Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

72,8 kg..... sist jeg veide det kunne jeg iføre meg en nyyyyydelig brun kjole og bunaden var nesten ikke trang (bare litt ;) ) . Jeg har jo bare holdt meg på matta de siste to ukene og inni meg syns jeg at alle ekstrakilo burde være borte, nå.... så kikker jeg bakover i tråden og ser at dere jo har holdt på en god stund... så det betyr at jeg også må holde på en god stund før det virkelig merkes :P . Men hvis jeg gir meg selv litt tid, så vil jeg kanskje også lære å holde meg der jeg vil være. Sånn at når jeg kommer inn i den brune, fine kjolen (som er blitt med på lasset til tross for at den er trang, men fordi jeg VILLE ha den med...) så må jeg fortsette å holde fast i alt jeg har lært om hva jeg kan og ikke kan spise.... egentlig er det ufattelig at man skal bli 48 år før man tar til vett..... :blink:

I dag har det inntil nå ikke blitt noen trening. Men jeg tror jeg skal ta meg en liten tur på tredemølla. Ikke noen veldig lang tur i dag. Har gått en 40 min med handlesekken på ryggen... god og svett, da :)

 

Lykke til videre, alle... og Grattis til Antonine som slo egen rek med 9 MIN!!! Bravo og hipp hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har litt rolige dager nå og det blir en del surfing på nett. Sitter også og leser noen av trådene her inne i GR-forumet. Kom over en hvor det ble diskutert sjokoladesug/lyst/behov - kall det hva man vil.... I vår ville jentene mine ha godtestopp. (gjaldt bare søtsaker) Ok, jeg bestemte meg for å henge meg på den... Det varte fra ca enden av jan til sommeren... ikke helt konsekvent, mye is, kaker etc.. men hovedpoenget er at jeg etter hvert ikke tenkte på sjokolade på samme måte som tidligere. Jeg spiste sjokolade og godteri i sommer, men har gjort avtale med døtrene mine for høsthalvåret, igjen. Og det er like greit. Jeg har aldri noen sinne kunnet nyte en bit sjokolade.Det er enten hele Nidas favoritter-posen, eller ingen ting. Jeg kan fint klare meg med en bit mørk sjokolade for det liker jeg ikke ;) så da står jeg heller over.... men tar jeg en bit melkesjokolade, så er alt gjort.

Hvordan har dere andre det med godteri (og spes sjokolade)? Kan dere klare dere med en bit?

 

I dag er kroppen litt i ulage :angry: , det ble en usedvanlig rolig (og kort) tur på mølla, bare 3,5 km men kroppen ville ikke :mellow: . Har båret mye ved, da.... stablet en fin stabel :P . det var jo litt trim, så helt daff har jeg ikke vært. Jeg er stort sett flink til å trene, så jeg er ikk bekymret om det blir en dag uten mølle eller redcord.... B)

Ha det fint, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloen ladies!

Nett kommet hjem etter en treningøkt, men kan ikke si den var så mye energi i meg i dag... ble en spinningøkt og litt situps etterpå. Følte meg bare slapp og æsj og bæsj. Ikke at jeg burde gjøre det nå som jeg har gått ned 13 kilo er det vel...men jeg må vel ha en slik dag jeg også en gang iblant...;) blir vel kanskje litt mer energi i skrotten i morgen!

 

Har ikke spist sjokolade på ja kan ikke huske sist gang. Kanskkje det er det kroppen min vil ha? NEI NEI NEI! ta deg en stangseleri i stedet du! sukk ok da...knask... (jaja jeg pleier å prate med meg selv...)

Nei vi har kommet godt i gang, og jeg skal pokker meg ikke gi meg før jeg er i mål! Og min sorte levisbukse - fy pokker så glad jeg er at den kan brukes nå - nyvasket var den i dag og den var løs (ja løs!!!) rundt baken!! Den andre (ett nummer mindre) fikk jeg på meg i forrige uke, men må nok ned i idealvekta før den kan brukes!...schubidubiduba.....:)

 

Hvordan går det med dere alle sammen? Ikke gi opp! Haksnes, lenge siden sist! halloooo...;)

 

Vi tastes, ha en fortreffelig tirsdags aften! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke til å spise nok og dermed oppnår jeg heller ikke noe særlig høye kostholdsscore :angry:

