Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Gjest haksnes

Hallaisen Graciegirl! Utrolig kjekt å høre at jeg har greid å motivere deg til spinning! ;) Det gjør meg virkelig glad! Og at jeg greier å spre litt humor her også! Er man litt deppa og nedfør så er det så mye "lettere" å trøste seg med ting vi ikke skal trøste oss med. Trening og sunn mat går mye lettere når man er i godt humør og pågangsmot!

Hadde tenkt å ta fri i dag, men når jeg hører du skal på spinning kl. 2000 vurderer jeg sterkt å gjøre det samme. er spinning hos meg kl 2000 også.... tenke tenke... vel først skal jeg ta en kort dag på jobben, så til wahwah og ta litt behandling (premie pga vektreduksjonen) så, ja kanskje en økt i dag skal det bli. Får se.

 

Sola skinner og sommeren tror jeg sannelig meg er her. Og så rett som du sier, vi er her og backer hverandre opp. Når jeg er på ferie i USA skal pc være med, men får kanskje ikke logget meg inn så ofte som når jeg er hjemme io kongerike Noreg....

 

Og Haksnes - jeg er så enig så enig med Graciegirl - du skal kose deg i bryllupet og svinge deg om og være stolt!! Du kommer nok til å sprenge trimpoengskalane her etter en kveld/natt på dansegulvet! Gleder meg til referatet ditt! :)

Klem til dere alle fra Optimista :)

 

Hallo Graciegirl og Optimista,

 

Ja hva skulle jeg gjort uten dere

TUUUUUUUUUUsen takk for masse gode tilbakemeldinger, jeg er rørt over hvordan vi damer kan bakke hverandre opp i tider hvor vi trenger litt ekstra...

Dere er så utrolig flinke, og jeg skjønner at jeg har mye og ta igjen på spinning sete... Tidligere hadde jeg min. 3 spinning økter i uka, men pga. to operasjoner etc etc... har jeg liksom ikke kommet igang igjen. Spinning er moror og sykt effektivt for kondisen, iallefall for meg. Jeg svetter som en oppheta dampveivals, og puster som en flodhest...

Nei, vet dere hva jenter - idag skal jeg virkelig ta en time spinning, nå er det slutt på og være støttemedlem hos Elixia!!!

 

Nå er jeg helt klar med det jeg skal forberede til bryllupet, og bare gleder meg :) Talen er i boks, undertøy, kjole , sko, veske, og håret blir på plass på lørdag kl. 10.00.. Ja til og med en champagne i kjøleskapet er på plass , jeg skal nok tenke litt fornuftig på lørdag, men etter kl. 15.00 da for det jaggu bære eller briste - da skal jeg kose meg og nyte bryllupsfest på vakre Frognerseter`n i Oslo :D

 

Når det gjelder humor ; ja jeg ler her inne når jeg leser innimellom så tårene triller. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det dere skriver - et inspirerende og morsomt forum jeg har kommet inn i iallefall :)

Idag er det siste arbeidsdag før helga...herlig...nyte nyte nyte...

Vi damene som tross alt er på 79-tallet må jo få lov og kunne smile litt...tralalalalalala ;)

 

Ha en fortryllende dag jenter , så tastes vi snart igjen :-)

klem fra Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Optimista

Halloen damer!

God morgen god morgen - oppe og ikke gråter? Ja ser at Haksnes er oppe og smiler og det er flott! Og du har jo masse å glede deg til nå i helgen! :) Hvis du og begynner på spinning kan vi kanskje begynne å kalle oss "The spinnville three"...... hehe

 

Og Graciegirl; tusen takk for at du fikk meg til å ta en økt i går - ja baken min var godt limt i sofaen, men når jeg visste at du skulle på spinning, kunne jeg ikke være dårligere. Så det ble en time spinning (pust pes) og 45 min styrke!! Og jeg prøvde dongeribuksa mi på tirsdag (den blå) og jepp fikk den på meg, men det mangler litt før jeg vil gå med den!! Fremgang fremgang fremgang!!

 

Brukte en "premie" i går - sånn delmål da jeg har fått disse resultatene. Premie nr. 1 var litt schpaaaaaaa - og jeg tok en skikkelig ansiktsbehandling i går med massasje (litt). Gud hvor herlig, føler jeg har fått et nytt fjes!! Neste premie er skikkelig kroppbehandling har jeg bestemt meg for - blir nok rett føre ferie i slutten av juli! Det er vel sånn at når man er i godt humør og føler seg litt fresh da er man bare så perfekt og ja kan jeg kalle det "vandrende beibes i 40++ årsa hihi.... syns jeg ser dere trippe av gårde og vrikke på rumpa... jeg gjør det iallefall (må passe meg for isjasjen at jeg ikke vrikker den på meg igjen hahaha) - det var det med alderen da...

 

Nå må jeg visst jobbe litt! Ha en superduper dag, nyt det nydelige været!! Vi tastets!! ;) stor klem til dere fra Omtimistiske Optimista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen damer!

God morgen god morgen - oppe og ikke gråter? Ja ser at Haksnes er oppe og smiler og det er flott! Og du har jo masse å glede deg til nå i helgen! :) Hvis du og begynner på spinning kan vi kanskje begynne å kalle oss "The spinnville three"...... hehe

 

Og Graciegirl; tusen takk for at du fikk meg til å ta en økt i går - ja baken min var godt limt i sofaen, men når jeg visste at du skulle på spinning, kunne jeg ikke være dårligere. Så det ble en time spinning (pust pes) og 45 min styrke!! Og jeg prøvde dongeribuksa mi på tirsdag (den blå) og jepp fikk den på meg, men det mangler litt før jeg vil gå med den!! Fremgang fremgang fremgang!!

