Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Heia! :rolleyes: :rolleyes:

Ja, så er veinga for denne uka over og -0,6 kg denne uka. :rolleyes: SÅ da blir det over 5 kg siden start 8. mai. Godt fornøyd.

 

Prøver å få til 10000 skritt hver dag, men det lykkes ikke hver dag. Fjellturen med staver ga 13000 skritt.

 

Har besøk av kusine med mann så da blir det litt ekstra godt om kveldene, men måtehold er mitt nye begrep.

 

Ha en fin kveld, her skinner faktisk solen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Gratulerer, vi er da flinke!!

Det er en kjempeutfordring å ha gjester. Og verst når jeg skal rydde bort maten etterpå. Her er noe jeg må lære meg og det er å se for meg hvordan jeg gjør det på kjøkkenet. Se for meg at jeg rydder bort og ikke som i tildigere dager, da puttet jeg gjerne rester og slikt i munnen i stedet for å TENKE at dette er ikke noe jeg skal ha..

 

Enig med deg at det nye mottoet mitt også må være

= måtehold :rolleyes:

 

Har idag over 11000 skritt, men det blir ikke så mye mer.

Har 5 km. gange på 54 min. Ny rekord for meg. Hadde følge med svigerdatter-hun peste meg litt i det fine været.

 

Nå er det Frå Lark Rise i tv. dEt er fint å følge med i.

 

Ha en fin kveld og på'an igjen med friskt mot i morgen.

 

Vi er da heldige som kan få lov å ha det så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Sebedilla, ned 0,6 og 5 totalt, det har du all grunn til å være fornøyd med :D:D

 

Og det er en del utfordringer vi møter i hverdagen, enig i det mia. De har jo vært der hele tiden, de fleste av dem, men vi har bare ikke tenkt, eller villet tenke så mye over det. Har hatt en del aha opplevelser i disse månedene, det er helt sikkert :rolleyes:

 

Ettermiddagen i morgen byr på utfordringer, ikke med mat men med bil. Kongebesøk i Tønsberg, og både gangbrua og bilbrua over kanalen stenges en periode, usikkert hvor lenge, og gata langs kanalen stenges hele ettermiddagen. Det er ventet kaos, og det oppfordres til å la bilen stå. Men det blir ikke så enkelt når tvillingene skal i bursdag, og vi må over kanalbrua for å komme til den :blink:

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er virkelig flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått greit, både mat og trim. Tok en litt annen runde idag, som er 7 km. Tenkte det kunne være ok å øke litt, siden det ikke blir dvd trim for tiden.

 

Vi slapp unna kaoset på vei til bursdagen, men måtte kjøre omvei for å komme dit. Men det gikk så bra så. Tror de hadde hatt det kjempegøy. Var to gutter i klassen som hadde slått bursdagene sine sammen, og feiret i lekeland, og hadde invitert hele klassen. Benyttet ventetiden til å få ordnet diverse, og kom litt før tiden tilbake. Satt og så på dem, og det gikk i 150, minst, og alle virket så fornøyde. Veldig koselig når dagen blir vellykket :)

 

Da skal jeg planlegge mat for i morgen, og så blir det å finne senga.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det kveld igjen. Hvordan gikk det med kjøringen i Tønsberg?

 

Har hatt en god dag og 2,9 trimpoeng.

Det har vært gange i 45 min og 20 min trimsykkel

Har blitt litt bitt av basillen nå. :rolleyes:

 

Min kursleder skal ha ferie neste uke så jeg blir "pauset" 1 uke. Dvs jeg får en ekstra uke på slutten.

Jeg skal nå veie meg likevel og skrive ned målene i boka.

 

Tenk så ble det en fisketur i kveld også og det ble 3 makrell.

Sunne skal vi være denne uka. Best når fisken er fersk. :D

 

Har barnebarn på overnatting, 2 netter --begge foreldrene jobber nattskift. Så det var litt mye liv før de endelig sovna.

