Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Er med på å sette mål for september Mia, men jeg må vente til jeg kommer hjem fra kurs. Tror jeg har hatt vektoppgang i løpet av ferien og denne uka på kurs har heller ikke gått helt etter planen :unsure: Så mye fristende mat som jeg egentlig bør holde meg unna :( : Veier meg neste onsdag og setter da et mål for utgangen av september. Skal på storbyferie fra neste torsdag til og med søndag så da blir det nye utfordringer :blink: .Men etter det er det fullt fokus igjen!! Må bare skjerpe meg for jeg trives ikke med meg selv nå så dette er jeg nødt til å gjøre noe med!! Men tror det er viktig å ta "små skritt", altså sette delmål underveis som det ikke er uoverkommelig å mestre.

 

 

Håper du ikke får alt for mye ubehag på grunn av været Mia - en fuktig høst er vel ikke noe en ønsker seg, spesielt hvis en har reumatiske plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette mål fram til 30.06.

 

OK. jeg trenger litt press, og henger meg på.Gikk opp igjen i forrige uke uten at jeg helt forstår hvorfor. Må være mangle på trim.

 

Veide 84,4 på søndag, og sier 86,4kg 30.09.DVS 2 kg på på 4 uker. Det vil nok kreve 7 trimpoeng pr uke. Sier det på den måten da det er ikke hver dag jeg får til noe trimming.

.

Har i dag gått 50 min i skog og på vei. skal registrer nå. Har litt å ta igjen denne uken, og er hos datteren så jeg får ikke gått på helsestudio. Får prøve strikker og manualer mens jeg er her.

 

Ha en god onsdagskveld, så melder jeg meg om et par dager og rapportere hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke plan for matinntaket i dag, og det viste seg å være veldig dumt. Når jeg registrerte mat i kveld, så ble scooren bare 1,4, Jeg tok litt frukt og mer vann og kom opp på 2,4 i scoore, For meg så viser det at jeg må ha dagsplanen klar. Har for lite viljestyrke når jeg ikke ser det registrert.

 

Et tips til dere som ikke går ned: Hold dere til dagplanen med matinntak og planlagte trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg er blitt bestemor for første gang og det er supert. Gått flere kurs og trodde jeg skulle greie meg alene ,men den gang ei. Så nå er det på kurs igjen, skrive opp all mat og planlegge . Prøver også å slutte å røyke ,men det er enda vanskligere. Har for øyeblikket en betennelse i magen som gjør at jeg ikke er sulten ,men det går jo over. Dette gjør at jeg er sykemeldt noe som er gørr kjedelig.Trimmer gjør jeg sjeldent derfor må jeg nok tenke mer på hva jeg spiser. Begynte på kurs i går ,men føler meg litt gammel selv om jeg er "bare" 52 , men pytt det får gå :P Målet er å ta av 20 kg ,men det er nok lite realistisk så da får jeg prøve først 10 kg. Små skritt tja det er vel egentlig ganske stort. Ha en fin dag og stå på folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :rolleyes:

 

Smilefjes i dag, -0,5 kg etter ukens veiing. Det må være positivt med alle -tegn, selv om det ikke går så fort.

 

Siden blæsten og regnet nesten tar pusten utav en stakkar (og snøen ligger på toppene rundt meg), må jeg prøve å komme meg ut, for i går var resultatet på skritt-telleren bare 2600 og det er det laveste tall siden jeg begynte. Må bli noen lengre turer så ukeresultatet blir bra.

 

Hånden, som lever sitt eget liv med å putte noe i munnen min må vel bindes fast (den strekker seg ut når den ser en skål med nøtter eller frukt som står framme i huset her).

 

Ha ei fortsatt fin dag, og kommende helg!! Det er lov med litt kosemat-

bare det er MÅTEHOLD!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Her var det liv i bestemødrene --både de unge på 50tallet og vi som har vippet over på 60 tallet.

Veiedag idag--jaja det ble 94,1 --litt opp. :angry:

 

Ja jeg er jo optimist i hodet, men jeg har også hender og føtter som fører meg på gale veier av og til.

Ja hver dag denne uka har det vært for mye kalorier-BASTA!!

