Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Men jeg må jo bare gjette videre på hvor du er. Og hvis landet var DIGRERT - kan det være Rusland?

Det passer iallefall bedre til superundertøy. Også virker det ut ifra beskrivelsene dine at du har samme vær som oss...?

 

 

DING DING DING DING!!! 10 poeng til BAM BAM!!!!! Russland it is!!!!

Vel det er fredag og nå skal jeg ta meg en tur på tredemølla... har gått meg en god tur gjennom skogen og er så varm at jeg ikke trenger noen særlig oppvarming før jeg setter i gang ;)

I kveld blir det taco (som nesten alltid her i huset på en fredag) og jeg holder meg unna lefsene og spiser bare grønnsaker og kjøtt. Vin derimot holder jeg meg ikke unna - ikke i kveld.

Take care all of you

JUHUUUU!!!! Jadda! Jadda! Jadda! Jeg gjettet det! :D

 

Nå skal jeg hjem. Middagen er ikke planlagt enda, men rødvinen er kjøpt inn! :P

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det bare å krype til korset og innrømme sine synder....

Fullstendig utskeielse ikveld :huh:

 

Mat? Ja, i bøtter og spann....

Rødvin? Ja.

Ost? Ja.

Sjokolade? Ja. (Er det litt unskyldt at det var 70%?)

 

Angrer jeg? Nå? Nei...

Imorgen? Definitivt!

 

Dette er tøft, dere..... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ladies!

kjapt innom - skal til butikken og kjøpe sitron og ingefær og satser på at det funker :)

Bam-Bam -du må ikke angre! Og jeg mener det seriøst. En megasprekk som du har hatt ødelegger ikke alt det du har gjort! (Det er kanskje der vi har bomma før?, hatt tilsvarende sprekk og så gitt opp?) Nei, gjort er gjort og spist er spist! Ta deg selv i nakken fra i dag og se fremover med godt humør og optimisme "dette skal vi greie"! As simple as that! I vår nye livsstil vil vi ha slike "sprekker" eller las oss kalle de nytelsesutskeielser - og det skal vi jommen meg unne oss og! Nytter ikke å være sylfideslank og komme inn i yndlingsbuksa (heheh holdt på å skrive UNDERbukse hihi) og knaske på et salatblad! Det mener iallefall jeg! Det er ikke hva vi spiser si på en fredag som teller, men hva vi spiser mellom fredag og torsdag.... nemmelig!

 

Vi tastes senere, ha en superfin lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ladies!

kjapt innom - skal til butikken og kjøpe sitron og ingefær og satser på at det funker :)

Bam-Bam -du må ikke angre! Og jeg mener det seriøst. En megasprekk som du har hatt ødelegger ikke alt det du har gjort! (Det er kanskje der vi har bomma før?, hatt tilsvarende sprekk og så gitt opp?) Nei, gjort er gjort og spist er spist! Ta deg selv i nakken fra i dag og se fremover med godt humør og optimisme "dette skal vi greie"! As simple as that! I vår nye livsstil vil vi ha slike "sprekker" eller las oss kalle de nytelsesutskeielser - og det skal vi jommen meg unne oss og! Nytter ikke å være sylfideslank og komme inn i yndlingsbuksa (heheh holdt på å skrive UNDERbukse hihi) og knaske på et salatblad! Det mener iallefall jeg! Det er ikke hva vi spiser si på en fredag som teller, men hva vi spiser mellom fredag og torsdag.... nemmelig!

 

Vi tastes senere, ha en superfin lørdag alle sammen!

 

DEFINITIVT enig med Optimista her... Jeg spiste litt snacks i går som var "utenfor regnskapet". Det var også de tre ekstra vinglassene (svaaaaak vin :P ) som jeg tok, men jeg kommer sikkert til å fortsette å kose meg med vin, noen ganger litt mer en det som er "TILLATT". Jeg prøver å holde meg unna sjokolade av den enkle grunn at jeg er redd for at jeg ikke klarer å slutte neste dag.... ellers så kommer vi til dager som du beskriver BAM BAM stadig vekk resten av livet. Litt ekstra årvåken de neste dagene, kanskje en gåtur/løpetur ekstra og noen push-ups og sit-ups.... gled deg over at du koste deg sammen med noen/en du er glad i!!!!

