive ord jenter :) Formen er mye bedre og mat planen er nå inntakt igjen.

Har ikke begynt å trene enda, men tenkte å ta meg en tur på spinning på søndag og teste formen.

Var jo så godt igang med trening nå så en runde med influensa passet dårlig. Men men det er bare å "komme seg opp på hesteryggen" igjen ;)

 

Jeg var innom en annen tråd her og leste litt om treningsopplegget 30 days shred, er det noen av dere som har forsøkt det? Det er en dvd fra Jillian Michaels (treneren fra The Biggest Loser) Opplegget er delt i 3 nivåer. Nivå i 10 dager, nivå 2 i 10 dager og nivå 3 i 10 dager.

Jeg har lastet ned dvdene (fy meg, jeg vet... men alt annet tar så lang tid)

Planen min er å begynne på mandag med nivå 1. Er det noen av dere som blir med??? Det hadde vært gøy å være flere :D

Alt man trenger er en matte og 2 vekt manualer.

Jeg har litt troen på dette opplegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Da er torsdagen her, og jeg har vært pÅ vekta! Med all innsatsen denne uken, var resultatet deprimerende, 200 g opp! Litt usikker på om det er min utegelmessige syklus som er årsaken, eller om det rett og slett er at jeg kun har hatt 6 dager! Jeg legger meg ikke ned å griner, men fortsetter den harde jobbinga og håper på resultater neste uke!

 

Jeg følger opplegget til punkt og prikke, 2 styrkeøkter med pt, 2 langturer og 2 intervalløkter.. Jeg løper faktisk 20-30 km i uka:) denne uka løp jeg 8 km på en hastighet 9,4 km i timen og jeg har økt i markløft til 70 kg! De resultatene skal jeg være fornøyd med!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier mer enn fett:-)

 

Da er torsdagen her, og jeg har vært pÅ vekta! Med all innsatsen denne uken, var resultatet deprimerende, 200 g opp! Litt usikker på om det er min utegelmessige syklus som er årsaken, eller om det rett og slett er at jeg kun har hatt 6 dager! Jeg legger meg ikke ned å griner, men fortsetter den harde jobbinga og håper på resultater neste uke!

 

Jeg følger opplegget til punkt og prikke, 2 styrkeøkter med pt, 2 langturer og 2 intervalløkter.. Jeg løper faktisk 20-30 km i uka:) denne uka løp jeg 8 km på en hastighet 9,4 km i timen og jeg har økt i markløft til 70 kg! De resultatene skal jeg være fornøyd med!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Håper alle har hatt en super uke! Her er jeg strålende fornøyd en snitt på 1300 når jeg legger inn planglagt mat idag og i morgen med en liten sjokolade i kveld, så jeg er godt fornøyd, ble bare to styrkeøkter og to joggeturer på meg uka her, satser på mer trimpoeng neste uke :)

 

Lexie_82 jeg har hørt masse positivt om 30days med Jillian, har ikke prøvd det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Hei hei

 

Fy søren, det gikk ganske skeis i går, jeg hadde ikke planlagt middag blant annet på forhånd. Hadde besøk av ei venninne, så da ble det over 2000 kcal i går. Og en dag tidligere i uka ble det også sånn. Håper jeg ikke har gått opp i det minste, har nok ikke gått noe ned i hvertfall. Jaja, håper på en bedre uke nå neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...