Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Ja - nå er jeg også tilbake fra ferie.

Det vil si ferie fra vekta ;)/>

 

I dag ble den hentet fram - og resultatet var opp 6 hekto - det synes jeg var et bra resultat jeg :)/>

Men selv om jeg er fornøyd med sommerens resultat - er jeg ikke fornøyd med vekta mi. Den er altfor høy - og det må det gjøres noe med nå. Har lurt på å melde meg på GR kurs - et kurs med oppmøte. Det er det eneste for fungerer for meg.

Skal ta stilling til dette når jeg er tilbake fra cruise i september. Kommer helt sikkert ikke til å være så fornøyd når jeg går på vekta etter 14 dager på cruise :o/>

Men den tid den sorg ;)/>

 

Nå er vekta hentet fram og skal brukes hver mandag.

Ukesmeny er satt opp - salat, fisk og skalldyr står på menyen.

Treningsplan har jeg også. Tredemølla står nå der som et suplement når været er dårlig. Går egentlig greit når jeg har bestemt meg for å bruke den. Men satser først og fremst på lange treningsturer i terrenget.

Så får jeg håpe å kvitte meg med noen hekto før vi drar :P/>

 

Tenkte også på å nullstille fa-mol, men lot være :D/>

Synes ikke det er kjekt å se på denne oppognedvekta mi - men sånn er det. Og det er bare jeg som kan gjøre noe med det :mellow:/>

 

Og nei - vi gir oss ikke!!

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg hjemme noen dager igjen. Ikke meningen, men det blåste så mye på hytta, og datteren ville komme innom her et par dager så da reiste jeg hjem Hyggelig å ha henne på besøk, spesielt når samboeren ikke er hjemme. Og hun drar meg med ut på tur. I dag fant vi nesten ti stolper av stolpejakten her i kommunen. Hun reiser i morgen så da er det opp til meg å finne resten. :)/>/>

 

Har vært bevist, og gikk ned 400 gram. Kan egentlig ikke forstå hvordan med så mye is, brus, sjokolade, nøtter og litt vin hver dag. Men er glad for nedgangen. Bruker dagboken nå når jeg har brukbar PC og godt internett. Ikke så lett det når jeg er på hytta med bare mobiltelefonen.

 

I dag her jeg spist en kroneis, og det var MANGE kallorier, og så spiste jeg en sjokolade. Så da blir det ikke vin i kveld ser jeg. :(/>/>

 

Jeg har også betalt for GR gull, og titter stadig på nye kurs. Men det har ikke hjulpet med mye før. Selv om det kan være fristende med et delkurs hvor jeg skal møte opp på 4 av 8 kurskvelder. Og det koster underkant av 1600,-

 

Vi vet jo hva vi skal gjøre, hvorfor gjør vi det ikke. Et kurs kan være riset bak speilet, men det siste kurset mitt ble en tragedie. Orket bare å gå dit noen ganger. Mange var nye på slanker'n og da går en jo fort ned, og jeg sto nesten stille. Nederlaget ble lettere å ta hjemme enn i full offentlighet.

 

5 GR kurs har jeg gått og gikk ned ca 3 kg tilsammen på de kursene. Det jeg trenger er et kurs hvor jeg får trent hodet, tankegangen. og bli mere fokusert. Få til en god kostrytme og miste søtsuget. Noen som vet om et slikt kurs?

 

Flinke dere som har tredemølle og sykkel stående framme. Min sykkel sto bare i veien, men var fin som kledstativ. Jeg ga den bort på FINN.no. Jeg har to sykler i garasjen og mange på treningstudio. Men så skal jeg komme meg dit. Motivasjonen er borte. Så jeg satser på matinntaket. Dette var dagens sukk. :D/>/>

 

Ha en fin uke. Kommer innom før jeg reiser igjen på fredag.

