Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Jeg har en søster som trenger hjelp til rydding og kasting. men hun blir så sint når jeg sier at hun kan kaste det. Fikk av den og den. Den likte mannen (han har vært død i mange år) Klærne hans henger der selv om hun har flyttet flere ganger.

 

Og hun har gått fra hus til liten leilighet Jeg blir litt sliten, men døtrene blir sintere enn meg så jeg er den eneste som kan gjøre dette. Har holdt på 3 dager nå, og er så sliten at jeg måtte avbestille en gruppetime på SATS. Skal gå ut og måke litt snø i stedet.

 

Vekten rikker seg ikke mye, men det var ned 200 gram siste uke også.

 

Har heldigvis avtale med 2 venninner om trening mandag og fredag. Ikke lett å skulke når en må forklare seg. Onsdag er det bare jeg som trener og da er det letter å skulke, slik som i dag.

 

Snøen venter. Skal reise bort i morgen og rapportere ikke før mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 200 gram sad.gif og som en ekstra "oppmuntring" var min manns vekt 2 kg mindre enn forrige uke laugh.gifohmy.gifSå etter stillstans i to uker og så opp i stedet for ned må jeg innrømme at jeg blir litt skuffet. Vet ikke hva som gjør at det er så vanskelig å kvitte seg med noen gram. Trimmer (raske gåturer) hver dag og spiser stort sett "riktig". Ble riktignok litt utskeielser denne uka da vi har hatt besøk av venner så det ble både ost og vin en kveld, samt middag på restaurant en kveld. Så det er kanskje en grunn til at resultatet ikke ble bedre denne uka, men min mann var jo også med disse kveldene og han gikk ned to kilo!! Det er bare å ta fatt på ny uke og håpe det gir resultater.Ha en god helgsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske oppgitt jeg også Betty Blue :huh:/>

Synes jeg har vært veldig nøktern denne uka - og ble belønnet med 100 gram ned!!

Vel har jeg sagt at dette skal gå sakte og sikkert nedover - men det får da være måte på :lol:/>

Så jeg er helt sikker på at det ligger en psykisk sperre ved dette 85-tallet. Er jo helt umulig å kommer under jo <_</>

 

Begynner å tære på både tålmodighet og humør. Og da er det fare på ferde. Da kommer disse mørke tankene snikende - nytter dette her?

 

Men jeg skal klare det. Tanken på kurs blir stadig mer fristende. Vet jo akkurat hva som skal til - men ser ut til at jeg trenger den offentlige veiinga hver uke :mellow:/>

Får se etter nyttår hva jeg bestemmer meg for.

 

Ellers er juleforberedelser i full gang. Vi fikk ryddet og vasket hos min mor. Og når vi lovet å gi det til gjenbruk var hun villig til å kvitte seg med en masse :D/>

Kakebaksten tar min mann seg av. Har bare resultert i pepperkaker til nå da. Men vi får ta til vett og begrense tilgangen.

Utebelysningen er sjekket - og blir nok hengt opp til helga. Må supplere litt da - treet ute er blitt stort og trenger litt mer lys.

 

Denne uka skal jeg satse på to treningsturer - og en søndagstur. Det må jeg får til.

 

Så vi får stå på damer. Legge inn litt trening og kose oss med måte :D/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag til Betty Blue, Mia og Famol (hvor er hun).

 

Jeg skal veie meg i morgen, men tror ikke det er ned. Har et gullmedlemskap, men er så lei av å registrere alt som går inn og trening, så jeg har ikke så mye nytte av det.

 

Betty Blue skriver:

Tanken på kurs blir stadig mer fristende. Vet jo akkurat hva som skal til - men ser ut til at jeg trenger den offentlige veiinga hver uke :mellow:/>/>

Får se etter nyttår hva jeg bestemmer meg for.

