Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gode vaner du har Betty Blue.Det er ettermiddag at ting bare forsvinner inn i munnen. Har ramla på isen og landet på høyre hånd. Da får jeg ikke strikket og spiser istedet. AUtomatisk.  Det ligger nok mitt største problem. Det ble opp på tirsdag, var på tur med søsteren forrige uke. Mye sitting og mye mat. 

Nå ble BMI over 30 igjen.  Føler at jeg har tatt litt tak i det i ettertid, og er ned 400 gr denne uke. Får se hva jeg veier før jeg reiser på vinterferie på søndag. Da er det hyttetur, men vi skal gå på ski.

Flinke dere som har gått ned. Det er vel bare jeg som ikke har klart det Det må jeg gjøre noe med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi er flinke vi. Kaver med å få til sunt kosthold. Ikke lett når det er så mye godt å kjøpe. Den som kunne klart seg med å handle bare det som jeg skal spise. Det går ikke når jeg har stor familie barn og barnebarn naboer og venner. En skikkelig utfordring. Igår kveld måtte jeg gå min mann til legevakt for penecilinkur.

Da alt hadde roet seg utover kvelden, kommer reaksjonen hos meg og jeg endevendt skap og skuffer. Akkurat som jeg må ha noe ekstra for å lande. Har merket det før også.  Synes jeg synd på meg sjøl?ensom? Eller må jeg få god smak i munnen for å finne fotfeste? Jeg undres hvorfor.🤔🤔🤔

Prøver å holde måltidene på 8.30, lunsj 12.00, middag kl.16-16,30 og et lett måltid utover kvelden. Litt frukt, nøtter innimellom.

Vi jobber på og gjør vårt beste. 

God helg til dere. Har tenkt å bake litt. Du skrekk og gru. En KJEMPEutfordring🤗🤗

Kan vi ha en felles utfordring?

Å gå minst 1km. Hver dag, enten ute eller på tredemølle? Og hva med å legge 5kr.pr km på ei bøsse/boks? Teller opp til nyttårsaften, noen som vil være med?+

Jeg starter idag😊da blir det minst 1600kr spart til nyttår hvis jeg går 1km. Pr dag

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Hei :)

Er ei dame på 48 år som veier nå i det meste laget for denne kroppen i værtfall. 90,6 kg og jeg er 168 høy. Har slitt med treg forbrenning og liten inspirasjon til å klare å gå ned i vekt alene. Men har nå den 4 januar meldt meg inn her for å kunne klare å få inspirasjon og tips og felleskap for å klare det. Vill gjerne komme meg ned til 65-63 kg.

Jeg har ikke noe problemer med å kunne trene men jeg må ha bare litt pusj for å komme igang.

Bor delvis i Oba i Alanya ,Tyrkia.  på grunn av min helse.

Så det å komme seg ut er ikke noe problem men jeg trenger inspirasjon og ett puff i baken  til å bare fortsette da jeg er i gang.

Så er veldig glad for å kunne gjøre dette med flere i samme situasjon som meg :)

                                               Ønsker dere alle en flott torsdag med 17 varme og strålende sol 🌞🌺

              

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt du vil henge med oss. Du finner mye rart om oss i tråden og vi strever med det samme som du. Å gjøre dagen riktig med mat og mosjon er det vi kjemper med. Håper vi kan inspirere hverandre.

Jeg vil rapportere så ofte jeg har fullført mist 1km. Gange. Ikke mye  men av og til så er det tunge dager og da er 1 km overkommelig.

Ha en fin kveld. Plutselig tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Så bra at vi er flere her inne 😀Jeg har meldt meg inn på en side som heter Live Gym jeg da så trener etter det hjemme ellers så skal jeg skrive inn her så ofte som mulig jeg også min trening 😊🌺 Jeg har også noen dager som ikke er like bra ,da er formen veldig dårlig. Men skal prøve å registrere trening i værtfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mål for året 2019= 365km."  1 km pr dag.  Er dette inkl daglige skritt eller er det bare turer som gjelder? Min venninne fikk seg hund og går småturer 3 ganger for dagen. Det blir ca t/r olso -trondheim i løpet av året.

Det er et greit mål. Men for min del bør det dobles. SÅ jeg sier 700 km pr år.  Jeg har startet med å registrere skritt denne uken. Og dette kan gi meg inspirasjon til å fortsette med skritt teller. Den leser også km. Foreløpig 7,7 km. 

Velkommen Magdamicro. Artig navn. Vi veier omtrent det samme, men jeg er 175 cm lang.Men BMI har bikket 30 og det har hele tiden vært min panikk. 

Høres bra ut å bo i syden på vinteren. Jeg har flere venninner som gjør det. 

Reiser på hytta med søsteren og to 7 åringer i morgen. Ha en fin helg og en fin uke. Får ikke meldt vekt på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Hei😊

Ja men vet du jeg tror det er like flott å være på hytta altså.

