Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Heihei!

Tirsdag igjen, tiden flyr.

96,3 minus 200gram. Sykdom og medisiner og allslags kamfer og halspastiller. 

Nåer jeg ferdig med antibiotika og hoster litt løsere. Den var hard denne vinteren.

4,4 minus siden 1.01.

Var 1 kg mindre forrige onsdag men det teller ikke. Jeg bruker tirsdag som veiedag.

Jeg har tro på at det vil bli bedre og bedre dag for dag.

Hvordan går det med dere? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flott med nedgang mia og ikke minst at sykdommen slipper...du har virkelig hatt en tøff tid. 

Her er det på stedet hvil denne uka. Er egentlig kjempe skuffet for her har hverken sukker, kaker, deserter eller noe som ikke var planlagt, blitt spist. I tillegg ble det totalt 35 km gått sist uke. Men, jeg veier meg mandager og sniktitt i dag viste nedgang så jeg håper at også mandag vil vekta vise gode tall. 

 

Jeg brukte irritasjonen i går til å legge planer for videre vektnedgang og ikke minst trening. Jeg må ha en langsiktig plan for å få nye varige vaner, ta skritt for skritt mot et lettere liv. Må dog innrømme at noen dager kunne jeg virkelig ønska at Roma ble byggd på en dag🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det Trilla. Men sunn fornuft og med den kunnskap vi har så vet vi at kjapt ned blir kjap opp. Husker 1. Kurs jeg gikk da var det 6-8 kg ned. Og siste gang på kurset var det ei som sa at så snart hun var ute av kurset skulle hun rett i bua og kjøpe softis. Tror og håper at jeg skal klare langvarig endring nå. Endring over tid. Men igår kunne jeg fint ha stoppet på en butikk og kjøpt smågodt. Greide å "glemme"det. Det blir mye tilbud nå mot påske og jeg har en svakhet der.

Må arbeide med den saken👏👏👏👏👏ønsker dere fin dag😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Her ble det også stillstans denne uka, og i likhet med deg Trilla ble jeg kjempeskuffet :( Hadde håpet på litt nedgang, i vertfall 100 gram! Det er så kjedelig når en føler at en har vært flink, og så er resultatet ikke som forventet. Men det er vel bare å stå på videre. Før eller senere må det vel løsne litt. Men må nok innrømme at motivasjonen er større når jeg ser litt nedgang😏 

Men krysser fingre for hyggeligere tall på vekta neste tirsdag!

Ha en fin uke 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mot helg. Stille på tråden fra min side. Måtte få nok en antibiotikakur igår, så det er ikke mye aktivitet hos meg. 

Matlyst mangler og det er ikke moro det heller.

Men det går over. Må utsette operasjonen jeg skal ha på onsdag grunnet infeksjon i kroppen. 

Nye sjanser når det våres. Først må jeg bli frisk.

Det blir fiskekaker med stekt løk og grønnsaker idag. Vi har en lokal fabrikk her og det er ekte varer. 

God helg. Håper på fint vær til dere der dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.uff, du har aldeles fått gjennomgå nå mia. Håper du rister av deg infeksjonen. Så dumt med operasjonen, men slikt kan man ikke ta noen sjanser med. 

Her går det noenlunde, dvs går greit med matinntaket, men kroppen er ikke på lag så trening har ikke vært på topp. Håper å få testet sykkelen i helgen....og grugleder meg til det 🙈😂 men det er en treningsform jeg i utgangspunktet liker, hvis jeg bare får kommet litt i gang igjen, 

ha en strålende fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Mia, operasjonen får du ta senere.

Får si vi er nesten i mål med flytting nå, overleverer huset på onsdag. Og i dag gikk jeg på treningsstudio, tungt å komme i gang igjen. Både kondis og stryker er fersk vare, det merket jeg. I går dro gubben med med ut for å gå tur. Fikk mine første 3 km. Ikke mye, men en begynnelse. Skal gå ut i kveld også. Summerer i slutten av uken. 

Vekten gikk feil vei litt opp til 92 kg.Og jeg som skulle under 85 før 11. mai. Det kan jeg nok bare drømme om, men det betyr ikke at jeg gir opp. Deretter det kommer det 17. mai og bryllup i juni, sommer og bade sesong, sydentur i september, og ikke minst, HELSEN min er viktig. Har ingen sykdommer nå, men med det magefettet så er jeg ikke trygg for både hjerteinnfark og slag. Og betennelser i kroppen er ofte et resultat av magefett. Og Diabetes. Jeg burde bli litt redd. Noe å tenke på. 😮

Dere er flinke på tråden nå. Det er bra. Kommer sterkere etterhvert. Veier meg mandag eller tirsdag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg. Det er dagene framover vi kan påvirke og ikke det som har passert. Synes du er flink som greier å ta tak.. 