De er 8 og 11 år gamle gutter. Men de skal ennå strykes på ryggen og synges for. So ro lille mann --bæ bæ, og ingen er så trygg i fare.

Litt morsomt, den eldste gjemmer seg nesten under dyna når han spør om jeg vil synge.. :)

 

Godt å ha de små ennå--tiden går så fort..

 

Ha en fin dag i morgen.. Håper på sol og fint vær. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra -har lyst å heise flagget for deg!! :rolleyes:

 

Det er fantastiske resultater. Jeg er imponert over at du greier å ha fokus når du har det så travelt. Sykdom hos datter-ja du er et forbilde for meg :rolleyes:

 

Så er det noe jeg tenker på og det er at det er jo sånn livet er. Vi skal være der for andre --men det er jo det faktum at oppi dette livet vårt så skal vi greie å ha fokus og leve selv også.

Nok en gang så lærer jeg litt v dette også. Takker så mye for at du deler litt av ditt med oss. :rolleyes:

 

Så er det ny dag her.

Brnebarn som våknet til ny dag, en gutten spiste et frokostbrød som den andre hadde tenkt å ha og så ble det litt tårer og dumme foreldre og litt av hvert. Det endte godt da vi hadde kokt egg og alle var fornøyde da de gikk på skolen. :D

 

Da er det tid for litt middag og aktivitet.

Ha en fin ettermiddag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det mia. Husk også at det er veldig positivt for meg å være her. Mangler jo den tilførselen av motivasjon som en får på møter, når jeg tar det via internett, og da er det veldig kjekt å være på tråden din istedenfor :D

 

Skulle ha kjørt løpet sammen med min datter, men det skar seg jo. Men som hun har sagt flere ganger. Kjekt når hun kan starte opp igjen utover høsten, og jeg holder på med hold vekten. Må jo ha mat og trim som fokus da også, så da vil vi kunne hjelpe hverandre videre, og ikke minst trimme sammen. Hun har minket en del kg, men har nok også mistet muskelmasse også, omtrent lagt i ro siden tidlig mars, og ikke mye futt før det heller. Men hun var rimelig sprek fra før, selv med en del kg for mye. Tvillingenes vanlige fart er jo i 150, og så har hun hester og rir. Hester er ikke helt min greie, men jeg kan ta de ut og inn hvis ingen andre kan, og passe dem ved behov :) De har fine beiteområder, så de har vært ute mer eller mindre hele tiden siden påsketider.

 

Hun dro til kontroll på Ullevål idag tidlig, tok for sikkerhets skyld med klær for et par dager. Men hadde ikke regnet med at trykket i øyet hadde steget, så det blir laser operasjon igjen i morgen. Det kom som lyn fra klar himmel, selv om hun følte øyet ikke var så veldig bra, så ble rimelig deppa. Satser på at det går greit, og at hun kommer hjem til lørdag. Men det har vært tøffe tider siden januar. Spesielt for henne, men også for oss rundt. Er bestemor nå, svigersønnen kjører lastebil. Skal det i morgen ettermiddag også, og da har de sagt at de vil være med på tur. Det er bra utbygd med sykkel- og gangsti her, og med sykkel kan de ha sitt tempo og jeg mitt, og de kan sykle hjem hvis de blir leie.

Det med mat har gått veldig bra i disse månedene. Men tror det er fordi jeg har satt opp plan hver kveld, så det bare har vært å følge planen neste dag, har ikke behøvd bruke tid og energi på å tenke og lure. Har igrunnen vært omtrent det samme med trimmen.

