Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Ja 250gram pr.uke må vi klare. Jeg er så full av væske i kroppen så jeg mister nesten motet. Men jeg føler meg litt bedre ellers. Det blir for mye stillesitting i disse tider. Det er nesten som om jeg bare sitter for jeg vet ikke hva jeg kan finne på. Må prøve å komme meg ut og gå. 

Vi meldes snart igjen. Bretter opp ermene og tar knekkebrød med eple og lettsyltetøy til lunsj🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Toam. Jeg kjenner at knekkebrødkur er ikke noe for meg. Må heller fokusere på å spise sunt og mindre.

Eldre🙈trenger mindre mat og det er ikke lett å skjønne at jeg er i den gruppa.

Litt Grandis ikveld og 1 appelsin. Blir litt bedre mat imorgen, lørdagskveld er jo alltid spesiell.

God helg. Vi jobber på👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer! Jeg synes det er så flaut at jeg ikke har meldt meg i det siste. Vekten gikk opp også. Er på 105,8. 
har hatt ekstremt mye å gjøre for ungen i skolen. Og nå har han fått diagnose adhd. Nå snur det kanskje fra vanskelig til bedre. 

jeg har egentlig bevegt meg en god del og svømt hver uke når bassenget er åpnet. Men jeg har hatt litt for kote netter for lite vatn og spist ufornuftig og trøstemat. Med små endringer først prøver jeg å snu trenden. Det er kjipt å måtte heise opp buksen over magen igjen. 6 kg ned er det allerede bedre hos meg. Heldigvis passer badedrakten fortsatt, ;)

ok da er jeg med.

god helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Det er flott gjort å melde seg her. Første skritt videre og vi vet alle hva alternativet er. Gikk forbi smågodthyllene idag. Tilbuds 100kr kiloen. Det var ikke noe følelse av jeg ikke får spise dette eller for saker noe. Jeg hadde planlagt hva jeg trengte og det gikk fint. Det hjelper med handlelapp. Nå har jeg hatt snart 4 uker med  bedre dager. Har jo bommet litt, men starter neste dag med å sette strek for det som har vært. Det kan jeg ikke gjøre noe med. Men- framtiden, den kommer og den kan vi påvirke.

Har bakt et brød i bakemaskinen, og det er mitt. Tilsetter kanel og tranebær, og endel frø av ulike sorter. Litt tungt i vekt, men metter utrolig mye og er godt. 

Bakte også en liten pai med epler og pærer i bunnen med diasukker og kanel over. og litt smuldredeig med havregryn, soft light, bakepulver og 2 ss.hvetemel. vet ikke kaloriinnhold, men smakte godt ved siden av lettis fra Diplom. 

Skal bli fint å høre fra deg igjen. Nå er vi 3. Kanskje de andre kommer også. Ha en fin helg, så veier vi oss tirsdag?

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 100,4. Tilbake senere med rapport

‐‐-----------------

Her kommer resten.

Det går sakte men sikkert rett vei. Kjenner at jeg stresser ikke nå. Nå får det ta den tiden det trenger, og viktig for meg å fokusere på det positive.

Jeg kan og jeg vil. Har ikke notert kalorier denne uka, men ser at jeg trenger mer grønnsaker. Har også kommet godt igang med tredemølla , 4- 5 ganger i uka iallfall. Nå gleder jeg meg over at det lysner og går mot vår.

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har eg veid meg i dag og den viste 104,3 (såg eg stod med feil vekt forje uke, den skulle være 104,9)

Eg er fornøyd med det tallet da eg ikkje har vært spesielt flink. Men har likevel fokus på det og tenker sunnere valg. Så håper eg å bli flinkere fremover så eg får vekten videre nedover. Trening har det blitt lite av pga helsa, men i slutten på uka skal eg til kontroll etter operasjonen og da håper eg å kunne bli mer aktiv. 

Må jo si att du mia imponerer når du kan sitte i besøk å klare å takke nei til kaffematen. Så du fortjener virkelig klapp på skulderen 👏 og enig med deg i att om en gjør feil en dag er det viktig å begynne med blanke ark neste dag. 

