Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Her er det stille..Hvordan er det med motivasjonen? Dagboken er tingen vet dere. Uten den kommer vi ikke videre.

 

Har skrevet i dag og det var nedslående. Var bedt bort på middag og da ble det for lite grønnsaker og for mange kalorier.Lammestek og ananas med krem og sjokolade, Og så har jeg glemt å spise frukt i dag. Lettere når jeg er på jobb og har rutiner. Helgene er litt for strukturløse. Dette er skummelt, jeg skal tross alt snart blir pensjonist.

 

Skal veie meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Halloen folkens :rolleyes:

 

Føler nå at motivasjonen er BEGYNT å komme igang. Har ikke vært på vekta etter Jul, høres fryktelig dumt ut, men har rett og slett ikke turt :unsure: Den kan jo være so forferdelig skremmende den vekta. Nå skal det fullskjerpes her, so har bestemt meg for å besøke vekta til helga :angry:

 

MÅ bare prøve å komme ned noen kilo til sommeren, og første steg blir til påske. Vil ikke sette noen kilomål, men skal ivertfall prøve. MÅ bare snu den tanken om at dette er umulig, siden den ene sprekken etter den andre har vært realiteten her.

 

Nå skal det kokes havregrøt til frokost med linfrø og solsikkekjerner i :D

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ikke helt som det burde wink.gif Startet med nedgang men uka etter var det opp igjen angry.gifSliter i tillegg med å finne motivasjon og det blir heller ikke så mye trim som det burde. Gleder meg til det blir vår så en slipper hålkeføre!Spiser sunt i ukedagene, men så skeier jeg litt (for mye) ut i helgene. Må forsøke å snu den trendentongue.gifHar altså ikke gitt helt opp kampen mot kiloene, og håper jeg greier å finne motiverasjonen igjen.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag. Ny måned og nye muligheter.

 

Vekten har hengt seg opp på 89,3, den har vært fast i hele januar. I helgen har jeg skrevet litt i min Filofax og lagd meg mål. Lånte en bok på biblioteket "aldri mer en jojo slanker". Fikk litt å tenke på. Her skal det ikke slankes, men endre livsstil. Må legge opp til noe en kan leve med resten av livet, ellers blir det bare nye frustrasjoner.

 

Jeg har prøvd knekkebrødkur i et par uker, men klare ikke å være konsekvent. Sklir ut i helgene som Betty Blue skriver om. Og knekkebrød orker ikke jeg å leve på resten av livet. Men en kan spise 2-3 knekkebrød for hver brødskive. På en annen side må en da vær mer forsiktig med pålegget. Det kan bli mange kalorier i pålegg.

 

For noen år siden prøvde jeg lavkarbo, og da gikk jeg ned 3 kg en høst. Men det er heller ikke lett å leve med i vår verden. og så er jeg så lei salat. Liker en skikkelig brødskive, må bare vite å begrense antallet. Holder meg til Ingers rugbrød eller dansk rugbrød. De er så tunge at skivene skal ikke være særlig tykke :(/>

 

Så nå er jeg tilbake til dagboken. Fikk meg en god treningsøkt i formiddag, både kondisjon og styrketrening. Skal sjekke opp "live gym" på nettet og se om jeg finner noen god spinning time, så kan jeg bruke sykkelen som står på soverommet og fungere som klestativ. Setter opp den bærebare PC på kommoden foran meg.

 

Jeg har mange gode ideer, men er ikke flink nok til å følge opp over tid. :(/>

Men det er jeg kanskje ikke alene om. det er vel derfor vi er her.

 

Ha en fin februar, og husk at bare små endringer kan gi store uttellinger. Så jo der på Puls sist uke. 3 bukse strørelser på 8 uker. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia igjen jenter!

Skjønner ikke hvor det blir av tia! Og vekta har aldri vært høyere. Kom hjem etter 14 dager på Canari i går og 1 kg var kommet på. Om 4 uker blir det Amerikatur og må ta et krafttak disse ukene.