 

Dato Vekt

28.08.2005 85

 

20.03.2017 92,3

27.03.2017 90,8

05.04.2017 91,4

17.04.2017 92,5

24.04.2017 92,1

01.05.2017 92,1

08.05.2017 91,8

15.05.2017 91,5

22.05.2017 91,5

28.05.2017 90,5

04.06.2017 91,9

11.06.2017 91,6

18.06.2017 91,4

25.06.2017 91,1

03.07.2017 92,4

10.07.2017 91,7

23.07.2017 92,4

31.07.2017 92,0

 

Delmål 85

Mål 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i dag viste 1,3 kg ned, og selv om det var flott kan jeg ikke si jeg jubler. Tvert imot tenkte jeg at jaja, disse kiloene har jeg gått opp og ned mange ganger, og dette er nok mest vann. :huh: Men jeg har vært bevisst, og selv om det har blitt litt vin og kake og is har jeg greid å stå imot mengden, og greie meg med litt. Det er jeg glad for. :)

 

Jeg har også vurdert et nytt oppmøtekurs, men tenker samtidig at nei f****n heller, jeg vet jo hva jeg skal spise og hvorfor, det er bare det å iverksette denne kunnskapen, da. Som han sa, Erling Kagge, etter å ha gått til Nordpolen: Det er forskjell på teori og pakkis. :D

 

Toam og Mia52, jeg synes dere er tøffe som skriver opp datoer og vekt så alle kan se det. Jeg gjemmer meg bak denne bikkja, som attpåtil er freidig nok til å gå med hodet høyt hevet mens den går de samme kiloer frem og tilbake og egentlig ikke kommer av flekken. 3,3 kilo ned fra januar er egentlig ikke så mye å skryte av, da. :( Får tenke alvorlig på å skrive opp jeg også, kanskje det kan motivere meg litt mer enn bare å flytte bikkja frem og tilbake. :)

 

Ha en flott uke alle sammen. Som du sa, Mia52: Det er bare vi som kan gjøre noe med det. Og vi gir oss ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

Vekta viste ned 400 gram. Og hadde jeg klart å holde denne trenden er dette et resultat som jeg er veldig fornøyd med. Klarer jeg å gå ned 300 gram i uka hadde sluttresultatet blitt mellom 15 og 16 kg på et år. Det lar seg høre :D/>/>/>

Og 300 gram burde være nokså realistisk tenker jeg.

 

Ser ikke sånn ut når jeg gransker resultatene da :unsure:/>/>/> Teori og praksis - to forskjellige ting ;)/>/>/>

 

Men det er håp i hengende snøre sies det - så jeg fortsetter :lol:/>/>/>

 

Så Fa-mol - vi får prøve å sette teorien ut i praksis. Så kanskje jeg slipper å melde meg på kurs og kan bruke de sparte pengene på ny garderobe etter hvert :D/>/>/>

Og 1,3 kg ned er 1,3 kg ned - om det så er de samme kiloen gang på gang må de av. Kjempebra jobba :)/>/>/>

 

Og toam - når du finner det kurset ditt så gi et lite vink. Jeg er klar :D/>/>/>

Er veldig klar over at det sitter i hodet. Og så må man være villlig til ofre litt av godene man unner seg. Handler om mengder - kose seg med måte.

Se der - teorien er på plass :lol:/>/>/>

 

Trening - er sorgens kapittel for min del. Nå har jeg avtalt en treningstur med min kjære i dag. Og akkurat nå plaskregner det her

Da må det bli tredemølla - for jeg er nødt til å komme i gang. Men dørstokkmila er ekstra høy bare med tanken på den innretningen. Krysser fingrene for opphold.

Er ikke dårlig vær sies det - men det synes altså jeg. Ikke trivelig å tråkke i veg i klissvåt regntøy :mellow:/>/>/>

 

Altså damer - ned 200 gram i uka gir ca 10 kg på ett år - 300 gram ca 15. Så neste sommer kan vi være 10 til 15 kg lettere med små grep ;)/>/>/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia52, 400 ned er flott! :D Klapp på skulderen til deg.

 

Jeg har ikke veid meg denne uka, batteriet på vekten er flatt, og siden jeg ikke skal handle noe annet våger jeg meg ikke på butikken bare for et batteri. Fristelsene står i kø der, og da er det bedre å skygge banen så lenge det går. Men det kjennes ut på beltet som jeg ikke har gått noe ned... :(

 

Ned 10 - 15 kg på et år høres veldig deilig ut, og 200-300 gram ned for uka, det burde vi ærlig talt greie! :D Det høres mye mer overkommelig ut enn at jeg må ned 30 kilo. Huff, bare ved tanken på det! :o:(

 

Så Mia52, jeg tar imot den utfordringen, og blir med på det! Toam, Radiogaga, Mia53 og Betty Blue, hva med dere?