 

Lykke til med ingefærdrikken! gi gjerne en tibakemelding.

 

kos dere videre med at dere er fantastiske kvinner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i overkant rotete dag. Vanskelig å registrere skikkelig, men totalt har jeg nok kommet til 2000 kcal. Noe som vel ikke er helt horribelt, men det ble nådd med bla.a marengs. Det er ikke noe jeg spiser til stadighet, men du verden så godt det smakte!!! Har drukket vin (i dag, OGSÅ!!!! :blink: ) og så har det blitt litt rotetet nå i kveld. Men jeg har gått rundt i en dyrehage i timesvis :rolleyes: + en god tur fra metroen og hjem, så stillesittende har jeg IKKE vært i dag. Ikke noen trening i treningens forstand... det har det blitt lite av denne helgen. Men sånn er det jo, av og til. Man rår ikke alltid over tiden sin. Det er dumt ikke å få trent, men jeg er flink til det til vanlig, det er ikke noe jeg slutter med om jeg ikke får trent to dager på rad. Og både i går og i dag har jeg gått gode turer :) .

 

Ikke en optimal helg når det gjelder mat, det må jeg innrømme. Og nå i kveld var jeg sekunder fra å gi helt beng, men tok meg kraftig sammen. Puttet det nybakte brødet i poser uten å smake, skrudde korken på vinflaska og satte lokket på nøtteboksen. Litt stolt av det. For 5 uker siden, eller hvor lenge det er siden jeg kom meg inn i denne GLITRENDE :rolleyes::D:lol: tråden hadde jeg gitt etter.... ALL FRAMGANG ER BEDRE ENNE TILBAKEGANG... tilogmed stillstand er bedre enn tilbakegang! Akkurat nå - i skrivende stund kjennes det som om vekta er gått opp med 7 kg, tror den "artige uken" er i anmarsj.... oppblåst og litt ufyselig :huh:

 

hu hei kor det går.

 

Ok, lykke til med ny uke. Håper aller er friske (evt friskere) og at mandagen ikke er for blå... (For det er mandag morra blues... mandag morra blues.... lunker litt på kaffen ... tralla la)

jeg skal på vekta i morgen tidlig, så jeg får nok litt blues, tror jeg....... :mellow:

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotete helger skal man unngå! Opp 0,3 kg denne veiedagen :angry: . Kan jo ikke skylde på NOEN andre enn meg selv, så derfor - gjort er gjort. Back on track as I write. Matpakken er smurt. (Det er egentlig ikke noe i veien med motivasjonen :unsure: er bare litt teit av og til. ) Håper dere andre, flotte damer er der dere skal.

EN positiv ting: Midjemål var gått inn :rolleyes: Og det med 1 cm. Ikke verst, hva?

 

Glitrende dag, ladies.

 

ENNA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Good morning ladies! ;)

Enna - tusen takk for tipset - den miksturen gjorde susen! Var på nippen til å ta meg en treningsøkt i går men tenkte nei vent litt, har fremdeles litt hoste - kanskje i dag (håper det!)

 

Det går tregt med vekta - men det er 300 gram mindre enn sist(hallo nesten bare en neve med nøtter....) så nå er vekta 72,2... lurer på om jeg noen gang vil se 69 tallet... jaja det går sakte men sikkert nedover, selv om jeg ikke har trent forrige uke og vært veldig sløv med mat registreringen..så Enna det er ikke bare du som må skjerpe seg! 300 gram opp - vel du tar de fort av igjen - en ekstra runde på mølla eller styrke - svi av rundt 1000 kalorier så er du i mål med de gramma! :) kom på kickboksing meg meg for ekschempel :P to sk stælken Gundersener på treninga hadde gjort susen skarru se! :lol:

 

Vi har jo holdt på en stund nå, og til tider er jeg møkka lei! MEN jeg vil ikke tilbake til 85,5 kilo som jeg var i mai!! og vi skal nå målene våres og være stabile der! Vinkorken skal jeg stappe godt i flaska denne uken (det gikk en hel frimerkesamling i helga - og litt cognac på torsdag, medisin hihi) nå er det vann, te og kaffe som gjelder!

ha en fortreffelig dag alle sammen, må få tørket håret mitt og komme meg på jobb!