Det forbauser meg at det fortsatt går så bra ned, trimmer ikke fullt så mye nå som jeg har gjort. Håper at det er et resultat av veldig nøye med maten, alt veid og registrert, og har virkelig jobbet for å ligge opp mot 10 i kostholdsscore hver dag. Og ekstremt nøye med frimerkene, holdt meg til kvota hele veien, og at jeg har hatt et bra snitt i trimpoeng i disse månedene. Håper dette har ført til at jeg har opparbeidet en bra forbrenning, og at det er den jeg nå klarer å holde vedlike med mat og trim. Det er eneste forklaringen jeg kan tenke meg. Og måtte det bare fortsette slik til jeg er i mål, forutsatt at jeg klarer å være like nøye videre :)

 

Tror du nevner noe som er veldig viktig for oss som sliter med kg og vekt, at vi må trene på uforutsette hendelser og lysten til å gi etter for fristelser. For slik vil det være resten av livet tror jeg, at vi må ha fokus på hva og hvor mye vi kan kose oss med mat og ekstra godsaker, og lære oss til å ikke føle at begrensninger i godsaker og mat er begrensninger i å leve. For når vi tenker etter, så er det mange måter å kose seg på, som ikke inneholder kalorier hele tiden :)

 

Da kom det telefon fra svigersønnen, så da vet jeg hvor jeg skal sove i natt :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er veldig flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter!

 

Å du jeg tenker på deg og dine!

Håper det snart ordner seg-tøft for dere alle og barna også!

 

Så kjekt det er noen med på tråden-jeg synes det er veldig kjekt og så er det så spennende å se om det er kommet noe siden sist..Føler liksom vi er på kurs sammen og det skjerper litt!!

 

Da får jeg konsentrere meg om min dag.

Gårsdagen gikk greit, det ble fisketur med barnebarna igår kveld også. 7 makrell og 1 lyr. Passe til steking..

Kanskje vi skal grille makrell--har prøvd det for lenge siden.

Jeg er ikke så flink og tøff når jeg får fisken på land. liker ikke å ta den levende fisken, men ellers er det min jobb når vi kommer hjem.

Igår ble det litt hektisk med en båt som skulle flyttes og kjøring hit og dit mens ungene var her så eldstemann sovnet ikke før halv 12.

Pytt, pyttt -det er jo siste skoledag idag.

 

Nå skyer det til her i Sør-Rogaland. Vi skal visst få regn og det trengs,--men MÅ det alltid komme på ST.Hans?? Snodig greier :rolleyes:

 

Det har vært hektisk i dag tidlig også--trodde mora kom og hentet ungene før skoletid, men da det drøyde begynte jeg å tenke om vi hadde avtalt noe annet. Det var vi som skulle kjøre de på skolen- det er bare 7 km og det hadde jeg glemt i kampens hete..De kom tidsnok--glade og fornøyde!! :rolleyes:

 

Nå er det min dag resten. Rengjøring og div i huset i løpet av dagen.

Må bake litt til helgen-skal se om det er noe i bøkene som frister..

I grunnen merkelig at jeg ikke er så opptatt av kakestyret--vet jo at det mye kalorier i dem og jeg er ikke så interessert å bruke opp kalorier på sånt.. Ja hvor merkelige kan jeg egentlig bli?? :

lol: :unsure: a :)

 

ha en fin fredag alle sammen!

 

Sebedilla og toam -er dere der?? Går det bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det alt blitt kveld igjen, og er barnevakt.

Har visst gått greit med datter, litt vondt i hodet, men ellers ok. Håper å komme hjem i morgen.

 

Ble litt sent i kveld før de kom i seng, men er jo lørdag i morgen. Jenta ble med på runden, så det ble 7 km sykkeltrim for henne, gutten snudde etterhvert, ville heller hjem og se tv. De spiste risgrøt til middag, det liker de godt, vi kjøpte pakka med risgrøt i går, og da tok jeg kveldsmaten, da jeg trodde jeg skulle hjem etter turen. Regner bra her også nå, og har visst planer om det samme i morgen. I kveld ble det egg og bacon på dem, det var jo rask mat, og jeg hadde laks i folie som jeg hentet hjemme etter turen, bor bare noen få hundre meter unna, glad for det. Tror de var slitne, men ingen sure miner, og spiste meget godt. Men tror de sloknet da hodet nådde puta :)

 