 

Da blir jeg nødt til å kjøpe nytt batteri til vekten... :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag så jeg 85-tallet :D/>

Det var bare så vidt da - men jeg er nå offisielt 85ognoe :P/>

 

Det er en nedgang på 4 hekto på 2 uker - men det er ned folkens :lol:/>

 

Har egentlig gått ganske greit. Tar noen små grep i kvardagen. Noe må forsakes - men nyter både vin og is. Prøver å holde meg mest mulig unna sjokolade - og man trenger faktisk ikke spise kake hver dag. Nå koser jeg meg med godsaker innimellom uten dårlig samvittighet. Og merker at jeg ikke har behov for å dytte innpå. Jeg kan ta litt i morgen også ;)/>

 

Så får dette prosjektet ta den tiden det tar. Klarer jeg å gå ned 2-300 gram i uka er jeg storfornøyd.

 

Skal jo på tur snart da. Fjorten dager på cruise!!

Jeg kalkulerer med oppgang. Noe annet er naturstridig for meg. :mellow:/>

Man kan ikke slanke seg på en sånn tur. Vel - noen kan kanskje det. Jeg kan ikke. Men kanskje jeg kan begrense skaden ørlite :lol:/>

 

Så er det bare å trå til. Vi tar 10 kilo om gangen fa-mol. Og kanskje finner vi ut at vi kan klare oss med det - eller vi setter et nytt mål.

Høstens prosjekt :D/>

 

Stå på jenter....

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg 85-tallet :D/>/>/>/>/>

Det var bare så vidt da - men jeg er nå offisielt 85ognoe :P/>/>/>/>/>

 

Det er en nedgang på 4 hekto på 2 uker - men det er ned folkens :lol:/>/>/>/>/>

 

Har egentlig gått ganske greit. Tar noen små grep i kvardagen. Noe må forsakes - men nyter både vin og is. Prøver å holde meg mest mulig unna sjokolade - og man trenger faktisk ikke spise kake hver dag. Nå koser jeg meg med godsaker innimellom uten dårlig samvittighet. Og merker at jeg ikke har behov for å dytte innpå. Jeg kan ta litt i morgen også ;)/>/>/>/>/>

 

Så får dette prosjektet ta den tiden det tar. Klarer jeg å gå ned 2-300 gram i uka er jeg storfornøyd.

 

Skal jo på tur snart da. Fjorten dager på cruise!!

Jeg kalkulerer med oppgang. Noe annet er naturstridig for meg. :mellow:/>/>/>/>/>

Man kan ikke slanke seg på en sånn tur. Vel - noen kan kanskje det. Jeg kan ikke. Men kanskje jeg kan begrense skaden ørlite :lol:/>/>/>/>/>

 

Så er det bare å trå til. Vi tar 10 kilo om gangen fa-mol. Og kanskje finner vi ut at vi kan klare oss med det - eller vi setter et nytt mål.

Høstens prosjekt :D/>/>/>/>/>

 

Stå på jenter....

-mia52

 

 

Gratulerer! Fantastiske prestasjoner, gode motivatorer og imponerende utholdenhet! Kan jeg slenge meg på gruppa videre? Jeg har nettopp begynt, veier ca 90 og skal ned til 83. Veier meg onsdag. (Gikk ned fra 101 for noen år siden, men akk; kiloene sneik seg på igjen). Er i riktig alder, 54, men ikke bestemor, dessverre.

 

Det er kanskje feil, når jeg tenker meg om. Jeg trenger ikke å delta, men kan heie fra sidelinja. 7-8 kg er annerledes enn 16, 25 og30.

 

Men i hvert fall: Heia!

Malla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen damer :rolleyes:

 

Har ikke vært inne her på en stund. Har faktisk ingen unnskyldninger, har bare ikke hatt motivasjon til noenting. Men vekta er jeg faktisk fornøyd med. Er fortsatt på 80 talet. Har holdt meg der i hele sommer, fra 88,2 - 88,8. Var nå 88,4. Er veldig fornøyd med det, siden 90 talet har jeg holdt meg på i flere år.

 

Vil gjerne være med på 200-300 g i uka. Dette er jo overkommelig damer :) Og so mye bedre å tenke på en 20-30 kg.

