Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Bra jobba Mia. 

Jeg har klart å snu hodet litt. Ned 200 gram. Ikke mye, men ned. Bruker dagboken, kjøper ikke sjokolade eller lefser i butikken, har bare spist noen få biter med 75% sjokolade. 

Gå tur nesten hver dag og bruker dagboken. holder meg rundt 1400 kcal.  

Venter litt med listen til flere har veid seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke4 Uke5 uke6 uke7 Uke8 Uke9 Uke10 Total Nedgang Mål Mål til 17.mai
Joda 96,7               13,30 73 80,6
Mia-53 101,7 101 100,4 100,8 101,1 101,3 101,9 101,1 0,60 95 98,3
SetMeFree 114,2 105,8   101,8 102,5 102,4     11,80   97,8
Taseline 112,1 104,9 104,3     105,3 105,3   6,80 80 99,6
Toam 93 89,3 89 89 89,5 89,5 90 89,8 3,20 75 86,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke flere som har rapportert vekt så jeg legger inn listen mens vi fremdeles er inne i uke 10. 

Snatr ny uke og nye muligheter. Jeg er inne i en god steam akkurat nå. Må det vare. Tar sunne valg, og beveger med litt hver time. Sitter jeg for mye så blir bena som tømmerstokker.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Her er det både og. Har vært av og på og ikke skrevet i dagboka. Takk for at du meldte idag. Jeg vet så veldig godt hva jeg må gjøre og fredag gjorde jeg stikk motsatt.

Da blir det varme smørbrød til kvelds med karbonader. 

Starter på nytt i morgen, med skriving og en god tur.  Skjerpings. Det sitter i hodet🙈🙈🙈. God lørdagskveld og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag. Nå har jeg skrevet i dagboka fra morgenen av. Og jeg fikk litt aha opplevelser. Bl.a go morgen yoghurt🙈

Men jeg har i det siste også spist for lite på morgenen og til lunsj. Da blir jeg daff og spiser feil resten av dagen. Nå skal jeg prøve å spise mer på dagtid. Kanskje det gjør noe med blodsukker og energien. 

Det blir kjøttsuppe og løksaus til middag med MYE grønnsaker. 

Ha en fin dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Mia, dagboken kan gi deg noen aha opplevelser. Jeg har også skrevet dagbok for å kunne holde meg under 1400 kcal. Men så fant jeg noen inntørkede aprikoser i skapet som jeg ikke hadde hjerte til å kaste. så det ble fruktkompot. Brukte sukrin så jeg tok inn litt der, men likevel så blir det så godt at det er vanskelig å spise litt. Men har ikke fløte eller helmelk, så jeg spiser den uten tilbehør.  

Til middag blir det en ferdig stekt svinekam som jeg fant i fryseren med brun saus til. godt å få ryddet litt i fryseren før det blir for gammelt. Tror den bare har ligget der en måned. 

Nydelig vær her i dag så nå skal vi ut å gå tur. Har spist en skive dansk rugbrød med makrell i tomat til lunch. Spiser nesten ingen ting av tomatsausen. . Den er skikkelig feit, ser det når jeg skyller boksen. Ofte spiser jeg posjonbokser på 22gram, men det blir litt lite til 45 gram grovt brød. 

I morgen har jeg knekkebrød dag. Tar knekkebrødkur av og til. Ikke hele uken. Greit med Wasa Husman, det tar litt tid å tygge det så da får jeg ikke slukt maten. Jeg er alltid først ferdig med å spise. 🙂 Selv om jeg vet at jeg skal spise sakte og kose meg med maten.

Ha en fin søndag, Vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, toam skrev:

Ja Mia, dagboken kan gi deg noen aha opplevelser. Jeg har også skrevet dagbok for å kunne holde meg under 1400 kcal. Men så fant jeg noen inntørkede aprikoser i skapet som jeg ikke hadde hjerte til å kaste. så det ble fruktkompot. Brukte sukrin så jeg tok inn litt der, men likevel så blir det så godt at det er vanskelig å spise litt. Men har ikke fløte eller helmelk, så jeg spiser den uten tilbehør.  

Til middag blir det en ferdig stekt svinekam som jeg fant i fryseren med brun saus til. godt å få ryddet litt i fryseren før det blir for gammelt. Tror den bare har ligget der en måned. 

Nydelig vær her i dag så nå skal vi ut å gå tur. Har spist en skive dansk rugbrød med makrell i tomat til lunch. Spiser nesten ingen ting av tomatsausen. . Den er skikkelig feit, ser det når jeg skyller boksen. Ofte spiser jeg posjonbokser på 22gram, men det blir litt lite til 45 gram grovt brød. 