 

Brukte en "premie" i går - sånn delmål da jeg har fått disse resultatene. Premie nr. 1 var litt schpaaaaaaa - og jeg tok en skikkelig ansiktsbehandling i går med massasje (litt). Gud hvor herlig, føler jeg har fått et nytt fjes!! Neste premie er skikkelig kroppbehandling har jeg bestemt meg for - blir nok rett føre ferie i slutten av juli! Det er vel sånn at når man er i godt humør og føler seg litt fresh da er man bare så perfekt og ja kan jeg kalle det "vandrende beibes i 40++ årsa hihi.... syns jeg ser dere trippe av gårde og vrikke på rumpa... jeg gjør det iallefall (må passe meg for isjasjen at jeg ikke vrikker den på meg igjen hahaha) - det var det med alderen da...

 

Nå må jeg visst jobbe litt! Ha en superduper dag, nyt det nydelige været!! Vi tastets!! ;) stor klem til dere fra Omtimistiske Optimista!

 

 

Hallo jenter,

 

Måtte bare raskt innom - det er ikke veiedag idag, men vekta sto nå der og ba pent om jeg kunne trå opp på den....78,4 ..jaaaaaaa det går nedover, og jeg smiler :D

 

Nå skal jeg kjøre bruden og hente kjolen hennes, så dette ordner seg.

Det regner i Oslo idag, men imorgen har vi best. sol og vakker ramme rundt bryllupet :)

 

Ha en strålende fredag og helg, jeg er nok helt sikkert tilbake på søndag :)

 

...gleder meg til champis nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallo jenter,

 

Måtte bare raskt innom - det er ikke veiedag idag, men vekta sto nå der og ba pent om jeg kunne trå opp på den....78,4 ..jaaaaaaa det går nedover, og jeg smiler :D

 

Nå skal jeg kjøre bruden og hente kjolen hennes, så dette ordner seg.

Det regner i Oslo idag, men imorgen har vi best. sol og vakker ramme rundt bryllupet :)

 

Ha en strålende fredag og helg, jeg er nok helt sikkert tilbake på søndag :)

 

...gleder meg til champis nå ;)

Grattis!!!!! 78,4 er supert!! hmm det må bli min neste vekt det hvis jeg går ned en kilo til... juhuuuu! Skal vi ha en liten intern konkurranse frøken/fru H? hehe det hadde vært noe!! Hmm leser du dette før festen i morgen kommer du nok til å tømme farrisbeholdningen på hotellet og danse ut 3 par sko.... hmmm jeg må nok spinne som f...jeg hehehehe ;)

Ha en riktig god bryllupsfeiring, nyt det og smil med både kropp og sjel! DET fortjener du virkelig! Vi tastes når du er tilbake..

riktig god helg! klem fra evige optimista! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Grattis!!!!! 78,4 er supert!! hmm det må bli min neste vekt det hvis jeg går ned en kilo til... juhuuuu! Skal vi ha en liten intern konkurranse frøken/fru H? hehe det hadde vært noe!! Hmm leser du dette før festen i morgen kommer du nok til å tømme farrisbeholdningen på hotellet og danse ut 3 par sko.... hmmm jeg må nok spinne som f...jeg hehehehe ;)

Ha en riktig god bryllupsfeiring, nyt det og smil med både kropp og sjel! DET fortjener du virkelig! Vi tastes når du er tilbake..

riktig god helg! klem fra evige optimista! :)

 

 

Hallo jenter,

 

oi oi oi...for en helg. Gårsdagens bryllup var en fantastisk dag :D

Vakker vielse, nydelig mat & drikke - og får en velsmakende bryllupskake..jøje meg der hadde ikke GR noe og gjøre..namnamnam..Jeg storkoste meg :) Talen min til brudgommen satt akkurat der jeg ønsket at den skulle sitte, og når den var talt - da koste jeg meg skikkelig..svingte meg rundt på parketten, og feste med de unge ut i de sene nattetimer...Merker den idag ja.. fyser på cola, potetgull ....ja det har gått en liten bolle med sørlands chips da....

Spiller ingen rolle, denne helga har vært i hodet mitt i over 1 år, denne helga har vært satt av til akkurat koooos og moro...

Kjenner jeg meg rett blir det nok tidlig kvelden på mor idag, og imorgen er ei ny uke, og nue muligheter.

 

Håper dere har kost dere i helga også :)

klem fra Haksnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallo jenter,

 

oi oi oi...for en helg. Gårsdagens bryllup var en fantastisk dag :D

Vakker vielse, nydelig mat & drikke - og får en velsmakende bryllupskake..jøje meg der hadde ikke GR noe og gjøre..namnamnam..Jeg storkoste meg :) Talen min til brudgommen satt akkurat der jeg ønsket at den skulle sitte, og når den var talt - da koste jeg meg skikkelig..svingte meg rundt på parketten, og feste med de unge ut i de sene nattetimer...Merker den idag ja.. fyser på cola, potetgull ....ja det har gått en liten bolle med sørlands chips da....

Spiller ingen rolle, denne helga har vært i hodet mitt i over 1 år, denne helga har vært satt av til akkurat koooos og moro...

Kjenner jeg meg rett blir det nok tidlig kvelden på mor idag, og imorgen er ei ny uke, og nue muligheter.

 

Håper dere har kost dere i helga også :)

klem fra Haksnes

Halloen flotte damer!