 

Velkommen skal du være Malla, jo flere jo bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært mye på PC siste uken. En båttur til Kiel tok 3 dager og en tur til Kjerringtorget i Nesbyen på lørdag. Det ble dårlig med trening av slikt. Bare sitting. og jeg kjenner det i ryggen.

 

Før vi reiste skulle jeg ha på plass nye skap på soverommet og rydde, og da ble også trening prioritert vekk. :(/>/> Og matinntaket har vært altfor stort. Svake menneske. :angry:/>/>

 

Denne uken har hverdagen startet. Jeg begynner med mine faste aktiviteter i morgen, Onsdag skal jeg sjekke hjerte og blodårer. Håper alt er i orden så jeg kan trene meg opp igjen. Fastlegen tror det bare er stress, og da får jeg bli flinkere med yoga og meditasjon. Men vi har mye hjerteproblemer i slekten så jeg ønsket en sjekk.

 

Datteren hadde tatt en bodyskanning i dag og fikk samme melding som moren fikk for 2 år siden, For mye bukfett. Bør gå ned 20 kg hun også. Håper hun kan motivere sin mor til litt mere måtehold.

 

Jeg er enig i at det er lettere å tenke 300 gr i uken enn 20 kg fram i tid. Vi får prøve på det. Har startet opp igjen i dag med dagbok, men i dag her jeg spist uten å tenke for å se hva jeg da kommer opp i. Da blir det for over 2000 kcal. Og skal jeg gå ned må jeg under 1500, helst 1300 kcal.

 

Jeg har ikke falt helt fra, bare tatt en pause fra PC. Men nå er jeg tilbake. :D/>/> Og starter med ny startvekt. Max av hva jeg noen gang har veid.

 

28.08. 93,3kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dyktige dere er! :D Jeg føler meg ikke slik. :( Blæh! Men jeg har ikke gitt opp, selv om jeg har vært fraværende en stund.

 

De fleste selvmord blir begått med kniv og gaffel, heter det. Mye riktig i det ja. Samtalene med psykolog har hjulpet. Jeg innser at det å fokusere på "ned 30 kilo" er feil. Faktisk gjør det meg vettskremt! Det er et grusomt tall. Det er forferdelig at jeg har pakket meg så til de grader inn i fett, men det er en måte å gjøre seg "usynlig" på, paradoksalt nok. :P Jeg kjenner årsaken, og vet litt mer nå om de forsvarsmekanismer som automatisk slår inn, som f.eks. overspising hos meg. Jeg gikk ned 13 kilo for tre år siden, så jeg vet at jeg kan greie det. Jeg vet også hvorfor jeg la på meg igjen, da det skjedde noe traumatisk i min hverdag.

 

Nå er jeg imidlertid bedre rustet, og det å ha fokus på 2-300 gram pr uke er overkommelig. I tillegg vet jeg at jeg må endre på en del uvaner. Det tar tid å endre vaner, så det blir å ta en i gangen. Den første er å drikke mer. Jeg drikker alt for lite, fordi jeg ikke kjenner at jeg er tørst. I stedet kjenner jeg at jeg har lyst på noe, og tolker det som at jeg er sulten. Så nå henger det en stor lapp på en skapdør på kjøkkenet, med beskjeden Drikk vann. :lol:

 

Jeg har endret signaturen, det ble for deprimerende å se på den bikkja som ruslet frem og tilbake. Heretter skal det veies hver uke for all offentlighet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :rolleyes:

 

Ned 100 g til 88,3. Veldig lite, men ivertfall ikke opp.

Fa-mol, er akkurat det samme med meg, når det gjelder å drikke vann. Ser faktisk at de ukene jeg "husker" å drikke vann, ja da går det faktisk nedover. So må få en ordning på det. Jeg har nå begynt med å alltid ha en vannmugge lett tilgjengelig. Pga en hel sommer med krykker, og fortsatt ikke helt restituert, blir det veldig dårlig med trim for meg. Men turer med hunden blir det, selv om jeg lengter etter fjellturene mine. Er vel første sommeren jeg ikke har hatt anledning til å gå i fjellet <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiogaga, 100 ned er ned, og vi fokuserer på små skritt, så det er bra. :D Synd du må vente med fjellturene dine, har forstått at du setter stor pris på dem. Men det kommer tider etter disse. :)

 

