Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gjest radiogaga

Hei igjen 😊 ned 600 g siden sist 👏 Klapp på skuldra til meg sjøl og alle dere andre. Dere er jo helt rå med  registrering av km. Jeg tenker at inn her å registrere hver dag, blir nok ikke på meg. Men tenker å begynne å registrere km ukesvis, so får vi se. Ha fortsatt en fin uke so "snakkes" vi 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om DAMER👏👏👏

Jeg fikk 2km i går, sliter med betennelse i og rundt åreknuter men nå får jegoperasjon 10 april. Fram til da blir det ikke så mange km. Pr dag, men ser fram til å få bedre bein etterpå så da kan det bli en fin mai og sommer.

Fin dag ønskes dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev jeg i juni 2012: 

"Hei, får jeg henge meg med. er en bestemor på 62 fra østlandet som bør ned 20 kg. Trenger drahjelp. Veier i dag 88 kg. Veiedagen er jeg fleksibel på. Har skritt-teller, men mangler motivasjonen, har stillesittende jobb og problemer med å komme opp i 10000 skritt pr dag. trener styrke i perioder når jeg får somlet meg på SATS. BMI på 28,6 da jeg er ganske høy. Håper på litt dytt og støtte fra likesinnede."

Det har gått 7 år og jeg har gått opp 4 kg på denne tiden. BMI vipper +/- 30 og jeg står på stedet hvil. Nå har jeg vært pensjonist siden 2015 og har fremdeles for mange timer forann PC og for få timer med bevegelse. MEN JEG GIR IKKE OPP. Håper på bedre tider når jeg får flyttet og får lagt inne nye vaner. Nå har jeg betalt for 6 mnd med gullmedlemskap og har omsider funnet ut hvordan jeg skal se hvordan jeg oppnår maksimal kostsammensetning. For det er jo ikke bare antall kcal som teller, men også at jeg får i meg nødvendig med kalsium, frukt og grønt bl annet. Og minst 2 hjertegode valg pr dag. 

Har lagt inn noen standarddager som jeg vet gir over 9 i kostscore. de må jeg bruke aktivt så slipper jeg å prøve meg fram hver dag.   Håper dette virker. Nå skal jeg pakke litt pappesker. Mine 50 mil får jeg starte med etter at vi har flyttet.

Ha en fin helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du å du. Ser meg tilbake til start og der er det akkurat som idag.

Toam vi kan egentlig alt, men det gjelder å få fokus. Vi skal klare det.

Etter påske regner jeg med at jeg er i form etter operasjon så vi skal få fin sommer

Jeg greide 2km idag også. Viljen seiret. Tror jeg er inne i rett fokus nå. 

På onsdag da jeg kom fra sykehuset var jeg innom Kiwi og følte for å kose meg med sjokolade på togturen hjem, som en trøst. Hadde veldig god tid før toget kom så jeg ruslacrundt og lette etter det beste jeg kunne tenke meg. Etter 10min i butikken la jeg ut igjen godsakene og kjøpte noe nøtter som er sunne 👏👏👏jeg betalte og gikk og nærmest danset ut på perrongen. Tenkte at hvorfor må jeg ha sjokolade for trøst. Blir ikke bedre for det. Det var nr. Før full sprekk. Ville egentlig hatt 6-7 forskjellige gode, sjokolader. Desperado😂😂😂😂😂😂de luxe.

Jeg vant!

22,5km av 500km

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og 2km idag også.

Litt mye kaffebesøk og boller med krem. Idag spiste jeg boller for å døyve noe ubehagelig.

Jeg vet jeg handlet rett , men det gikk på bekostning av vond samvittighet etterpå. Det er ubehagelig i magen, men vet ikke om det er saken eller bollene med krem som lager uro.

Sånn er det ikveld. Nå er jeg ferdig med maten, resten av kvelden blir det vann og strikketøy.

24,5 av 500km

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag. Var spent idag. 

Minus 0,4-  4,2 siden nyttår

Kjenner jeg har et greit forhold til kiloene.

Det er tredemølla som hjelper meg, mat går for det meste greit. Knekkebrødet Fiber balanse 3 stk gir meg metthet og det er også godt.

Bruker dia sukker siden min mann skal passe seg for sukker. Egentlig litt "heldig" for meg.

En utfordring er å få nok frukt og grønt+melk.

Det må jobbes med.

Ønsker dere en fin dag. Denne dagen kan bli fin👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste meg opp og ser at dere er flinke med å trimme. Og kosten går også bra. 

Mia: Godt gjort  å legge tilbake all sjokoladen og ta med en pose nøtter i stedet.

Hos meg er det også sjokolade som er den største bøygen, men også snoop generelt er et problem. Jeg se meg selv i speilet og blir deppa. så trøstespiser jeg og så blir jeg enda mere deppa over at jeg ikke klarer å holde med under 1500 kcal pr dag. Ikke en gang i snitt klarer jeg det.  En bekjent klarer snittet på 1300 kcal og da er det klart hun går ned. 