Ja er helt enig med deg Haksnes, du skal ha all god samvittighet at du har kost deg i helgen! Det skulle bare mangle. Det er ikke det du spiser og drikker på en slik dag som teller, men det du får i deg mellom slike festdager!!

Jeg har vært passe flink og passe mindre flink i helge syns nå jeg. Vurderte å ta meg en tur til posten for å skaffe flere frimerker for GR har vært gjerrig i utdeling der synes nå jeg.... halv flaske vin i uka - hallo i luken!! velvel... Men hva har nå jeg gjort. Trente på lørdag - en time spinning og 30 min styrke (CXworks heter det, knalleffektivt). Så tok jeg og min mann oss en tur til et vennepar og grillet der. De har et nydelig landsted. Syns jeg var flink å spise fornuftig mat. Det kom både brente mandler, nøtter, chips og sjokolade på bordet og jeg spiste kun en sånn liten sjokoladeflakse med cognacfyll....jaja Haksnes det var ikke sånn vanlig flaskestørrelse - 4 cm høy tipper jeg. Syns jeg var flink jeg!! Så ble det litt vin (2, nei 3 glass ble det) og 2 cognac. Var litt stolt av meg selv at jeg ikke ledet et storangrep på skålene...

Kom hjem i dag og lurte på om jeg skulle ta meg en treningsøkt, men fant ut at det var meget behagelig å ligge på sofaen og heller se på andre svette på tv - EM.

I morgen blir det andre boller , da skal jeg ta meg en treningsøkt og veie meg på tirsdag, eller kanskje jeg skal veie meg i morgen? GR gruppa har ferie nå...

 

Spent på hvordan du Graciegirl har hatt det! Gleder meg til å høre om spinningsøkten din Haksnes - ja du har lovet at du skal begynne med det til uka... løfte er et løfte vettu...;)

Vi tastes sånn plutselig!! Ha en super søndag kveld! klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen flotte damer!

Ja er helt enig med deg Haksnes, du skal ha all god samvittighet at du har kost deg i helgen! Det skulle bare mangle. Det er ikke det du spiser og drikker på en slik dag som teller, men det du får i deg mellom slike festdager!!

Jeg har vært passe flink og passe mindre flink i helge syns nå jeg. Vurderte å ta meg en tur til posten for å skaffe flere frimerker for GR har vært gjerrig i utdeling der synes nå jeg.... halv flaske vin i uka - hallo i luken!! velvel... Men hva har nå jeg gjort. Trente på lørdag - en time spinning og 30 min styrke (CXworks heter det, knalleffektivt). Så tok jeg og min mann oss en tur til et vennepar og grillet der. De har et nydelig landsted. Syns jeg var flink å spise fornuftig mat. Det kom både brente mandler, nøtter, chips og sjokolade på bordet og jeg spiste kun en sånn liten sjokoladeflakse med cognacfyll....jaja Haksnes det var ikke sånn vanlig flaskestørrelse - 4 cm høy tipper jeg. Syns jeg var flink jeg!! Så ble det litt vin (2, nei 3 glass ble det) og 2 cognac. Var litt stolt av meg selv at jeg ikke ledet et storangrep på skålene...

Kom hjem i dag og lurte på om jeg skulle ta meg en treningsøkt, men fant ut at det var meget behagelig å ligge på sofaen og heller se på andre svette på tv - EM.

I morgen blir det andre boller , da skal jeg ta meg en treningsøkt og veie meg på tirsdag, eller kanskje jeg skal veie meg i morgen? GR gruppa har ferie nå...

 

Spent på hvordan du Graciegirl har hatt det! Gleder meg til å høre om spinningsøkten din Haksnes - ja du har lovet at du skal begynne med det til uka... løfte er et løfte vettu...;)

Vi tastes sånn plutselig!! Ha en super søndag kveld! klem fra meg

 

FLOTT Optimista :)

Du har steinkontroll på dette, og treninga di er jeg mektig imponert over.

Jeg har lovet ; og jeg skal en tur på spinning idag ! Tror muligens jeg holder meg til en 40 min. time, men alt er bedre enn ingenting.

Jeg er nødt og legge meg i hardtrening, skal sykle Vasaloppet 10 august , riktignok ikke hele på 9 mil, men dog 4 mil skal vi igjennom.

Til helga tar vi med sykla på hytta, så der blir det nok tilbakelagt noen m il i ukene fremover...

 

Mandag idag , sola skinner og jeg har startet nedtelling til ferie. Selv om det er først fra den 14 juli, men det går fort dit nå !

 

Godt og ha dere her, vi gir gass også denne uka jenter..

Ha en flott uke, lag en deilig middelhavspai til middag og nyt det som er av sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære spinnville damer :)

 

Bryllupet høres fantastisk ut, Haksnes. Godt å høre at du hadde en strålende kveld.

Optmista, du imponerer stadig. Denne gangen med måtehold på grillkveld. Det er jo supervanskelig når skåler med godis står framme en heeeeeeeeeeeeeeeel kveld!

 

Selv er jeg fornøyd med ukas innsats, selv om vekta står stille på 79,7. Jeg begynner å lure på om kroppen er så fornøyd med å se 79-tallet at den sier seg fornøyd?! Det er jo helt FEIL! Jeg har 9,7 kg som skal AV, AV, AV.

Uka er jeg veldig fornøyd med. Snitt kosthold på 6,8 og over 7 trimpoeng. Gikk en god tur på en time i går. Hadde forventet å ta av noe, men gir meg ikke.