NÅ ER DET SLUTT. :angry:

 

jEG SOM FØR FERIEN REGISTERTE MED LIV OG LYST --JEG GLEMMER Å REGISTRERE--GLEMMER MEG BORT OG FINNER NOE KOS FORDI JEG fortjener :angry: det..Hvordan går det an å bli så lettlurt???? :o:o

Hadde over 8600 skritt igår og var glad og fornøyd.. Hva hjelper det når jeg finner fram en neve med konfekt vi kjøpte på ferie-til min mann. Men så ble jeg grepet av panikken da han forsynte seg og jeg måtte iallfall unne meg 2? Tror det ble 7 :o

vi legger parkett--har tømt stua og skap og seksjon og slikt og det var det jeg synes fortjente premie igår.

Nå er møbler på pllass men venter til fredag for å vaske serviser og slikt. idag spiste jeg yoghurt is --altfor mye.

Imorgen skal det skrives--frem med boka --nå er det ny start. 1600 kalorier--10000skritt.

Jeg melder meg i morgen kveld--og da skal det være smilefjes....

Gratulerer med nedgang, sebedilla. Du greide det vi andre skal klare neste uke..

Silvia --du er jo igang og vi skal hjlpe deg så godt vi kan.. Sett deg et delmål og så er det bare å stå på. Du greier dette !!

 

Toam--vi var jo så godt igang. Jeg vet du kanog jeg fårbare si--kom igjen!!

Betty blue --ferie er ferie og resultatet blir det det blir. Vi er jo mennesker, men kunsten er å kunne ta seg inn igjen. Det skal du klare. Vi hjelper hverandre!! HÅPER DU HADDE EN FIN FERIE. :)

 

Skrittelleren skal brukes mer effektift fra nå!!

 

Vi skal vise vi kan--vi er på rett vei--kom igjen bestemødre-vi skal klare dette-vi skal i mååååååål!!! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Endelig kan jeg puste ut etter en aktiv dag og målet er nådd!!

 

Nettopp passert 10000skritt og de siste 1500skritt har jeg fått mellom stua og det lille soverommet. Har flyttet inn alle serviser og båret 2 og 2 kopper og fat i hver runde og lagde en omkjøring om kjøkkenet slik at det ble 75 skritt tur/retur. Ja jeg kan jo si at mannen min satt her i godstolen og flirte godt.. :lol:

 

Dagen har vært aktiv, har spist 1670 kalorier. ca. og syklet på trimsykkel 20 min. Kostholdscore 9,2.. Har for lite fett???? Ja ja!

 

Inspirasjon til en ny dag med aktivitet og jeg ser nå at jeg klarte en dag med 1600 kalorier.

 

Kan jeg så kan DU!

 

Det blir nok mer regngjøring og rydding i hyller og skap, men jeg skal få meg en tur i morgen. Været er ikke så lovende, men jeg vil!!!!

 

Det kan bli taco i morgen, da kan jeg velge selv og har kontroll.

Det var greit å skrive idag, ble minnet på hva jeg skulle spise.

Skal jammen meg ta meg tid i morgen også!!!

Ha en fin helg, stå på--vi klarer det meste!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg flirte litt jeg også når jeg leste innlegget ditt Mia. Jeg har av og til gått mens jeg pusset tenner for å få nok skritt.

 

Kaldt i gammel hus i dag, vi måtte fyre i ovnen. Serverte 12 åringen og hans kamerat en grandiosa til middag, mens jeg og 16åringen spiste torilla lefse med kjøttdeig og salat. Rester for meg til lunch.

 

Prøvde elipsemaskinen i går og det var slitsomt. Skal ta litt i dag også. Fører det som rask gange, og må ha 25 min for å få 1 trimpoeng. Det må jeg evt dele i flere økter.

 

Noen som abonnerer på I Puls? datteren fikk det i går, og da ble jeg inspirert til å lage et trim opplegg for meg selv. Kan sikkert leses på biblioteket.

 

Reiser hjem i morgen og er veldig spent på vekten. Kjennes ikke bra ut. Men det er også mye vann.

 

Ha en gode helg alle sammen.

 

 

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

01.09.2012 88,40 28,87

01.10.2012 -

-

MÅL 01.10. 86,90 28,38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Endelig kan jeg puste ut etter en aktiv dag og målet er nådd!!

 

Nettopp passert 10000skritt og de siste 1500skritt har jeg fått mellom stua og det lille soverommet. Har flyttet inn alle serviser og båret 2 og 2 kopper og fat i hver runde og lagde en omkjøring om kjøkkenet slik at det ble 75 skritt tur/retur. Ja jeg kan jo si at mannen min satt her i godstolen og flirte godt.. :lol:

 

Dagen har vært aktiv, har spist 1670 kalorier. ca. og syklet på trimsykkel 20 min. Kostholdscore 9,2.. Har for lite fett???? Ja ja!