 

Dette gjelder nok meg også. Jeg skulle så gjerne ha gått ned 8 kg før 1 mars da vi skal i brylupp, men det ser dårlig ut nå. Et par hundre gram i uken holder ikke. 3 mnd igjen og da må jeg ned minimum 700 gram hver uke. Det er tøft. <_</>

 

Jeg melder meg på timer og så fjerner jeg meg før jeg komme meg avgårde. Heldigvis har mine venninner funnet ut at de også vil trene flere dager, så da blir det vel det for meg også. :)/> Og så skal jeg ta en eller to spinningtimer i uken. Så kanskje jeg kan få opp kondisjonen litt og få litt bedre forbrenning.

 

Noen som har gode råd for å få opp forbrenningen. Hvilken trening vil dere anbefale?

 

Jeg melder tilbake med vekt i morgen eller onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det ned 400gr. og det er bedre enn forventet, men selvfølgelig dårligere enn hva det burde være. Men er glad det ikke var opp. Måtte veie meg flere ganger for å være sikker på at det var riktig, :)/>

 

Kondisjonen er for dålig - den også- så jeg har startet opp med spinning i dag. Lenge siden sist og det syntes på kcal forbruket HURRA. Nå fikk jeg unna 400 kcal på 1 time. Skal ha en styrketrening med venninner i morgen, men mandag blir det spinning igjen. SÅ har jeg fått unne 2 TP i dag og kan sette meg ved sybordet med god samvittighet.

 

Hvordan står det til ellers rundt omkring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!400 gram ned er flott Toam, selv om vi alle ønsker at det skal være mere biggrin.gifJeg har som vanlig veiedag på torsdag, og etter som det ikke har skjedd noe nedgang på flere uke hadde jeg et lite håp denne uka og greidde ikke vente til torsdag men "snikveide" meg onsdag. Da viste vekta ned 1/2 kg og jeg ble SÅ GLAD! Endelig tenkte jeg og gledde meg til å registrere vekt på torsdag (i går). Hva skjer - jo da viser faktisk vekta 2,5 kg mere!!!???????? Skjønner ingenting! Så denne uka registrerer jeg ikke for det kan umulig være opp 2,5 kg fra en dag til en annen når jeg har spist helt vanlig ????Jeg avventer til neste uke og ser hva som skjer da.Ha en fin helg alle sammensmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen damer :mellow: Har ikke vært her på en lang stund nå. Det har vært litt opp og ned på livsfronten her, uten at jeg skal komme inn på det noe særlig. Men nå er jeg tilbake, og håper jeg fortsatt er velkommen :)

Når det gjelder vekta, har jeg ikke "besøkt" den på flere uker. Skal veie meg over helgen, so får vi sjå..... det har gått alt fra trøstespising til nesten ingen spising, ingen faste måltider osv.

 

Men nå er jeg nesten ovenpå og vil ta tak. Kanskje det blir vanskelig nå før Jul, men skal ivertfall prøve so godt jeg kan.

 

Ha en fin adventstid, so tastes vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ta år og dag dette prosjektet dersom jeg kun skal klare 100 gram i uka :lol:/>

 

I dag var jeg sjeleglad det hadde gått nedover. Har hatt overnattingsgjester denne helga. Da ble det masse god mat og drikke fra fredag til søndag. Vi hadde reker på fredag - og det er jo ikke så hakkande gale når man styrer klar majones. Reinsdyrfilet på lørdag er heller ikke av det verste man kan innta. Men ble en del god vin til alt dette da - og det er ikke så lurt når man skal ned i vekt :P/>

Men godt var det - og jeg koste meg skikkelig :D/>

 

Fikk forresten tatt mine to treningsturer - og gjestene måtte fint være med på markatur på søndag ;)/>

 

Nå er det ny uke - og kanskje kommer jeg forbi det hersens 85-tallet ved neste veiing :)/> Lov å håpe!!

 

Gratulera med fin nedgang toam - 400 gram er superbra synes jeg. Så det er bare å fortsette.

Betty Blue - man går ikke opp 2,5 kg på et døgn. Har du sjekka batteri i vekta? Opplevde selv at vekta oppførte seg "merkelig" når batteriene var i ferd med å gå tomme.