Varierer mellom hjemmebakt grovbrød og husman knekkebrød. Spiser bare 2 knekkebrød, men merker at det blir for lite, så jeg skal øke til 3. Blir sulten igjen etter et par timer. Jeg trenger ikke å gå ned 1 kg pr uke, BARE JEG GÅR NED. 

Vekten har ikke endret seg siste uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke folk. Lite trim her de siste par dagene. Formen ikke vært bra. 

Gått ned 0,5 kg denne uka og er superfornøyd for det har vært flere vanskelige dager ( hotelkonferanse...med all maten, kakene osv de serverer) samt bursdag. Jeg har droppet kakene og tatt liten porsjon mat hver gang så det har gått ok, men guri malla så vanskelig. I morgen er det ny bursdagsfest.... dette er ikke lett..men håper å kunne ta rask tur og litt styrketrening imellom slaga....om kroppen er med

 

her går det. I havregrøt om morran, forsøker å kutte litt i potsjonsstørrelsen for den var litt stor i starten. Ellers prøver jeg å velge litt sunnere alternativer til kvelds...når jeg har mest søtsug. 

 

Lykke til allesammen med kommende uke. Dette greier vi i lag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal vi klare jenter. Vi trenger ikke gå ned drastisk hver uke. Jeg skal være fornøyd om jeg greier 0,5-1kg.pr.måned.

Det tror jeg vil hjelpe meg så det ikke går for fort. Da blir speilbildet litt ukrenkelig. Det skal følge med et hode som forstår det også. Kan jeg klare 1 kg pr.måned så er jeg 85 neste påske😊😊😊det kan jeg leve med.

Og hvis jeg vil spise noe usunt så får jeg tenke meg om og velge. Jeg sier til meg selv: Til lørdag skal jeg ha et kakestykke eller sjokolade.  Jeg skal få kake eller sjokolade om noen dager. Nå er det byggeklosser og sunn mat som gjelder. Sånn er det nå😊

Idag blir det stekt fisk med løk og grønnsaker.

God tirsdag. Snart tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, høres lurt mia. Jeg har vært super-jojoslanker så nå må det bli nye, varige vaner. Selvfølgelig vil man helst bli slank i morgen 😂 men for rask nedgang har ikke jeg klart å holde av. Det viktigste er at det går nedover måned for måned... det handler tross alt om resten av mitt liv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere flinke damer!

Resultatet på vekta i går ble minus 300 gram og det er godkjent hos meg 😃

Ble ingen trim lørdag og søndag for jeg har vært i dårlig form. Ble 4,3 km på mandag, men bare 2 km i går. Ingen trimtur i dag heller for formen er fortsatt ikke bra. Håper på bedring til i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode nyheten: 6 km rask gåtur i dag

den mindre gode nyheten: har overskredet tildelte kalorier de siste to dagene. Riktignok ikke mye over, men lel. Måtte ta meg selvinnakken for å ikke gå «all in» når det gjaldt kakespising i går....og ja, med engang denne damen spiser sukker...kommer sukkermonsteret på full fart inn i hodet mitt på nytt. 

 

I morgen er det ny dag og nye muligheter.

 

håper dere har hatt bedre dager

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jo Trilla. Denne dama er ikke bedre. Ble litt kikk på tirsdag kveld. Så fortsatte det med bursdag på vevegruppa og der kom jeg heseblesende i slutten av pausen. Der sto koppen min klar, alke hadde spist og kaka var på asjetten min. Alle så på meg og snakket og dermed gled den ned. Resten av dagen var i lykkerus og sukkerfrie. Fant mye rart hjemme.

Til og med idag ble det kake på kafé. Hodet var ikke med meg. Å du hvor lett det er å komme ut den gode vanen. Men jeg har greid å komme inn i rute igjen. 2 brødskiver til kvelds og noen mandler. Så det er ikke mye overskridelse idag, men jeg er ikke fornøyd.

Setter strek her. Ny dag i morgen.

Hadde 2km. Igår onsdag

27,5km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og tredemølla 30min gjennomført. Leser ei bok mens jeg går. Legger den oppå displayet så jeg slipper å se tallene. 

30min går som en lek så sant boka er spennende nok.

Så langt idag er maten ok.

29,5 av 500km. Snart 3 mil. Tjohei👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbs mia! Lurt med boktrikset. Jeg hsr veldig lyst på tredemølla, men får la den gamle ergometeren holde litt til. 

4 km gått i dag. Det var mer en nok. Sliter veldig med den ene hofta så klarer ikke gå så veldig langt. 

 

Holder meg godt i øra i matveien så i dag er jeg fornøyd.  Kyllingsallat til middag som betur jeg vil ha kalorier igjen til frukt og kesam i kveld:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...