Gjest Spaiker Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 I september i fjor ble jeg sykemeldt pga betennelse i hofteleddet. Jeg har jobb dær jeg er i utrolig mye aktivitet, snakker mellom 20.000 - 25.000 skritt i løpet av en vakt,Pluss en joggetur på 6 kilometer annenhver dag. Dette gjorde at jeg i grunnen kunne spise hva som helst uten at det gikk ut over vekten min. Men siden september har jeg vær inaktiv, å oppdaget at bukser og klær ble trange. Jeg veide meg å så at jeg hadde gått opp fra 80 kilo (180 cm) til 87 kilo på 6 måneder. Etter påske bestemte jeg meg for å prøve å melde meg på Roede-kluben på nett. Nå har jeg full kontroll på inntaket av kalorier, men oppdager at jeg blir redd for å få i meg for mange kalorier i løpet av en dag. Anbefalingen min ligger på 1900 kalorier i døgnet, men siden jeg ikke har noen mulighet for mye bevegelse, har jeg lagt meg langt under 1900 kalorier. Ligger på rundt 900 kalorier i døgnet, men er usikker på om dette er særlig lurt? Føler at alt går greit nå og kjenner ikke noe negativt, men usikker på om jeg får nok næring til å fungere som jeg skal. Har ikke så god greie på anbefalt inntak ved inaktivitet, så hadde vært supert å fått noe input.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Spipp Skrevet April 30, 2012 Rapporter Share Skrevet April 30, 2012 I september i fjor ble jeg sykemeldt pga betennelse i hofteleddet. Jeg har jobb dær jeg er i utrolig mye aktivitet, snakker mellom 20.000 - 25.000 skritt i løpet av en vakt,Pluss en joggetur på 6 kilometer annenhver dag. Dette gjorde at jeg i grunnen kunne spise hva som helst uten at det gikk ut over vekten min. Men siden september har jeg vær inaktiv, å oppdaget at bukser og klær ble trange. Jeg veide meg å så at jeg hadde gått opp fra 80 kilo (180 cm) til 87 kilo på 6 måneder. Etter påske bestemte jeg meg for å prøve å melde meg på Roede-kluben på nett. Nå har jeg full kontroll på inntaket av kalorier, men oppdager at jeg blir redd for å få i meg for mange kalorier i løpet av en dag. Anbefalingen min ligger på 1900 kalorier i døgnet, men siden jeg ikke har noen mulighet for mye bevegelse, har jeg lagt meg langt under 1900 kalorier. Ligger på rundt 900 kalorier i døgnet, men er usikker på om dette er særlig lurt? Føler at alt går greit nå og kjenner ikke noe negativt, men usikker på om jeg får nok næring til å fungere som jeg skal. Har ikke så god greie på anbefalt inntak ved inaktivitet, så hadde vært supert å fått noe input.. Hei! Det høres umiddelbart ut litt lite ut med 900 klaorier i døgnet... Anbefalingen på 1900 du fikk da du startet på nett, inkluderer den trimpoeng hver uke, eller ikke? Om den gjør det, så kan du gå inn og endre det til 0 TP pr uke, og se hvilken forskjell det utgjør. Men selv med betennelse i hofteleddet så kan du jo trene overkroppen! Bruk strikk eller manualer, og kanskje du får til å gjøre litt mageøvelser også? Alt vil hjelpe Lykke til, håper du bir friskmeldt snart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar