Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei. Ja da var veie dagen her igjen. I dag stod vekta på 109.0 så godt å se den er gått ned igjen fra forje uke. Har ikkje vært flink å skrive maten, men tenkt på hva eg har spist. Men ble litt kake til kaffen nå i pinsen. Nå blir det godt med vanlige uker fremover. Har heller ikkje noe trim poeng, synes det er tyngre nå som vi har hatt varmt vær. 

Eg og sjekket ut stolpejakt, men er ikkje det her hos meg heller. Gratulerer til deg Mia-53 med å være kommet ned på 2 sifret tall og god bedring.  Artig å høre att du vever, det gjør eg også litt. Men eg har bare en såkalt bordvev.  Men går greit til løpere og åkler. 

Da må dere alle ha ei fin uke 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det opp for meg denne gangen. Hadde ikke ventet noe annet etter så mye sjokolade og lefser til kafe og inni mellom. Hadde heldigvis glemt vinen så ble jeg spart for de kaloriene. 

Samboeren var opptatt med sitt, og når jeg reiser alene så blir det ikke så mange turer. Gikk litt, men ikke mere enn 1 TP i hele helgen. Ble mest rusling rundt hytta i det fine været. Så at mange badet, det var 19 gr i vannet, men jeg tok en dusj. I dag er siste dag med fint vær her hos oss så jeg tror jeg skal satse på litt uteliv i dag. 

Jeg har så vidt vevd litt, Gikk en ukes vevkurs en sommer for et par år siden. Man har ikke gjort noe siden. Har vært for mye bunad for meg de siste årene. Men så på hytta at jeg hadde trengt en ny lang fillerye, Kanskje jeg skal sette meg opp på en renning til vinteren. Er medlem av flere husflidslag så et av stedene får jeg sikkert plass. Har nok av sengetøy jeg kan rive/skjære opp. 

Sønnen fyller 50 år i dag. Da følte jeg meg litt gammel. Det å bli 70 selv var greit nok,  men å få så gamle unger er verre. 😃 Men det er vel slik livet er.  

Skal legge inn listen selv om ikke mange har rapportert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke 17 uke 18 uke 19 uke 20 Uke 21 uke 22   Total Nedgang Mål TP i uken
Optimist 105,9       104,70 104,50 104,50   1,40 70  
Fabulisjøs 112,5                 75  
Mia-53 101,7 103 102,5 103,1 101,3 100,3 100,3 99,7 2,00 95  
Minsker'n 89       91,5 88,5 88,5   0,50    
SetMeFree 114,2               0,00 84  
Smaller 83     84         -1,00 72  
Taseline 112,1   108,4 109,2 108,5   109,9 109 3,10 80  
Toam 93 88,3 87,8 87,3 87,1 87,1 86,9 87,9 5,10 75 4,00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er sen med rapporteringen. Blir litt døgnvill av og til, med slike uker hvor helligdagene sniker seg over i ukedagene. Bra du er tålmodig, Toam. 

Det gikk som jeg trodde, litt opp. Barnebarnsbursdag, kaffe hos en venninne, og pinse ... Så vekten har økt til 104,7. Trimpoeng derimot: 9,9. Hurra for meg!

Det ante meg at det tar tid å innarbeide en ny rutine. Matstellet mitt har i mange år vært et sorgens kapittel, jeg har spist når jeg har vært sulten, og når jeg har hatt lyst på noe, uten tanke på hva og når. Så det viktigste nå er å innarbeide et måltid om gangen, og der har jeg startet med frokosten. Frokost hver dag, uansett. Jeg har tidligere spist brød eller havregrøt, men det har ikke mettet særlig lenge. Så frokosten består av 2 fiber-balanse-knekkebrød med et tynt lag bremyk (har prøvd brelett, men liker ikke smaken. Det smakte rett og slett bare fett.), 2 skiver Synnøve lettere gulost, og 1 skive kokt skinke eller hamburgerrygg, med agurk på både osten og skinken. I tillegg 100 g cherrytomater, 100 g agurk i tykke skiver, og 100 g kinakål, som jeg knasker ved siden av. Dessuten et par krus med te. Grønnsakene hjelper meg langt på vei til 5-om-dagen,  og de gir en metthetsfølelse som varer lenge. 
Men selv om de andre måltidene fortsatt er litt flytende, så ligger det i bakhodet at jeg skal begrense inntaket. 👍 

Fin uke til dere alle. 😀
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fjernet noe som var helt på jordet her. 

