Gå til innhold

Trene når man er litt småsyk?

Gjest Cecilie H

Anbefalte innlegg

Gjest Cecilie H

Jeg har nesten ikke fått trent siden nyttår pga stadig tilbakevennende luftvegsinfeksjoner. Har hatt to tøffe runder med snørr, gørr, hoste og feber, og litt småforkjølet med sår hals og hoste innimellom.

Når jeg har følt meg litt bedre har jeg tatt meg en joggetur, og så har jeg blitt sår i halsen igjen dagen etter.

Skal jeg bare trene og ignorere dette, eller skal jeg vente til jeg er helt frisk igjen? Blir nemlig veldig frustrert over å ikke få trene... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har lest flere steder at det er greit å trene så lenge sykdommen bare sitter i halsen eller over. Hvis du har feber el, så skal du selvfølgelig ikke trene.

Personlig har jeg opplevd at jeg ikke har følt meg helt på topp, vært litt småsyk, og trent likevel og det har gått fint. Jeg gikk og hanglet en ganske lang periode, så hvis jeg skulle ventet med å bli frisk til å trene, så hadde jeg aldri fått trent.

Når det er sagt, så vil jeg også si: Hør på kroppen din! Jeg har nemlig noen ganger begynt å trent og så merket rimelig kjapt at dette er for mye for meg i dag. Da er det viktig å ikke pushe for mye på og heller ta seg den hvilen man trenger.

Så mitt forslag er å begynne med litt forsiktig trening og se hvordan det føles i kroppen. Jeg tror du raskt merker om du er i god nok form til å trene eller ikke.

Men, bare så det er sagt: Jeg er ikke noen ekspert på dette området på noe som helst måte. Kan bare fortelle om egne erfaringer, som jo kan være helt annerledes enn hvordan det vil være for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...