Og hyggelig at du også vill være med på dette😀

Ønsker deg en God vinter ferie. Og kos deg så masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Toam at du også setter mål.

Jeg vil for min del utfordre meg selv på at 1km. Skal være utenom den daglige bevegelsen.

Jeg skal fysisk bestemme meg for å gå.

Jeg tenker litt på om jeg skal forandre til 500km

Kanskje det er lett å lure meg selv og tenke at jeg tar heller 2km neste dag. Og så er det ikke sikkert det blir.

Ja jeg endrer til 500km til nyttår. Basta.

God helg til dere alle på hyttetur og alle andre som leser her😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tenkt så lurte jeg meg unna lørdag med gåing. Var på besøk hos min gamle mor og med syk mann i huset, ble det litt dulling rundt han.

Hadde tid nok til å trimme, men dagen "forsvant" bare.

Så nå fikk jeg unna 2 km. I formiddag og forsøker litt til  senere i dag etter middagshvilen. Det blir biff med potet og grønnsaker+bearnaisesaus. Byttet ut alt og tok 2,75 dl ekstra lett melk. Vi liker den smaken og kalorier blir det lite av.

Jeg har gått maaange kurs-nå vil jeg bare endre hverdagen med hensyn til hva som puttes i munnen. Jeg vil heller bruke lang tid og da kan jeg bli mindre uten å ha fokus og panikk hele tiden. Synes kokusboller til Grete Roede er supre. 50kal. Pr bolle og de er gode.

Kos dere der dere er. Fin kveld til dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo. Jeg venter til kl.21. Da tar jeg et par kilometer. Har ei bok jeg leser mens jeg går.

Har vært på vevstua idag og i ettermiddag sydd ferdig barneklær til minste barnebarnet på 1 år. Har nå fått pakket ferdig pakken og tar meg 20 min med hekle luftmasker av tråd som jeg skal vevd puter med på onsdag. Travelt å være pensjonist. Jeg gir meg ikke før jeg har 2km. Ikveld. D er jeg klar til Farmen😊. I morgen er det veiedag og jeg vet ikke hva det blir til. Kan iallfall ikke gå opp. Kjenner og ser at jeg er bitte bitte litt mindre i ansiktet og livet.

Optimistisk hilsen fra meg😊

2km fullført 

6av 500km.pr.18.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat ned 0.4kg. Totalt 3kg. 2.7 igjen til første delmål. Utrolig godt å se at det virker sakte, men sikkert.

Skal bake kake til bingoen til sykehjemmet der mor bør. Så er det frisør med henne og meg og deretter deltar vi på bingoen med mor. Det var den dagen😊

Spent på å høre fra dere. Fin dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Hei :)Resultat ned 1,1 kg og 8,9 kg til delmålet nå :)

Ble veldig positiv overrasket men er motivert for videre fremgang nå.

Og treningen er jeg på god vei til å få til for å si det slikt.

Oppsatt på å få ett godt resultat til uka igjen.

Så det å ha faste tider til måltidene og at de er små og mye vann og gå turer om dagen er jo ett must. :)

Så ha en flott dag hvor enn dere er 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Da ble det faktisk 5 km i dag og det var egentlig ikke så aller værst av meg. Jeg har ikke vært helt i storform men det har gått seg til :) Da ble det 25 kr  på bøssa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500km blir ca 10 år uke. +daglig aktivitet. Det skal jeg klare. Har gitt bort innesykkel og har ikke plass til tredemølle. Men treningssenteret har. Og det er lettere å gå ute nå som det smelter ute. Får laste ned en app på tlf. Har levert altivitetsarmbåndet til reparasjon. 

Ingen vekt på hytta. Dårlig skiføre, Men mye snømåking. Skal klare 10 km i løpet av uken. Men kanskje verre med vekten. Litt mye Snoop her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba. Sakte men sikkert.

Fikk meg en smell igår så det ble ingen trening verken igår eller idag. Ligger sjakk matt på sofaen . Mulig influensa. 

Det måtte vel komme litt til meg også. Km tar jeg igjen. Lenge til nyttår og når det blir varmere så blir det tur ute. 

Fin uke ønskes dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen 😊 So flinke dere er!! Har gått ned 200 g denne uka. Ingenting å skryte av, men ned er iallefall ikke opp. Ser at dere er superflinke til å notere trim. Har vært labert her, kun turer med hundene mine, og det blir jo en del km. Kanskje jeg skal begynne å tenke km jeg også.  Ellers spiser jeg av og til "softis" om søtsuget kommer. Jeg fryser modne bananer i biter. Tar opp en halv banan og kjører den i foodprosessoren med litt vann. Det blir nydelig og akkurat samme konsistens som softis. Men veldig mektig, derfor holder det med en halv banan for meg. Om jeg vil ha litt sjokoladesmak i, tilsetter jeg 1/2 ts kakao. Veldig godt og lite kalorier 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...