Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gjest radiogaga

Hei igjen damer :rolleyes:

 

Har vært mye ute å reist i det siste, so har ikke fått vært her inne. Jeg ser at jeg ikke er alene om å slite, føler av og til at motivasjonen er på topp, men so kommer det forbaska søtsuget, og jeg har vært altfor svak til å la det være :huh:

 

Jeg MÅ bare skjerpe meg, for dette går ikke lenger...... og 17 mai kommer nå veldig fort. Kun 1 mnd fra i dag. Jeg vil at bunaden min ikke skal være trang lenger, so herved går jeg inn i en avtale med meg sjøl.... ned 4 kg til 17 mai :) Tror det kan holde hardt, men jeg skal gjøre alt jeg kan :) Veldig flott at vi er so mange her inne, og det du skrev Toam, jeg kjenner meg SO igjen. Og veldig godt at vi er flere som kan backe hverandre opp :) Nå har jeg notert dette her, og når det butter imot, skal jeg inn og lese mine egne ord her :)

 

I dag har vi nydelig påskever, so da skal jeg ut å gå med hunden min B) Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.påskedag og med en sterk vilje til å komme meg inn her og melde min svakhet og dumhet. Jeg aner ikke hvordan hjernen kan snu så plutselig fra å være fokusert og flink til å totalt falle ned i avgrunnen.

 

jeg kjøpte ikke heller inn smågodt. klapp-klapp

Men har hatt noen kvikklunsj og da jeg fant ut at de bare hadde under 300 kalorier pr. stk så kunne jeg jo ha flere :blink::P

 

Har prøvd å ha minst 40 min på tredemølla hver dag men ellers er det ikke så mye aktivitet.

 

God mat--litt kaker som har en tendens til å bli flere stykker samme måltid og til og med utenom måltid..

Trenger strukturert plan for når jeg skal spise.

 

Jeg ser at vi er temmelig like alle sammen og det kan være en trøst for oss.

Skjerpings for kommende uke????

Forslag??

Kan vi klare oss uten kaker og snop til lørdag?

 

Jeg skal ha en operasjon på stortåa på tordag så det blir vel noen

rolige dager mens det gror..

 

 

Vi bretter opp armene og gjør vårt beste og litt til..

Veiedag på torsdag.. Man blir det man spiser-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal henge meg på den med 4 kg til 17. mai.Jeg skulle helst tatt av mer, men det er nok ikke realistisk. 4 uker til 17.mai.

 

Og så tar vi tilbake helgen, Ingen goddis eller kaker før lørdag. Kan holde hart da jeg allerede på fredag reiser på hotell, men kommer ikke dit før til middag så det bør gå bra.

 

Jeg hadde en oppgang i påskeuken, merker at til og med ytterplagg har blitt trangt. Magen ligger i fanget mitt. Ser ut som om jeg er 7 mnd gravid. Nå har jeg satt igang med en gjennomgang av skaper og så får det jeg ikke har fått på meg de siste årene komme andre til gode. Jeg synes jeg støtter Fretex eller andre hele tiden, men finner stadig noe jeg ikke kan bruke.

 

Trening siste uken ble ca 3 trimpoeng. og det skyldes utelukkende at jeg passet en hund. Uten den hadde jeg vel bare strikket og sett på TV :P/>/>

 

Den begredelige utviklingen sees her. Ha en fin uke, og vi snakkes.

 

20.03.2017 92,3 30,1

27.03.2017 90,8 29,6

05.04.2017 91,4 29,7

17.04.2017 92,5 30,2

 

Første målet er 85, på 75 får jeg en BMI på 25 og det er drømmen :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo der ute i Norges land..

 

hvordan er det med dere..??

 

Jeg krysser fingrene for morgendagen og håper det er litt ned..

Har greid meg uten kaker og gotteri som planlagt og har hatt mange gjester og kakeservering--og diverse..

 

jeg er så stolt så langt og gleder meg og prøver å finne ut hvilken belønning jeg skal ha på LØRDAG.

Er redd hvis jeg velger sjokolade :rolleyes: -så ryker Twistposen som er i kjelleren. Kanskje en softis på en kafe??

 

Tilbake i morgen med veieresultatet.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere flinke damer!Da er jeg tilbake og "fit for fight"laugh.gif Vinteroppholdet ga ikke resultater til å skryte av med en nedgang på kun 2 kg wink.gif Men egentlig er jeg litt fornøyd med det for jeg har aldri tidligere vært i syden uten at jeg har kommet hjem med litt flere kilo enn jeg reiste ut med.Uansett er jeg nå klar for å gå igang igjen, og kommer til å ha veiedag på onsdag. I første omgang satser jeg på å ikke registrere matinntak for jeg synes det er litt for mye jobb med det. Velger å bruke sunn fornuft, samt å prøve å få til en times gåtur hver dag. Så får jeg evaluere etter to uker og gjøre endringer hvis resultatet ikke viser seg som forventet. Jeg har ikke (slik som mange) problemer med sjokolade eller kaker, men derimot er jeg litt for glad i å kose meg med vin og salt snacks angry.gif Vi har vel alle noe vi sliter med å endre på ellers hadde vi vel ikke vært her tongue.gifDet ser i vertfall ut som det er litt mere aktivitet på tråden nå så da håper jeg vi kan hjelpe hverandre på veien mot ett lettere liv. Vi som er i bestemoralderen har vel ikke like lett for å ta av som de som er yngre, og bør kanskje være fornøyd om det bare blir et par hundre gram ned pr. uke. Alt er bedre enn OPP!

Vi snakkes ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Betty Blue. Godt gjort å ikke legge på seg i ferien.

 

Jeg snikveide med i går og da var det ned 1 kg, men det viser bare hvor mye vann jeg har i kroppen i perioder.

Kjenner at jeg ikke har lyst til å veie meg i dag, nå er ringene trange og fingrene som pølser.

 

Foreløpig var 1,5 TP så jeg må få til litt i helgen. Basseng og trimrom dit jeg skal og så kan jeg gå en tur innimellom.

 

Dere motiverer meg, takk for det. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dyktige dere er, alle sammen! Hurra for dere! :D

Selv er jeg stikk motsatt. Vektmessig sett har påsken vært helt katastrofe. Flott vær, ja da, lange turer hver dag, ja da, men hva hjelper det når hver tur ble avsluttet med en tur innom en kafé, der den tiltenkte vaffel plutselig ble konvertert til vaffel og kakestykke! :angry: I tillegg til det ble det vin og "litt" saltsnacks på kveldstid flere ganger. Så bikkja har rygget 900 gram tilbake, og likevel ser den så såre fornøyd ut! Det er ikke jeg. GRRRR!

 

Jeg er med på 4 kilo til 17.mai. :) Det må nok enda flere kilo av før jeg skal prøve bunaden igjen, men det er en start. :P Jeg tror at slike korte delmål med en bestemt tidsgrense er mere effektivt for meg enn den mer svevende "1. delmål 5 kg". Jeg ser jo hvor langt det har ført meg. Så får vi se hvordan det går videre.

 

Det er godt vi er flere sammen. Heia oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min lange påskeferie over :rolleyes:/>

Vel - egentlig var den over på torsdag da. Men var jo bare 2 dager og så helg.

Så jeg valgte å vente til i dag med å gå på vekta. OPP 0,9 kg - det var en nedtur. Burde jo ikke være det - vet jo hva og hvor mye jeg har spist :o/>

Vurderte et øyeblikk å droppe alt av slanking og bare innfinne meg med min skjebne :P/>

Men gudene vet hvor mange kilo jeg da må plusse på etterhvert <_</>

 

Så etter å ha øst litt frustrasjon over urettferdighetene i livet sånn generelt - og litt intens lobbyvirksomhet fra min mann - er jeg tilbake i folden :D/>

Man kan jo ikke gi opp heller. Så jeg vurderer seriøst å melde meg på kurs - men ikke før til høsten. Det er det som har fungert tidligere i alle fall.

 

Jeg hadde jo håpet å ligge rundt 85 når vi drar til Kreta den 13. mai - og det kan gå. Men da må egeninnsatsen opp på maksimum - er jo i underkant av 3 uker til det.

Vel - må man så må man :)/>

 

Så damer - da sliter vi i lag.

Jeg satser på 7 trimpoeng denne uka - og ned 0,9 kg :P/>

Sånn - nå er det sagt. Og man må jo holde det man lover - har jeg lært :D/>

 

Lykke til jenter - vi heier oss framover.