 

Hjelp søkes!!!!!!!!! Gode råd mottas med takk!!!

 

Startet dagen med havregrøt og frukt til formiddagsteen nå!! Må prøve å være snoopfri, men da det ennå sto noen julebokser med engelsk konfekt var høyrehånda snar å putte en i munnen. Idag er de fjernet og ikke ble det med noe taxfreesnoop heller. Når snøværet nå gir seg må jeg ta føttene fatt, iallefall sier hjernen det!! Skal iallefall prøve!!!

 

H ei god helg alle sammen!! :blink::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, jeg har vært lite inne her i februar, men lover at det skal bli bedre i mars. Nå skal jeg bli pensjonist fra 1.mars og så skal jeg bli mye flinkere med dagboken og så får vi støtte hverandre, Kanskje melde fra om trimpoeng, antall skritt osv. Min omron skritteller har sluttet å virke, den gikk en runde i vaskemaskinen. Merker at motivasjonen da blir dårligere så jeg skal gå på nettet og bestille en ny.

 

Fra 1 mars er det minimum 7 trimpoeng i uken og 70000 skritt. Har prøvd det før og det virker :)/> Og så skal det rapporteres hver uke hvor mange skritt vi har gått og hvor mange trimpoeng vi har og hvor mye vi har gått ned. Noen som blir med på det? Sebilla, Betty Blue, Radiogaga ???

 

Nå reiser jeg på hyttetur med datteren og familien. Håper på litt skiføre. Hun har kuttet ut sukker fra jul så der blir det ikke noe snoop og kaker. Like greit det.

 

Ha en god helg, Det sitter mellom ørene, Hold fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har vært lite inne her i februar, men lover at det skal bli bedre i mars. Nå skal jeg bli pensjonist fra 1.mars og så skal jeg bli mye flinkere med dagboken og så får vi støtte hverandre, Kanskje melde fra om trimpoeng, antall skritt osv. Min omron skritteller har sluttet å virke, den gikk en runde i vaskemaskinen. Merker at motivasjonen da blir dårligere så jeg skal gå på nettet og bestille en ny.

 

Fra 1 mars er det minimum 7 trimpoeng i uken og 70000 skritt. Har prøvd det før og det virker :)/> Og så skal det rapporteres hver uke hvor mange skritt vi har gått og hvor mange trimpoeng vi har og hvor mye vi har gått ned. Noen som blir med på det? Sebilla, Betty Blue, Radiogaga ???

 

Nå reiser jeg på hyttetur med datteren og familien. Håper på litt skiføre. Hun har kuttet ut sukker fra jul så der blir det ikke noe snoop og kaker. Like greit det.

 

Ha en god helg, Det sitter mellom ørene, Hold fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig lite motivasjon - er sååååå lei! Så nå har jeg bestemt meg for å ha en pause med opplegget til etter påske. Skal fortsatt forsøke å spise sunt, men dropper dagbok og faste veiedager for en periode. Så håper jeg at jeg blir motivert for å starte opp når det våres og det blir hyggeligere å ta trimturer utendørs. Slipper glatte og mørke veier smile.gif

Ønsker dere andre lykke til videre, og er dere fortsatt på tråden etter påske håper jeg vi "treffes" her igjen🌸smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Det ser ut til at jeg blir alene her en stund nå. :(/>/>

 

Så da får vi sees etter påske.

 

 

Hei hei, er skikkelig drittlei eg også egentlig, men vil gjerne prøve å være med på dette toam :D Fra mandag er det full skjerpings :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, er skikkelig drittlei eg også egentlig, men vil gjerne prøve å være med på dette toam :D/>/> Fra mandag er det full skjerpings :)/>/> :)/>/>

 

OK. Skal vi melder vekt og trimpoeng/skritt hver mandag? Det vil holde meg litt fokusert. Så tar vi 5 kg i første omgang. for meg så blir det på 8 uker. dvs før 1. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ukens vekt var 88,3,ned 1 kg. Har vært ganske flink med maten.

