Gå til innhold

¤ Ned 5 kg til 17. Mai ¤


Gjest LykkeligSomLiten
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nedgang lykkeligsomliten,så flink du har vært:-)

 

Må jo stikke innom tråden din for å se hvordan det går med deg;-)

 

ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Tus; henger meg på deg, jeg. Null sjokolade og brus frem til 17-mai her også. Delvis også fordi huden min ser forferdelig ut og magen er i ulage.

Dersom en av oss sprekker har den andre lov å "kjefte"...eller, om jeg sprekker så kjeft på meg! hehe ;)

Har ryddet litt selv, spiste en kjempe"blokk" med Nederlandsk hvit sjokolade i går siden den lå og ropte så forlokkende. Var kvalm resten av kvelden...ugh.

 

Ellers, ny uke, nye muligheter eller hva? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Helt klart, ny uke nye muligheter, gikk på en liten smell i helgen jeg og. Hadde det enda kun vært en blokk hvit sjokolade :blink:

Men, lagt opp treningsplan for hele uka, og matplanen er under utarbeidelse. Gleder meg til Zumba i dag!!

 

Kjeft gjerne på meg også, dersom jeg får flere smeller, nå har jeg ikke plass til flere!

 

Har tenkt å begynne å jogge litt, bor ved skogen og har uendelig med muligheter. Om noen uker får vi også en liten voffis i familien, så etterhvert håper jeg at hun og jeg blir joggebuddies B)

 

Ha en fin uke, kjør på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Hei.

Har egentlig ikke presantert meg noe særlig til nå. Jeg er ei dame i slutten av trettiårene, har to nydelige jenter på 2 og 4 år og en flott mann. Har vært veldig aktiv før jeg ble mamma. Etter den siste graviditeten har jeg lagt på meg og er ikke like aktiv som jeg var tidligere. Men nå har jeg fått nok, trives ikke med at klærne har blitt for trange og ønsker å bli i bedre form.

 

Hadde veiedag på mandag og hadde gått ned 0,7 kg og er fornøyd med det :) Har en plan om å jogge 3 dager i uka. Kan bli vanskelig denne uka, sitter å jobber på spreng for å få ferdig en oppgave som må være ferdig til fredag.

 

Ha en fin uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Ser det er flere her inne som har mange felles ting med meg og som skal styre unna tomme kalorier! Nå har jeg satt nesa i sky i butikken og tråkket forbi kremfylte påskeegg og andre påskeherligheter på halv pris ( det holdt hardt)som har en tendens til å havne først i min handlevogn og deretter i min mage. Hvis sjokoladen ikke havner i handlevognen er det mye større sjanse for at jeg klarer å stå over!

 

Jeg har en meny på 1600 kcal jeg også og er ikke flink til å fylle den, jeg har en tendens til å spare slik at jeg kan spise litt snop og så blir det ikke bare litt snop da....men nå er det "godtelov" ihverfall til neste helg som er langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

:rolleyes: Ser det er flere her inne som har mange felles ting med meg og som skal styre unna tomme kalorier! Nå har jeg satt nesa i sky i butikken og tråkket forbi kremfylte påskeegg og andre påskeherligheter på halv pris ( det holdt hardt)som har en tendens til å havne først i min handlevogn og deretter i min mage. Hvis sjokoladen ikke havner i handlevognen er det mye større sjanse for at jeg klarer å stå over!

 

Jeg har en meny på 1600 kcal jeg også og er ikke flink til å fylle den, jeg har en tendens til å spare slik at jeg kan spise litt snop og så blir det ikke bare litt snop da....men nå er det "godtelov" ihverfall til neste helg som er langhelg!

 

Godteri på tilbud skulle vært ulovlig!!!

Har funnet ut at jo flinkere jeg er til å fylle dagsrasjonen på 1600 kcal, jo mindre sulten er jeg imellom måltidene å jeg klarer motstå søte fristelser ;) Stå på med nesen i sky :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Hei.

Jeg har et spørsmål til dere. jeg lurer på hvordan dere får til å telle alle kaloriene dere putter i munnen i løpet av en dag. Syns det går greit med alle måltiden, untatt middagsmåltiden. Hvordan får dere til å registrere alt det forskjellige tilbehøret man har til middag? Veier dere all maten?

 

Håper noen kan hjelpe.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har et spørsmål til dere. jeg lurer på hvordan dere får til å telle alle kaloriene dere putter i munnen i løpet av en dag. Syns det går greit med alle måltiden, untatt middagsmåltiden. Hvordan får dere til å registrere alt det forskjellige tilbehøret man har til middag? Veier dere all maten?