Festlig med fiskingen, og det er jo så god mat også, spesielt når den er fisket selv. Flere år siden jeg fisket sist, men har ellers fisket mye opp igjennom, både i ferskvann og saltvann, sommer som vinter. Sommerstid når det var rolig vann, lyste vi etter krabber, og gikk iland på en holme og kokte om natta, liker veldig godt det brune i skallet. Og vi hentet blåskjell og la i tørr gryte eller på grillen. Vi hadde en fast plass vi hentet, og vi ble aldri syke. Men vet ikke om jeg hadde gjort det idag, føler det er mye mer alger i vannet nå enn da barna var små. Om høsten var det hummerfiske, og det ble en del krabber også da :)

 

Tid for å ta kvelden.

 

Ny dag med nye utfordringer.

 

Men vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Fredagen gikk greit den og på slutten ble jeg så gira at siste trimmen tok jeg kl 23. og 15 min rokkering for å nok tall på telleren.

Da hadde jeg først gange 3 km. deretter trimsykkel 20 min og så rokkering til slutt. Det motiverer til aktivitet med stegtelleren og nå er også mannen min interessert i hvor mange steg jeg har og spør flere ganger i løpet av dagen.. Men det kn han utnytte også. Hadde besk av nabokona i hagen torsdag og jeg tror han er litt stolt. Jeg spurte om han ville hente en liten ispinne i kjelleren, men da sa han at det blir skritt på telleren på meg og det trengte jeg jo :o

 

de er morsomme de menna våre!! :rolleyes:

Selvfølgelig gikk jeg :rolleyes:

 

Idag har vi tenk å grille, men det er ikke så varmt..blåser litt--men det er opphold nå.. Får besøk av bror og kona på overnatting. Søster vår kommer også og når ryktet sprer seg kan det godt hende det kommer flere tantunger med barn. Men er været godt så er det bare kjekt. Tenker om de kommer nå når jeg er oppegående så kanskje de husker meg når jeg blir gammel :lol:

 

Tror jeg lager en hel haug med lapper. D lurer jeg diasukker oppi så blir det mindre kalorier og så kan jeg spise iallfall 1.

Det er jo lørdag..

Tror ikke jeg får skrevet noe mer før gjesten har reist i morgen. Noterer mat på et ark, men klarer kanskje å lure meg innpå for å reistrere maten..

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det mia. Husk også at det er veldig positivt for meg å være her. Mangler jo den tilførselen av motivasjon som en får på møter, når jeg tar det via internett, og da er det veldig kjekt å være på tråden din istedenfor :D

 

Skulle ha kjørt løpet sammen med min datter, men det skar seg jo. Men som hun har sagt flere ganger. Kjekt når hun kan starte opp igjen utover høsten, og jeg holder på med hold vekten. Må jo ha mat og trim som fokus da også, så da vil vi kunne hjelpe hverandre videre, og ikke minst trimme sammen. Hun har minket en del kg, men har nok også mistet muskelmasse også, omtrent lagt i ro siden tidlig mars, og ikke mye futt før det heller. Men hun var rimelig sprek fra før, selv med en del kg for mye. Tvillingenes vanlige fart er jo i 150, og så har hun hester og rir. Hester er ikke helt min greie, men jeg kan ta de ut og inn hvis ingen andre kan, og passe dem ved behov :) De har fine beiteområder, så de har vært ute mer eller mindre hele tiden siden påsketider.

 

Hun dro til kontroll på Ullevål idag tidlig, tok for sikkerhets skyld med klær for et par dager. Men hadde ikke regnet med at trykket i øyet hadde steget, så det blir laser operasjon igjen i morgen. Det kom som lyn fra klar himmel, selv om hun følte øyet ikke var så veldig bra, så ble rimelig deppa. Satser på at det går greit, og at hun kommer hjem til lørdag. Men det har vært tøffe tider siden januar. Spesielt for henne, men også for oss rundt. Er bestemor nå, svigersønnen kjører lastebil. Skal det i morgen ettermiddag også, og da har de sagt at de vil være med på tur. Det er bra utbygd med sykkel- og gangsti her, og med sykkel kan de ha sitt tempo og jeg mitt, og de kan sykle hjem hvis de blir leie.

