Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

På 6.5.2021 den 21.34, mia-53 skrev:

Det blir kjekt med korpsmusikk. Var en tur ute og gikk i sentrum og da kom faktisk et korps marsjerende. Herlig lyd👏👏👏👏

Må du spille i bunad?

Har du ikke uniform?

Jeg kan bruke sort dress, men det er eneste dagen i året jeg kan bruke bunad. Stølebeltet blir for lite tror jeg . Klippet av for et par år siden for jeg ville ikke bli tykkere. 😆😀.  Vi har ikke flere barnedåper -En konfirmasjon om 6 år.   

Kjenner jeg er litt desperat nå. Drikker Coffe zero til lunch og spiser slankepiller 2 ganger på dag 😒 Har ikke virket tidligere, men jeg gir ikke opp før slaget er tapt. Får ikke hentet bunaden hos datteren riktig ennå. Barnebarnet har korrona og hun har hjemmekontor/karantene for å pleie ham. Håper ikke hun blir syk.  

Ingen kroneis nå. Kanskje en som dessert på søndag.  Fint vær. Jeg må komme meg ut en tur. 

Ha en fin helg. Vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ukas resultat: minus 0,6kg

Det virker nå. Pedaltrener og bedre kontroll over dagen. Måtte jeg få kraft til å ta vare på den gode driven jeg har. Det har blitt mange treningspoeng. Et par timer i løpet av dagen/kvelden blir brukt mens jeg ser tv eller strikker. 

Idag blir det pannekaker til middag. Har endel melk jeg kan få brukt opp. 

Bakte pizzahorn på fredag og da lagde jeg noen små. Spiste 2 og det var utrolig godt. Hadde oppi endel havregryn.

Nå skal jeg planlegge helga. Blir ikke så mye ekstra, men noe godt den 17.mai må deg bli. Har kjøpt siå marsipan og har tenkt at det må bli marsipankake. Det er kjekt å ha noe å glede seg til. Var på kafé med en nabo søndag kveld og da hadde jeg 2 kuler is. Det ser ut til at det går fint. 

Toam, jeg tenker på deg og håper du finner ut av det. Frustrerende når det står på  og stress binder jo væske og ja jeg føler med deg🙈🙈🙈🙈💐💐💐💐💐💐

Er det noen flere som vil henge med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke9 Uke10 Uke11 Uke12 Uke13 Uke14 Uke15 Uke16 uke17 Uke18 Uke19 Total Nedgang Mål
Mia-53 103,3 101,9 101,1 101,7 101,3 100,6 101,1 101,6 101,8 100,7 99,8 99,2 4,10 95
SetMeFree 114,2               106,9       7,30  
Taseline 112,1 105,3                     6,80 80
Toam 93 90 89,8 88,9 88,9 89,1 89,8 89,8 88,9 88,8 89 88,5 4,50 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Mia. nå holder du deg under 100. Ikke gi opp nå. 

Det går bedre nå. Jeg har  gått ned 5 cm rundt livet siden 17. mai i fjor. Bunaden var for STOR. 😀

har sprettet opp sidesømmene og skal sy den inn 4 cm i morgen. Lager et legg til på stakken..  har sluttet å telle kcal, men er bevist på hva jeg putter i munnen.  Bruker litt Libras lærebok. De teller ikke kcal, men det ligger nok på ca 1400 kcal. Hovedsaken er at de får i seg mye fiber og vann. Det fyller opp magen litt før jeg spiser. Bruker 1 ss med kli og svelger ned med 1 glass vann.  Har prøvd det før med bra resultat. Det er virkelig en vaneendring som kan fungere.

Og så fikk jeg kjøpt en slik sykkel som du har. Litt utsolgt på Enklere liv, men fant en på Finn.no. De siste dagene har jeg vært på stolpejakt og går mine 10000 skritt pr dag. Men sykkelen er god å ha om det blir regnvær igjen. 

Ha en fin langhelg, vet ikke helt hva vi gjør 17. mai annet enn å spille fra kl 10 til kl 12. Får høre hva barna skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi Toam. For en seier. Å sy inn bunaden er jo en drøm👏👏👏. Gratulerer❤

Jeg har ned 0,3kg

Da er 17.mai over og det er bra. Kjekk dag for store og små. Jeg hadde en fridag hvor jeg ikke telte kalorier ung en spesiell trim, men hadde en rolig fin dag med familie og venner. Jeg spiste kaker og det var noen stykker ja. Hadde bakt marsipankake med diamarsipan og ostekake uten sukker. 