I går og i dag har jeg rett og slett spedd på med noen cashewnøtter og plutselig kommer scoren opp og energinivået nærmer seg det jeg skal ligge på... B) I dag har det ikke blitt tid til å trene :unsure: , skulle ikke tro at en hjemmeværende husmor med alle barn på skolen ikke skulle få tid, men med aktivitet for mor på formiddagen og skoleopplegg fra rett etter middag til kvelds så .... Men jeg har gått en del, så det har blitt bevegelse. :)

Jeg er så spent på hvordan det går med alle her på tråden vår... rapporter inn, vi er sammen om dette!! :rolleyes: Evt nedturer hjelper vi hverandre med å klare. Alle har hatt det mer enn en gang - det er derfor vi er her i utgangspunktet :P - og mange av oss opplever det nok igjen, vi er ikke perfekte og det er kanskje like greit. Tror ikke så mange ville fikse å være i nærheten av oss om vi var... ;)

 

HA en fortsatt fin kveld.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der, en slakk Bam-Bam her.... :(

 

Har vært noen super slitsomme dager i det siste....

Dratt hjemmefra kl. 07.00 og kommet hjem først i 21.30 - tiden, og idag kom hodepinen....

 

Men! Nøkkelen er planlegging!

Så lenge man planlegger dagene, så går det helt greit! Jeg har vært på jobb, trent det jeg skal, vært på møter OG fått i meg alle måltider jeg skal! YES! B)

 

I morgen skal jeg på vekta..... :o

Er veldig spent, for som fler av dere sliter jeg faktisk med å få i meg nok. ( Bortsett fra når jeg retter det opp med vin, da! :P )

 

Ser dere har diskutert sjokolade... ( VIK FRA MEG!!! :o )

 

Jeg er så til de grader sjokoman!!!

Jeg fatter og begriper ikke hvordan det er mulig å ta bare en bit!

For meg er det ALT! Og sånne små fisleplater gjelds ikke! Det skal være 200 grams! Eeeeeeelsker snicker-is på vei hjem fra jobb! Hver eneste dag.....

Jeg er en sånn som kan stå i mørket å spise sjokolade for at ingen skal se meg.

Jeg virkelig sliter når jeg er i selskap hvor det står sjokolade fremme. Alle har tatt en bit - og SÅ BLIR DEN FORBANNA SKÅLA BARE STÅENDE DER!!!! HALLOOOO!!!! ER DET MULIG????????? :wacko:

 

Så løsningen for meg på det området er totalforbud! Helt forferdelig til å begynne med, men sannheten er at etter 14 dager så tenker jeg ikke på det mer.

Egentlig ganske rart det der..... :blink:

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen spinnville ladies!

Ny dag, nye muligheter! Var slapp i strikken i går så jeg trente ikke - og man må jo nødvendigvis ikke trene hver dag har jeg funnet ut - noen ganger er jeg litt fornuftig... ;) Å få i seg nok kalorier - faktisk det jeg merker nå er at hvis jeg ikke tar en snacks - dvs banan/eple, eller knekkebrød mellom måltidene så merker kroppen min på en rar måte at noe mangler! Det er ikke mange kalorier, men det er noe og magen jobber med noe jevnt og trutt, og det skal være bra for forbrenningen. Men som nevnt av meg og flere - vin er knakendes godt og vi "mp" jo fylle opp kaloridosen vår hihi...

 

Ang. sjokolade - jeg er "heldig" at jeg har fått streng beskjed fra legen å ikke spise sjokolade - tarmene mine tåler det ikke (har lit matintolleranse mv) - men før dette forbudet kunne jeg også hive i meg all sjokoladen - ingen deling der i gården nei. Men prøvde å endre spisevanen - tok en bit og forestilte meg mega elektrisk støt og uvel mage hvis jeg tok mer enn "sømmelig" mengde - he he ja den fantasien min - men funka for jeg begynte å tenke på noe annet.Og det er vel poenget - tenke på noe annet... Men det er noe i det hvis man greier å holde seg unna søtsaker en stund slutter kroppen å savne det..

 

Vel spinn "ville" damer er nok et passende uttrykk for meg nå - skal på trening, kondis og styrke og....har fått prøvetime i.... KICKBOXING!! ;) Gleder meg, men blir nok ødelagt etter den timen hehe - følg med, følg med... :)

Ha en forteffelig aftens ladies - optimista will be back...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen spinnville ladies!