Kjekt å se att du SetMeFree er tilbake. Skjønner du har hatt det krevende med barnet ditt og da er det ofte lett for å falle i gropen med trøstespising.  

Eg har funne ut att dere som eg starter dagen med litt havremelsgrøt, laget på 2,5dl lettmelk.  Så holder eg meg mett utover dagen og blir ikkje så sugen på noe godt. Tar da bare en lett lunch, en skive eller en lett yoghurt med ananasbiter og chashew nøtter oppi. På grøten bruker eg rikelig kanel og eplebiter eller litt smør, kanel og sukker uten kalorier. Koker alltid grøt for 2 dg så varmer eg den siste porsj i micro siste dagen. 

Ha ei ny fin uke alle sammen 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 48 Uke 49 Uke50 Uke51 Uke1 Uke2 Uke 3 Uke4 Uke5 Total Nedgang Mål
Joda 96,7 85,8 85,1 83,5 82,9 85,6 83,4       13,30 73
Mia-53 101,7   100,8   100,1 103,3 102 101 101 100,4 1,30 95
Minsker'n 89                      
Optimist 105,9                     70
SetMeFree 114,2               105,8   11,40  
Taseline 112,1   105 104,4 104,3 104,6     104,9 104,3 7,80 80
Toam 93 88,4 88,2 88,4 87,6 91,4 91 89,4 89,3 89 4,00 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er ukens liste ferdig. Legger inn etternølere om det kommer noen. Den er positiv for oss alle. nå er det ny uke og nye muligheter.

Det er ikke lett å få i seg nok grønnsaker Mia. Krever at en spiser litt til alle måltidene. Og så skal en huske det. Gubben står opp lenge før meg og har spist sin havregrøt med 1 dl bær før jeg får i meg kaffekoppen. Så ofte spiser jeg bare havregryn med kulturmelk. og litt frukt, eller jeg tar en skive grovbrød med egg og laks. Havregryn skal være bra for kolestrolnivået Så jeg prøver å få det inn i ett av dagens måltider. 

I går ble det en slankende middag.  Jeg hadde krydret taco lapskausen så mye at vi orket ikke mer enn en liten tallerken. Så den kjelen har vi nok hele uken. 😀

Stå på damer,  vi kommer i mål selv om det tar litt lenger tid enn vi hadde tenkt oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vektnedgang denne uken. 😟 Men jeg har gått ned 2 kg på en måned. Det er bra. Merker at jeg tar ikke automatisk med en sjokolade når jeg er i butikken. Pleide å spise den på vei hjem så ingen så det. 🤨

Hvordan har det gått med dere andre. Håper på respons i løpet av onsdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Har veid meg og det var + 0,4

Har slitt med tarmer og dagen igår "tok jeg vare på til idag". Så det er vel ca.på stedet hvil. Jeg har bestemt meg for at dette skal være en endring for livet og jeg kutter ned til til ca 45 gr.brødskive til måltidene. Jeg ser jo at jeg ikke trenger 60 gram som jeg har brukt under slankeperiodene. Nå vil jeg legge meg på ca 45gram. Det gikk fint igår. 

Greide å innse at jeg er halvannet år under 70 og energibehovet er mindre. Så dette blir uka  endring. Gjerne 3 x15 gram spart på brødkvoten hver dag. . Det er faktisk over 100kalorier til dagen. 30 dager. 3000kalorier pr mnd. 0.5kg ca. Det går jeg for nå. Blir spennende om det vil slå ut. 

Jeg har spist for mye nøtter denne uka. Glemmer meg bort og tar en neve både formiddag og kveld. Det viser seg at det ikke er lurt. Her må også hjernen arbeide annerledes. 

