Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Utfordringen med å få 7 trimpoeng pr uke likte jeg. 😀 Det blir en måte å tvinge seg ut på. Denne uken har jeg ikke vært ut om dør annet enn en liten tur på butikken, og det ga bare 0,4 trimpoeng. Men været har ikke vært slik at jeg har hatt lyst til å gå ut. Øsregn og silregn og vind og kaldt, og når det ikke har regnet har vinden vært ennå verre, og blåst iskaldt gjennom marg og bein. 🥶 Jo da, jeg vet det om "vær og klær" , det har bare ikke hjulpet - eller fristet - denne uken. Men fra mandag satser jeg på en tur ut hver dag. 👍 Fortsatt god helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu.👏👏👏👏🥁🥁🥁

En oppdatering fra meg. 30min rask gange idag. Hadde så vondt i skinkene og beina, men jeg var fast bestemt at jeg skulle gå i 15 min før jeg snudde. Tanken var 1 trimpoeng og det klarte jeg. Har nå holdt meg på 1300-1350 kal.pr dag siden onsdag.

Blir spennende. Kjenner meg bedre i kroppen. Hadde besøk idag og serverte lapper og blåbærpai med is. Jeg spist 2 halve rundstk. Det gikk fint.

God søndag, håper dere får brukbart vær.🥕🥕🥕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å stikke hue i sanda så er jeg en mester !!! Ble vel så oppgitt da vekta bare økte på, at det bare var å glemme slanking - ha, ha, det går visstnok an å være så teit. "Turte" nå å gå inn på forumet igjen, og fant igjen bevisstheten…..

Melder fra i morgen om min nye vekt - (huff) Nå kan det bare bli bedre !

 Dere motiverer meg - tusen takk 👌 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😀 Da skal jeg holde det jeg lovte - registrere vekta her inne: den "nette" sum på 91.5 kg..... Heldigvis ikke helt tilbake til start for vel 2 år siden !! Har bestemt meg for å registrere inntaket i dagboka, fordi jeg vet det vil hjelpe meg til å holde fokus! 

Da er det bare å glede seg til at det skal gå den riktige veien igjen fra nå 👌

Ha en fin mai uke alle sammen 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen 😊

Dere er så flinke alle sammen.  Eg begynner dagene med å notere mat i dagboka, men så glir det ut utover dagen 🤔 vet jo hvor dumt det er, må bli sjef for egen kropp. Har mange kurs bak meg så har kunnskapen. De siste kursene mine har vært nettkurs, fungert fint det også. Men savnet den sosiale delen. 

Ser flere av dere ligger på 1300-1400 kalorier,  eg har alltid fått oppgitt 1600. Og det er jo rikelig med mat bare en tar de rette valgene. Ellers så vil eg gjerne være med på trimpoeng, om en ikkje klarer det de første ukene så har en noe å jobbe seg mot. Og ei stjerne i margen hadde jo vært ett pluss 👍😀

Vi er jo utrolig heldige som har deg Toam med på laget 🌺 utrolig bra skjema du lager for oss 😊  Eg har veiedag tirsdag/onsdag så kommer tilbake med vekt da . 

Idag er det 2 grader og sluddbyger her hos meg så da tar eg en tur på tredemøllen og litt styrketrening 🏃‍♀️ Ha ein fin dag alle sammen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tasseline skrev:

God morgen 😊

Har mange kurs bak meg så har kunnskapen. De siste kursene mine har vært nettkurs, fungert fint det også. Men savnet den sosiale delen. 

Vi er jo utrolig heldige som har deg Toam med på laget 🌺 utrolig bra skjema du lager for oss 😊  Eg har veiedag tirsdag/onsdag så kommer tilbake med vekt da . 

Jeg har også vært fornøyd med et av nett kursene jeg gikk, der fikk jeg skikkelig tilbakemelding på hva jeg dytta i meg og hva som ble galt. En annen kursleder klagde jeg til for jeg fikk bare generelle kommentarer og litt info. Men det jeg trenger er at noen forteller meg hva jeg gjør galt. Den sosiale delen blir av og til negativt for meg for alle er så mye flinkere til å gå ned i vekt og da føler jeg meg mislykket.