Ny dag, nye muligheter! Var slapp i strikken i går så jeg trente ikke - og man må jo nødvendigvis ikke trene hver dag har jeg funnet ut - noen ganger er jeg litt fornuftig... ;) Å få i seg nok kalorier - faktisk det jeg merker nå er at hvis jeg ikke tar en snacks - dvs banan/eple, eller knekkebrød mellom måltidene så merker kroppen min på en rar måte at noe mangler! Det er ikke mange kalorier, men det er noe og magen jobber med noe jevnt og trutt, og det skal være bra for forbrenningen. Men som nevnt av meg og flere - vin er knakendes godt og vi "mp" jo fylle opp kaloridosen vår hihi...

 

Ang. sjokolade - jeg er "heldig" at jeg har fått streng beskjed fra legen å ikke spise sjokolade - tarmene mine tåler det ikke (har lit matintolleranse mv) - men før dette forbudet kunne jeg også hive i meg all sjokoladen - ingen deling der i gården nei. Men prøvde å endre spisevanen - tok en bit og forestilte meg mega elektrisk støt og uvel mage hvis jeg tok mer enn "sømmelig" mengde - he he ja den fantasien min - men funka for jeg begynte å tenke på noe annet.Og det er vel poenget - tenke på noe annet... Men det er noe i det hvis man greier å holde seg unna søtsaker en stund slutter kroppen å savne det..

 

Vel spinn "ville" damer er nok et passende uttrykk for meg nå - skal på trening, kondis og styrke og....har fått prøvetime i.... KICKBOXING!! ;) Gleder meg, men blir nok ødelagt etter den timen hehe - følg med, følg med... :)

Ha en forteffelig aftens ladies - optimista will be back...;)

 

 

Ååååååå i dag er første dagen siden jeg kom inn i denne tråden at jeg VIRKELIG har tenkt på å spise myyyyye mer enn jeg skal... :o . Men jeg skal klare meg. Har for første gang fått over 8 i score... Har faktisk klart (med litt hjelp fra cashewnøttene) å komme opp i riktig matmende... :P

God natt, ladies. B) tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen spinnville ladies!

Ny dag, nye muligheter! Var slapp i strikken i går så jeg trente ikke - og man må jo nødvendigvis ikke trene hver dag har jeg funnet ut - noen ganger er jeg litt fornuftig... ;) Å få i seg nok kalorier - faktisk det jeg merker nå er at hvis jeg ikke tar en snacks - dvs banan/eple, eller knekkebrød mellom måltidene så merker kroppen min på en rar måte at noe mangler! Det er ikke mange kalorier, men det er noe og magen jobber med noe jevnt og trutt, og det skal være bra for forbrenningen. Men som nevnt av meg og flere - vin er knakendes godt og vi "mp" jo fylle opp kaloridosen vår hihi...

 

Ang. sjokolade - jeg er "heldig" at jeg har fått streng beskjed fra legen å ikke spise sjokolade - tarmene mine tåler det ikke (har lit matintolleranse mv) - men før dette forbudet kunne jeg også hive i meg all sjokoladen - ingen deling der i gården nei. Men prøvde å endre spisevanen - tok en bit og forestilte meg mega elektrisk støt og uvel mage hvis jeg tok mer enn "sømmelig" mengde - he he ja den fantasien min - men funka for jeg begynte å tenke på noe annet.Og det er vel poenget - tenke på noe annet... Men det er noe i det hvis man greier å holde seg unna søtsaker en stund slutter kroppen å savne det..

 

Vel spinn "ville" damer er nok et passende uttrykk for meg nå - skal på trening, kondis og styrke og....har fått prøvetime i.... KICKBOXING!! ;) Gleder meg, men blir nok ødelagt etter den timen hehe - følg med, følg med... :)

Ha en forteffelig aftens ladies - optimista will be back...;)

KICKBOKSING???? Jøss, det får en si!

Jeg venter i åndeløs spenning på å få høre hvordan det var! :)

 

Vondt i magen av sjokolade? Elektrisk støt?