Det er flott Toam at du greier å gå forbi godtehylla. Kjenner den der med å lure seg sjøl🙈🙈. Jeg har klart meg bra siden nyttår. Har ikke våget å smake sjokolade. Da er jeg solgt. (Helnøtt eller walters mandler er min svakhet ++++ alle de andre🤣🤣🤣🤣🤣

Vi jobber videre. Kanskje vi klare 5 kg til 17.mai. Jeg har ca 2,5kg nå

God tirsdag og kommende dager🥰🥰🥰🥰

Endret av mia-53
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mia-53 skrev:

Vi jobber videre. Kanskje vi klare 5 kg til 17.mai.

Det hadde gjort seg. I fjor hadde jeg en cape utenpå bunden for jeg er flau over å vøre så feit. Magen er 7 måneder gravid. Det er mitt største problem.  Hvor mange kilo jeg veier er ikke så viktig, bare jeg kan få livvidden under 100 cm. Lette etter noe i skapet i går og der hadde det forvillet seg en lys kokesjokolade. Tenkte at den sikker begynte å bli gammel så den får jeg spise opp. Klarte å stoppe halvveis, men det var over 500 kcal. som jeg ikke trenge. 😆. SÅ der sprakk jeg . Hadde vært under 1400 kcal uten den..

Hvor blir det av dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, ble plutselig opptatt med barnet som fikk adhd diagnose og medisinering. Og så fikk jeg en date av alle ting. Det var utrolig gøy for jeg tenkte egentlig at menn på min alder(51) er ikke interessert. Det ble kvelder med telefonsamtaler og mindre tid til spising, mindre behov også, haha. Så nå gikk jeg ned disse to ukene og er på 101,8 tror jeg. 
Det blir ikke den mannen men det var da kjekt å veie mindre igjen. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke1 Uke2 Uke 3 Uke4 Uke5 uke6 Total Nedgang Mål
Joda 96,7 85,6 83,4         13,30 73
Mia-53 101,7 103,3 102 101 101 100,4 100,8 0,90 95
Minsker'n 89                
Optimist 105,9               70
SetMeFree 114,2       105,8   101,8 12,40  
Taseline 112,1 104,6     104,9 104,3   7,80 80
Toam 93 91,4 91 89,4 89,3 89,0 89,0 4,00 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2021 den 10.07, SetMeFree skrev:

Og så fikk jeg en date av alle ting. Det var utrolig gøy for jeg tenkte egentlig at menn på min alder(51) er ikke interesser

Si ikke det, Jeg møtte min samboer når jeg var 53 og når har vi vært sammen i snart 20 år. 

Uansett er det hyggelig med litt oppmerksomhet og det er veldig slankende. 

Listen skrumper inn. Nå er vi bare 3 av 7 igjen. Men det går slik i perioder, Mia og jeg har vært her til og fra siden starten og blir nok her til vi er i mål. Om vi noen sinne kommer i mål. Min lege var så positiv når jeg var der sist. Sa at jeg trengte ikke å komme ned i BMI på 25, men bare gå ned sakte, men sikkert. Kanskje til BMI på 27.  Dvs ca 80 kg. Uansett er jeg fornøyd meg hver kilo jeg mister, og ikke minst hver centimeter jeg går ned rundt livet 🙂

Vi holder ut damer. Nå skal jeg drikke kaffe med noen venninner. det er -12 grader ute så jeg er litt usikker på om jeg skal gå i 20 min hver vei eller ta bilen. 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja jeg ligger i markedet ennå, det var nå godt. Og så med mage og lår osv, men det er bare kjekt at det ikke gjør noe. Mannen er jo større også da. Litt kjølig avslutning ble det og da har jeg tatt litt extra chocolade kjeks. Det minnet om tidligere vonde erfaringer og da må man jo slippe litt godt til... men ikke for mange dager.

jeg har ikke regnet ut hvor mye inntaket kan ligge på. Det blir jo mindre for hvert år som går. Også er jeg i overgangen så det er noen perioder ennå med ekstra veske i kroppen.

ifølge telefonen beveger jeg meg mer enn i fjor. Glad jeg nærmer meg under 100 tallet i kilo. Kommer jeg under 90 er det supert, ved 80 er jeg svært slank. 
 

nå får jeg huske veiingen tirsdag. Det blir litt boller på søndag. Men ikke mye håper jeg.

riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til dere også.

