Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!

Anbefalte innlegg

Hei. Fint vær her sør. Vekta igår +0.4kg. Galskap. Fikk 1 pose Twist og den ble ikke drøy. Borte k løpet av et langt døgn. Har forbedringspotensial i massevis. Vært litt mer i aktivitet denne uka, men vanskelig å komme seg ut på tur.  Det blir bedre etterhvert.

Ønsker dere fin uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vektliste før på søndag ettermiddag. Kommer hjem til PC med Excel program. Samboeren er verdens lykkeligste mann i dag 😁 Frisøren ringte og spurte om han ville ha time på mandag. Er nok mange som misunner  ham den timen. 

Koser oss på hytta. Uten TV. Har nyheter nok på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sluttet å veie dere? Blir ikke slankere av den grunn 😊 Kom igjen. Ingen grunn for meg til å lage liste om  ikke dere er interessert. 

Navn Maxvekt Uke13 uke14 Uke 16 uke 17 uke 18  i uken Mål
Fabulisjøs 112,5           0 75
Mia-53 101,7 101,9 101,4 102,6 103   0 95
Minsker'n 89 90,5         0  
SetMeFree 114,2 99 98,4       -98,4 84
Smaller 83     83     0 72
Taseline 112,1 108 108,2 108,7     0,5 80
Toam 93 88,9 88,6 88,3 88,3 87,8 -0,5 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her for tiden. 

Så glad jeg er for å ha datteren i nærheten, hun drar meg ut på tur på kvelden. Ble en time i går kveld og nesten 5 km. Hadde ikke vært ute på formiddagen for da regnet det. Håper jeg snart går ned så mye at jeg kan bruke en av mine 4 regnbukser. Den ene gikk på med et nødskrik før påske, men nå er den for trang igjen. Kjøper ikke flere, det er grenser for hvor store plagg jeg skal kjøpe meg..😟

I dag skal jeg klippe meg, HURRA. Det trengs selv om samboeren tok det meste av ragget i nakken. Når en ha kort hår mister det fasongen etter 4-5 uker. og nå er det 8 uker siden jeg var hos frisøren. 

Bruker dagboken, det er eneste løsningen. Og droppe sukkeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Vi er vel litt i koronasjokk. Det kommer seg etterhvert. Vekta idag var ned 0,5. Har hatt et par times turer, ikke fort- men bevegelse iallfall. Tar nok litt tid å få igang kroppen etter lang høst og vinter der kreftene mine har blitt brukt i gamle og nye heimen.

Ser framover. Vi har ikke mye sukker i maten, men har lett for å ty til noe akutt snusing i skapene når jeg er sliten. Dette må jeg jobbe med, finne fram en gulrot eller frukt.

Optimistisk går jeg på en ny uke. Har fått meg sybord og nå rigges syrom og det gleder jeg meg til spennende dager.

Fikk ordnet håret igår og det var godt. Idag blir det fiskekaker til middag.  

God uke, nå er det fine dager og ei herlig årstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgon.

Ned 0,3 i dag, ikkje mye men er nå rette veien. Er vanskelig å være fokusert, men må bare ta meg sammen. Kvelden er den tøffeste tiden.

Hadde en fin tur på 4 km på søndag, men ellers blir det for lite trim.  Er jo en fin tid vi har nå så da må en bare ta seg sammen og holde fokus. 

Kjenner jo att dette korona livet tærer litt på,  savner å treffe venner og familie.  

Ha en fin uke alle sammen og nyt våren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og datteren dro meg ut i går også. nesten 7 km. Lenge siden jeg gikk så mye som jeg har gjort etter at koronna'n satt inn. Vi er heldige som har stolpejakt i kommunen. Det gjør det lettere å komme seg ut når det er noe å se etter. 

Fint at dere melder vekt. Venter til i morgen med å publisere listen. I dag skal vi på Ikea, men det blir ikke før sent i kveld. Må ha en kommode til på syrommet. Hadde først tenkt å sette opp en gjesteseng/sovestol der, men ikke ofte vi har overnattingsgjester, Begge barnefamiliene bor inn 5 km fra meg. og da holder det med 2 soverom og et syrom. Og blir vi flere så får vi bruke løse gjestesenger eller oppblåsmadrasser. 