Tror ikke denne sjokomanen lar seg lure.... Til det smaker det altfor godt..... B)

Men jeg skal ha det i bakhodet hvis jeg kommer i en sånn dytte-i-meg-sjokolade-periode igjen. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå i dag er første dagen siden jeg kom inn i denne tråden at jeg VIRKELIG har tenkt på å spise myyyyye mer enn jeg skal... :o . Men jeg skal klare meg. Har for første gang fått over 8 i score... Har faktisk klart (med litt hjelp fra cashewnøttene) å komme opp i riktig matmende... :P

God natt, ladies. B) tastes.

Oi - enna - hvordan gikk kvelden? Hvordan løste du den kneika? :unsure:

 

Jeg syntes "synd" på meg selv igår fordi jeg var så sliten og hadde hatt vondt i hodet hele dagen. Så igår kveld var det ingen i hele den store, vide verden som fortjente et glass (les 2 -_- ) rødvin mer enn meg..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle og god morgen!

 

Nå har jeg klart å bli syk, men sitter å leser her og har nå bestemt meg for at jeg ikke trenger å trøste meg med is og sånn for det :)

Jeg spiste en hel boks med is i går, riktignok dream-is. tror det er et bedre alternativ, men jeg innbilte meg at jeg skulle bli frisk av det. Kan med dette bekrefte at is ikke er et vidundermiddel mot sykdom, granateple derimot kan være bra. jeg spiste et helt et og venter på virkningen. :)

 

Heldigvis har jeg kjøpt inn nok av sunne alternativer, men fikk nå plutselig skikkelig lyst på kålrabi og stangseleri. Call 911! Har aldri kjent på en slik trang før, jeg må være alvorlig syk.

 

Jeg sitter her og leser og blir litt nysgjerrig. Jeg har akkurat avsluttet et nettkurs hvor jeg endte opp der jeg begynte. Jeg skulle ha meny 1 og meny 2 hvis jeg trente mer. Hva skal jeg gjøre nå mon tro, fortsette med det samme? meny 2 hvis får nok treningspoeng? jeg ser at dere sliter med å få i dere nok? det lurer jeg ekstremt på hvordan går an. jeg sliter med å få i meg lite nok. :)

 

ha en god dag hilsen fra sofaen under pleddet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - enna - hvordan gikk kvelden? Hvordan løste du den kneika? :unsure:

 

Jeg syntes "synd" på meg selv igår fordi jeg var så sliten og hadde hatt vondt i hodet hele dagen. Så igår kveld var det ingen i hele den store, vide verden som fortjente et glass (les 2 -_- ) rødvin mer enn meg..... :P

 

jeg vet ikke helt hvordan jeg løste den... jeg "snakket" med dere her inne og tenkte at jeg KAN IKKE ha sprekk på en torsdag! Det er bare et døgn til jeg skal få vin og litt ekstra kos. Jeg pusset tennene og klarte meg med suget!! Er litt stolt av det, for det er nettopp i slike situasjoner jeg tidligere bare har gitt fullstendig "beng" i alt og kastet innpå med nøtter, kjeks, ost og ALT som bare kan trykkes inn i munnen (og uten å virkelig smake på det). Det er sånne kvelder jeg har lagt meg med en følelse av total fiasko og våknet i 4-tiden og ligget og tenkt dårlig om meg selv.

Så i steden klarte jeg å tenke at dette går bra, jeg har faktisk fått i meg omtrent 1700 kcal og det går helt fint.... Vel i seng var jeg rett og slett kry :P .

 

Nå har jeg nettopp avsluttet trening med løping etterfulgt av 30 min med redcord... kom på en ny (ny for meg) øvelse for armene - noe som resulterte i at jeg i skrivende stund nesten ikke klarer å taste... :lol: Jeg er så sliten at armene sjelver og jeg skriver feil hele tiden :P

Løpingen i dag foregikk i rolig tempo, men jeg økte stigningen med 1% for hver 500 meter og reduserte tilsvarende når jeg kom "til topps". Så avsluttet jeg siste km i bra tempo. Det føltes ok.

 

Sykdom er noe herk! God bedring. Dream-is er fryktelig godt. Min favoritt er den med sjokolade og mint..... mmmmm. Finnes ikke her jeg bor. Her er det enten mövenpick (o sukk!) eller lokale varianter... ingen lett-isvarianter, nei!