Det hjelper faktisk med den lappen på skapdøren. :) Hvor lang tid det tar å endre en vane, vet jeg ikke. Jeg har lest alt fra 3 uker til 2 måneder. Men samme det, bare det blir en inngrodd vane til slutt. :)

 

Hva slags hund er det du har, Radiogaga? Har hatt hund før, og savner det veldig. Men helse, og det at jeg reiser en del, gjør det uaktuelt med ny hund. :(

 

Har gått ned 1,3 kg siden veiing i forrige uke. Mye vann, mye grønnsaker ... jo da, det har en positiv effekt. Får fortsette slik. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle flinke damer!Nå er det en god stund siden jeg har vært her på tråden, men jeg har ikke gitt opp ennålaugh.gifGikk litt lei tidligere i sommer (igjenwink.gif), og så var jeg i syden hele august. Heldigvis viste vekta akkurat det samme etter tre uker i syden, men likevel veier jeg alt for mye! Etter en uke hjemme ble veieresultat minus 100 gram. Det er jo ikke spesielt mye å juble for, men etter å ha lest meg opp på tråden ser jeg at det fokuseres på hva en nedgang på 200-300 gram pr. uke gir som resultat i løpet av ett år. Så nå har også jeg tenkt å klappe meg på skuldra og gi meg selv tommel opp ????for hver uke vektpilen ikke viser OPP! Tror kanskje det kanvære en måte å ikke miste fokus så lett. Etter å ha vært "på slankern" i årevis ser jeg at det ikke blir enklere etter hvert å gå ned i vekt, så da er det kanskje ok å være fornøyd så lenge det ikke er opp smile.gifVi er vel flere som har tatt av de samme kiloene gang på gangtongue.gif Det kan kanskje også være lettere å holde vekten hvis nedgangen går sakte. Ønsker dere alle en flott høsthelg smile.gifsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam, 800 ned er flott! Nei, vi gir ikke opp, og vi støtter hverandre så godt vi kan. :D Tro meg, det er en hjelp for meg også å se at dere fortsetter, selv om de samme kiloene av og til kommer på, forsvinner, kommer på ..., og det hele føles motløst i perioder.

 

Betty Blue, fint å se deg igjen. Flere uker i syden uten å legge på seg står det respekt av. :D Og 100 ned etterpå er supert. Klapp på skulderen for det.

 

Vi skal få mange klapp på skulderen utover høsten, folkens!

Heia oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, med godt resultat: ned 1 kg siste uke. :D Nesten litt skremmende, kan ikke tro at den store nedgangen varer. :blink: Det blir nok bare gram, snart. Er i alle fall klar over det, så blir ikke skuffelsen så stor. :)

 

Men har vært flinkere med masse grønnsaker hver dag, og å komme meg ut og røre meg mer enn jeg har gjort på lenge. Så alt i alt: det hjelper faktisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer :rolleyes: ned 200 g til 88,1. Neste uke må jeg satse på å være på 87-tallet. Det går sakte, men det går ned, og det er det viktigeste.

 

So bra fa-mol og toam, klapp på skulderen :) og velkommen tilbake betty-blue. Kjekt at vi er flere her inne.

 

I dag blir det blomkålsuppe med masse deilig blomkål i, til middag. Er veldig gla i supper, so må benytte meg av det nå når jeg er "gressenke" i noen dager.

 

Fa-mol, jeg har Shetland Sheepdog, en super rase å ha med seg på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet Toam og Fa-molsmile.gif Jeg måtte nøye meg med samme resultat som deg Radiogaga, men ned er ned, så vi tar en klapp på skuldra alle sammen. Jeg er flink til å gå lange turer i raskt tempo, men dessverre har jeg fortsatt ikke klart å ha like godt fokus på kostholdet wink.gif (d.v.s. jeg spiser forholdsvis sunt, men går og snoker i skap og skuffer etter snop + at jeg er litt for glad i å kose meg med vin)Så jeg vet vel at jeg kunne fått et bedre veieresultat hvis jeg bare var litt flinkere.

Nærmer seg raskt vinteropphold i syden, og da skal jeg forsøke å spise mye mere grønnsaker og mindre snop. Vet jeg kan hvis jeg vil biggrin.gifbiggrin.giflaugh.gif

Ha en fin helg ????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så flink i 2 uker, gikk ned 700og 800 gram og var litt ovenpå. Så bakte jeg en bok med kokosmakroner. Fant en pose i skapet som jeg syntes jeg måtte bruke opp. Kan ikke kaste noe - det har vi lært som barn.