Det er bare å henge seg på radiogaga :)/> Advent eller ikke - vi er stadig optimistiske ;)/>

 

Ha ei flott uke damer

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Radipgaga. Det går litt opp og ned i livet for de fleste av oss,og for noen svinger det kanskje litt mer. Håper du er litt mere ovenpå nå.

Har du fått lit profesjonell hjelp? For du har vel nevnt dette før også. Og slanking blir så uvesentlig når livet butter. Tenker på deg.

 

Her var det NED 200 gram. Og heldigvis ikke opp. Gjør ikke altfor store oppofrelser, men er besvist hele tiden. Og som tidligere ble nevnt her så er 200gr i uken 10 kg i året. :)/>

 

Venter med kakebaksten så lenge som mulig og prøver å gi bort litt så jeg bare har litt av hvert slag. For det er jeg som spiser det opp. :(/>

 

Vi gir oss ikke. Stå på. Jeg heier på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere damer!Her ble det endelig (etter 3 uker) mulighet å få melde fra om en liten nedgang tongue.giflaugh.gif Ned 200 gram! Ikke så mye, men ned er ned. Og som du sier Toam " i løpet av et år ....."

Vet ikke hva som hendte forrige uke, men det er ikke batteriene i vekta Mia for vekta er kjøpt for to mnd siden. Om det var på grunn av vann i kroppen synes jeg nå 2,5 kg var i meste laget fra en dag til neste. Jeg skal feire julen i Norge i år så da er det mulig jeg venter med å melde vekt til jeg er tilbake her i januar ( i tilfelle vekta hjemme ikke stemmer helt med denne jeg har her) Ser når jeg kommer hjem hva den viser,og så kan jeg jo evt se om det er mulig i det minste å holde vekten over jul. Neste veiedag er jeg altså hjemme så da blir det bare veiing uten annet en å registrere vekten.

Ha en fortsatt fin uke smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig deilig følelse - ned på 84 tallet :D/>

Må innrømme noen gledesutbrudd ved veiing i dag. Ikke alltid det skjer ;)/>

 

Har egentlig ikke gjort så mange endringer fra tidligere uker. Men jammen løsnet det litt i dag gitt. Nå er jeg definitivt under 85 - måtte det vare :)/>

Vet det helt og holdent er opp til meg selv - så da er det bare å brette opp ermene da.

Tror ikke jeg skal satse så stort på nedgang framover mot jul og nyttår. Men har store intensjoner om å starte nyåret under 85 :D/>

 

Lurt å vente med den kakebaksten toam - fryktelig masse smør og sukker i disse julekakene :unsure:/>

Skal ikke bake så mye jeg heller. For hos oss blir kakene oppspist - av meg :o/>

 

Flott vintervær her i dag - men glatt. Kom regn/sludd på lørdag - og med kuldegrader på søndag ble søndagsturen en utfordring. Man vil jo ikke brekke lårhalsen nå rett før jul. Ja - man vil jo ikke brekke lårhalsen i det hele tatt da :lol:/>

Like glatt i dag - så da blir det i alle fall ingen tur.

 

Take care damer - vi holder koken :)/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom nedturen. Det var opp 200 gram denne uken. Det må jeg ta igjen. Har et ønske om å starte det nye året med 8x,x kg. Og da må jeg ned nesten 2 kg før nyttår.

 

Skal se etter oppskrift på smultringer med surmelk i stedet for rømme. Eller droppe det. Det er så mye fett at barnebarnet -22 år- ville ikke spise etter at han hadde vært med og bakt et år. :)/>/> ellers blir det krumkaker og kanskje et par sorter til. Se hva søstern ønsker seg.

 

Blir heller ikke mye trim nå, SATS stopper timene for seniorer på onsdag så da får jeg høre med noen av damene om vi skal gjøre avtaler. Det må ikke gli ut nå. da er det hardt å begynne på nytt på nyåret.

 

Stå på, vi klarer dette.