 

Ønsker dere en super uke. Flytter inn i nytt i dag, og har uka på å komme ut av det gamle. Mulig jeg ikke stikker innom her så mye, men jeg kommer tilbake :)

 

KLEM til dere, kule damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God ettermiddag Spinnville damer!

Jeg veide meg i dag - ja det ble et ett tall men det manglet en null - grrrrrrrrrr bare 100 gram - pokker det er jo før og etter et dobesøk det! hmf...jaja de sier at vi må regne med å stagnere en uke eller to og jeg har jo gått ned en kilo i uka, men jeg var jo så godt i gang!!! grrr hmf...ikke noe schubaduba-dans i dag. Vel en liten en kanskje - har gått ned 2 cm i liv-vidde siden forrige uke, så noe positivt skjer...

Vel det blir nok en pust og pes økt i dag - og hva står nå på menyen lurer dere på? Jepp, riktig - det blir spinning (og kanskje litt bakkegåing som straff siden det ble bare 100 gram reduksjon...) og styrke for mage og rumpe... og INGEN sjokolade eller rødvin i dag! merker jeg er en smule supermegapottesur på meg selv... men som jeg sier til dere - reduksjon eller stagnasjon er bedre enn økning... hmf - høres så utrolig mye bedre ut når jeg sier det til dere... hmf....

nok hmf og grr fra meg nå; hva har de spinngale damene gjort i dag da? Superflinke og bevegd skrottene og knasket på en selleristang tipper jeg? jeg må vel over til selleristang hvis stagnasjonen varer - jeg har jo spist de kaloriene jeg skal og da, men nei huff skulle ikke snakke om meg selv nå...;)

Humøret kommer på topp når man svetter ogsliter som en gal, det er visst noen hormoner som pumpes ut i kroppen da som skal være megabra for oss - husker ikke hva det var, ikke testosteron eller hva det nå heter for det er for mannfolk... men noe på e tror jeg det var. Blir visst knallhappy av dem og har jeg hørt - fy pokker her skal det bli masse latter og glede i kveld når jeg sleper meg hjem fra treningen!!

Vi tastes fruer, og uansett motbakke så gir vi ikke opp, det er alltid en av oss som dytter de andre (eller stikker dem) i baken for å få litt fremgang.. auch ikke så hardt da...

;) Vi tastes! klem til dere fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest banderas

Jeg blir gjerne med. Skal også ned 12 kg. Klarte det for 2 år siden men gikk opp igjen. Denne gangen vil jeg ikke la det skje:-)

 

Hei alle sammen!

 

Jeg er ei jente på 40 år som skal ned 12 kg. Er lei av å gå opp og ned de samme 10 - 15 kg med jevne mellomrom. Målet denne ganger er en ENDRING AV LIVSSTIL og ikke en slankekur.

 

Håper andre jenter/damer har lyst til å slå følge på veien. Selv er jeg ca 170 cm høy og veier 82 kg. Målet er 70 kg. Det er en blanding av trivselsvekt og en vekt jeg av erfaring vet at jeg klarer å holde over tid.

 

Liker godt å trene, men sliter med motivasjonen etterhvert som kg øker på. Derfor ville det være fint å ha noen andre å "konkurrere" med her inne.

Merker at sofaen fanger, etter en dag med jobb og familie, selv om det er fine turmuligheter i nærheten. Vurderer å skaffe meg en dings som teller skritt!

 

Jeg har ikke satt noen sluttdato for vektnedgangen. Målet er å gå ned mellom 0.1 - 1 kg hver uke, så tar det den tiden det tar.

 

Første delmål er 80 kg - ønsker å nå dette før jeg fyller 41 i midten av juni :)

 

Håper å høre fra noen som kjenner seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

God ettermiddag Spinnville damer!

Jeg veide meg i dag - ja det ble et ett tall men det manglet en null - grrrrrrrrrr bare 100 gram - pokker det er jo før og etter et dobesøk det! hmf...jaja de sier at vi må regne med å stagnere en uke eller to og jeg har jo gått ned en kilo i uka, men jeg var jo så godt i gang!!! grrr hmf...ikke noe schubaduba-dans i dag. Vel en liten en kanskje - har gått ned 2 cm i liv-vidde siden forrige uke, så noe positivt skjer...

Vel det blir nok en pust og pes økt i dag - og hva står nå på menyen lurer dere på? Jepp, riktig - det blir spinning (og kanskje litt bakkegåing som straff siden det ble bare 100 gram reduksjon...) og styrke for mage og rumpe... og INGEN sjokolade eller rødvin i dag! merker jeg er en smule supermegapottesur på meg selv... men som jeg sier til dere - reduksjon eller stagnasjon er bedre enn økning... hmf - høres så utrolig mye bedre ut når jeg sier det til dere... hmf....

nok hmf og grr fra meg nå; hva har de spinngale damene gjort i dag da? Superflinke og bevegd skrottene og knasket på en selleristang tipper jeg? jeg må vel over til selleristang hvis stagnasjonen varer - jeg har jo spist de kaloriene jeg skal og da, men nei huff skulle ikke snakke om meg selv nå...;)

Humøret kommer på topp når man svetter ogsliter som en gal, det er visst noen hormoner som pumpes ut i kroppen da som skal være megabra for oss - husker ikke hva det var, ikke testosteron eller hva det nå heter for det er for mannfolk... men noe på e tror jeg det var. Blir visst knallhappy av dem og har jeg hørt - fy pokker her skal det bli masse latter og glede i kveld når jeg sleper meg hjem fra treningen!!