Vi tastes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

en ting til - tok midjemålet mitt nå 3 cm mindre enn sist (ca 3 uker siden jeg målte meg) og 17 cm mindre er jeg nå sammenlignet med starten i mai!! tenk det 17 cm!! Har jeg vært så feit!! 17 cm mer.... det er mye!!

 

Tittentei schubidubiduba... chachacha...schubidubiduba... så Enna grattis med den ene cm denne uka - og sjekk hvor mye du har gått ned til sammen!! :) da blir det schvung om den ene cm'eren og økningen på 300 gram blir mega-peanuts!!! vi kan faktisk gå ned selv om det ikke alltid synes på vekta!! ;)

 

vi tastes! (pokker nå ble jeg i knallhumør.. :D:lol::)B):P tenk 3 cm mindre sisten sist....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende resultat, Optimista!!!! :lol: Og så bra at den miksturen gjorde susen!!!! Hurra for sitron og ingefær!

Jeg merker godt at jeg har gått inn i cm, for den buksa jeg tvang på i fjor (og i sommer) er nå løs og ledig både rundt lår og bak.... Og den jeg kjøpte i sommer er i grenseland vid! (men den var så dyr at jeg bare må bruke den, får heller finne et belte :lol: )

 

I dag er det hjemmelaget fiskegrateng på middagsmenyen. Har funnet litt fullkornspasta, så jeg øker fiberinnholdet litt ;) .

 

Har vært ute og gått, men får se om tredemølla kan settes i sving en stund etter middag.

 

Take care

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer - så flinke dere er!!! :)

Det er så gøy å se at resultatene kommer sakte, men sikkert!

 

Godt å høre at du føler deg mye bedre, Optimista!

 

Takk for trøst i helga! Det var faktisk et øyeblikk der hvor jeg tenkte at nei, nå har jeg ødelagt ALT! Nå tør jeg ikke "snakke" med damene igjen, for jeg skammer meg sånn over å ha så dårlig kontroll over meg selv! :mellow:

 

Egentlig er det veldig skremmende når sånt skjer....

Ser jo den at selv om jeg klarer i det store og hele å legge om og leve sunnere enn før, så vil det være dager hvor man spiser ting man strengt tatt ikke burde ha spist. Samtidig er vel meningen at det er nettopp det det skal være rom for i en slik livsstil - da kan man "skeie" ut innimellom uten at det gjør noen forskjell, ganske enkelt fordi man er rett tilbake på track igjen.

 

Det som skremmer meg mest, er ikke utskeielsen i seg selv - det er MENGDEN jeg klarer å dytte i meg! :o

Når det først skjer, så er det liksom ingen grenser!!! Skulle tro jeg aldri hadde sett mat før!

 

Men da var det godt å høre fra dere at man ikke trenger å gå i grava av den grunn.....

Som dere sier, man får ikke endret det, spist er spist. Men man trenger ikke GJENTA det! Og alle de kiloene man har gått ned, de er jo ikke tilbake igjen over natta!

Men det føles sånn! Og det tror jeg har noe med at det egentlig er en helt forferdelig følelse å være så inn i hampen stappmett. Ingen ønsker å føle seg sånn!

Og kanskje kjennes det ekstra ill nå, for nå vet vi hvor godt det føles å få på seg akkurat DEN buksa igjen, være akkurat passe mett og føle tilfredsheten etter en treningsøkt. Vi liker jo det mye, mye bedre - ikke sant? Det er jo der det kjennes godt å være!

 

Men jeg skjønner ikke hvordan andre klarer det alltid...

Jeg tenker konstant på neste måltid! Hva jeg skal ha, når jeg kan spise osv.

Jeg kan gå på storsenteret å se på alle de andre som går der. Og så lurer jeg på om de også går og tenker på mat, akkurat som meg? :huh:

Når jeg ser noen superslanke, tenker jeg som så at de sikkert aldri tenker på mat. De er sikkert sånn som en sjef jeg hadde en gang. Hun kom på innimellom at hun måtte spise litt, og da var det en syltynn brødskive med to skiver gulost. Mat var liksom ikke annet enn et nødvendig onde for henne.