Tror barna er litt skuffet over at jeg ikke ber dem på middag på morsdagen,  egentlig  synes jeg at de burde bedt meg. Men jeg baker en kake og steker noen vafler så får de komme på kaffe om de har lyst og tør pga coronan. Da trenger vi ikke å sitte helt inntil hverandre ved et spisebord.  Vi kan bli 10 stk og det er ikke lov å ha mer enn 5 gjester. Så  mye styr. 

Med en svigersønn som er apoteker og en svigerdatter som er lege på sykehus så er de veldig nøye med å unngå situasjoner hvor de kan blir smittet. Valentine er jeg ikke opptatt av. Nymotens tull for meg. 

Så er det kunsten å holde fingrene fra kakefatet når de står der og frister. Bare smake litt. 

Nå skal jeg ut i det fine været. Sol fra skyfri himmel.

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor blir det av dere? Veiing i dag? Jeg har gått opp 500 gram 😟 Det er feil vei. Ikke lett dette og nå som jeg er over 70 så sitter fettet godt. Ikke lett å spise så lite. Må ikke over 1300 kcal om jeg skal klare å gå ned. 

Altså må jeg forbrenne mer. 30 min pr dag holder ikke. Har jo tid til det så det er bare sløvhet at jeg ikke trener både 1 og 2 timer. 

Lager listen når dere andre har rapportert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Seint våken idag😴😴😴.

Nettopp ferdig med frokost. Veiing er et kapittel som må til. 

Toam her er det også opp. 0,3

Det ble så gale i helgen. Hadde en luring i hjernen som lurte meg til å kjøpe 2 poser (a 300gram) med sjokolader. Ene tok jeg fredag og den andre lørdag. +Boller med krem. Igår hjalp jeg ei venninne med veven og hun måtte bli kvitt sine boller. Ikke nok med det så vær vi i sjøbua hos våre nærmeste venner som vi omgås mye med. Boller og marsipankake.  Jeg hadde allerede vond samvittighet så jeg smurte ei skikkelig grov brødskive som jeg  spiste- før jeg startet på det andre.

 

Å du svake menneske🙈🙈🙈🙈🙈. Det ble ikke middag men ei brødskive,appelsin og nøtter til kvelds. 

Vet hva jeg må gjøre men hallo nå er det 9 år siden jeg startet på tråden. 

Toam tror du det hjelper å starte på ny tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, mia-53 skrev:

Toam tror du det hjelper å starte på ny tråd?

Vi kan jo prøve😀, men det er jo også greit å ha historikken.. Er det virkelig 9 år siden. 

Det eneste som hjelper er å om programmere hodet. Det nytter ikke å kjøpe sjokolade. For vi vet i hvilken mage den ender. Tenk på hvor mye du sparer på å ikke kjøpe sjokolade. Legg 20 kroner på sparegrisen hver dag du ikke kjøper/spiser sjokolade. Det blir 600 kr i mnd. Over 7000 kr pr år. Du kan oppleve mye hygge for de pengene.  Bare 10 kr er 3500 på et år.  En helg på hotell, Mange plagg til en slankere kropp. bare fantasien setter stopper. 

Eller hva med 100 kr for hver kilo. Men det blir det ikke så mye ut av. 

MIA: Du må ville det, det må bety noe for deg å bli slankere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller fokusere på det som virker og holde oss der. Jeg fikk sove for lite har snopt for mye og spist skiver i går kveld. Så nå er jeg 102,5. 

Men jeg lot et par snope muligheter ligge. Har ikke kjøpt extra chips og ikke drukket vin. Og så var jeg på en god lang tur søndag. 
 

forhåpentligvis kommer ungen hjem med en venn, da kan jeg ta en tur. Skal drikke te og vann istedenfor kaffe som jeg vil ha noe søtt til. Og så skal jeg holde meg gående, altså gjøre ting slik at jeg ikke sitter eller henger. I kveld kan jeg fylle en lompe med grønt i stedenfor en skive. 
 

kom igjen, ikke gi opp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...