Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned litt til 88,6, Bare 03 kg ned, men det er ned og det er rett vei. 

Gikk 5 km på mandag og 8 km på torsdag. I dag blir de ikke mye tur, blåser veldig, og jeg skal prioritere litt på syrommet.  Men ut skal jeg om det bare blir 30 min. Nå skal jeg lukke noen ventiler. Gardinene blafrer her inne. 

Lykke til alle sammen,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra setMeFree. All bevegelse hjelper. og 600 gr er bra nedgang på en uke. 

Denne uken har jeg vært litt flinkere , gått noe hver dag (ikke i dag), og da fra 30 min til 2 timer. Merker det også på humøret. Det blåser veldig her nå, men jeg håper det blir bedre imorgen. da skal jeg i tilfelle gå inn i skogen, der er det litt lunere. har en fin sti rett utenfor huset der vi bor. 

Venter et par dager med å legge inn listen. Legger dere inn i regnearket etterhvert som dere rapporter. Er veldig glad for at dere vil være med på dette. Det motiverer meg veldig til vektnedgang. 😃

Stå på og hold avstand i disse smittetider. Håper ingen av dere er syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dere er så flinke alle sammen og godt å være en del av denne gruppa. Det gjør att en beholder fokuset på mat og trim.  Hos meg er alle her i huset friske, men har en sønn på hybel som kanskje har Corona. Går fint med han, men hatt symptomer i 14 dg. Og siden han har litt asma er jo eg litt bekymret. 

I forhold til mat er desse " rare" dagane litt vanskeligere. Blir litt ekstra kos når vi alle går her hjemme. Men har vært flittig på tredemøllen siste uka. 

Vekten var desverre litt opp til 108.2 men står på videre 😊 Ha ei fin uke videre alle sammen i denne uvanlige tiden vi er inne i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om jeg skal gå ut. Har hostet i 4 timer i natt, det klør i halsen. Er litt allergisk hele året, så lommetørklet er i bruk hele dagen nå. Får se utover dagen om jeg blir verre. Asj. Jeg vil ikke bli syk.  Dagens sukk.

I går fikk jeg bakt 2 danske rugbrød. Og så stekte vi vafler, hadde litt havremel i skuffen som nærmet seg utløpsdato. Jeg er så sinnssykt glad i vafler. Heldigvis står vaffeljernet i kjellerboden så det er litt mere tiltak å hente det opp,  Legger inn listen i dag. Det som kommer senere tar vi med neste uke. 

Navn Maxvekt uke2 Uke3 Uke4 Uke6 Uke 7 Uke9 Uke10 Uke13 uke14  i uken Mål
Fabulisjøs 112,5 111,3 111,1 110,8             0 75
Mia-53 101,7 101,7 100,8 100,8 102 101,8 102 101,9 101,9 101,4 -0,5 95
Minsker'n 89         88,2 88   90,5   2,5  
SetMeFree 114,2   101,4 100,6 100,4 100,8 100,1   99 98,4 -0,6 84
Taseline 112,1 109,3 109,2 109,1 109,5 109,5 108,7   108 108,2 0,2 80
Toam 93 88 88 88 87,3 88 88 87,9 88,9 88,6 -0,3 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke syk, takk og lov. 

Har vært flink til å gå siste uke og det har betalt seg med nedgang på 0,3 kg. Er så glad det er ned.

Nå skal jeg levere bilen på verkstedet så slipper jeg å stå opp så tidlig i morgen. Og gå hjem.  det er bare 3 km. så får det bli dagens tur.

Hvordan går det med flyttingen Mia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Beklager dårlig oppfølging her inne denne uka. Min vekt står stille denne uka. Og er egentlig fornøyd med det siden kostholdet blir litt mer usunt fortiden. 

Godt å høre att du ikkje ble syk Toam. Er en tung tid dette her. Måtte innom apoteket i går og tok alle forholdsregler,  men følte meg rett og slett uvelkommen der. Men medisiner må en jo ha da. 

Da går vi snart inn i påskeuken, så da tenker eg målet mitt er å holde vekten igjennom den 🐥🐣🐥

Ha en fin påske alle sammen og håper alle slipper unna korona 🌻🌼🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei alle sammen. Håper dere har en fin påske selv om denhar blitt litt annerledes i år for de fleste av oss.

Vi sitter her hjemme og ordner med vårt. Mest håndarbeide og noen turer for min del, Mannen har lagd seg en løperunde på ca 4 km som han gjennomfører 2 ganger pr dag, om ikke noen kommer i veien. 

Har gått litt på kjøpesenteret, men prøvd å holde avstand til alle rundt meg. 

Ikke lett å holde seg unna kjkkenskapene i disse tider, er for mye hjemme og blir litt rastløs. Har lagd en surdeigstarter denne uken og satte en brøddeig nå. Er spent på om det virker. Hever den seg ikke så stør jeg oppi en pose med gjær. Vi har alltid flere pakker tørrgjær i skapet. Mannen baker hver uke. 