Meldte fra til GR og de tok det alvorlig og fikk fjernet alt. Så ut som noe tagging med lite pent innhold. 

Så da er jeg klar til ny uke

Endret av mia-53
Sto en link til et innhold som ikke hører hjemme på vårt forum. Derfor slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag nå og jeg greide å hente meg inn idag.  Igår gikk det skeis( med litt vilje) spist er spist og så er det bare å godta og hente seg inn igjen.

Hadde bakt pizzahorn av Grete R oppskrift men de smakte for godt. Idag er jeg tilbake og har greid meg ganske godt. 

Friskt mot i morgen.

Ønsker dere en god uke.

Tilbake på tirsdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Dagens rapport er 98,9.

Det hjelper med knekkebrød. Holder meg mer mett og glemmer å spise. 

Lite ekstra trim, men er mer aktiv og mindre "vondter". Hverdagen er lysere.

Nå blir det litt symaskin før en tur ut i det fine været. Ha en fin dag😊💐💐

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag sist uke også, med pizzaer og flere typer gode kaker, og jeg spiste mye mer enn jeg burde. Men resultatet på vekten i morges viste 104,5, så fra sist uke er det en liten nedgang. Trimpoeng ble det bare 2 av. Nå er det finvær, og tid for å gjøre litt i hagen.

Fin dag og fin uke til dere alle. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Godt du tok tak i den meldingen som var helt feil mia-53 😊 Du er jo kjempe flink og knekkebrød hjelper veldig på vekten, det synes eg også. Men blir litt periodevis eg spiser det.

Ja slike feiringer og kakebesøk er ikkje lette, eg klarer heller ikkje å takke nei til det. Men eg tenker att hadde eg klart å vært flink alle andre dager så ville det ikkje gjort noe om en spiser det en sjelden gang.

Vekten min står på det samme som forje uke og trimpoeng er bare 1, men holder på med litt nedvask i huset så det blir jo aktivitet likevel. I dag er det en nydelig dag så blir litt altan liv i pausene av vasking. Vil vaske ned rommet til studenten min som kommer hjem på ferie neste uke 😉 

Ha ei fin uke alle sammen ☀️🌺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke 20 Uke 21 uke 22 Uke 23 Uke 24 Total Nedgang Mål TP i uken
Optimist 105,9 104,70 104,50 104,50 104,70 104,90 1,00 70 2,00
Fabulisjøs 112,5           0,00 75  
Mia-53 101,7 101,3 100,3 100,3 99,7 98,9 2,80 95  
Minsker'n 89 91,5 88,5 88,5 88,9  

0,10

   
SetMeFree 114,2           0,00 84  
Smaller 83           0,00 72  
Taseline 112,1 108,5   109,9 109 109 3,10 80 1,00
Toam 93 87,1 87,1 86,9 87,9 87,5 5,50 75 4,00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hektisk her for tiden, Forberedelse til sommerskole i husflidslaget, litt ekstra jobbing for en annen organisasjon og masse stolpejakt. Merker det ikke på vekta, men det har vært for mye sukker siste måneden, Har til og med hetetokter gamle kjærringa. jeg har fylt 70.  

I dag blir det trappegåing, Rydde på husflidslaget og bære ned fra loftet. antar at det blir trim nok.  Stå på damer, Vi kommer nok i mål selv om det tar litt tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og tirsdag skal søsteren og jeg reparere ferdig taket på uthuset på hytta. La pressening over i fjor. Så jeg er ikke inne her igjen før på onsdag. Dere får være flinke med maten og husk å veie dere på tirsdag eller onsdag morgen.- Så skal jeg lage listene. Veide meg i går og hadde gått ned 200 gram 😉  Ikke mye å skryte av. Jeg gå mye, men det er nok maten som er det største problemet for tiden. 