Vi tastes fruer, og uansett motbakke så gir vi ikke opp, det er alltid en av oss som dytter de andre (eller stikker dem) i baken for å få litt fremgang.. auch ikke så hardt da...

;) Vi tastes! klem til dere fra meg;)

 

Hallo jenter...

Vi skal ikke gi opp noen av oss, og Banderas er vel også velkommen her..flere som kan bakke hverandre opp, desto bedre.

 

Optimista & Graciegirl - dere ruler jo her inne.. Jeg har så utrolig mye glede av det som blir skrevet her :D og jeg flirer godt.

Jeg har vært på spinning idag da...urgh..puh..pes... 55 min med beinhart kjør ( synes nå jeg da..) svetten spruter ut av panna mi, pusten går tungt og urytmisk, og jeg forbanner hu derre som sitter i front med mikken og prater nærmest uten og være det minste tungpusta...!!!

Fy fa..... jeg klarer vel knapt og gå imorgen, godt de fleste er på ferie på jobben, for dette blir rar gange opp trappene tror jeg det er jo evigheter siden jeg har vært på spinning...

Godt gubben er på reise...hehe :P

 

Denne uka har jeg ikke målt cm. enda, men det skal jeg gjøre imorgen sammen med veieseansen...urghh... gruer meg litt til det..

Uansett girls - jeg synes vi er utrolig flinke, og vi har grunn til og klappe oss sjøl på skulder`n og si " nå har du vært drit flink, dette går rette veien " , plutselig en dag er den buksa, eller den kjolen akkurat passe..kanskje til og med litt for stor !!! Tenk på det a jenter...ååååååå...det kribler når jeg tenker på alt som henger i skapet og som har krympa, jeg ska ta tilbake kontrollen over det "fuktige" klimaet vi har som krymper tøyet vårt !!!

 

Husk på at vi faktisk har noen delmål - viktig og ikke glemme de oppi detta her... Vi vil gjerne ned 10-12 kg, men skal slett ikke være missfornøyd om vi nå "bare" har gått ned 3-5 kg... Vi MÅ ikke gi opp ;)

Sommer`n går fort, og høsten er en tid for seg selv...etter høsten kommer tid for julebord - har vi ikke en kjole i skapet vi kunne tenke oss og ha på ??? Langsiktig planlegging, ett og ett skritt nærmere målet, gjør ingenting om vi bruker 2 eller kanskje 3 ekstra måneder ???

Dagens oppkvikker fra meg....ja så får vi se i morgen da....

 

God kveld jenter, vi tastas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Spinnville damer og Banderas, heng deg på. En liten advarsel ; her er det fri tale om selvskryt (mest det da...) og forbannelse over sprekker og manglende fysisk aktivitet og selvkontroll, alt godt blandet og spedd ut med en haug med galgenhumor!

 

Jeg begynte å legge ut i det vide og brede om spinning - resultatet er at Graciegirl og Haksnes (som i dag så styggemannen i hvitøyet visst... haha ler meg skakk)har begynt å tråkke som fy og jeg som ikke kan gi meg nå for da spinner de forbi meg...så heng deg på spinningsbølgen, dablir du en ekte spinnvill beibe! :)

 

Var på treningsøkt i dag og straffet meg seg selv noe in for j...elig pga sprekken i helgen - det ble først 45 minutter motbakkegåing på tredemølla - bakken var bratt (snitt 7 %) og farten mellom 6,5 - 7,5 km/t. hehe måtte ta en absolutt nødvendig pause 15 min ut i gangen - bevegelsene fikk visst fart på tarmene mine - eh det var vel en fin måte å si det på? kanskje jeg alikevel har gått ned mer enn 100 gram denne uka allikevel.hehe... hmmm Nuvel nok om det, så var det en time på spinning, og ja Haksnes jeg irriterer meg grenseløs over instruktøren som ikke blir andpusten, og ser like fresh ut etter en time. Gled deg til gangen din i morgen og trapper - been there, done it..... ouch ...men kollegaer får seg en knall latter så du sprer jo litt glede da hihihi... Det lureste du gjør er å ta en ny "lett økt" - (hva nå det er i en spinningsal...)i morgen for å få gang musklaturen din!

Nei, nå venter sofaen, fortjener å ligge vannrett ut i den nå synes nå jeg. I morgen venter en ny positiv dag med stangseleri i kjeften og spinningsko knytt på labbene mine og lekkert svettepannebånd rundt nepa. I morgen er det spinning igjen og styrketrening i sal.... kom igjen dere andre ikke hvile på laurbærene, vi skal ned i vekt, sakte men sikkert!

 

Vi tastes, ha en fortreffelig sunn aften! ;) Optimista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen Spinnville damer og Banderas, heng deg på. En liten advarsel ; her er det fri tale om selvskryt (mest det da...) og forbannelse over sprekker og manglende fysisk aktivitet og selvkontroll, alt godt blandet og spedd ut med en haug med galgenhumor!