Jeg har også hatt 2 uker i ro. Nå føles det litt bedre og jeg tror jeg er klar for en liten tur i morgen.

Vi er jo evig optimister og det eneste som nytter er å gjøre denne dagen ok. Var i butikken idag og sto og holdt i 2 kakestykker. Med en kraftanstrengelse og "vondt" i kroppen greide jeg å sette de tilbake. Oi oi oi oi. Det var så nære😫😫😫😫💐, på en mandag...

Vet ikke hvordan det går med vekta i morgen. Føler meg tung. 

Tilbake i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veiet og det ble +100gram. Egentlig på stedet hvil. Har ikke matlyst så det blir puttet inn mat uten fornuft og sammenheng. 

Et døgn til med antibiotika så skal jeg være frisk. Da vil det bli bedre.

Har ikke spist grønt og lite frukt. Ser fram til "normale dager"

Ønsker dere fin tirsdag.

Opp med hodet unge dame. 🤗🤗🤗👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du snart er frisk igjen Mia 😃

Her ble det en ny uke uten endring på vekta! Det er så frustrerende og demotiverende.  Vet ikke hva jeg gjør galt - kanskje spiser jeg for lite mat. Må sette meg ned og prøve å finne ut hva jeg skal gjøre videre. Har egentlig ikke lyst til å begynne å registrere met for jeg synes det tar så mye tid. Men mulig jeg må ta en uke med registrering for å se om det er der problemet ligger.  Får sette meg i tenkeboksen 😃😃

Ha en fin uke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,  Etter en inaktiv periode på ca 8 måneder er jeg nå tilbake på forumet! Godt å finne dere igjen, så jeg håper at jeg får tiltre gruppa på nytt!  Må si jeg synes dere er flinke til å ta tak! Blir veldig inspirert av trimgleden deres. Nå håper jeg at du blir frisk og rask igjen, Mia!

I tiden fra august og til nå har jeg faktisk klart meg overaskende bra - i det store bildet! Veiinga i dag viste 0.4 kg ned fra august 2019, og er nå på 82.8. Da jeg startet for nøyaktig 1 år siden i dag, veide jeg 97, 6 kg ! Det har vært forklarlige opp - og ned variasjoner på 2-3 kg i forbindelse med ferier, jul og røykeslutt...Da jeg var på full fart oppover etter røykeslutt, fikk jeg en utrolig hard influensa. Det reduserte vekta med 6 kg i løpet av få dager uten verken vått eller tørt. Etter tre friske uker har den nå justert seg opp 3 kg, og stabilisert seg på dagens vekt! Jeg har jo et mål om å nå 75 kg i løpet av 2019, og trenger mer fokus igjen for å klare det! Da vet jeg at dagbok for kosthold er viktig + deltakelse på forumet. Erfaringer fra det siste året er endringer i min innstilling, trur eg..Jeg nekter meg ingen ting, men nyter utskeielsene med måte. Det er årsaken til at jeg for første gang har vært noenlunde stabil i vekt lenger enn 2 mnd etter slanking.

Jeg gleder meg til å bli aktiv her inne igjen - ha en flotters uke!!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr Blue.

Jeg tror også jeg får for lite å tygge på. Må nok tenke mer frukt og grønt. Det er vel bare å ta seg selv i nakken og ikke skylde på sykdommen min. 

Og Minskeren. Så flott at du har klart så mye. Det viser at vi må bruke tid på å endre oss. Vi skal hjelpe hverandre videre. 

Nå skal jeg kutte opp grønnsaker å gomle på innimellom. Da kommer vel energien etterhvert.

Ønsker dere en flott dag👏👏👏🌸💐🌺🌻🍇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty blue - det er så demotiverende når vekta står stille. Jeg er nødt til å veie maten inn imellom ( en uke av gangen) for jeg har skjønt at øyemålet mitt er ikke så bra som det må være.

 

minskern - imponerende at du har holdt deg nokså stabil - det er noe jeg håper å

lære etter hvert. Den jojoslankingen min er håpløs!