Det spiste jeg med god samvittighet og nå har jeg startet med knekkebrød igjen.

Skal gå fint dette. Ny dag, ny uke og så er det å kjenne på mestringsfølelsen og stoppe når det er nok.

Hvordan er det med beina dine Toam etter markeringen?

Noen flere på denne tråden. Velkommen om det er noe nye også.

Tasseline og SetMeFree er dere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ned 100 gr. Bedre enn opp. 17. mai gikk litt dårlig. Ble svimmel og kvalm og måtte reise hjem etter første spilling. Det gikk over etter hvert. 

Var hos legen i dag for nye blodprøver og svar på skanningen av hodet. Ingen ting galt i hodet mitt, og så sender hun meg blodprøvesvarene på mail. Hun var fornøyd med at jeg hadde gått ned 1 kg siden jeg var der for 8 uker siden. Smil Skal ikke mye til for å glede den damen.  0,5 kg pr mnd er 6 kg i året. Det gjelder å være optimist. Det er bedre enn 6 kg opp. 

Nå går det bedre for oss Mia. Dette klarer vi. Klarer du å kutte ut sukker, spise litt mindre porsjoner og  trimme litt sykkel/gåtur hver dag så vil du nok se resultater. Jeg håper i det for min del. 

Tasseline og SetMeFree savner dere. Ikke stikk hodet i sanden. kom fram og vei dere. Å se det på papiret er det eneste som hjelper. Vil dere ikke oppgi vekt så er det greit nok. Hadde vært hyggelig å høre fra dere uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke8 Uke13 Uke14 Uke15 Uke16 uke17 Uke18 Uke19 Uke20 Total Nedgang Mål
Mia-53 103,3 101,3 100,6 101,1 101,6 101,8 100,7 99,8 99,2 98,9 4,40 95
SetMeFree 114,2 102,4       106,9       107,2 7,00  
Taseline 112,1 105,3                 6,80 80
Toam 93 89,5 89,1 89,8 89,8 88,9 88,8 89 88,5 88,4 4,60 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg veier 107,2 i dag. Var bort i mer. Kjekt med ny kjøkkenmaskin, men det bakes noe usunt også... 

er blitt gull medlem men har ikke rukket å registrere ennå. Snart skal svømming på ukeplanen igjen. 
 

har litt lite tid å lese deres nå, det er leit. 
håper det går fint med dere.

hilsen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ kjekt å høre fra deg SetMeFree, jeg har registrert vekten din. Gratulere med ny kjøkkenmaskin. 

Jeg har heller ikke vært flink til å registrere i dagboken på en stund, og da går jeg ikke ned. 100 gram +/- er bare vann og tilfeldigheter. 

Så heldig som kan begynne å svømme igjen. Her i Oslo området er alt fremdeles steng. Var hos lege til årlig sjekk og klagde min nød over stengte treningssentre. Men hun mente jeg kunne trene styrke hjemme. Det er bare så vanskelig å huske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser dere er så flinke her Mia og Toam. Eg er litt der att eg orker ikkje tenke slanking, men samtidig tenker eg på hva eg spiser. Men med alle helligdager som har vært blir det litt usunt. Gode middager og litt kaffe godt. Trening har det blitt lite av, men holder på med litt oppussing og hagearbeid så er i aktivitet likevel. Ser frem til livene våre blir litt mer normale igjen, savner å treffe venner på klubb og div. Nå åpnet det heldigvis for 5 gjester før Pinse så da kunne vi samles noen i Pinsen. Det gjorde godt kjenner eg.  Vært på vekta i dag og den viste 106.8 det er jo litt opp men er fornøyd likevel. Ha en fin uke videre 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først melder jeg min vekt. Ned 0,5 og det 4,9 ned siden påske og uten å betale før det. Jeg takker knekkebrødet og pedalsykkelen for det. Jeg har 3 fiberfin knekkebrød og det har jeg holdt siden påske. Den pedalsykkelen viser på skrittelleren og min mann og jeg konkurrerer. Jeg gir meg ikke før jeg vinner. Kan gjerne trø helt til jeg legger meg for å få over 10000. Trør litt fort av og til og faktisk blir jeg svett og det drypper fra hårrøttene. En herlig følelse.