Og en stor klapp på skuldra for at vi ikke gir opp!!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen damer :rolleyes:

 

Da ble det 1,1 kg ned denne gangen, og håper det vil fortsette slik. Har spist helt normalt, men har kuttet ut alt av sjokolade, kaker og snacks. Ikke alt da, det ble en sjokolade på lørdag, men det er "belønningen" min. Vet jo at dette gir resultater, so må bare fortsette slik. :D

 

Jeg lurer på hvor jeg får sett de samlede trimpoengene pr uke. Jeg må gå tilbake hver dag og so summere sjøl. Har jo vært litt forandringer på siden, og dette finner jeg ikke ut av :huh:

 

Vi står på og jeg synes dere alle sammen er kjempeflinke, siden dere fortsatt er her. Da har vi ivertfall ikke mislykket B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei RadiogagaNederst på siden under "resultater" summeres antall trimpoeng pr. uke smile.gif

Er spent på veiedagen i morgen. Ble lite trim forrige uke for jeg fikk et veldig stort (og vondt) gnagsår på en hæl, og i tillegg ble jeg skikkelig forkjølet. Går bedre nå så i går og i dag her jeg vært på to lange gåturer.Ble litt for mye utskeielser siste helg da det var osteaften (med vin) på fredag og det er vel ikke den minste kalorifattige maten en burde velge når vekta skal ned. Men en og annen gan blir det ikke helt som en hadde tenkt laugh.gifKrysser fingre for at veieresultatet i morgen viser litt nedgangsmile.gifVi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en positiv veiing i morges: ned 1,3 kg. Klapp på skulderen til meg for det. :) Må si det er myyyyyyyye hyggeligere å melde om nedgang enn den forferdelige oppgangen. :D Verden ble plutselig så mye lysere... :)

 

Vi står på videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Fa-mol - ned 1,3 kg - wow :D/>/>/>

Og 1,1 og 0,7 til radiogaga og Betty Blue - så imponert.

 

Inspirerer meg til fortsatt å holde koken. For må innrømme at motivasjonen her i gården er heller laber. Går på den ene smellen etter den andre - og sliter med å ta meg inn igjen.

Hadde kursdamer hos meg i går - nybakte boller serverte jeg. Og gjett hvem som spise mest :angry:/>/>/>

 

Men nå ble jeg helt gira av dere andre. Og jeg vil også logge minus på vekta - og ikke minst optimisme og positivitet.

Bretter opp ermene og satser stort resten av uke - ja helga også :P/>/>/>

 

Ståpåklem fra mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag alle fine jenter!

Endelig tilbake--har vært ei tøff uke.

 

Veiedag + 0,4 kg men det tar jeg fint etter ei uke uten trim. Prøvde trimsykkel men hadde vondt i foten etter operasjonen --så nå går alt så meget bedre.

 

Så kjekt å lese om de fine resultatene dere har fått og vi som har litt pluss -vi gir oss ikke -

 

Jeg har mistet litt motivasjon men det er bare jeg som kan ta tak i meg selv--ingen andre. Så derfor har jeg reistrert maten i dag og fortsetter med det så det kan ende på 1400 kalorier.

 

Middag i dag blir torskehode med hvit saus og gulerøtter--herlig mat(spiser bare det reine hvite fisken)

Ønsker dere alle en fin dag--og så er jeg forhåpentligvis snart tilbake.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag I april og jeg har ikke greid å gjennomføre det jeg hadde planlagt.

 

Sånn er det bare. Setter strek for april og det usunne (spiste 3 skolebrød/kanelsnurrer med gul krem)på lørdag. Skjønner ikke hvorfor jeg bare dytter innpå. Hvorfor??? Det må da kunne gå an å være fornøyd med en halv?

Tanker svirrer rundt I hodet og det er bare en ting å gjøre.

Tredemølla og en god bok. Kjennes ut som foten er litt bedre. Motivasjon-treng deg inn.

Noen flere som sliter?

Det hjelper å ha et mål. Trimpoeng til neste søndag må bli 10.

Utfordring til dere.

skriv ditt mål på dditt innlegg så er det liksom litt forpliktende.

Ønsker dere en god uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uke ble det mange lange og raske gåturer, faktisk litt i overkant av 6 milsmile.gif 115 300 skritt og 24,4 trimpoengbiggrin.gif Skikkelig fornøyd med min egen innsats og håper det gir uttelling på vekta.Matmessig hR det også gått bra, spiser fornuftige porsjoner og har bare hatt litt (kontrollert) utskeielser i helga.Tror det kan bli litt mindre trim neste uke, men satser på minst 15 trimpoeng.Lykke til med veiing denne uka alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare 5 TP i forrige uke, 2*30 min spinning, 2*30 min styrke og 30 min med seniorpuls. Og vekten har jeg ikke prøvd ennå, var på hytta og kom hjem i dag.

 

Etter middag dro gubben meg med på litt motbakketrening og jeg fikk virkelig opp pulsen, Var helt skjelven på toppen. Får ta et par slike i uken så hjelper det på kondisjonen. :D/>/>

 

Melder tilbake vekt i morgen.