Hold fokus damer. Vi må støtte hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tre stykker som har rapportert vekt denne uken. Hvor blir dere andre av?

Navn Maxvekt uke14 Uke 16 uke 17 uke 18  i uken Mål
Fabulisjøs 112,5         0 75
Mia-53 101,7 101,4 102,6 103 102,5 -0,5 95
Minsker'n 89         0  
SetMeFree 114,2 98,4       0 84
Smaller 83   83     0 72
Taseline 112,1 108,2 108,7   108,4 -0,3 80
Toam 93 88,6 88,3 88,3 87,8 -0,5 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvillet meg opp på vekten i dag. helt  feil, riktig dag siden det har vært helg. 84. Så det går den veien hønen sparker. Hadde en god samtale med en nabo i helgen, som satte litt gode tanker i hodet mitt. får ta de med meg denne uken. Satser på et rett tall neste uke.

Har vært på årets 1. bobiltur i helgen. Deilig å være på veien igjen. Vi hadde en nydelig helg med gode naboer på Fagernes.I coronaavstand. Ingen klemming. Satser på en fin uke i hagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på årets 1. bobiltur i helgen. Deilig å være på veien igjen. Vi hadde en nydelig helg med gode naboer på Fagernes.I coronaavstand

Smaller: kjørte dere over fjellet?  Var det greie kjøreforhold? Jeg trodde det var mye snø. 

Jeg har avtalt tur i Nordmarka med ei venninne. Ikke ofte jeg er på de kanter, så det blir artig å gå til steder jeg bare har hørt om. 

Legger ut vekttabellen i morgen ettermiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Har dere plass til en til?
Jeg er bestemor på 67 år, har slanket meg mange ganger, og for hver gang gått litt mer opp i vekt. Jeg er som Jahn Teigen sang: "... jeg går opp når jeg er nede, om og om og om igjen ..." Likevel er jeg "... optimist, jeg tror det går bra til sist ..." Men jeg har innsett at jeg trenger hjelp, jeg greier det ikke alene. Gikk ned 12 kilo for mange år siden, i forbindelse med et GR-kurs, og trodde at resten skulle gå så bra alene. Hehe. I årenes løp kom de tilbake, og hadde med seg noen flere, så nå er jeg 105,9 forferdelige tunge kilo. Fra i går av er det å registrere alt jeg spiser, og prøve å få rørt meg noe mer. Håper på litt moralsk støtte, jeg tror at det å rapportere vekten hver uke kanskje kan være med og få meg på rett spor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til deg. Vi trenger deg her.Det er liv å skrive ofte, akkurat når du føler for det. Det er nettopp når du trenger deg mest,vær deg er godt å få et lite pip fra likesinnede som forstår👏👏👏. Jeg har også utallige kurs hos GR og hadde tenkt at dette skulle jeg klare selv. Nå er det stopp. Meldt meg på kurs idag, koste hva det koste vil og jeg gruer meg til å begynne å "arbeide". Tror og vet at jeg får hjelp og støtte og komme meg ut av den negative trenden jeg er i. Med riktig mat og hjelp vil overskudd komme og jeg kan bidra her på siden også. Vi har veiedag tirsdag.

Toam fører liste og holder oss oppdatert. Da setter vi oss mål for morgendagen:

Registrere mat og drikke og få mosjon ute.Fin kveld til dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fine damer.  Har vært på vekten i dag og det var ganske deprimerende 109.2 så det var nesten 1 kilo i pluss 😥 Så nå har eg betalt for gull medlemskap og bestemt meg for å veie mat og skrive det  inn der. Det pleier å hjelpe 😊 Skal etter planen i bryllup i juli så hadde vært kjekt å føle seg litt mer vell enn eg gjør i dag. 

Velkommen til Optimist, alltid kjekt med flere her inne. Lykke til på kurs Mia-53 . Burde gjort det samme eg og, men prøver først med Gull medlemskap.  

Synes ellers att det nå er litt lettere å treffe folk nå når korona minker litt, og det gjør veldig godt. Føle att en lever litt mer. Heldige dere som drar på bobiltur, er en ønske drøm frem i tid. Eg har alltid feriert med campingliv, de siste årene i campinghytter. Men mange av hyttene er jo så mørke å triste, hadde trengt enn oppdatering til 2020. 