 

Kjekt å høre fra deg Tasseline. Vi vet alt om hvordan du har. Sånn har det vært hos meg i mange år. Nå har jeg greid å ta tak. Jeg slanker meg ikke. Har ikke det vanvittige fokuset på slanking. Spiser frokost og så tar jeg 3 knekkebrød etter 3-4 timer, før jeg blir for sulten.

Jeg spiser ikke så mye mellom, går ikke og sniker i skap, men merker godt når det har vært lite mat om formiddag/dag og mange timer mellom. Da blir jeg mer sugen og leter og føler jeg er sulten hele tiden. Det har skjedd 2 dager etter påske.

Jeg har spist noe til kaffien men ikke hver dag som tidligere. Jeg er "heldig" som har en mann med diabetes. Det hjelper meg å tenke sukker og baker derfor bare med diaprodukter. 

Dette var dagens rapport.

Jeg tar en dag om gangen og har ikke satt meg noe mål nå. Jeg vil bare prøve å spise sunt og det viser seg at det hjelper. 

Lykke til alle her på tråden. Hører fra dere snart. En dag om gangen så går det framover.

Dette skal vi greie sammen👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg Tasseline, og fra deg Mia. jeg skal lage listen. 

Jeg orker ikke heller ikke å tenke slanking. da blir jeg stiv i nakken og bare smugspiser. Så jeg prøver å være bevist på hva jeg putter i munnen, spiser 4 - 5 ganger pr dag og ikke for mye av gangen. Nok til at jeg er passe mett og ofte nok til at jeg ikke blir skrubbsulten til neste måltid. 

Denne helgen har jeg gått litt opp. Har sklidd litt ut med sukker, men hadde ikke med meg vin. Har vært alene på hytta og da ble det noen kokosboller - de var på tilbud på OBS 🙂. Men i dag er jeg tilbake til hverdagen. Havregrøt til frokost med cottage cheese mager, blåbær og kanel. 1 skive dansk rugbrød eller 2 husman knekkebrød til de andre måltidene. Bare litt potet, ris eller pasta til middag.  Har Libra kurset/boka i bakhodet hele tiden. Den boken vil jeg virkelig anbefale. Kostet 350 kroner + frakt. Ingen kcal telling, bare bevistgjøring.  Og tenker litt GR kurset. De kan blandes, men det nytter ikke å blande det med lavkarbo, Hexeberg, Fedon eller lign. Er jeg forsiktig med sukker og hvitt mel, kommer jeg langt. Og spise seg passe mett, 1 porson middag. Byttet til mindre tallerkener. Slike små grep som jeg kan leve med. For jeg  må finne vaner som kan vare resten av livet. Det hjelper ikke å gå ned om jeg går tilbake til gamle vaner igjen. Da går jeg opp alt + litt til. Det har vel de fleste av oss opplevd.

Ukens litt sukk fra meg. 

Jeg var ikke så fornøyd med tråsykkelen til å ha inne. Syntes den var litt vinglete. Men grei nok når det er dårlig vær ute. Har brukt den litt foran dagsrevyen.  For stor trimsykkel  har jeg ikke plass til inne. Legen anbefalte å gå i trapper. Helst opp og ned i oppgangen flere ganger hver dag. Er litt sjenert så jeg er litt usikker på hva naboene vil tro og si. Sikker bare dumt av meg🙂

Stå på damer, dette klarer vi. 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke8 Uke13 Uke14 Uke15 Uke16 uke17 Uke18 Uke19 Uke20 Uke21 Total Nedgang Mål
Mia-53 103,3 101,3 100,6 101,1 101,6 101,8 100,7 99,8 99,2 98,9 98,4 4,90 95
SetMeFree 114,2 102,4       106,9       107,2   7,00  
Taseline 112,1 105,3                 106,8 5,30 80
Toam 93 89,5 89,1 89,8 89,8 88,9 88,8 89 88,5 88,4 88,9 4,10 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille. Jeg er hjemme noen dager pga avtaler. Lunch med venninner og en masasjetime. Så reiser vi ut på hytta ved sjøen igjen. Jeg er bare en times biltur unna PC og komme nok innom senere i uken. Bare rapporter vekt. Selv har jeg gått ned 200 gram. Ikke mye å skryte av,  men det er ikke opp.

