Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Flott med 5km. Du er flink😊

Viktigste er at du gjør så godt du kan. Kommer innom her på tråden så skal det nok løsne etterhvert. 

Litt rar dag her hos meg også. Måtte på legevakt med mannen, høy feber og lungebetennelse. Sitter her og har spist litt mye brødmat idag så jeg har vel passert mitt planlagte kaloriinntak. Blir litt satt ut, fordi han er hjerteoperert og ferdig med stråling før jul.

Så jeg blir litt urolig og passer på tempen og ser til at han får medisinen han skal ha. 

Sier god kveld og håper på bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det er håp når dagene er tunge.🤗🤗🤗baker boller nå og det blir en utfordring denne helgen. Må planlegge nøye og vurdere. Men smake skal jeg, det tror jeg er viktig. Litt, men ikke mengder. Har brukt Tagatesse i stedet for sukker. Og i 10 av bollene har jeg sukrin marsipan🤔🤔🤔til de med diabetes😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! kom meg ikke innpå i går, men kan melde stolt om en tur på 4 km i rask tempo og en på 3 km i moderat tempo. Kjempe stolt av dette. Skal ta meg en tur etterpå også.

flott tur magdemicro! 

Mia, ja dette med boller er litt vanskelig, jeg tenker som deg at jeg sikkert vil smake litt. Jeg må bare tenke nøye igjennom resten av dagen hvis jeg spiser litt bolle. Prøver å få knotten til å skjønne at nå snakker vi om en livsstilsendring som skal vare fremover, ikke en slankekur. Av slankekurer har jeg fått nok av. Jojoslankedronning, det er meg! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God trim uansett, nesten 1 mil. Du er god. ViktigsteViktigste er at du vet om det. Normalt når jeg ikke er "på" så har jeg ingen aning hva jeg putrer inn. Nå tenker jeg litt mer og hodet er med. God bollesøndag. Idag er jeg klar til tredemølla.

Vi greier dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

I dag så har jeg gått en langtur og det ble 1,3 mil😊Formen er ikke noe særlig men været her nå er fantastisk  . Jeg håper at formen blir bedre etter hvert.

Men nå er det maten og de små måltidene som jeg må også klare, det går bra en god stund og så bærer det rett ut av stupet igjen.

Så er det på nytt å starte som om det er 1 dagen igjen. 😢Så nå er det snart Mandag og ny uke og nye utfordringer som jeg skal klare med å ha dere i ryggen og stort pågangsmot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13km? Det var rått🌺🌸🍇💐

Nå må du hvile med god samvittighet.

Jeg skal snart starte på min tur. Nettopp ferdig med middag og 5 mila😊🇧🇻🇧🇻

Ferdig med 2km. Holdt hardt men spiste en halv bolle med krem mer enn jeg planla så da kom fornuften fram

14av 500km

Endret av mia-53
Oppdatering trim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970

Hei Mia-53

Synes du også er flink jeg da. :)

Jeg er nok bare inne i en god periode for vanligvis så ligger jeg på 2 og 3 km jeg også.

Men vill så gjerne få til både det med maten og treningenså driver på her og vill ikke gi meg. Selvom jeg ikke kanskje går så mye ned i vekt så trener jeg i værtfall det jeg kan klare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag

Her er det på stedet hvil. Jeg velger å ikke henge med hodet fordi det sakte men sikkert vil slippe mer om jeg fortsetter med mer aktivitet. Har vært ganske rolig tempo en stund. Skal bare fortsette og ta en halvtime på tredemølla så ofte jeg får det til. Nå er det bedring i heimen og deg frigjør litt tid til meg selv.

Idag blir det stekt fisk med løk og grønnsaker.

Lever for tiden på knekkebrød og det synes jeg er godt.

Nå er det klar for en tur på sykehjemmet til mor og vi skal gå i storsalen på konsert med Kjell Elvis. Det blir fint. 

Ønsker dere en fin dag😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,7 kg her, så jeg er fornøyd.

det beste fra denne uken:

  • endelig er jeg tilbake i litt aktivitet,    
  • jeg har skjønt at porsjonsstørrelsene har vært altfor rause og jeg går ikke sulten selvom jeg begrenser disse😊
  • det er så godt å bli en del av et fellesskap her inne...🤗

det vanskeligste denne uka:

  • å stå på og følge plan jeg lager for selsskap og slike ting
  • å gå ut på tur semvom jeg absolutt ikke har lyst eller orker🙈
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang Trilla 👍 Her ble resultatet det samme som hos deg Mia, ingen endring. Tror jeg kanskje har litt mye væske i kroppen for jeg er ganske hoven i anklene så jeg krysser fingre for at det blir bedre resultat neste uke😀

Har gått en rask tur i går på 7,8 km og så ble det 8,4 etter frokost i dag. I morgen blir det en "hviledag" med bare en tur på butikken og litt husarbeid. Er det noen av dere som har sett på den nye appen til Rohde?

Ønsker dere en flott uke 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Trilla. Og betty blue, jeg har det som deg. Hovne bein og vann i kroppen. Skal avsted i morgen før vurdering operasjon åreknuter for 2. Gang. Orker ikke tanken på å gå mot sommer og varme dager med støttestrømpebukse. Går jeg uten mer enn 2 dager så er jeg så vond.

Og idag er det sånn.ingen trim idag.

Så det blir ikke så mye trim etter operasjon men deg vil komme seg etterhvert.

Dette skal gå bra. Vi er i endring og vi prøver å spise fornuftig og litt mindre porsjoner. Ikke lett , men vi har god tid. Små endringer over tid blir til vaner.

Ser at det har kommet en ny som, men vet ikke hvordan det virker.

Gid natt kjære venner. Tror det hadde vært gøy med et treff👏👏👏men det er nok litt ulike kanter av landet. Jeg er sør-vest i landet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flinke damer her nå. Jeg er ikke helt i den modusen. Fikk solgt huset i går og flytter inn i leilighet i slutten av måneden. Så det blir litt andre prioriteringer enn å gå tur. 

Kommer sterkere tilbake i april måned.

Og siste uken gikk jeg opp de 100 gr. jeg gikk ned uken før.

Stå på, jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...