 

Målet denne uken er 10 TP. Tror det er max av hva jeg kan oppnå. Og så skal jeg gå med skritteller. Målet der er 70000 skritt pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen klarte jeg ned 0,7 kilo :)/>

Hadde jo egentlig tenkt å klare de 0,9 jeg plusset på sist. Gikk ikke helt - bare nesten :P/>

 

Må si meg fornøyd da. Klarte å ta noen kloke valg. Må innrømme noen ikke fult så kloke også da :mellow:/>

Merker at optimisme og pågangsmot er tilbake. Så selvom jeg ikke klarer å holde meg til planen alltid så er jeg ved godt mot.

 

Men ser at skal jeg klare å holde koken må jeg notere ned både mat og trening. Så da får jeg bare fortsette med det da :P/>

 

I går ble det faktisk altfor lite. Tror jeg kom opp i rundt 1100 kcal - og et elendig kostholdsscore :mellow:/>

Blir mer i dag da.

Hadde en fin treningstur - satser på det i dag også.

 

Jeg satser på 8 trimpoeng denne uka :)/>

 

Stå på damer...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen damer :) so flinke dere (vi) er :D Ned 800 g på meg :) Jeg synes det har godt greit forrige uke, hadde nok litt sjokolade innabords, men ikke overspising. Det som har "reddet" meg denne uka, er nok aktiviteten min. Og at jeg har hatt få av de lange kveldene hjemme. Merker at når jeg er opptatt på kveldstid, bla med korøving, da er jeg ikke hjemme før rundt 22.00. Da er det lettere å ikke spise noe, siden det snart er leggetid. Jeg hater følelsen av å være stappmett når jeg skal sove :rolleyes:

 

Vi står på, 2,1 kg til 17. mai, skal nok holde hardt, men jammen skal det prøves so godt det går an. Har ivertfall noe å strekke meg etter ;) Og so har vi jo et fantastisk vèr om dagen, i går var det hagearbeid. Jeg ble ordentlig svett da jeg klippet plenen, og gikk tur i 70 minutter etterpå.

 

Ha en flott og aktiv uke, so tastes vi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uke ble det ned 1 kg - kjempeglad biggrin.gifSer flere har fått en fint veieresultat denne uka - vi klapper for oss tongue.gif Nå gjelder det å holde motivasjonen oppe slik at kiloene forsvinner. Mitt delmål er minus 10 kilo og håper at jeg kan nå målet innen slutten av juli. Mener det skal være overkommelig, men vet aV erfaring at vektnedgangen svinger veldig fra uke til uke. Enkelte uker er det bare ned et par hundre gram og så er det også enkelte uker at vektpilen peker i feil retningsad.gif Men med fokus på riktig kosthold kombinert med litt trim satser jeg på at målet nås????

Fortsatt god uke ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantasisk flinke dere er..

Jeg har greid å ta bort det som jeg gikk opp forrige uke og da må jeg være fornøyd.

Litt småstresset rundt meg og mye som jeg detter oppi av ting som jeg skal gjøre. Må jobbe mer med meg selv og finne den knappen som heter egentid og gjøre noe for meg selv og ikke bare andre..

Det går bra matmessig-men ikke så skikkelige trimpoeng. Begynte godt men så kom det gardiner i hus som skulle sys til en tanteunge. Hunbetalte godt og som ufør er det godt med litt ekstra å kjøpe litt sommerklær..

Har fått dilla på stangselleri--det gjør at jeg ikke er så fysen på søtsaker--jeg tar meg bare en stilk.

 

Vi kjører på-konfirmasjon til helgen og heldigvis koldtbord..

Ha ei fin helg--sola skinner og bjørka spretter ut sine grønne blader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!Var flink med trimmen siste uke også og resultatet ble 20 trimpoeng og nesten 105 000 skritt smile.gifMatmessig har det også gått brukbart så jeg håper det gir uttelling på vekta på onsdag.

Håper det går bra med dere også. Spent på å høre fra dere utover i uka.

Vi snakkesbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste bare ned 200 gram i går wink.gif Litt skuffet, men må vel være glad for at det i vertfall var et bitte lite skritt i riktig retning. Det er bare det at jeg har så lett for å gi opp når jeg føler jeg gjør alt riktig og så blir det ikke et resultat som jeg forventersad.gif Håper det kan være at jeg har samlet opp litt vann i kroppen og at det slipper opp så neste ukes veiing viser bedre resultat.

Hvordan går det med dere andre damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...