Kom dere ut i solen og bevege på bena. det hjelper mot det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter akkurat og skal skrive og så tikker du knn🥰🥰herlig.

Nettopp registrert frokost. Må notere idag. Det har blitt 4 dager uten kontroll. Grilling og besøk og litt lite vann/ dårlige middager, lettkjøpte.

Har hatt ei turbulent uke med ei jeg er støttekontakt med(psykisk sjuk)

Mamma Mia hva vi må  oppleve. Nå har jeg sagt opp og siste dag i morgen. Gleder meg til å slippe unna.

Kjenner jeg har vann i kroppen, og har veiet meg og det var en del opp.

Men veiing er i morgen og denne dagen skal bli god. Ha en fin dag der du er🥰🥰

Skal ut og kjøpe stoppe fugemasse på tilbud på Jysk👏👏👏frister i så jeg slipper å ha hageputer inne til vinteren.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg veier i dag 106,4 

 det var en mindre god periode. 

håper det snur nå. Går en del tur og svømmer. Har ikke klart å registrere. 
Er mye lei meg og i stedenfor enorme mengder bakverk har jeg kjøpt en chili chocolade. Ikke helt bra heller men lettere å bare ta litt av. 
 

Skolen streiker siden 27. og jeg holdt på finne avlastning til ungen. Men typen som kom forhandlet hardt om hvor fleksibel avtalen burde være. Et barn, og jeg, trenger vel trygghet og ikke bli ringt samme dag at han ikke kommer. Så jeg ringte kommunen og sa fra meg dette. De var så enige. Det er tøft for meg å si fra. Men jeg klarte det da. Heldigvis er en jente vi kjenner godt flyttet tilbake til byen og jeg spurte henne. Hun vil. Så jeg er roligere hva akkurat det angår. Ellers er det også fortsatt veldig mye. Men jeg jobber stadig videre og en dag så...

jeg fikk vaksin den 27. og jeg ble et par dager slapp og kvalm. Men det er over nå. Så vekten gikk litt ned i siste liten. For jeg hadde egentlig spist en god del. 
 

leste dere og synes det er spennende med vurderingene dere gjør. 
ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

Dagens vekt er 98,9. Det er 0,5 mer enn sist. Denne gangen før dagens "tømming". Så da er det vel ca 0 denne uka. Men jeg vet at det har vært ustabilt med vann og det har vært ei turbulent uke. Har vært støttekontakt til veldig ustabilt psykisk syk dame som skjeller ut alle det verste du kan tenke deg. Nå fikk jeg nok. Så å få sagt ifra og slutte av har vært en påkjenning for meg. På torsdag kjøpte jeg en kroneis og feira og jeg feira med et stort wienerbrød også når jeg får tenkt meg om. 

Nå er jeg ferdig og igår dansa jeg formelig fra bilen og inn💃💃💃💃💃. Synd på folk er det, men her måtte jeg tenke på meg selv. Klarte 8 mnd og gjennom vinter og korona  så jeg trøster meg med at jeg har gjort en forskjell. 

Nå Setmefree leser jeg om deg og din hverdag, det er ikke enkelt å leve. Kan du klare å bare endre et måltid f.eks til knekkebrød og la det bli en vane? Jeg har det som mål. Alltid knekkebrød til frokost.

Jeg har jo veldig lyst på alle de gode brødene i butikken og jeg er i grunnen "heldig" som har en mann som spiser bare lyst rugbrød. Jeg elsker grovt med masse korn. 

Coop har en salat som heter Coop skinkesalat. Den er med vårløk og skinke og mais. Trenger bare litt for å få smaken. Kan anbefales. Den er dritgo. Store tomater i skiver oppå og gjerne agurk. 

Kjøpte Duo is fra Hennig Olsen uten sukker igår og hadde med da vi besøkte gamle naboer. Greide å ta bare 1 kule👏👏👏👏og jordbær. Det var jeg fornøyd med.