Det med mat har gått veldig bra i disse månedene. Men tror det er fordi jeg har satt opp plan hver kveld, så det bare har vært å følge planen neste dag, har ikke behøvd bruke tid og energi på å tenke og lure. Har igrunnen vært omtrent det samme med trimmen.

Det forbauser meg at det fortsatt går så bra ned, trimmer ikke fullt så mye nå som jeg har gjort. Håper at det er et resultat av veldig nøye med maten, alt veid og registrert, og har virkelig jobbet for å ligge opp mot 10 i kostholdsscore hver dag. Og ekstremt nøye med frimerkene, holdt meg til kvota hele veien, og at jeg har hatt et bra snitt i trimpoeng i disse månedene. Håper dette har ført til at jeg har opparbeidet en bra forbrenning, og at det er den jeg nå klarer å holde vedlike med mat og trim. Det er eneste forklaringen jeg kan tenke meg. Og måtte det bare fortsette slik til jeg er i mål, forutsatt at jeg klarer å være like nøye videre :)

 

Tror du nevner noe som er veldig viktig for oss som sliter med kg og vekt, at vi må trene på uforutsette hendelser og lysten til å gi etter for fristelser. For slik vil det være resten av livet tror jeg, at vi må ha fokus på hva og hvor mye vi kan kose oss med mat og ekstra godsaker, og lære oss til å ikke føle at begrensninger i godsaker og mat er begrensninger i å leve. For når vi tenker etter, så er det mange måter å kose seg på, som ikke inneholder kalorier hele tiden :)

 

Da kom det telefon fra svigersønnen, så da vet jeg hvor jeg skal sove i natt :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er veldig flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Uka går fort og med besøk i heimen blir det mere kaffe/tepauser med "noggo attåt", men jeg prøver å være måteholden. Går mine 10000 skritt for dagen, sammen min kusine og vi koser oss på stien ved elven som vokser dag for dag.

 

I går kveld ringte noen gode venner å inviterte på vafler og utekos, men siden vi har besøk, kom vaffelrøra i ekspressfart pr. bil og vi alle satt ute, stekte vafler og koste oss. Må bruke de sjeldne fine sommerkveldene vi får. Avslutning med et glass hvitvin

(frimerker). Natta ble kort da 3-åringen på overnatting våkna kl. 5 og besta måtte opp før 6. Dagens program er ikke bestemt, men noen i familien snekrer/restaurerer ny "gammeldass" før sommerens

store hendelse (gardbryllup), så jeg får vel stå for serveringen av mat( det betyr utsettelse av trimturen).

 

Ha ei fin helg alle bestemødre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg!!

 

Ja du sebedilla --det høres jo både flott og kjekt ut hos deg. Med besøk og arbeidsfolk--ja det krever sin dame.

 

Men vi er flinke og står på!!! Så kjekt det høres ut med gardsbryllup!! Er det dine barn som gifter seg? :rolleyes:

 

Ja da er vi alene igjen. Kjekt å ha besøk av familien. Det ble litt utfordring med kaffi og kosemat. Vi måtte grille inne i stekeovnen for det regnet for mye og blåste godt. Greide meg fint helt til falt for ei baconpølse!!! Kaffikosen senere på kvelden, ja jeg hadde kjøpt de små frosne vannbakkelsene- og det ble litt flere enn jeg hadde tenkt--og Diplom lettis gikk også ned.

Bare 30 min gange lørdag men over 10000skritt.

Ja det var den dagen.

 

Søndag har vært fin --ca. 1500 kalorier og over 12000skritt hittil.

Har 85 min gange idag og fisketur.

 

Mandag i morgen og veiedag, men tror ikke det er så mye ned.. Føler meg tung i kroppen. Kanskje det er noe mer muskler etterhver--men jeg er underveis. Tar det som det kommer.