 

Håper noen kan hjelpe.. :o

 

 

Man må veie eller ta det på feelingen. Feelingen er ok for gronsaker, men ikke for kaloririkere ting, så da må vekta frem. et tips er å bruke en oppskrift fra sidene her , de er allerde utregnet hvis du følger dem slavisk da.

Jeg kontrollveier i blandt pålegg ost og middagsmat fordi øyemålet kan lure en etterhvert. feks er det standard å veie en brødskive, skjære vekk en del som er for mye og deretter putte den i munnen( i stedet for i søpla).

Når jeg er skikkelig fokusert bruker jeg vekta mer enn ellers. Jeg velger også iblandt og spise mat som jeg er sikker på hva veier feks et halvt beger cottagecheese eller annen mat som er veiet, halvparten feks kan man ta på øyemål synes jeg.

 

:lol: lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Hei alle!

 

Beklager at jeg ikke har vært her de siste dagene, har gått i ett hos meg :) Men nå er jeg tilbake!

 

Ned 0,7 kg i dag, endelig ser jeg 63-tallet, 63,9! :D

 

Og det på tross av kakebesøk, eller fråtsebesøk på søndag :P Men det skal sies at jeg har jobbet ekstra hardt for å hente meg inn igjen.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra at du fikk se 63 tallet i dag, gratulerer!!! B)

Selv gikk jeg ned 0,5 denne uken, og veier 65,1. Litt skuffet, fordi jeg før påsken var på 64-tallet. Men - påsken + forrige helg er min egen skyld, så til tross for beinhard trening denne uka så må jeg nok være like flink i helgene framover.

 

Ser ikke lyst ut med ned til 60 innen 17.mai, det var målet mitt i slutten av januar. Men, 5 kilo er borte siden den gang og jeg kjenner jo at treningen har gjort meg i bedre form og jeg ser det også på kroppen. De siste 5 kiloene skal jeg også klare, mye før 17.mai og resten etterpå.

 

Min datter på 6 år spurte meg en dag jeg skulle på trening - "mamma, trener du bare for å bli tynn eller??" Da måtte jeg sette meg på huk og forklare at jeg trente for å være frisk og sterk og sprek så vi kunne leke masse sammen.

Må innse at hun får meg seg samtalene i hjemmet for tiden, så det er best å være forsiktig med hva man sier. Hun er heldigvis fornuftig og selektiv.

 

I helgen får vi besøk, men jeg skal lage lakse"taco" og holde meg unna godteri og alkohol, og et par joggeturer skal jeg også få lagt inn.

 

God helg til alle dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

God søndag damer.

 

Da viste vekta 62,6 for meg på fredag, og - 0,4 kg fra forrige fredag. Jeg er fornøyd med nedgang denne uka mtp at jeg gikk ned 1 kg forrige uke :) Har hatt litt godteri urge denne uka, da jeg venter menstrasjon, men jeg klarte å spise bare 200 gr melkesjokolade........bare!! Kan ikke ha sånt i hus, bedre at det ikke er der.

 

Ned 1,4 kg på 2 uker, og det er jo nesten 3 pakker 500 gr meierismør ;)

 

Ny uke nye muligheter. Har vært skikkelig forkjøla denne uka også, så trening har ikke vært i fokus.

 

Lykke til med neste uke damer og nyt fine søndagen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

Man må veie eller ta det på feelingen. Feelingen er ok for gronsaker, men ikke for kaloririkere ting, så da må vekta frem. et tips er å bruke en oppskrift fra sidene her , de er allerde utregnet hvis du følger dem slavisk da.

Jeg kontrollveier i blandt pålegg ost og middagsmat fordi øyemålet kan lure en etterhvert. feks er det standard å veie en brødskive, skjære vekk en del som er for mye og deretter putte den i munnen( i stedet for i søpla).

Når jeg er skikkelig fokusert bruker jeg vekta mer enn ellers. Jeg velger også iblandt og spise mat som jeg er sikker på hva veier feks et halvt beger cottagecheese eller annen mat som er veiet, halvparten feks kan man ta på øyemål synes jeg.

 

:lol: lykke til

 

Hei.

Her er det mange gode tips og jeg må bare si meg enig i de. I starten, veie gjerne alt for at du skal få øyemålet på plass. Vær flink, ikke småspis hverken før under eller etter måltidene.