Hyggelig at du setter pris på lisene jeg lager, synes det er gøy og det motiverer meg til å gjøre litt ekstra for å ikke gå opp. Blir litt flau når grafene går feil vei 😊. Og jeg trenger virkelig dere. Uten vektlister så glir det helt ut. Og artig å høre hva andre gjør for å holde fokuset. For det er jo det som skal til. Jeg legger også inn i dagboken tidlig på dagen og prøver å holde meg til det jeg ar skrevet. Men så må jeg inn og justere litt, eller jeg "glemmer" å legge inn den sjokoladen jeg spiste på vei hjem fra butikken. 😟

Flink i dag. gikk 15195 skritt og fant stolper både på formiddagen og i kveld.. Såbeint nå, men fornøyd med meg selv. God start på uken. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. 

Da kommer eg med vekta som heldigvis var gått ned igjen til 108,5  I går hadde eg en veldig god start på uka og holdt meg til knapt 1400 kcal. Og trente kondis 15 min og styrke 15 min som utgjør 1,1 poeng hos meg.  Er jo ofte kveldene som er vanskelige her også, men i går fant eg meg litt blomkål til snacks. Veldig godt.

Ang nett kurs så har eg også samme erfaring som deg Toam, ei som en følte att alle fekk samme svar hos. Men har hatt 2 kurs med ei anna og hun er kjempe flink  å motivere. Men er jo eg som må klare å snu tankene mine og endre livsstilen min. Her hos meg trenger vi alle 3 å endre holdninger i forhold til mat.

Ellers har eg en utfordring med å få i meg nok vann, så der har eg også en jobb å gjøre. Så nå prøver eg å ha ei vannflaske med meg overalt

Ha ei fin uke videre, tviler på att eg hadde vært så flink om eg ikkje hadde hatt dere her inne 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Toam. Hvordan er den stolpejakten?

Høres spennende ut. Jeg kan idag melde om 101,3. Endelig nedover.  Nå er det bare å føre i dagboka og være bevisst. Har vært ute og gått hver dag siden torsdag i 30min. Noen dager er mannen med og da går det ikke så fort men er iallfall igang. Viktig å få han med også.

Det har gått bra 1. Uke på kurset. Nå må jeg lage meg en plass hvor jeg kan ha litt styrketrening. Regnes rokkering som styrketrening tro?

Jeg har laget ei liste hvor vi begge krysser av når vi fyller en halvliteren med vann. Vi har i flere år sagt at vi skal drikke 3 flasker, sånn ca. Det gjør underverker.

Ha en fin dag😊😊😊vi er de beste. Ny dag og nye muligheter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det dere skriver om erfaringer fra kurs og nettkurs. Jeg har bare ett kurs bak meg, for noen år siden, og syntes jeg lærte ganske mye den gang. Problemet var å fortsette alene. Men det er ikke kunnskapen det handler om, men hva som sitter mellom ørene, og kroppens "behov" eller "krav" om noe godt. Slik som for eksempel å kjøpe med hvitt brød, gode oster og salater når jeg er på butikken, og kose meg med det etter handlingen, og også om kvelden. Og neste dag ... Vet jo så inderlig vel at dette har jeg ikke hverken behov for eller godt av. Men likevel, hodet kobler seg ut, og kunnskapen er glemt. 

Har mange ganger startet på nytt, og mislyktes. Tror at en feil var å starte for hardt, på 1600 kcal. Det gikk bra en stund, men så sprakk jeg. Denne gang starter jeg mye mykere, med å kutte litt ned på mengden mat jeg spiser, og mengden unødvendige "trøste"-saker som puttes i munnen. 