Har 14 trimpoeng denne uka og det har jeg ikke hatt før!!

 

 

Da må dere ha en fin kveld--

vi greier det vi vil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag kveld. Hyggelig at dere har savnet meg.

 

Jeg fikk det hektisk før jeg reiste på ferie med et barnebarn. 12 åring og meg en uke på Kreta. Var på nippet til å ta med PC, og angrer på at jeg ikke gjorde det. Lite å ta seg til når 12 åringen vil leke med nye venner, og ikke holde en gammel bestemor med selskap. Men det gikk bra. PC på hotellet sto i et rom som var utrolig varmt, så det var bare innpå som snarest.

 

Jeg ser at dere står på, går deres 10000 skritt og klarer trimpoengene hver uke. FLOTT. Og det inspirerer meg. Jeg går jo ikke på kurs for tiden, og som en av dere skrev så blir dere som kursdeltakere for meg. Noen å dele erfaringer med.

 

Er veldig spent på vekten. Tror jeg har gått opp litt, men nå er det ny uke og nye muligheter. Har dessverre fått problemer med isjas, men det positive er at for 15 år siden så klarte jeg å gå/trene det av meg. Den er sikkert muskulært denne gangen også. DVS at jeg må ut å gå. og ta styrketrenings-øvelser for mage og rygg. Får det oftest av stress, så jeg får tenke gjennom hav som stresser med.

 

Hadde med meg stritt teller til Kreta, men det ble sjeldent over 5000 skritt + litt svømming. Fikk ikke registrert noe i dagboken.I helgen var vi på hytta, men da virket ikke det mobile nettet. Skal nullstille telleren og begynne på nytt imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig sebedilla med besøk, både med vafler og noe attåt. Og trim blir det jo også for deg, veldig bra :)

 

Tenker dere koste dere på ferie toam, sol og bading. Koselig med nye venner for barnebarnet også, kan jo skjønne det var fint å kunne være sammen med dem. Må ha litt avveksling innimellom, så du får ta fatt på trim nå i stedenfor :)

 

Bra helg for deg også mia, er ikke mye ekstra du har tatt, så det var sikkert nydelig å kose seg sammen med familien. 14 trimpoeng er meget bra :D og blir det ikke ned i morgen, så skal du ikke se bort ifra at du har fått liv i muskler. Regner med du tar mål, så du vil se endringer der :)

 

Datteren kom hjem idag, godt er det. Blir spennende å se den videre utviklingen. Var bestemor i går også. Svigersønnen driver med transport, og nå går det i jordbær, og da blir det kjøring på natta. Gutten fikk være med på nattrunden, det er alltid stas. Jenta og jeg fikk tatt runden på 6 km, hun er flink til å gå også. Men tror hun var litt sliten da vi kom hjem. Begynte med å småløpe og plukke blomster, og hadde plukket en veldig stor bukett før vi hadde gått et par km. Men hun bar den selv helt hjem, og satte den i vann. Ble så pent så. Idag fikk jeg tatt 10 km runden. Begynte å regne like etter start, og vurderte å svinge av så det ble 6 km, men fant ut at jeg kunne ikke bli stort våtere, så gikk som planlagt. Mat har også gått greit i helga. Tvillingene har en uke igjen på Sfo før ferien. Skolen som er rett ved der de bor skal rives, og ny skal bygges samme sted, så de skal busse til neste år. Og de starter rivingen nå, så da skal jeg kjøre dem og hente igjen på Sfo, så får svigersønnen sovet litt mer etter nattkjøringene.

 

Sier som dere, vi bestemødre står på, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp morgenhilsen!

Kan bare konstatere at det er ned 0,1.

Tror nok at jeg har for lite mat. rundt 1500 kalorier på en kropp på 96 kg. Kursleder er på ferie så jeg får ikke svar.

Hva tror dere? Ved utregning skal jeg ha meny 3 på 1900 kal.

 

Står på farten nå.. Melder mer i kveld. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag.