 

Jeg gikk ned en halv kilo denne uka. Største seier er at jeg syklet igjen både lørdag og søndag. Turene var ikke lange (5 og 8 km) men jammen ble jeg sliten. Går forferdelig fort å miste styrke og kondis når den ikke får regelmessig  utfordring. I dag tidlig kom jeg meg endelig til treningsstudio igjen. Nå skal jeg prøve.,.. nei jeg SKAL dra minst to ganger i uka. I påsken blir det sykkelturer så nå håper jeg at jeg får opp forbrenningen igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt kommet igang med km. Gåing.

Har blitt så redusert i kondisen mens jeg har vært syk. Nå er jeg ferdig med medisin og greide 1km. I går. Og 2km. Idag.

Det kommer seg etterhvert. 

Har vært dårlig kosthold og vekta har gått opp. Håper på bedre motivasjon og energi i morgen.

Ønsker dere en fin helg. Sola skinner hos meg😊god påske til dere som reiser bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-400gr. 

-4,8 siden nyttår. 

Det har vært en kamp med helsa, men nå er jeg optimist igjen. Det går sakte men sikkert rette veien. Det er ikke så mye ork til trim men det lysner. Har så lyst på noe skikkelig snop, men mannen skal ikke ha det for sin helse og da tenker jeg meg 2 ganger om. Prøver å lokke han til å ta en bit så jeg kan ha resten men han er så standhaftig. Må jo være glad for det, men litt må jeg unne meg. Blir nok litt godt i påsken. 

Håper på flott turvær. Det gjør godt å være ute. Ruske litt i bedene og se deg spirer og gror. Herlig tid vi har foran oss.

Gid påske til dere der dere er🐥🐤🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det litt bevegelse på vektpila, i går viste den faktisk minus 500 gram !!! Kjempeglad for det 😃

Ingen trim her de to første dagene da formen har vært dårlig, men i dag kom jeg meg ut på en 5 km tur. Så får håpe det bare er forbigående at formen er dårlig.

Flott at det går riktig vei for deg nå Mia! Og når du først kommer deg litt i bevegelse skal du se at du fort blir sterkere 😃

God påske til alle sammen 🐣🐥🐣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere av dere vegrer dere for å bruke dagboken. Min erfaring er at det er et must i perioder. Da ser dere hvor det går galt. -- sier hun som aldri går ned. Merker at øyemålet blir veldig upålitelig og endre seg gradvis. Og så tror jeg at jeg må ha lov til å kose meg litt av og til.  Min venninne som gikk ned 30 kg droppet alt med sukker. Skulle ønske jeg kunne være så standhaftig.  For meg virker det best om jeg har ca 1/3 av hver: fett, karbo og protein. 

Ser at jeg ikke oppnår målet på 85 kg før 17 mai.Vekten har stanset på 92kg..  Bunaden er fremdeles 10 cm for liten. Drøyer til sist uken før jeg starter med å sy ut.  Er ikke sikker på om jeg bil føle meg vel i en bunad når livvidden er 115 cm. Men egentlig har jeg ingen ting jeg føler med vel i av pentøy/17. mai klær.  Kanskje ta 3 uker på knekkebrødkur. Blir brukt for å få folk til å gå ned før en slankeoperasjon. Er i syklubben gikk ned mye før hun ble slankeoperert.  Gode ideer har jeg nok av, men å sette dem ut i praksis er noen annet. ☹️

Jeg har ikke bakt kaker til påske. Vi blir hjemme hele helgen, har noen kjeks og en pakke med vaffelrøre om det skulle dukke opp kaffegjester.  Så har jeg ikke noe jeg må spise opp 😊

Så min erfaring er at om jeg bruker hoder og dagboken, trimmer litt hver dag så går det bedre. Og så får jeg prøve å få til det da. 

Ha en fortsatt god påske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske alle her på tråden. 

Jeg har heller ikke bakt noe. Kan svinge vaffeljernet som du Toam hvis det dukker opp noe. Har vært sammen med 9 barnebarn i 3 dager og du verden hvor mye påskeegg som dukker opp. Alle familiene hadde påskeegg til ungene  og det tyter smågodt rundt meg. Jeg har ikke klart å la være å spise, men idag er vi uten barn og barnebarn og jeg gjør mitt beste. Selv om jeg vet at hver bit jeg tar bare gir mer og mer hunger, så fungerer ikke hjernen. Den er bare innstilt på sukker. Helt overrasket etter å ha vært flink i 3 mnd. Hvordan det fungerer.

Henter min gamle mor idag og vi steiker lapper/sveler med diasukker. Det gir iallfall bedre følelse når jeg vet det.

