Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Idag ble det ikke km. Har hatt en travet dag med basar og full rulle. 

Sliten etter full dags aktivitet.

Litt mye mat idag.

 Smakte på endel kaker i små biter. Tror ikke denne uka blir nedgang. Litt mye utenom det daglige matinntaket.

Det blir aktivitet imorgen😊 god kveld i stua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ble 4 km i går og 3,6 km rask gange i dag. Føler at jeg har bedre kontroll på matinntaket og merker ikke minst at hekling/strikking på kveldene hjelper mot søtsug... jeg er rett og slett for opptatt til å tenke for mye på det🙈😂

Har lånt en gammel ergometer jeg skal prøve i morgen, men sparer til en tredemølle😉

håper dere har hatt en fin helg. Imorgen er det ny uke med nye muligheter!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Trilla. Det går fint., sakte men sikkert.

Tror det er godt å ikke bli desperat på å få mest mulig kilo nedover. Deg vil ikke holde. Tror vi er inne på å etablere nye vaner.

Iallfall jeg. Tidligere husket jeg ikke på tredemølla men nå er den i bruk nesten hver dag.

Idag gjennomført 2km selv om formen var dårlig og jeg lever ennå🤣🤣🤣

31,5 av 500km 

 

Endret av mia-53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart ny livsstil, ikke slankekur. Klart jeg kunne gjerne tenkt meg ned en pluss kilo i uken😉, men vet at dette må gå sakte men sikkert hvis de ikke skal komme rett på igjen. Har prøvd alle mirakelkurer og vet hvor fort flesket kommer tilbake når du går på vanlig kost igjen. Man har rett og slett ikke lært noe på slike kurer🤢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er fokus på minus kilo så stort at hjernen vår ikke oppfatter at det handler om resten av livet. Kursene er for korte og for dyre for min lommebok som pensjonist. Nå lever jeg uten å tenke på det jeg ikke får, men tenker på det jeg skal spise til neste måltid. 

Vi skal være her på tråden i mange år og jeg skal tross alt gå 50 mil i år🤣🤣🤣jeg har passert 3mil alt👏👏👏vi heier oss framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ble litt korte trimturer i helga, 5,3 km på lørdag og 3 km på søndag (mye sport på TV som jeg måtte få med meg😃😃)

Men i dag ble det en bra tur - 12 km og noen lengder i bassenget etterpå. Håper det gir litt utslag på vekta i morgen! Er så enig med dere om at det er viktig å ikke tenke slanking men livsstilsendring. Skulle bare ønske at det forsvant noen kilo litt fort til å begynne med 😃

Lykke til i morgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho jeg er her!

Grattis, det løsner av og til👏👏👏

Det er på stedet hvil her. Det betyr ikke noe for meg denne uka. Fortsatt syk med hoste og hodeverk/feber. Mat blir det ikke nok av, men har mye drops og sånt og det er vel ikke kalorifritt.  Men nå må jeg bli frisk og så løsner mer etterhvert. Jeg velger å være fornøyd😊

Ønsker dere en fin dag. Snart tilbake🤗🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ned 600 gram, så kjempe fornøyd. Her blr det 4-7 km turer daglig så det er også pluss. Skal forsøke legge til. 2-3 økter styrketrening denne uka. Må vist bygge muskelatur også sies det🙈

god bedring Mia. Ikke bra med sykdom, det sliter virkelig på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag👏👏👏 og idag har jeg lyst på taco.

Nå begynner det å lysne litt. Snart frisk igjen. Trenger nok helga å komme meg på men nå har jeg iallfall fått skiftet jord på noen planter.

Det var ei hard influensa enda jeg er vaksinert.

Nå skinner sola ute og jeg skal ha litt på tredemølla. Trenger ikke så store farten men aktivitet kjenner jeg at jeg har lyst på. Er drittlei av å være inne og ikke fungere.

Det er så fint ute, påskeliljer og krokus, perleblomsten og lyng. Ei flott tid vi går i møte.

Ønsker dere alle ei god helg. Kos dere med god samvittighet og planlegg til godsaker. Det trenger vi av og til. Var hos legen igår og jeg har gått på tredemølla og ca 5kilo minus, gjør at jeg kunne slutte med blodtrykksmedisin.

Så lite skulle det til. Vi står på videre.Jeg blir sprekere etterhvert og prøver å være fornøyd med dagen idag. Sånn er mitt liv og det er idag som teller.

Goe helg💐🌺🌹🍇🌸🥀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du friskner til Mia, og kjempeflott at du kan slippe blodtrykksmedisin. Det i seg selv er jo svært motiverende👍Lykke til på tredemøllen. Selv om du ikke gjennomfører med så høy fart er det vel fint å kunne røre litt på seg etter sykdommen 😃

Her går det ganske bra med maten, og har gått noen trimturer denne uka også. Var på en fjelltur med bratt oppstigning og fikk kjenne at jeg ble skikkelig sliten 😜 Var borte i ca 4 timer og det resulterte i over 20 000 skritt. I tillegg har jeg gått "runden" min på 7,7 km tirsdag og i dag, og rekner med det blir samme tur i morgen og søndag også.

God helg alle sammen 😎🍎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏👏👏👏du er god

Bare 1km idag så ble det lege og ny antibiotika, skikkelig drittlei sykdom nå

Hjertesukk🤣🤣🤣🤣

32,5 km. Blir mye å ta igjen, men det fikses glatt når helsa blir bedre og sol og sommer og fine turer i skog og mark. Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite livstegn fra meg. Siste inspurt i å tømme huset i dag. kjøre søppel og gå igjennon alle skap så vi er sikker på at det er tomt. Så skal jeg starte på mine 50 min. Da blir det 1 april og jeg har 8 mnd på meg. det blir 15 km i uken. Godt å få oversikten så jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Det er bart på veiene nå så det bør blir greit å gå. 

Vekt og kosthold har også stått litt på vent, men jeg har hatt det i bakhode hele tiden. Bakte protienrundstykker, kjempegode. Så gode at jeg hadde lyst på mer. I morgen skal jeg bake GR havrebrød. får se hvordan det. virker.

Nå venter mannen. snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...