Sist mandag (4/5) startet jeg nok en gang på nytt. Vekt da var 105,9 (det tyngste jeg noensinne har vært - skrekk og gru). Målet er kanskje noe vel optimistisk, nemlig å komme ned på ca 70. Jeg har ikke tenkt på hvor lang tid det kan ta. Jeg har til vanlig hatt et kaloriinntak på godt over 3000 pr dag, og aktivitetsnivået har vært meget lavt. Den uken som har gått har jeg kuttet ned på inntaket, og hatt et gjennomsnittlig daglig kcal-inntak på 2234. Det er jeg godt fornøyd med. Skal jobbe meg gradvis ned til 1600, som er det GR anbefaler. Antall trimpoeng sist uke ble sørgelige 0,4, pga værforholdene her. Men liker utfordringen om et trimpoeng pr dag!  
Vekten har gått ned, og selv om jeg vet at mye er vann, er jeg svært fornøyd med dagens vekt, 104,7. 😀
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Toam. Hvordan er den stolpejakten?

Jeg lastet ned en app som heter stolpejakten, og fant min kommune - først.  Der har jeg tatt alle stolpene, med unntak av 1. den skal jeg ta denne uken. Så gikk vi på neste kommune. Der mangler jeg noen få på det ene kartet og i kveld skal datteren og jeg ta et annet kart litt lengre unna med 10 stolper. Slik jobber vi oss rundt nabokommunene først. Så får vi se hva sommeren bringer. I Gresvik , Fredrikstad så alle stolpene langs veien og datteren hadde tatt dem på en drøy time. Ikke alle kommuner har stolpejakt, men da går det an å kjøre til nabokommunen og jakte litt der. Ser at når vi er på hytta i Åmli må vi reise helt til Risør for å jakte. Litt usikker på om det blir aktuelt..😟

Jeg jobber med listene nå. de kommer i formiddag. etterpå må jeg se over bunaden. Skjortene er dynket og lagt i fryseren. Blir strøket i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke til diagrammet denne uke, men her er vektlisten, også med nedgang siden start.

 

Navn Maxvekt uke14 Uke 16 uke 17 uke 18 uke 19 uke 20 Nedgang Mål TP i uken
Optimist 105,9           104,70 1,20 70 0,4
Fabulisjøs 112,5               75  
Mia-53 101,7 101,4 102,6 103 102,5 103,1 101,3 0,40 95 4
Minsker'n 89           91,5 -2,50    
SetMeFree 114,2 98,4           -15,8 84  
Smaller 83   83     84   -1,00 72  
Taseline 112,1 108,2 108,7   108,4 109,2 108,5 3,60 80 1,1
Toam 93 88,6 88,3 88,3 87,8 87,3 87,1 5,90 70

11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor realistiske er vi i fht målvekten? Ser at jeg har skrevet 70 kg. Antagelig bare en drøm.

Når jeg var yngre så lærte jeg at jeg ikke skulle veie mer enn høyden -100. For meg så blir det da 175-100= 75 kg. Jeg er 175 cm høy.Har regnet på det og ser at da ligger jeg så vidt under BMI på 25. Det er nok mere realistisk med 75 enn med 70 kg,

Og livvidden skal være under halvparten av høyden.175/2 = 87,5 cm. 😟. Der har jeg litt av en jobb å gjøre. I dag er livvidden 110 cm. 😟😫

Målte litt i dag og ser at jeg må sy inne bunaden litt over bysten, men ikke i livet. SHIT. Jeg har gått ned på feil sted. 

Hvordan er det med dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😀 Da legges vekta inn for denne uka, og jeg er: ...Superfornøyd - endelig skjer det noe !! Minus 2.7 kg 🤩 Dagens vekt er da 88.8 kg. Jeg tror at en av forklaringene er at vanninntaket er økt formidabelt, sikkert nå ca 2 l pr dag ! Jeg har i tillegg logget så nøyaktig som mulig i dagboka, og det gir alltid store aha opplevelser. Har ligget på gjennomsnittlig 1450 kcl.  Veldig godt med en kick start. Da er motivasjonen sikret for kommende uke !! Ukas utfordring er å komme inn i en mer aktiv livstil, med føring av trimpoeng ! Mitt vektmål skal i første omgang være 80 kg, til tross for at toams formel tilsier at jeg bør veie under 70... Dersom jeg klarer 75 kg en gang i framtida, vil jeg nok være svært godt fornøyd med det. 