Går jeg forbi en cafè og ser det sitter en litt rund og god person der, ja - så blir jeg faktisk litt "stygg" i tankene mine: "Ikke rart i at du ser ut som du gjør, du som sitter der og spiser sånt klin! :unsure:

Føler meg som den "bitchen" der jeg går.....

 

 

Det ble rotete dette her, og jeg vet ikke helt hvor jeg vil hen. Kjennes bare godt å få luftet tankene litt...

Kanskje synes dere jeg er helt teit som tenker sånn, og kanskje burde jeg ikke "si" det til dere heller. Men det er nå engang slike dumme ting jeg sliter med innimellom.

Og for alt jeg vet, så gjør kanskje andre det også...

 

Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bam Bam.

Jeg kjenner meg igjen i ALT du skrev. Jeg også tenker på mat, når kan jeg spise neste gang. Her i Russland er unge kvinner ufattelig tynne! Veldig få overvektige. (Nå bor jeg i en by, da...)

Men jeg også legger merke til hva andre spiser og er litt "stygg" som du skrev... Jeg vet ikke løsningen på alt dette vi sliter med. Det må vel ligge noe i det du sier om å huske den litt ekle følelsen av alltid å ha litt trange klær, at den kjolen man har lyst på ikke sitter så fint man vil pga love handles.... Og så huske den svært ubehagelige følelsen av å være grusomt mett... DET er faktisk ikke godt i det hele tatt :blink:

 

Jeg har klart meg fint etter en min "rotete" helg. Har nettopp løpt en mil på mølla. Jeg så en episode av "broen" mens jeg løp. Kunne gjerne fortsatt, men det ble litt lite tid. I dag blir det PANNEKAKER til middag. Må gjøre noe ungene gjerne vil en gang i mellom. (For ikke å nevne at jeg DIGGER det selv :D )

Det er lite batt igjen på iPaden, så jeg gir meg.

 

Du klarer dette, Bam Bam. Vi deler.alt, så løser vi det underveis :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Kjære gode Bam-Bam!

Vi er ulike i hvordan vi tenker på mat, og som du beskriver ditt forhold til mat - at du overspiser - det kan jeg ikke si jeg har, men vel jo overspising av sjokolade når jeg fikk mine kick! Og da var det ikke bare en pose med bamsemums jeg greide å trøkke i meg - men bortimot 1 kilo smågodt! Men, tilbake til det å kun tenke på mat - Kan bruke eksempelet mitt ang. sjokolade som jeg elsker! Jeg fikk beskjed av legen min at på grunn av matintolleransen kan jeg ikke spise sjokolade. Og hva gjør jeg? jo tenker på sjokolade hele tiden - og får et enormt sug på godteri! Og resultatet var at jeg ga blanke i hva legen sa - og trøkka i meg en god dose godis! Men så tenkte jeg at nå må fokuset mitt være på noe annet; kutte ut å tenke på "det forbudte", og de gangene minnene om den gode sjokoladeplata dukka opp i skallen min - dreide jeg tankene på noe annet.Noe positivt for meg og tenkte negativt om sjokolade. Så det jeg prøver å si er at du må prøve å tenke annerledes - nett som endring av livsstil generelt. Når tenker du på mat? kan du unngå de situasjonene noen ganger? - hvis ikke, kan du i slike situasjoner prøve å aktivere tankene dine mot noe annet, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Å tenke "stygge tanker" som du sier om tykke folk som spiser - hehe det tror jeg ikke hverken du og jeg er alene om. Men jeg tror tankene gjenspeiler også det vi ikke liker med oss selv - jeg kan snakke for meg selv - men når jeg har hatt "stygge tanker" som du sier så har jeg vært i en vekt som jeg ikke har trivdes med. Faktisk (har ikke tenkt på det før du skrev dette ) så kan jeg ikke huske når jeg tenkte sånn i det siste. Og det tror jeg er rett og slett at jeg er mye mer fornøyd med meg selv!