I morgen har jeg knekkebrød dag. Tar knekkebrødkur av og til. Ikke hele uken. Greit med Wasa Husman, det tar litt tid å tygge det så da får jeg ikke slukt maten. Jeg er alltid først ferdig med å spise. 🙂 Selv om jeg vet at jeg skal spise sakte og kose meg med maten.

Ha en fin søndag, Vi snakkes. 

Her er jeg også tidlig ferdig. Min svigersønn sier: Hold på tallerkenen, svigermor er ferdig🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mia-53 skrev:

Her er jeg også tidlig ferdig. Min svigersønn sier: Hold på tallerkenen, svigermor er ferdig🙈🙈🙈

Kanskje vi skal prøve å spise litt saktere så merker vi at vi ikke ser sultne lenger. Legge ned kniv og gaffel mens du tygger fikk jeg råd om en gang. Samboeren gjør det. Men han vil sikkert være tynn uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies 😊


Jeg er en 59 år gammel "jente" som har holdt på med Grete Roede metoden (spiser mellom 1400 og 1600 kalorier pr dag) siden september.
Jeg trente 2-3 ganger i uke inntil de stengte treningsenteret og gikk tur de andre dagene.
Nå går jeg daglig mellom 5-8 km.  Jeg gikk ned 12,6 kg, men nå står jeg bomstille. Vekta har ikke beveg seg i 4 uker. 

Det er så de-motiverende. Har noen ett råd får å komme ut av sparebluss? 

mvh Toulouse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så kjekt du kommer inn til oss. 

Ja du kan få mange timer med lesing her på tråden. Jeg tror jammen jeg må lese meg opp igjen på hva som har skjedd.

Du har vært kjempeflink som har greid så mye. Jeg har jo hørt at plutselig så vil ikke kroppen slippe mer. Men om jeg har noen gode råd, ja det må jo bli å regne ut kaloribehov og se hvor du skal ligge. 

Da jeg gikk på kurs så lederen at hvis du ikke gikk ned en periode så kunne det være at vekta stoppet på et sted der du hadde vært lenge tidligere. Den følte seg hjemme på den vekta og nektet å gi slipp på mer. Men det skal løsne, men kan ta tid. Så det er vel tålmodighet som skal til nå.

Kan det være en idé med en annen form for trim? Noe du ikke har gjort før? Jeg har rokkering men ikke flink å bruke den. Føler meg litt dum når jeg må stå i stua og rokke. Men det er jo bare min egen dumhet. (Kanskje bare en unnskyldning)

Kanskje er det nettopp du som motiverer meg til å finne den fram igjen.

Vi må høre med Toam om hun kan komme på noe lurt. 

Lykke til og kom gjerne inn til oss damer og vær med på vår kamp. Vi skal bli spekere😁😁😁og vi gir oss aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens rapport: Endelig klarte jeg å få en god dag. 1352 kalorier og 9,3 i score.

En tur ute på 20minutter, og litt rydding og montering av hyller i huset. Så nå skal jeg ha meg ei gulrot til kveldsdesserten. Og en "sykkeltur"mens jeg strikker😁😁

Veiing i morgen tidlig blir det det blir. God kveld til dere alle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte meg bort idag morges. Har vært på 2 turer idag. Tur på byens høyeste fjell. Det tok bare 15 min å gå opp fra parkering, men en stor seier. Dette har jeg tenkt på i mange måneder. Nå på lørdag satte jeg meg et mål at innen onsdag skulle jeg gå dit. 

Jeg veide meg idag. Litt opp 101,7

Nå har jeg hatt 2 gode dager og skriver i boka. Tror jeg har fått litt gnist nå. 

Må ha mål å gå 30minutt hver dag.

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2021 den 13.50, Toulouse skrev:

Hello ladies 😊


Det er så de-motiverende. Har noen ett råd får å komme ut av sparebluss? 

mvh Toulouse

Min lege sa at det er bare å ikke gi opp.. Lett å si, men vanskelig å gjennomføre. Har du gått ned såpass mye så har også energi behovet ditt gått noe ned, Men ikke formye.  Kanskje prøve å lure kroppen litt med å variere kaloriinntaket, litt mer den ene dagen og mindre en annen dag.  Jeg vet ikke, men det er nok et platå som en ofte blir stående på en stund. 

Fint om du henger med oss her så får vi høre hvordan det går og hva du eventuelt gjør når vekten fortsetter å gå ned. 

Vi veier oss på tirsdager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke4 Uke5 uke6 uke7 Uke8 Uke9 Uke10 Uke11 Total Nedgang Mål Mål til 17.mai
Joda 96,7                 13,30 73 80,6
Mia-53 101,7 101 100,4 100,8 101,1 101,3 101,9 101,1 101,7 0,00 95 98,3
SetMeFree 114,2 105,8   101,8 102,5 102,4       11,80   97,8
Taseline 112,1 104,9 104,3     105,3 105,3     6,80 80 99,6
Toam 93 89,3 89 89 89,5 89,5 90 89,8 88,9 4,10 75 86,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er tilbake til maxvekt Mia. Ikke lett dette.