Nå ønsker jeg dere en fin sommerdag og så tenker vi på hverandre og gjør så godt vi kan💃💃💃💃🎵🎉🏋️♂️🏋️♂️🏋️♂️🏋️♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke8 Uke14 Uke15 Uke16 uke17 Uke18 Uke19 Uke20 Uke21 Uke22 Total Nedgang Mål
Mia-53 103,3 101,3 101,1 101,6 101,8 100,7 99,8 99,2 98,9 98,4 98,9 4,40 95
SetMeFree 114,2 102,4     106,9       107,2   106,4 7,80  
Taseline 112,1 105,3               106,8   5,30 80
Toam 93 89,5 89,8 89,8 88,9 88,8 89 88,5 88,4 88,9 88,6 4,40 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere gitt helt opp damer? Ingen som veier seg? Selv hadde jeg gått opp 300 gram. Lager ikke listen for det. 

Skal tilbake på hytta nå og da blir det ingen liste denne uken. det er onsdag allerede og jeg kommer ikke inn her før til helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport denne uke er 99,0

Det ble bare sånn denne uka. Gikk fint til jeg oppdaga at sønnen min hadde lagt igjen 5 kvikk lunsj fra påsken. Jeg hadde full kontroll til da. Ikke handlet kaker og tull. Lagt til butikken er det også. Så i løpet av lørdag-tirsdag forsvant de. Var på besøk hos slektninger mandag og hun hadde laget makaronisalat med skinke. Det var nydelig.

Oppskriften fikk jeg etterpå: 1 boks seterrømme og 1 pk. Majones som basis. 🙈🙈🙈

Om jeg lager så blir det med magreste basis. Nå skal jeg avsted på veving, deretter 2.sprøyta og så sommerfest på sjukeheimen hos mor i sommerdagen.

 Nå lysner det der også. Litt aktivitet igjen. Ha en fin dag. 1 brødskive ,1 egg og halv banan til frokost+1 glass grønn melk.

Tar med 1 brødskive og tomater til lunsj. Tror det holder. Hjemme kl.14.

Ha en fin dag.

Vi skulle beise terrassen på hytta. Da vi var nesten framme fant vi ut at beisen sto igjen hjemme🙈🙈. Sånn er det i vår verden.

Nok å gjøre. Mye å slå. Enkelte steder var graset 80cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme en tur for å hente noe. Maling og opprydding utvendig på hytta. Tror vi skal selge.  Jeg har en annen hytte og samboeren har en, og det er nok å vedlikeholde.

Ser de skyer over og det passer ikke i mine planer om olje på terrassen. Meldt fint vær. 

Snakkes på mandag eller tirsdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har veid seg?  Jeg har gått litt opp. Nærmere meg faretruende 90 kg igjen, og det er en max grense for meg.😟 Går jeg opp mer nå får jeg problemer med buksene igjen. Fant bare en shorts som var stor nok. Ned 3 cm får får jeg på meg den neste også.  

Legger inn skjema om flere kommer med tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag jenter. Jeg har veid meg. 98,9 i dag. Jeg er ikke skuffet. Vil ikke bry meg, men heller registrere og tenke hva jeg skal gjøre idag. Jo jeg kan skrelle gulerøtter å ha liggende idag, og så skal jeg på grilling i kveld. Det blir middag. Jeg er ikke så glad i pølse og brød så jeg håper på en hamburger.

Jeg vet at det er opp- men ene veiing er med og den andre er etter morgentoalettet.

Jeg har spist for mange kroneis. Håpløst vanskelig å ha dem i fryseren. Det er vanskelig å  ta bare 1. Her har jeg en jobb å gjøre. Planlegge måltid i stedet for iskrem.

Har og så vært i flott selskap på lørdag og der spiste jeg mye smørbrød marsipankake,m.m.. vi var bare 7 stk og alle fullvaksinerte. Det var heilt herlig.

Men det er skjørt likevel. 2 barnebarn i ventekarantene og de var hos oss på fredag utenfor og hjalp meg å bære noe tungt. Jeg var bare 0,5m fra dem. Men tror det går bra.

Da må vi bare tenke positivt. Jeg vet at dagene er lettere å takle når jeg spiser knekkebrød. Da tenker jeg ikke så mye på mat. Det begynner jeg med i morgen igjen når jeg har spist opp brødet.

Jeg har minus4-5cm i livet. Glemte å måle idag. Det er lettere å leve allerede.

Alle gode ønsker for oss alle i sommermånedene👏👏👏👏

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...