Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Ned 0,5 kg denne uke og det var hyggelig ? Venter det kan bli dårligere resultat neste uke for nå har vi besøk og da blir det mere restaurantbesøk. Så får jeg heller skjerpe meg når gjestene er dratt hjem ? Det er jo en stund til jul så målet på minus 5 kg skulle være oppnåelig! 

Blir dårlig med styrketrening her, tenker hver dag at nå må jeg gjøre noen øvelser, men .......... Blir bare raske gåturer stort sett hver dag og det er jo bedre enn ingen trim? Får se om jeg greier å ta meg sammen og sette opp et lite treningsprogram ??

Vi kjemper videre i kampen mot kiloene Toam ? Ha en fin uke ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det den veien høna sparker. Tok litt grep og kjøpe månedskort for å gå litt mer i stedet for å kjøre bil alle steder. Fult mulig her hvor jeg bor. Men etter 2 uker har jeg rotet det bort. Så da blir det bil. Kan ikke ha det på telefonen for den tømmer seg for strøm hele tiden, Bare 1 år gammel og jeg finner ikke ut hva hva det kommer av. 

Har fått til 2 styrketreningsøkter i uken,  men det blir for lite bevegelse. Og vekte viser feil vei. Nå var det Halloween og gubben kjøpte masse gotteri. Ingen unger kom så vi spiste det selv. At det går ann. Og så blir det kjeks og kaker. Det er ikke matmengden som er mitt problem, men sukkermengden. Spiser små posjoner og lite brød. Og så burde jeg lagt meg tidlig for jeg dytter i meg altfor mye etter kl 21.  Litt godt å satt ord på problemene også. 

Barnebarnet sitter med en stor Halloween bøtte med snoop. Heldigvis er det bare slikt jeg ikke liker?

Viljestyrke press bare på. Her skal du motstand møte . ?

Heldigvis har en voksen datter kjøpt medlemskap på treningsenteret  jeg bruker, så hun prøver å dra meg med på kvelds- og helge trening. Men det er 80 % mat og 20% trening sies det så jeg har nok en annen utfordring jeg må klare å ta tak i. 

Men vi gir ikke opp. Målet om 5 kg før jul er der fremdeles. 

God helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her går det heller ikke riktig vei akkurat nå. Vi hadde besøk i to uker og da ble det for mange restaurantbesøk og for mye vindrikking 😩 Så etter de to ukene viste vekta opp 1 kg! Så nå er det bare å skjerpe seg igjen. Har fortsatt ikke kommet igang med styrketrening, blir bare svømming og raske gåturer. At det skal være så vanskelig å motivere seg for å trene litt styrke!!! Slik sett var det enklere da jeg benyttet treningssentret for da var det styrketrening som jeg fokuserte på. Men det finns jo mange øvelser en kan gjøre hjemme uten apparater så det er jo ikke det som er problemet. Problemet er nok bare MEG! Jeg merker på kroppen at jeg er blitt mere stiv så jeg burde virkelig komme i gang😉

Jeg får gjøre et forsøk neste uke - kanskje greier jeg å gjøre det til en vane 😜😜

Ha sn fin uke 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva jeg skal tro for tiden. I dag gikk jeg på vekten 3 ganger før jeg spiste frokost, og da varierte det med +- 2 kg. Men målebåndet viser ingen ending så jeg tror ikke jeg har gått ned noe. 

Styrketrening får jeg til 2-3 ganger pr uke, men hverdagstrim og gåturer er det dårligere med. Nå skinner endelig solen igjen så det kan kanskje være hyggelig å gå ut. 

Vi får snakkes senere i uken så får jeg se hva vekten viser i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et lite livstegn fra meg, Har ikke vært mye på PC denne uken. Bortreist noen dager og ellers veldig opptatt.

Og det fortsetter nok slik en stund utover. Vi har kjøpt leilighet og skal tømme huset. Da får jeg kanskje beveget litt mer på meg. Opp og ned trapper, kaste ting. pakke ned, flytte på lager så vi kan ha visning og få solgt vårt eget. Overtar 15. mars, så det haster med å får solgt og overlevert vårt eget. Dyrt å sitte med 2 hus over en lang periode. 

Vekten hadde gått opp 100 gram ☹️. Men det må jeg vel kunne endre, Nå er den 91,1. Så kan nytt mål være 89,9 før nyttår.  Noe magisk med å se 80 tallet. :)

Ha en fin uke, Snakkes i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lenge siden jeg har skrevet her. Så fint at dere holder liv i tråden. 😀

Jeg er altså 53 år og bestemor til 3, to født i 2018.Jeg har skaffet meg egen baby, en valp som nå er 5 mnd.  

Har startet på kurs nr to og har gått ned 9.5 kilo.  Trenger motivasjon til å fortsette, vil trene spise sunt og gå mer ned. Skal holde 1300 kcal så må være bevisst på hva jeg spiser. 

Trenger motiverte bestemødre, for det er siste gang jeg slanker meg, etterpå er det total kostomlegging, ikke tilbake til gamle vaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha bare 1300 kcal, og det er ikke alltid lett å holde den grensen. Nå har det vært litt varierende med registrering. Vi bråbestemte oss for å kjøpe leilighet, overtar i mars. Vi rydder for harde livet, kaster og setter på et midlertidig lager.  Få trimmet litt når jeg flytter ting fra kjeller og ut i bilen. 😊

Prøver å være bevist, men bakte 5 sorter kaker forrige søndag og de roper på meg. Så jeg gikk på Ikea og kjøpte en pakke kjeks uten sukker. Det hjelper. Må ha noe ved siden av kaffekoppen. Det er jo snakk om en total omlegging av vaner. Tittet litt på vektutviklingen og ser at jeg har ikke klart å komme under 90 de to siste årene. Har lagt på meg 6 kg siden jeg startet slankeprosessen for 15 år siden. Håper virkelig dere kan motivere meg. Skapet er fullt av klær som er for trange over magen. Legen sa jeg måtte kutt ned på karbohydratene og jeg er litt bevist. Prøver en blanding av GR og knekkebrødkuren. 

Hadde julelunch med slakta i går, er spent på vekten på tirsdag. 

Hold ut, vi får det sikkert til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring på vekta de siste to uker, og er fornøyd med at det ikke er oppgang😀 Vi har julegjester og da er det litt værre å holde fokus hele tiden da det gjerne blir litt ekstra "kos" når en har gjester. Og ikke blir det så mye trim heller. Så jeg venter til nyttår med å fortsette vektnedgangen.

Ønsker dere en riktig god jul 🎅🏻🎄🎅🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

GODT NYTT ÅR  TIL ALLE BESTEMØDRE SOM HENGER MED HER,

Nytt år og nye muligheter håper jeg. Er igjen oppe i BMI på 30,1. Det er langt unna 25. Med min høyde så er det ca 17 kg. Da nytter det ikke å bare gå oppover. +7 kg nå i stedet for - 10 kg. For å gå ned 17 kg må jeg nok regne med 34 uker. Realistisk å gå ned 1/2 kg i snitt.  Og etter det vil jeg gjerne ned 10 kg til. Men et trinn av gangen. Først bli kvitt i 7 kg jeg har lagt på med de siste årene, Så tar jeg 5 av gangen til jeg er nede på en BMI på ca 22. 😃 Det koster ingen ting å være optimist og er jeg ikke det så går det aldri. 

Leste i Norsk Ukeblad i nr 52/2018 at ei gikk ned 26 kg på 2 år. Spiste fornuftig uten kurs, og gikk 15000 skritt hver dag. Og hun veide det samme som meg i utgangspunktet. Det fikk meg til å tenke at det er kanskje mulig. Må bare få byttet ut alle disse skrittene med litt annen trim.  Er så lei av å gå gatelangs. Så i morgen starter jeg med Pilatestimer. Torsdag er det spinning og fredag er det styrketrening. I helgen skal jeg se hva SATS har å by på i neste uke. Har vært litt for avhengig av at 2 venninner stiller opp. Og uten dem har jeg droppet trimmen, Det må det blir slutt på. Må kunne stå på egne ben. 🙂

Skal ha middagsgjester på søndag, og etter det må jeg kvitte med med resten av julebaksten. Ta det med på korpsøvelsen så blir det nok borte. Så får vi dele på kaloriene😄

Hva er deres planer for det nye året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår 2019.

Takk for sist. Imponert over at dere holder tråden igang.

Jeg henger meg på etter laaaangt fravær.

Så er også vekta omtrent det samme som før 7 år siden. Jeg kjenner at jeg vil nå gjøre noe. Min mann har fått diabetes 2 og det gir meg også en mulighet til å endre mitt kosthold.

Hvor mange er det her på tråden?

Felles veiedag?

Passer tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 12.59, mia-53 skrev:

 

Felles veiedag?

Passer tirsdag?

Fint at du er tilbake Mia. lettere når det er flere på tråden. Diabetes 2  må være en god anledning til å legge om kostholdet. Da kan det hende han også blir kvitt diabetesen.

