Gjest Tili Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Hei på dere! Jeg begynte for to år siden å krype veldig sakte nedover i vekt. Før jul i år bestemte jeg meg for å begynne på ett Grete Roede kurs da vektreduksjonen som jeg holdt på med for meg selv stoppet opp. Jeg har nå gjennomført kurset og har de siste to årene gått ned totalt 14-15 kilo, 7-8 av disse var på kurset. Jeg får ikke tid nå frem mot sommeren til å fortsette på kurs, men har bestemt meg for å fortsette for meg selv, noe som går bra. Jeg har akuratt kommet innenfor det som i følge BMI kalles normalvektområdet, men skal ned 4-5 kilo til før jeg når den vekten jeg ønsker. Håper å oppnå dette i løpet av sommeren for så å begynne på ett hold vekten kurs til høsten. Og da kommer det som jeg ikke helt forstår. Jeg har fulgt meny 1 (1300 kcal) da jeg har en stillesittende jobb og ikke får trent så veldig mye. Dette har tydeligvis fungert bra da jeg har gått sakte men sikkert nedover. I morges da jeg skulle føre inn frokost i rodeklubben hadde det blitt forandringer i menyen min. Den har plutselig hoppet opp til meny 2 (1600 kcal). Hvorfor har den det? Jeg er ikke mer aktiv nå en jeg var for en tid tilbake og vekten som går sakte men sikkert nedover skal vel ikke tilsi at jeg skal begynne å spise mer? Noen som kan gi meg noen gode råd og svar her? Tili Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nine82 Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Hei. Takk for at du startet tråden. Jeg lurer på det samme. Har gått på kurs før, men prøver meg på egenhånd denne gangen. Da jeg registrerte meg skulle jeg skrive inn høyden, men ikke nåværende vekt. Hvordan vet de at jeg skal ha meny 2 (1600 kcal)? Synes dette hørtes fryktelig mye ut... Da jeg gikk på kurs for noen år siden lå jeg få ca 1400 kcal... Synes også det er vanskelig å finne frem på siden. Hvor kan jeg registrere mat, trening etc? Eller må man melde seg på nettkurs for å kunne dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nickii Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Det blir automatisk meny 2 og 1600 kcal for de som ikke går kurs. Jeg sto på 1300 også helt inntil nylig, og det er nok bare fordi de nå har justert og ordnet slik at alle som ikke går kurs står på meny 2 nå. Menyen må man derfor regne ut manuelt. Formelen ligger inne på tråden "så mye skal du spise på en dag". Det står også mye annet praktisk der. Registrering av mat/trim gjør du under Roede-Klubben -> registrering. bare å trykke seg litt rundt, så blir man fort kjent med sidene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tili Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Det blir automatisk meny 2 og 1600 kcal for de som ikke går kurs. Jeg sto på 1300 også helt inntil nylig, og det er nok bare fordi de nå har justert og ordnet slik at alle som ikke går kurs står på meny 2 nå. Menyen må man derfor regne ut manuelt. Formelen ligger inne på tråden "så mye skal du spise på en dag". Det står også mye annet praktisk der. Takk for svar! Synes det er litt rart at de setter alle som ikke går på kurs til meny 2 ... Det blir jo ganske misvisende for noen... Jeg har regnet ut at jeg skal fortsette på meny 1 slik som jeg har gjort på kurset og skal ligge mellom 1200 og 1500 kcal. Kan jeg overstyre menyvalget slik at kcal søylen blir riktig? Tili Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest murreM Skrevet Mai 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2012 Takk for svar! Synes det er litt rart at de setter alle som ikke går på kurs til meny 2 ... Det blir jo ganske misvisende for noen... Jeg har regnet ut at jeg skal fortsette på meny 1 slik som jeg har gjort på kurset og skal ligge mellom 1200 og 1500 kcal. Kan jeg overstyre menyvalget slik at kcal søylen blir riktig? Tili Nei når du ikke går på kurs kan du vistnok ikke endre søylen. Litt dumt dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar