Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gjest Magdamicro1970

Hei :) Det ble dårlig med trening i dag. Har ikke vært noe særlig i form og har slappet av på sofaen for det meste. Men det ble en liten tur ut, selvom været ikke har vært helt på topp etter klokka var 16 00. Regn og til og  med haggel hadde vi .

Men det ble da 1,17 km så da blir det 5 kr på bøssa da.

Håper at formen blir litt bedre i morgen.Slik at jeg kan få beveget meg litt mer.

Ønsker dere alle her inne enriktig God Kveld og håper på at vi fortsetter i god tone med å miste vekt :)🖕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Hei i dag så ble det da noen km og formen er mye bedre :)

Så da ble det 5,24 km :) Stolt over meg selv egentlig. Så da ble det 25 kr i bøssa.

Så da er det bare for meg å fortsette.

Så da er det bare å få til måltidene mine ordentlig så begynner det å flakse seg.

Er fortsatt optimistisk så gir ikke opp så lett.

God natt til dere alle og så er det en ny dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

I dag så ble det 3,2 km . Som igjen blir 15 kr i bøssa :)

Alt hjelper selvom forskjølelsen er på vei.

Men litt trening skal jeg vell klare men må bare se an morgen dagen litt.

Ønsker dere alle en god lørdag i fra meg også :) Og Godt at du har blitt bedre Mia og 8 km er jo kjempe bra :)

'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Hei igjen :)

Her er det influensa på vei så ligger rett ut på sofaen.

Blir nok ikke rare treningen i dag tror jeg.

Feber og kald om hverandre og dorullen er min beste venn akkurat nå,snørrete å slikt.

Men kommer nok tilbake om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring. Sofaen er best når man er syk.

Bare å passe på seg selv. Det går over etterhvert. Jeg er myyye bedre idag og jeg fikk 2 km idag også.

10km av 500 gjennomført. Gått inn 50kr på bøssa😊dette er moro🤣🤣🤣

Matmessig går det bra. Blir spennende på tirsdag, litt ned ser jeg på vekta. 

Jeg har lyst på sjokoladekake og marsipankake og mange flere😂😂😂men vet at det må jeg vente med til det passer. Det skal planlegges slik at det passer inn i menyen. Tenker det blir fastelavn neste helg så da kan jeg like gjerne vente.

Fin søndagskveld og god bedring til dere som er syke. Ny dag i morgen, den kan bli god😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en uke på hytta. Og i dag skulle jeg trene. Ble med gubben på Fresh Fitness på et senter vi ikke har vært før. De legger nytt gulv på vårt faste. Tredemølle og 2 km. Så er jeg igang tenkte jeg. Så ikke det lille trinnet ned fra plattingen hvor tredemøllen var, gikk overende så det sang. Akkurat bra i hånden etter et fall på glattisen, så nå er det benet som ligger høyt. Vondt i ankel. Får sette på en støttebandasje jeg kjøpte en gang jeg forstuet foten.  Blir nok noen dager til jeg får flere km. Men skal jo ha 10 km i uken så jeg får ta det igjen senere.

En tur på vekten i dag viste nedgang. - bra det etter en ferie. Får se om vekten er like hyggelig i morgen. Går ganske bra med matinntaket, en merker at 1300 kcal er i minste laget. 

Takk for tipset Radiogaga. Og god bedring til Mia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og hipp hurra for deg😊

Min vekt viste ned 0.7kg. Sakte men sikkert.

Minus 3,7 siden nyttår. Nå har jeg god tro på at jeg gjør ting riktig.

Jeg har god tid. Viktig for meg å godta sakte nedgang. Det er mitt fokus. Ikke kjapt men noe som skal vare. 

Har barnebarn på overnatting 2 jenter på 17 og 14,5 år og de koser seg. Idag skal vi blå i oppskrifter. De ønsker seg genser og må finne mønster. 

Det blir fisk til middag idag.

God tirsdag til dere alle😊

Ønsker dere noe godteri, så anbefales Grete Roedes kokusboller. 50kal pr. Stk og jeg spiser en med god samvittighet. Tenk 1 kokusboller hver dag😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1 kg på 2 uker er greit. Spesielt når jeg har hatt ferie. BMI under 30 -☺️

I går var foten vond og i natt var det helt ille. Sov nesten ikke. tok 2 paracet og sovnet etterhvert, og i dag er jeg ganske bra. Trodde kanskje det var brudd, men nå kan jeg gå på det. Skal ta røntgen av den foten på fredag pga en utvekst som klemmer på en nerve. SÅ jeg drøyer med legevakten om ikke det blir verre. Vi bor i 3 etasjer og jeg gruet med litt for gubben skal reise bort noen dager.Problemer med å gå i trapper i går. Han gikk i garasjen og fant noen  krykker til meg. Vet ikke hvor de kommer fra, men kjekt å ha.

Fører dagbok (på Vektklubben VG). Den har jeg brukt i 10 år - av og til. Og er veldig fortrolig med den. Har prøvd GR gull i perioder, men det har vært for mange endringer så jeg finner ikke så godt fram lenger. 

Takk for tips om kokosboller. Tror de har dem på Kiwi - stemmer det. Og så er kunsten å spise bare en. Hørte at man kan få mageproblemer om en spiser hele pakken. Får vist tømt seg. 😊 Men det er jo også slankende.

 

Startvekt 
Okt 2017   93,4 Kg
Febr 2019 91,2 Kg

Ned 2,2 kg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Jeg er ny her på Roede. Jeg er en bestemor på 54 som i dag veier 93,4 kg 🤢 Vært en jojo-slanker delux de siste 25 åra. Prøvd det meste av slankekurer ( og aldri lært noe).Veid mest 104 kg. 

Nå må ting skje, har helseutfordringer og må rett og slett ta varige grep. 

 

Kan jeg bli med i gruppa her? Dere virker som en flott motiverende gjeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hjertelig velkommen på tråden. Vi er mange i samme båt. Vi prøver å motivere hverandre både de gode og vonde ukene. Vi skal klare å bli en lettere utgave av oss selv. 

Dette skal gå bra, vi er gode som tar tak i oss selv og prøver å gjøre en endring.

Veiedag tirsdag og så er vi innpå når det passer.

Som du leser har noen av oss satt et mål om antall km. Til nyttår og legger 5kr. På ei bøsse for hver km.

Gleder meg til å følge deg også😊

Toam, kokusboller har jeg funnet på Kiwi, spar, Coop butikker.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen 😊denne  uken ble det ned 400 g. Går sakte men sikkert. Er faktisk veldig stolt over meg selv, som er kommet inn i en fin rutine med null godterispising. Jeg har ikke spist sjokolade eller chips ( som er min store utfordring) siden januar. Og nå er jeg kommet til et punkt der jeg ikke savner det i det hele tatt. Utskeielsene mine blir litt kake til søndagskaffen. Vi står på, dette SKAL vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Dette skal vi klare.

Små steg. Jeg klarer fint å holde meg unna sjokolade og chips etc. Jeg vet at kroppen ikke trenger det. Jeg har mandler og valnøtter som jeg tar 5 av hver daglig. Ellers har jeg liggende sjokolade 70-80% men har ikke lyst på det.

Sukkerfrie drops har jeg også, de er her men frister ikk2. Merkelig følelse.

Unnagjort 2km. (12 av 500km) nye 10kr. Spares.

01.01.19 100,7kg

26.02.19   97.0kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere flinke damer! Her ser jeg det har vært stor aktivitet på forumet og det er kjempebra😀Jeg har ikke vært innom på to uker for vi har hatt gjester og da ble prioriteringen litt annerledes. Med middag på restaurant hver dag ble det (som forventet) opp en kilo! 

Men nå er jeg tilbake til hverdagen, og har mål om å bli kvitt dette kiloet i løpet av uka. I dag ble trimturen 7,8 km så det er en god start.

Vi "snakkes"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Hei og God morgen :)

Dere er en stor inspirasjons kilde til at jeg vill trene så mye som jeg gjør+ alle pengene som ruller inn på bøssa :)

 

Da er det å ordne seg og sykle i det flotte vår været vi har her nede i Alanya akkurat nå.

Med 18 varme og strålende sol.

Så er det håndarbeidsgruppa på sjømanskirken i fra klokka er 12 00 til 14 00.

Ha en fortsatt flott dag og så titter jeg innom litt seinere med resultatet av trening for i dag.

                                                 Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Så kjekt å se innom om det er noen nye innlegg og nå er det litt fart her på tråden. Flotte flinke jenter er vi og sakte men sikkert så blir det bedre kondis. 

Jeg vet ikke hva jeg bruker av kalorier, skal skrive en dag og sjekke. Vil tro jeg er på 15-1600. Bruker Fiber balanse knekkebrød. De er så gode😊vil holde på det en stund før jeg blir mett og det holder lenge.

Fin torsdag ønskes dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble trimturen på 5 km. Det er en del bakker her så det er litt krevende. Liker ikke så godt å gå der det bare er flatt. Jeg har noen "rundløyper" som jeg bruker å gå og den lengste var den jeg gikk i går. 

Har ikke hatt fullt fokus på matinntaket denne uka (heller), i dag ble det en del vafler med ost. Så det er nok ikke sikkert veieresultatet på tirsdag blir en opptur. Har også litt ekstra i kjøleskapet etter gjestene så det blir nok ikke full motivasjon før til neste uke. 

Ha en fin kveld 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...