Nå ser eg frem til ei sunnere uke, dette skal eg klare 😀 Ha ei fin uke dere  også, alltid kjekt å lese hva dere skriver 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Optimist. Vi er flere her som er optimister, Tror det går bra til sist.  Ikke mange som har meldt vekt denne uken heller. Hva er det dere venter på damer? Tror dere det hjelper med fornektelse. 

Ser ut til at jeg har fått litt uttelling for all stolpejakten min og noen lange turer med ei sprek venninne. Og så har jeg vært flink med maten. Nesten konsekvent knekkebrød kur siste uken. 

Og her ukens resultat. Ser ut til at noen snart kan slettes fra listen. 

Navn Maxvekt uke14 Uke 16 uke 17 uke 18 uke 19 Mål
Optimist              
Fabulisjøs 112,5           75
Mia-53 101,7 101,4 102,6 103 102,5   95
Minsker'n 89            
SetMeFree 114,2 98,4         84
Smaller 83   83     84 72
Taseline 112,1 108,2 108,7   108,4 109,2 80
Toam 93 88,6 88,3 88,3 87,8 87,3 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tasseline skrev:

Så nå har eg betalt for gull medlemskap og bestemt meg for å veie mat og skrive det  inn der. Det pleier å hjelpe 😊 Skal etter planen i bryllup i juli så hadde vært kjekt å føle seg litt mer vell enn eg gjør i dag. 

Jeg synes at jeg får nesten like mye ut av et Gull medlemskap som et kurs. Etter å ha gått mange kurs kan vi det mest grunnleggende, og på hver kurs er det stadig nye som kommer inn og så må vi gå igjennom det grunnleggende igjen. Det jeg hadde trengt var å få noen til å snu tankegangen min, eller kanskje rettere sagt, få til noe som gjør at ikke hodet kobler ut og jeg putter mye rart inn i munnen. 

Porsjons-størrelsene tror jeg at jeg har fått taket på, men småspisingen er det verre med. Den gangen jeg gikk på "spis deg slank" menyer med ferdig retter så viste jeg hva jeg skulle spise og ikke noe annet. Men det ble kjedelig mat i lengden. Litt dyrt, og brødet var helt uspiselig. 

Men det hele bunner i å innta litt mindre kalorier enn en forbrenner.😊 Så lett og så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt sant, Toam. Du traff spikeren. 103,1 på tirsdag. Det var så enkelt. Var bare så frustrert og med dårlige dager, så var nok NOK. Jeg hadde bestemt meg for å aldri mer gå kurs, men det var liksom eneste utvei jeg så. Så da gyver jeg løs og håper vondter og alt det tunge forsvinner. Har alt å vinne. Ser jo bare idag at hodet har ikke vært med i de foregående år. 

Takk for at dere er her. Kanskje vi kan finne på noe lurt sammen. En utfordring👏👏god natt alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke14 Uke 16 uke 17 uke 18 uke 19 Mål
Optimist              
Fabulisjøs 112,5           75
Mia-53 101,7 101,4 102,6 103 102,5 103,1 95
Minsker'n 89            
SetMeFree 114,2 98,4         84
Smaller 83   83     84 72
Taseline 112,1 108,2 108,7   108,4 109,2 80
Toam 93 88,6 88,3 88,3 87,8 87,3 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia, nå er det 8 år siden du startet denne tråden, og jeg kom med 1 mnd etter, Og vi veier framdeles det sammen 😟😂. Jeg har fylt 70 og du nærmer deg vel. var 62 i 2012 så jeg.

På tide vi gjør noe aktivt for å gå ned. Jeg bikket BMI på 30 i fjor høst og da startet jeg på kurs som gikk over 16 uker og så et på 8 uker. De første uke gikk greit. gikk ned 5 kg på 16 uker, men gikk ikke ned noe de siste 8 ukene. 😟 Vet jo hva det kom av,  spiste for mye og glemte å skrive dagbok. Og for lite bevegelse. Det er lettere nå som det er fint å være ute.

Målet nå er å gå ned 2 kg i måneden. Jeg klarer ikke ekspressslanking. De har jo et nytt tilbud hos GR nå med 1000 kcal pr døgn. Datteren har prøvd det og fikk det til å fungerte.Hun gikk ned 10 kg på de første 16 ukene, så stoppet det litt opp, og så har hun gått ned 5 nye kg på 8 uker. Men hun er 45 år og det er litt lettere når du er yngre. 