 

Når du får mat kick og når du tenker "stygge tanker" vær ærlig med deg selv og prøv å identifisere hva det er som trigger disse tingene. Og ta tak i det! :)

 

Og skulle du fremdeles være i tvil - du er en vakker skapning som er helt normal :P

 

Håper dette kan være til hjelp for deg. Og gled deg å overvinne det du ikke liker! Det er en knallgod følelse :P

 

Hev hodet, vær stolt! Vi er alle i samme båt og jammen er vi flinke å ro i takt og i samme retning B)

 

Stor klem til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Havregrøtfrokosten fortært, matpakkene er laget :) . Føler meg meget flink. Skal på kor og russiskundervisning... "Travle"dager å være ex-patfrue :P;):rolleyes: .

Ukens to første dager gikk uten problemer... Og det er sjelden ukene som er problemene. Det er helgene. Så dermå jeg rett og slett begynne med rådene dine, Optimista. Tenke positivt på hva jeg FAKTISK KAN spise (og drikke :P ).

Ha en strålende dag.... Her regner det!

 

Enne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu godt å få bekreftet at man ikke er helt skrulling :wacko:

 

Jeg er så glad for at dere er der!!!! :)

Godt å være trygg på at dere skjønner hva jeg snakker om. Det ville kanskje fler andre rundt meg også, men man tror jo at andre har det så greit og ikke tuller med sånne teite ting som en sjøl....

 

Dere har helt rett - man MÅ ut av tankemønstre og vaner som man har lagt seg til over mange, mange år.

Slike godt opptråkka stier er veldig vanskelig å forlate, men absolutt ikke umulig - det vet vi jo!!! :)

 

I perioder har jeg jobbet veldig bevisst med slike ting. Aldri parkere på samme plass i parkeringshuset, sette meg på en plass på toget hvor jeg aller helst ikke vil sitte, velge en ny plass rundt lunchbordet på jobben hver dag, bruke annet pålegg enn vanlig osv, osv. Veldig nyttig! Man må forholde seg til alt - ikke bare følge det gamle og kjente!

 

Mitt motto er blitt :

 

IF YOU WANT A DIFFERENT RESULT - MAKE DIFFERENT CHOICES!

 

Det er faktisk både så enkelt....... og så vanskelig som det!

 

30 minutter igjen på jobb nå, så skal jeg i vei å trene! JA!

Enna - jeg prøvde intervall treninga du foreslo på mandag.

Klarte ikke å løpe på 9,5 mer enn første intervall - siden løp jeg på 9,0. Men det skal jeg klare etterhvert!!

 

Tuddelu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ungene en minihøstferie... Kjenner lysten til å ta et glass vin i kveld definitivt er til stede B) . Bør kanskje la være.

På korøvelsen min er det alltid søte kjeks og litt godteri. Det føles godt at jeg ikke en gang VURDERER å ta. Drikker kaffe eller te og syns at det er helt perfekt. :rolleyes: Kan jeg klare å bruke den "gleden" over å kose meg med kaffe -og bare kaffe- i andre matsettinger? Jfr det du skriver om positive thinking, Optimista.... Jeg er fortsatt litt på "syns litt synd på meg selv som ikke kan spise fire, fem kg pizza +nøtter og søtsaker og likevel være slank" - stadiet. Det virker på meg som om du har kommet godt over dette stadiet, Optimista. Husker hvordan du kom hjem fra tre uker i USA og hadde gåtte NED i vekt.... Du hadde rett og slett fattet poenget. Lite og ofte! Jeg er fortsatt litt sånn lite, lite, lite, lite....... Enormt. :blink:

 

Tror det som har holdt meg fra å bli virkelig tykk, er at jeg har trent. Løpt, trent aerobic/step, styrketrening, syklet og gått. Så heldigvis midt i all elendigheten ..... Jeg har gjort NOE riktig opp igjennom.

 

Neimen Enna, så depressiv jeg er i dag. Sikkert pga at det er første dag i "kjipeuka"....

Uff... Kjære dere fantastiske damer... Hold ut med meg og så står vi på i medgang og motgang :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, ladies.