 

Inspirasjon til en ny dag med aktivitet og jeg ser nå at jeg klarte en dag med 1600 kalorier.

 

Kan jeg så kan DU!

 

Det blir nok mer regngjøring og rydding i hyller og skap, men jeg skal få meg en tur i morgen. Været er ikke så lovende, men jeg vil!!!!

 

Det kan bli taco i morgen, da kan jeg velge selv og har kontroll.

Det var greit å skrive idag, ble minnet på hva jeg skulle spise.

Skal jammen meg ta meg tid i morgen også!!!

Ha en fin helg, stå på--vi klarer det meste!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen gikk fint den også :rolleyes:

 

Det ble bare 5000 skritt, men med ryddig og pussing og slikt i huset var jeg aktiv og svett hele dagen. Fikk besøk i 15 tiden av tantebarn som har 3 egne barn. Den eldste er veldig frimodig og sa: Hva skal du servere idag? Ser du har pannekaker medn det er ikke mange--har du ikke noen på en hemmelig plass?""

Det ble flere gjester senere på kvelden. Entrecot ble maten med masse grønnsaker kokt i kikkoman soyasaus blandet med vann og flytende buljong. Det blir ikke noe særlig kalorier i det og med ris i passe mengde tror jeg det gikk bra. Hadde 2 iskuler og 2 konfektbiter, men jeg greide å stoppe med isen og konfekten. Den står ennå på bordet, men jeg greier å se på den! :rolleyes::rolleyes:

 

Søndag idag og jeg har ikke kommet igang ennå, ble seint i går kveld så jeg trenger litt tid å komme igang.. Men har rester fra igår kveld til middag så det blir bra!!!

 

Ha en fin dag alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er humøret på bånn :angry: , tok en snikveiing i morges å det var langt fra hyggelig resultat!! De 3 kiloene som jeg har strevd med å få av siden jeg startet først på juli ser ut til å være tilbake :( . Etter en ukes ferie og en uke på kurs har vektpilen pekt oppover igjen: Det er ergelig - men sant! Ser ut som at straks jeg slutter å føre dagbok blir det bare tull. Så nå er det bare å bite tenna sammen og starte på ny frisk. Skal på langweekend sammen med en gjeng - reiser torsdagsmorgen og kommer tilbake søndagskveld, så jeg avventer til neste mandag med å starte på ny frisk. Da skal det føres nøye dagbok igjen og så skal jeg ha minst 12 trimpoeng pr. uke. Så målet mitt for september er nok å komme ned på vekta jeg var før jeg tok ferie - det vil si 83,5 kg.

 

Gratulerer med vektnedgang Sebedilla :) . Flott at det går i riktig retning for en av oss i vertfall!

Koser meg med å lese dine innlegg Mia - vi får bare stå på videre :D.Eneste trøsten min er at jeg hadde en kjempefin ferie. Og etter den søte kløe ..........:lol:

 

Hvordan gikk det med deg og vekta Toam?

 

Velkommen på tråden vår Silvia - som du ser går det litt opp og ned for noen av oss. Men vi gir oss ikke - i mål skal vi selv om det tar litt tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er humøret på bånn :angry: , tok en snikveiing i morges å det var langt fra hyggelig resultat!! De 3 kiloene som jeg har strevd med å få av siden jeg startet først på juli ser ut til å være tilbake :( . Etter en ukes ferie og en uke på kurs har vektpilen pekt oppover igjen: Det er ergelig - men sant! Ser ut som at straks jeg slutter å føre dagbok blir det bare tull. Så nå er det bare å bite tenna sammen og starte på ny frisk. Skal på langweekend sammen med en gjeng - reiser torsdagsmorgen og kommer tilbake søndagskveld, så jeg avventer til neste mandag med å starte på ny frisk. Da skal det føres nøye dagbok igjen og så skal jeg ha minst 12 trimpoeng pr. uke. Så målet mitt for september er nok å komme ned på vekta jeg var før jeg tok ferie - det vil si 83,5 kg.

 

Gratulerer med vektnedgang Sebedilla :) . Flott at det går i riktig retning for en av oss i vertfall!