 

Restartet 92,4

Uke 46 92,3

Uke 47 92,1

Uke 48 91,8

Uke 49 91,6

Uke 50 91,8

 

Foreløping mål er under 90kg 1. januar

Og 85kg innen 1. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig resultat på vekta i dag - ned 1,8 kg! ????Håper det blir bedre føre i jula slik at det er mulighet for å komme seg ut på noen turer. Nå har det vært hålkeføre så den eneste trimmen blir når jeg går å handler. Ellers blir det bare trimming i forbindelse med julevask ????Satser på å holde vekten gjennom juleuka, og så brette opp ermene igjen fra nyttår.

Ha en fin julehelg alle sammen ????☃️????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se deg igjen Betty Blue.

 

Med slikt føre er jeg glad jeg har treningssenter. Skal ta en tur nå sammen med samboeren. Ikke flink til å røre på meg ellers på denne tiden av året.

 

30 des, reiser vi en uke til Grand Canaria og da skal jeg gå lange turer hver dag. Gleder meg. Er så glad i den lange sandstranden der.

 

Stikker innom en tur i julen og rapporterer vekt. Håper å se noen av dere da.

 

Ha en fin jul. :)/>/> :blink:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Nå har jeg lest meg opp, og er imponert over hva dere får til. :D

 

Jeg «hoppet av» for en god stund siden, da jeg ble så lei av å slåss med de samme kiloene måned etter måned. :angry: Egentlig har dette året gått min vei – unntatt med maten da, og det frustrerte meg veldig. Før jeg avsluttet psykologen hadde vi noen runder på dette, og konkluderte med at det er grenser for hva man har overskudd og energi til. Jeg har brukt kreftene mine til opprydding (både fysisk og mentalt), og da var det ikke energi til kostholdsendring m.m. Så jeg lot vekt være vekt, og tok meg av alt annet. Det har resultert i et par kilo opp, men det stresser meg ikke. Egentlig er jeg forundret over at det ikke ble mer. :)

 

Nå er jeg imidlertid motivert for kosthold/slanking/matkontroll. Men først skal julen få gå sin gang uten tanke på kalorier :P , og så fra nyttår er det kostholdet som får fokus hos meg. Første januar er kanskje en dum dag å starte på, men dette er ikke et nyttårsforsett, dette er «prosjekt kost». Så da er jeg tilbake igjen. :)

 

Ønsker dere alle en god jul, og et godt nytt år! :D

«Ser» dere på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin å ha deg tilbake Fa-mol. Håper livet ditt er litt mere på skinner igjen. :)/>/>

 

Så er juledagene over for min del. Skal være alene hjemme noen dager før vi reiser til syden på lørdag.

 

Nå blir det ingen overdådige middager og store kakebord. Har bare litt delfiakake og noen krumkaker igjen. Litt middag fra i går, men det tenker jeg at jeg deler med søsteren min.

 

Har tittet etter treningstimer på senteret og fant at det var mage/rygg trening i kveld. det skal jeg ta. viktig å ha på plass kjernemuskulaturen nå som glatta kommer. Lettere å holde seg på bena da.

 

I går var jeg ute å gikk 5 km i sørpe og regn, Vått som en katt når vi kom på kaffebesøk. Måtte låne både håndkle og føner for å tørke opp det verste. Vi tok bussen hjem. :D/>/>

 

Den store byttedagen, men jeg tenker jeg venter til i morgen. Ikke så stort kaos da.

 

Ha en fin romjul. Stikker innom før jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år damer :)/>

Nye muligheter - nye mål ;)/>

 

Har hatt ei flott og avslappende jul og nyttårsfeiring. Har blitt i overkant med god mat og drikke. Men det kommer vel ikke akkurat som en overraskelse. Har jo levd noen år - og det er jo likt hvert år :mellow:/>

 

Derfor har jeg tatt den - for meg - kloke beslutningen å vente med å veie meg til neste mandag :rolleyes:/>

Men jula er over altså - maten som ikke er fortært er enten fryst ned eller gitt bort.