Det ble som jeg fryktet, opp 1,1 kg på 2 uker. Fikk ikke veid meg når jeg var på ferie. Har satt på meg skritt-teller i dag, og kantina er heldigvis stengt pga oppussing, så da er det lettere å holde seg til matpakka.

 

Det er regnvær over østlandet, så jeg må vurdere om jeg skal gå på SATS eller om jeg skal ut i regnværet. Samboeren skal hjelpe datteren med noe møbelkjøp så jeg får ikke noe drahjelp fra den kanten.

Men egentlig sitter det vel i mitt hode, og det er min egen viljestyrke det kommer ann på.

 

 

4.6. vekt 88,1 BMI 28,8

11.6.Vekt 87,9

25.6: vekt 89,0 BMI 29,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Datteren kom hjem idag, godt er det. Blir spennende å se den videre utviklingen. Var bestemor i går også."

 

Håper det går bra denne gangen. føler med deg. Det er slitsomt når "barna" blir syke. Og vi er nå slik de fleste av oss at vi ghør hva som helst for barn og barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her igjen!

Er på farten, nå har vi tatt med mine gamle foreldre på 2 døgns besøk i Søgne hos min bror. Det er fint her, sol og 19 grader. :)

Godt for dem å komme ut en tur og da blir det bedre med min samvittighet når vi skal ut på noe senere i sommer. De er litt hjelpeløse men er med når vi fikser alt for dem.

 

Ja som det viste seg så er jeg litt i villrede hva som skjer med meg. Hvorfor er det ikke nedgang, mon tro? Har spist under 1600 kaolorier i 6 døgn og 1 dag med 2000.

Får nok ikke svar på det nå, så det er bare å stå på videre. Det blir nok en del skritt i dag også og noen trimpoeng skal det også bli. Søndag var det så vidt under 13000 skritt og jeg tror jeg binder mye væske i kroppen. Drakk over 1 liter vann etter trening og tur i gårkveld. Kjente musklene var spente og det kom nesten ikke ut i løpet av natta.

 

Så da er dagen i rute. Har nettopp spist nye jordbær og de var gode og norske. så det blir en fin tid framover. :rolleyes:

 

Bestemødrene står på videre--målet er der framme et sted. Vi skal dit og veien blir til mens vi går.

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mia, ned er ned :D

 

Det er ikke bra med for lite mat. Sier opplegget 1900 så skal du ikke se bort ifra at det er rett. Føler du det som et stort jump, kan du jo ta noe midt imellom det du har nå og 1900, prøve deg fram litt fra uke til uke, eller pr to uker :)

 

Bare stå på videre toam, ikke se deg tilbake, kun fram. Du er jo på rett spor :D

 

Tror også det er viljestyrken som vi må sloss litt med, eller jobbe med å finne gode alternativer når diverse lokker, når vi føler vi bør holde oss unna eller bare så vidt smake. Vi skal jo kose oss også, det er ikke så enkelt akkurat det. Prøver å styre så litt ekstra blir i helgene, at hverdag blir hverdag også med det som skal spises. Men det behøver ikke bli kjedelig. Mia får visst tak i lett gele, jeg lager av gelatinplater og fun light saft, og det synes jeg innimellom er greit å bruke frukten til, som ekstra kos/dessert, for frukt skal vi jo ha hver dag.

Jeg bruker Natreen suketter og strøsukker. Har kjøpt skummet kultur idag, og lurer litt på hvordan det blir å mikse skummet kultur, litt søtning og jordbær, kanskje det kan bli en god og syrlig drikk. Kvelden vil vise det.

 

Vi står på, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!!

 

Så er ukens veiing overstått. 0,1 kg i minus, og trøst er det at det ikke var pluss, som jeg tenkte.

 

Nå er det regn og sur vind og da fristet det ikke med skogstur idag, og rundvask av gjesterom istedet (heldigvis gikk gardiner og matter i vask i går). Husvask er også trim .

 

Får støtte meg på dere bestemødre kommende uke da!

 

Fortsatt god sommer.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...