Det passer bra for meg. Ikke alltid jeg er hjemme på mandag morgen nå som jeg er pensjonist. Reiser vi på hytta så er det greit å slippe trafikken hjem på søndag ettermiddag. 

Jeg veide 93,2  denne uken, og målet er å gå ned til 85 før 17 mai. Vi skal ha konfirmasjon i mai mnd og det hadde vært hyggelig å få på seg bunaden. 

Blir ikke så mye trening eller turgåing nå. Flytter fra hus til leilighet og mye skal kastes og resten skal pakkes. Håper det blir siste gang jeg flytter. 🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Startet 100,7kg. Skremmende.

Jeg vet så godt hva jeg kan. Har gått på alvorlig mange kurs, men her er jeg igjen-på stedet hvil. Nå vil jeg bare ta en dag om gangen og gjøre den så rett som mulig. Heller bruke de pengene jeg "sparer"på kurs til noe hyggelig. Første utfordring igår i bursdag. Det gikk mye bedre enn forventet. Fikk ikke veier noe men endte kanskje på 14-1600 kalorier. Det kaller jeg min startdato.

Mål må være 95 for meg til 1.mai

Jeg er også pensjonist og min utfordring er å komme i seng til passe tid og opp til kl.8

Elsker egentlig å stå opp tidlig og nyte morgenstunden med kaffi og strikketøy. Så det kan være litt ønske for det nye året.

Prøver å komme inn her hver 2. Dag. Det vil hjelpe meg videre. Ønsker dere en fin dag. Lenge siden jeg har kjent denne godfølelsen av å komme inn på forumet. Skriver dere i dagboka her eller må vi være betalende medlem?

Ha en flott dag😊😊😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere Toam og Mia og godt nytt år!

Jeg er også pensjonist og nyter dagene i vinterhalvåret i syden. Kjekt å kunne gå turer i t-skjorte og shorts hver dag 😉

Veide meg i dag og da viste vekta 92,3 kg 😩☹️ Jeg har som mål minus 10 kg før sommeren! Koselig at du blir med på tråden Mia for her har det vært veldig stille. Det er vel bare Toam og meg som har vært innom denne tråden i vertfall i november og desember. Håper det kan bli litt mere aktivitet her nå.

Jeg har hatt fredag som veiedag, men det er helt greitt for meg å endre til tirsdag. Det er kjekt at alle på tråden velger samme dag slik at vi rapporterer (forhåpentlig 😜) vektnedgang til samme dag! 

Jeg fører ikke dagbok pr. nå, men hvis ikke vektnedgangen blir som forventet vil jeg nok vurdere det på nytt. Er i vertfall motivert for å miste noen kilo og få litt mindre mage 😂

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag til dere.

Kjekt at Betty også er med

Det har gått utrolig bra de 2  første dagene.

Vet jo veldig godt hva som virker. Nå har jeg fortalt til 3 stk at jeg har begynt et bedre liv og det forplikter. Jeg trenger ikke gjemme meg bak en fasade. Er og blir like stor enten noen vet det eller ei. 66år -da gir jeg ---- og velger å være meg selv sånn jeg er.  

Dette blir bra.

1.jan om kvelden "ryddet" jeg i gotteskåla.

Ble så dårlig av bare sukkerinntak og is den natten så jeg er litt skremt nå.

Må få til litt trim og så orden på søvnen og riktig mat så tror jeg dette går veien. Smugkikket på vekta idag(-0,7) men det teller ikke før tirsdag.

Synes de kokusboller fra Grete Roede er gode. En passe munnfull og 50kal.

Idag blir det fiskepinner til middag. Rester fra barnebarn besøk i jula.. 

 

God helg til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver i dagboken i perioder. Man trenger ikke å være betalende medlem for  bruke den, men den er litt bedre om en er gullmedlem. Jeg har brukt så mange tusen kroner på kurs uten annet resultat enn en oppgang på 7 kg på 15 år. Det meste jeg har gått ned på et kurs er 3kg. Det var det først kurset og det var Libra med masse fiber og spising hver 3. time.  Antagelig var også noe av  grunnen  at det var det første kurset jeg gikk på. 

Siden har jeg gått en del GR kurs med heller dårlig resultat. 9av10 klarer det sier de, Jeg er den 10.  Vektklubben på VG har jeg vært medlem av siden de startet opp.  Nå har jeg en BMI på over 30, og det føles faretruende for meg,  Både min mor og mine tanter fikk diabetes 2. Hadde for mye magefett. Jeg har en livvidde på 115cm.  Har sluttet å fylle på med støler på bunadbelte. Neste år blir  det evt skinnbelte uten støler.