 

Ok. Har altså trent bra, skal ut å gå om en stund, så i dag får jeg beveget meg ganske mye. Gjett om vinen i kveld kommer til å smake godt, da.... blir nok HVERTFALL 3 glass :blink: - og var det ikke du Optimista som sa at det står "1 glass" i registreringen ;) jeg har mange store glass, jeg.... B)

 

Nice evening, everybody.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen spinnville ladies!

Bam-Bam gratulerer så masse med vektreduksjonen!!! Knallbra, og fortsett med dette! Før du vet ordet av det har du nådd drømme målene dine!

 

Jeg er megastøl etter gårsdagens kickboxing! Auuu sier hele kroppen! Men fy pokker så knallgøy, og jeg skal fortsette med det. Jeg var nok den eldste, men skit au (hehe den sprekeste tror jeg da hihi), ryggen min tålte det og! Det er faktisk vondt å taste. I 1 1/2 time var jeg på på tåballene og bokset som en gal, legge seg på rygg, sprette opp og slå, ned igjen på mage og opp igjen og slå... og jeg som trodde jeg måtte varme opp først - tok "bare" en lett joggetur på mølla i 50 minutter....herreminhatt, kan ikke huske når jeg var så sliten!! Jeg er overbevist at jeg så Jesus noen ganger i løpet av treningsøkten - men det var visst ikke min tur enda... :P Slepte meg ut av helsestudio, alt verket men så fornøyd. Kollegaer sier jeg er gal, men det er herlig å være gal og sier jeg..;)

Neste tur på kickboxing er på mandag og jeg håper stølheten har forlatt kroppen min innen den tid. Og hviss denne form for trening ikke forbrenner kalorier, så vet ikke jeg! ;)Så nå må jeg investere i tannbeskyttelse og hansker (som å se for seg Hege Skøyen...)og bare vente på første blåveis hihi :P

 

Leser at flok trenger tips til ting og tang, kommer tilbake med svar på det i løpet av helgen. Nå trenger kroppen min absolutt ro og hvile. I morgen blir jeg vel ikke snakkendes til (dag to er visst verst når det gjelder stølhet) så om jeg greier å trene i morgen, ja det vet bare vå herre!

Vi tastes ladies! Ha en fortreffelig fredags kveld!

Optimista - the kick boxing babe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1 1/2 time var jeg på på tåballene og bokset som en gal, legge seg på rygg, sprette opp og slå, ned igjen på mage og opp igjen og slå... og jeg som trodde jeg måtte varme opp først - tok "bare" en lett joggetur på mølla i 50 minutter....herreminhatt, kan ikke huske når jeg var så sliten!! Jeg er overbevist at jeg så Jesus noen ganger i løpet av treningsøkten - men det var visst ikke min tur enda... :P Slepte meg ut av helsestudio, alt verket men så fornøyd. Kollegaer sier jeg er gal, men det er herlig å være gal og sier jeg..;)

 

Haha du er skikkelig fun du! ler høyt for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1 1/2 time var jeg på på tåballene og bokset som en gal, legge seg på rygg, sprette opp og slå, ned igjen på mage og opp igjen og slå... og jeg som trodde jeg måtte varme opp først - tok "bare" en lett joggetur på mølla i 50 minutter....herreminhatt, kan ikke huske når jeg var så sliten!! Jeg er overbevist at jeg så Jesus noen ganger i løpet av treningsøkten - men det var visst ikke min tur enda... :P Slepte meg ut av helsestudio, alt verket men så fornøyd. Kollegaer sier jeg er gal, men det er herlig å være gal og sier jeg..;)

 

Haha du er skikkelig fun du! ler høyt for meg selv :)

 

FANTSTISK. Du er bare helt rå :lol: Inspirerende. Bokset dere i lufta? Eller på sekker? Tipper du kenner det i armene utover dagen i dag og i morra B) . Mulig du ikke kan taste på en stund ;) . Knall!!! (hi-hi, og så bare 50 min på mølla først.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart... Det viste seg at halve innlegget - midten av innlegget- kom som eget innlgg på ny side. Jeg så ikke det før etter at jeg svarte... Så du ER støl, ja... Nye muskler, nye muligheter :P

 