 

Hadde de bare blitt i kjelleren så hadde jeg nok klart meg bedre. men de havnet i en boks oppå kjøleskapet og var altfor til gjengelig. Så nå er boksen tom og jeg har gått opp 1 kg. Får se på tirsdag når jeg skal føre inn vekten. 60 års lag i går gjorde det nok ikke bedre. MEN jeg må kunne leve. :)/>/>/>

 

Den lappen på kjøleskapsdøren var lurt. Jeg sette et 1/5l glass på benken. Er ikke glad i iskladt vann så det går helt greit å drikke romtemperert.

 

Nye er alltid velkommen. Det er inspirasjon.

 

Rapportere igjen på tirsdag, skal se om jeg klarer å gjøre noe på to dager, :D/>/>/>

 

08.08.2017 92,5

16.08.2017 93,1

28.08.2017 93,3

04.09.2017 92,5

11.09.2017 91,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man vel si?

Opp 2,7 kilo - og jeg er tilbake til start :angry:/>

 

Men man kan jo ikke nyte av alle livets goder i 14 dager og regne med at vekta er stabil :unsure:/>

 

Så da blir jo resultatet deretter da. Får bare takke høyere makter og gode treningsvenner for at skaden ikke er større :P/>

 

Men nå er vekta behøring notert - ukesmeny er satt opp og teningsplan likeså. Nå gjelder det bare å sette alle gode fortsetter ut i livet.

 

Skal innom å sjekka dokke etterkvart damer - men nå koker det på jobb så her der det barra te å bretta opp armane :)/>

Holder forresten på å trappe ned til pensjonisttilværelsen. Jobber bare 40% nå - 2 dager i uka. Ser at dette kan jeg venne meg til :D/>

 

Stå på - vi får stadig nye tjangser.....

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram denne uka ???? Godt fornøyd med det resultatet selv om jeg egentlig ikke skjønner hvorfor da jeg har spist stort sett som jeg har gjort de siste ukene. Uansett var det godt å se at en del gram forsvinner, og jeg håper det kan gi litt inspirasjon til å fortsette med fokus på riktig kosthold. Nå blir det nok en stund til det kommer nytt veieresultat fra meg da jeg reiser på vinteropphold til syden nå til helga, og ikke har. Noen vekt tilgjengelig. Men jeg satser på å spise mye frukt og grønt, samt å gå daglige turer i raskt tempo slik at jeg kan håpe på minus noen kilo neste gang jeg veier megsmile.gifHa en fortsatt fin høst ????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt opp og ned for oss alle, ser jeg. :)

 

Betty Blue, ned 800 er flott! Og kos deg på "vinteropplagring" i syden. Frukt og grønt og turer høres ut som en god plan. Blir fint å høre fra deg senere. :)

 

Mia 52, opp er surt. Men man får dessverre ikke både i pose og sekk samtidig, både kose seg og gå ned er ikke enkelt. Pensjonisttilværelsen er ok, men bare så forferdelig travel... :)

 

Toam, kjenner til det der med kakebokser. Du har rett i at vi lærte at vi ikke kan kaste noe, men kanskje kan vi lære oss å tenke annerledes? Kokos kan legges ut til fuglene, og blander man det med litt fett blir det jo en aldeles nydelig meisebolle. Hehe, det skal jeg sannelig prøve neste gang jeg har kokos til overs. Og kanskje er det det vi skal gjøre med småkaker etter jul (nåja, ikke pepperkaker da). Det er vel bedre at det går i fuglene enn i oss. :)

 

Radiogaga, ned 200 er flott, og det er gøy når tallene foran kommaet endrer seg. Stå på. :)

 

Jeg gikk opp 100 g siste uke. Rart det ikke ble mer - hadde egentlig ventet det, da det både var fødselsdagskaffe hos venninne, og navnedagsfest denne uken. Men jeg må vel ha gjort noe riktig likevel, da. :)

 