 

Skritt telleren har ikke virket og ikke har det vært mer enn 2 trimpoeng heller. for mange andre familiære problemer som måtte løses i forrige uke, bare 1 tur på treningssenteret.

 

Men nå har jeg løst problemet med skritt teller og det har roet seg litt på andre områder. Så jeg ser litt lysere på våren.

 

Titter innom, men melder ikke noe før jeg ser at det er andre på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest radiogaga

Hei igjen :huh: nå er påska over, so no skal det bli andre "boller" her. Ser at aktiviteten her inne har uteblitt, men nå vil eg gjerne fortsette med å prøve ivertfall :-) Fra d.d blir det INGEN godterispising fram til 1 juni og skrittelleren skal vise min. 10000 skritt KVAR DAG!!!!! No står det svart på kvitt, so dette SKAL eg klare :D

Min akilleshel er absolutt all sjokoladen og chipsen, so eg tenker at klarer eg å kutte ut dette og heller finne sunne alternativ, so kommer dette til å gå som smurt :rolleyes: Håper det er flere der ute som titter innom her av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hyggelig at noen stikker innom. Jeg har startet min pensjonist-tilværelse og prøver å lage meg en hverdag. Har som mål å klare 70000 skritt på uke, jeg vet at det ikke er like lett å få til 10000 pr dag. Og så skal det være 7 trimpoeng pr uke.

 

Jeg snakket med en bekjent som hadde fått beskjed om diabetes 2. Hun kuttet ut alt sukker, reduserer inntaket av hvit mel. spiser 6 ganger pr dag. Og det har resultert i minus 10 kg siden jul. Og hun var ikke spesielt stor fra før. Ikke trener hun noe særlig heller. Jeg tror sukkeret er den største synderen, og så fryktelig vanskelig å stå over. Det frister alle steder. :(/>

 

Jeg gikk ned 1 kg i påsken, og det er jeg fornøyd meg. Prøver å holde fokus på kosten og så tar jeg med trimmen som 2. prioritet.

 

Lykke til. Vi snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!Da er jeg tilbake etter ferien og er klar for en ny start. Og nå som det er blitt så lyst ute er det mye større mulighet til å få rørt litt på seg etter jobb. Skal bli spennende å høre fra deg Toam hvordan pensjonisttilværelsen er utover våren. Jeg har bestemt meg for å pensjonere meg til høsten så derfor er det kjekt å høre litt hvordan dagene blir. Rekner med at det vil bli god tid til å gå lange turer da smile.gif Jeg var jo i syden i tre uker nå og da gikk det fint å få 10 000 skritt i løpet av dagen, faktisk var jeg nært det dobbelte noen få dager tongue.gif

Håper det blir litt skriblerier på tråden vår nå så vi får hjelp av hverandre. Jeg kom hjem fra syden natt til mandag og har bare startet med kostholdet denne uka + at jeg var i treningsstudio i dag. Har også tenkt å ta en tur på lørdag, og så starter jeg med veiing fra neste uke. Har ikke bestemt meg for hvilken dag jeg velger, men tror det blir tirsdagsveiing.Ønsker dere en god helg og så møtes vi på tråden igjen 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Betty Blue. Hyggelig at du er tilbake på tråden. Vi fikk også gått mye når vi var i syden, og det hjalp meg til å holde vekten til tross mye mat og litt vin.

 

Som pensjonist trodde jeg at jeg skulle få til så mye, men dagene går. Etter påske har jeg prøvd å få til en hverdag. Mannen er tilbake i jobb og jeg prøver å legge opp til et treningsopplegg og en lang tur hver dag. Klarte over 10000 skritt pr dag i forrige uke. Merker at jeg må være superfokusert hele tiden både på kost og trim. Men sammen skal vi klare det :)/>/>

 

Vi kan ta vekt og trimpoeng hver tirsdag. Greit for meg.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en positiv tirsdag.

Vekt ned 0,8kg. Jeg hadde 75963 skritt i forrige uke, og 11,5 trimpoeng. Dette er jeg fornøyd med.