Koser meg med å lese dine innlegg Mia - vi får bare stå på videre :D.Eneste trøsten min er at jeg hadde en kjempefin ferie. Og etter den søte kløe ..........:lol:

 

Hvordan gikk det med deg og vekta Toam?

 

Velkommen på tråden vår Silvia - som du ser går det litt opp og ned for noen av oss. Men vi gir oss ikke - i mål skal vi selv om det tar litt tid :P

 

Takk for velkomsten . Ja det er bare å brette opp armene og fortsette.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ser ut som at straks jeg slutter å føre dagbok blir det bare tull. Så nå er det bare å bite tenna sammen og starte på ny frisk"

 

Det er min erfaring også. Føre dagbok i forkant og holde seg til det.

 

Velkommen til Asli, Tenk å gå ned så mye. Jeg har toppen gått ned 5 kg tilsammen på flere kurs. Har holdt på i 8 år nå med Libra eller GR kurs med jevne mellomrom. Og så har jeg prøvd lavkarbo "spis deg slank" menyer i ukesvis,

Ble anbefalt å prøve med å kutte ut melk og gjørbakst. Og da ble jeg litt mindre oppblåst, litt mindre mage. Kjenner jo det at jeg ikke har godt av hvetemel, gjær eller søtmelk. FrokostTV i dag snakket de om blodtyper og O hadde ikke godt av melk eller hvetemel. Tror jeg er det.

 

Vekten er stabil. Skal jobbe hard nå for å nå målet til 1. oktober.

 

God uke til dere alle.

 

 

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

01.09.2012 88,40 28,87

10.09.2012 88,30 28,83

-

MÅL 01.10 86,90 28,38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hei

Ja da er det vært veidag kun ned 200 gr. men sitter stort sett i sofan er sykemeldt med betennelse i magen og en cyste i kneet så da er det greit nok. Til mandag er det tilbake på jobb og da får jeg håpe det blir et bedre resultat. Synes det er vanskelig å spise nok og melk har jeg ikke fått i meg i løpet av disse tre ukene. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :rolleyes: !

 

Bra Silvia. Det blir nok bedre når du er friskmeldt igjen.

 

Ny veiedag for meg også og -0,4 :rolleyes::rolleyes: ! Som sagt tidligere, jeg er fornøyd med alle minustegn, selv om det ikke er store tall. Men jammen har jeg trimmet også mer siste uke. 2 dager med vanngymnastikk og svømming, tur i fjellet (hjemhenting av ungdyr (venners)), samt stavgang rundt åker og eng.

 

I dag begynner jeg å registrere matinntaket igjen, tror nok det har noe for seg, jeg har iallefall lett for å putte litt i munnen

som jeg ikke teller med i løpet av dagen og det kan jo bli mange kcal før kvelden er omme. Ser jeg svart på kvitt at kvoten er nådd er det bare å binde fast arma igjen. :blink:

 

Nå går det raskt mot helg, og vi skal feire 1-årsdag, men besta skal forsøke å minimalisere kakestykkene for eget inntak.

 

Ha en god helg alle sammen og

 

VI NÅR MÅLET DER FRAMME - VIS MÅTEHOLD!!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Veiedag hos meg og endelig peker pilen nedover igjen til 93,5kg. Det kjennes deilig ut.Jeg er kjempeglad :rolleyes:

 

Og så til dere andre:

Jeg er enig i at det er vanskelig -men denne uka har jeg klart å spise det samme til frokost. Jeg tar 4 forskjellige påleggssorter fordelt på 4 halve skiver. Itillegg har jeg begynt å drikke melk, et glass ekstra lettmelk både til frokost og lunsj og jeg synes jeg holder meg mett lenger.

Har vært på overnatting med barnepass og da ble det litt annerledes middag enn jeg ville valgt hjemme. Litt mye kalorier i går tenker jeg, men nå er det ny dag og frokost har gått greit. Må drikke mye vann for av og til tror jeg at jeg er sulten men når jeg drikker vann forsvinner "sulten " igjen.

Jeg må lære meg å tyde signalene. Det har jeg ikke gjort i mitt 60årige liv. Har vokst opp med lite å drikke til, og det som jeg har puttet i munnen opp igjennom årene kunne kanskje vært spart litt på med vann innimellom. Det var den generasjonen. :rolleyes:

 

Nå har vi fått ordnet i stua og gangen, men har ryddearbeid igjen, papirer, blader mønster og kjekt å ha -ting.. Du verden hvor vi samler! :lol:

 

Bestemødre -vi er flinke-kopierer mottoet ditt sebedilla:

VI NÅR MÅLET DER FRAMME - VIS MÅTEHOLD!!!