Snakkes på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra med takarbeidet, Toam.

Jeg nyter solen mens vi har den, så det blir gjort lite annet enn strikking og lesing. Noen turer har det også blitt, men har ikke mer enn 3,5 trimpoeng. Vekten går langsomt nedover, i morges var den på 104 kilo. Det frister jo å sette inn et støt og komme ned på under 100, men jeg vet av erfaring at det er sikreste vei til sprekk og oppgang for meg. Så jeg fortsetter slik jeg bestemte meg for; ta endringene med små skritt.

Alt godt til dere alle! ☀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ned 0,5kg

Ble litt sein rapport denne uka. Har vært på reise i hele dag og nå er vi framme på hytta. Har klart å holde meg på rundt 1300kal  men hadde en skikkelig smell på fredag. Et kakestykke ble ikke nok, men de var ikke så store

Så var det å hente seg inn igjen. Det hadde jeg i hodet like etter at jeg hadde spist. Og neste morgen var det på'n igjen. 3 fiberfin knekkebrød gir god metthetsfølelse. Har ikke hatt noe trim i varmen og vet at jeg må nok gjøre noe mer trening. Nå er det bare 1 uke igjen av kurset og jeg vil ikke ta flere. Det blir for dyrt for meg.cjeg er nødt til å klare dette selv. Resten av livet.

Kommer til å bli her lenge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Litt seint svar fra meg også, men siden listen ikkje er kommet legger eg inn i dag. 0.3 ned til 108.7 😊 Fornøyd så lenge det er ned. Trim poeng er det lite av i sommer varmen og ei uke med mye farting. Men det positive er jo i travle uker att en iallefall ikkje sitt bare i ro 😉 

Har blitt litt is forje uke, men har prøvd en med mindre sukker fra Henning Olsen. Den synes eg var like god, men litt dyr da 🤨 Du er flink som henter deg inn igjen med en gang Mia 53, tror jo det er det som er hemmeligheten. For eg er iallefall for glad i det søte liv til å klare å takke nei, men tenker det er alle de andre måltidene som er viktigst.  Ellers bruker eg mye havremelsgrøt med eple og kanel til frukost. Er veldig godt og metter lenge. I morgen har eg planer om å grille laks, det er jo kjempe godt. 

Ha ei fin uke videre alle sammen 🌺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 0,4 kg. Ikke mange trimpoeng i forrige uke, men en lang skogstur, og masse trappegåing.  Ser at det er maten og fravær av vin som gjør utslag på vekten. 

Jeg har også bestemt meg for at det er slutt på kursene Mia. Har brukt over kr 20.000,- på GR kurs. Det er bortkasta penger for meg å gå flere. Jeg vet hva som skal til, og blir bare deprimert over hvor flinke de andre er når jeg jeg ikke får det til. Og da går jeg ikke dit.  

I går gikk vi en lang rusletur i solsteken. Fra Nydalen T-banestasjon og ned til Oslo S. Langs  Akerselven.  Men vi gikk ikke fort, og det ble en pizza til lunch på mathallen. Koselig tur på ca 3 timer. 

Nå skal jeg lage listen. Bare 3 stk som har rapportert denne uken.  Sletter noen fra listen som ikke har rapportert på mange uker. De for si i fra om de vil inn på listen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke 20 Uke 21 uke 22 Uke 23 Uke 24 Uke25 Total Nedgang Mål TP i uken
Optimist 105,9 104,70 104,50 104,50 104,70 104,90 104,00 1,90 70 3,50
Mia-53 101,7 101,3 100,3 100,3 99,7 98,9 98,4 3,30 95  
Minsker'n 89 91,5 88,5 88,5 88,9     -0,10    
Taseline 112,1 108,5   109,9 109 109   -3,1 80  
Toam 93 87,1 87,1 86,9 87,9 87,5 87,1 5,90 75 3,50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det tid for ny veiing og i dag stod vekta på 107,9 så det er eg veldig fornøyd med. Ingen direkte trim poeng, men vært aktiv likevel. Har vært veldig bevist på matinntak og det gir gevinst 😊 Hatt litt sjokolade lørdagskveld og sveler til kaffen på søndag. Eg er litt på det att dette er livstil endring og noe en kan leve på alltid. Så da tenker eg att litt ekstra i helgen er ok i små mengder. Men kutte ut snop og kaker ellers i uka.  Har også fått dilla på havremelsgrøt med eple og kanel på til frukost. Og det metter godt så da treng eg veldig lite til lunch.