Prøvde lavcarbo i noen måneder. Spiste ferdig mat som var kjøpt på "Spis deg slank". og nedgangen stoppet på 3 kg den gangen også.

Første målet er å blir kvitt de 7 kg jeg har lagt på meg etter at jeg startet i slanke meg. Håper på det før 17 mai.

Veier meg på tirsdag. Vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Samme her Toam. Jeg er på stedet hvil og heller pluss kilo. Har ikke antall kurs jeg har gått, men sikkert 20. 2 ganger har jeg gått alle +hold vekten.

 Første gangen var 15 minus. Men så ballet det på seg igjen. Det er ikke lite penger det.

Livvidden er 110.

Men buken er som deg når jeg slipper den løs.

Jeg tror vi må akseptere faktum. Jeg skal rydde i kjøkkenskapene i morgen ta bort alt av mat som min mann ikke kan ha, og deretter satse på mer kontroll over innkjøp. Kjekt å ha hvis noen kommer -skal Ikke være tema hos meg.

Jeg har ei takke i kjelleren og den bruker jeg til pannekaker og lapper med diasukker og tiner fort i micro. Det får være det til uforutsette besøk.

Idag skal vi i juleselskap og det er en utfordring. Aner ikke hva vi får, men skal være fornuftig. Litt dessert og litt kake blir det nok. Men jeg bestemmer selv hvor mye. Tidligere har jeg smakt på alt, men ikke i 2019. Pilen har snudd.

Tenkte jeg skulle hatt litt sjokolade igårkveld men jeg kjenner meg selv så godt at litt blir ikke 

Ønsker dere en fin dag.

Dette går bra-fokus på det vi skal gjøre.👏👏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen, nå har jeg vært borte altfor lenge.  Har vært litt forskjellig fra denne fronten, med syk far, dårlig motivasjon og ellers ting i livet, som det er for de fleste av oss.  Men uansett, nå har jeg lyst og behov for å komme tilbake til "dere".  Veldig kjekt å se at de fleste av dere fortsatt er med her.  Jeg trenger virkelig en ny start, og håper motivasjonen vil komme langs med. Fra i morgen av (typisk at livet skal endres på en mandag 🙃) blir det fullt fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag

Minus 1.5kg

God start. Det virker👏👏👏

Vær i juleselskap og med hodet på plass ble det ca.2 iskuler til dessert og var innafor dagens mål.

Fikk også 25min på tredemølla, ikke så fort men bevegelse og kjennes veldig godt.

Spent på å høre hvordan det har gått med dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat Mia 😃

Her ble det minus 0,7 kg og siden jeg har hatt veiedag på fredag er det altså ikke en hel uke siden forrige veiing. Så jeg er kjempeglad for det resultatet i og med at jeg ikke har hatt full fokus ennå. Det er litt forskjellig som foregår etter julen ennå så jeg satser på å ha full fokus fra neste uke.

Hvordan går det med dere Toam og Radiogaga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Radiogaga. Nå som vi er 4 stykker så burde vi klare å holde tråden i gang. 

Har er det også en ny giv. Var oppe i 92,3 kg til nyttår, men har gått ned 0,5kg siste uken. Da fikk jeg akkurat 30 i BMI.

I går var jeg på treningsstudio og gikk 15 min på tredemølle og 15 min med styrketrening.

I dag har det bare blitt snømåking i 30 minutter..Og så kommer 2 meglere for å se på huset. Vi skal selge og har kjøpt leilighet. Rydder og kaster for harde livet. 

I morgen er det en ny seniortime. Styrketrening, men får kommer litt tidlig så jeg får 15 min på tredemølle først. 

Litt hektisk her nå, men skal rapportere et par ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld. En kamp selv om gotterieskåla er tom. Baker litt til kirkekaffien i morgen og fikk levert marsipankake på døra idag.

Fikk også litt av ei litauisk kake som var stekt og med honning på. Den var god. Var nødt å smake, me  kunsten er å stoppe.

Har ikke kontroll på kalorier men prøver å være flink. Gått på tredemølle 20min og det er iallfall bedre enn i fjor. Søndag nok en utfordring med selskap hos naboen. Det er dette som er livet jeg må lære å takle. Bare smake litt👏👏👏god søndag til dere. Blåser fælt i morgen men deg finnes ikke dårlig vær😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...