 

Jeg begynte å legge ut i det vide og brede om spinning - resultatet er at Graciegirl og Haksnes (som i dag så styggemannen i hvitøyet visst... haha ler meg skakk)har begynt å tråkke som fy og jeg som ikke kan gi meg nå for da spinner de forbi meg...så heng deg på spinningsbølgen, dablir du en ekte spinnvill beibe! :)

 

Var på treningsøkt i dag og straffet meg seg selv noe in for j...elig pga sprekken i helgen - det ble først 45 minutter motbakkegåing på tredemølla - bakken var bratt (snitt 7 %) og farten mellom 6,5 - 7,5 km/t. hehe måtte ta en absolutt nødvendig pause 15 min ut i gangen - bevegelsene fikk visst fart på tarmene mine - eh det var vel en fin måte å si det på? kanskje jeg alikevel har gått ned mer enn 100 gram denne uka allikevel.hehe... hmmm Nuvel nok om det, så var det en time på spinning, og ja Haksnes jeg irriterer meg grenseløs over instruktøren som ikke blir andpusten, og ser like fresh ut etter en time. Gled deg til gangen din i morgen og trapper - been there, done it..... ouch ...men kollegaer får seg en knall latter så du sprer jo litt glede da hihihi... Det lureste du gjør er å ta en ny "lett økt" - (hva nå det er i en spinningsal...)i morgen for å få gang musklaturen din!

Nei, nå venter sofaen, fortjener å ligge vannrett ut i den nå synes nå jeg. I morgen venter en ny positiv dag med stangseleri i kjeften og spinningsko knytt på labbene mine og lekkert svettepannebånd rundt nepa. I morgen er det spinning igjen og styrketrening i sal.... kom igjen dere andre ikke hvile på laurbærene, vi skal ned i vekt, sakte men sikkert!

 

Vi tastes, ha en fortreffelig sunn aften! ;) Optimista ;)

 

juhuuuu...jabbbadabbba duuuuuu.....Vekta har stått stille, altså på 78,4 - jeg hadde ikke lagt dette inn i arbeidsboka mi i sist uke, men når jeg gjorde det nå så sier jo den at jeg har gått ned tot. 4,6 kg. siden jeg starta 15 mai - jeg er kanon fornøyd...tralalalalalalalalalala :D

At den sto stille er helt ok, etter denne helgen jeg hadde nå...Jenter vi er så sinnsykt gode på og være flinke....På søndag når jeg egentlig hadde lyst og stype oppi bolle med potetgull, sjokolade , drikke cola etc. etc.. så hadde jeg oppi hue mitt at ; neida jenta mi, ikke la deg friste..ta deg et eple !! Ikke at det smakte så godt da men....

 

jeg har ikke gangsperre etter spinninga igår...detta går så fint atte... :rolleyes:

 

Idag skal jeg lage middelhavspai til middag - den er super god jenter , også så lettvint.

Vi høres veldig snart igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Haksnes - den derre middelhavspaien - oppskrift please?

hmf...ikke gangsperre nei.... verden er urettferdig.... ok ok glad på dine vegne... :) regner med at det blir en spinningsøkt på deg før du nyter paien?.....

Flott det med vekta di! Grattis!! :) du er på rett vei og det er flott å høre! Vi nærmer oss målene våre, før vi vet ordet av det er det en haug med mannfolk som kommer til å få whiplash når de ser oss vandre stolt og selvsikker rundt i by'n... woooooow... syns jeg hører det! :) hihi

Ha en super dag, we are the Spinnville Beibes! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Haksnes - den derre middelhavspaien - oppskrift please?

hmf...ikke gangsperre nei.... verden er urettferdig.... ok ok glad på dine vegne... :) regner med at det blir en spinningsøkt på deg før du nyter paien?.....

Flott det med vekta di! Grattis!! :) du er på rett vei og det er flott å høre! Vi nærmer oss målene våre, før vi vet ordet av det er det en haug med mannfolk som kommer til å få whiplash når de ser oss vandre stolt og selvsikker rundt i by'n... woooooow... syns jeg hører det! :) hihi

Ha en super dag, we are the Spinnville Beibes! :P

 

Heisan Optimista,

 

Middelhavspaien finner du under oppskrifter/middag på GR siden :)

Flere typer og velge mellom der...

 

Ikke spinning idag, de eldste unga kommer på middag.. får heller ta med bikkjene og gå en tur idag - må jo bevege på oss...

 

hehe...mannfolka skal jammen få sitt og stri med når "the spinninglady" hever blikket rister på svansen, og stolt spankulerer ute blandt folk...yeah...yeah :D

 

Nyyyyyyt dagen, og kos dere jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen damer!

Siden Haksnes skal lage pai og kose seg med sunn mat og familie og graciegirl er opptatt med flytting så ser det ut som om jeg må trene for dere alle sammen...;) Vel flytting Graciegirl er bra trening det!! Sitter og lader batteriene nå - er litt øm i leggmusklaturen i dag grunnet krampe i begge leggene da det gjensto 20 spinning i går - men jeg ga meg ikke!! Og det er greit å få beveget skrotten og få i gang blodsirkulasjonen igjen... smugtitter bort på sofaen, det gjør jeg, men nei nå skal jeg være streng med meg selv... sukk - får trøkke i meg en banan først... lekkert syn...torsdag og fredag er det meldt knallvær og da skal jeg nyte sol - få fregner på nesa og sløve i solsengen med knallgod samvittighet!

Vi tastet! ;) ha en super dag videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

halloen ladies -

kort innom, jeg trente for dere.....aldri igjen, jeg er dønn sliten...pjuh...dette kommer jeg til å kjenne i morgen...hvor er gåstolen... kommer til å sove godt i natt.... ;)dere skylder meg en treningsøkt bare så dere vet det hehe!:) og jeg skal få velge aktivitet! Jippi!

 

Vi tastets! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

halloen ladies -

kort innom, jeg trente for dere.....aldri igjen, jeg er dønn sliten...pjuh...dette kommer jeg til å kjenne i morgen...hvor er gåstolen... kommer til å sove godt i natt.... ;)dere skylder meg en treningsøkt bare så dere vet det hehe!:) og jeg skal få velge aktivitet! Jippi!