Håper dere alle hadde en god 17. mai opplevelse ! Jeg synes dagen ble veldig fin i den aktuelle situasjonen. Flotte kreative innslag, både lokalt og nasjonalt ! (..og så hadde jeg på bunaden, selv om nederste hekte ikke lot seg lukke....😝)

Ha en fin uke alle sammen 😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag. 100,3. Ned 0.6 fra sist uke og ned 2,8 på 14 dager. Det er jeg fornøyd med.

Det er en kamp å finne rett mat og passe mengde. Jeg hadde en smell 17.mai, men det var eneste utskeielse på nesten 2 uker. Jeg var vel tilfreds og spiste 2 stykker fløtekake. Den var bakt med diasukker i alt og også fyllet. Greide å hente meg inn mandag og spiste ikke rester. Det fikk gjestene. 

Kjenner at ting går lettere allerede. Har funnet fram rockeringen og 1 kg's vekter.  Bruker det 2 ganger til dagen ,men ikke så mye jeg orker. Men fremgang merkes.

Så til Toams innspill. Jeg er 168 og skulle da etter gammelt veie 68kg🙈😱😱😱. Det er faktisk 32kg unna. Jeg tror ikke jeg kommer dit, da må jeg være syk. Kan jeg komme ned mot 80+ så er det 20kg til som skal vekk.

Kroppsfasongen er nokså bein fra skuldre og ned. Overvidd, mage og hofte er 112-116cm. Og høyde : 2 er livvidde 84cm. Det blir ikke i dette livet. 🤔🤔🤔🤔

Så det skal bli spennende og se hvordan det endres framover.

Så kjempeflott resultat Minsker'n. Vi kan når vi vil og får hodet til å funke.

Jeg satser på klare å se 2 skiftet neste uke. Det gir inspirasjon. Har ca 1400kalorier i gjennomsnitt. 

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte ca 70 kg som mål, og ut fra Toams regnemåte er min idealvekt 74 kg. Blir spennende å se når (ikke om!) jeg når det. Det tok noen år å "bygge" den kroppen jeg har nå, og det vil vel ta en stund å "bygge" en ny.  Men livvidden ... i dag er den 118 cm - vet sannelig ikke om det er mulig å få den ned på 87.

Sist uke førte jeg ikke matdagbok, og jeg vet det ble litt mer mat/kaker enn jeg hadde tenkt. Men ikke så mye som jeg har spist til "vanlig".  Så dagens vekt ble 104,5. Men trimpoeng ble det svært lite av. Har stort forbedringspotensiale der også.

Håper dere får en flott uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ikkje så oppløftende vekt å komme med etter en helg med mye usunt. I dag stod vekta på 108.9 så det blir 0.4 opp😐 men er som forventet etter feiringa av 17 mai. Det positive er att eg iallefall har noen trimpoeng. 4 stk. Og inni dere er det 2 økter med styrketrening og ellers gåing. Denne uka blir litt rotete og vanskelig i forhold til mat og trening, men håper å få noen trimpoeng.  Tror ikkje eg vil tenke så mye på desse målingene du skrev Toam. Min høyde er bare 163 så laaangt til mål da både vekt og midje 🤣

I morgen reiser vi på tur til svigerfamilien, så da blir det hotell liv frem til søndag. Synes det er vanskeligere å holde måltidene da, men er jo endel av livsstils endringen att en skal kunne reise på tur uten att vekta øker hver gang 😊 Håper på litt fint vær så vi kan gå noen turer også, men tror det meldes litt regn. 

Så avslutter eg neste uke med klubb mandagskveld og det gleder eg meg til, vi har hatt pause nå i korona tiden. Så blir veldig kjekt å treffes igjen og få "tyta" litt med dame gjengen  og håpe vertinne har litt sunn meny 😉

Da må dere alle ha ei fin mai uke vider 🌺 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som hadde lagt inn TP så jeg droppet den kolonnen denne uken. Det er flere som ikke har vært inne i forumet på noen uker, men jeg lar dem stå en stund til.