Så håper jeg ingen er syke. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken gikk ikke helt bra, det ble opp det jeg hadde gått ned de forrige uke. Men nå er det hverdag, vinflaskene er tømt og småkakene er satt vekk. 

Er det ingen som veier seg her lenger? Jeg lager ikke skjema bare for meg selv. Veide 88,3 kg på mandag. Har gått mye i påsken, men i går ble det ingen tur, og det merket jeg på nattesøvnen. sov fra kl 2 -6. Nå skal jeg komme meg i butikken før alle andre går ut.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. Håper at dette kan være gruppe for meg. Har hatt en vektøkning det siste året som ikke er helt innafor. Håper å få gjort noe med det. Har prøvd siden nyttår, men det resulterte i at vekten holdt seg i ro. Har nå senket KCAL til 1000 pr dag. Trening blir det lite av i disse koronatider. alt er stengt. Til vanlig er det aerobic,Zumba og svømming. Går også på vanntrim. 

Litt om meg: Jeg er både mormor og oldemor. Har mann og hund i hjemmet. Er nå pensjonist. Har jobbet hele mitt yrkesaktive liv på Ikea. Noe jeg savner. Av hobbyer, har ikke så mange. Har nettop begynt å strikke, har hele livet samlet på frimerker, liker å tutle i hagen og så er det hunden da, som er en viktig del av mitt liv. Vi er glad i å gå i fjellet og har hytte i fjellet. Somrene tilbringes i bobil.

Som vektmål er 72 kg målet. Nå er vekten 83. Aldri vært så tung før. Er ikke så høy, så har en litt sånn tønnefølelse om meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da Toam, jeg lurte meg på vekta igår🙈🙈🙈🙈. Det var opp, og dermed har jeg landet. Jeg melder vekt i morgen før jeg fikk meg et sjokk.

Velkommen til deg Smaller. Du er sterkt ønsket på tråden .  Vi har lett for å falle ut, men jeg tenker om vi skal melde om fredagen også. Legge litt planer for hva vi skal spise i helgen. Planlegging er viktig i kampen vår. Men vi skal vinne, målet er langsiktig og enkelt: komme i bedre form og minke på vekta.

Har sovet mye uten å være syk, men kroppen klarte ikke mer. Har holdt på med flyttestyr og salg siden midt i november og nå på fredag skal ny eier overta vårt hus. Ble selvfølgelig styr med hennes bank og alt ble forsinket. Nå er det klarert at det går i orden. Ferdig med det.

Varm velkomst i rekkehuset her. De i E kom med påskeegg lørdag, C kom med nystekte frokostbord søndag og igår nystekte lapper. Ja hva kan man si annet enn takk. Alle er pensjonister så dette lover godt på et vis. 

Det blir en tur ut etter middag. Kjølig men lov å kle seg godt. Jeg ser lyst på livet selv om jeg er tung. Liker meg ikke. Valget er ikke stort-på med joggesko og frisk luft. Gjør godt for helsa på alle vis. God uke, glad helligdagene er over. Så får vi vaske og vaske oss og holde avstand😊😊😊

Oi då. Ser at jeg ikke har vært inne på tråden siden 2.april. Sorry, men gjort er gjort. Blir bedre nå😊👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev masse i går via telefonen, men ser ikke at det har kommet med. Prøver igjen.

Velkommen Smaller. Her er det greit å være.

Fredag er litt dum dag å veie seg om vi skal lage liste. Ikke alltid at folk er hjemme på fredager. Helgeutflukter er populært. Jeg forslår tirsdag/onsdag, så lager jeg eller noen andre listen når tilstrekkelig mange har meldt vekt den uken.

Jeg har gått ned litt siden forrige uke, men da lagde vi ikke liste. Vekt nå er 88,3 kg. Det går riktig vei, bare jeg husker å gå tur, og dropper småspisingen min. Lett å dytte noe i munnen når en går hjemme hele dagen.  

Skyfrihimmel er nå, men jeg får vente med turen til i ettermiddag. Skal i begravelse kl 10. Ei som var gift med min onkel døde av kreft før påske. Kapellet er så stort at vi får være inntil 50 personer tilstede. 

Så venter jeg på vekt fra dere. Denne uken kan jeg lage listen på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen. Litt treg med å melde vekt denne uka, har ikkje turd å gå på den før i dag 🙈 og det var opp 0,5 kg til 108,7 . Men var som forventet etter alt for mye usunt i påsken og lite fysisk aktivitet. 