 

Sebedilla --så fint--vi greier det !!!

Silvia--ned til tross for stillesitting-husk du kan trimme med armene også selv om du er mye i ro. Og du greide ned--fantastisk!!

Toam-torsdag idag og stabil vekt er jo også bra. Kroppen trenger av og til pause. Men vi gyver på, trimmer og det gir resultat. Mål i sikte!!

Betty blue: Jeg hadde også oppgang etter ferien, men valgte å ikke henge meg opp i det. Tenkte på at jeg har jo gått ned så mange kilo og er fin. Nå har jeg funnet tilbake og klarer å ta meg i nakken --skriver ned og det blir bra i lengden. Vi gir oss aldri!!!! Vi vet jo så altfor godt at vi ikke kan dytte i oss alt mulig. Prøver å si til meg selv--hva velger jeg idag-sunt eller usunt. Lett?? Nei-men vi kan!!

 

Vi skal vise vi kan--vi er på rett vei--kom igjen bestemødre-vi skal klare dette-vi skal i mååååååål!!! :lol::lol:

 

Savner noen her-Asli hvordan går det?

Har endret mitt delmål til 20.11.12.Kjenner at jeg trenger å stabilsere tanken på at 3,5 kg til 20 nov. er bedre enn stress. Høres kanskje rart ut, men sånn er jeg! Det ville jeg greie.. Fin til julemåneden og så holde meg der til over jul, høres ikke det fint ut. Tror det kan være lurt i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er det ikke så god fokus idag. Det ble en tullete dag og ikke middag, så nå har det bare blitt ostesmørbrød til middag. Og det holder ikke --jeg har stupt oppi en boks med konfekt. :angry:

 

Nå går jeg og skreller meg kålerabi--så skal det bli sunt resten av dagen--.

 

Planlegging --planlegging og måtehold :rolleyes::rolleyes:

 

Da er jeg klar for helgen! Tror jeg fikk vekket opp cellene i hodet nå!!!! Frukt og grønt er tingen!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Da er jeg hjemme igjen etter en fin langweekend sammen med hyggelige mennesker. Litt ekstra kaloriinntak men jeg har også gått i mange timer :rolleyes: . Starter på ny frisk i morgen og da er det full skjerpings. Kom ikke i gang i dag for vi kom hjem sent i går kveld og jeg hadde ikke handlet inn nødvendige matvarer, og i tillegg var kjøkkenvekten "død". Men nå har jeg kjøpt nytt batteri, handlet inn matvarer og vært i treningsstudio :P .

Gratulerer alle bestemødre med vektnedgang. Morsomt når pilen peker i riktig retning :) .

 

Håper jeg blir kvitt feriekiloene i en fei - ikke særlig morsomt å kvitte seg med de samme kiloene gang på gang, og det er heller ikke akkurat motiverende :angry: .Har en uke ferie først på oktober og da håper jeg på litt brukbart vær så det går an å trimme litt. Skal være på vogna hele uka så da er det ikke all verdens tørkemuligheter. Og nå må jeg bare komme skikkelig i gang med trimmen!! Ferieuka blir avslutning på campinglivet for i år så fra andre uke i oktober blir det enklere å trimme for da kan jeg velge treningsstudio når det regner. Riktig fokus på mat er også enklere når en er tilbake til hverdagen.

 

Lykke til alle sammen med å spise sunne måltider og få mange trimpoeng denne uka - vi "snakkes" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter.

 

Er alene hjemme denne uken og da blir middager litt annerledes, Dropper poteten og erstatter det med mer grønnsaker. Søndag var det bursdag så jeg tok en tur på SATS på ettermiddagen for å kompensere for kakene som kom. Var forholdvis moderat.

 

Mandag var det spinning og det gikk fint med matinntaket til etter trening. Karbosug og tok en kokosbolle, og vips var alle 4 borte. Så kvalm, Og jeg med mine hetetokter skal jo holde meg unna sukker. Endte opp i 2200 kcal. :(

 

Vekten pekte litt nedover så jeg er på rett vei,0,3 kg, Må bare ikke har noe NEI mat i skapet.

 

Dette skal vi klare.