 

Vil bare unnskylde at dere skulle få min deppedag tredd nedover hodet, igår... :mellow:

I dag er humøret atskillig bedre :rolleyes: , jeg har løpt intervalltrening på mølla og klarte for første gang å løpe 12 km/t i 4x2 min :P . (+ to innsatser med 11 og 11,5 km/t). Jogget rolig mellom hver innsats. Avsluttet med 4 x30 sek spurt på 15 km/t. Jeg kan ikke huske at jeg har klart å løpe 12 km/t over stort mer enn 1,30 min noen gang x1! Det hjelper å gå litt ned i vekt. Det er jo ikke store greiene - ca 4 kg, men det gjør susen på en løpetur! Neste gang blir det 3 min og vips så klarer jeg 4min :lol:

 

Jeg drakk ikke vin i går. Klarte meg egentlig bedre enn forventet på matsiden, også. Drakke en god te fra PUKKA som heter detox. Inneholder litt forskjellige ekstrakter.... vet ikke akkurat om den utfører noen detox, men den smaker godt :) .

 

Har vært i klesskapet igjen og fått meg enda en "ny" bukse og bluse!! Strålende fornøyd :D . Det har skortet litt på klær i det siste og bankkontoen er litt mager... så da er det greit med klær som blir større, ikke bare mindre ;) .

Fant også en tunika som har vært for trang de siste par årene, nå var den akkurat som den skulle (for å ta "en Optimista: SCHUBBIDUBI DAAAA!!!)

 

Så til tross for at jeg ikke syns magen og hoftene blir borte, så har jeg merkbare bevis på at det går innover.... Og tross alt, det er cm som er viktigst for meg!!!! Folk ser ikke vekttallet, de ser figuren!

 

Have a very nice day... si fra om jeg maser for mye, så skal jeg begrense "skravlingen" her inne.

 

Klem fra en Enna som tilbake i sedvanlig godt humør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna - du kunne bare prøve på å la være å skravle her inne!!! :angry: Da får du med oss å gjøre! :P

 

Skravling, sutring, latter, gråt, dans, sinne, frustrasjon, glede - vi er da her for å dele dette med hverandre, eller hva??

Som jeg har sagt til dere før - for meg betyr det kjempemasse å ha dere her som jeg kan "tømme" meg over i alle varianter alt etter som hvordan det går. Jeg merker at det går veldig mye lettere denne gangen, og veldig mye av den æren skal dere ha! Vi støtter, oppmuntrer, pisker og passer på hverandre! For min del er det liksom ikke lenger bare snakk om å gjennomføre for min egen del. Jeg vil jo ikke svikte dere heller!!! Det er blitt viktig for meg, det òg!! ^_^

 

Gratulerer med fantastisk innsats på mølla!!!

Trener du mye intervall for å bedre kondisjonen?

 

Husker du jeg fortalte deg om tilbakemeldingen fra pulsklokka?

Jeg får samme resultat hver gang.....

Makspuls ligger inne på 174 bpm. ( 220 - alder)

 

Igår trente jeg i ca 45 minutter. (Gå først på 6,0 km/h, jogge på 8,5 km/h)

 

Sonene er delt inn slik:

I sone 1 har du mellom 91-106 bpm

sone 2, 107-123 bpm

Sone 3, 124-140 bpm

Sone 4, 141- 157 bpm

Sone 5, 158-174 bpm

 

Tilbakemeldingen var da at jeg hadde hatt en puls på min 78, maks 174 og gjennomsnitt 156.

Jeg hadde tilbrakt denne fordelingen av tid i de forskjellige treningssonene :

Sone 1 - 1,23 min

Sone 2 - 1.40 min

Sone 3 - 1,57 min

Sone 4 - 6,32 min

Sone 5 - 32,10 min

 

Ifølge bruksanvisninge, så bør man ikke ligge mer enn 10 min i sone 5.

 

Jeg blir så forvirret...

Hvordan kan jeg trene opp kondisen til å klare å jogge i 30 min f eks i 8,5 km/h, men uten å ha så høy puls??

 

Skjønner ikke hvordan du klarer å løpe på 12 km/h !! Jeg er nemlig gjennomsvett så det holder og sliten etter 30 min.... :o

Er det intervall som er cluet?

 

Ble mye dette her, Enna - håper du skjønte noe av det...

 

Og igjen - grattis med flotte resultater!! Jeg synes du er kjempeflink!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam

Som jeg sa sist. Din reelle makspuls er nok mye høyere enn 174 (jeg tipper nærmere 200). Kan du endre i innstillingene på pulsklokka? Det pleier å gå an å sette inn vekt, høyde, kjønn, maks- og hvilspuls....