 

I går satte jeg på Live Gym på PC og satte meg på trimsykkel hjemme i 30 minutter. Satte på pulsklokke så jeg ikke skulle lure meg selv. Og etter middag gikk jeg en tur på 40 minutter. Ble nesten 10 000 skritt i går. I dag går jeg på treningsstudio. Litt gått og kaldt idag. men ut må jeg. Spiser lite og ofte og mye fiber. Målet er å gå ned 5 cm rundt livet nå før 17 mai. Da sitter bunaden litt penere.

 

Lykke til på vekten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Da har jeg tittet på vektresultatet og det var ikke akkurat oppløftendewink.gif. Har ikke vært på vekta på over en mnd og pila har dessverre pekt i feil retning! Men nå føler jeg meg motivert for å gjøre en innsats for å bli kvitt noen kilo så i dag registrerer jeg vekt og starter med friskt mot. Litt "rotete" uke dette så jeg starter ikke opp med dagbokføring før over helga. Så får jeg se om jeg greier å ta av noe denne uka uten at jeg har registrert matinntaket. Er litt usikker på om jeg spiser NOK mat når jeg ikke registrerer.

Så flink du har vært Toam og et flott resultat på vektaðŸ‘👠Og 11,5 trimpoeng er supert! Kanskje vi kan motivere hverandre med å melde trimpoeng, skritt og vekt 😃

Vi snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :rolleyes:

 

Har ikkje vært på vekta på ei god stund no, og det var dessverre ikkje oppløftende her heller :angry: Men nå blir det full registrering av både mat og vekt, so heretter blir det veiing kvar tirsdag :huh: So får vi bare håpe på gode resultater framover mot sommaren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Ja ja, ned er ned men......... :unsure: minus 0,3 her og 14,2 trimpoeng :unsure: Er egentlig fornøyd med uka, men det ble litt overspising i helga, so har en jobb å gjøre der ja :P Hva er vitsen med å være flink hele uka, og so skeier man totalt ut på lørdagen???? At man ikkje har lært...... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og ned 1 kg - fornøyd med det 😉 Kom ikke i mål med 10 000 skritt pr. dag da, men det ble et snitt i løpet av uka på ca. 7 500 skritt, og 10 trimpoeng 😀

Så alt i alt er jeg fornøyd selv om jeg også har samme tendens som deg Radiogaga - litt for stor utskeielse i løpet av helga wink.gif Men siste helg var jeg flinkere enn på lenge så jeg får se det positive i det. Startet på nytt med å registrere maten jeg spiser i går og som forventet spiser jeg ikke nok. I går hadde jeg spist ca. 700 kalorier og da var jeg ferdig med frokost, lunsj og middag sad.gif så jeg måyte spise mere kveldsmat enn jeg hadde tenkt og landet da så vidt over 1100 kalorier. Og samme skjer i dag - etter middag ligger jeg på ca. 700 kalorier. Så her er det nok stor sjanse for at kroppen jobber på sparebluss for jeg tror nok at de to siste dagene er en pekepinn på mitt kosthold. Så her har jeg en jobb å gjøre!

Ned er ned Radiogaga og du har vært veldig flink med trimpoeng! Vi får være fornøyd hver gang vi registrerer vektpilen i riktig retning selv om det til tider går småttsmile.gif

Hvordan går det med deg Toam? Har du oppnådd 10 000 skritt pr. dag? Og hva med vektnedgang?Spent på å høre fra deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg er bra Betty Blue og ned er ned Radiogaga. Bedre enn opp. :)/>

 

Her stoppet vekten opp, men det skal jeg gjøre noe med til neste tirsdag. Med 60 mil i bil og en helg på hotell med møter blir det lite skritt og lite trimpoeng. Få være glad den ikke gikk opp.

Det ble 59815 skritt og 6,5 trimpoeng. Vekt +-0.

 

Radiogaga: Det er kanskje lurt å ha en dag med litt mer kos. Kan bli vanskelig å holde dietten om en ikke under seg litt. Da kan det vel bli en skikkelig sprekk. Men de sier jo at det skal være en dag og ikke 3 dager som er helgekos. Ta tilbake lørdagen så går det nok bra. Og du er jo så flink til å trimme. Går du mye eller er det treningsstudio?.