Kan ellers si at den "flinke"Enna fra torsdagskvelden hadde reist bort, så det var en annen som spiste hjemmelaget pizza, drakk en flaske (riktignok bare8%)vin og spiste hvertfall 200 g cashew.... Tror nok at totalmenden kcal "såvidt" overskred 1700... Kanskje nærmere 4000? Kremt. Det blir lenge til neste gang. Og dette her var ganske vanlig for noen uker siden!!! Og jeg ville ikke tenkt på det som en spes usunn kveld da, for jeg var ikke uvel, ikke stapp... (spiste ikke forferdelig mye pizza) spiste ikke søtsaker, drakk masse vann... Men nå- nå ser jeg hvor mye firmye det ble! (æsj, det er så lett å skrive feil når man bruker iPad... B) ) ) det ble omtrent dobbelt så mye mat som jeg trenger for å holde en normal vekt.... De som er normalvektige og alltid har vært det..... Hvis de en dag har spist for mye... Hva gjør de dagen etter....?? Jeg får alltid lyst til å la være å spise, og gjett om ikke jeg har prøvd det noen ganger.... Går fint til omtrent kl 6. Bare spist litt knekkebrød, litt frukt... Sååååååå du slette tid... Da eter jeg. Så det skjer ikke i dag. Nå er det frokost og sunn mat, i steden. :)

 

Oj dette ble langt!!! Sorry.

 

Tastes ( og Antonine, om vi ikke hørerfra deg på noen dager vet vi at du er på rekreasjon ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies....

Lørdag og jeg kan garantere dere at jeg IIKKE kommer til å trene i dag... jeg hadde vondt i musklaturen i går, men det var peanuts i forhold til hva jeg gjennomgår i dag.... at vårherre skapte menneskekroppen med såååå masse muskler skjønner jeg ikke...lenge siden jeg har hatt det så ømt i underarmer og trisepsen - og øvre rygg og føtter...beina og baken generelt sett greier seg bra (sikkert pga spinning og løping) men de andre kroppsdelene... say no more..

 

Vi bokset ut i lufta, og de som tror det ikke er slitsomt, jeg sier bare - prøv - lenge, veeeeldig lenge. Mandag skaø jeg betale for tannbeskyttelse og boksehansker. Vi skal visst bli mer "fysiske" som insstruktøren sa det så fint og han ville ikke at vi skulle miste noen deler av gebisset. Så omtenksom han er...

 

Men gøy var det, og mer morro blir det nok! Og jeg gir meg ikke med det første. :P Nå skal jeg hive meg rundt ( vel vel hive og hive meg rundt)... hmm der ringte det på døra - jehovas vitne som ville predikere om dommedagen.... sorry, jeg har sett den i kvitøyet sa jeg, (ref kickboksingresultatet), gå til noen andre var mitt svar! Nuvel, hive meg rundt skulle jeg, har manikyr time - må beholde mine flotte negler hehe - kickboxing og manikyr - flott kombinasjon!! :)

HA en super dag alle sammen! Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk....

jeg er og blir et rotehode.

først så skrev jeg til deg Optimista at vi regnet med at du var på rekreasjon, så blingset jeg og rettet det til Antonine, men det er jo deg - den ville og gale og fantastiske Optimista - som kunne finne på å dra på boksing. Ha en fortreffelig lørdag og ja, ja.... manikyre og boksing..... ;)

 

her har huset blitt reinere og jeg teller på et eller annet (knapper eller liknenede) om jeg skal trene eller ei... (alternativet er å gå til butikken... og det er et stykke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag godtfolk!

 

Igår hadde jeg en herlig opplevelse da jeg var og trente. Det begynte faktisk med at da jeg var og trente på onsdag, kom PT'en jeg hadde ifjor bort til meg mens jeg peste på mølla. Tullingen begynte å snakke til meg mens jeg løp! For f***** - hvem kan få sagt no' fornuftig samtidig som man hiver etter pusten mens man desperat prøver å forhindre svetten i å renne inn i øynene og dra maskaraen utover??? :angry:

Vel, det endte med at han sa : "Neste gang øker du farten. Du blir ikke bedre hvis du ikke blir bedre."

"Helvetes torturist", tenkte jeg i mitt stille sinn, men ga han et sukkersøtt smil.

 

Så tilbake til gårsdagen trening. Jeg tenkte som så at, f*** heller, her skal farten økes!