Jeg satser på 1300 kcal, med noen får utskeielser i helgen. Vi klarer dette. Hold fokuset så går det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst!

Det må jeg si, Mia og Toam, dere gir dere ikke. Så flott! 

Den ekspresslankingen du nevnte, Toam, med 1000 kalorier i døgnet  er i hvert fall ikke noe for meg. Da kommer jeg bare til å sprekke. Jeg har et langsiktig mål om å komme ned på ca 70 kilo. Hvor lang tid det vil ta har jeg ennå ingen formening om, men det hadde vært fint å komme inn i bunaden om 5 år, når eldste barnebarnet skal konfirmeres.

Ja, det er slanking, men samtidig er det også å endre levemåte. Slutte å spise så alt for mye, tåle å ha en sjokoladeplate i skapet som skal brukes senere til baking, kunne gå forbi potetgullhyllen på butikken uten at det havner en pose i handlevognen ... slike ting. Og å kunne greie kveldene uten dette voldsomme suget etter noe å putte i munnen. Dagene går stort sett greit, men kveldene ... sukk. 

Jeg har "tatt meg sammen" mange ganger, og spist fornuftig og bare det jeg skulle. Det har gått bra noen dager, en uke, kanskje to, og så kom sprekken, med mye søtt og fett, før jeg greide å samle stumpene og gå i gang på nytt. Denne gang skal jeg ikke starte med 1600 kcal som jeg har gjort før. Denne gang skal jeg starte med å ha fokus på å spise litt mindre og røre meg litt mer, før jeg begynner med 1600. Ja, det blir mange kcal for mye i starten, men kanskje kan jeg greie å "lure" meg selv, og få hodet med på at det går da greit å redusere på kaloriinntaket.

Jeg har tømt kjøkkenskapet for snop, og kjøleskapet er fylt opp med frukt og grønt. Så jeg er i gang. 🙂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk vi har holdt på her i 8 år🙈🙈🙈💐💐💐💐men vi gir ikke opp. Her hos meg går jeg hatt den 3. Gode dagen på mellom 13 og 1400 kalorier. Har veiet maten og jeg må si jeg har fått meg en aha opplevelse.

Og idag har jeg hatt 3 korte turer , på 3x 20min.jeg er veldig glad. Nå gjelder det å komme seg ut og heller ha et mål og være i aktivitet.  Da kommer vel kondisen etterhvert. 

Synes det går veldig fint med Wasa fiber balanse knekkebrød. De holder meg mett og jeg får tygget godt. Ellers så har jo kveldene vært min svakhet, alltid fått u skapene og snoket. Sein middag idag gjør at jeg bare trenger 10 mandler til kvelds. Godt fornøyd.

Ny dag i morgen og helg. Da blir det kylling.

God helg. Stå på alle sammen. Dette skal gå bra. Vi er vår egen sjef😊😊😊😊💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia:  Kanskje vi kan finne på noe lurt sammen. En utfordring👏

Vi kan jo sette oss som mål at vi skal ha 7 trimpoeng i uken. Det er ikke mye, For meg er det ca 40 min gange pr dag. 30 min sakte sykling. Eller styrketrening,  Lett å holde oversikt om dere legger det inn i dagboken hver dag. Og dagboken er et must for meg. 

Nå skal jeg på stolpejakt på formiddagen, og på et husflidskurs på ettermiddagen. Kurset ble delt i to så vi bare er 5 på hvert kurs, Jeg kom med på ettermiddagsgruppen, Da ble det 3,5 time i stedet for 6 timer.. Gleder meg til å være litt sosial igjen.

Ha en fin helg, Kom igjen optimist. Sammen skal vi klare dette. 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi tar 1 trimpoeng pr.dag og kanskje vi kan få ei stjerne ved siden av vekta i diagrammet ditt når vi har greid 7 poeng. I mitt tilfelle blir det mindre enn 40min. Kroppen er større enn din  Toam. Om det er dumt så gjør vi det ikke. Trenger flere innspill?

Kjente det gjorde godt i går å gå. Det skal ikke så mye til for å endre seg men å komme opp og ut er det verste. 

Da starter en ny dag. God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...