 

Vi har en ny uke og nye muligheter. Og vi gir oss ikke. Nå skal magen vekk. Ser ut som om jeg er 7 mnd på vei. :(/>/>/>

Leste at livvidden skal ikke være over 50% av høyden, Min ligger på 60% så jeg bør ned 17 cm rundt livet. Alt det andre kan jeg leve med. men det forsvinner vel litt andre steder også om jeg bare får i gang fettforbrenningen. :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

1 kg er bra Betty Blue og ned er ned Radiogaga. Bedre enn opp. :)/>/>

 

Her stoppet vekten opp, men det skal jeg gjøre noe med til neste tirsdag. Med 60 mil i bil og en helg på hotell med møter blir det lite skritt og lite trimpoeng. Få være glad den ikke gikk opp.

Det ble 59815 skritt og 6,5 trimpoeng. Vekt +-0.

 

Radiogaga: Det er kanskje lurt å ha en dag med litt mer kos. Kan bli vanskelig å holde dietten om en ikke under seg litt. Da kan det vel bli en skikkelig sprekk. Men de sier jo at det skal være en dag og ikke 3 dager som er helgekos. Ta tilbake lørdagen så går det nok bra. Og du er jo så flink til å trimme. Går du mye eller er det treningsstudio?.

 

Vi har en ny uke og nye muligheter. Og vi gir oss ikke. Nå skal magen vekk. Ser ut som om jeg er 7 mnd på vei. :(/>/>/>/>

Leste at livvidden skal ikke være over 50% av høyden, Min ligger på 60% så jeg bør ned 17 cm rundt livet. Alt det andre kan jeg leve med. men det forsvinner vel litt andre steder også om jeg bare får i gang fettforbrenningen. :)/>/>/>

 

Hei igjen :) Ja, det er sant Toam, det ER viktig å kunne kose seg litt, so lørdagen kommer til å bli min kosedag. Da vil eg samle opp alle kosemerkene mine til lørdagen. Eg svømmer i en time to dager i uken, og ellers blir det turgåing med bikkjene mine :rolleyes: Glemte å notere skritta mine for forrige uke, men det ble 70455 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag - og samme vekt som forrige tirsdag wink.gif Ikke som forventet, men slik ble det. Det er bare å fortsette i samme gode spor som jeg er nå. 12,2 trimpoeng siste uke, og så kom jeg fint i gang med å registrere skritt. Mandag 14 700 skritt og tirsdag 12 100 skritt, men så gikk apparatet i stykker. Har et fitbit flex armbånd som jeg kjøpte for 2 mnd siden så det var ikke akkurat solid! Fikk nytt i dag så etter å ha ladet det skal jeg knytte det mot telefonen og så er jeg klar for nye registreringer i morgen biggrin.gif har gitt opp å registrere dagbok for jeg sliter med å komme inn på registreringssiden. Det går kjempegreit på forumet, men om jeg skal registrere mat eller trim sitter jeg å venter i minutter uten at noe skjer. Noen av dere som har samme problem?

Venter spent på å høre hvordan uken har vært for dere Toam og Radiogaga smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :)

 

Går forbaska tregt dette her, omtrent samme vekt som sist, ned 100 g :blink: Synes det er fryktelig demotiverende, når man er flink med mat og mosjon, men resultatene uteblir.

 

Har nå gått 3 uker og prøvd meg på 5-2 dietten, der eg spiste bare 500 cal to dager i uken, men ingen resultat. So nå går eg tilbake til dei vanlige 1600 cal so får vi sjå korleis det vil gå.

 

Hadde "bare" 8,2 trimpoeng forrige uke og 55294 skritt <_< Men ståpåevnen er her hos oss, so det må vi bare rose oss sjøl for. Vi gir oss ikkje :rolleyes:

 

Har ikkje hatt noen problemer eg med å registrere mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...