Middagsplan er lagt for denne uka - og det er treningsplanen også.

 

Både jeg og min mann vurderere sterkt å melde oss på det lokale treningssenteret. Har ikke hatt motivasjon til det tidligere - har vel ikke den store gløden enda - men trenger litt styrketrening. Og det sluntrer jeg unna i heimen.

Får vente til litt ut i januar da - veldig travelt på jobb nå på denne tida.

 

Vurderte jo sterkt kurs også - men prøver meg på egenhånd litt til.

Ser det er sånne drop-in kurs - og det hadde egentlig passet utmerket. Kjenner jeg ikke orker å sitte i gruppe med masse ungdommer og høre om kosthold og dette som man egentlig vet så godt etter flere GR kurs.

 

Håper det har gått noenlunde bra med dere i disse "spisetider".

Men nå har vi bestemt oss for litt endring i kvardagen sant?

Trenger ikke være revolusjonerende - men en ørliten dreining mot sunne matvaner og å lea litt på oss framøve - det kan vi klare!!!

 

Godt mot - vi satser :P/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, damer.

 

Jeg har "overlevd" jul og nyttår, og er tilbake her. Alt som heter kaker og sjokolade er kastet. Liker ikke å kaste mat, men kaker og sjokolade er ikke mat, og det er mye bedre at det gikk i søpla enn i meg. Får ikke mate småfuglene heller, så de kunne ikke hjelpe meg med baksten. :(

 

Alt som kan fryses er pakket ned i fryseren, så der har jeg både middager og en del pålegg i lang tid. Det eneste som er igjen er en del oster. De kan ikke fryses, og ost er jeg veldig glad i, så de tillater jeg meg å spise opp. Men likevel blir det færre kalorier enn det jeg har inntatt de siste månedene. :)

 

Jeg kommer til å veie meg hver onsdag fremover. Det blir midt i uken, slik at eventuelt vann i kroppen etter helgens "utskeielser" får en mulighet til å forsvinne. Ikke det at mine helger er så utskeiende, men onsdag ble en grei dag å sjekke vekten på. Så nå er jeg målt og veid og skrekk og gru :o , og klar for å gjøre noe med denne kroppen min. :D

 

Jeg har vurdert kurs jeg også, Mia 52, men gjorde samme vurdering som deg. Så det blir å prøve å få den kunnskapen jeg tross alt har, omsatt i praksis. Og det tror jeg skal gå. Som du skrev: en ørliten dreining mot sunnere matvaner og litt mer bevegelse - det gjør monn etter hvert. :)

 

Toam, ønsker deg en fin tid i sol og varme. Mye lettere å bevege seg når man slipper å være redd for å gli på isen. Kos deg, men la mest mulig kos være uten så alt for mange kalorier, da. :D;)

 

Vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Halloen alle bestemødre :rolleyes: og et riktig godt nyttår :D Nå er jeg endelig tilbake, og kommer til å fortsette med oppdatering hver tirsdag.

 

Har hatt en fin jul med barn og barnebarn, og masse god mat. Ble faktisk positivt overrasket at jeg "bare" hadde godt opp 1 kg, siden jeg ikke har tenkt på spising i det hele tatt. Men det har vært hektisk og mye bevegelse, so det har vel tatt seg inn igjen der. Har nå godt i en avtale med meg selv, at det blir ingen godterispising mer enn en gang i uken. Og helgen består kun av en dag, ikke både fredag, lørdag og søndag ;)

 

Nå veier jeg 89,5, er heldigvis fortsatt på 80 tallet. Skal gjøre alt jeg kan for å ikke se 90 tallet igjen :huh:

 

Her har det vært kaldt og veldig glatt. Liker ikke å gå når det er so glatt, alt blir dobbelt so travelt. Men har nå tatt i bruk brodder, og da går det veldig bra. Er jo nødt ut med hundene mine. Hadde det ikke vært for de, hadde det blitt mye mindre med turer ute :) Ha en fin helg, so tastes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag ingen bønn - rett på vekta.