Noe som funker bra for meg er at jeg legger inn frukt mellom måltidene, Banan spiser jeg mellom frokost og lunch, da jeg er mer sulten på dagtid enn ellers på dagen. Et eple sammen med mellommåltidet, og gjerne et glass appelsinjuice eller en liten appelsin mellom middag og kvelds :) Men som sagt, i starten veie alt kaloririk mat,og velg magre alternativ. Renskåret kjøtt og masse grønnsaker.. Da får du bedre kontroll!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

:) Tusen takk, Tus :) Og kjempegodt jobbet jenter. Ned er ned, uansett hvor mye eller lite. Alle uker kan ikke være like, det er bare sånn kroppen fungerer :)

 

Er spent på denne fredagen, har hatt mensen så har følt meg som en elefant. Ellers merker jeg at jeg ofte ikke går ned i vekt hvis jeg har hatt mensen den uken, selv om den er over. Noen andre som opplever det? Vi får se på fredag om det gjelder det samme nå og...

 

Ellers har jeg blitt litt hekta på spinning de siste ukene. Er bare det jeg trener nå ca 3 ganger i uken. Kjøpte meg pulsklokke, for en motivasjon! 800 kcal går det på en spinningtime. Anbefales! :)

 

Tips til søtt og godt mellommåltid. Yt kesam med korn, bringebær og rips. NAM. Den smaker nesten som rislunsj, bare mye sunnere. :P

 

Håper det går bra med alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Hei alle,

 

jeg ble litt borte den siste uken, beklager det altså. Har gått i ett her også. Pappa fortsatt på sykehus, og en tante på rehabilitering så da har det vært litt frem og tilbake. Satt seg en skikkelig strekk i ryggen/brystet forrige uke også, så trening har det vært veldig lite av for meg. Prøver å være litt i bevegelse da, så det ikke blir verre. Men gruer meg litt til sentrumsløpet på lørdag siden formen ikke er helt på topp.

Vekten stod stille forrige uke...heldigvis...og jeg snikveiet meg i dag morges og da var jeg 1 kg ned siden fredag. Er spent på om jeg klarer å holde den vekten til fredag morgen. Nytt tall, og under 70! Yay :D

Men vil ikke håpe for mye, har jo vært på 69,7 for bare noen uker siden og jeg gikk fort opp 1 kg igjen.

 

Lykke til dere som har veiedag imorgen. Og ha en flott torsdag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg og nytt tall 61,8. Det er jo moro!

Har klart å holde "Godtelov" og det virker, heldigvis! Er spent på kommende uke, skal på en langhelg til utlandet og da kan mye skje i matveien, men jeg skal prøve å holde meg unna godteri hvertfall. Det er lettere for meg å holde meg unna godteri når jeg er sammen med andre, slik jeg skal denne langhelgen. Jeg er mye svakere for fristelser når jeg er alene, på den annen side blir det vanskelige å holde kontroll på maten, men jeg skal ta med meg noen "sandwich" i håndbagasjen. Og så skal jeg prøve å la være å spise brød og smør som ofte kommer på bordet før middagen! :rolleyes:

 

Lykke til med veiing i morgen for dere som skal det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Gratulerer med et så flott tall, Tus! Skulle etter planen ha vært der nå jeg også, men det ble da ned 600 g denne uka, til 64,5. Med tanke på alle utskeielsene jeg har hatt siden start i januar, så er ikke 6 kilo så verst. De siste 4-5 skal jeg klare, om ikke jeg er i mål på 17.mai så blir det iallefall målgang innen forsommeren. Og allerede nå føler jeg meg såpass vel, at veien til mål også føles bra :-)

 

Min største svakhet er helgene - synes det er mye vanskeligere å kose seg foran tv'n en fredagskveld enn en tirsdagskveld, uten å få lyst på noe ekstra kos. Ukedagene har jeg en helt annen motivasjon av en eller annen grunn!! Det blir for et par glass rødvin, og når først det er innabords så blir man jo gjerne litt mer løssluppen og "syns man fortjener å kose seg litt mens man lever". Og det gjør man jo! Men om jeg nå først kunne kommet meg dit jeg skulle, så kanskje det går an å unne seg disse fredagskosene, som KIMS frister mer i alle reklamepausene på TV :P

 

Av en eller annen grunn er det de siste kiloene som er vanskeligst, fordi da føler man på en måte at de bare er "finpussen", og strengt talt ikke sååååå farlige.. Men - har man satt seg et mål så skal det målet innfris! Utrolig viktig det der, er ikke ferdig på 60,1 men på 59,8 :lol:

 

Anyway!! - Denne helga blir det iallefall aktivitet, må tømme ferdig et hus/garasje vi har solgt, og vaske ut. Så kroppen skal få beveget seg iallefall :-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Gratulerer Tus og Solskinnsbolla! Jeg ser også nytt tall i dag, 69,5 :lol:

Så jeg bør ihvertfall klare del-målet mitt på 68 kg før jeg reiser til USA 17-mai!