Oppgaven din på neste trening er følgende:Følg det jeg skrev om makspuls for en stund tilbake. (sett gjerne stigningen enda høyere...) Den pulsen klokka di viser da ... setter du som makspuls og regner ut sonene dine. Jeg kan hjelpe deg med utregningen, hvis du ikke helt finner ut av det (de fleste klokkene gjør jo det automatisk). En av fordelene med intervalltrening er at du får opp tempoet i beina. (Jeg varierer mellom fartsintervall og bakkeintervall.)

Det er lurt å variere løpetreningen litt, for kroppen venner seg utrolig fort til det meste og økonomiserer med kreftene når den vet hva som kommer.

Tar du utfordringen??? Good luck, to you :lol:

Hvis du ikke gidder å gjøre det, så blåser du i sonene og verdiene, trener som nå, men utforderer deg selv, innimellom. Etter en stund tipper jeg du vil se at du kan øke til 10 km/t og holde deg der i 30 min uten pause... og det uten at pulsen er så mye høyere enn den er i dag. (Men du må love meg at du presser deg utover komfortsonen! :P )

 

Ok. det var intervalltrening og makspuls. Hvordan går det med "Stælken"?? Er formen god, igjen? Har du slått fra deg i det siste???

Og Haksnes, henger du i stroppen?

Laks med pesto til middag i dag, godt, sunt og nokså energirikt ;) .

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hello ladies - my spinnville ladies!!

 

Det har gått litt i hundre for meg her, så har ikke hatt tid å sette meg ned å skrive til dere, sorry! :) men en ting skal jeg si klart og tydelig; Enna 1) Her skal du være ærlig med både opp og ned turer! er så enig så enig med Bam-Bam! Vi lytter til ned turene også, støtter hverandre, og gleder oss sinnsykt mye for all fremgang, liten som stor! Sånn skal det være! Dermed basta - og er noen uenige - husk "Je har b'gynt me' "sparke-båksing" haha! :)

Har nett kommet hjem fra jobb, og skal snart på trening - slag og spark i dag - må få i meg litt næring før det. Var på spinninga i går, og det gjorde godt!

Vi tastes - jeg må løpe, men ville bare innom og støtte Bam-Bam sine kommentarer og gi en liten påminnelse til deg Enna - så lenge du tar tak i frustrasjonen og lytter til gode råd- så klag i vel! Hadde du bare klagd og klagd og ikke gjort noe med det - så hadde jeg sagt i fra.

Vi er her sammen, og vi skal greie dette! ;) "I gode og onde dager " som det så fint heter :P

Stor god klem til dere fra meg!

ps - grattis igjen med resultatene Enna! du er knall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dere. Det er flott å være en av dere :) . That's for sure.

Har tatt kvelden. Nå skal jeg lese litt, så glir snart øynene igjen :rolleyes: .

 

Godnatt mine vakre ladies.

 

Regner med at du er langt inn i din søteste søvn nå, Enna vennen ;)

 

Jeg har lagt inn vekt, høyde og alder, og den regner ut alt selv. Imorgen på jobben skal jeg gå tilbake å se på hva du skrev om makspuls og printe det ut. ( Har ikke printer hjemme som fungerer for tiden)

Tenker at til uka skal jeg få til å teste makspulsen.

Idag løp jeg på 8,5 km/h. Gikk i surr i tellinga i sanger, og da jeg sjekket tiden hadde jeg løpt 7 minutter lenger enn jeg pleier! YES! :D

Og jeg kunne ha løpt lenger, men jeg måtte "løpe" (ha, ha) for å rekke toget hjem!

Det jeg kjenner, er at jeg kan være sliten etter en økt, men idet jeg går av mølla, ja da går det veeeeeldig kort tid før pusten er tilbake til det normale. Og det er jo positivt!

Min elskede og jeg har startet helga allerede ikveld.... :wub:

Reinskav, champignon, råstekte poteter og rødvin! Sukk.... Er så glad i mannen min!!!! Vi koser oss glugg ihjel.... :wub:

Skal på hyttetur fra imorgen etter jobb og resten av helga. Blir 11 stk med stort og smått. Kjenner at jeg gleder meg masse til kvalitetstid med familie som jeg er så glad i!!! :D Vet at det kommer til å bli mange utfordringer i matveien, men jeg skal klare å fnne en gyllen middelvei som jeg kan gå god for! Dessuten så håper jeg på en laaaang og god tur i fjellet på lørdag. Det er meldt strålende vær - så det er bare å ta bena fatt!! Gleder meg!! :)

 

Optimista - selv om du har det travelt, så finnes vi her når du har et pusterom! Håper alt går bra for deg!! :)

 

Haksnes - er det "liv" i deg???