 

Dato Vekt BMI

01.01.2012 90,70 29,62

01.04.2012 88,00 28,73

01.07.2012 88,30 28,83

01.09.2012 88,40 28,87

17.09.2012 88,10 28,80

 

MÅL 01.10 86,90 28,38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld folkens!

 

Sukk, ja det var det med å ha noe i skapet. Idiotisk av meg å kjøpe yoghurt is med sjokolade og diverse i. Jeg vet jo at mannen min ikke liker den og nå har den stått så laglig til i fryseren at den nå er borte????.. :o Ja den har forsvunnet inn i hullet som sitter under nesa mi :o Jeg klarer for så vidt å tilpasse måltidene fint--men har ikke skrevet og jeg vet at jeg har hatt litt for mange karameller i helgen.. Kjøpte stor boks med englesk godsaker(2kg's boks.) Kjekt å ha som kakeboks---men det er jo ikke nødvendig med så mange kakebokser når jeg skal legge om livsstilen og leve sunnere-hallo-hvordan er det jeg tenker??????.

Hadde en god trim i går, trening med revmatikerforeningen og det er faktisk på matte hele tiden og jammen svettet jeg masse. Det er så herlig at jeg gleder meg til neste gang allerede..

 

Vi får planlegge morgendages måltid--kanskje det kan passe med kapteinens fylte rødspette.??? Det blir godkjent her og da er det i boks..

 

Har fått ryddet i garasjen i kveld --men fremdeles en del ved å bære/kjøre inn..Trillebåre og litt lemping oppi og utav--det kan bli i morgen det også..

 

 

Torsdag er veiedag!!! Gleder meg til det er overstått!!!!

 

Har ikke vært flink med trimpoeng--ny dag i morgen. Kan gå hjem fra byen (5 km.) Det kan være et mål--men det er sånn med stor familie at jeg vet ikke hva som dukker opp. Gamle foreldre hvor far har en fot som svikter og ikke kan stå på den--så jeg er litt urolig for hva det kan bringe for morgendagen..

 

Så da er det bare å sørge for nok søvn og så våkne uthvilt og glad i morgen tidlig.. :rolleyes

 

Takk for at dere er her på tråden--jeg får klarnet tankene og ser lysere på morgendagen!!!

Vi er flinke!!!1 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det onsdag og veiedag med "ny start" - velger å ikke endre min "ticker" men la den stå til jeg er tilbake der jeg var før ferien ;) . Håper det ikke tar flere uker, men tror ikke jeg klarer målet om å være kvitt alt til 1. oktober :unsure: .Ganske så ergelig på meg selv at jeg ikke kan være mer skjerpet når jeg har ferie. Er vel for glad i å kose meg, spesielt med vin!

 

 

Og nå kommer nye prøvelser på rekke og rad. Trodde ikke jeg hadde så mange ting på gang utover høsten, men etter at jeg kom tilbake på jobb etter ferien har det "strømmet på" med møter og kurs så det blir mange døgn på hotell før jul. Da har jeg lett for å ta et glass vin når jeg sitter sammen med e dandre deltakere på kveldene med sosialt samvær :wub: Jeg klarer fint å holde fokus når det gjelder mat selv om det bugner av mye godt. Har f.eks. aldri problem med å la dessertbordet få stå i fred, men har ikke samme karakter når det gjelder vinglasset. Derfor blir jeg nødt til å kompensere med ekstra trim og i tillegg bare ta ETT glass vin. Har forresten vært flink med trim hittil denne uka - styrketrening på mandag og i dag ble det tredemølle og minus 800 kalorier :P .

 

Men kjenner at jeg mangler litt motivasjon for tiden så jeg håper jeg ser et bra resultat på vekta neste onsdag. Det tror jeg vil motivere så jeg kommer skikkelig i gang.

I tillegg håper jeg det blir mye aktivitet på tråden vår utover høsten - det er også med på å holde fokuset. Vi kan kanskje lage oss et nytt mål når september er passert - hva mener dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å gå ned i vekt når fristelsene står i kø, Betty Blue. På kurset snakket de om å bestemme på forhånd hva du skal spise av kaker eller annet. Det er jo bare en selv som kan gjøre noe med det, og det sitter i hodet, (sier hun som har ikke har funnet igjen viljestyrken).