Det som er deilig da, er at jeg liksom har en unskyldning for ikke å løpe like lenge. Gud og hver man må jo kunne forstå at det ikke lar seg gjøre - jeg har jo tross alt ØKT farten! ;)

Jeg øker tempo med ett, lite hakk og løper i vei. FLINK! ^_^

For ikke å se på klokka (psykologisk greie så ikke tiden skal gå så sakte), så teller jeg hvor mange sanger jeg må løpe før jeg får lov å gi meg. For tiden er det 8 sanger - da har jeg løpt i 30 min.

Problemet igår var bare det at de spilte så lavt, så jeg fikk ikke med meg når sangene skiftet. Resultat : Da jeg endelig sjekket klokka, så hadde jeg allerede løpt i 35 min, dvs 5 min lenger enn jeg pleide - og det litt raskere enn jeg pleide også. YIIIII-HAAAAAA! Fy søren - da var a mor(mor) stolt!

(Tenk at det ikke skal mer til for å glede et gammelt skinn.... :P )

 

Vel, vel. Langt skribleri om egentlig ingenting dette her.... Jeg var bare så innmari fornøyd der og da.

 

Men idag er det lørdag. Min kjære mann og jeg har for sikkerhets skyld kjøpt oss 2 flasker vin til ikveld B)

 

Enna - gratulerer med utskeielsen! Det er en dyp innsikt det å se hvor mye for mye man egentlig har tylla i seg - OG - ikke minst - at det var normalen før! Men det er det ikke nå lenger - det viser du jo ved å ha sett det! Så da er det bare å fortsett riktig neste dag, legge "nedturen" i en skuff der den hører hjemme og ikke bruke mer energi på den. Stå på! :)

 

Optimista : Jeg får virkelig asosiasjoner til "stælken Gundersen" når jeg leser det du skriver! :lol: Helt fantastisk!

Og du - en gang i min pure ungdom jobbet jeg som negldesigner.

En av mine faste kunder, hun drev med gjørmebryting. Og hun ville ikke engang at jeg skulle klippe tuppen av neglene der nr stod! De skulle være lengst mulig! B)

Så fortsett å være forfengelig du! ;)

Og du - bare så det er sagt; jeg er utrolig imponert over treninga di! Du er et råskinn - og til stor inspirasjon for oss andre! Takk!

 

Ha en superfin kveld damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag morgen.

Jeg holdte meg innenfor mine tilmålte i går. Ikke helt godt fordelt, menganske sunt og variert. Vi hadde taco. Jrg brukte kylling i stedenfor kjøttdeig ( vanskelig å finne karbonadedeig her jeg bor...) så dynger jeg på med div gr.saker og unngår tortillalefser. Så drakk jeg bare vann. Hadde hjemmelaget guacamole m yoghurt til.... Mmmm målte opp 50 g nøtter og holdt meg til det som lørdagsgodt. Hadde lagt inn plass til det i kcal-budsjettet. Drikke : vann. Mye vann viste det seg i natt ;) måtte oppTO ganger :blink: .

 

I dag får jeg vekten min, så i morgen kan jeg rapportere inn BÅDE vekt og ant cm inn... Jeg er ikke akkurat blitt den sylfiden jeg vil bli, enda.... Men dene buksa mi som har vært nokså trang er løsere rundt låra! ( kanskje det bare er elastikken som har gitt opp :mellow: , men jeg TROR faktisk det har hjulpet litt. God søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Graciegirl eller Lamamamma??? Hun har ingen hørt fra på lenge?? Tror ikke hun har vært her siden jeg kom inn... Skal vi rope i kor??? Eller Haksnes??? HO HO i skogen er dere der??????? :o :o :o :o

 

Har nettop trent styrke med mine eminente, røde tau... gelearmer :lol::DB) !

Gått tur til butikken i dag istedenfor løping på mølle... tung sekk på vei hjem :P

 

I dag blir det noe så lite søndagsmiddag som risgrøt!! Ønske fra gubbe og to av tre unger... ja hvorfor ikke. (ikke helt GR.. passer ikke så godt med salat til, men kanel er jo bra for blodsukkerreguleringen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom mannen hjem etter en uke i Norge og noe av det første han sa: Har du blitt tynnere?? :lol: :lol: :lol: :lol: Ikke så veldig stolt, eller no´.