 

 

 

En god natt ønskes dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Nett kommet ut av dusjen etter en knall treningsøkt, og vet at i morgen kommer jeg til å kjenne dette... :blink: tok først 50 minutter på mølla - gå fort motbakke og løping - løping ble det mest av så det er jeg stolt av! Så var det hehe på godt norsk spark båksing hehe :lol: og himmel og hav i dag var det beintøft. Knoklene mine er skikkelig såre nå - til og med blodutredelse på høyre hånd!! men knall morro! så har nok svidd av en del kalorier i dag! Meget fornøyd!,

I morgen skal jeg bare jobbe og så rett hjem og ta helg. Ingen trening da, det er allerede bestemt! :P

Bam-Bam, kos deg masse på helgetur! Nyt god mat og drikke, men husk alt med måte! :) og gå deg en god tur på lørdagen som du nevnte. Avslutt med litt situps, planke og litt pushups (stå på knærne, da greier du det! ) da får du litt styrke og! Syns du er flink med løpinga jeg! Det går fremover! Stolt av deg! :D

Er så enig så enig med dere, er utrolig godt å ha dere her! i går hadde jeg faktisk tenkt å ikke trene, men da jeg leste om hva dere gjorde, kunne jeg ikke være dårligere! Enkel motivasjon kaller man det! Tusen takk!

Nå skal jeg få i meg litt kveldsmat, så nyte min verkende kropp og sovne med et fornøyd smil rundt munnen! Greide forresten å treffe det jeg skulle i dag, og det er jo en knallfremgang! Spark og slag begynner virkelig å sitte godt nå - og fikk faktisk skryt av instruktøren i dag og! (må da skryte litt av meg selv her!) men skal ikke møte hu godeste C. Brekhus! :P

 

Ha en super kveld damer, og er dere ikke innom her i helgen så ønsker jeg dere en knallherlig helg! Nyt alt med måte, lev og nyt det gode i livet! B)

Vi tastes! Natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bra link

 

http://www.trening.no/kosthold/4189.o2.html

 

Syns i det hele tatt at trening.no er en bra nettside. Skikkelige fork som skriver og de viser til studier, men informerer også om at noen av studiene ikke trekker klare slutninger. Har mange gode tips til kost og trening.

 

Nå har jeg sittet foran daten og surret i lang tid.... det går fort timer når man leser interessante nettsider :)

 

God helg

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld. Trosset skikkelig høstvær og løp ut! Fant ut at det går fint å løpe alene her, også. Så det blir nok noen flere uteturer på meg før vinteren setter inn. Det er mye deiligere å løpe ute enn inne. Nå skal jeg snart kose meg med champagne (russisk etterlikning ;)). Vi prekæs.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart kose meg med champagne (russisk etterlikning ;)).

 

Det ble litt rødvin i steden. :rolleyes:

 

Bam Bam, to ting:

Først - jeg blir så glad av å høre at du er glad i mannen din - og SIER DET!!! Fantastisk. Det burde sies oftere! Jeg er også veldig glad i mannen min... :wub:

Håper hytteturen ble bra og at du fikk deg en skikkelig god tur i går.

 

For det andre:

Gikk inn på nettsiden til i Form.nu (obs, .nu, ikke .no!) og testet hvilken puls jeg skulle ha når jeg trener. Først la jeg inn riktige mål, min makspuls og hvilspuls. Fikk at jeg skulle ligge mellom 157-178, så satt jeg inn alder i stedenfor makspuls og fikk opp 139-157... så da ser du, da blir plutselig den pulsen jeg skal ha når jeg løper fort den samme som langkjøringspulsen i det første tilfellet...

 

Søndag formiddag... MØKKAVÆR ute, hadde planer om dyrehagen, men det gidder jeg ikke i dette været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...