Spiser knekkebrød jeg også til frokost og når jeg trenger noe utenom middagen. Gir metthetsfølelse lenge synes jeg. 

Må inn på dagboka igjen og få kontroll. Det sklir litt ut. Tror jeg husker men husken er ikke som før i tiden🤔😫😂

Idag blir det lammefrikase. Må få spist opp noe fra fryseren. 

Fortsatt god påske til dere. Utevær idag og det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen

ja, er enig med deg toam at når jeg ikke bruker vekta/dagboken sklir porsjonene fort litt ut. Jeg ville bare ønske at appen hadde strekmerkeskanning slik livesum har, da hadde det vært mye mindre jobb å bruke dagboken. 

Egentlig er jeg inne i greit stim, hvertfall når det gjelder aktivitet. Begynte å gå to ganger i uka på helsestudio - mest styrke og balansetrening, men også litt sykling og brett. I tillegggår jeg daglige turer. Nå i påsken har jeg dratt sykkelen for alvor frem og har syklet  10-20 km pr dag de siste dagene. Det er ikke noe jeg har tid til til daglig, men greit å bruke fridagene til ekstra aktivitet. Har et bittelite (60 gram) sjokolade påskeegg jeg skal unne meg i påsken. Det blir første gang jeg spiser sukker på to år ( ikke at velta har rast ned av den grunn, men er da 16 kilo lettere enn jeg var) . Vekta står veldig stille denne uka men håper påskens aktivitet vil vise nedgang. Skjønner at min jojoslanking kan ha gjort noe med forbrenningen - derfor styrketrening for å prøve å få den litt opp. 

God påske allesammen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått alle sammen. 

Nå har jeg kommet til hektene igjen og har hatt en God påske på alle måter. Litt mye søtt og lite struktur så nå må jeg skrive fort.

+2,2kg. Ja det går an på ei uke. -2,6 totalt fra 01.01.19.

Jeg velger bare å si og godta at dette har vært ei god påske. 

Nå er det tilbake med knekkebrød med eple. Fersk fisk til middag. Og må finne fram mer grønnsaker.

Fin uke ønskes dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ned 300 gram! Går ikke akkurat ned i rakettfart, men er fornøyd med at det går riktig vei da 😃 Ikke de store utskeielser i påska, men litt inntak av snop har det vært. En stripe mørk sjokolade og noen flak med tortillachips. Har prøvd så godt jeg kan å begrense inntaket av godteri. I tillegg har jeg begrenset inntaket av vin (som er min svakhet), og det ser ut som det har gitt litt resultater i vertfall. Fortsetter med gode forsetter denne uka også!

Ha en fin våruke 🌻🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!! "Endelig" er påskeferien over...., og jeg må komme tilbake til mitt nøkterne liv i kaloriinntak😋 Det har blitt mye kos, litt fysisk aktivitet og ellers er jeg enig med Mia-53: "Jeg godtar at det har vært en god påske på alle måter..."

Resultatet i dag er: + 1.4 kg 😖 på 2 uker. Vel det er dagene fremover som gjelder, og jeg vet hva jeg må gjøre: Just do it !! 

Veldig bra Betty Blue - nedgang er nedgang 😄 Mia-53: Vi fortsetter med friskt mot!!!

Ha en flott uke, til vi vi tastes igjen !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  igjen, Da var det veiedag - og resultatet ble 0.5 kg ned :) Neste uke er det ferietur til enda varmere strøk, med all inklusive.... Det blir en utfordring, men får utjevne det med mye aktivitet ;)

Håper dere andre har hatt en fin uke ! Jeg er tilbake om to uker (med forhåpentligvis ikke altfor dårlige resultater !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på stedet hvil.

Det må jeg godta. Har vært litt tur og kjør.

Konfirmasjon, overnatting, kakebaking. 

Ny uke starter nå. 

Har fått nye medisiner , så jeg forstår virkelig at jeg trenger å minske i omfang.

Kanskje de bidra til at jeg blir mer mett?

Ikke moro å begynne med så mange medisiner, men vi er jo heldige som får hjelp. Legen sa jeg kom til å føle meg bedre og da kommer sikkert hverdagen også til å bli det. 

Jeg gir meg aldri. 

Idag blir det fiskekaker til middag og jobben min den neste uka er å finne igjen matlyst og spise frukt og grønt nok.

Ønsker dere en fin 1.mai. Håper på sol og godt vær💐🌸🌻🌺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...