 

Jeg har vært veldig forsiktig med karbohydratene denne uken. Fant lavkarbo brød i fryseren og droppet poteter til middag. Går greit når jeg er alene hjemme. Men i morgen reiser vi på hytta i 4 dager, så da er det viktig å holde fokuset. Det er jeg som bærer på den ekstra 20 kg tunge kofferten som riktignok ligger rundt kroppen min, men den er tung å bære. Og så unyttig last. :rolleyes:

 

Har vært hos fysioterapeut i dag. Ble knadd og strukket til jeg hadde lsyt til å gråte. Etterpå ble jeg sendt inne på en treningstime for rygg. Nå er det verre enn på lenge.

 

Jeg kommer ikke innom før tirsdag. God helg og husk at det er ikke bare usunn mat som er kos. Grønnsaker med dipp er faktisk ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle som følger dette forumet :rolleyes::rolleyes: .

 

Dagens veiing ga hverken oppgang eller nedgang siste uke :blink:, men det er vel noe vi alle opplever. 2 bursdager og middagsgjester er vel årsaken, for det blir vel for mange fristelser (gode kaker (Pavlova) og god vin. Selv om mitt motto er MÅTEHOLD - MÅTEHOLD kan det være vanskelig noen ganger :angry:

 

Prøver nå å få tatt en liten trimtur minimum 20 min. hver dag, men når ikke opp til 10000 skritt hver dag, men har nå begynt å gå i svømmehallen 2 dager i uka, vanngymnastikk er tingen.

 

Jeg har ikke satt noen delmål tidligere, men vil følge dere andre å sette opp mine, for mitt mål ligger jo fram i tid.

 

8. mai 90,4 kg

20. sept. 81,8 kg

20. febr. 75,0 kg :rolleyes:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og det ble litt sent før jeg fikk satt meg ned med pc'en.

 

Det ble 0,0 kg ned :rolleyes:

 

Ikke overrasket, men kjempeglad for at det ikke var opp.

 

Jeg tror jeg må inn og skrive litt og melde hver dag, da kommer jeg på at noen venter noe av meg..

 

Idag har det gått fint. Har ikke fått " trimmet" men vi holder på med rydding i garasje og kjelleren der det er maling og verktøy og null oversikt.. Det er aktivitet iallfall så selv om det ikke er mer enn 4000 skritt er det bæring og løfting og bøying, så jeg r iallfall utrolig trøtt.

 

Det ble litt fullkornspaghetti med litt soya lettmargarin og 2 wienerpølser, magre til middag og idag er jeg innenfor 1600 kal.

 

Har vært hos tannlegen idag og null hull, men tenk 1000kr.. Du verden sier jeg bare :blink: Godt det er gjort og kanskje derfor jeg fikk så mye energi idag :D

 

I morgen blir det stekt makrell-det er jo sunt. Fant 1 pakke med gelatinpulver idag og der sto det at 1 pk. er passe til 1 saft som kan bli god gele. Det blir det i morgen. Kan lage den i morgen tidlig så får den godgjort seg til kvelds. Har også lett vaniljesaus men vet ikke hva den inneholder av kalorier..

Så er det bare å ønske hverandre lykke til --skal vi prøve å klare 0,5 kg. ned til neste veiing??

vi setter nye mål for oktober når måneden starter-for dere som vil :rolleyes:

Ha en fin fredag!!! Vi skal klare å bli sprekere og lettere --kanskje :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips --skiftet batteri idag og da ble det 0,5 minus fra igår..

 

Jeg regner ikke med dette før neste torsdag men det ga meg et ekstra puff!! Jeg har satt et lite mål om å veie 91,9kg. 30.september. Kan greie det nå :D

 

Tror det er viktig å ikke ha så vanvittig stort fokus på kiloene. Vi er da på vei ned og mye lettere enn da vi startet. Dette skal bli min endring for livet og nå har jeg vært på rundt 93-94 siden begynnelsen av juli. Jeg føler det har gjort godt. Hodet har fulgt med og jeg tenker nå at jeg er klar for noen kilo til nedover. Jeg kjenner at jeg må ha kontroll og tenker hver dag på at jeg skal ha fokus. Men jeg vil jo leve også, ikke bare spise kaninmat.. :lol:

Vi står på , jenter!

 

Idag skal jeg ha minst 1 trimpoeng :rolleyes:

 

Hva skal dere gjøre?

 

Mål for helgen: 4 trimpoeng innen søndag kveld- :lol:

 

Vi skal bli så fine--til jul er vi lettere :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...