 

Målebåndet i dag viste reduksjon over det meste (rumpa har ikke endret seg, men lår, midje, mage, armer og selvfølgelig bryst ( :angry: ) og hals var redusert). Vekt er kjøpt inn i dag og skal testes med sjelvne bein i morra tidlig. Hvordan er den i forhold til den hjemme i Norges land? Får vel ikke vite det helt nøyaktig, men det får være. Her er det surt og kaldt i dag. Skikkelig høstfølelse. Tror rett og slett jeg må lage meg en kopp te. Har nettopp hatt et lite mellommål og skal snart en tur på tredemølla.

 

Håper dere andre har hatt nedgang der dere ønsker nedgang og oppgang på alt annet...

 

Er det forresten flere enn meg som syns det går greit å spise riktig mengde så lenge man kan lage maten og legge på en tallerken og pakke bort resten, men å sitte til bords sammen med andre med nybakt brød, ost og leverpostei .... å klare og holde seg til sin ene skive som ser helt vanvittig liten ut...... Der feiler jeg litt, for det ble to skiver på meg i går! Veldig godt brød.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloen spinnville ladies!

Ny dag,ny uke, nye muligheter! Og Enna gratis!! Flott tilbakeelding fra mannen din! Da gjør du iallefall noe riktig hihi selv om du ikke har hatt vekta å "måle" resultatene på!

 

Enig med deg at det er vanskelig å spise rett mengde mat når man kan bare forsyne seg av bordet... det som er i magen er på etmåte bare "borte"! :) så jeg prøver å telle hva jeg spiser - vel først si til meg selv kun så og så masse av det og det... men man blir jo fristet noen ganger da, vi er jo bare mennesker :P Men jeg prøver å tygge hver munnfull litt lenger (i håp om å få gangsperr i kjeften hehe)og drikke masse vann, for man får metthetsfølelse rimelig kjapt da! Som jeg og flere har skrevet her, så skal man nyte live og god mat og drikke også! Alt med måte er vel en sunn regel. :) Syns nå jeg da, men jeg banner vel i GR kirken nå.. :unsure:

I dag ladies, i dag skal jeg på kickboksing igjen. Både gleder og gruer meg bittelitte granne. Jeg var kake i kroppen dagen (fredag) og helt ødelagt lørdag. Å løfte armene mine var bare aaaauuu. Manikyrdama lo så hu grein når jeg måtte flytte labbene mine fra bordet og inn i den varmedingsen - ja det vet vel hva jeg mener... jeg tenkte at nå blir jeg aldri kvitt gangsperren! Søndag, våknet med et auu... slepte meg til helsestudio og tenkte ja de får bare gapskratte av meg - kroppsbevegelsene mine var overhode ikke lekkert/elegant/snerten/feminin , men kom meg på tredemølla, gikk først oppoverbakke i rimelig fart så tenkte jeg det får briste eller bære; økte farten og kom opp i jogge-tempå. Det gikk rimelig greit tross alle mine merkelige grimaser og stønn (de hørte jeg ikke hadde ipod'en på full guffe) - god uttøying og er tja rimelig "spretten" i kroppen i dag. spretten og spretten fru Blom, alt er relativt. Så kan hende jeg er totalt ødelagt i morgen igjen, men det må da gi seg og gå bedre en vakker dag, ikke sant? Ikke sant? hallo!! Ikke sant...? Hvorfor sitter dere bare der og gapskratter! Hmm skal ta en stælken Gundersen uppercut (eller hva det nå heter..) på dere jeg! Hmm lurer på hvordan jeg kommer til å se ut med boksehansker på og tannbeskyttelse - jeg er stor nok i kjeften fra før om jeg ikke skal fremheve eterholet enda mer.... kanskje en grei måte å psyke ut fremtidige motstandere på... :P

 

Dere får referat i morgen! Be prepared! :)

Ja hvor er de andre Enna! Haksnes hallo!!!!! Må prøve å riste liv i dem, eller kanskje de har funnet seg nye venner.. og jeg som har dusja i dag også og er rimelig renslig av meg...:mellow:

Smugtrener tror jeg de gjør da... dukker plutselig opp og sier "ta Ta!!! se på meg!! målet et nådd!! Ta-ta!!"

Vi tastes åkke som vi Enna! De kommer nok snart tilbake.. håper jeg :blink::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...