 

Vi tastets! :)

 

Hallo Optimistaaaaaaa.......

Jeg er SÅ utrolig imponert over deg, du gir gass og står på hele uka igjennom :D

Idag må du ha en hviledag, kroppen trenger det også vettu... Ja vi skylder deg en der...ugh..lurer på hva jeg må igjennom da... Hadde lurt på om jeg skulle ta en power time, trenger jo litt styrketrening også... Må sjekke timeplanen på Elixia hva som går der nå..

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallo Optimistaaaaaaa.......

Jeg er SÅ utrolig imponert over deg, du gir gass og står på hele uka igjennom :D

Idag må du ha en hviledag, kroppen trenger det også vettu... Ja vi skylder deg en der...ugh..lurer på hva jeg må igjennom da... Hadde lurt på om jeg skulle ta en power time, trenger jo litt styrketrening også... Må sjekke timeplanen på Elixia hva som går der nå..

 

Ha en strålende dag :)

God morgen Haksnes!

hmmm hva du må gjøre - for se......eh powertime og så en times spinning høres fortreffelig ut.... ahhh hihi lykke til! ;) Graciegirl hva med deg?

Jeg er lemster fra øreflippen ned til storetåneglene.... skal bli noen dager før jeg tar eks planke, knebøy benkpress etc etc etc... Har sånn "funny walk" i dag... kollegaer småflirer, syns jeg er gal - jeg er kanskje det...

Ha en super dag! Vi tastes! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

God morgen Haksnes!

hmmm hva du må gjøre - for se......eh powertime og så en times spinning høres fortreffelig ut.... ahhh hihi lykke til! ;) Graciegirl hva med deg?

Jeg er lemster fra øreflippen ned til storetåneglene.... skal bli noen dager før jeg tar eks planke, knebøy benkpress etc etc etc... Har sånn "funny walk" i dag... kollegaer småflirer, syns jeg er gal - jeg er kanskje det...

Ha en super dag! Vi tastes! ;)

 

Kjære Optimista,

Jeg har nå meldt meg på 55 min. Power...men neiiiiiii ikke spinning etterpå da...ærru gæær`n... Jeg lover deg at imorgen kommer det til og flires her på jobben også..jeg har ikke trent de muskla på evigheter, vi snakker STØL imorra...mulig jeg tar hjemmekontor imorgen :P

ugh...puh..jeg må virkelig forberede meg til kl. 17.55 idag ..

 

klem til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Kjære Optimista,

Jeg har nå meldt meg på 55 min. Power...men neiiiiiii ikke spinning etterpå da...ærru gæær`n... Jeg lover deg at imorgen kommer det til og flires her på jobben også..jeg har ikke trent de muskla på evigheter, vi snakker STØL imorra...mulig jeg tar hjemmekontor imorgen :P

ugh...puh..jeg må virkelig forberede meg til kl. 17.55 idag ..

 

klem til dere :-)

Halloen Haksnes!

Tusen takk for at du trener for meg i dag! Jeg er så støl i kroppen at du aner det ikke.. kan ikke huske når jeg sist hadde det så ille.... sofaen venter på meg, og jeg gleder meg til å høre hvor mange kalorier du har brent opp for meg! ;)Du trener nå (kl.18:18) og jeg kjenner hvordan noen andre svetter for meg! Super følelse faktisk! tuuusen takk hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen Haksnes!

Tusen takk for at du trener for meg i dag! Jeg er så støl i kroppen at du aner det ikke.. kan ikke huske når jeg sist hadde det så ille.... sofaen venter på meg, og jeg gleder meg til å høre hvor mange kalorier du har brent opp for meg! ;)Du trener nå (kl.18:18) og jeg kjenner hvordan noen andre svetter for meg! Super følelse faktisk! tuuusen takk hehe! :)

 

God morgen Optimista...

 

Det lyser dårlig samvittighet ut av øya mine nå assa.... Jeg fikk ikke vært på power trening igår..., men jeg lover deg; jeg gikk en times tur med den ene bikkja, svetten rant og jeg tenkte at ; pokker heller, noe er bedre enn ingenting ;) I tillegg var det løfting og sjauing i heimen, hadde snekkere som holdt på i sist uke, og nå skulle alt i garderobe etc.på plass - jøje meg så mange jakker jeg hadde...og gensere...og sko...og støvler :(

Etterpå der så unna jeg meg en Dream is med karamell og brownie...åhhh...det var såååååååå godt 145 kcal bare forsvant inn og ned, det var ikke en liten flis igjen til bikkjene engang...namnam..mamma sin :D

Optimista ; jeg LOVER og ta det igjen...

 

Torsdag idag og siste arbeidsdag denne uke, jeg pakker bilen og drar på hytta.. Skal ha med turtøy og satser på et par deilige økter i marka..Ja så må jeg vel beise litt, eller male litt. Alt avhenger av hvordan været blir.

Kommer nok ganske sikkert og bruke endel energi på og holde myggen borte også...får trent armmuskla da :)

 

Håper at stølheten din er borte idag , eller kanskje den er værre...tips til trappegåing - ga baklengs..haha..det er et artig syn :)

 

Alle flotte damer der ute ; ha en strålende sommerdag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Optimista...