Imorgen skal jeg løpe sentrumsløpet, så det blir en veldig fin treningsøkt der ihvertfall. Og om 2 uker er det Gøteborgsvarvet (halv-maratom), men er usikker om jeg klarer å gjennomføre der. Har ikke fått trent noe på 2 uker nå pga. pappa. Men jeg føler ikke at formen er så fryktelig dårlig egentlig altså.

Finner vel fort ut imorgen hvor jeg ligger på kondis-tabellen..hehe.

 

Jeg har også mer vanskelig for å holde meg i skinnet når helgene kommer, men det har jo en del med at min bedre halvdel kjøper seg sjokolade og brus og annet snaskens. Men jeg har vært flink i det siste å heller fyse på frukt. Og om jeg drikker vin, da spiser jeg ihvertfall ikke noe godteri for jeg synes ikke det smaker noe godt da...hehe. Morsomt hvordan man er forskjellige :D

 

Kjøpte meg en "ny" kjole i går også (på UFF) og den sitter helt som støpt på meg akkurat nå, og det er jo en god motivasjon til å ikke legge på seg igjen ihvertfall. Heller at den kan bli bittelitt løsere over bysten og livet, er litt trangt når jeg sitter og trekker pusten godt inn..hehehe.

 

Håper dere får en fantastisk helg! Lykke til med å vaske ut av huset/garasjen Solskinnsbolla.

God tur til det store utland Tus! Kos deg og nyt!

 

Og takk for tips om YT Lykke. Skal prøve det ut som en slags fredagskos i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Syns det er litt stille på denne tråden din, LykkeligSomLiten. De fleste er forhåpentligvis opptatt med trening B)

Veiedagen er i morgen sånn egentlig, men jeg får ikke logget meg på i morgen derfor blir det rapport i dag. Blir ikke helt klok på badevekta, viser dessuten litt forskjellig ut ifra hvor den står på gulvet, så jeg har funnet meg en favorittkrok :D Der viste den iallefall 63,7 i dag. Godt å se 63 tallet :) Det er ned 0,8 siden forrige uke, det er jeg fornøyd med! Spesielt med tanke på at det ble en kveld på Peppes her tidligere i uka.

 

Hvor mye trener dere andre? Jeg har begynt å gjågge et par turer i uka (kombinerer gå fort og jogging), når jeg har tid. Mye annet som skjer for tiden så det er mange baller i luften fram til 17.mai. Men uansett så trener jeg alltid zumba to ganger i uka, og corebar en gang i uka (rett før den ene zumba timen).

 

Maten veier jeg ikke lenger, har gått på flere grete roede kurs, og så lenge det går nedover så tror jeg at mengdene er passe. Men tror jeg ligger på i underkant av 1500 kalorier om dagen. I helgene blir det nok oppunder 2000, men jeg tenker som så at jeg faktisk må få i meg 7000 kalorier OVER det jeg forbruker for å legge på meg en kilo. Og så mye tror jeg ikke at jeg dytter i meg på en fredagskveld. På den annen side så skal det ikke mer enn 500 kalorier ekstra i to uker, det er vel der problemet ligger når man "glemmer" å passe på i uka, da går tida plutselig fort og kiloene kommer tilbake "raskt". Jeg tror på en gyllen middelvei, og at man aldri slutter å trene selv om man i perioder blir lei av matkontrollen. Jeg har hatt en tendens til å være så ENTEN ELLER, det må jeg slutte med!

 

Babler visst igjen jeg da, vil gjerne holde liv i denne tråden, virker som en fin gjeng de som har vært inne her ;) Håper alle får en knall helg, spent på å høre noen resultater her i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle flinkiser! Det ser ut som om alle har fått nye tall. ! Så bra. Jeg har fått et gammelt tall igjen og det er litt dumt ! Opp en kilo nesten . Ja ja . Nå er det ingen store utskeielser i sikte! Tilbake til godtelov og regimet med trening sykkel jogging rockering og hagearbeid ! Klarer jeg 4,8 kilo frem til sommeren tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Ah! Solskinn både her og utendørs, det er koselig! B)

Ja, syns det er litt stille her, men trives fortsatt med gruppa vår da.