Ukens tabell kommer er:

Navn Maxvekt uke 17 uke 18 uke 19 uke 20 Uke 21 Total Nedgang Mål
Optimist 105,9       104,70 104,50 1,40 70
Fabulisjøs 112,5             75
Mia-53 101,7 103 102,5 103,1 101,3 100,3 1,40 95
Minsker'n 89       91,5 88,5 0,50  
SetMeFree 114,2             84
Smaller 83     84       72
Taseline 112,1   108,4 109,2 108,5 108,9 3,20 80
Toam 93 88,3 87,8 87,3 87,1 87,1 5,90 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for rapport. 🙂 
Det går greit å kutte ned litt hver dag på kaloriinntaket, slik jeg bestemte meg for. Det er mindre enn det jeg spiste før, men ikke slik at jeg blir desperat (slik jeg ble før). Siste uke ble et gjennomsnitt på 2104 kcal. Hvor lang tid er det man trenger for å innarbeide en ny vane? 3 uker, eller 6? Noen som vet? Vil helst la det gå litt tid før jeg begynner å redusere ennå mer på maten.
Vekten i morges sa det samme som sist tirsdag, 104,5. Så ingen endring der. Trimpoengene er det litt verre med, det ble bare 2. 

Fin uke til dere alle! 👍 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du verden, glemte å melde i formiddag. Hadde planlagt å dra gubben ut på tur, men så ble det rydding i stedet. Har funnet ut at det går fint å gå en runde i byen på 30-40minutt. I tillegg litt rokkering og noen vekter for armene. Det har hjulpet. 

Vekta var uendret sist uke, men i morgen skal jeg måle cm. Og det blir spennende. Har som mål og se 2 sifret neste uke. Trimpoeng denne uka var 5,9. Synes det går bra med maten. Spiser 1 brødskive og 1 knekkebrød til måltidene. Middag går også fint. Veier alt jeg spiser. Eneste jeg ikke fikk veiet var søndag da vi hadde gjester. Kaffimat, alt var uten sukker (dia)så jeg håper det var mindre kalorier i det.

Anbefaler dere som vil ned å spise litt knekkebrød, holder bedre på metthetsfølelsen synes jeg. Vi har ikke noe søtt i huset og ikke chips. Det er nok sånn det må være for meg.

Vi går videre med fullt pågangsmot. Lykke til videre. Vi står på og dette går bra👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Dere er så flinke og fokuserte 😊 dette har vært en negativ uke for meg i forhold til det sunne livet. Hotell liv fra torsdag til søndag, klubb mandag kveld og lunch klubb i går. Veldig sosialt men klarer ikke å stå over fristelsene 😐 så i dag viste vekta 109.9 og ingen trimpoeng.  I dag var havremelsgrøten med eple og kanel på plass igjen. Og det er jo i tillegg veldig godt. Så nå er det veiing av mat som gjelder, eneste som hjelper meg.

Ser du Optimist lurer på hvor lang tid det tar å endre vaner. Eg tror det går mye mer enn både 3 og 6 uker å virkelig innarbeide nye vaner. Veldig lett å falle tilbake til det gamle livet. 

I dag er det regn og litt surt vær her hos meg, ser de melder finere til helgen. Det pleier å hjelpe på  energien 😊

Ha ei fin og sunn uke 🌺

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt ned, men bra med trim. jeg går på stolpejakt og det blir mye gåing. Ned 0,2 kg og 13,9 TP.

Inntaket har nok vært for stort. 

Jeg tror det går mer enn 6 uker for å innarbeide nye vaner, og da mener jeg at ting blir automatisk. Sist jeg gikk på GR kurs satte de opp doble kurs på 16 uker for å innarbeide nye vaner. For meg er det helt nødvendig å være obs hele tiden på hva jeg dytter i meg. Men nå går det rette veien, kjøper ikke inn sjokolade når jeg er i butikken, men spiser av og til en vaffel om jeg er på kafé. Drikker nesten ikke vin, sjeldent juice, men av og til sukkerfri brus, Mest drikker jeg vann med et par dåper sitron. Har byttet ut middagstallerkenene på  kjøkkenet med noen gamle jeg fikk i brylluppspresang for 50 år siden. De er vesentlig mindre. 24 cm i stedet for 27 cm i  diameter. Og så forsyner jeg meg en gang.og ferdig med det. 