Så nå er det full fokus på matinntak og må komme meg igang med aktivitet. Burde gå meg en tur vær dag, men sliter med den berømte dørstokken.  Har desverre ingen turvei i gangavstand og er mye motbakker alle veier. Gubben bruker bilen til jobb, så må planlegge litt dersom eg skal bruke den. Men alt er mulig 😊

Velkommen til Smaller, alltid kjekt med noen fler her inne. 

Skjønner godt du er sliten Mia etter hus salg og flytting. Mye arbeid i den forbindelse.  Men høres jo ut som  dere har fått gode naboer på den nye plassen.  

Enig med deg Toam att tirsdag/onsdag er en grei veie dag. Fort å glemme det om morningen og da har vi en dag til på oss.

Da må dere alle ha en ny fin uke. Melder endelig litt sol ute her vest så det ser eg frem til. Har satt endel blomsterfrø som eg må plante om nå, kjekt å sjå det spire og gro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.  Idag var jeg på vekta.102,6 viste den. Da er det gjort. Blir kvalm av å være så høyt. Vet ikke hvordan jeg kommer videre. Sliter med betennelser i kroppen. Tror jeg får reaksjon nå når ting går mot det som skal være normalen. Må bare fortsette å spise sunt og være i bevegelse. 

Nå blir det sol og sol og sol. God helg😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia: Sliter med betennelser i kroppen.,  For mye fett på kroppen, spesielt bukfett kan gi betennelser. Prøv å krydre maten med gurkemeie. Det skal være betennelsesdempende.

Venter med listen til i kveld så får se om flere melder vekt. Jeg har lagt inn i dagboken nå. Og om jeg skal holde meg under 1300 kcal må jeg nok droppe noe utover dagen. Spiste for mye til frokost.  For å oppnå full score på frukt, grønt og kalsium kommer jeg opp i 1500 kcal. Her må det gjøres et valg.😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen for uken etter påske.

Navn Maxvekt Uke6 Uke 7 Uke9 Uke10 Uke13 uke14 Uke 16  i uken Mål
Fabulisjøs 112,5               0 75
Mia-53 101,7 102 101,8 102 101,9 101,9 101,4 102,6 1,2 95
Minsker'n 89   88,2 88   90,5     0  
SetMeFree 114,2 100,4 100,8 100,1   99 98,4   -0 84
Smaller 83             83 0 72
Taseline 112,1 109,5 109,5 108,7   108 108,2 108,7 +0,5 80
Toam 93 87,3 88 88 87,9 88,9 88,6 88,3 -0,3 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomst. Kjekt å "treffe" nye damer. Jeg veier meg om onsdager, for da er helgen vekke. Jeg vet at det er lure seg selv, så skal prøve å forbedre helgene. Bruker popkorn til helgekos. Max 300 gram. Og pepsi max fra sodastreem. Har GR sin siste kokebok. Den er det massevis av kjempegode oppskrifter i. Bruker den nesten daglig. Eller bruker jeg middagstips på appen. ER så lei av å finne på noe til middag. Så derfor bruker jeg appens middagstips. I dag blir det kjøttkaker med ovnsbakte grønnsaker og ertestuing., fra kokeboka. Lørdag lager mannen middag, så da er det dagen for overaskelser. søndag tar vi det vi har i frysen. Er ikke flink å planlegge. 

I dag skinner solen, så da er det ut i hagen. Prøver å få laget meg en kompostbinge, er ferdig med ett hjørne. skal vaske alle krukkene og så videre. 

Gurkemeie er et greit krydder å bruke. Inderne bruker det for å forebygge demens, så kjør på.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer, mandags formiddag.. Strålende vær her vest. Dagens økt blir å male ferdig rekkverk på terassen. Hater det. Det er så mye. og så er det rekkvertket rundt hagen. BEGGE SIDER. SKJØNNER???? ARG

Igjen ble jeg litt matvrak i helgen. Må slutte med popkorn. I dag er det kjøttfri mandag. Så det vil si fisk til middag i en eller annen form. Må gjøre det lett når det er fint vær. Og skal prøve å legge inn en tur i dag.

Ha en flott uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ca  10 km tur med to venninner i dag. Sårbeint og sliten etterpå.  Ble ikke gjort mye mere den dagen

Bare strikketøy og sofaen.  I morgen reiser vi en tur på hytta.  Skal prøve å koble opp pc der så jeg kan lage vektliste senere i uken. Jeg veide 88.3kg. Det samme som sist uke. Nå er det sengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg står over veiing denne uka. Er så mye som skjer så har ikkje  fått roen på morningen til veiing 😊 Og med bursdag midt i uka så måtte eg jo ha noe kaffe godt 😉 Men startet dagen med fjelltur, så litte grann bedre samvittighet 😊 

Har hatt noen nydelige dager denne uka så er blitt litt hagearbeid i stedet for turer . Toam du er da så flink å komme deg  ut på tur. Du må kose deg på hytta. 

Ha ei fin uke videre alle sammen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...