 

Det med at vekta viser litt forskjellig utifra hvor man står er nok pga. forskjellig helling i gulvet og sånt. Er sånn hjemme hos meg også. Jeg har en finfin plass midt på badegulvet, som jeg tror er sånn nogenlunde rett. Smugveiet meg i dag og ser jeg har gått ned 0,3 siden forrige uke og nærmer meg nytt tall :lol:

Og nå er det bare 14 dager igjen til vi reiser til USA, så jeg er ganske sikker på at jeg klarer å nå 68 innen den tid.

 

Løp sentrumsløpet på lørdag...eller...jogget/gikk fort...

Deilig å ha gjennomført, men fy så sliten jeg var da jeg var ferdig etter 1 time og 12 minutter! Jeg er så definitivt IKKE klar for å løpe halv-maraton neste helg så jeg har bestemt meg for å holde meg i Oslo og heller ta et par 1-mils turer som plaster på såret. Dessuten er det greit å holde seg hjemme når familie-situasjonen er så ustabil som den er..hehe.

 

Jeg trener litt sånn hist og pist egentlig, men har vært flink og syklet et par turer denne uken, og i går gikk jeg hjem fra jobb. Skal gå i dag også, håper bare været holder seg i noen timer til så turen hjem blir behagelig. :)

På lørdag blir det en liten treningsøkt tenkte jeg, også litt styrke på søndagen.

 

Jeg har også sluttet å veie maten og telle kalorier. Jeg er blitt flinkere til å passe på å heller spise mindre porsjoner, ikke gå å fyse så mye i kjøleskapet...og ikke minst, godteloven min ser ut til å virke...har ikke rørt sjokolade eller smågodt siden 15. april og sambo er veldig flink å hjelpe meg så jeg ikke fristes.

Men så klart, det gjelder jo å være jamnt over flink da, ikke sånn at når 17-mai er her, så er det fritt frem for da har man "fortjent" det. Dette er jo for at det skal være en livs-stilsendring. Jeg MÅ ikke ha sjokolade, å jo mindre jeg spiser det dess mindre får jeg lyst på det.

 

Spent på om det er flere som skravler litt her imorgen, og om det går nedover for alle :P

Ha en flott torsdag! Endelig mai og nesten-sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

Hei og hopp.

Her har jeg "langhelg", som startet forrige fredag og har egentlig ikke sluttet før denne helga kom :/ Har ikke vært flink. ikke i det hele tatt. Gått opp 0,5 kg... Men nytt mot nå, og skal ikke spise godteri eller potetgull eller kaffebrød eller en is i solveggen...... Skal ned til 60 kg til sommeren. Nå er det alvor... :angry:

 

Håper alle går nedover og er flinke :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lise og lykke. Har du fulgt med dere siden dere gikk ut i ny tråd, og du verden å flink dere er. Grammene raser hver uke.

 

Lykke til og stå på.

IKke lenge til 15. mai nå ;)

 

Går det bra??

 

Du har flinke folk med på tråden, også.

Så lykke til alle sammen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sichelle

Oj for en overraskelse. Jeg har også sluttet å veie maten og trodde jeg hadde all verdens kontroll, men neida.. Jenta her spist rundt 1100-1200 kcal daglig, ca 500 kcal for lite som igjen blir 3500 kcal short i uka.. ikke rart jeg har gått opp når det er tilfellet. Nei, nå veier jeg alt og teller alt, slike overraskelser liker jeg ikke. Flere som har opplevd det samme?

 

Ellers har jeg ikke kunnet mosjonere så mye, da jeg har fått betennelse i fotbladet(!!!) Skikkelig vondt å tråkken ned på venstre fot.

Lurer på om det er mine kjære converse sko som har skylden. Har iallefall lagt de godt til sides og bruker kun sko med opphøyd såle i tiden framover. ;)

Endelig har solen tittet fram i flotte trønderlag, og tiden er inne for mellommåltid og kaffe på verandaen B)

 

Ser fram til veiedag fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Hei syns jeg må innom å hilse på..

 

Så flinke dere er til å gå ned i vekt.

 

Gratulerer med flotters nedgang lykkeligsomliten,du er jo snart i mål:-)

 

Stå på videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...