Så får vi fortsette så godt vi kan. Røre på oss, og ta smarte valg matmessig. (Egentlig kan jeg ikke lenger fordra uttrykket "smarte valg"! :angry: Det indikerer jo at man er dum dersom man ikke greier å være "smart". Og det er søren ikke dumhet som gjør at vi sliter! :angry: Så jeg nekter å bruke det uttrykket heretter! Vi gjør så godt vi kan, reiser oss hver gang tilværelsen slår oss ned, og står på videre. Og til slutt er vi i mål. Hurra for oss! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg tilbake etter en langhelg på hytta. Selv om det ble mange turer, så ble det mest bærplukking og bare en langtur som kan kalles trim. Vi måtte ta fly hjem i går og det forklarer nok noe av vekten. kjenner det på ringer og ben at jeg har vann i kroppen. Men opp er opp og vannet kan nok ikke forklare alt.

 

Nå blir vi hjemme en uke og så er det høstferie med barnebarn i uke 40. Hyttetur, men denne gang med bil. Får la ungene få hele twistposen og holde meg til gulrøtter :D/>/>/> .Ikke blir det mye vin heller når jeg har med barna. Og uten TV og Internett blir vi mere ute enn på andre hytter.

 

Ha en fin tur til vinteropplaget Betty Blue. Vi hører vel fra deg selv om du ikke har vekt med deg. Ta med et målebånd og mål livvidden. Det er en god indikator.

 

Resultatet er som følger - tror jeg har nådd en ny høyde på vektskjemaet :(/>

 

28.08.2017 93,3

04.09.2017 92,5

11.09.2017 91,8

18.09.2017 93,1

26.09.2017 93,5

 

Mål 85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sein innrapportering herfra - men jeg er med enda altså :D/>/>

 

Det ble ned 800 gram - og det er jeg veldig fornøyd med. Egentlig skulle jeg jo helst ha sett at alt rant av i løpet av ei uke - men det er nok ikke helt sånn det fungerer lenger :o/>/>

 

Har slitt med forkjølelse og sånt herk etter at vi kom hjem. Fikk meg en treningstur på mandag. Kjente på kroppen at alt ikke var som det skulle - var forferdelig tungt og jeg ble andpusten av å gå på flatmark :mellow:/>/>

Nå har jeg riktignok levd herrens glade dager i det siste - men intet tilsa at formen skulle dale så til de grader ned under null.

Vel - med halsbetennelse og bihulebetennelse var det kanskje ikke så rart. Ikke kommet helt ovanpå enda heller - men det går sakte men sikkert på fram

Sykla på jobb både i går og i dag - var litt lettere i dag. Så da ser jeg lyst på livet.

Matlysten mister jeg ikke da. Kan være pottetett og slakk - mat får jeg alltid i meg ;)/>/>

 

Ellers går det noenlunde greit. Setter opp en matplan for uka - og har en mann som er veldig flink til å sette planen ut i livet.

Men fikk litt sjokk da jeg skulle sjekke innholdet i kokosmelk. Pleier å bruke av det lettere slaget - men den suppa i går var utrolig mye bedre enn den pleier :lol:/>/>

Det var brukt vanlig kokosmelk. Synd å si - men den var mye bedre :unsure:/>/> Kunne jo like godt brukt fløte.

Så vi får gå tilbake til vår fettreduserte - godt det også da :lol:/>/>

 

I dag blir det fiskeburger. Og har tenkt å prøve meg på en lettere treningstur - bare for å se at kroppen fungerer.

 

Ha en flott uke folkens - både de i sydenopplag, på hyttå og i heimen.

Og fa-mol, jeg lover å ikke engang tenke "smarte valg" :lol:/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sen med rapporteringen, men slik blir det bare enkelte ganger. ;)

 

Sist uke var egentlig en pytons uke. Bortsett fra de gangene kameraten fikk trukket meg ut på tur lå jeg stort sett på sofaen med pleddet godt trukket opp over hodet. Eller jeg satt og lot hånden gå som en skyttel mellom munnen og det som sto på bordet. Blæh!!! :angry: Og resultatet lot jo ikke vente på seg, opp 600 gram. Festlig! :angry:

 

Jaja, nok "sure fjes" i dette innlegget. I morgen reiser vi til Spania, og blir borte en uke. Det blir litt sunnere mat da, og ikke minst: mye gåing. Så får vi se hvordan vekten blir neste uke. :)

 

Ha en toppers uke, damer! :D

Vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...