 

Det lyser dårlig samvittighet ut av øya mine nå assa.... Jeg fikk ikke vært på power trening igår..., men jeg lover deg; jeg gikk en times tur med den ene bikkja, svetten rant og jeg tenkte at ; pokker heller, noe er bedre enn ingenting ;) I tillegg var det løfting og sjauing i heimen, hadde snekkere som holdt på i sist uke, og nå skulle alt i garderobe etc.på plass - jøje meg så mange jakker jeg hadde...og gensere...og sko...og støvler :(

Etterpå der så unna jeg meg en Dream is med karamell og brownie...åhhh...det var såååååååå godt 145 kcal bare forsvant inn og ned, det var ikke en liten flis igjen til bikkjene engang...namnam..mamma sin :D

Optimista ; jeg LOVER og ta det igjen...

 

Torsdag idag og siste arbeidsdag denne uke, jeg pakker bilen og drar på hytta.. Skal ha med turtøy og satser på et par deilige økter i marka..Ja så må jeg vel beise litt, eller male litt. Alt avhenger av hvordan været blir.

Kommer nok ganske sikkert og bruke endel energi på og holde myggen borte også...får trent armmuskla da :)

 

Håper at stølheten din er borte idag , eller kanskje den er værre...tips til trappegåing - ga baklengs..haha..det er et artig syn :)

 

Alle flotte damer der ute ; ha en strålende sommerdag :rolleyes:

Halloen Haksnes!

Hva gikk du ikke på timen? Er det derfor jeg er lemster enda??? hehe, men jeg oppnådde noe - et snev av dårlig samvittighet :P men sant skal være sant, du la deg ikke bare på sofaen, du gjorde noe og det er supert uansett! En times gange så du svetter ja det er bra trim, det skal du ha og arbeidet i huset og!hehe må jo le da, her får vi dårlig samvittighet overfor noen vi overhode ikke kjenner hahaha! :) Herlig denne pc verdenen! :) Tenk om jeg bare var en nett jente på 300 kilos som kjedet livet av meg, ville hevne med på alt og alle og tastet i vei fra sofaen om hvor flink jeg var å trene og fikk alle til å fyke rundt omkring på spinning , i skauen , you name it og dårlig samvittighet fikk dem hvis de ikke gjorde det...hahaha ny type personlig trener?? hehe men nei du, jeg er nok ikke slik, men jeg har fantasi som du sikkert skjønner (du stussa litt nå Hansnes ? haha) Nei jeg er fremdeles på slutten av 70 kilos skalaen (håper jeg går ned i vekt denne uka) 47 år, har gubbe og to lodotter (katter) - er egentlig hundemenneske men farter så mye så kan ikke ha det sukk - og så har jeg humor som ofte jeg bare skjønner! Evig optimist.

Nei i dag venter jeg på sola - skal vaske hus (ser helt j...lig ut) så ut og få fregner på nesa, så trene (ja Haksnes t-r-e-n-e...) må bare egle deg litt der hihi -avspaserer i dag og kanskje i morgen også hvis været er fint!

Ha en super dag da Haksnes, vi tastets senere (god underholdning å være på GR sidene....)Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Haksnes og Graciegirl! :rolleyes:

Dette har vært både en aktiv og sløve dag! Begynte med å avspassere fra jobben, vasket huset, så la meg ut i sola og steikte flesket noen timer, det var deilig! Så var det - ja ikke noe hopp og sprett og tjohei jubelscener - av gårde til treningsstudio og tok 45 min med styrke og 45 min med spinning. Det var godt etterpå men fy flate som jeg svetta!! men å svette er vel sunt - gikk sikkert ned en kilo bare i væske..hehe Vel det ble påfyll med vann underveis! Utrolig hvor godt vann smaker når man er megatørst!

Var spent på hvordan det ville gå med treninga da jeg var rimelig øm i musklaturen etter tirsdagens maratonøkt - men det gikk overaskende bra faktisk.

 

Så jeg trente litt for dere og i dag, :P Graciegirl hvordan går det med deg da? Ferdig med flyttinga? Haksnes tipper du spinner rundt i skauen nå for å få god samvittighet igjen! Men det er sånn det skal være - vi skal dytte hverandre fremover, og når vi har nedturer/late dager med påfølgende dårlig samvittighet så skal vi backe herandre opp. Vel å ha dårlig samvittighet er faktisk et sunnhetstegn... se det positive i alt! :rolleyes:

Nå skal jeg sette megut i sola igjen og nyte solnedgangen. Skal bli knallvær i morgen også, kanskje får jeg en fregne til i fjeset!

Ha en super kveld, vi tastes! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen god morgen, eller skal jeg si ettermiddag?

Bare en rask titt innom her, skal bort i kveld til et vennepar. Har en schlagplan klar sli at det blir sunn mat i sunne mengder og sunt inntak av alkohol! :P Jeg prøvde en sommberbukse nå - en som har vært supertrang (ja fikk jeg den over baken sist gang jeg prøvde den, tror ikke deet...) men det er historie - rett på og faktisk litt løs og ledig også!! Hah! spent på veiinga mandag, har jeg gått ned i vekt igjen mon tro...

Vel dagen i dag blir treningsfri. Trente i går (bare spinning og litt på mangen) - bare og bare sier jeg, spinning er bra det ;) Kun 2 glass med rødvin i går så jeg har faktisk noen frimerker til overs til i kveld! Begynte å snakke om frimerker en dag til gubben...han så på meg med et spørsmålstegn... tenkte nok at nå har det klikka for kjerringa, kaller rødvin som hun elsker for frimerker....

I morgen derimot blir det trening (kveld - noen som blir med?...)

Ha en super fin helg videre!! Vi tastets! ;) Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...