Ellers har eg litt å jobbe med i forhold til trening og trim poeng 🤔

Håper dere alle har hatt ei fin uke, dere er flinke alle sammen 🌺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veiing torsdag denne uka.

Har vært på hytta i 1 uke og der ble det litt maling og hyttearbeid ellers. Fikk endelig kost med barnebarn fra Oslo. Travelt men det er rart hvordan vi glemmer småbarnstiden. Utrolig travelt for foreldrene. Sånn  hadde vi det også. Har vært flink med maten og det blir spennende å se i morgen tidlig, siste rapport i kurset. Det har jeg feira med 1 stk.kroneis ikveld.

Jeg fortsetter med Gullklubben og fortsetter å skrive imorgen på matinntaket. 

Snart tilbake😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt av å rapportere i går, og i dag ... Kom på det nå. Vekten har økt med et halvt kilo, til 104,5. Ingen trimpoeng.

Her er det knallvarmt, opp mot 30 grader, og det blir for varmt for meg. ☀️🥵 Frokosten går greit, men resten av dagen blir bare tull. 🥴 Det blir mye is, 🧁🍦🍨 og lettvint-mat som ferdigpizza og pølser i pølsebrød 🍕🌭 - jeg orker ikke lage mat når det blir så varmt. Ikke orker jeg å røre meg heller, sitter bare utslått i skyggen, med bok og strikketøy. Så jeg er glad det ikke var større vektoppgang. 

Over helgen er det meldt kjøligere vær og litt regn. Det blir godt, det er lettere å være til. og være litt mer fornuftig i matveien da. 👍 Men må forsøke å være mer bevisst  med matinntaket resten av uken. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde om 97,9. Fornøyd med 5,2 ned siden 6.mai. Nå fortsetter jeg med Gullklubben.

Det er ganske greit å holde seg til oppskriften når det er normale dager. Ved plutselige besøk eller reise kommer jeg lett ut av rytmen og det er der jeg må jobbe med meg selv. Holde fokus, skikkelig mat, frukt og grønt og vann er det viktigste jeg trenger. Det er meldt 29 grader i morgen også og det er i det meste laget for meg.

Ønsker dere en god helg💐💐💐

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og ned 0,4 denne uka. Nå er jeg liksom i ferie modus og lett å glemme seg bort. Har laget 7p lapper/sveler idag. Uten sukker uten fett og med 1 så fiberhusk i for å få tilført fiber. Har bare spist 1 stk. Og greide å si til meg selv at jeg må huske å hente meg inn. 

Vanskelig men nå blir det 2 fiber balanse knekkebrød med eple og eplemos(heimelaget med 100gram sukker pr.kg.eple)

Har veldig lyst på alt mulig godt, men tenker at jeg har snart greid å kvitte meg med ca.6kg og det må jeg ikke ødelegge.  

Hvordan går det med dere andre? Tror jeg skal nyte litt og spise knekkebrød i mellom. Det er sommer og det er viktig å leve.

God uke til dere👏👏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt uke 20 Uke 21 uke 22 Uke 23 Uke 24 Uke25 Uke26 Total Nedgang Mål
Optimist 105,9 104,70 104,50 104,50 104,70 104,90 104,00 104,50 1,40 70
Mia-53 101,7 101,3 100,3 100,3 99,7 98,9 98,4 97,9 3,80 95
Minsker'n 89 91,5 88,5 88,5 88,9          
Taseline 112,1 108,5   109,9 109 109   107,9 4,20 80
Toam 93 87,1 87,1 86,9 87,9 87,5 87,1 87,4 5,60 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...