Den viste 84,8 kg - og det er jo egentlig vanvittig deilig :rolleyes:/>

Siste veiing før jul viste 84,6. Så kanskje det ligger litt i ryggmargen etterhvert :P/>

 

Valgte å ta en "ny" start da - der første delmål er 79,9 kg. Å komme under 80 er et STORT mål. Med en nedgang på 0,3 kg pr. uke er jeg der i mai!! For en forlokkende tanke. Og så er det helt opp til meg selv hvordan dette går :huh:/>

 

Og hvordan har jeg tenkt jeg skal klare dette?

Vel - middagsplan er satt opp for hele uka. Har brukt GR oppskrifter flittig - og i dag blir det gulrot- og ingefærsuppe.

Matpakke har jeg med - frokost er havregrynsgrøt og kveldsmat blir et knekkebrød med litt ost og frukt.

Frukt og grønnsaker som mellommåltid - og kanskje en yoghurt sånn innimellom.

Og så litt mer løssluppen i helgene da - uten å overdrive selvfølgelig :D/>

 

Treningsturer mandag, onsdag og torsdag. Yoga på tirsdag. Og så får vi få inn litt styrke etter hvert.

 

Alt må noteres - det hjelper på min motivasjon.

 

Så kommer jeg til å dele gode opplevelser og frustrasjon - for den kommer! - med dere :)/>

Det kommer jo til å bli tøffe tak og mange motbakker. Men forhåpentlig lyspunkter også som kan hjelpe på motivasjonen. Jeg er iallefall

 

skikkelig gira nå :D/>

 

Lykke til med veiing denne uka damer. Blir en spennede vinter og vår - der vi sakte men sikkert nærmer oss våre mål :)/>

 

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år. Så er vi tilbake fra sol og varme til mange kuldegrader. Men vi venner oss til det.

 

Vekten gikk ikke helt som jeg ønsket og håpet, men jeg har 2 mnd igjen til bryluppet. - Ellers så får jeg ta en kjole som jeg vet passer.

 

Veide meg og hadde gått opp mye, men veier meg på nytt i morgen som er min veiedag.

 

Jeg blir også mere motivert når jeg noterer alt av mat og trim. Og det hjelper på fokuset.

 

Er spent på vekten i morgen, håper ikke jeg blir altfor deppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som jeg fryktet Opp en hel masse. Tar grep nå. Dagbokskrivning og trim. Det må vel hjelpe.

 

Restartet 92,4

Uke 46 92,3

Uke 47 92,1

Uke 48 91,8

Uke 49 91,6

Uke 50 91,8

Uke 51 91,7

Uke 02 93,0

 

Foreløping mål er under 85kg innen 1. mars

 

8 kg ned på 8 uker er litt vel amisiøst, men jeg kan jo håpe :rolleyes:/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - ble jo ikke det helt store resultatet da:mellow:

Synes egentlig jeg var veldig edruelig når jeg satset på 300 gram ned pr uke - og så startet jeg med 200 gram.

Vel - det er ned;)

Må jo innrømme noen sprekker i løpet av helga. Og jeg ligge nok litt høyt sånn kalorimessig i forhold til trening. Ser denne uka ligger jeg på gjennomsnitt 1550 kcal og 9 trimpoeng.

Nå skal jeg se ei uke til. Og håper at jeg klarer 300 gram da.

Litt uvant med nytt forum. Men det går seg vel til etter hvert. Kjenner at jo eldre jeg blir jo vanskeligere blir det å godta nye ting:D Og da er det sikkert bra at ting blir endret sånn av vi tvinges til å skjerpe oss:P

Ellers er det full storm her i dag - og meldt masse regn. Så det kommer an på treningsturen da gitt. Men det er ingen unnskyldning - jeg har både tredemølle og treningsykkel hejmme;)

 

Håper det har gått bra med dere denne uka - vi kan i alle fall ikke gi oss....

Ståpåklem fra mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...