Det å spise knekkebrød tar mere tid, er mindre kalorier og metter mer. En kamerat byttet ut brød med knekkebrød og gikk ned 10 kg. Spesielt kjøpebrød metter dårlig synes jeg. Må spise mye mer av det enn av hjembakt. Men her i huset baker vi brød og det har vi gjort de siste 15 årene. 

På kurset fikk vi beskjed om å spise 3 knekkebrød i stedet for 60 gram brød. Tidligere kurs sa de 4 knekkebrød. Men det bør være litt grovt. Ikke Wasa frokost eller havreknekke.  

Jeg ser at Minskern ikke har rapportert ennå, så da venter jeg til å morgen med å legg ut tabellen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Beklager sen melding denne uka ! Her går det opp og ned som en jo-jo….Har dessverre begynt med litt snikveiing, og det er utrolig "spennende"..., fordi vekta varierer med mer en 1 kg fra dag til dag.. ja, ja... Veiinga ble gjort på mandag, og da var den 88.5, altså ned 0.3..Innimellom, og etter det, så har den vært helt oppe i 89,6...

Jeg velger mandagsvekta, så får vi se hva som skjer på mandag !! Holder i alle fall fokus, men kan intensivere mosjon og vanndrikking ! 

Takk for tålmodigheten, Toam ! God uke til alle dere der ute 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2020 den 10.18, tasseline skrev:

 

 

På 6.5.2020 den 22.54, mia-53 skrev:

 

Vet ikke hva som dukket opp her, men her er ihvertfall listen.

Navn Maxvekt uke 17 uke 18 uke 19 uke 20 Uke 21 uke 22 Total Nedgang Mål TP i uken
Optimist 105,9       104,70 104,50 104,50 1,40 70 2,00
Fabulisjøs 112,5               75  
Mia-53 101,7 103 102,5 103,1 101,3 100,3 100,3 1,40 95 5,90
Minsker'n 89       91,5 88,5 88,5 0,50    
SetMeFree 114,2             0,00 84  
Smaller 83     84       -1,00 72  
Taseline 112,1   108,4 109,2 108,5   109,9 2,20 80 0,00
Toam 93 88,3 87,8 87,3 87,1 87,1 86,9 6,10 75

13,60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at motivasjonen for stolpejakten begynner å avta, må skjerpe meg nå så jeg ikke forsvinner inn i strikketøy og sofaen igjen,  I går ble det bare 5 stolper. og det er første dagen denne uken. Bare 1 TP. Skal ta sykkelen til butikken i dag og ta en ekstra runde på veien dit. Etter at jeg prøvde el-sykkel så bestemte jeg meg for å bruke den gamle sykkelen litt først for å teste ut balansen. Jeg har fylt 70 år og føler at balansen ikke er som den burde være. 

Nå er det pinsehelg, og håper på bra vær så vi kan komme oss litt ut. Hold fokuset og så rapporterer vi i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Prøvde å finne stolpejakten men den var ikke tilgjengelig hos meg. Da får vi finne på noe annet.

Idag ble vekta 99,7. Sakte men sikkert. Har vært lite trim i varmen. Fikk meg et lite brest eller noe i ribbein da jeg lå inni veven og fikset på trøene. Var litt eplekjekk og ville ikke ha pute å ligge på. Ja ja, sånn er det bare. Vil nok ikke erkjenne at alderen har satt spor og ikke tåler så mye trykk. Hadde en lang reise i bil 1.pinsedag, 3 timers tur hver vei for å treffe små barnebarn jeg ikke har sett siden nyttår. Åååå det var så godt å se dem. 

Mat og kalorier har gått bra, utskeielse til 1600 kalorier pinseaften. Kjempet men så ville jeg så gjerne ha noe godt..Det er trim som blir minutfordring. Skjerpings denne uka.

Lykke til alle sammen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...