Å gå en halv time pr dag er bra. Min venninnes venninne har gått av seg 16 kg på 2 år. Startet med 5 km pr dag og er nå oppe i 10 km pr dag. Men jeg er så glad i sofaen og strikketøyet. Ikke lett å motivere seg hele tiden, men jeg går en liten eller lengre tur hver dag -  så sant det ikke er snøstorm ute.  Enten med søsteren som har kols. Da går vi ikke fort. Eller med datteren i lunchpausen, Da henger jeg etter som et slips, Det er OK, føler at jeg får trimmet. Er dessverre ikke flink til å huske styrketreningen nå som alt er stengt ned.

Tror treningssenteret er det jeg savner mest. Både å trene og å drikke kaffe med venninnene etterpå. 😊

Stå på. Det er bare å veie dere så skal jeg legge dere inn i listen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere flinke damer. Vil bare gi en liten lyd her inne. Eg er ikkje motivert fortiden så derfor lite meldinger fra meg. Orker ikkje tenke kalorier og har heller ikkje vært på vekta siste ukene. Så eg tar meg en pause her og ønsker dere lykke til fremover. Kanskje titter eg innom om noen uker om dere fortsatt er her 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Du kan komme innom. Ikke føl press. Vi blir her lenge. Idag har jeg gått på tur og det var herlig. Gjør ikke så mye mer, men kjenner det våres. 

Lykke til med dagene som kommer. Ikke ha vond samvittighet, gjør det du må, spis det du må og lev. Kom snart igjen, vi liker deg som du er❤❤❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tasseline skrev:

Kanskje titter eg innom om noen uker om dere fortsatt er her 😊

Mia og jeg har vært her siden 2012, og har fremdeles noen kilo igjen til målet. Da veide jeg 88 kg. Så det går opp og ned, Dessverre mest opp.😟

Ingen fare for at vi forsvinner med det første. 😀  22. mai er det 10 år siden Mia startet denne tråden, og jeg kom inn 3. juni samme året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen gikk også bra. Var på jobb som frivillig hos Fretex på butikken. 3-4timers jobb og det kjennes under hælen. Ikke vant å stå/gå så lenge uten å sette meg ned. Ble derfor pølse med potetmos og Amerikanske  Grønnsaker fra frossen tilstand. Det ble litt mer enn beregnet men jeg greide å hente meg inn igjen ikveld.

Stolt som en hane🐓🐓🐓🐓🐓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste flere neve med peanøtter i kveld. Men har styrt unne sjokolade og vin.. Har glemt å skrive dagbok, var med søsteren og måkte snø i dag. Uvant jobb, jeg ble sliten. 

Også mentalt, vet ikke helt hvorfor så nå tar jeg kvelden. Har ikke lyst til å se på TV. Morgendagen blir sikkert bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt å legge seg, sette strek og ny dag i morgen.

Jeg har klart meg godt disse dagene. Nå ikveld tinte jeg kanelboller med diasukker.  2 stk litt store gikk i hullet. 

Kjemper mot kaker,  har så lyst på🙈🙈🙈🙈

Har fått tak i rullestol til min mor, Hadde en halv time ute i frisk luft med henne og det gjorde godt, Hadde ikke vært ute fra sykehjemmet siden 1.januar.. Tungt å trille opp bakker, men det gikk. Må bare ta en halv time om gangen til krefter og kondis kommer.  Har hatt vondt i kroppen idag, det var mange ubrukte muskler i sving.

Imorgen er det lørdag tror det er viktig å kose seg litt. Vi skal leve med mindre kalorier lenge. Og da må jeg lære å spise litt. 

Toam vi skal klare dette. Vi må bare gi oss tid. Ikke tenke kg, men som topp idrettsutøvere, trene det samme jevnt og trutt og så kommer vi sakte men sikkert framover.

God natt og på snarlig gjennhør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag morgen til dere.

Lørdagen gikk fint og det har denne uka gjort også. Derfor var jeg litt nysgjerrig på vekta idag og ville smugtitte. Det var nedslående. Opp på vekta🙈🙈🙈🙈0,5kg

Skjønner ingenting. Men det må være væske i kroppen og har mye vondt i ene foten. Bruker Voltarol betennelsesdempende krem. Må bare fortsette som jeg har begynt nå. Er iallfall litt mer motivert og unngikk alt usunne gotterier til helgen. Tenk langsiktig.   Johaug må være min motivator nå. Litt og litt og litt og så kommer vi framover.

Svinefilet til middag idag, dessert blir det litt kake. Ha en fin dag der ute😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...